Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

46324 / 2016-03-02 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Ornontowice (Ornontowice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 46324

Data publikacji: 2016-03-02

Nazwa: Gmina Ornontowice

Ulica: ul. Zwycięstwa 26a

Numer domu: 26a

Miejscowość: Ornontowice

Kod pocztowy: 43-178

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 3306222

Numer faxu: 32 3306215

Regon: 27625775900000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej w temacie rozliczeń zadania realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj pn. Rewitalizacja obiektu - park Gminny w Ornontowicach, realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Zamawiający zawarł z AXEL - Systemy Budowlane Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opolu w dniu 23 kwietnia 2014 r. umowę nr RU.272.077.2014 na wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj zad. pn. Rewitalizacja obiektu - park Gminny w Ornontowicach, realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta (dalej jako: Umowa Inwestycyjna). W związku z realizacją inwestycji pomiędzy Zamawiającym, a wykonawcą Umowy Inwestycyjnej doszło do sporu odnośnie realizacji Umowy Inwestycyjnej. Pomimo starań Zamawiającego wykonawca nie był zainteresowany wypracowaniem przez Strony konsensusu umożliwiającego zakończenie łączącego Strony sporu. Tym samym Zamawiający złożył w dniu 08 grudnia 2015 r. wykonawcy oświadczenie w przedmiocie wzajemnych rozliczeń Stron, w ramach którego Zamawiający oświadczył wykonawcy,iż przysługują mu od wykonawcy następujące roszczenia materialnoprawne:
Roszczenie o zapłatę kary umownej na podstawie § 10 ust. 1b Umowy w kwocie
201.839,55 zł.
Roszczenie o zapłatę odszkodowania odpowiadającego szkodzie poniesionej przez Zamawiającego z uwagi na konieczność udzielenia nowego zamówienia na zrealizowanie pozostałych prac wchodzących w skład Inwestycji, które nie zostały z winy wykonawcy wykonane w ramach Umowy Inwestycyjnej, w kwocie: 730.608,43 zł.Jednocześnie w stosunku do Zamawiającego zostało wystosowane przez mBank S.A. wezwanie do zapłaty kwoty 929.166,77 zł, w związku z cesją praw z Umowy Inwestycyjnej przez wykonawcę na rzecz mBank S.A. Bank zastrzegł w ramach wezwania do zapłaty, iż skieruje sprawę na drogę postępowania sądowego
w przypadku gdy nie uzyska zaspokojenia swoich roszczeń. W ocenie Zamawiającego brak jest podstaw prawnych do uwzględnienia żądania banku, stąd wysoce prawdopodobne jest wdanie się w spór sądowy.
Z uwagi na zakres skomplikowania przewidywanych postępowań sądowych Zamawiający zidentyfikował konieczność uzyskania profesjonalnego wsparcia prawnego oraz wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, które umożliwi mu:
- dochodzenie przez Zamawiającego od firmy AXEL - Systemy Budowlane Sp. z o.o., ul. Anny Jantar 5/12, 45-807 Opole roszczeń z tytułu nienależytego wykonania inwestycji w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta.
- reprezentowanie Zamawiającego w sprawach z roszczeń AXEL - Systemy Budowlane Sp. z o.o. oraz innych podmiotów wywodzących swoje roszczenia wobec Zamawiającego w związku z inwestycją wykonywaną w formule zaprojektuj i wybuduj zad. pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta.

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Radcy Prawnego dr hab. Mirosław Pawełczyk

