163628 / 2012-05-21 - Administracja samorządowa / Wydział Księgowości, Miasto Gliwice (Gliwice)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie
procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu
o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym
przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej
optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice
Opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem
obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Miasta Gliwice.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
I. Pierwszy etap - faza diagnostyczna:
Kompleksowy przegląd podatkowy podatku VAT Zamawiającego i określenie obszarów możliwej optymalizacji.
Zakres usługi:
1. Kompleksowy przegląd podatkowy za lata od 01-01-2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową włącznie (do dnia podpisania umowy).
2. Przegląd będzie obejmował badanie rozliczeń podatkowych przynajmniej u następujących podmiotów:
- Miasto Gliwice,
- Urząd Miejski w Gliwicach,
- Miejski Zarząd Usług Komunalnych,
- Zakład Gospodarki Mieszkaniowej,
- Zarząd Dróg Miejskich,
- TUR Gliwice za okres od 01.01.2008 do 31.12.2011,
- Górnośląskie Centrum Edukacji,
- Zespół Szkół Samochodowych,
- Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych,
- Zespół Szkół Ekonomiczno - Usługowych.
Dodatkowo Zamawiający może wskazać kolejne jednostki poza wyżej wymienionymi, jednakże nie więcej niż 5.
3. Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego, np.umowy).
4. Dokonanie analizy poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Miasto w badanym okresie, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem
ich wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych.
5. Ocena skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT: (m.in., właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur korygujących, import , transakcje wewnątrzwspólnotowe, nieodpłatne przekazania, wnoszenie wkładów
rzeczowych, wykonywanie innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.).
6. Szczegółowa weryfikacja i kalkulacja kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mająca na celu ustalenie prawidłowości ujęcia/brak ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez podatników miasta.
7. Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT, wskazania podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sadów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania.
8. Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie oraz ustalenie właściwej struktury sprzedaży po akceptacji przez Zamawiającego takiego sposobu rozliczania podatku VAT.
9. Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu.
10. Analiza zostanie wykonana na podstawie weryfikacji 12 wskazanych przez Zamawiającego miesięcy z okresu od 01.01.2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową (do dnia podpisania umowy) odrębnie w każdym z badanych podmiotów.
11. Kompleksowy przegląd będzie obejmował weryfikacje dokumentów, które pokrywają 60% kwoty podatku VAT należnego oraz oddzielnie 60% kwoty podatku naliczonego w każdym z badanych miesięcy oddzielnie w każdym podmiocie, przy czym ilość badanych dokumentów w każdym z badanych miesięcy nie może być
mniejsza niż 50 przy weryfikacji podatku oddzielnie należnego i naliczonego. W przypadku wystąpienia w/w dokumentów w danym podmiocie w liczbie mniejszej niż 50 w badanym miesiącu należy dokonać analizy wszystkich dokumentów z tego miesiąca.
12. Przegląd podatkowy będzie obejmował dodatkowo weryfikacje uznanych i wskazanych przez Miasto transakcji nietypowych w ilości nie przekraczającej 50 spraw w każdym z badanych podmiotów wskazanych przez Zamawiającego.
13. Wykonawca będzie mógł dodatkowo wskazać i przeanalizować dowolną ilość spraw niezależnie od wskazanych przez Zamawiającego oraz niezależnie od wybranych przez Zamawiającego miesięcy do przeglądu podatkowego.
14. Zamawiający nie ustali progu istotności poniżej, którego dokumenty nie byłyby weryfikowane.
Pierwszy etap zakończy się przedstawieniem raportu odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej z przeglądu podatkowego zawierającego m.in.:
- propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne,
- wskazanie praktycznych sposobów wprowadzenia zmian, o których mowa wyżej,
- przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach,
- propozycje rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego,
- wstępne oszacowanie kwoty możliwej do odzyskania podatku VAT,
- zidentyfikowanie ryzyk związanych z uruchomieniem procedury optymalizacji.
II. Drugi etap- faza wdrożeniowa:
Po dokonaniu akceptacji przez Miasto Gliwice rozwiązań optymalizacyjnych Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w raporcie obszarach rozliczeń VAT, w szczególności:
1. Przygotowanie korekt przeszłych rozliczeń VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, w związku z przeprowadzaną optymalizacją.
2. Przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych.
3. Przygotowanie środków odwoławczych do organów podatkowych oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych.
4. Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny do realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, odwołań w tym
zakresie.
5. Udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT.
6. Bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT.
7. Ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży.
Uwagi końcowe:
1. Po zidentyfikowaniu obszarów możliwej optymalizacji podatku VAT Zamawiający może podjąć decyzję o:
- pełnej akceptacji zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych,
- akceptacji jedynie wybranych rozwiązań optymalizacyjnych,
- zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony,
- całkowitej rezygnacji z fazy wdrożeniowej
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 163628
Data publikacji: 2012-05-21
Nazwa: Wydział Księgowości, Miasto Gliwice
Ulica: ul. Zwycięstwa 21
Numer domu: 21
Miejscowość: Gliwice
Kod pocztowy: 44-100
Województwo / kraj: śląskie
Numer telefonu: 32 239 11 77
Numer faxu: 32 239 11 73
Adres strony internetowej: www.gliwice.eu
Regon: 27625533500000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie
procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu
o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym
przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej
optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem
obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Miasta Gliwice.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
I. Pierwszy etap - faza diagnostyczna:
Kompleksowy przegląd podatkowy podatku VAT Zamawiającego i określenie obszarów możliwej optymalizacji.
Zakres usługi:
1. Kompleksowy przegląd podatkowy za lata od 01-01-2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową włącznie (do dnia podpisania umowy).
2. Przegląd będzie obejmował badanie rozliczeń podatkowych przynajmniej u następujących podmiotów:
- Miasto Gliwice,
- Urząd Miejski w Gliwicach,
- Miejski Zarząd Usług Komunalnych,
- Zakład Gospodarki Mieszkaniowej,
- Zarząd Dróg Miejskich,
- TUR Gliwice za okres od 01.01.2008 do 31.12.2011,
- Górnośląskie Centrum Edukacji,
- Zespół Szkół Samochodowych,
- Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych,
- Zespół Szkół Ekonomiczno - Usługowych.
Dodatkowo Zamawiający może wskazać kolejne jednostki poza wyżej wymienionymi, jednakże nie więcej niż 5.
3. Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego, np.umowy).
4. Dokonanie analizy poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Miasto w badanym okresie, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem
ich wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych.
5. Ocena skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT: (m.in., właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur korygujących, import , transakcje wewnątrzwspólnotowe, nieodpłatne przekazania, wnoszenie wkładów
rzeczowych, wykonywanie innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.).
6. Szczegółowa weryfikacja i kalkulacja kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mająca na celu ustalenie prawidłowości ujęcia/brak ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez podatników miasta.
7. Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT, wskazania podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sadów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania.
8. Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie oraz ustalenie właściwej struktury sprzedaży po akceptacji przez Zamawiającego takiego sposobu rozliczania podatku VAT.
9. Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu.
10. Analiza zostanie wykonana na podstawie weryfikacji 12 wskazanych przez Zamawiającego miesięcy z okresu od 01.01.2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową (do dnia podpisania umowy) odrębnie w każdym z badanych podmiotów.
11. Kompleksowy przegląd będzie obejmował weryfikacje dokumentów, które pokrywają 60% kwoty podatku VAT należnego oraz oddzielnie 60% kwoty podatku naliczonego w każdym z badanych miesięcy oddzielnie w każdym podmiocie, przy czym ilość badanych dokumentów w każdym z badanych miesięcy nie może być
mniejsza niż 50 przy weryfikacji podatku oddzielnie należnego i naliczonego. W przypadku wystąpienia w/w dokumentów w danym podmiocie w liczbie mniejszej niż 50 w badanym miesiącu należy dokonać analizy wszystkich dokumentów z tego miesiąca.
12. Przegląd podatkowy będzie obejmował dodatkowo weryfikacje uznanych i wskazanych przez Miasto transakcji nietypowych w ilości nie przekraczającej 50 spraw w każdym z badanych podmiotów wskazanych przez Zamawiającego.
13. Wykonawca będzie mógł dodatkowo wskazać i przeanalizować dowolną ilość spraw niezależnie od wskazanych przez Zamawiającego oraz niezależnie od wybranych przez Zamawiającego miesięcy do przeglądu podatkowego.
