Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

125659 / 2015-08-25 - Podmiot prawa publicznego / Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 125659

Data publikacji: 2015-08-25

Nazwa:
Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego

Ulica: ul. Nowowiejska 28a

Numer domu: 28a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-010

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 261 874 328

Numer faxu: 261 874 329

Regon: 14268162000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo AGAT S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Paderewskiego 1

Miejscowość: Koluszki

Kod pocztowy: 95-040

ID województwa: 4

Województwo / kraj: łódzkie

Data udzielenie zamówienia: 24/08/2015

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 349843,57

Cena wybranej oferty: 396802,92

Cena minimalna: 396802,92

Cena maksymalna: 396802,92

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zamówienie w trybie wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych.Powyższe zamówienie pozostaje
w ścisłym związku z art. 131a ust.1 pkt 4 oraz z art. 131h ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwagi na charakter zamówienia podstawowego, które jest zamówieniem w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

Uzasadnienie faktyczne
Wykonawca - Przedsiębiorstwo AGAT S.A. wykonuje na rzecz Skarbu Państwa - Ministra Obrony Narodowej, zwanego dalej Zamawiającym
w imieniu i na rzecz którego działa Bogusław WIJATYK - Dyrektor instytucji gospodarki budżetowej pod firmą Zakład Inwestycji Organizacji
Traktatu Północnoatlantyckiego roboty budowlane w ramach umowy nr 4/Bud/2014 z dnia 18.02.2014 r., co stanowi zamówienie podstawowe.
Podstawę do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zamówienia dodatkowego stanowi Protokół konieczności nr 4 z dnia 30.04.2015 r. Przedmiotowy protokół konieczności wynika z opracowania i zatwierdzenia Minimalnych Wojskowych Wymagań
Organizacyjno-Użytkowych z dnia 07.04.2015 r. dla budowy dodatkowego zbiornika buforowego wraz z infrastrukturą. Na etapie prowadzenia postępowania NBC/33/2014 (zamówienia podstawowego) taka potrzeba nie była znana, a dodatkowo żaden z organów wojskowych opiniujących
w/w inwestycje nie wyrażał potrzeby funkcjonowania takiego zbiornika. Z Protokołu Konieczności nr 4 wynika fakt, iż prawidłowe działanie rurociągu (przedmiotu zamówienia podstawowego) według założeń projektowych, które są zgodne ze standardami NATO oraz Polskimi Normami, wymagałoby stałego otwarcia zbiorników magazynowych, co jest jednak niezgodne z wymogami wojskowymi przedstawianymi aktualnie w Minimalnych Wojskowych Wymaganiach Organizacyjno-Użytkowych, o których mowa powyżej. Budowa zbiornika buforowego,jako zbiornika pomocniczego
wraz z infrastrukturą, czyli realizacja zamówienia dodatkowego pozwoli zatem na prawidłowe wykonanie systemu monitoringu kontroli ciśnienia rurociągu stanowiący jednocześnie element kontroli paliwa przed kradzieżą, który to monitoring jest koniecznym i niezbędnym elementem zamówienia podstawowego.Opracowanie Minimalnych Wojskowych Wymagań Organizacyjno-Użytkowych jako okoliczność stanowiąca podstawę
do wykonania dodatkowych prac, posiada dla Zamawiającego charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynika z działań podmiotu niezależnego
od Zamawiającego, tj. od przyszłego Użytkownika rurociągu. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nie wynika także z niezachowania należytej staranności Zamawiającego, który prowadzi budowę rurociągu w oparciu o założenia projektowe zgodne ze standardami NATO i Polskimi Normami. Potrzeba dostosowania rurociągu do wojskowych wymogów pojawiła się dopiero w czasie realizacji już udzielonego zamówienia podstawowego, a zważywszy, że projekt budowlany rurociągu powstał znacznie wcześniej, jest to sytuacja, która nie była możliwa wcześniej
do przewidzenia, co potwierdza dodatkowo ówczesne stanowisko organów wojskowych o braku potrzeby budowy dodatkowego zbiornika buforowego wraz z infrastrukturą.

Powyższe okoliczności łączą się z dalszą dyspozycją art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b tj. sytuacją kiedy z powodu przyczyn technicznych
lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów
(lit. a) lub uzależnienie wykonania zamówienia podstawowego od wykonania zamówienia dodatkowego (lit. b). Konfrontując powyższe ze stanem faktycznym wskazanym w Protokole Konieczności nr 4, należy wskazać, iż w tym konkretnym przypadku, Zamawiający ma możliwość wykazania obu tych przesłanek. W pierwszej kolejności, podkreślenia wymaga fakt, iż konieczność rozdzielenia zamówienia podstawowego i dodatkowego
z uwagi na techniczne przyczyny wymagałaby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Wykonanie zamówienia dodatkowego to koszt
ok. 400 000,00 zł netto. W przypadku innego Wykonawcy taki koszt oscylowałby na poziomie ok. 5 700 000,00 zł netto, co wynika z analiz ekonomicznych Zamawiającego. Tak wysokie nakłady wiążą się przede wszystkim ze znacznie szerszym zakresem robót dodatkowych dla nowego Wykonawcy, który musiałby w pierwszej kolejności wypompować paliwo Użytkownika z rurociągu, wykonać zbiornik buforowy wraz z infrastrukturą, napełnić rurociąg paliwem (potrzeba ok. 800 m3 - koszt ok. 3 500 000,00 zł netto) przeprowadzić próby i testy całego rurociągu (gdyż zamówienie dodatkowe stanowić będzie integralny system z rurociągiem z zamówienia podstawowego), wypompować i zutylizować swoje paliwo, a na koniec napełnić rurociąg paliwem Użytkownika. W przypadku udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - Przedsiębiorstwu AGAT S.A.,
który przed zakończeniem zamówienia podstawowego wykona zamówienie dodatkowe zakres prac, a tym samym koszt jest znacznie mniejszy. Wynika to z technologii prac. Przedsiębiorstwo AGAT S.A. nie będzie musiało wypompowywać paliwa Użytkownika z rurociągu (bo znajdzie się
ono w nim dopiero po zrealizowaniu zamówienia). Ponadto wypełnienie paliwem rurociągu, próby i testy całego rurociągu oraz wypompowanie
i utylizacja paliwa objęte są zamówieniem podstawowym, a więc Zamawiający unika podwójnego generowania kosztów. Wobec powyższego, dokonując rozdzielenia zamówienia podstawowego i dodatkowego Zamawiający poniósłby niewspółmiernie wysokie koszty. Strata finansowa przy założeniu takiego rozwiązania to koszt powyżej 5 000 000,00 zł netto. Bezsprzecznie jest to niewspółmierny koszt w rozumieniu komentowanego przepisu.