Adres pocztowy wykonawcy: ul. 3-go Maja 24/4

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-096

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 01/03/2016

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 147500,00

Cena wybranej oferty: 179580,00

Cena minimalna: 179580,00

Cena maksymalna: 179580,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Zamawiający zawarł z AXEL - Systemy Budowlane Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w Opolu (dalej jako: Wykonawca) w dniu 23 kwietnia 2014 r. umowę nr RU.272.077.2014 na wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach inwestycji zad. pn. Rewitalizacja obiektu - park Gminny w Ornontowicach, realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta (dalej jako: Umowa Inwestycyjna, zaś w zakresie w jakim odnosi się do zakresu zadania inwestycyjnego - Inwestycja). W związku z realizacją inwestycji pomiędzy Zamawiającym, a wykonawcą Umowy Inwestycyjnej doszło do sporu odnośnie realizacji Umowy Inwestycyjnej. Pomimo starań Zamawiającego wykonawca nie był zainteresowany wypracowaniem przez Strony konsensusu umożliwiającego zakończenie łączącego Strony sporu.
Tym samym Zamawiający złożył w dniu 08 grudnia 2015 r. wykonawcy oświadczenie w przedmiocie wzajemnych rozliczeń Stron, w ramach którego Zamawiający oświadczył wykonawcy, iż przysługują mu od wykonawcy następujące roszczenia materialnoprawne:Roszczenie o zapłatę kary umownej na podstawie § 10 ust. 1b Umowy w kwocie
201.839,55 zł. Roszczenie o zapłatę odszkodowania odpowiadającego szkodzie poniesionej przez Zamawiającego z uwagi na konieczność udzielenia nowego zamówienia na zrealizowanie pozostałych prac wchodzących w skład Inwestycji, które nie zostały z winy wykonawcy wykonane w ramach Umowy Inwestycyjnej, w kwocie:
730.608,43 zł. Jednocześnie w stosunku do Zamawiającego zostało wystosowane przez mBank S.A. wezwanie do zapłaty kwoty 929.166,77 zł, w związku z cesją praw z Umowy Inwestycyjnej przez wykonawcę na rzecz mBank S.A. Bank zastrzegł w ramach wezwania do zapłaty, iż skieruje sprawę na drogę postępowania sądowego w przypadku gdy nie uzyska zaspokojenia swoich roszczeń. W ocenie Zamawiającego brak jest podstaw prawnych do uwzględnienia żądania banku, stąd wysoce prawdopodobne jest wdanie się w spór sądowy. Z uwagi na zakres skomplikowania przewidywanych postępowań sądowych Zamawiający zidentyfikował konieczność uzyskania profesjonalnego wsparcia prawnego, które umożliwi mu: Dochodzenie od wykonawcy roszczeń przysługujących Zamawiającemu od Wykonawcy. Uniknięcie konieczności zapłaty jakichkolwiek roszczeń artykułowanych przez mBank S.A. z siedzibą w Warszawie z tytułu Umowy Inwestycyjnej. Mając na względzie konieczność możliwie szybkiego opracowania oraz wniesienia powództwa przeciwko wykonawcy, jak też wypracowania skutecznej strategii procesowej
w stosunku do mBank S.A. niezbędne jest możliwie szybkie wyłonienie wykonawcy. W okresie od 1 października 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. Zamawiający współpracował z Kancelarią Radcy Prawnego dr hab. Mirosława Pawełczyk, gdzie przedmiotem współpracy było świadczenie przez Zespół Kancelarii wszelkich czynności przedprocesowych oraz procesowych we wszelkich sprawach dotyczących realizowanej przez Zleceniodawcę w formule zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn. Rewitalizacja obiektu - park Gminny w Ornontowicach. W wyniku działań podejmowanych przez Zespół Kancelarii doszło do: współpracy z Wykonawcą w celu ugodowego i satysfakcjonującego obie strony załatwienia sporu związanego z Umową Inwestycyjną, rozliczenia Inwestycji w tym w szczególności roszczeń podwykonawców artykułowanych względem Zamawiającego, neutralizacji ryzyka związanego z możliwością dochodzenia od Zamawiającego przez podmioty niebędące Wykonawcą lub podwykonawcami jakichkolwiek roszczeń związanych z realizacją Inwestycji w szczególności ryzyka związanego z możliwością dochodzenia od Zamawiającego przez mBank S.A. z siedzibą w Warszawie jakichkolwiek roszczeń związanych z umową przelewu wierzytelności z tytułu Umowy Inwestycyjnej. W związku z realizacją wspomnianej współpracy Zespół Kancelarii dysponuje szeroką wiedzą dotyczącą sporu Zamawiającego oraz Wykonawcy, dzięki czemu zbędne jest ponowne zapoznawanie się Zespołu Kancelarii ze sprawą, co może wiązać się ze znacznym upływem czasu.
