Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

49309 / 2014-03-07 - Administracja samorzÄ…dowa / ZarzÄ…d Powiatu w Rybniku (Rybnik)

Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli

Opis zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie w roku 2014 pierwszej edycji szkoleń dla uczestników projektu Wspomaganie szkół
i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Zamówienie podzielone jest na 17 części i obejmuje kursy zgodne z poniższym zestawieniem:

Część I : POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ
1) Jak kształtować właściwe postawy uczniowskie. Budowanie właściwej atmosfery
i relacji między uczniami, ilość szkoleń: 2, orientacyjna liczba uczestników: szkolenie 1:11, szkolenie 2:19



Część II: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

1) Tańczące stopy - ćwiczymy zdrowo na wesoło ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:9
2) Od wiosny do zimy razem się bawimy ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:18
3) Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadgimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia z zaburzeniami zachowania, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18
4) Jak skutecznie w zespole klasowym realizować dostosowania edukacyjne, ilość szkoleń: 3, orientacyjna ilość uczestników szkolenie1:15, szkolenie 2:8, szkolenie 3: 15
5) Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w zespole klasowym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ADHD, zespół Aspergera), ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:12
6) Dziecko z dysleksją rozwojową oraz autyzmem- diagnoza, praca z dzieckiem autystycznym/ z dysleksja rozwojową, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :12
7) Dziecko sprawiające problemy wychowawcze- diagnoza i praca, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :6
8) Planowanie pracy i prowadzenie zajęć w oddziale do którego uczęszcza uczeń niedosłyszący/słabo słyszący, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :13


Część III: DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ

1) Jak realizować nowe programy nauczania, aby wykształcić kompetentnego
i poszukiwanego pracownika rynku pracy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 21


Część IV: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA

1) Neurodydaktyka praktyczna, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 22
2) Wspieranie pracy wychowawców klas bezpieczna szkoła ilość szkoleń :4, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie 1:14, szkolenie 2: 9, szkolenie 3: 21, szkolenie 4:14
3) Narkotyki w szkole i poza placówką, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc, autoagresja, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22

Część V PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM

1) Uczymy się bawiąc - działania twórcze w edukacji wczesnoszkolnej, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:9
2) Nowoczesne metody i formy pracy z uczniem w zróżnicowanym wiekowo zespole klasowym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:20
3) Tańce integracyjne, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:6
4) Praca z dzieckiem młodszym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9

5) Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:8
6) Tańce, pląsy i zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:5


Część VI: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

1) Praca z uczniem zdolnym w grupie przedszkolnej, ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:7
2) Jak prawidłowo organizować edukację ucznia zdolnego, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18


Część VII: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

1) Organizacja i realizacja współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:30


Część VIII: EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH

1) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:13


CZĘŚĆ IX: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

1) Wdrażanie i realizacja oceniania kształtującego, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:10, szkolenie 2: 14


Część X: UCZEŃ- AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ

1) Zwiększenie aktywności uczniów w procesie uczenia się, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22


CZĘŚĆ XI: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ

1) Narzędzia badawcze w procesie ewaluacji, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:11


Część XII: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI

1) Motywowanie dziecka do nauki i kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się, ilość szkoleń: 7, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:20, szkolenie3:9, szkolenie 4:19, szkolenie 5:22, szkolenie 6: 16, szkolenie 7:24

Część XIII: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET

1) Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci? , ilość szkoleń: 2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:25


Część XIV: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY

1) Co robić by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?- wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:7


Część XV: WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY

1) Kalkulator EWD, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 12


Część XVI: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY

1) Koncepcja pracy szkoły, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9


Część XVII: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU

1) Bezpieczny świat przedszkolaka - czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:6

3. Liczba uczestników na poszczególnych szkoleniach w stosunku do podanej orientacyjnie może wzrosnąć maksymalnie o 5 osób, a minimalna liczba uczestników szkolenia jaką gwarantuje Zamawiający to 2 osoby.