14. Zamawiający nie ustali progu istotności poniżej, którego dokumenty nie byłyby weryfikowane.
Pierwszy etap zakończy się przedstawieniem raportu odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej z przeglądu podatkowego zawierającego m.in.:
- propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne,
- wskazanie praktycznych sposobów wprowadzenia zmian, o których mowa wyżej,
- przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach,
- propozycje rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego,
- wstępne oszacowanie kwoty możliwej do odzyskania podatku VAT,
- zidentyfikowanie ryzyk związanych z uruchomieniem procedury optymalizacji.
II. Drugi etap- faza wdrożeniowa:
Po dokonaniu akceptacji przez Miasto Gliwice rozwiązań optymalizacyjnych Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w raporcie obszarach rozliczeń VAT, w szczególności:
1. Przygotowanie korekt przeszłych rozliczeń VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, w związku z przeprowadzaną optymalizacją.
2. Przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych.
3. Przygotowanie środków odwoławczych do organów podatkowych oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych.
4. Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny do realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, odwołań w tym
zakresie.
5. Udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT.
6. Bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT.
7. Ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży.
Uwagi końcowe:
1. Po zidentyfikowaniu obszarów możliwej optymalizacji podatku VAT Zamawiający może podjąć decyzję o:
- pełnej akceptacji zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych,
- akceptacji jedynie wybranych rozwiązań optymalizacyjnych,
- zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony,
- całkowitej rezygnacji z fazy wdrożeniowej
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: O
Okres w miesiącach: 48
Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 10.000,00 zł
Zaliczka: Nie
Wiedza i doświadczenie:
O zamówienie mogą obiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zrealizowali w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, na rzecz podmiotów będących miastem na prawach powiatu przynajmniej jednej usługi
polegającej na przeprowadzeniu optymalizacji podatku VAT poprzedzonej przeglądem podatkowym, która zakończyła się sukcesem, tj. faktycznym zmniejszeniem podatku należnego lub faktycznym zwiększeniem podatku naliczonego w wyniku przeprowadzonej usługi.
W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, o którym mowa powyżej podlega sumowaniu.
Potencjał techniczny:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy przynajmniej 3 osobami uprawnionymi do zawodowego wykonywania usług doradztwa podatkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 1996r. o doradztwie podatkowym (t.j Dz.U. z 2011r., Nr 41 poz. 213 ze zm.), mającymi co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług doradztwa podatkowego oraz przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do reprezentowania Zamawiającego przed sądami administracyjnymi i powszechnymi.
W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.
Sytuacja ekonomiczna:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie nr 7: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod następującymi warunkami:
Zamawiający przewiduje możliwość przedłożenia terminu realizacji umowy do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia ewentualnych spraw toczących się przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami oraz do czasu realizacji przez Wykonawcę wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych rozstrzygnięć.
Kod kryterium cenowe: A
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Miejski w Gliwicach, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych (parter), ul. Zwycięstwa 21
Data składania wniosków, ofert: 12/06/2012
Godzina składania wniosków, ofert: 10:00
Miejsce składania:
Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych Urzędu Miejskiego w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice lub listownie na adres zamawiającego
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Kody CPV:
792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Podobne przetargi
185907 / 2014-08-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych - Gliwice (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych oraz dokonywanie analiz prawnych z zakresu podatków i opłat lokalnych
241030 / 2012-07-09 - Administracja samorzÄ…dowa
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice - Gliwice (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających
na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa
procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku
od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem
podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej
optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice
476070 / 2012-11-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice - Gliwice (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług
212429 / 2012-10-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice - Gliwice (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług.
342736 / 2013-08-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego i zastępstwa procesowego w postępowaniach o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług (VAT) poprzedzone kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT w Gminie Miasta Jaworzna
440142 / 2013-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Prezydent Miasta Tychy - Tychy (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Doradztwo podatkowe w zakresie zwrotu nadpłaty podatku VAT
527082 / 2013-12-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Prezydent Miasta Tychy - Tychy (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Doradztwo podatkowe w zakresie zwrotu nadpłaty podatku VAT
86461 / 2014-04-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych - Gliwice (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych
255734 / 2013-07-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego i zastępstwa procesowego w postępowaniach o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług (VAT) poprzedzone kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT w Gminie Miasta Jaworzna
280838 / 2012-08-01 - Administracja samorzÄ…dowa
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice - Gliwice (śląskie)
CPV: 792210009 (Usługi w zakresie doradztwa podatkowego)
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług