Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

259708 / 2014-08-04 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Olsztyńskiego (Olsztyn)

Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ekspercka na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.: Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego.
2. Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
3. Celem głównym projektu jest poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie olsztyńskim poprzez kompleksowe wsparcie 30 szkół i 7 przedszkoli oraz 395 nauczycieli i dyrektorów/wicedyrektorów spójnie z ich potrzebami.
4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) - Kod CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe.
5. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 2 etapy, łączna ilość godzin wynosi - 1774 (gdzie przez jedną godzinę rozumie się 60 minut).
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

1) Etap 1 zamówienia:

a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) w ramach 24 ofert doskonalenia określonych przez ORE obejmuje:

-Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-240.

-Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-810.

-Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-160.

-Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-540.

Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-1750.
b) Formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą w następujących placówkach:
1) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
2) Technikum w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
4) Gimnazjum Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Ludowa 5,
5) Publiczne Przedszkole Jacek i Agatka w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Poznańska 3,
6) Gimnazjum w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31,
7) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31,
8) Szkoła Podstawowa we Frączkach, 11-001 Dywity, Frączki 4,
9) Szkoła Podstawowa nr 1 w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Wojska Polskiego 36,
10) Przedszkole Miejskie w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Słowackiego 7,
11) Szkoła Podstawowa w Bartołtach Wielkich, 11-010 Barczewo, Bartołty Wielkie 5,
12) Szkoła Podstawowa w Lamkowie, 11-010 Barczewo, Lamkowo 29,
13) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Biesalu, 11-936 Gietrzwałd, Biesal 59,
14) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto, ul. Garnizonowa 20,
15) Gimnazjum w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 23,
16) Przedszkole w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 18,
17) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a,
18) Przedszkole Samorządowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a,
19) Publiczne Przedszkole Jarzębinki w Klewkach, 10-687 Olsztyn, Klewki 13B,
20) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Klebarku Wielkim, 10-687 Olsztyn, Klebark Wielki 9,
21) Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi, 11-030 Nowa Wieś, Nowa Wieś 7,
22) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
23) Technikum w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
24) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
25) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Waplewie, 11-015 Olsztynek, Waplewo 15,
26) Szkoła Podstawowa w Elgnówku, 11-015 Olsztynek, Elgnówko 27,
27) Gimnazjum w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13,
28) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13,
29) Przedszkole Samorządowe w Dywitach, 11-001 Dywity ul. Jana Pawła II 6,
30) Szkoła Podstawowa w Bukwałdzie, 11-001 Dywity, Bukwałd 39,
31) Szkoła Podstawowa w Spręcowie, 11-001 Dywity, Spręcowo 2,
32) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95,
33) Przedszkole Samorządowe w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 105,
34) Szkoła Podstawowa im. Majora H. Sucharskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolny w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95,
35) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6,
36) Technikum w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6,
37) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6.

c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 24 ofertach doskonalenia (określonych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji):
1) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny
2) Ocenianie kształtujące
3) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
4) Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się
5) Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
6) Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
7) Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła
8) Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
9) Budowa koncepcji pracy szkoły
10) Praca z uczniem młodszym
11) Praca z uczniem zdolnym
12) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
13) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet
14) Projekt edukacyjny w szkole
15) Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
16) Rodzice są partnerami szkoły
17) Nauczyciel 45+
18) Szkoła promuje wartość edukacji
19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole
20) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
21) Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
22) Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły
23) Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną?
24) Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły

d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.

e) Obowiązki Wykonawcy:
1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli;
2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji określonej formy doskonalenia;
3) ustalanie terminów realizacji poszczególnych form doskonalenia w porozumieniu ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji (SORE);
4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5) przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę uczestników przed rozpoczęciem i na zakończenie cyklu doskonalenia oraz przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych;
6) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników form doskonalenia, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ;
7) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
8) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
9) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych form doskonalenia nauczycieli i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu;
10) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego;
11) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania;
12) koszty przejazdów ekspertów prowadzących form doskonalenia nauczycieli pokrywa Wykonawca;
13) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych w oparciu o daną ofertę doskonalenia dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego;
14) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu;
15) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia;
16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych przez SORE;
17) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.

