258044 / 2015-10-01 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Mikołowskiego (Mikołów)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Opis zamówienia
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie .
II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:
Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst
Podstrategia pozwoli na analizę rynku pracy i określenie celów zwiększających szansę bezrobotnych w obecnej rzeczywistości gospodarczej, określenie planów wspierających osiągnięcia jak najpełniejszego poziomu zatrudnienia w powiecie oraz wspieranie mobilności pracowników.2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025 powinna koncentrować się na minimalnie następujących obszarach problemowych lokalnego rynku pracy obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego (OF):I.Efektywna polityka wspierania osób bezrobotnych (w tym w zakresie mobilności);II.Wsparcie polityki zatrudnieniowej przedsiębiorstw;III.Dostosowanie metod i kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy.Ponadto powinna zawierać minimalnie następujące elementy:Analizę obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego pod kątem rynku pracy prezentującą wnioski z badań obszaru funkcjonalnego, w tym minimum:- cel badań,- opis metodologii oraz zakres badań- analizę wyników badań w tym postaci tabel oraz wykresów- wnioski wynikające z badań, w tym główne problemy lokalnego rynku pracy oraz trendy na lata 2016-2025.Analizę SWOT Misję i wizję obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego w zakresie lokalnego rynku pracy opracowane na podstawie uwag i wniosków składanych podczas konsultacji społecznych i wywiadów (z przedstawicielami m.in. JST/Pracodawcami/partnerami rynku pracy) oraz ankiet przeprowadzonych w badaniach,Cele strategiczne dotyczące każdego obszaru problemowego (min. 1 cel strategiczny przypadający na 1 obszar problemowy), stanowiące odpowiedź na pytania, jakie kierunki działań powinny być obrane w OF oraz dlaczego w kategoriach długoterminowych ich realizacja jest ważna dla obszaru funkcjonalnego powiatu, a także jakie przyniosą korzyści dla obszaru funkcjonalnego oraz dla innych obszarów lub grup. Powinny też wyjaśniać, w jaki sposób wpisują się w dokumenty wyższego rzędu (np. dokumenty strategiczne na poziomie UE, krajowym, regionalnym i lokalnym). Cele powinny być określone w sposób jasny i nie budzący wątpliwości, w tym zawierać mierzalne wskaźniki wraz z podaniem źródeł ich weryfikacji.Cele operacyjne, jasno korelujące z poszczególnymi celami strategicznymi. Cele operacyjne powinny umożliwić jak najpełniejszą realizację celów strategicznych i pozwalać na stworzenie na ich podstawie wykonalnego planu operacyjnego. Powinny byś sformułowane w sposób jasny i zrozumiały oraz nie budzący wątpliwości. Każdy cel powinien mieć określone wskaźniki pomiaru jego realizacji, które spełniać muszą zasady mierzalności, trafności, wiarygodności oraz taniości i efektywności kosztowej.Plan operacyjny sporządzony w sposób szczegółowy pozwalający ocenić realność wykonania poszczególnych działań, zawierający minimum następujące elementy:lista priorytetowych inwestycji powiązanych z poszczególnymi celami operacyjnymi. Każdy cel powinien być powiązany z co najmniej jedną inwestycja priorytetową.;określenie wstępnych kosztów;określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości);harmonogram realizacji inwestycji;opis inwestycji;określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania;uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji; wykonalność prawna i instytucjonalna inwestycji;zachowanie trwałości inwestycji; przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla inwestycji;określenie ryzyka.
2.1.3 Badania w ramach analizy lokalnego rynku pracy.2.1.3.1 Podstawą do sporządzenia Podstrategii będą badania rynku pracy na OF określające jego stan obecny, z których wyniki i wnioski posłużą jako podstawa do tworzenia dalszych części analizy.Badania obejmować muszą minimum następujące obszary tematyczne:
- I. Profil OF (powiatu mikołowskiego jako całości jak i w podziale na analizę każdej gminy) z punktu widzenia rynku pracy, gospodarki i struktury majątkowej poszczególnych JST, problemów społecznych mających wpływ na rynek pracy, w tym min.:1. Charakterystyka OF od strony demograficznej i ekonomicznej.2. Posiadane zasoby oraz możliwości rozwoju powiatu i gmin OF, mające przełożenie na rynek pracy.3. Ocena dopasowania struktury i kierunków kształcenia do popytu na pracę w OF.4. Trendy rozwojowe poszczególnych JST OF mające wpływ na rynek w OF na podstawie planów poszczególnych JST.5. Analiza zjawiska bezrobocia na terenie OF.6. Analiza zjawiska wykluczenia społecznego w OF w kontekście rynku pracy.