Z punktu celowego i oszczędnego dokonywania przez Zamawiającego wydatków właściwe jest dalsze korzystanie z usług w/w Kancelarii, która zna specyfikę działania oraz zgromadzony w sprawie potencjalny materiał procesowy. W związku z powyższym ewentualne ponoszenie dodatkowych kosztów oraz przeznaczenie zwiększonej ilości godzin niezbędnych do wdrożenia się i zapoznania z dotychczasową dokumentacją i specyfiką zagadnień przez innego wykonawcę nie znajduje uzasadnienia. Ponadto nie można pomijać, iż dalsza współpraca z Kancelarią Radcy Prawnego dr hab. Mirosława Pawełczyk wiązać będzie się z kontynuacją dotychczas procedowanej strategii procesowej, będącej autorstwa tejże Kancelarii - ewentualna zmiana wykonawcy może wiązać się z zanegowaniem przez takiego wykonawcę wypracowanej oraz wdrożonej koncepcji postępowania z Wykonawcą z uwagi na brak znajomości przez nowego wykonawcę zagadnienia i przyjętego w nim stanowiska Gminy Ornontowice. Sprawa właściwego doradztwa w zakresie sporu pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcą jest niezwykle istotna, zaś zaniedbania w tym zakresie skutkują wymiernymi szkodami - przede wszystkim finansowymi Gminy. W związku z powyższym w/w obsługa prawna jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Gminy Ornontowice i realizacji zadań. Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki:
W wyniku wejścia w życie ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 223, poz. 1778) art. 5 PZPU, stanowiącego jeden spośród przepisów, które mają za zadanie łagodzenie obligów przewidzianych dla zamawiających zobowiązanych do stosowania PZP, w przypadku zamówień o określonym charakterze, wprowadzono również ust. 1b, zgodnie z którym: W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.
Tym samym ustawodawca dopuścił możliwość zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 PZP, jak i szczególnego uzasadnienia dla zastosowania takich trybów. Nadmienić należy, że dyspozycja przepisu wskazuje tylko na pewnego rodzaju usługi prawnicze, tj. usługi zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, oraz doradztwo prawne w zakresie takiego zastępstwa procesowego lub na doradztwo prawne powiązane z ochroną interesów Skarbu Państwa (Por. M. Stachowiak (w:), Prawo zamówień publicznych. Komentarz, red. W. Dzierżanowski, J. Jerzykowski, M. Stachowiak, Warszawa 2012, komentarz do art. 5, nb.13). Wskazana konstrukcja prawna stanowi konsekwencję licznych wątpliwości funkcjonujących w dyskusji legislacyjnej począwszy od roku 1994, związanych ze specyficznym charakterem tego typu usług, które wynikają z właściwości stosunku prawnego, który łączy mocodawcę z pełnomocnikiem. Z uwagi na fakt, iż jest to relacja oparta na zaufaniu, poprzez jej osobisty charakter, to, jak podnosi się w doktrynie, dla jej nawiązania brak jest uzasadnienia dla stosowania reguł właściwych dla zamówień publicznych (Z. Czarnik (w:), Prawo zamówień publicznych. Komentarz, red. S. Babiarz, Z. Czarnik, P. Janda, P. Pełczyński, Warszawa 2013, komentarz do art. 5, nb. 8). Wspomniany ust. 1b stanowi
w pewnej mierze rozwiązanie kompromisowe, które zaledwie w części uwzględnia wspomnianą argumentację. Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1b PZP zamawiający może zastosować tryb mniej konkurencyjny
w przypadku, kiedy wystąpi spór pomiędzy zamawiającym a stroną trzecią lub co najmniej zagrożenie powstania takiego sporu, dla którego rozstrzygnięcia właściwy jest sąd (powszechny, administracyjny, czy wojskowy) trybunał lub inny organ orzekający (np. samorządowe kolegium odwoławcze, Krajowa Izba Odwoławcza, sąd polubowny). Jeżeli w tej sytuacji zamawiający decyduje się na udzielenie zamówienia na wykonanie usługi zastępstwa procesowego lub doradztwa związanego z takim zastępstwem procesowym, to może zastosować tryby niekonkurencyjne, o ile jego udział w sporze związany jest z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Zamówienie może zatem obejmować czynności nie tylko samej reprezentacji przed właściwym organem, ale także przygotowania sprawy, wsparcia w toku procesu, oceny zasadności kontynuowania sporu, oceny zasadności zawarcia ugody itd.
Przenosząc zaprezentowane rozważania prawne na okoliczności związane z zamówieniem należy zauważyć, że Zamawiający, w wyniku zbiegu szeregu okoliczności, stanął przed koniecznością rozwiązania sporu pomiędzy nim a Wykonawcą inwestycji oraz bankiem finansującym prowadzenie przez Wykonawcę prac budowlanych. Immanentną cechą tego typu sytuacji jest wysokie ryzyko sporów sądowych, zmierzających do określenia odpowiedzialności poszczególnych uczestników procesu inwestycyjnego. Tym samym można wywodzić, iż w przypadku udzielenia zamówienia kancelarii prawnej, której na chwilę obecną nie łączy z Zamawiającym umowa o doradztwo prawne zawarta w następstwie przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym, na obsługę całokształtu sporu, której efektem ma być rozliczenie inwestycji bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego kosztów przenoszących wartość wynagrodzenia wykonawcy określonego w umowie wykonawczej, Zamawiający będzie miał do czynienia
z okolicznościami określonymi w art. 5 ust. 1b PZPU. W konsekwencji Zamawiający będzie uprawniony (lecz nie zobowiązany) do udzielenia tego typu zamówienia z pominięciem trybów konkurencyjnych.