f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych.
2) Etap 2 zamówienia:
a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia obejmuje:
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 1 - Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola, Liczba osób w grupie- 20, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów, Liczba osób w grupie- 25, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 3 - Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków, Liczba osób w grupie- 22, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki, Liczba osób w grupie- 24, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-24.

b) Zamawiający wyznacza miasto Olsztyn jako miejsce przeprowadzenia warsztatów.

c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia:
1) warsztaty w ramach sieci nr 1-Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)-Formy promocji w zależności od placówki.
-Zagadnienia szczegółowe-Formy promocji bez ponoszenia nakładów pieniężnych; Skuteczne badanie rynku, aby promocja była trafna; Formy badania rynku, narzędzia - atrakcyjne i wiarygodne; Redagowanie ulotki, plakatu - atrakcyjność oferty, czego unikać (pod względem graficznym; proporcje - tekstu, hasła, słowa klucze); Promocja pozytywna i negatywna, jak zapobiegać promocji negatywnej; Promocja wewnętrzna i zewnętrzna; Błędy w promocji; Praktyczne sposoby zatrzymania uczniów w szkole powiatowej.
-Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Warsztat prowadzony metodami aktywnymi, wykład, dyskusja; Indywidualne podejście do potrzeb każdej ze szkół; Przygotowanie materiałów szkoleniowych.
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Wizerunek dyrektora szkoły i przedszkola.
-Zagadnienia szczegółowe-Oczekiwania od dyrektora szkoły i przedszkola odnośnie wizerunku (wiarygodny dyrektor); Jakie są oczekiwania od dyrektora, oparte badaniami, statystykami; Warsztat wiedzy i umiejętności ważnych dla dyrektora placówki (mediacja, dobry słuchacz, postawa asertywna, mowa ciała, słowa klucze-aby nie urazić współrozmówcę, nie zniechęcić).
-Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Przygotowanie materiałów szkoleniowych.

2) warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów:
-Główne tematy-1 i2 dzień szkoleniowy (2x3 h=6h)- Motywowanie, aktywizacja ucznia podczas lekcji.
-Zagadnienia szczegółowe-Jak wzbudzić nie zainteresowanie i rozwijać ciekawość poznawczą ucznia na każdym z poziomów nauczania; Jak włączyć metody aktywizujące w program nauczania? Jak je stosować mając do dyspozycji 45 minut lekcji; Konkretne zadania, ćwiczenia, zabawy, eksperymenty do zastosowania w nauczaniu różnych przedmiotów (język polski, języki obce, matematyczno-przyrodnicze, artystyczne); Motywowanie ucznia, innowacyjne sposoby motywowania ucznia na wszystkich poziomach nauczania. Jak to zrobić, żeby uczniom się chciało chcieć; Proces grupowy i korzystanie z niego w pracy z klasą; Dostosowanie treści podczas szkolenia i umieszczanych na platformie do wszystkich poziomów nauczania, które reprezentują nauczyciele w sieci: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna; Sprawdzone scenariusze (programy).
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, stosowania metod aktywizujących; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie stosowania metod motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), stosowania metod aktywizujących podczas różnych lekcji przedmiotowych na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).