II. Struktura zatrudnienia na obszarze OF (w powiecie i poszczególnych gminach) z podziałem na sektory gospodarcze, formę prawna oraz formę własności.
III Odpowiedniość i efektywność działań PUP w Mikołowie (usługi i instrumenty rynku pracy).
IV. Rynek pracodawców - przedsiębiorców na obszarze OF (w powiecie oraz w gminach) w tym min.:Charakterystyka rynku pracodawców na obszarze OF z podziałem na branże.Analiza zmian popytu na pracę na obszarze OF w zakresie obejmujących co najmniej zawody, kwalifikacje, wykształcenie, umiejętności oraz liczbę poszukiwanych pracowników.Zmiany w poziomie zatrudnienia oraz przepływ pracowników w przedsiębiorstwach.Przyczyny zwolnień pracowników.Charakterystyka oczekiwań przedsiębiorców związane z kandydatami do pracy.Trudności przedsiębiorców w znajdywaniu odpowiednich kandydatów do pracy.Planowane w okresie 2 lat przyjęcia/zwolnienia pracowników uwzględniające potrzeby przedsiębiorców (min. liczbę osób przewidzianych do zatrudnienia, zawody, wykształcenie, kwalifikacje, umiejętności, wiek). Częstotliwość i zakres współpracy pracodawców z Powiatowym Urzędem Pracy w Mikołowie.Znajomość przez przedsiębiorstwa oferowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie usług i instrumentów rynku pracy.
V. System edukacji ponadgimnazjalnej w powiecie, w tym min.:1. Analiza profili i kierunków kształcenia szkół ponadgimnazjalnych z powiatu mikołowskiego.2. Analiza dopasowania profili i kierunków kształcenia do potrzeb pracodawców w powiecie.3. Efektywność zatrudnieniowa absolwentów szkół (do 6 miesięcy po zakończeniu nauki).4. Plany JST/szkół dotyczące zmian kierunków kształcenia.Wykonawca może rozszerzyć zakres badań w sposób niezbędny dla wykonania zlecenia, jednakże bez zwiększenia wynagrodzenia z tytułu jego wykonania.Pełne wyniki badań w formie raportu stanowić będą załącznik do Podstrategii.
2.1.3.2 Szczegółowe warunki wykonania badań
- opracowanie narzędzi badawczych;Opracowanie obejmuje przygotowanie treści oraz wzorów kwestionariuszy, ankiet dla grup objętych badaniem tj. przedsiębiorców, szkół, jednostek samorządu terytorialnego itp.). Wybrany w postępowaniu Wykonawca dostarczy kwestionariusze ankiet Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej do 15 dnia od dnia podpisania umowy.Zamawiający w terminie 15 dni przekaże Wykonawcy na piśmie ewentualne uwagi
do opracowanych kwestionariuszy, które Wykonawca wprowadzi do kwestionariuszy i w terminie 7 dni przedstawi Zamawiającemu ankiety do ponownej akceptacji.Wykonawca rozpocznie badania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego ostatecznej wersji kwestionariuszy ankiet.
- dokonanie wyboru metody próby (w tym procentowe określenie ilości badanych przedsiębiorstw z podziałem na mikro, małe, średnie, duże) i przedstawienie jej propozycji do akceptacji Zamawiającego najpóźniej do 15 dnia od dnia podpisania umowyWykonawca zapewni zróżnicowanie próby ze względu m.in. na branże, zawody.Zamawiający w terminie 15 dni przekaże Wykonawcy na piśmie ewentualne uwagi
do dokonanego wyboru próby.Wykonawca rozpocznie badania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego metody próby.
