Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

81085 / 2016-06-10 - Administracja samorządowa / Burmistrz Miasta i Gminy (Busko-Zdrój)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 81085

Data publikacji: 2016-06-10

Nazwa: Burmistrz Miasta i Gminy

Ulica: ul. Adama Mickiewicza 10

Numer domu: 10

Miejscowość: Busko-Zdrój

Kod pocztowy: 28-100

Województwo / kraj: świętokrzyskie

Numer telefonu: 041 3705200

Numer faxu: 041 3705290

Adres strony internetowej: www.umig.busko.pl

Regon: 00052369500000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Instytucji Zarządzającej do realizacji projektu: *Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych w gminach powiatu buskiego i pińczowskiego*

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Świadczenia dodatkowych usług administracyjno-rozliczeniowych w wyniku rozszerzenia projektu KIK-46 pn. *Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych w gminach powiatu buskiego i pińczowskiego*.
W ramach rozszerzenia projektu przewidziana jest realizacja następujących kontraktów, które należy uwzględnić w dodatkowym zakresie usług administracyjno-rozliczeniowych (raporty: okresowe, roczny, z zakończenia Projektu, końcowy raport finansowy, wnioski o płatność, tłumaczenia z j.pol./j.ang. lub z j.ang./j.pol.):
1. *Instalacja kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej i domach prywatnych na terenie Gmin Sędziszów, Wiślica, Stopnica, Tuczępy, Nowy Korczyn, Gnojno, Solec - Zdrój, Pacanów, Pińczów, Kije* w trybie *projektuj i wybuduj*,
W ramach projektu przewidziane jest zaprojektowanie i wykonanie:
- 6 - ciu INSTALACJI SOLARNYCH dla obiektów użyteczności publicznej;
- 1719 szt. INSTALACJI SOLARNYCH dla budynków mieszkalnych zlokalizowanych na terenie Gmin Partnerskich tj. Sędziszów, Wiślica, Stopnica, Tuczępy, Nowy Korczyn, Gnojno, Solec - Zdrój, Pacanów, Pińczów, Kije;
2. *Zaprojektowanie i wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej* na terenie Gminy Busko-Zdrój, Gmin Sędziszów, Wiślica, Nowy Korczyn, Stopnica, Pińczów,
3. *Wymiana opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne oprawy typu LED na terenie Gminy Sędziszów*,
W ramach zadania przewidziana jest wymiana opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne oprawy typu LED w ilości około 870 szt. opraw;
4. *Instalacja kolektorów słonecznych na domach prywatnych na terenie Gminy Busko-Zdrój* w trybie *projektuj i wybuduj* - w przypadku uzyskania dofinansowania w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy w ramach dalszych oszczędności.
W ramach zadania przewidziane jest zaprojektowanie i wykonanie:
- 200 szt. INSTALACJI SOLARNYCH dla budynków mieszkalnych zlokalizowanych na terenie Gminy Busko-Zdrój;
5. Zakup sprzętu z napędem elektrycznym oraz samochodu typu pick-up
z zasilaniem akumulatorowym, który wykorzystany będzie do pielęgnacji terenu Parku Zdrojowego w Gminie Busko - Zdrój,
6. Ubezpieczenia instalacji solarnych zamontowanych na domach mieszkalnych,
7. Wykonanie i montaż instalacji modelowych przy Zespole Szkół Technicznych
i Informatycznych w Busku-Zdroju jako promocji projektu,
8. Zakup samochodu osobowego do celów monitorowania realizacji projektu
w fazie końcowej oraz w okresie trwałości projektu. Samochód będzie odpowiednio oznakowany, stanowiąc jednocześnie mobilny element promocji projektu,
9. Opracowanie audytów finansowych projektu,
10. Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją zadań związanych z montażem instalacji solarnych na domach prywatnych, montażem instalacji solarnych na budynkach użyteczności publicznej oraz montażem instalacji fotowoltaicznych zostanie ogłoszony przez Gminę Busko-Zdrój.
Poza zakresem rozliczeniowo-administracyjnym, w celu prowadzenia w sposób właściwy usługi administracyjno-rozliczeniowych w ramach zamówienia dodatkowego, następuje konieczność zlecenia Wykonawcy usług administracyjno-technicznych, w zakresie:
1. Doradzania Instytucji Realizującej oraz Partnerom Projektu w odniesieniu do:
a) organizacji i zarządzania Projektem;
b) sposobu jego funkcjonowania oraz wymogów związanych z wdrożeniem do realizacji;
c) identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych w implementacji Projektu oraz proponowanie środków zaradczych.
2. Wykonywania usług administracyjno - technicznych:
a) uzgodnienie z Instytucją Realizującą wzorów wszystkich dokumentów mających być w użyciu w ramach realizacji projektu;
b) ocena przekazanych przez wykonawcę na etapie podpisania umowy i w trakcie realizacji zadania harmonogramów (finansowego i rzeczowego) w aspekcie rozliczania Projektu;
c) koordynacja działań gmin partnerskich, prowadzonych w ramach realizacji projektu, ze szczególnym uwzględnieniem ryzyk i zagrożeń;
d) kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem robót;
e) dokonanie sprawdzenia poprawności i kompletności dokumentacji powykonawczej, w zakresie ewaluacji Projektu.
f) przygotowanie projektu do obowiązkowych audytów zewnętrznych;
g) doradztwo w sprawie koniecznych kwestii dotyczących prawa, finansów i doradztwa związanych ściśle z Projektem.
h) podejmowania czynności, mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego w trakcie procesu realizacji projektu.
i) prowadzenie narad koordynacyjnych i innych spotkań;
j) udział w spotkaniach organizowanych przez Instytucję Realizującą;
k) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Instytucji Realizującej oraz Partnerom Projektu