4. Wszystkie wymagania zawarte w niniejszej SIWZ są jednakowe dla każdego z powyższych siedemnastu zadań.

5. Tematyka poszczególnych kursów została określona w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ.

6. Wymagania w zakresie realizacji zajęć:
1) Zajęcia prowadzone są w poszczególnych placówkach zatrudnienia uczestników.
2) Terminy zajęć muszą być dostosowane do obowiązkowych godzin lekcyjnych uczestników projektu i uzgodnione z Koordynatorem projektu oraz Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji.
3) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny.
4) Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem.
5) Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe (instrukcje, oprogramowanie - na płycie CD) oraz jeden egzemplarz dla Zamawiającego.
6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej:
­ dziennik zajęć zawierający wymiar godzin i tematy zajęć,
­ listę obecności,
­ rejestr wydanych zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających ukończenia kursu
i opis uzyskanych kwalifikacji,
­ ankiety ewaluacyjne na zakończenie szkolenia (ankieta zawierać musi co najmniej: nazwę i datę szkolenia, dane prowadzącego, ocenę globalną szkolenia, ocenę prowadzącego, materiałów szkoleniowych, cateringu, metryczkę)
7) Wykonawca uwzględni w cenie koszt ubezpieczenia uczestników, a także pozostałe koszty organizacyjne.
8) Wykonawca przygotuje i wręczy każdemu uczestnikowi, który uczestniczył, w co najmniej 75% zajęć zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach. Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczegółowy zakres kursu (z podaniem ilości godzin poszczególnych tematów). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem odbioru przez uczestników.
9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach.
10) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

7. Usługa może być świadczona również w soboty po wcześniejszym uzgodnieniu terminu między Zamawiającym a Wykonawcą.

8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji bez odszkodowania
z przeprowadzenia kursów, o których mowa w rozdz. III pkt 2 SIWZ. Informacja w tym zakresie zostanie przedstawiona Wykonawcy najpóźniej w terminie 14 dni przed rozpoczęciem danego kursu.

9. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu podpisanych przez uczestników list obecności na zajęciach niezwłocznie po wykonaniu usługi. Listy obecności będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia.

10. Do przeprowadzenia zajęć Zamawiający zapewni bezpłatnie sale wykładowe znajdujące się w poszczególnych placówkach na terenie Powiatu Rybnickiego wskazanych w opisie zakresu zamówienia, które Wykonawca będzie realizował. Wykonawca pokrywa koszty własnego dojazdu do sal wykładowych oraz wszelkie inne koszty związane ze świadczeniem usługi w tym wydruki materiałów.

11. Wykonawca pokryje wszystkie straty wynikłe z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia.

12. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentów, opracowań i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego.

13. Wykonawca udostępni na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego.

14. Jeżeli Wykonawca jest osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą i będzie osobiście realizować zadania wynikające z niniejszego zamówienia to zobowiązuje się prowadzić ewidencję zadań i godzin pracy za okres, w którym realizowane jest niniejsze zamówienie na formularzu określonym przez Zamawiającego oraz niezwłocznie przekazywać ją Zamawiającemu na każde jego wezwanie. Równocześnie Wykonawca oświadcza, że jego łączne zaangażowanie w realizację działań projektowych w projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia nie przekroczy 240 godzin miesięcznie w okresie realizacji niniejszego zamówienia.

15. Wykonawca oświadcza, że od dnia podpisania umowy nie jest zatrudniony na podstawie stosunku pracy w żadnej instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej lub że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. W przypadku jeżeli Wykonawca jest lub będzie zatrudniony w jednej z ww. instytucji jest zobowiązany niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem.

16. Harmonogram realizacji kursów:
1) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wzór listy obecności na zajęciach, wzór harmonogramu oraz imienną listę uczestników wraz z wskazaniem placówki w której szkolenie będzie realizowane,
2) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram zajęć (proponowany termin zajęć).
3) Wykonawca przystąpi do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od podpisania umowy.
4) W terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia zajęć (nie później niż do
dnia ), Wykonawca przekaże Zamawiającemu podpisane listy obecności, kopie certyfikatów, zaświadczeń z potwierdzeniem ich odbioru oraz oryginały ankiet ewaluacyjnych, dzienniki zajęć.
5) Po wykonaniu zajęć zostanie sporządzony przez Wykonawcę protokół odbioru usługi, podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego. Podpisanie bez zastrzeżeń przez obie Strony protokołu odbioru z wykonania usługi jest podstawą do wystawienia faktury/ rachunku za wykonanie usługi.
6) Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej dnia następnego po podpisaniu umowy informacje niezbędne do dokonania zgłoszenia Wykonawcy do ubezpieczenia społecznego.

Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (j.t. Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm. )

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 49309

Data publikacji: 2014-03-07

Nazwa: Zarząd Powiatu w Rybniku

Ulica: ul. 3 Maja 31

Numer domu: 31

Miejscowość: Rybnik

Kod pocztowy: 44-200

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 4228300

Numer faxu: 032 4228658

Adres strony internetowej: www.starostwo.rybnik.pl

Regon: 27628517000000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie w roku 2014 pierwszej edycji szkoleń dla uczestników projektu Wspomaganie szkół
i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Zamówienie podzielone jest na 17 części i obejmuje kursy zgodne z poniższym zestawieniem:

Część I : POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ
1) Jak kształtować właściwe postawy uczniowskie. Budowanie właściwej atmosfery
i relacji między uczniami, ilość szkoleń: 2, orientacyjna liczba uczestników: szkolenie 1:11, szkolenie 2:19