3) warsztaty w ramach sieci nr 3 -Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h) - Sposoby (metody, formy) rozwiązywania konfliktów.
-Zagadnienia szczegółowe-Szkolenie powinno obejmować konflikty na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel; W jaki sposób rozpoznać konflikt; Jak reagować na skonfliktowane strony; Postawy nauczyciela wobec stron skonfliktowanych; Jak rozmawiać z rodzicami o konflikcie, jak przekazywać im informacje na ten temat; U kogo szukać pomocy w rozwiązywaniu konfliktów? (szczeble rozwiązywania konfliktów, rozwiązania prawne, instytucje pomocowe); Profilaktyka zapobiegania konfliktom; Sprawdzone scenariusze (programy) wychowawcze.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III); Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: prowadzenia diagnozy wstępnej i końcowej dziecka przedszkolnego i ucznia na etapie edukacji wczesnoszkolnej, znajomości podstawy programowej w kl. O oraz przewidzianej dla klas I-III, metod wspomagania procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia młodszego, innowacyjnych narzędzi motywowania dzieci do nauki, przygotowania dzieci do sprawdzianu trzecioklasisty; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Skuteczne przygotowanie do odnoszenia sukcesu szkolnego na kolejnych etapach edukacji.
-Zagadnienia szczegółowe-Diagnoza przedszkolna: co powinna zawierać? spójność diagnozowanych obszarów z podstawą programową; Diagnoza wstępna w klasie I: spójność z diagnozą końcową w klasie O; Jak upłynnićprzejście między tymi etapami?; Różne formy aktywności na podstawie wyników diagnozy; Sposoby motywowania dzieci przy dużych rozbieżnościach wiekowych dzieci w klasie i często odmiennym poziomie ich umiejętności na starcie; Sprawdzian trzecioklasisty (OPERON i OBUT) - czyli jak uzyskać sukces na koniec kl. III.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III), ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: teorii konfliktu, jego genezy, mechanizmu, sposobów poznawania i reagowania na skonfliktowane strony, doboru adekwatnych do danej sytuacji postaw i reakcji nauczyciela wobec stron będących w konflikcie, prawidłowego przekazywania rodzicom informacji o konflikcie, przygotowania dzieci do sprawdzianu zewnętrznego OPERON i OBUT, prowadzenia mediacji i negocjacji, aktualnie obowiązujących aktów prawnych regulujących akty przemocy agresji, działań profilaktycznych zapobiegającym konfliktom; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy.

4) warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki?:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z uczniem i klasą.
-Zagadnienia szczegółowe-Skuteczne narzędzia (metody, sposoby) współpracy z uczniem, który sprawia trudności oraz współpracy z klasą w kontekście trudnych dla nauczyciela zachowań ucznia; Jak dotrzeć do ucznia, który sprawia trudności?; Jak współpracować z uczniem, który utrudnia nauczycielowi przeprowadzenie lekcji; Jak skorzystać z potencjału klasy do rozwiązania sytuacji trudnej; Proces grupowy i korzystanie z niego we współpracy z klasą; Jak zapobiegać sytuacjom trudnym?; Jak skutecznie motywować ucznia do nauki? Innowacyjne narzędzia motywowania.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, współpracy z grupą uczniów, radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem i klasą; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: radzenia sobie z sytuacjami trudnymi z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, stosowania metod/narzędzi motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), profilaktyki trudnych sytuacji we współpracy z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów, prowadzenia mediacji i negocjacji, rozwiązywania sytuacji konfliktowych; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Jak wspierać rozwój umiejętności matematycznych, logicznego myślenia na każdym z etapów nauczania
-Zagadnienia szczegółowe-Rozwój myślenia matematycznego na różnych etapach rozwoju (od przedszkola do szkoły ponadgimnazjalnej); Sposoby rozwoju umiejętności matematycznych na każdym z etapów nauczania (m.in. metody aktywizujące, eksperymenty, itd.); Motywowanie ucznia do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania; Zabawy, eksperymenty, ćwiczenia, scenariusze zajęć rozwijające myślenie matematyczne u dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwoju myślenia matematycznego oraz umiejętności matematycznych, ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: rozwoju myślenia matematycznego i umiejętności matematycznych, metod, narzędzi wspomagających rozwój myślenia matematycznego na każdym z poziomów nauczania (m.in. metody aktywne, zabawy, ćwiczenia, eksperymenty, wykorzystanie narzędzi TIK ), innowacyjnych metod motywowania uczniów do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania, podstawy programowej na każdym z poziomów nauczania matematyki; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację warsztatów.

