Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

402216 / 2011-11-29 - Administracja samorządowa / Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie (Kraków)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 402216

Data publikacji: 2011-11-29

Nazwa: Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie

Ulica: ul. Walerego Sławka 10

Numer domu: 10

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 30-633

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 0-12 616-64-40

Numer faxu: 0-12 616-64-00

Regon: 12077665000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie roboty dodatkowe. Nr sprawy 3/X/2011/ZIS

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
W zakres robót dodatkowych wchodzi: zmiana wełny mineralnej na dachu, styropian spadkowy na dachu, montaż blach stalowych na dachu, elektroniczny system obsługi klienta - okablowanie, instalacja oddymiania, instalacja centrali pogodowej, dodatkowe odwodnienie liniowe ACO, wentylacja magazynu na chemię

Kody CPV:
452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego
CHEMOBUDOWA - KRAKÓW S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Klimeckiego 24

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 30-705

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Data udzielenie zamówienia: 24/11/2011

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 92648,73

Cena wybranej oferty: 113957,94

Cena minimalna: 113957,94

Cena maksymalna: 113957,94

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zamówienie dodatkowe - etap II - do zamówienia pn.: Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie udziela się na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych w trybie zamówienia z wolnej ręki.

Wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia a jego wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
1.zmiany wełny mineralnej, styropianu spadkowego na dachu, montażu blach stalowych;
2.elektrycznego systemu obsługi klienta - okablowanie;
3.instalacji oddymiania, instalacji centrali pogodowej (przewietrzania);
4.odwodnienia liniowego;
5.wentylacji magazynu na chemię.

Zamawiający w wyniku przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 10.11.2010 r. zawarł umowę o roboty budowlane na Budowę krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie. Wartość umowy wynosi: 13.414.251,47 zł brutto.
1.W trakcie realizacji robót budowlanych określonych dokumentacją projektową w zakresie dachu wystąpiła konieczność zamiany wełny mineralnej z Monrock Max 20 cm gr. na dwie warstwy: dolną Monrock Max gr. 10 cm oraz warstwę górną Dachrock Max gr. 10 cm. Zamiana jest konieczna ze względu na wymóg podniesienia parametrów wytrzymałościowych stwierdzony nadzorem autorskim W sytuacji wzmożonej eksploatacji powierzchni dachowej, wynikającej z konieczności prowadzenia czynności eksploatacyjnych na dachu, tj. konserwacji urządzeń wentylacyjnych oraz odśnieżania i usuwania mas śniegowych, zmiana ta zabezpieczy dach przed uszkodzeniem jego powierzchni i w konsekwencji uniemożliwi spowodowanie ewentualnych nieszczelności i przecieków. W budowanym obiekcie przewidziano dach płaski - wełna Dachrock Max jest stosowana właśnie na dachach płaskich, którym postawiono specjalne wymagania eksploatacyjne m.in. częste konserwacje urządzeń. Dla dachów płaskich i o małych spadkach restrykcyjnie odnoszą się nowe normy śniegowe określając wymogi w zakresie natychmiastowego usuwania śniegu, tym samym wskazując na intensywniejszą eksploatację powierzchni dachowej, co z kolei wiąże się z podniesieniem jej parametrów wytrzymałościowych.

W zakresie robót dachowych wprowadzone zostało również zamienne rozwiązanie dotyczące zastąpienia dodatkowej grubości wylewki cementowej twardym styropianem spadkowym. Rozwiązanie to wprowadzone nadzorem autorskim wynika z nieuwzględnienia w pozycjach przedmiarowych robót wynikających z konieczności uzyskania zaprojektowanych na dachu spadków. Zastosowanie twardego styropianu spadkowego jest bardziej ekonomiczne niż wylewka cementowa, a jednocześnie wzmocni parametry powłoki dachowej i uniemożliwi jej mechaniczne uszkodzenie w trakcie eksploatacji obiektu. Uzyskanie wymaganych spadków na dachu byłoby niemożliwe przy zastosowaniu samej wylewki cementowej a mogłoby spowodować zbyt duże, nieuzasadnione obciążenia dachu.
Przedmiar robót nie uwzględnia również montażu blach stalowych na dachu hali basenu. Autor dokumentacji projektowej nadzorem wprowadził konieczność wykonania mechanicznego łączenia na styku płyt OSB. Zainstalowane na dachu płyty OSB szczególnie podczas eksploatacji dachu (chodzenia po dachu) na łączeniach mogą pracować nierówno, klawiszować, co może doprowadzić do przerwania paraizolacji. Nie zastosowanie blach mogłoby spowodować zawilgocenie izolacji termicznej budynku i jej uszkodzenie, co miałoby istotny, negatywny wpływ na całą energetykę cieplną budynku.

Nie wykonanie wskazanych powyżej robót na obecnym etapie lub pozostawienie ich do wykonania w ramach innego zlecenia nie ma podstaw ani technicznych, ani ekonomicznych. Pozostawienie rozwiązania przyjętego pierwotnie w projekcie może doprowadzić do uszkodzenia powierzchni dachu w wyniku zakładanego poziomu jego eksploatacji i całkowitą utratę żądanych przez normy parametrów izolacji, a tym samym utratę zakładanych funkcji lub generować niepotrzebne koszty związane z demontażem pokryć dachowych w celu wykonania robót związanych z jego wzmocnieniem.
Opracowana na potrzeby budowy obiektu dokumentacja nie obejmowała swoim zakresem technologii wykonania wskazanych robót, natomiast brak ich wykonania może spowodować straty niewspółmiernie wysokie do poniesionych nakładów.

2.W zakresie budowy obiektu w dokumentacji projektowej przewidziano zastosowanie przyjaznego dla użytkowników i nowoczesnego systemu ESOK. Elektryczny System Obsługi Klienta pozwala na korzystanie z poszczególnych funkcji obiektu, dostęp do nich oraz rozliczanie. W załączonych do SIWZ przedmiarach robót nie przewidziano wyceny jednego z elementów systemu - kabli sterowniczych dla szafek w szatniach. Ich brak uniemożliwia użytkowanie kompleksowego systemu ESOK. W drodze nadzoru autorskiego Projektant wprowadził wytyczne w zakresie ułożenia kabli sterujących, które stanowią jednolity element wraz z centralą, sterownikami i zamkami. Nieuwzględnienie kabli w przedmiarach powoduje, że system ESOK nie będzie funkcjonował w założony sposób, staje się bezużyteczny. Przedmiotowe kable sterownicze stanowią element całego systemu, którego funkcjonowanie oraz warunki serwisowania i gwarancji rozpatruje się kompleksowo. Z tego też powodu nie ma możliwości oddzielenie tej części zamówienia od zamówienia podstawowego.

3.Instalacje oddymiania i przewietrzania klatek schodowych są wymagane przepisami pożarowymi i w zasadzie warunkują użytkowania obiektu. W przedmiarach nie ujęto dwóch centralek sterujących oddymianiem i przewietrzaniem klatki komunikacyjnej, wraz z osprzętem. Bez funkcjonowania w/w instalacji Straż Pożarna nie dopuści obiektu do użytku publicznego. Mimo iż tego elementu nie przewidywała dokumentacja projektowa nie wykonanie wskazanych centralek wpłynie na niemożność dokonania odbioru budynku w zakresie p.poż. i przekazania go do użytkowania. Natomiast ponieważ kwestie funkcjonalności, serwisu i warunków gwarancji dla przedmiotowej instalacji jak powyżej muszą być rozstrzygane kompleksowo, nie da się oddzielić podłączenia centralek sterujących od budowy przedmiotu zamówienia podstawowego.

4.Dokumentacja projektowa opracowana na potrzeby budowy basenu obejmuje swoim zakresem odwodnienie. Jednakże zaprojektowane odwodnienie pomieszczeń: filtrów i technologii uzdatniania wody, węzła cieplnego oraz wentylatorni poprzez kratki ściekowe okazało się być niewystarczające. Sytuacja ta związana jest przede wszystkim z zastosowania technologii uzdatniania wody basenowej filtrami podciśnieniowymi (a nie filtrami pospiesznymi). Przy stacji uzdatniania wody następuje zrzut dużych ilości wody zużytej przy płukaniu filtrów, które może być odebrane jedynie przez nowoczesne odwodnienie liniowe typu ACO. Nadzorem autorskim wprowadzono rozwiązanie techniczne, które zabezpieczy pomieszczenia przed niekontrolowanym zalaniem i pozwoli użytkować obiekt bezawaryjnie i zgodnie z jego przeznaczeniem.

5.Projekt techniczny nie przewiduje instalacji mechanicznej do przewietrzania pomieszczenia magazynu chemikaliów. Jest ona niezbędna dla bezpieczeństwa użytkowania obiektu, bez niej instytucje stosownie uprawnione jak Sanepid i Nadzór Budowlany nie dokonają odbioru obiektu. Brak tej instalacji stanowi zagrożenie dla ludzi przebywających w magazynie chemii. Wentylacja nawiewno - wywiewna dla pomieszczenia na magazyn odczynników chemicznych dla uzdatniania wody basenowej konieczna jest do wykonania na obecnym etapie realizacji robót, ze względu na poziom zaawansowania robót instalacyjnych.

Mimo iż wskazany zakres zamówienia dodatkowego nie został przewidziany w dokumentacji projektowej - niewykonanie wskazanych robót uniemożliwi prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego, tj. budowę obiektu zgodnie z wiedzą techniczną i przekazanie go do użytkowania. Wykonanie wszystkich wskazanych powyżej robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Opracowana na potrzeby remontu budynku dokumentacja nie obejmowała ich swoim zakresem, a brak ich wykonania może spowodować straty niewspółmiernie wysokie do poniesionych nakładów.