Część II: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

1) Tańczące stopy - ćwiczymy zdrowo na wesoło ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:9
2) Od wiosny do zimy razem się bawimy ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:18
3) Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadgimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia z zaburzeniami zachowania, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18
4) Jak skutecznie w zespole klasowym realizować dostosowania edukacyjne, ilość szkoleń: 3, orientacyjna ilość uczestników szkolenie1:15, szkolenie 2:8, szkolenie 3: 15
5) Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w zespole klasowym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ADHD, zespół Aspergera), ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:12
6) Dziecko z dysleksją rozwojową oraz autyzmem- diagnoza, praca z dzieckiem autystycznym/ z dysleksja rozwojową, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :12
7) Dziecko sprawiające problemy wychowawcze- diagnoza i praca, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :6
8) Planowanie pracy i prowadzenie zajęć w oddziale do którego uczęszcza uczeń niedosłyszący/słabo słyszący, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :13


Część III: DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ

1) Jak realizować nowe programy nauczania, aby wykształcić kompetentnego
i poszukiwanego pracownika rynku pracy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 21


Część IV: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA

1) Neurodydaktyka praktyczna, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 22
2) Wspieranie pracy wychowawców klas bezpieczna szkoła ilość szkoleń :4, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie 1:14, szkolenie 2: 9, szkolenie 3: 21, szkolenie 4:14
3) Narkotyki w szkole i poza placówką, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc, autoagresja, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22

Część V PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM

1) Uczymy się bawiąc - działania twórcze w edukacji wczesnoszkolnej, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:9
2) Nowoczesne metody i formy pracy z uczniem w zróżnicowanym wiekowo zespole klasowym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:20
3) Tańce integracyjne, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:6
4) Praca z dzieckiem młodszym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9

5) Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:8
6) Tańce, pląsy i zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:5


Część VI: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

1) Praca z uczniem zdolnym w grupie przedszkolnej, ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:7
2) Jak prawidłowo organizować edukację ucznia zdolnego, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18


Część VII: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

1) Organizacja i realizacja współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:30


Część VIII: EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH

1) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:13


CZĘŚĆ IX: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

1) Wdrażanie i realizacja oceniania kształtującego, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:10, szkolenie 2: 14


Część X: UCZEŃ- AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ

1) Zwiększenie aktywności uczniów w procesie uczenia się, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22


CZĘŚĆ XI: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ

1) Narzędzia badawcze w procesie ewaluacji, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:11


Część XII: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI

1) Motywowanie dziecka do nauki i kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się, ilość szkoleń: 7, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:20, szkolenie3:9, szkolenie 4:19, szkolenie 5:22, szkolenie 6: 16, szkolenie 7:24

Część XIII: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET

1) Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci? , ilość szkoleń: 2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:25


Część XIV: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY

1) Co robić by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?- wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:7


Część XV: WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY

1) Kalkulator EWD, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 12


Część XVI: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY

1) Koncepcja pracy szkoły, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9


Część XVII: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU

1) Bezpieczny świat przedszkolaka - czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:6

3. Liczba uczestników na poszczególnych szkoleniach w stosunku do podanej orientacyjnie może wzrosnąć maksymalnie o 5 osób, a minimalna liczba uczestników szkolenia jaką gwarantuje Zamawiający to 2 osoby.

4. Wszystkie wymagania zawarte w niniejszej SIWZ są jednakowe dla każdego z powyższych siedemnastu zadań.

5. Tematyka poszczególnych kursów została określona w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ.

6. Wymagania w zakresie realizacji zajęć:
1) Zajęcia prowadzone są w poszczególnych placówkach zatrudnienia uczestników.
2) Terminy zajęć muszą być dostosowane do obowiązkowych godzin lekcyjnych uczestników projektu i uzgodnione z Koordynatorem projektu oraz Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji.
3) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny.
4) Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem.
5) Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe (instrukcje, oprogramowanie - na płycie CD) oraz jeden egzemplarz dla Zamawiającego.
6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej:
­ dziennik zajęć zawierający wymiar godzin i tematy zajęć,
­ listę obecności,
­ rejestr wydanych zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających ukończenia kursu
i opis uzyskanych kwalifikacji,
­ ankiety ewaluacyjne na zakończenie szkolenia (ankieta zawierać musi co najmniej: nazwę i datę szkolenia, dane prowadzącego, ocenę globalną szkolenia, ocenę prowadzącego, materiałów szkoleniowych, cateringu, metryczkę)
7) Wykonawca uwzględni w cenie koszt ubezpieczenia uczestników, a także pozostałe koszty organizacyjne.
8) Wykonawca przygotuje i wręczy każdemu uczestnikowi, który uczestniczył, w co najmniej 75% zajęć zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach. Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczegółowy zakres kursu (z podaniem ilości godzin poszczególnych tematów). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem odbioru przez uczestników.
9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach.
10) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

7. Usługa może być świadczona również w soboty po wcześniejszym uzgodnieniu terminu między Zamawiającym a Wykonawcą.

8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji bez odszkodowania
z przeprowadzenia kursów, o których mowa w rozdz. III pkt 2 SIWZ. Informacja w tym zakresie zostanie przedstawiona Wykonawcy najpóźniej w terminie 14 dni przed rozpoczęciem danego kursu.

9. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu podpisanych przez uczestników list obecności na zajęciach niezwłocznie po wykonaniu usługi. Listy obecności będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia.

10. Do przeprowadzenia zajęć Zamawiający zapewni bezpłatnie sale wykładowe znajdujące się w poszczególnych placówkach na terenie Powiatu Rybnickiego wskazanych w opisie zakresu zamówienia, które Wykonawca będzie realizował. Wykonawca pokrywa koszty własnego dojazdu do sal wykładowych oraz wszelkie inne koszty związane ze świadczeniem usługi w tym wydruki materiałów.

11. Wykonawca pokryje wszystkie straty wynikłe z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia.

12. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentów, opracowań i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego.

13. Wykonawca udostępni na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego.

14. Jeżeli Wykonawca jest osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą i będzie osobiście realizować zadania wynikające z niniejszego zamówienia to zobowiązuje się prowadzić ewidencję zadań i godzin pracy za okres, w którym realizowane jest niniejsze zamówienie na formularzu określonym przez Zamawiającego oraz niezwłocznie przekazywać ją Zamawiającemu na każde jego wezwanie. Równocześnie Wykonawca oświadcza, że jego łączne zaangażowanie w realizację działań projektowych w projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia nie przekroczy 240 godzin miesięcznie w okresie realizacji niniejszego zamówienia.

15. Wykonawca oświadcza, że od dnia podpisania umowy nie jest zatrudniony na podstawie stosunku pracy w żadnej instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej lub że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. W przypadku jeżeli Wykonawca jest lub będzie zatrudniony w jednej z ww. instytucji jest zobowiązany niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem.

16. Harmonogram realizacji kursów:
1) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wzór listy obecności na zajęciach, wzór harmonogramu oraz imienną listę uczestników wraz z wskazaniem placówki w której szkolenie będzie realizowane,
2) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram zajęć (proponowany termin zajęć).
3) Wykonawca przystąpi do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od podpisania umowy.
4) W terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia zajęć (nie później niż do
dnia ), Wykonawca przekaże Zamawiającemu podpisane listy obecności, kopie certyfikatów, zaświadczeń z potwierdzeniem ich odbioru oraz oryginały ankiet ewaluacyjnych, dzienniki zajęć.
5) Po wykonaniu zajęć zostanie sporządzony przez Wykonawcę protokół odbioru usługi, podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego. Podpisanie bez zastrzeżeń przez obie Strony protokołu odbioru z wykonania usługi jest podstawą do wystawienia faktury/ rachunku za wykonanie usługi.
6) Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej dnia następnego po podpisaniu umowy informacje niezbędne do dokonania zgłoszenia Wykonawcy do ubezpieczenia społecznego.

Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (j.t. Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm. )

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 17

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Zaliczka: Nie

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Uprawnienia:
Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

Wiedza i doświadczenie:
Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

Potencjał techniczny:
Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

Sytuacja ekonomiczna:
Ocena spełnienia ww. warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.starostwo.rybnik.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, pok. 208

Data składania wniosków, ofert: 18/03/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 08:30

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, pok. 118

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Przedmiot zamówienia finansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Numer części zamówienia: 1

Nazwa: POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to: Jak kształtować właściwe postawy uczniowskie. Budowanie właściwej atmosfery i relacji między uczniami. Celem szkolenia jest wypracowanie narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniów zgodnych z systemem wartości promowanym w szkole oraz zgodnych z oczekiwaniami rodziców i środowiska. Program: Ogólna charakterystyka postaw uczniowskich, jak świadomie kształtować postawy uczniowskie, w jaki sposób szkoła może wpływać na poczucie własnej wartości uczniów i nauczycieli, diagnozowanie zespołu klasowego, tolerancja i szacunek dla innych, jak reagować na trudne zachowania uczniów w szkole. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 2