e) Obowiązki Wykonawcy:
1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia warsztatów;
2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia warsztatów w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji warsztatów;
3) ustalanie terminów warsztatów w porozumieniu z asystentem kierownika projektu;
4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników warsztatów, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ;
6) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
7) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
8) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych warsztatów i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu;
9) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego;
10) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania;
11) koszty przejazdów ekspertów prowadzących warsztaty pokrywa Wykonawca;
12) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego;
13) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu;
14) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia;
15) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów przez koordynatorów sieci;
16) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.

f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 259708

Data publikacji: 2014-08-04

Nazwa: Zarząd Powiatu Olsztyńskiego

Ulica: Plac Bema 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Olsztyn

Kod pocztowy: 10-516

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 089 5210500

Numer faxu: 089 5210501

Adres strony internetowej: www.powiat-olsztynski.pl

Regon: 51074266900000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ekspercka na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.: Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego.
2. Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
3. Celem głównym projektu jest poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie olsztyńskim poprzez kompleksowe wsparcie 30 szkół i 7 przedszkoli oraz 395 nauczycieli i dyrektorów/wicedyrektorów spójnie z ich potrzebami.
4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) - Kod CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe.
5. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 2 etapy, łączna ilość godzin wynosi - 1774 (gdzie przez jedną godzinę rozumie się 60 minut).
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

1) Etap 1 zamówienia:

a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) w ramach 24 ofert doskonalenia określonych przez ORE obejmuje:

-Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-240.

-Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-810.

-Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-160.

-Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-540.

Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-1750.
b) Formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą w następujących placówkach:
1) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
2) Technikum w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13,
4) Gimnazjum Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Ludowa 5,
5) Publiczne Przedszkole Jacek i Agatka w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Poznańska 3,
6) Gimnazjum w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31,
7) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31,
8) Szkoła Podstawowa we Frączkach, 11-001 Dywity, Frączki 4,
9) Szkoła Podstawowa nr 1 w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Wojska Polskiego 36,
10) Przedszkole Miejskie w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Słowackiego 7,
11) Szkoła Podstawowa w Bartołtach Wielkich, 11-010 Barczewo, Bartołty Wielkie 5,
12) Szkoła Podstawowa w Lamkowie, 11-010 Barczewo, Lamkowo 29,
13) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Biesalu, 11-936 Gietrzwałd, Biesal 59,
14) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto, ul. Garnizonowa 20,
15) Gimnazjum w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 23,
16) Przedszkole w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 18,
17) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a,
18) Przedszkole Samorządowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a,
19) Publiczne Przedszkole Jarzębinki w Klewkach, 10-687 Olsztyn, Klewki 13B,
20) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Klebarku Wielkim, 10-687 Olsztyn, Klebark Wielki 9,
21) Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi, 11-030 Nowa Wieś, Nowa Wieś 7,
22) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
23) Technikum w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
24) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6,
25) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Waplewie, 11-015 Olsztynek, Waplewo 15,
26) Szkoła Podstawowa w Elgnówku, 11-015 Olsztynek, Elgnówko 27,
27) Gimnazjum w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13,
28) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13,
29) Przedszkole Samorządowe w Dywitach, 11-001 Dywity ul. Jana Pawła II 6,
30) Szkoła Podstawowa w Bukwałdzie, 11-001 Dywity, Bukwałd 39,
31) Szkoła Podstawowa w Spręcowie, 11-001 Dywity, Spręcowo 2,
32) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95,
33) Przedszkole Samorządowe w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 105,
34) Szkoła Podstawowa im. Majora H. Sucharskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolny w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95,
35) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6,
36) Technikum w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6,
37) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6.