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
SAFEGE Societe par Actions Simplifiée (Spółka Akcyjna uproszczona) Oddział w Polsce

Adres pocztowy wykonawcy: Aleje Jerozolimskie 134

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-305

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Nazwa wykonawcy: TRACTEBEL ENGINEERING S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Dulęby 5

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-833

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 01/04/2016

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 388408,68

Cena wybranej oferty: 467400,00

Cena minimalna: 467400,00

Cena maksymalna: 467400,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Konieczność rozszerzenia projektu, a tym samym wykonywania usług administracyjno-rozliczeniowych wystąpiła w trakcie realizacji zadania. Działania związane z rozszerzeniem projektu nie były możliwe do przewidzenia w momencie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Zamawiającego. Budżet projektu KIK-46 został opracowany w roku 2011 (Kompletna Propozycja Projektu), w oparciu o szacowane koszty poszczególnych zadań inwestycyjnych. Przetargi na te zadania zostały rozstrzygnięte w 2014r., przy czym postęp technologiczny związany z rozwojem energetyki odnawialnej wpłynął na znaczne obniżenie kosztów realizacji, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości produktów. W momencie tworzenia budżetu Zamawiający nie przewidział ani opóźnień w zatwierdzeniu wniosków o dofinansowanie, warunkującego ogłoszenie przetargów, ani relatywnego obniżenia kosztów inwestycyjnych. Ponadto kurs CHF w momencie tworzenia wniosku o dofinansowanie wynosił 2,866 PLN (Kompletna Propozycja Projektu), natomiast w momencie faktycznego rozpoczęcia realizacji projektu wzrósł do poziomu 3,5 PLN (IV kwartał 2014r.), czego Zamawiający nie był w stanie przewidzieć.
Zarówno oszczędności związane z rozstrzygnięciem przetargów, jak i oszczędności wynikające z różnic kursowych dały Zamawiającemu możliwość znacznego rozszerzenia zakresu projektu, z której to możliwości Zamawiający skorzystał, otwierając się na potrzeby społeczne i środowiskowe oraz kierując się zasadą dbałości o finanse publiczne. Zakres rozszerzonego projektu został zaakceptowany podpisaniem Aneksu nr 4 do Umowy o dofinansowanie.
Zamawiający podnosi, że zostały wypełnione wszystkie przesłanki umowne oraz ustawowe, warunkujące możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego:
1) wykonawcą zamówienia dodatkowego będzie dotychczasowy wykonawca usług objętych zamówieniem podstawowym;
2) zamówienie dodatkowe nie zostało objęte zamówieniem podstawowym;
3) zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego;
4) zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego;
5) wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a z przyczyn gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego.
Należy podkreślić, że Wykonawca w ramach zamówienia podstawowego organizuje i zarządza projektem, w tym wykonuje usługi administracyjno-rozliczeniowe. Zakres obowiązków Wykonawcy został zakreślony bardzo szeroko po to by umożliwić kompleksową realizację projektu odznaczającego się wysokim stopniem innowacyjności. Wykonawca, sprawując funkcję Instytucji Zarządzającej w projekcie, na podstawie doświadczeń oraz wiedzy nabytej w trakcie trwania i realizacji projektu winien być odpowiedzialny za zmiany (zwiększony zakres) wprowadzone do projektu, a tym samym, za projekt traktowany jako całość. Nie jest zalecane, aby inny podmiot zarządzał projektem, inny zmianami w projekcie, jeszcze inny dokonywał rozliczenia projektu, jako całości z uwzględnieniem dokonanych zmian.
Przekazanie do realizacji usług administracyjno-rozliczeniowych innemu podmiotowi, aniżeli SAFEGE, doprowadziłoby w zasadzie do sytuacji, w której Zamawiający zapłaci podwójnie za ten sam zakres czynności, gdyż nowy podmiot musiałby zapoznawać się z dokumentacją całego projektu w celu jego rozliczenia. W okolicznościach niniejszej sprawy, tylko SAFEGE jako podmiot posiadający pełną, kompleksową wiedzę oraz doświadczenie odnośnie organizacji i zarządzania przedmiotowym Projektem, jest w stanie rozliczyć cały projekt, bez narażania Zamawiającego na jakikolwiek uszczerbek, w tym konieczność ponoszenia dodatkowych, niepotrzebnych kosztów.
Każdy projekt ma określoną datę rozpoczęcia i zakończenia (co nie oznacza jednak, że daty te nie mogą się zmieniać - w praktyce często tak się dzieje).