Straty te związane są z przyszłą niemożnością eksploatacji budowanego obiektu w wyniku niewłaściwie określonych parametrów dachu ale też z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa na obiekcie (instalacje wentylacji, oddymiania, odwodnienie).
Działanie zmierzające do pominięcia na etapie wykonania robót podstawowych realizacji wskazanych robót dodatkowych byłoby działaniem sprzecznym z zasadą wydatkowania środków publicznych, a więc niecelowe i niegospodarne. Bezsporna jest konieczność wykonania wskazanego zakresu robót dodatkowych. Niewykonanie na tym etapie określonych robót dodatkowych tylko teoretycznie jest możliwe. Bowiem wykonanie robót instalacyjnych w zakresie określonym w zamówieniu podstawowym (odwodnienie, wentylacja) w oczywisty sposób spowoduje niemożność odebrania wykonanych robót podstawowych, a budynek praktycznie bezpośrednio po jego wykonaniu wymagał będzie, wykonania wskazanego zakresu robót, wraz z ewentualnymi robotami naprawczymi zniszczonych np. przez zalanie powierzchni.

Niewykonanie robót dodatkowych w terminie wynikającym z harmonogramu realizacji robót podstawowych, związanym z przyjętą technologią, czyli oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów poprzez wprowadzenie nowego Wykonawcy oraz wynikający z tego, zakres robót straconych, w tym organizacja placu budowy, roboty demontażowe i przywrócenie do stanu pierwotnego. Przy czym nie bez znaczenia pozostają problematyczne i trudne w procedurze dowodowej kwestie gwarancji za poszczególne części i elementy wykonanych przez poszczególnych Wykonawców robót budowlanych. Należy raz jeszcze podkreślić, że z punktu widzenia technologicznego wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Niewykonanie na tym etapie określonych robót dodatkowych nie jest możliwe. Rozwiązanie techniczne możliwe do przyjęcia w omawianym zakresie nie zostało objęte przedmiotem zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia.

Dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z przyczyn technicznych konieczne jest wykonanie wskazanych powyżej robót dodatkowych. Ze względów technologicznych muszą one być wykonane w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, Wykonanie dodatkowych robót wynika z przyczyn technicznych oraz potrzeby zachowania właściwego poziomu funkcjonalności i bezpieczeństwa. Finalne wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od wykonania zamówienia dodatkowego.



Wartość umowy nr 435-ZIS-2010 (umowa podstawowa) z dnia 10.11.2010 r. wynosi: 13.414.251,47 zł brutto.
Wartość umowy nr 267-ZIS-2011 (zamówienie dodatkowe) z dnia 28.10.2011 r. wynosi: 816.720,00 zł brutto co stanowi 6,09% wartości zamówienia podstawowego.
Wartość przedmiotowego zamówienia dodatkowego wynosi: 92.648,73 zł netto, tj. 113.957,94 zł brutto co stanowi 0,85% wartości zamówienia podstawowego.

Podobne przetargi

305980 / 2015-11-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji w Nowym Targu - Nowy Targ (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Wykonanie robót budowlano-montażowych dla zadania inwestycyjnego p.n.: Odtworzenie substancji po pożarze w strefie saun w pływalni miejskiej w Nowym Targu

307713 / 2008-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Centrum Kultury i Sportu w Skawinie - Skawina (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Przebudowa magazynu na aneks ze SPA stacjonarnym w budynku krytej pływalni Camena w Skawinie.

243849 / 2014-11-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Budowa basenu przy Zespole Szkół Ogólnokształcących Sportowych nr 1, os. Handlowe w Krakowie - zamówienie uzupełniające. Numer sprawy NZ.273.245.2014.AMA

6787 / 2009-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Tarnów - Tarnów (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
budowa krytego basenu szkolno -rehabilitacyjnego z zapleczem przy Szkole Podstawowej nr 2 i Gimnazjum nr 1 na działce nr 4705 w Woli Rzędzińskiej

347209 / 2011-12-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie zamówienie uzupełniające. Numer sprawy 25-XII-20111-ZIS

94527 / 2009-06-19 - Inny: Stowarzyszenie kultury fizycznej

Klub Sportowy "Korona" - Kraków (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Remont plaży (obrzeża) z wymianą przelewu, remont pomieszczeń zaplecza dla ratowników - Basen duży przy ul. Kalwaryjskiej 9-15 w Krakowie, Oznaczenie sprawy : ZP-2/R-Obrzeże_Duży Basen/2009,

110227 / 2012-05-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Budowa krytego basenu z zapleczem przy ul. Kurczaba w Krakowie - zamówienie uzupełniające etap II

136904 / 2010-05-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miasta i Gminy Myślenice - Myślenice (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Przebudowa pomieszczeń podbasenia w budynku krytej pływalni AQUARIUS przy ul. Ogrodowej 19 w Myślenicach

27747 / 2016-03-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Budowa basenu przy Zespole Szkół Ogólnokształcących Sportowych nr 1, os. Handlowe 4 w Krakowie - zamówienie uzupełniające, numer sprawy: NZ.273.29.2016.AMA

159685 / 2015-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 452122125 (Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich)
Budowa basenu przy Zespole Szkół Ogólnokształcących Sportowych nr 1, os. Handlowe 4 w Krakowie - zamówienie uzupełniające. Numer sprawy NZ.273.245.2015.AMA