Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

16111 / 2013-01-30 - / Gmina Dąbrowa Górnicza (Dąbrowa Górnicza)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-01-30 pod pozycją 40282. Zobacz ogłoszenie 40282 / 2013-01-30 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 16111

Data publikacji: 2013-01-30

Nazwa: Gmina Dąbrowa Górnicza

Ulica: ul. Graniczna 21

Numer domu: 21

Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Kod pocztowy: 41-300

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 2956700

Numer faxu: 32 2625032, 2956700

Adres strony internetowej: bip.dabrowa-gornicza.pl

Regon: 27625531200000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 40282

Data wydania biuletynu: 2013-01-30

Ogłoszenie dotyczy: 3

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: IV.1

Przed wprowadzeniem zmainy: 27.01.2013

Po wprowadzeniu zmiany: 22.01.2013

Miejsce składania: IV.6

Przed wprowadzeniem zmainy:
cena wybranej oferty-399594,69 zł.
oferta z najniższą ceną - 399594,69 zł.
oferta z najwyższą ceną-399594,69 zł.

Po wprowadzeniu zmiany:
cena wybranej oferty-597740,62 zł.
oferta z najniższą ceną - 597740,62 zł.
oferta z najwyższą ceną - 597740,62 zł.

Miejsce składania: Załącznik

Przed wprowadzeniem zmainy:
W związku z bardzo złym stanem technicznym wiaduktu znajdującego się w ciągu drogi krajowej DK-94 nad drogą wojewódzką DW-790 stało się koniecznym
wykonanie przebudowy tego obiektu poprzez jego wyburzenie i odbudowę. Ze względu na fakt , że Gmina nie dysponowała wystarczającą ilością środków
finansowych na realizację tej inwestycji została podjęta decyzja o jego zabezpieczeniu do czasu pozyskania zewnętrznych środków finansowych na jego
przebudowę. Zamawiający znając faktyczny stan techniczny tego obiektu już 18.05.2011 r udzielił zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego (nr
zamówienia ZP.WIM.272.30.2011) Wykonawcy tj. Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu BANIMEX sp. zo.o. 42-504 Będzin , ul. Odkrywkowa 93 na realizację
zadania mającego na celu zabezpieczenie wiaduktu poprzez jego podparcie. Zakres rzeczowy tego zamówienia obejmował; - podparcie ustroju nośnego
obiektu , - dzierżawę i regulację podpór przez okres 5 miesięcy - demontaż podparcia. Ze względu na przedłużającą się procedurę związaną z pozyskaniem
tych środków, Zamawiający zmuszony był do udzielenia zamówienia uzupełniającego polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnie
z przedmiotem zamówienia podstawowego, które umożliwiłoby utrzymanie podparcia. Wydłużająca się jednak procedura pozyskiwania środków z UE
umożliwiająca pełne sfinansowanie inwestycji kolejny raz wymusiła na Zamawiającym wydłużenie okresu podparcia obiektu. Zamawiający chcąc zachować fundamentalną w sferze zamówień publicznych zasadę konkurencyjności planował ogłoszenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie
pn.: Zabezpieczenie wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej DK-94 nad drogą wojewódzką DW-790 w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania
inwestycyjnego pn.: Przebudowa drogi krajowej nr 94 na terenie miasta Dąbrowa Górnicza , w tym ETAP I:Przebudowa wiaduktu drogowego w ciągu DK-94
nad drogą nr 790 wraz z budową oświetlenia ulicznego przedmiotowego węzła jako usługę związaną z dzierżawą i regulacją podpór oraz jako robotę
budowlaną związaną z demontaże i montażem podpór. W trakcie opracowywania SIWZ komisja doszła do wniosku, iż prowadzenie procedury w trybie