- metody prowadzenia badań:Badanie przedsiębiorców odbywać się będą dwoma metodami:
a) techniką bezpośredniego pogłębionego wywiadu przy użyciu kwestionariusza ankiety. Minimalna prób to 150 przedsiębiorców z wszystkich gmin powiatu ustalonych w sposób proporcjonalny do ilości przedsiębiorstw w danej gminie w stosunku do ilości przedsiębiorstw w powiecie,oraz b) techniką wywiadu telefonicznego ze wspomaganiem komputerowym. Minimalna próba 150 przedsiębiorców z wszystkich gmin powiatu ustalonych w sposób proporcjonalny do ilości przedsiębiorstw w danej gminie w stosunku do ilości przedsiębiorstw w powiecie)Jeden przedsiębiorca może uczestniczyć tylko w jednej metodzie badawczej określonej w lit a) i b.. W próbie obejmującej badania przedsiębiorców znajdować się muszą przedsiębiorstwa z różnych branż oraz zróżnicowane pod względem wielkości tj. mikro przedsiębiorstwa (do 9 pracowników); małe przedsiębiorstwa (do 49 pracowników); średnie przedsiębiorstwa (do 249 pracowników) oraz duże przedsiębiorstwa (powyżej 250 pracowników). Mikro przedsiębiorcy nie zatrudniający pracowników mogą stanowić maksymalnie 10 % próby). Badanie wszystkich szkół ponadgimnazjalnych na obszarze OF zostanie przeprowadzone z Dyrekcją lub osobami wyznaczonymi przez Dyrekcje danej szkoły techniką bezpośredniego pogłębionego wywiadu przy użyciu kwestionariusza ankiety.Badanie wszystkich JST OF polegające na przeprowadzeniu indywidualnego wywiadu pogłębionego z przedstawicielami samorządu terytorialnego mającymi wiedzę i kompetencje do udzielenia odpowiedzi na pytania wywiadu.Pozostałe obszary badań odbywać się będą metodami zaproponowanymi przez Wykonawcę oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego.W badaniach powinny zostać połączone metody ilościowe oraz jakościowe (analiza danych pierwotnych i wtórnych). Konstrukcja pytań powinna zapewniać uzyskanie obiektywnych i wiarygodnych wyników (cechować się przedziałem ufności na poziomi co najmniej 0,95, przy błędzie maksymalnym na poziomi najwyżej 5%).
2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii 2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.
Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.
2.2.2 Liczba spotkań1. Wykonawca przygotuje i przeprowadzi minimum 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb, zasobów i możliwości grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu. W spotkania uczestniczyć będą minimalnie przedstawiciele następujących grup docelowych:- przedstawiciele JST (tj. każdego z partnerów samorządowych - powiatu oraz 5 gmin w tym PUP, szkoły)- przedstawiciele pracodawców działających na terenie powiatu- przedstawiciele partnerów rynku pracy (np. organizacje pozarządowe, organizacje związkowe, organizacje pracodawców, itp.)- mieszkańcy powiatu .Spotkania konsultacyjne obejmować będą min.:a)Spotkania plenarne (min. 2) w ramach których udział będą brali przedstawiciele wszystkich grup docelowych. Min. ilość uczestników 40 os. maksymalna; b) Spotkania warsztatowe (min. 8) w ramach których Wykonawca konsultował będzie tworzoną Podstrategię z przedstawicielami wybranych grup docelowych zależnie od pojawiających się potrzeb konsultacji danego obszaru tematycznego. Każda grupa docelowa musi brać udział co najmniej w 1 spotkaniu.
2.2.3 Miejsce spotkań
Ww spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy.
2.2.4 Obowiązki Wykonawcy
W ramach Części 2 Wykonawca na 15 dni przed zorganizowaniem danego spotkania uzgodni z Wykonawcą rodzaj i cel spotkania, miejsce spotkania, rodzaje uczestniczących grup docelowych oraz minimalną ilość przedstawicieli danej grupy docelowej oraz zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery);materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.
2.3 Obowiązki Wykonawcy:
Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi), a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),
bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014.zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym.W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego;Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych);Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii wraz z Raportem z przeprowadzonych badań stanowiących załącznik do Podstrategii w następującej formie: a) Papierowa (min. 12 szt.): sporządzona w języku polskim, wydruk dwustronny, mieć min.: Podstrategia: 70 stron - Raport z badań: 50 stron, formatu A4 (papier min. 90g, 02, offset, pełna wersja kolorystyczna, oprawa klejona grzbietowa), czcionka Times New Roman rozmiar 12, kolor czarny, wykresy i ilustracje (pełna wersja kolorystyczna),
b) Elektroniczna 12 egzemplarzy: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną.Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.
2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1)wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3) zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 258044
Data publikacji: 2015-10-01
Nazwa: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
Ulica: ul. Żwirki i Wigury 4a
Numer domu: 4a
Miejscowość: Mikołów
Kod pocztowy: 43-190
Województwo / kraj: śląskie
Numer telefonu: (032) 32-48-100, 32-48-125
Numer faxu: (032) 32-48-147, 32-48-132
Adres strony internetowej: www.bip.mikolowski.pl
Regon: 27628477900000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie .
II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:
Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst
Podstrategia pozwoli na analizę rynku pracy i określenie celów zwiększających szansę bezrobotnych w obecnej rzeczywistości gospodarczej, określenie planów wspierających osiągnięcia jak najpełniejszego poziomu zatrudnienia w powiecie oraz wspieranie mobilności pracowników.2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016 - 2025 powinna koncentrować się na minimalnie następujących obszarach problemowych lokalnego rynku pracy obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego (OF):I.Efektywna polityka wspierania osób bezrobotnych (w tym w zakresie mobilności);II.Wsparcie polityki zatrudnieniowej przedsiębiorstw;III.Dostosowanie metod i kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy.Ponadto powinna zawierać minimalnie następujące elementy:Analizę obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego pod kątem rynku pracy prezentującą wnioski z badań obszaru funkcjonalnego, w tym minimum:- cel badań,- opis metodologii oraz zakres badań- analizę wyników badań w tym postaci tabel oraz wykresów- wnioski wynikające z badań, w tym główne problemy lokalnego rynku pracy oraz trendy na lata 2016-2025.Analizę SWOT Misję i wizję obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego w zakresie lokalnego rynku pracy opracowane na podstawie uwag i wniosków składanych podczas konsultacji społecznych i wywiadów (z przedstawicielami m.in. JST/Pracodawcami/partnerami rynku pracy) oraz ankiet przeprowadzonych w badaniach,Cele strategiczne dotyczące każdego obszaru problemowego (min. 1 cel strategiczny przypadający na 1 obszar problemowy), stanowiące odpowiedź na pytania, jakie kierunki działań powinny być obrane w OF oraz dlaczego w kategoriach długoterminowych ich realizacja jest ważna dla obszaru funkcjonalnego powiatu, a także jakie przyniosą korzyści dla obszaru funkcjonalnego oraz dla innych obszarów lub grup. Powinny też wyjaśniać, w jaki sposób wpisują się w dokumenty wyższego rzędu (np. dokumenty strategiczne na poziomie UE, krajowym, regionalnym i lokalnym). Cele powinny być określone w sposób jasny i nie budzący wątpliwości, w tym zawierać mierzalne wskaźniki wraz z podaniem źródeł ich weryfikacji.Cele operacyjne, jasno korelujące z poszczególnymi celami strategicznymi. Cele operacyjne powinny umożliwić jak najpełniejszą realizację celów strategicznych i pozwalać na stworzenie na ich podstawie wykonalnego planu operacyjnego. Powinny byś sformułowane w sposób jasny i zrozumiały oraz nie budzący wątpliwości. Każdy cel powinien mieć określone wskaźniki pomiaru jego realizacji, które spełniać muszą zasady mierzalności, trafności, wiarygodności oraz taniości i efektywności kosztowej.Plan operacyjny sporządzony w sposób szczegółowy pozwalający ocenić realność wykonania poszczególnych działań, zawierający minimum następujące elementy:lista priorytetowych inwestycji powiązanych z poszczególnymi celami operacyjnymi. Każdy cel powinien być powiązany z co najmniej jedną inwestycja priorytetową.;określenie wstępnych kosztów;określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości);harmonogram realizacji inwestycji;opis inwestycji;określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania;uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji; wykonalność prawna i instytucjonalna inwestycji;zachowanie trwałości inwestycji; przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla inwestycji;określenie ryzyka.
2.1.3 Badania w ramach analizy lokalnego rynku pracy.2.1.3.1 Podstawą do sporządzenia Podstrategii będą badania rynku pracy na OF określające jego stan obecny, z których wyniki i wnioski posłużą jako podstawa do tworzenia dalszych części analizy.Badania obejmować muszą minimum następujące obszary tematyczne:
- I. Profil OF (powiatu mikołowskiego jako całości jak i w podziale na analizę każdej gminy) z punktu widzenia rynku pracy, gospodarki i struktury majątkowej poszczególnych JST, problemów społecznych mających wpływ na rynek pracy, w tym min.:1. Charakterystyka OF od strony demograficznej i ekonomicznej.2. Posiadane zasoby oraz możliwości rozwoju powiatu i gmin OF, mające przełożenie na rynek pracy.3. Ocena dopasowania struktury i kierunków kształcenia do popytu na pracę w OF.4. Trendy rozwojowe poszczególnych JST OF mające wpływ na rynek w OF na podstawie planów poszczególnych JST.5. Analiza zjawiska bezrobocia na terenie OF.6. Analiza zjawiska wykluczenia społecznego w OF w kontekście rynku pracy.