c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 24 ofertach doskonalenia (określonych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji):
1) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny
2) Ocenianie kształtujące
3) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
4) Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się
5) Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
6) Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
7) Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła
8) Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
9) Budowa koncepcji pracy szkoły
10) Praca z uczniem młodszym
11) Praca z uczniem zdolnym
12) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym
13) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet
14) Projekt edukacyjny w szkole
15) Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
16) Rodzice są partnerami szkoły
17) Nauczyciel 45+
18) Szkoła promuje wartość edukacji
19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole
20) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
21) Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
22) Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły
23) Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną?
24) Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły

d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.

e) Obowiązki Wykonawcy:
1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli;
2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji określonej formy doskonalenia;
3) ustalanie terminów realizacji poszczególnych form doskonalenia w porozumieniu ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji (SORE);
4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5) przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę uczestników przed rozpoczęciem i na zakończenie cyklu doskonalenia oraz przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych;
6) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników form doskonalenia, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ;
7) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
8) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
9) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych form doskonalenia nauczycieli i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu;
10) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego;
11) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania;
12) koszty przejazdów ekspertów prowadzących form doskonalenia nauczycieli pokrywa Wykonawca;
13) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych w oparciu o daną ofertę doskonalenia dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego;
14) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu;
15) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia;
16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych przez SORE;
17) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.

f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych.
2) Etap 2 zamówienia:
a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia obejmuje:
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 1 - Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola, Liczba osób w grupie- 20, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów, Liczba osób w grupie- 25, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 3 - Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków, Liczba osób w grupie- 22, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
-Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki, Liczba osób w grupie- 24, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6.
Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-24.

b) Zamawiający wyznacza miasto Olsztyn jako miejsce przeprowadzenia warsztatów.

c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia:
1) warsztaty w ramach sieci nr 1-Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)-Formy promocji w zależności od placówki.
-Zagadnienia szczegółowe-Formy promocji bez ponoszenia nakładów pieniężnych; Skuteczne badanie rynku, aby promocja była trafna; Formy badania rynku, narzędzia - atrakcyjne i wiarygodne; Redagowanie ulotki, plakatu - atrakcyjność oferty, czego unikać (pod względem graficznym; proporcje - tekstu, hasła, słowa klucze); Promocja pozytywna i negatywna, jak zapobiegać promocji negatywnej; Promocja wewnętrzna i zewnętrzna; Błędy w promocji; Praktyczne sposoby zatrzymania uczniów w szkole powiatowej.
-Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Warsztat prowadzony metodami aktywnymi, wykład, dyskusja; Indywidualne podejście do potrzeb każdej ze szkół; Przygotowanie materiałów szkoleniowych.
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Wizerunek dyrektora szkoły i przedszkola.
-Zagadnienia szczegółowe-Oczekiwania od dyrektora szkoły i przedszkola odnośnie wizerunku (wiarygodny dyrektor); Jakie są oczekiwania od dyrektora, oparte badaniami, statystykami; Warsztat wiedzy i umiejętności ważnych dla dyrektora placówki (mediacja, dobry słuchacz, postawa asertywna, mowa ciała, słowa klucze-aby nie urazić współrozmówcę, nie zniechęcić).
-Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Przygotowanie materiałów szkoleniowych.

2) warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów:
-Główne tematy-1 i2 dzień szkoleniowy (2x3 h=6h)- Motywowanie, aktywizacja ucznia podczas lekcji.
-Zagadnienia szczegółowe-Jak wzbudzić nie zainteresowanie i rozwijać ciekawość poznawczą ucznia na każdym z poziomów nauczania; Jak włączyć metody aktywizujące w program nauczania? Jak je stosować mając do dyspozycji 45 minut lekcji; Konkretne zadania, ćwiczenia, zabawy, eksperymenty do zastosowania w nauczaniu różnych przedmiotów (język polski, języki obce, matematyczno-przyrodnicze, artystyczne); Motywowanie ucznia, innowacyjne sposoby motywowania ucznia na wszystkich poziomach nauczania. Jak to zrobić, żeby uczniom się chciało chcieć; Proces grupowy i korzystanie z niego w pracy z klasą; Dostosowanie treści podczas szkolenia i umieszczanych na platformie do wszystkich poziomów nauczania, które reprezentują nauczyciele w sieci: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna; Sprawdzone scenariusze (programy).
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, stosowania metod aktywizujących; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie stosowania metod motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), stosowania metod aktywizujących podczas różnych lekcji przedmiotowych na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).

3) warsztaty w ramach sieci nr 3 -Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h) - Sposoby (metody, formy) rozwiązywania konfliktów.
-Zagadnienia szczegółowe-Szkolenie powinno obejmować konflikty na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel; W jaki sposób rozpoznać konflikt; Jak reagować na skonfliktowane strony; Postawy nauczyciela wobec stron skonfliktowanych; Jak rozmawiać z rodzicami o konflikcie, jak przekazywać im informacje na ten temat; U kogo szukać pomocy w rozwiązywaniu konfliktów? (szczeble rozwiązywania konfliktów, rozwiązania prawne, instytucje pomocowe); Profilaktyka zapobiegania konfliktom; Sprawdzone scenariusze (programy) wychowawcze.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III); Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: prowadzenia diagnozy wstępnej i końcowej dziecka przedszkolnego i ucznia na etapie edukacji wczesnoszkolnej, znajomości podstawy programowej w kl. O oraz przewidzianej dla klas I-III, metod wspomagania procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia młodszego, innowacyjnych narzędzi motywowania dzieci do nauki, przygotowania dzieci do sprawdzianu trzecioklasisty; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Skuteczne przygotowanie do odnoszenia sukcesu szkolnego na kolejnych etapach edukacji.
-Zagadnienia szczegółowe-Diagnoza przedszkolna: co powinna zawierać? spójność diagnozowanych obszarów z podstawą programową; Diagnoza wstępna w klasie I: spójność z diagnozą końcową w klasie O; Jak upłynnićprzejście między tymi etapami?; Różne formy aktywności na podstawie wyników diagnozy; Sposoby motywowania dzieci przy dużych rozbieżnościach wiekowych dzieci w klasie i często odmiennym poziomie ich umiejętności na starcie; Sprawdzian trzecioklasisty (OPERON i OBUT) - czyli jak uzyskać sukces na koniec kl. III.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III), ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: teorii konfliktu, jego genezy, mechanizmu, sposobów poznawania i reagowania na skonfliktowane strony, doboru adekwatnych do danej sytuacji postaw i reakcji nauczyciela wobec stron będących w konflikcie, prawidłowego przekazywania rodzicom informacji o konflikcie, przygotowania dzieci do sprawdzianu zewnętrznego OPERON i OBUT, prowadzenia mediacji i negocjacji, aktualnie obowiązujących aktów prawnych regulujących akty przemocy agresji, działań profilaktycznych zapobiegającym konfliktom; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy.

4) warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki?:
-Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z uczniem i klasą.
-Zagadnienia szczegółowe-Skuteczne narzędzia (metody, sposoby) współpracy z uczniem, który sprawia trudności oraz współpracy z klasą w kontekście trudnych dla nauczyciela zachowań ucznia; Jak dotrzeć do ucznia, który sprawia trudności?; Jak współpracować z uczniem, który utrudnia nauczycielowi przeprowadzenie lekcji; Jak skorzystać z potencjału klasy do rozwiązania sytuacji trudnej; Proces grupowy i korzystanie z niego we współpracy z klasą; Jak zapobiegać sytuacjom trudnym?; Jak skutecznie motywować ucznia do nauki? Innowacyjne narzędzia motywowania.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, współpracy z grupą uczniów, radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem i klasą; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: radzenia sobie z sytuacjami trudnymi z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, stosowania metod/narzędzi motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), profilaktyki trudnych sytuacji we współpracy z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów, prowadzenia mediacji i negocjacji, rozwiązywania sytuacji konfliktowych; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).
-Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Jak wspierać rozwój umiejętności matematycznych, logicznego myślenia na każdym z etapów nauczania
-Zagadnienia szczegółowe-Rozwój myślenia matematycznego na różnych etapach rozwoju (od przedszkola do szkoły ponadgimnazjalnej); Sposoby rozwoju umiejętności matematycznych na każdym z etapów nauczania (m.in. metody aktywizujące, eksperymenty, itd.); Motywowanie ucznia do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania; Zabawy, eksperymenty, ćwiczenia, scenariusze zajęć rozwijające myślenie matematyczne u dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania.
-Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwoju myślenia matematycznego oraz umiejętności matematycznych, ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: rozwoju myślenia matematycznego i umiejętności matematycznych, metod, narzędzi wspomagających rozwój myślenia matematycznego na każdym z poziomów nauczania (m.in. metody aktywne, zabawy, ćwiczenia, eksperymenty, wykorzystanie narzędzi TIK ), innowacyjnych metod motywowania uczniów do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania, podstawy programowej na każdym z poziomów nauczania matematyki; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację warsztatów.

e) Obowiązki Wykonawcy:
1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia warsztatów;
2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia warsztatów w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji warsztatów;
3) ustalanie terminów warsztatów w porozumieniu z asystentem kierownika projektu;
4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia;
5) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników warsztatów, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ;
6) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
7) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy;
8) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych warsztatów i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu;
9) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego;
10) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania;
11) koszty przejazdów ekspertów prowadzących warsztaty pokrywa Wykonawca;
12) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego;
13) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu;
14) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia;
15) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów przez koordynatorów sieci;
16) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.

f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres w miesiącach: 8

Zaliczka: Nie

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 70

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie

Znaczenie kryterium 2: 30

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia: Plac Bema 5 10-516 Olsztyn

Data składania wniosków, ofert: 14/08/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Starostow Powiatowe w Olsztynie Plac Bema 5 10-516 Olsztyn

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Wiedza i doświadczenie:
KRYTERIUM 2 - doświadczenie Wykonawcy:
Rozpatrywane będzie na podstawie oceny załącznika nr 3.
Wartość punktowa zostanie przyznana zgodnie z poniższą tabelą:
- Element podlegający ocenie - Doświadczenie Wykonawcy w realizacji form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) każda nie krótsza niż 4 godziny zegarowe, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
-111 i więcej - Liczba punktów 100;
-91 - 110 - Liczba punktów 75;
-71 - 90 - Liczba punktów 50;
-50 - 70 - Liczba punktów 25;

Ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:

liczba punktów = liczba przyznanych punktów x 30%

Oferta najkorzystniejsza (z największą liczbą realizacji form doskonalenia nauczycieli) otrzyma 30 pkt.

Oświadczenie nr 1: Tak

Oświadczenie nr 5: Tak

oswiadczenie_potwierdzenia_opis_5:
Warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać realizację minimum 50 form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe), każda nie krótsza niż 4 godziny zegarowe.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

inne_dokumenty:
kserokopia wpisu do rejestru placówek doskonalenia nauczycieli - spełnienie warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy i w Rozdziale V ust. 2 pkt 1,

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Podobne przetargi

173723 / 2012-08-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Kowale Oleckie - Kowale Oleckie (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów ze szkół podstawowych w gminie Kowale Oleckie

288119 / 2008-10-28 - Inny: Instytucja szkoleniowa Sp. z o.o.

TECHPAL Sp. z o.o. - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe w ramach projektu Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy - profesjonalne szkolenia ECDL dla osób pracujących.