przetargu nieograniczonego jest wypaczeniem i zaprzeczeniem zasady konkurencyjności w postępowaniu przetargowym ze względu na fakt, iż obecny
Wykonawca tego zadania posiada podpory już zabudowane, które obecnie dzierżawi Gmina. Rozstrzygnięcie postępowania w którym realizację
przedmiotowego zadania Gmina zleciłaby innemu Wykonawcy niż temu, który obecnie realizuje to zamówienie wiązałoby się z podwojonymi kosztami
dzierżawy podpór. Wyłoniony w postępowaniu nowy Wykonawca musiałby ponieść dodatkowe koszty związane z demontażem i montażem zabudowanych
podpór lub wydzierżawić od firmy BANIMEX już zabudowane podpory, co dla Gminy stanowi dodatkowe nieuzasadnione koszty . Należy również stwierdzić,
że nowy Wykonawca musiałby wykonać dużo szerszy zakres rzeczowy niż Wykonawca obecnie realizujący to zadanie co znacząco zwiększy całkowity koszt
realizacji inwestycji. Nowy Wykonawca po przejęciu obiektu musiałby zdemontować istniejące podparcie w celu zainstalowania nowego podparcia. Ze
względów technicznych oraz bezpieczeństwa operacja ta jest bardzo skomplikowana i niebezpieczna, gdyż ustrój nośny po zdemontowaniu podpór,
doprowadzony do drgań przez jadące pojazdy może ulec uszkodzeniu . Prace te musiałyby być prowadzone przy wyłączeniu z ruchu obiektu co przy drodze
tej kategorii (droga krajowa) jest bardzo uciążliwe i powadziłoby do tworzenia się potężnych kolejek pojazdów. Wprowadzenie takiego rozwiązania jest
nieekonomiczne, natomiast pod względem technicznym jest niedopuszczalne, ponieważ wykonujemy kilkakrotnie ten sam zakres prac narażając już mocno
zdegradowany ustrój nośny na kolejne przemieszczenia spowodowane demontażem podpór (na okres wymiany podpór przejęcie przez belki nośne pełnego
obciążenia).Należy również nadmienić , że obecnie przy podparciu obiekt ten ma ograniczenie nośności tylko do 15 t i jest stale monitorowany jak również na
bieżąco odbywa się regulacja podparcia. Przy obecnym stanie technicznym obiektu nie jesteśmy w stanie w chwili obecnej jednoznacznie określić skutków
przeprowadzenia procedury związanej z demontażem i ponownym podniesieniem ustroju nośnego i jego podparciem. Należy stwierdzić, że w obecnym stanie
technicznym tego obiektu, demontaż podpór i dociążenie ustroju nośnego może doprowadzić do katastrofy budowlanej i wyłączenie obiektu z użytkowania, a
w skrajnych przypadku (przy prowadzeniu ruchu pojazdów )nawet do wypadku z udziałem ludzi.Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że jedynym
rozwiązaniem, które pozwoli utrzymać standard zabezpieczenia dla Zamawiającego jest udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z
art.67 ust 1 lit. a. Rozwiązanie to pozwoli na ograniczenie kosztów oraz uniknięcie rozwiązań technicznych , które wymagałyby demontażu podpór co stwarza realne zagrożenie zaistnienia katastrofy budowlanej. Konieczność zlecenia kolejny raz tego samego zakresu robót wynika z braku rozstrzygnięcia
postępowania na kompleksową przebudowę obiektu w ramach zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 94 na terenie miasta Dąbrowa Górnicza
ubiegającego się o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata
2007 - 2013 - działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T. Opóźnienie wynika z nałożonego przez CUPT obowiązku przeprowadzenia oceny
oddziaływania na środowisko i uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach.