II. Struktura zatrudnienia na obszarze OF (w powiecie i poszczególnych gminach) z podziałem na sektory gospodarcze, formę prawna oraz formę własności.
III Odpowiedniość i efektywność działań PUP w Mikołowie (usługi i instrumenty rynku pracy).
IV. Rynek pracodawców - przedsiębiorców na obszarze OF (w powiecie oraz w gminach) w tym min.:Charakterystyka rynku pracodawców na obszarze OF z podziałem na branże.Analiza zmian popytu na pracę na obszarze OF w zakresie obejmujących co najmniej zawody, kwalifikacje, wykształcenie, umiejętności oraz liczbę poszukiwanych pracowników.Zmiany w poziomie zatrudnienia oraz przepływ pracowników w przedsiębiorstwach.Przyczyny zwolnień pracowników.Charakterystyka oczekiwań przedsiębiorców związane z kandydatami do pracy.Trudności przedsiębiorców w znajdywaniu odpowiednich kandydatów do pracy.Planowane w okresie 2 lat przyjęcia/zwolnienia pracowników uwzględniające potrzeby przedsiębiorców (min. liczbę osób przewidzianych do zatrudnienia, zawody, wykształcenie, kwalifikacje, umiejętności, wiek). Częstotliwość i zakres współpracy pracodawców z Powiatowym Urzędem Pracy w Mikołowie.Znajomość przez przedsiębiorstwa oferowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie usług i instrumentów rynku pracy.
V. System edukacji ponadgimnazjalnej w powiecie, w tym min.:1. Analiza profili i kierunków kształcenia szkół ponadgimnazjalnych z powiatu mikołowskiego.2. Analiza dopasowania profili i kierunków kształcenia do potrzeb pracodawców w powiecie.3. Efektywność zatrudnieniowa absolwentów szkół (do 6 miesięcy po zakończeniu nauki).4. Plany JST/szkół dotyczące zmian kierunków kształcenia.Wykonawca może rozszerzyć zakres badań w sposób niezbędny dla wykonania zlecenia, jednakże bez zwiększenia wynagrodzenia z tytułu jego wykonania.Pełne wyniki badań w formie raportu stanowić będą załącznik do Podstrategii.
2.1.3.2 Szczegółowe warunki wykonania badań
- opracowanie narzędzi badawczych;Opracowanie obejmuje przygotowanie treści oraz wzorów kwestionariuszy, ankiet dla grup objętych badaniem tj. przedsiębiorców, szkół, jednostek samorządu terytorialnego itp.). Wybrany w postępowaniu Wykonawca dostarczy kwestionariusze ankiet Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej do 15 dnia od dnia podpisania umowy.Zamawiający w terminie 15 dni przekaże Wykonawcy na piśmie ewentualne uwagi
do opracowanych kwestionariuszy, które Wykonawca wprowadzi do kwestionariuszy i w terminie 7 dni przedstawi Zamawiającemu ankiety do ponownej akceptacji.Wykonawca rozpocznie badania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego ostatecznej wersji kwestionariuszy ankiet.
- dokonanie wyboru metody próby (w tym procentowe określenie ilości badanych przedsiębiorstw z podziałem na mikro, małe, średnie, duże) i przedstawienie jej propozycji do akceptacji Zamawiającego najpóźniej do 15 dnia od dnia podpisania umowyWykonawca zapewni zróżnicowanie próby ze względu m.in. na branże, zawody.Zamawiający w terminie 15 dni przekaże Wykonawcy na piśmie ewentualne uwagi
do dokonanego wyboru próby.Wykonawca rozpocznie badania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego metody próby.
- metody prowadzenia badań:Badanie przedsiębiorców odbywać się będą dwoma metodami:
a) techniką bezpośredniego pogłębionego wywiadu przy użyciu kwestionariusza ankiety. Minimalna prób to 150 przedsiębiorców z wszystkich gmin powiatu ustalonych w sposób proporcjonalny do ilości przedsiębiorstw w danej gminie w stosunku do ilości przedsiębiorstw w powiecie,oraz b) techniką wywiadu telefonicznego ze wspomaganiem komputerowym. Minimalna próba 150 przedsiębiorców z wszystkich gmin powiatu ustalonych w sposób proporcjonalny do ilości przedsiębiorstw w danej gminie w stosunku do ilości przedsiębiorstw w powiecie)Jeden przedsiębiorca może uczestniczyć tylko w jednej metodzie badawczej określonej w lit a) i b.. W próbie obejmującej badania przedsiębiorców znajdować się muszą przedsiębiorstwa z różnych branż oraz zróżnicowane pod względem wielkości tj. mikro przedsiębiorstwa (do 9 pracowników); małe przedsiębiorstwa (do 49 pracowników); średnie przedsiębiorstwa (do 249 pracowników) oraz duże przedsiębiorstwa (powyżej 250 pracowników). Mikro przedsiębiorcy nie zatrudniający pracowników mogą stanowić maksymalnie 10 % próby). Badanie wszystkich szkół ponadgimnazjalnych na obszarze OF zostanie przeprowadzone z Dyrekcją lub osobami wyznaczonymi przez Dyrekcje danej szkoły techniką bezpośredniego pogłębionego wywiadu przy użyciu kwestionariusza ankiety.Badanie wszystkich JST OF polegające na przeprowadzeniu indywidualnego wywiadu pogłębionego z przedstawicielami samorządu terytorialnego mającymi wiedzę i kompetencje do udzielenia odpowiedzi na pytania wywiadu.Pozostałe obszary badań odbywać się będą metodami zaproponowanymi przez Wykonawcę oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego.W badaniach powinny zostać połączone metody ilościowe oraz jakościowe (analiza danych pierwotnych i wtórnych). Konstrukcja pytań powinna zapewniać uzyskanie obiektywnych i wiarygodnych wyników (cechować się przedziałem ufności na poziomi co najmniej 0,95, przy błędzie maksymalnym na poziomi najwyżej 5%).
2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii 2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.
Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.
2.2.2 Liczba spotkań1. Wykonawca przygotuje i przeprowadzi minimum 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb, zasobów i możliwości grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu. W spotkania uczestniczyć będą minimalnie przedstawiciele następujących grup docelowych:- przedstawiciele JST (tj. każdego z partnerów samorządowych - powiatu oraz 5 gmin w tym PUP, szkoły)- przedstawiciele pracodawców działających na terenie powiatu- przedstawiciele partnerów rynku pracy (np. organizacje pozarządowe, organizacje związkowe, organizacje pracodawców, itp.)- mieszkańcy powiatu .Spotkania konsultacyjne obejmować będą min.:a)Spotkania plenarne (min. 2) w ramach których udział będą brali przedstawiciele wszystkich grup docelowych. Min. ilość uczestników 40 os. maksymalna; b) Spotkania warsztatowe (min. 8) w ramach których Wykonawca konsultował będzie tworzoną Podstrategię z przedstawicielami wybranych grup docelowych zależnie od pojawiających się potrzeb konsultacji danego obszaru tematycznego. Każda grupa docelowa musi brać udział co najmniej w 1 spotkaniu.
2.2.3 Miejsce spotkań
Ww spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy.
2.2.4 Obowiązki Wykonawcy
W ramach Części 2 Wykonawca na 15 dni przed zorganizowaniem danego spotkania uzgodni z Wykonawcą rodzaj i cel spotkania, miejsce spotkania, rodzaje uczestniczących grup docelowych oraz minimalną ilość przedstawicieli danej grupy docelowej oraz zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery);materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.
2.3 Obowiązki Wykonawcy:
Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi), a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),
bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014.zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym.W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego;Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych);Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii wraz z Raportem z przeprowadzonych badań stanowiących załącznik do Podstrategii w następującej formie: a) Papierowa (min. 12 szt.): sporządzona w języku polskim, wydruk dwustronny, mieć min.: Podstrategia: 70 stron - Raport z badań: 50 stron, formatu A4 (papier min. 90g, 02, offset, pełna wersja kolorystyczna, oprawa klejona grzbietowa), czcionka Times New Roman rozmiar 12, kolor czarny, wykresy i ilustracje (pełna wersja kolorystyczna),
b) Elektroniczna 12 egzemplarzy: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną.Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.
2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1)wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3) zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu.
Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy jest dialog: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 29/02/2016
Informacja na temat wadium:
21.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1500 zł (słownie: tysiącpięćsetzłotych).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 09.10.2015 r. do godz.9 30.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego.
Pozostałe formy wadium należy złożyć , w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 09.10.2015 r. do godz.9:30.