Nazwa:
PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia są następujące:
1.TAŃCZĄCE STOPY - ćwiczymy zdrowo na wesoło
Warsztaty adresowane są do nauczycieli przedszkoli. Warsztaty upowszechniają wiedzę z zakresu wychowania zdrowotnego, występowania wad postawy u dzieci, a w szczególności wad stóp, prezentacja niekonwencjonalnych metod kształtowania prawidłowej postawy oraz zapobiegania wadom stóp u dzieci. W programie: 10 integracyjnych tańców korekcyjnych oraz ciekawych zabaw i ćwiczeń ruchowych i plastycznych wspomagających profilaktykę i terapię płaskostopia. Program ma inspirować do dbania o zdrowie własne i innych, poszerzać zasoby metodyczne nauczycieli o nowe, skuteczne techniki pracy. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
2.OD WIOSNY DO ZIMY RAZEM SIĘ BAWIMY
Warsztaty promują skuteczne metody z zakresu działań artystycznych i działań twórczych, kształtowanie postawy twórczej, pedagoga poszukującego zmian w systemie edukacyjnym, wykorzystując innowacyjne i inspirujące formy pracy. W programie partytury - gra na instrumentach perkusyjnych, zabawy plastyczne związane z porami roku, tańce i zabawy muzyczno-ruchowe o zróżnicowanym stopniu trudności, zasady formułowania kontrakt. Zabawy o charakterze integracyjnym, podnoszące energie w grupie. Uczestnicy poznają nowe, atrakcyjne formy i metody pracy, poszerzą swój warsztat pracy o działania muzyczne, plastyczne, literackie i teatralne. Poznają 6 partytur oraz 12 tańców i zabaw muzyczno-ruchowych, stworzą partyturę do wybranej piosenki. Poznają teoretyczne podstawy stosowania metod aktywizujących w pracy z grupą dziecięcą. Czas trwania - 6 godzin dydaktycznych.
3.Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadgimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia z zaburzeniami zachowania
-model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
-nauczyciel jako doradca zawodowy ucznia
-nauczyciel przedmiotu - wychowawcą
-nauczyciel w oczach ucznia - o komunikowaniu się w profesjonalnych działaniach nauczyciela
-praca z uczniem mającym trudności w nauce- uczeń z zaburzeniami zachowania
-praca z uczniem z trudnościami w koncentracji uwagi
-rozpoznawanie specyficznych trudności w uczeniu się
czas trwania: ok. 6 godzin dydaktycznych
4.Jak skutecznie w zespole klasowym realizować dostosowania edukacyjne
Indywidualizacja ułatwienia i elastyczność stanowią nadrzędną zasadę pracy dydaktycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednak praktyka wskazuje, iż stosowanie tej zasady nie jest ani łatwe, ani tak skuteczne jak wynika z założeń teoretycznych. Szkolenie skupia się na praktycznych rozwiązaniach trudności wynikających z dostosowania, pokazując jak indywidualizować wtedy kiedy jest to konieczne, a nie zawsze, kiedy jest to możliwe . W trakcie zajęć wykorzystywane jest również doświadczenie uczestników, analiza przypadków oraz opisy typowych trudności dydaktycznych.
Program szkolenia:
I.Diagnozowanie potrzeb specjalnych .
II. Dobór metod, form i środków do indywidualnych potrzeb ucznia.
III. Dokumentowanie podjętych działań.
Liczba godz.: 6 godzin dydaktycznych
5.Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w zespole klasowym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ADHD, zespół Aspergera)
Cele: sposoby wspierania uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych, organizacja pracy na zajęciach, komunikacja nauczyciel- rodzic (metody i formy współpracy)
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
6.Dziecko z dysleksją rozwojową oraz autyzmem- diagnoza, praca z dzieckiem autystycznym z dysleksja rozwojową
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
7.Dziecko sprawiające problemy wychowawcze- diagnoza i praca
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę o przyczynach zachowań agresywnych u dzieci i specyfice funkcjonowania systemu rodzinnego, którego częścią jest dziecko wykazujące tendencje do zachowań agresywnych.
Program:
-strategie zmiany sposobu wyrażania złości;
-praca z zaburzoną oceną poznawczą dziecka;
-objawy nadimpulsywności i metody pracy z nadimpulsywnością na poziomie i domu
-radzenie sobie z prowokacją słowną ze strony dziecka
-drama, tort złości, techniki poznawczo, behawioralne i inne metody terapeutyczne, które umożliwiają długoterminową pracę z dzieckiem
-rozwiązywanie konfliktów pomiędzy dziećmi: procedury mediacyjne
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
8. Planowanie pracy i prowadzenie zajęć w oddziale do którego uczęszcza uczeń niedosłyszący słabo słyszący
Cele: sposoby wspierania uczniów niedosłyszących i słabosłyszących, organizacja pracy na zajęciach, komunikacja nauczyciel- rodzic (metody i formy współpracy)
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 3