Po wprowadzeniu zmiany:
W związku z bardzo złym stanem technicznym wiaduktu znajdującego się w ciągu drogi krajowej DK-94 nad drogą wojewódzką DW-790 stało się koniecznym
wykonanie przebudowy tego obiektu poprzez jego wyburzenie i odbudowę. Ze względu na fakt , że Gmina nie dysponowała wystarczającą ilością środków
finansowych na realizację tej inwestycji została podjęta decyzja o jego zabezpieczeniu do czasu pozyskania zewnętrznych środków finansowych na jego
przebudowę. Zamawiający znając faktyczny stan techniczny tego obiektu już 18.05.2011 r udzielił zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego (nr
zamówienia ZP.WIM.272.30.2011) Wykonawcy tj. Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu BANIMEX sp. zo.o. 42-504 Będzin , ul. Odkrywkowa 93 na realizację
zadania mającego na celu zabezpieczenie wiaduktu poprzez jego podparcie. Zakres rzeczowy tego zamówienia obejmował; - podparcie ustroju nośnego
obiektu , - dzierżawę i regulację podpór przez okres 5 miesięcy - demontaż podparcia. Ze względu na przedłużającą się procedurę związaną z pozyskaniem
tych środków, Zamawiający zmuszony był do udzielenia zamówienia uzupełniającego polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnie
z przedmiotem zamówienia podstawowego, które umożliwiłoby utrzymanie podparcia. Wydłużająca się jednak procedura pozyskiwania środków z UE
umożliwiająca pełne sfinansowanie inwestycji kolejny raz wymusiła na Zamawiającym wydłużenie okresu podparcia obiektu. Zamawiający chcąc zachować fundamentalną w sferze zamówień publicznych zasadę konkurencyjności planował ogłoszenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie
pn.: Zabezpieczenie wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej DK-94 nad drogą wojewódzką DW-790 w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania
inwestycyjnego pn.: Przebudowa drogi krajowej nr 94 na terenie miasta Dąbrowa Górnicza , w tym ETAP I:Przebudowa wiaduktu drogowego w ciągu DK-94
nad drogą nr 790 wraz z budową oświetlenia ulicznego przedmiotowego węzła jako usługę związaną z dzierżawą i regulacją podpór oraz jako robotę
budowlaną związaną z demontaże i montażem podpór. W trakcie opracowywania SIWZ komisja doszła do wniosku, iż prowadzenie procedury w trybie
przetargu nieograniczonego jest wypaczeniem i zaprzeczeniem zasady konkurencyjności w postępowaniu przetargowym ze względu na fakt, iż obecny
Wykonawca tego zadania posiada podpory już zabudowane, które obecnie dzierżawi Gmina. Rozstrzygnięcie postępowania w którym realizację
przedmiotowego zadania Gmina zleciłaby innemu Wykonawcy niż temu, który obecnie realizuje to zamówienie wiązałoby się z podwojonymi kosztami
dzierżawy podpór. Wyłoniony w postępowaniu nowy Wykonawca musiałby ponieść dodatkowe koszty związane z demontażem i montażem zabudowanych
podpór lub wydzierżawić od firmy BANIMEX już zabudowane podpory, co dla Gminy stanowi dodatkowe nieuzasadnione koszty . Należy również stwierdzić,
że nowy Wykonawca musiałby wykonać dużo szerszy zakres rzeczowy niż Wykonawca obecnie realizujący to zadanie co znacząco zwiększy całkowity koszt
realizacji inwestycji. Nowy Wykonawca po przejęciu obiektu musiałby zdemontować istniejące podparcie w celu zainstalowania nowego podparcia. Ze
względów technicznych oraz bezpieczeństwa operacja ta jest bardzo skomplikowana i niebezpieczna, gdyż ustrój nośny po zdemontowaniu podpór,
doprowadzony do drgań przez jadące pojazdy może ulec uszkodzeniu . Prace te musiałyby być prowadzone przy wyłączeniu z ruchu obiektu co przy drodze
tej kategorii (droga krajowa) jest bardzo uciążliwe i powadziłoby do tworzenia się potężnych kolejek pojazdów. Wprowadzenie takiego rozwiązania jest
nieekonomiczne, natomiast pod względem technicznym jest niedopuszczalne, ponieważ wykonujemy kilkakrotnie ten sam zakres prac narażając już mocno
zdegradowany ustrój nośny na kolejne przemieszczenia spowodowane demontażem podpór (na okres wymiany podpór przejęcie przez belki nośne pełnego
obciążenia).Należy również nadmienić , że obecnie przy podparciu obiekt ten ma ograniczenie nośności tylko do 15 t i jest stale monitorowany jak również na
bieżąco odbywa się regulacja podparcia. Przy obecnym stanie technicznym obiektu nie jesteśmy w stanie w chwili obecnej jednoznacznie określić skutków
przeprowadzenia procedury związanej z demontażem i ponownym podniesieniem ustroju nośnego i jego podparciem. Należy stwierdzić, że w obecnym stanie
technicznym tego obiektu, demontaż podpór i dociążenie ustroju nośnego może doprowadzić do katastrofy budowlanej i wyłączenie obiektu z użytkowania, a
w skrajnych przypadku (przy prowadzeniu ruchu pojazdów )nawet do wypadku z udziałem ludzi.Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że jedynym
rozwiązaniem, które pozwoli utrzymać standard zabezpieczenia dla Zamawiającego jest udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z
art.67 ust 1 lit. a. Rozwiązanie to pozwoli na ograniczenie kosztów oraz uniknięcie rozwiązań technicznych , które wymagałyby demontażu podpór co stwarza realne zagrożenie zaistnienia katastrofy budowlanej. Konieczność zlecenia kolejny raz tego samego zakresu robót wynika z braku rozstrzygnięcia
postępowania na kompleksową przebudowę obiektu w ramach zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 94 na terenie miasta Dąbrowa Górnicza
ubiegającego się o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata
2007 - 2013 - działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T. Opóźnienie wynika z nałożonego przez CUPT obowiązku przeprowadzenia oceny
oddziaływania na środowisko i uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach.
Z Wykonawcą zostały przeprowadzone negocjacje zgodnie z art. 66 Pzp, jak również Wykonawca przedłożył wymagane przez Zamawiającego dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 30.12.2009 w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. Dochowując zasady należytej staranności, jak również pełnej transparentności procedur niekonkurencyjnych Zamawiający opublikował ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy, które zamieszczono
w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10.01.2013r. pod nr 15772-2013.

Podobne przetargi