Bardzo istotną rolę odgrywa sprawa doświadczenia podmiotu zarządzającego projektem. Podmiot ten również na podstawie doświadczeń oraz wiedzy nabytej w trakcie trwania
i realizacji projektu jest odpowiedzialny za projekt, jak również za zmiany wprowadzone do projektu. Trudno wyobrazić sobie, aby inny podmiot zarządzał projektem, a inny zmianami
w projekcie, który to projekt w istocie po zmianach jest tym samym projektem w obszarze wszelkich uwarunkowań. W dalszym ciągu wszelka odpowiedzialność za realizację projektu po zmianach spoczywa na Instytucji Zarządzającej.
Limit kwotowy zamówienia dodatkowego
W tym miejscu należy podkreślić, że łączna wartość zamówienia dodatkowego nie przekroczy 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe opiewało (koszt całkowity dla wszystkich gmin partnerskich) na kwotę 1.499.000 złotych netto. Zatem graniczną wartością udzielanych zamówień dodatkowych jest kwota 749.500 złotych (minimalnie), ewentualnie kwota 921.885 złotych (maksymalnie) przy przyjęciu wartości brutto realizowanego zamówienia (1.843.770,00 złotych) do ustalaniu limitu zamówienia.
Należy bowiem wskazać, a co znajduje jednoznaczne potwierdzenie w nauce oraz praktyce zamówień publicznych, że próg 50% wartości zamówienia odnosi się do wartości zamówienia podstawowego jako całości, a nie części zamówienia i ich poszczególnych wartości. Próg ten nie odnosi się każdorazowo do technicznych podziałów wartości realizowanego zamówienia dla celów rozliczeniowych wynagrodzenia wykonawcy (w ramach którego uszczegóławia się warunki płatności za poszczególne etapy realizacji). Przytaczamy poniżej jednoznaczne stanowisko komentatorów prawa, dotyczące limitu kwotowego zamówień dodatkowych oraz sposobu obliczania tego limitu.
*Zamówienia dodatkowe są udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego. Stanowiąc o zamówieniach, a nie o zamówieniu dodatkowym, ustawa dopuszcza wielokrotne ich udzielanie, pod warunkiem zachowania limitu kwotowego. Wartość zamówień dodatkowych nie może przekraczać 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego.* (Dzierżanowski Włodzimierz, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. VI, 2014).
*Wartość zamówienia. Przez pojęcie wartości realizowanego zamówienia należy rozumieć cenę wynikającą z oferty wykonawcy realizującego zamówienie i zawartą w umowie, nie zaś wartość szacunkową zamówienia (tak też J. Jerzykowski, w: Stachowiak, Komentarz, s. 317; T. Kwieciński, w: Czajkowski , Komentarz, s. 263). Ponadto, zdaniem T. Kwiecińskiego, wartość zamówienia ustalona na podstawie umowy obejmuje także podatek VAT. Obliczając 50% tej wartości, należy zatem brać pod uwagę kwotę wynagrodzenia powiększoną o VAT i tak ustalona kwota jest wartością zamówienia dodatkowego, przy czym - zgodnie z przepisem art. 32 ust. 1 - jest to wartość netto, czyli bez podatku VAT.* (Pieróg Jerzy, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. 13, 2015).
Nie ulega zatem wątpliwości, że wartością realizowanego zamówienia będzie na gruncie niniejszej sprawy cena zawarta w ofercie wykonawcy, tj. kwota 1.843.770,00 złotych brutto (1.499.000 złotych netto), i od tej kwoty należy obliczać limit kwotowy udzielanych zamówień dodatkowych. Limit kwotowy w przypadku zamówienia dodatkowego w niniejszej sprawie nie zostanie przekroczony.
Tytułem wyjaśnienia należy wskazać, że podział wynagrodzenia Wykonawcy wedle zamówienia podstawowego na 3 części, tj.:
a) pozycja 1: Przygotowanie dokumentacji przetargowych,
b) pozycja 2: Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru,
c) pozycja 3: Wykonywanie usług administracyjno-rozliczeniowych (w języku polskim i angielskim) w zakresie monitorowania, raportowania i rozliczania projektu, ma charakter wyłącznie techniczno-rozliczeniowy. Wynika to wprost z postanowień § 5 ust. 2 Umowy. Sposób rozliczenia wynagrodzenia, nie determinuje i nie wpływa w żaden sposób na wartości realizowanego zamówienia w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 PZP, od którego należy obliczać limit kwotowy dla zamówienia dodatkowego. Wartość realizowanego zamówienia wynosi 1.843.770,00 złotych brutto - 1.499.000 złotych netto i wyłącznie od tej kwoty należy obliczać limit kwotowy dla zamówienia dodatkowego (50 % wartości zamówienia).
Zasadnym jest z przyczyn technicznych i ekonomicznych wykonanie przedmiotowych prac przez Wykonawcę robót podstawowych - od nich uzależnione jest wykonanie zakresu podstawowego