Nazwa:
DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to: Jak realizować nowe programy nauczania, aby wykształcić kompetentnego i poszukiwanego pracownika rynku pracy
Cel: Przygotowanie nauczycieli do realizacji procesu kształcenia zawodowego na podstawie nowych programów nauczania dla zawodów.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 4

Nazwa:
WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia to:
1.Neurodydaktyka praktyczna
Tajemnice mózgu nastolatka - dlaczego tak trudno go zrozumieć?
Rozwojowe konsekwencje biologicznych kompromisów; nadmiar możliwości a poszukiwanie wrażeń; różnorodność doświadczeń czy wielość kompetencji? Źródła i konsekwencje częstej zmiany nastrojów; dlaczego tak późno idą spać? Magia neuronów lustrzanych, czyli dlaczego wolimy pogodnych nauczycieli?
Pojęcie neuronów (mechanizmów lustrzanych); neurologia empatii; nastroje nauczycieli a osiągnięcia uczniów. Czy człowiek jest samotną wyspą ? Pamięć czy uważać?
Pamięć robocza - poczekalnia informacji i filtr rzeczywistości; nadmiar informacji i poczucie bezpieczeństwa; świadome i nieświadome sterowanie uwagą; procesy pamięciowe a różnorodność i zmiana.
Czas trwania: ok. 6 godzin dydaktycznych
2.Wspieranie pracy wychowawców klas bezpieczna szkoła
Uczestnicy poznają metody pracy z klasą oraz zasady efektywnej współpracy z rodzicami. Uczą się diagnozować zespół klasowy, prowadzić rozmowę z uczniem trudnym i rozwiązywać konkretne problemy w pracy wychowawcy. Poznają i wspólnie wypracowują narzędzia potrzebne w pracy wychowawczej: ankiety, kwestionariusze, wywiady/rozmowy z uczniami, zbiory zasad, przykładowe kontrakty. Poznają zasady powoływania i organizacji pracy zespołów nauczycieli-wychowawców. Dowiadują się też, jak wykorzystać metody oceniania kształtującego w pracy wychowawczej. Poznają sposoby zapoznania uczniów klas I-III z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach, kształtowanie nawyków bezpiecznego poruszania się pod drogach, celem jest nauczenie wczesnego diagnozowania zagrożeń: papierosy, alkohol, narkotyki, przemoc, molestowanie)
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
3.Narkotyki w szkole i poza placówką, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc, autoagresja
Celem szkolenia jest zapoznanie:
-z przyczynami, mechanizmami i konsekwencjami występowania przemocy, alkoholu i narkotyków wśród dzieci i młodzieży
-ze wskazówkami ułatwiającymi rozpoznawanie dzieci będących ofiarami lub sprawcami przemocy oraz zagrożonych alkoholizmem i narkomanią
-z zasadami programu zaradczego oraz zachęcenie pedagogów do tworzenia takiego programu na terenie swojej szkoły. opracowanie szczegółowego scenariusza zajęć do pracy z uczniami.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 5

Nazwa: PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia to:

1.UCZYMY SIĘ BAWIĄC - DZIAŁANIA TWÓRCZE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Cel: Warsztaty rozwijają umiejętności stosowania metod rozwijających twórcze myślenie, koncentrację uwagi, pamięć, spostrzegawczość, stosowania metod poszerzających słownictwo i operowanie nim, pobudzających aktywne słuchanie, kojarzenie, abstrahowanie, wykorzystanie metod rozluźniających (ruch, śpiew, taniec i plastyka). Nabycie i doskonalenie umiejętności stosowania metod pedagogiki zabawy w edukacji dzieci, możliwość wykorzystania poznanych metod w kształceniu wczesnoszkolnym, poznanie metod organizowania zajęć rozwijających dzieci.Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

2.Nowoczesne metody i formy pracy z uczniem w zróżnicowanym wiekowo zespole klasowym
W związku z tym, iż wraz ze zmianami w systemie oświaty pojawia się problem zróżnicowanego wiekowo zespołu klasowego- np. w klasie pierwszej może być od września zdolny 5 - latek, 6 - latek, 7-latek i powtarzający klasę 8- latek, pojawiła się potrzeba zmierzenia się z tym problemem. To zróżnicowanie wiekowe będzie się z roku na rok prawdopodobnie zmieniało, jednak faktem jest, iż pojawią się zespoły klasowe z dziećmi z dużymi dysproporcjami rozwojowymi. Jak sobie radzić w pracy z takimi dziećmi?, czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

3.Tańce integracyjne
Warsztaty stanowią propozycję nauki 8 tańców opracowanych do znanych przebojów szwedzkiej grupy ABBA w wersji integracyjnej, dostosowane do możliwości ruchowych dzieci w młodszym wieku. Przygotowane aranżacje taneczne, proste układy choreograficzne dla grupy stworzone na potrzeby uświetnienia imprez szkolnych i przedszkolnych. Czas trwania:6 godzin dydaktycznych