Po drugie, zachodzi także przesłanka uzależnienia wykonania zamówienia podstawowego od wykonania zamówienia dodatkowego.
W przedmiotowym stanie faktycznym wykonanie zbiornika buforowego przełoży się w ogóle na możliwość odbioru końcowego elementu
zamówienia podstawowego w postaci systemu monitoringu kontroli ciśnienia rurociągu, gdyż tylko prawidłowo działający system monitoringu
może stanowić podstawę odbioru końcowego Umowy 4/Bud/2014 z dnia 18.02.2014 r. oraz który zapewni prawidłowe funkcjonowanie rurociągu paliwowego w bazie Dębogórze. Potencjalne wprowadzenie innego wykonawcy do realizacji zamówienia dodatkowego wymagałoby ingerencji
w zasadniczy system, a w szczególności w jego oprogramowanie, co mogłoby spowodować zaburzenia w/w systemu, a nawet jego zniszczenie.
Takie działanie mogłoby spowodować znaczące straty finansowe dla Skarbu Państwa, co z racjonalnego punktu widzenia
jest niedopuszczalne.

Reasumując powyższe, zamówienie dodatkowe zostanie udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego, którego przedmiot nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego. Także wartość zamówienia dodatkowego (łącznie z wcześniej udzielonym Wykonawcy zamówieniem dodatkowym) z uwagi na wartość szacunkową zamówienia, nie przekroczy łącznie 50 % wartości zamówienia podstawowego. Wobec powyższego wszystkie przesłanki, uzasadniające udzielenie zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b, zostały wykazane.

Kody CPV:
452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452311123 (Instalacja rurociągów)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
712200006 (Usługi projektowania architektonicznego)

Podobne przetargi

365691 / 2008-12-15 - Inny: Jednostka badawczo-rozwojowa

Instytut Energetyki Jednostka Badawczo-Rozwojowa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa instalacji doprowadzenia powietrza, tlenu i dwutlenku węgla do stanowiska badawczego o mocy 0,5 MW wraz z wynajmem zbiorników na tlen i dwutlenek węgla i dostawą gazów

209708 / 2010-07-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Puszcza Mariańska - Puszcza Mariańska (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie sieci wodociągowej w miejscowościach Wola Polska, Zator, Budy Wolskie, Aleksandria, Bartniki, Korabiewice, Karnice, Mrozy, Grabina Radziwiłłowska, Długokąty, Budy Zaklasztorne

83685 / 2014-04-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Ostrołęka - Ostrołęka (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Opracowanie projektu i wybudowanie sieci ciepłowniczej zasilającej osiedle Krańcowa w Ostrołęce

162128 / 2010-06-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Karczew - Karczew (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
ZP-341-1-6-2010 Budowa sieci wodociągowej pomiędzy wsiami Otwock Wielki, Nadbrzeż na terenie Gminy Karczew - I etap.

407520 / 2014-12-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Stare Babice - Stare Babice (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa rurociągu odwadniającego Kwirynów - Janów - Klaudyn, II etap - roboty dodatkowe do umowy nr 362/2014 z dnia 05.11.2014 r.

59948 / 2011-03-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Wójt Gminy Skórzec - Skórzec (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa sieci wodociagowej z przyłączami w miejscowości Skarżyn, Ozorów, Dobrzanów, Kłódzie gmina Skórzec

82840 / 2013-02-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Głowaczów - Głowaczów (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowości Rogożek oraz odcinka wodociągu wraz z przyłączami dla częsci miejscowości Lezenice, gmina Głowaczów

126297 / 2012-06-08 - Inny: Spółka prawa handlowego

Kozienicka Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. - Kozienice (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa sieci ciepłowniczej od komory przyłączeniowej na wysokość Rejonowej Komendy Policji do budynku głównego Urzędu Miasta w Kozienicach ul. Parkowa 5.

100201 / 2015-07-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta Piastowa - Piastów (mazowieckie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa odwodnienia północnej części Miasta Piastowa na podstawie dokumentacji projektowej Odwodnienie północnej części miasta Piastowa na podstawie opracowanej koncepcji- etap II-V