222591 / 2013-10-23 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna

Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na przeprowadzenie zajęć specjalistycznych dla uczniów kierunku Technik Usług Kosmetycznych w ramach projektu: Nauka z pasją drogą do sukcesu

263686 / 2012-07-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Sępopol (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA SZANSĄ KAŻDEGO UCZNIA

400578 / 2012-10-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Obsługi Oświaty i Sportu w Nidzicy - Nidzica (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i prowadzenie zajęć dodatkowych wyrównawczych i rozwijających w ramach projektu Moje odkrycia gwarancją mojego sukcesu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

184694 / 2014-06-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Gołdap (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty w przedmiocie prowadzenia przez eksperta form doskonalenia wynikających z Rocznego Planu Wspomagania w Szkole Podstawowej w Żytkiejmach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego

47940 / 2013-02-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sępopol - Sępopol (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie usług edukacyjnych - zajęć polonistycznych w SP w Dzietrzychowie w ramach projektu pn. Poznawanie przez działanie

68722 / 2010-03-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie - Szczytno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie, realizowane w ramach projektu NOWE PERSPEKTYWY współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

232047 / 2012-10-31 - Inny: jednostka budżetowa

Zespół Szkół - Olsztynek (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług edukacyjnych w ramach projektu pt. Lepszy start uczniów Technikum Hotelarskiego Zespołu Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku

130394 / 2012-04-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta - Braniewo (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług edukacyjnych obejmujących prowadzenie zajęć edukacyjnych w szkołach podstawowych Gminy Miasta Braniewa w ramach projektu systemowego POKL 9.1.2 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Miasta Braniewa

183097 / 2010-07-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Iławie - Iława (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
szkolenia dla osób bezrobotnych: 1. Pracownik ochrony osób i mienia z licencją I stopnia - grupa 10 osób, 2. Kadry i płace - grupa 10 osób, 3. Grafika komputerowa z wykorzystaniem technik tworzenia stron internetowych - grupa 10 osób, 4. Spawanie w osłonie argonu TIG-141 - grupa 10 osób, 5. Wykwalifikowany pracownik ekipy sprzątającej z modułem pielęgnacji zieleni - grupa 10 osób

425794 / 2009-12-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa szkoleniowa w związku z organizacją szkolenia dla pracowników WUP w Olsztynie nt. Projekty innowacyjne i ponadnarodowe w ramach PO KL 207 - 2013

244073 / 2014-11-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Placówek w Piszu - Pisz (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli w formie wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych w ramach projektu Kompleksowe wsparcie szkół w Powiecie Piskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

261718 / 2012-07-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Sępopol (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. RÓWNY START UCZNIÓW DO WYMAGAŃ XXI W.

253135 / 2014-12-07 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna

Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie zajęć specjalistycznych dla Technika Usług Kosmetycznych Szkoły Policealnej im. Hanny Chrzanowskiej w Giżycku w formie trzydniowego szkolenia z zakresu: Masaż kamuflujący i charakteryzacja sceniczna.

182025 / 2009-10-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Iławie - Iława (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Szkolenia dla osób bezrobotnych: 1. Kierowca wózków jezdniowych - grupa 12 osób, 2. Nowoczesny sprzedawca - grupa 10 osób, 3. Kadry i płace - grupa 15 osób, 4. Pracownik ochrony osób i mienia z licencją I stopnia - grupa 10 osób

345953 / 2008-12-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Iławie - Iława (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Szkolenie dla osób bezrobotnych Kierowca kat. CE wraz z uprawnieniami do przewozu rzeczy - grupa 5 osób

518116 / 2012-12-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Grodziczno - Grodziczno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usługi edukacyjnej obejmującej przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, rozwijających uzdolnienia i specjalistycznych dla uczestników projektu Indywidualizacja nauczania szansą dla dzieci współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z

337119 / 2011-12-19 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna

Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
USŁUGI EDUKACYJNE NA PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW KIERUNKU TECHNIK MASAŻYSTA W RAMACH PROJEKTU: GIŻYCKI MEDYK Z NOWYMI KWALIFIKACJAMI DLA MASAŻYSTY I RATOWNIKA MEDYCZNEGO.