Kody CPV:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Podobne przetargi

65530 / 2011-04-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Gliwicach, Wydział Organizacyjny - Gliwice (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Zastępstwo procesowe w zakresie wydziałów GN, BPR, i KD oraz obsługa prawna wydziału GN w okresie od 1.04.2011 do 30.09.2011.

42255 / 2012-02-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mykanów - Mykanów (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegającego na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego

193459 / 2014-09-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych - Gliwice (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Zastępstwo procesowe w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami wraz z obsługą prawną w latach 2014-2015

16210 / 2016-01-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie na rzecz Urzędu Miejskiego w Jaworznie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego

4824 / 2016-01-07 - Inny: Spółka Akcyjna, jedyny akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa.

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie pomocy prawnej dla Funduszu Pożyczkowego w Częstochowie prowadzonego przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A dla przedsiębiorców z województwa śląskiego.

131087 / 2015-09-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kozy - Kozy (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami

5110 / 2016-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie na rzecz Urzędu Miejskiego w Jaworznie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego

60394 / 2013-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miasta Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych - Chorzów (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami.

39874 / 2015-02-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Częstochowa (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usługi prawniczej polegającej na wykonaniu zastępstwa procesowego, przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie

189226 / 2015-07-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Katowice - Katowice (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług prawnych, polegających na konsultacji i pomocy prawnej w postępowaniach przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym.

359918 / 2011-11-02 - Podmiot prawa publicznego

Zarząd Budynków Mieszkaniowych - Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - Zabrze (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usługi w zakresie kompleksowej obsługi prawnej ZBM-TBS Sp. z o.o. 41-800 Zabrze, Plac Warszawski 10 wg wytycznych Zamawiającego.

134206 / 2015-06-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zakład Zasobów Lokalowych - Zakład Budżetowy - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usługi zastępstwa procesowego Miejskiego Zakładu Zasobów Lokalowych w Sosnowcu przez sądami, organami egzekucyjnymi i innymi organami orzekającymi

22023 / 2009-01-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Czeladź reprezentowana przez Burmistrza - Czeladź (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Obsługa prawna Urzędu Miasta Czeladź oraz przedszkoli, żłobka miejskiego, szkół podstawowych i gimnazjów funkcjonujących na terenie miasta Czeladź w okresie od 01.01.2009r. do 31.12.2009r.

41503 / 2013-03-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Wyry (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi prawniczej polegającej na zastępstwie procesowym, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o zwrot podatku od towarów i usług (VAT) oraz w innych powiązanych z nim postępowaniach, jak również doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego związanego z powyższymi postępowaniami

85391 / 2015-06-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Będzin reprezentowane przez Prezydenta Miasta Będzina - Będzin (śląskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami