Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

530658 / 2012-12-28 - Administracja samorzÄ…dowa / Powiatowy UrzÄ…d Pracy (Choszczno)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 530658

Data publikacji: 2012-12-28

Nazwa: Powiatowy Urząd Pracy

Ulica: ul. Dąbrowszczaków 13a

Numer domu: 13a

Miejscowość: Choszczno

Kod pocztowy: 73-200

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Numer telefonu: 95 7657091

Numer faxu: 95 7657752

Regon: 21003887900000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych dla Powiatowego Urzędu Pracy w Choszcznie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych dla Powiatowego Urzędu Pracy w Choszcznie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym, a także odbiór przesyłek pocztowych z siedziby nadawcy w ramach usługi o charakterze umownym.

Kody CPV: 641100006

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
641120004 (Usługi pocztowe dotyczące listów)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
641130001 (Usługi pocztowe dotyczące paczek)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Poczta Polska Spółka Akcyjna

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Rakowiecka 26

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-940

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 20/12/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 53000,00

Cena wybranej oferty: 53000,00

Cena minimalna: 53000,00

Cena maksymalna: 53000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: c;d;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.:
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Jak wynika z przepisów ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe, obecnie na rynku jest tylko jeden dostawca uprawniony do świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek zastrzeżonych do 50g - art. 47 ust. 1 ww. ustawy, którym jest Poczta Polska S.A. W myśl art. 46 ust. 2 ww. ustawy Poczta Polska S.A. pełni funkcję operatora publicznego, mającego obowiązek świadczenia powszechnych usług w sposób ciągły, tzn. musi prowadzić swoją działalność niezależnie od jej rentowności, i na warunkach określonych przepisami Prawa pocztowego oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych z dnia 9 stycznia 2004r. -Dz. U. Nr 5, poz.34; ze zm. wydanego na podstawie delegacji Prawa pocztowego zawartej w art.46 ust.3 Na podstawie tych przepisów Poczta Polska S.A. jako operator publiczny jest zobowiązana m.in. do zachowania określonych terminów doręczeń przesyłek oraz zobowiązana jest do posiadania na terenie kraju określonej liczby placówek, co daje gwarancję, w odróżnieniu od innych operatorów, dostarczenia przesyłek na terenie całego kraju, jak i możliwość odbioru nie doręczonych przesyłek w siedzibie operatora. Z pełnienie funkcji operatora przez Pocztę Polską S.A. wynika również fakt, iż przesyłki pocztowe oraz przekazy pocztowe mają moc dokumentu urzędowego co reguluje art. 45 Prawa Pocztowego. Takiej mocy - potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego przez operatora nie mającego statusu operatora publicznego- nie posiada. Oznacza to, że potwierdzenia nadania przesyłki wydane przez innych operatorów nie są dokumentami urzędowymi, tylko prywatnymi. Innymi regulacjami prawnymi w zakresie skutków nadania pisma placówce pocztowej, które wyróżniają operatora publicznego od innych operatorów, są w szczególności: art. 57 § 5 pkt 2 kpa - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, art. 156 § 2 kpc - oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu czy art. 198 b. ust. 2 zdanie drugie ustawy Pzp - złożone skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem. Zamawiający jest organem zobowiązanym do stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Inni operatorzy nie są w stanie świadczyć usług o takim charakterze, jaki jest konieczny do wykonywania zadań nałożonych na Zamawiającego. Wynika to z konkretnych uregulowań zawartych w kodeksie postępowania cywilnego, postępowania administracyjnego i ordynacji podatkowej. Należy stwierdzić, iż Poczta Polska S.A. ma unikatowe uprawnienia, których nie ma żaden inny podmiot na rynku mogący świadczyć usługi, które są konieczne do funkcjonowania Zamawiającego. Powyższe stwierdzenie znajduje potwierdzenie w Wyroku KIO z 14 grudnia 2011 r. sygn. akt KIO 2583-11 cytując: faktycznie zgodnie z art. 47 ust. 1 prawa pocztowego operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność świadczenia usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczania przesyłek pocztowych o masie nieprzekraczającej 50 gram. W przedmiotowym stanie faktycznym należy mieć na uwadze, iż monopol operatora publicznego w przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych o masie nieprzekraczającej 50 gram nie wynika z woli zamawiającego, a wprost z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Zachodzi również przesłanka udzielenia zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 lit. b ustawy Pzp, ponieważ Poczta Polska jako operator publiczny posiada wyłączność na świadczenie usług zastrzeżonych, wymienionych w art. 47 ust.1 prawa pocztowego - operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność, z zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych zwanych dalej usługami zastrzeżonymi, ponieważ operatorzy niepubliczni mogą wykonywać te usługi, ale za wyższą cenę - dwu i półkrotność cennika operatora publicznego- a z treści samego art. 47 ust. 2 prawa pocztowego wynika, że nie narusza wyłączności świadczenia usług zastrzeżonych przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek wymienionych w ust. 1 . Na okoliczność, że wyłączności nie znosi art. 47 ust. 2 prawa pocztowego należy przywołać art. 67 ust. 3 ustawy Pzp, który wskazuje na zwolnienie z obowiązku powiadamiania Prezesa UZP o wszczęciu postępowania w trybie z wolnej ręki, jeśli przedmiotem zamówienia są m.in. zastrzeżone usługi pocztowe. Ponadto, przywołując powyższy artykuł, należy - zgodnie z zasadami wykładni prawa - przyjąć zasadę racjonalności ustawodawcy. Z zasady tej wynika, iż skoro pracodawca jest racjonalny, to i jego dzieło w postaci aktu normatywnego jest racjonalne. Przyjmując założenie racjonalności ustawodawcy, który w ustawie Prawo zamówień publicznych przewidział iż zamówienia, których przedmiotem są zastrzeżone usługi pocztowe są udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie można przyjąć, iż w innych przepisach ten sam ustawodawca przyjął, iż powyższe zamówienia mają być udzielane w trybach konkurencyjnych. Operatorzy niepubliczni mogą świadczyć usługi zastrzeżone dla operatora publicznego - art. 47 ust. 2 prawa pocztowego, ale na innych warunkach niż operator publiczny, zarówno co do wymogów świadczenia usługi oraz cennika. Tym samym nie można stwierdzić, że na tych samych warunkach świadczone są usługi zastrzeżone przez więcej niż jednego operatora. Reasumując- fakt, że usługi zastrzeżone dla Poczty Polskiej S.A. mogą wykonywać inni operatorzy na warunkach określonych w art. 47 ust. 2 prawa pocztowego nie powoduje, że Poczta Polska S.A. nie zachowuje prawa do usług zastrzeżonych na warunkach właściwych tylko dla niej jako operatora publicznego. Co w efekcie daje prawo zamawiającemu do korzystania, w przypadku zamówienia usług zastrzeżonych, z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i b ustawy Pzp, to jest zamówienia z wolnej ręki. Powyższe stwierdzenie zawarte zostało w Wyroku KIO z 20 kwietnia 2012r. Sygn. akt KIO 685-12.

Podobne przetargi