Kody CPV:
713100004 (Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
794200004 (Usługi związane z zarządzaniem)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
712470001 (Nadzór nad robotami budowlanymi)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
712480008 (Nadzór nad projektem i dokumentacją)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
722200003 (Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
713134308 (Analiza wskaźników ekologicznych dla projektu budowlanego)

Kod CPV ósmej częsci zamówienia:
713134504 (Monitoring ekologiczny projektu budowlanego)

Kod CPV dziewiątej częsci zamówienia:
907113007 (Analiza wskaźników ekologicznych innych niż dotyczących branży budowlanej)

Kod CPV dziesiątej częsci zamówienia:
795300008 (Usługi w zakresie tłumaczeń pisemnych)

Podobne przetargi

24380 / 2010-01-27 - Podmiot prawa publicznego

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie Spółka Gminy z o.o. - Staszów (świętokrzyskie)
CPV: 713100004 (Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane)
TA2 a - Pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu dla zwiększonych zakresów robót objętych wnioskiem o zmianę Decyzji KE Projektu pn. Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej - wykonanie kanalizacji sanitarnej dla gmin: Połaniec, Staszów i Rytwiany- Nr CCI 2005/PL/16/C/PE/014.

429790 / 2009-12-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Transportu Miejskiego - Kielce (świętokrzyskie)
CPV: 713100004 (Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane)
pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pn. Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitarnym - Zakup i montaż elektronicznych tablic informacyjnych i stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów.

375006 / 2009-10-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Transportu Miejskiego - Kielce (świętokrzyskie)
CPV: 713100004 (Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane)
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pn. Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitarnym - Zakup i montaż elektronicznych tablic informacyjnych i stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów.

14196 / 2011-01-28 - Podmiot prawa publicznego

Wodociągi Kieleckie Sp. z o.o. - Kielce (świętokrzyskie)
CPV: 713100004 (Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane)
Zamówienie uzupełniające w ramach usługi Pomoc Techniczna Nr 1 dla Kontraktu Nr I - Budowa systemu kanalizacji sanitarnej w mieście Kielce oraz systemu kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Sitkówka-Nowiny

200562 / 2010-07-08 - Podmiot prawa publicznego

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Staszowie Spółka Gminy z o.o. - Staszów (świętokrzyskie)
CPV: 713100004 (Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane)
TA2 a - Pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu dla zwiększonych zakresów robót objętych wnioskiem o zmianę Decyzji KE Projektu pn. Sanitacja rzeki Czarnej Staszowskiej - wykonanie kanalizacji sanitarnej dla gmin: Połaniec, Staszów i Rytwiany- Nr CCI 2005/PL/16/C/PE/014