4.Praca z dzieckiem młodszym
Program: metody aktywizujące w pracy z dzieckiem przedszkolnym, trudne zachowania i problemy z dyscypliną w grupie, jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie 3-latków, wspieranie rozwoju dziecka młodszego, problemy z koncentracją uwagi i nadpobudliwością ruchową, rozwijanie myślenia matematycznego. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

5.Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy:
Warsztaty Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy adresowane są do nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących z najmłodszymi grupami (3-4 latkami). Celem warsztatów jest pomoc nauczycielom w pracy z najmłodszymi, dostarczenie skutecznych narzędzi, pomysłów, które ułatwią dzieciom adaptację w przedszkolu i pozwolą odnaleźć swoje miejsce w grupie, a nauczycielom pomogą w organizowaniu grupy i skutecznym działaniu. Czas trwania:6 godzin dydaktycznych

6. Tańce, pląsy i zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym
Cel i zakres treści: Doskonalenie umiejętności prowadzenia tańców, pląsów i zabaw przy muzyce, stosowanie prostych prac i kompozycji plastycznych z ogólnodostępnych materiałów (malowanie rolkami i dłońmi, malowanie okrągłych obrazów, robienie stempli i wycinanie szablonów dłoni oraz tworzenie z nich różnych kompozycji plastycznych), stosowanie metod informacji zwrotnej i wymiany doświadczeń. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 6

Nazwa: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenia to:
1. Praca z uczniem zdolnym w grupie przedszkolnej
Cele zajęć: Zapoznanie nauczycieli z współczesnym rozumieniem uzdolnień oraz znaczeniem wpływu środowiska na ich rozwój
Program zajęć:
- Diagnozowanie potrzeb ucznia zdolnego
- Poznanie metod pracy wspierających rozwój ucznia
- Kształtowanie umiejętności pracy z grupą
- Poznanie zasad pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Rozpoznawanie błędów w pracy z uczniem zdolnym
- Poznanie metod pracy indywidualnej i grupowej
Czas trwania:6 godzin dydaktycznych

2. Jak prawidłowo organizować edukację ucznia zdolnego
Program zajęć:
- Diagnozowanie potrzeb ucznia zdolnego
- Poznanie metod pracy wspierających rozwój ucznia
- Rozpoznawanie błędów w pracy z uczniem zdolnym
Czas trwania:6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 7

Nazwa: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Organizacja i realizacja współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym
Program szkolenia obejmuje m.in. następujące zagadnienia
-kreowanie wizerunku szkoły w środowisku,
-promocja szkoły oraz osiągnięć uczniów i nauczycieli,
-integracja szkoły z rodzicami i instytucjami środowiska lokalnego,
-zasady efektywnej współpracy i partnerstwa,
-systemowość działań w zakresie współpracy,
-wzbogacanie oferty sprzyjającej rozwojowi uczniów i szkoły jako organizacji,
-organizacja procesów edukacyjnych z wykorzystaniem zasobów środowiska,
-komunikacja interpersonalna.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 8

Nazwa:
EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
Program szkolenia obejmuje m.in. następujące zagadnienia
-budowanie zespołu,
-ustalanie celów i zasad pracy zespołowej,
-planowanie i organizacja pracy zespołowej,
-rozwijanie kompetencji interpersonalnych warunkujących skuteczną współpracę w zespole oraz między zespołami,
-role w zespole,
-wspólne rozwiązywanie problemów,
-zarządzanie emocjami.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 9

Nazwa: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Wdrażanie i realizacja oceniania kształtującego
Cel: sprawić, żeby w szkole ocena nie straszyła tylko motywowała, a uczeń dzielił z nauczycielem odpowiedzialność za naukę, poznanie co to jest ocenianie kształtujące, jak je wdrażać w praktykę szkolną, przykłady realizacji. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 10

Nazwa: UCZEŃ - AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Zwiększenie aktywności uczniów w procesie uczenia się
Cele : nabycie przez nauczycieli wiedzy o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu (np. organizacja planu lekcji, organizacja przestrzeni w sali lekcyjnej, wykorzystywanie odpowiednich metod pracy),wspólne opracowanie przez nauczycieli planu działania służącego angażowaniu uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych, poznanie przez nauczycieli, a następnie wdrożenie metod pracy z uczniami zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych, Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 11

Nazwa: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Narzędzia badawcze w procesie ewaluacji
Cel: Zaprezentowanie podstawowych metod badań społecznych. Zaprezentowanie innych metod przydatnych w ewaluacji wewnętrznej.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 12