W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
18) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
19) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
20) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.;
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,pełnomocnictw,listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zaliczka: Nie
Uprawnienia: Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Wiedza i doświadczenie:
Wykonali (zakończyli) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie:
- minimum dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentów strategicznych tj. strategii rozwoju lub planu rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju związanego z rynkiem pracy z czego co najmniej 1 z tych usług polegających na opracowaniu dokumentu strategicznego łącznie spełniała następujące warunki: dotyczyła obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. i obejmowala minimum jedną jednostkę samorządu terytorialnego* o łącznej wartości wykonanych usług minium 45 000 zł brutto;
Potencjał techniczny: Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Dysponuje minimum następującymi osobami:
Członek Zespołu - Kierownik Zespołu ( 1 osoba) , który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:
- minimum 2 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju,planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego planu rozwoju dla jednostek sektora finansów publicznych**,
- minimum 1 raz kierowała zespołem opracowującym dokument strategiczny dla jednostek sektora finansów publicznych** o tematyce związanej z rynkiem pracy np. strategii rozwoju,planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego planu rozwoju który dotyczył obszaru zamieszkiwanego przez minimum 50 tys. mieszkańców
- Członkowie zespołu - Eksperci ds. rynku pracy ( 1 osoba) która posiada następujące kwalifikacje i doświadczenie :
- posiada wykształcenie wyższe;
- minimum 2 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju,planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego planu rozwoju dla jednostek sektora finansów publicznych**, w tym minimum jeden raz brała udział w opracowaniu dokumentu strategicznego o tematyce związanej z rynkiem pracy ,który dotyczył obszaru zamieszkiwanego przez minimum 50 tys. mieszkańców;
Członek zespołu - Ekspert ds. konsultacji społecznych ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:
- brała udział w opracowaniu minimum dwóch dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju , planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego programu rozwoju, dla jednostek sektora finansów publicznych** i uczestniczyła w procesie konsultacji społecznych poprzez wykonanie minimum nastepujących czynności: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej próby odbiorców, opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia konsultacji , raportowaniu przebiegu konsultacji społecznych;
- brała udział w przeprowadzeniu minimum jeden raz konsultacji społecznych drogą on-line.
Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
II. Inne warunki udziału w postępowaniu .
1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych.
2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.
Oświadczenie nr 4: Tak
Oświadczenie nr 9: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty grupy kapitałowej: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ ;
2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
4)w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.W celu oceny , czy Wykonawca będzie dysponował zaasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zobowiązanie lub dokument musi zawierać minimum:
- dane pozwalające na identyfikację stron;
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu ;
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;
- charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
1.W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907 z późniejszymi zmianami) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
b) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego,
c) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę.
d) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
e) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług,
f) zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
g) zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu umowy ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego,
h) zmiana osób uczestniczących w realizacji przedmiotu Umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy,, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że:
- nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ;
-zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego;
- Zamawiający udzieli Wykonawcy pisemnej zgody na powyższą zmianę;
i) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 i 4,
j) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
k) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 90
Nazwa kryterium 2: skrócenie terminu realizacji
Znaczenie kryterium 2: 10
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym, cena: 5 PLN plus koszt wysyłki.
Data składania wniosków, ofert: 09/10/2015
Godzina składania wniosków, ofert: 09:30
Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,kancelaria - pokój nr 127.
On: D
Termin związania ofertą, data do: 07/11/2015
Informacje dodatkowe:
Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających ani przeprowadzenie aukcji elektronicznej.
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Podobne przetargi
121558 / 2010-04-30 - Inny: Spółka Akcyjna
Plasma SYSTEM S.A. - Siemianowice Śląskie (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
KOMPLEKSOWA USÅUGA BADAWCZA
409986 / 2012-10-22 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badania zawartości zanieczyszczeń w czasie rzeczywistym nad stropem baterii koksowniczej w celu wyznaczenia optymalnego modelu monitoringu ciągłego dla emisji niezorganizowanej z baterii
270650 / 2015-10-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizm.
284988 / 2012-08-03 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badań dokładności wzbogacania węgla w osadzarkach pulsacyjnych
124719 / 2009-07-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania pt. Diagnoza ewolucji barier rozwoju sektora MSP w województwie śląskim.
257200 / 2010-08-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe - Lubliniec (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Sporządzenie dokumentacji geodezyjno-prawnej niezbędnej do rozliczenia, sprostowania i uzgodnienia działu I ksiąg wieczystych DR 32 Droniowiczki i DR 19 Rusinowice
40273 / 2009-02-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie analiz, badań ankietowych
92653 / 2009-06-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Dróg - Częstochowa (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badań archeologicznych pod płytą Starego Rynku w Częstochowie
344518 / 2010-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasto Częstochowa - Częstochowa (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
przeprowadzenie badań marketingowych.