Nazwa:
TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Motywowanie dziecka do nauki i kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się,
Cel: poznanie metod aktywizujących, opracowanie scenariuszy lekcji z poznanymi metodami, nauka formułowania celów lekcji zrozumiałych dla uczniów, mechanizm funkcjonowania mózgu- procesy uczenia się i zapamiętywania oraz motywacji
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 13

Nazwa:
WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci?
Szkolenie edukacyjno - informacyjne dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych. Obejmuje jedno spotkanie dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu i komputera przez dzieci i młodzież. W trakcie wykładu i warsztatu poruszane będą następujące zagadnienia:
- Internet, jako narzędzie nauki, pracy, rozrywki i komunikacji.
- W którym momencie powinniśmy zacząć się martwić tym, że dziecko spędza w sieci za dużo czasu?
- Gry komputerowe - uzależnienie czy rozwijanie wyobraźni?
- Jakie niebezpieczeństwa czyhają w Internecie?
- Czy Internet może posłużyć jako narzędzie zacieśniające więzi pomiędzy rodzicami i dziećmi?
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 14

Nazwa: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Co robić by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?- wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia
Czas trwania: 4godziny dydaktyczne teorii i 2 godziny dydaktyczne warsztatu

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 15

Nazwa:
WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Kalkulator EWD
Program szkolenia: zadania i cele kalkulatora EWD, możliwości kalkulatora EWD, wykorzystanie dokonanych przez kalkulator EWD: analiz, wskaźników, raportów w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 16

Nazwa: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1. Koncepcja pracy szkoły
Program: podstawy prawne, zasady budowy koncepcji pracy szkoły, elementy koncepcji pracy szkoły, wizualizacja koncepcji pracy szkoły, sposoby zapoznawania z koncepcją pracy szkoły uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły, rodziców, środowiska lokalnego. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 17

Nazwa: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU

Opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli. Szkolenie to
1.Bezpieczny świat przedszkolaka - czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń
PROGRAM:
- Bezpieczne przedszkole
- Bezpiecznie na ulicach i drogach
- Bezpieczny dom
- Zdrowa żywność
- Bezpieczne otoczenie
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 42

Kod kryterium cenowe: A

Kody CPV:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Podobne przetargi

95857 / 2014-05-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy - Żory (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Przedmiotem zamówienia są szkolenia osób bezrobotnych współfinansowane z środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Człowiek - czyn - sukces - Poddziałanie 6.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

187101 / 2009-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Piekary Śląskie (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Przeprowadzenie szkoleń - kursów zawodowych: aranżacja wnętrz, fryzjer, florystyka i decoupage, instalator gazowy, wodno - klimatyzacyjny, centralnego ogrzewania, barman

187105 / 2009-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Piekary Śląskie (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu sprzedaży z uwzględnieniem obsługi kas fiskalnych, fakturowania oraz wyrobieniem książeczki sanepid

211630 / 2015-08-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach - Gliwice (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Przeprowadzenie szkolenia grupowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, dla osób uprawnionych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gliwicach

346914 / 2011-10-21 - Inny: Samorządowa jednostka organizacyjna m. Bytomia działająca w formie jednostki budżetowej

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Bytom (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Usługi szkoleniowe dla uczestników/uczestniczek w ramach projektu pn.: Systemowy Projekt Aktywizacji - SPA w Bytomiu realizowane z podziałem na 2 części

208122 / 2010-07-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie - Będzin (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Świadczenie usługi organizacji szkolenia w zakresie specjalności zawodowej Obsługa kadrowo - finansowa firmy dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Będzinie

313350 / 2010-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Usługa w zakresie przeprowadzenia szkoleń w mieście Bielsko-Biała dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej, w tym CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA pn. Profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych CZĘŚĆ 2 ZAMÓWIENIA pn. Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym CZĘŚĆ 3 ZAMÓWIENIA pn. Znaczenie wizerunku w poszukiwaniu pracy

306072 / 2015-11-13 - Inny: Jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego - Powiatowy UrzÄ…d Pracy

Powiatowy Urząd Pracy - Chorzów (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Szkolenia dla osób bezrobotnych finansowane ze środków Funduszu Pracy - Rezerwy Ministra DOK.TW-172-PN-RM49/I/2015

185675 / 2013-09-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Kłobucki - Kłobuck (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Usługa przeprowadzenia szkolenia dla osób bezrobotnych - Nowoczesny sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej

266674 / 2011-08-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej - 3 Zadania

265154 / 2014-08-08 - Inny: Samorządowa jednostka organizacyjna m.Bytomia działająca w formie jednostki budżetowej

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Bytom (śląskie)
CPV: 805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczestników/uczestniczek projektu pn.:Systemowy Projekt Aktywizacji - SPA w Bytomiu z podziałem na cztery części