129754 / 2009-04-30 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania pt.: Ocena wskaźników dla realizacji komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie śląskim
29425 / 2014-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania ekspertyzy dotyczącej opracowania metodologii i oszacowania wartości wskaźników Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
116059 / 2011-04-15 - Uczelnia publiczna
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
USÅUGA CRO (CONTRACT RESEARCH ORGANIZATION) DLA BADANIA KLINICZNEGO / EKSPERYMENTU MEDYCZNEGO DOTYCZÄ„CEGO WPÅYWU AUTOLOGICZNYCH KOMÓREK PROGENITOROWYCH NA FUNKCJĘ LEWEJ KOMORY U PACJENTÓW BEZ OPCJI TERAPEUTYCZNEJ DLA POTRZEB ÅšLÄ„SKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W KATOWICACH.
372246 / 2009-10-23 - Inny: Spółka Akcyjna
Plasma SYSTEM S.A. - Siemianowice Śląskie (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Analiza problemu i opracowanie wstępnych założeń technicznych wytwarzania wysokoodpornych na korozję wysokotemperaturową i erozję ekranów kotłów energetycznych. Dobór materiałów, technik wykonania powłok, łączenia elementów i wstępnych parametrów procesowych. Wstępna analiza numeryczna deformacji panela ekranu szczelnego pod wpływem ciepła wprowadzanego do układu
104897 / 2010-04-30 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pn.: Bariery w realizacji projektów w obszarze integracji społecznej w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie śląskim - wyzwania na przyszłość
118659 / 2009-07-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania pt. Opracowanie mechanizmów zapewniających komplementarność działań przewidzianych do realizacji w ramach PO KL, finansowanych ze środków EFS z działaniami współfinansowanymi przez inne środki wspólnotowe w województwie śląskim
25399 / 2015-02-25 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Analiza koncepcji systemu popytowego wsparcia MSP i pracowników w województwie śląskim w ramach RPO WSL 2014-2020
485178 / 2012-12-03 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badania zawartości zanieczyszczeń w czasie rzeczywistym nad stropem baterii koksowniczej w celu wyznaczenia optymalnego modelu monitoringu ciągłego dla emisji niezorganizowanej z baterii
174421 / 2014-08-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Opracowanie Programu Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020 na potrzeby projektu systemowego: Mam zawód - mam pracę w regionie
120479 / 2014-06-04 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego działań podjętych w ramach projektu systemowego Mam zawód - mam pracę w regionie
318872 / 2010-10-05 - Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego SA
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie usług doradczo-eksperckich w zakresie badania praw własności przemysłowej dla innowacyjnych rozwiązań na potrzeby realizacji projektu pn. TechnoBIT Venture-wiedza i kapitał dla innowacji
121115 / 2015-08-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania badania ewaluacyjnego pt. Analiza sytuacji zdrowotnej, potrzeb infrastrukturalnych w województwie śląskim oraz założeń wdrażania i wyboru projektów z obszaru zdrowia w ramach RPO WSL na lata 2014-2020
48366 / 2014-02-11 - Uczelnia publiczna
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa CRO dla badania klinicznego/eksperymentu medycznego polegającego na dowieńcowej infuzji autologicznych komórek izolowanych ze szpiku kostnego
232006 / 2013-06-17 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
WYKONANIE SERII BADAŃ ODKAMIENIANIA SUROWEGO WĘGLA KOKSOWEGO
Nr referencyjny nadany sprawie przez ZamawiajÄ…cego 41/ichpw/2013
56173 / 2015-04-21 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania badania ewaluacyjnego pt. Ocena aktualnego stanu oraz możliwości rozwojowych do 2030 roku regionalnych specjalizacji województwa śląskiego, w tym specjalizacji inteligentnych
116633 / 2012-05-25 - Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie usług doradczo-eksperckich w zakresie badania praw własności przemysłowej innowacyjnych rozwiązań zgłaszanych w ramach projektu pn. TechnoBIT Venture - wiedza i kapitał dla innowacji, realizowanego w ramach Działania 3.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
261787 / 2010-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przedmiotem zamówienia jest ewaluacja projektu systemowego pn. Lepsze perspektywy, realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu w ramach Poddziałania 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
298421 / 2011-11-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania badania pn. Benchmarking sposobów monitorowania polityki rozwoju regionalnego wybranych regionów Europy