Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

279185 / 2013-12-23 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej / Podhalański Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II w Nowym Targu (Nowy Targ)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 279185

Data publikacji: 2013-12-23

Nazwa:
Podhalański Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II w Nowym Targu

Ulica: ul. Szpitalna 14

Numer domu: 14

Miejscowość: Nowy Targ

Kod pocztowy: 34-400

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 018 2633060, 2633061

Numer faxu: 018 2633952, 2633950

Regon: 00030832400000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i bieżącej działalności w dziedzinach wynikających z funkcjonowania: Dyrekcji Szpitala, Działu Organizacyjno Kadrowego, Działu Rozliczeń, Dokumentacji i Statystyki Medycznej.
2. Przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i bieżącej działalności w dziedzinach wynikających z funkcjonowania: Działu Organizacyjno Kadrowego, Działu Logistyki i Działu Finansowego.

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Grażyna Filas- Kancelaria Adwokacka- Adwokat

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Szaflarska 9

Miejscowość: Nowy Targ

Kod pocztowy: 34-400

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Nazwa: Obsługa prawna

Nr częsci: 1

Data udzielenie zamówienia: 29/11/2013

Liczba ofert: 01

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 92700,00

Cena wybranej oferty: 287820,00

Cena minimalna: 287820,00

Cena maksymalna: 287820,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

Nazwa wykonawcy: Kancelaria Radcy Prawnego Mirosław Knurowski

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Waksmundzka 50

Miejscowość: Nowy Targ

Kod pocztowy: 34-400

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Nazwa: Obsługa prawna

Nr częsci: 2

Data udzielenie zamówienia: 29/11/2013

Liczba ofert: 01

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 92700,00

Cena wybranej oferty: 287820,00

Cena minimalna: 287820,00

Cena maksymalna: 287820,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

Kody CPV:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zamawiający udzieli zamówienia po negocjacjach z jednym Wykonawcą w danym pakiecie. Ze względu na ciągłość spraw z dziedziny prawa, w których jedną ze stron jest Zamawiający do negocjacji został zaproszony Wykonawca:
a) Mirosław Knurowski, Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Waksmundzka 50, 34 - 400 Nowy Targ (do pakietu numer 2).
b) Grażyna Filas, Kancelaria Adwokacka, ul. Szaflarska 9, 34-400 Nowy Targ (do pakietu numer 1)
Wykonawcy świadczą dla Zamawiającego przedmiotowe usługi, znają prowadzone sprawy i zapewniają ciągłość prowadzonych spraw szpitalnych. Posiadają dobre rozeznanie w toczących się sprawach sądowych Zamawiającego i zapewniają wysoką jakość świadczonych usług, posiadają wiedzę i doświadczenie pozwalające na świadczenie usług prawniczych jak najlepszej jakości. Usługi będące przedmiotem niniejszego postępowania zostały ujęte w Załączniku nr 2 Wykaz usług o charakterze niepriorytetowym Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym wydanym na podstawie art. 2a Pzp, uwzględniającym postanowienia dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi , do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 tekst jedn. z późn. zm.) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp.

Działania polegające na zastępstwie PSS w Nowym Targu przed Sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym z zakresie zastępstwa procesowego stanowią najistotniejszy przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Opierając się na wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normie, Zamawiający postanowił udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobom, które dotychczas prowadziły obsługę prawną Zamawiającego. Osoby te reprezentują PSzS w Nowym Targu w trwających aktualnie sporach sądowych i administracyjnoprawnych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się postępowań. Są one zaznajomione z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez PSzS, a wybór innych wykonawców powodowałby konieczność wprowadzenia ich w tematykę licznych spraw prowadzonych przez Sądami i innymi organami. Przyjęcie nowych zastępców prawnych wiązałoby się z obowiązkiem ponownej odpłatności za pracę już opłaconą i wykonaną, co podważałoby celowość dotychczas poniesionych wydatków i narażałoby Zamawiającego na zarzuty niegospodarności przez powtórne wynagradzanie analogicznych prac. Procesy i spory toczące się przed Sądem i innymi organami z udziałem PSzS są postępowaniami w wysokim stopniu skomplikowanymi, których rozstrzygnięcie może zaważyć na sytuacji prawnej i finansowej, a nawet istnieniu PSzS w przyszłości. Stan prowadzonych postępowań wymaga podejmowania natychmiastowych działań dla zapobieżenia naruszeniu żywotnych interesów PSzS. Przejęcie spraw do prowadzenia przez innych wykonawców spowodowałoby konieczność długotrwałych przygotowań, co z pewnością przyniosłoby ze sobą ujemne skutki i przedłużałoby czas trwania postępowań, generując dodatkowe koszty. Powierzenie usług zastępstwa innym wykonawcom nie gwarantuje Zamawiającemu kontynuacji dotychczas wypracowanych i uznanych za słuszne linii prowadzenia postępowań, ale wręcz grozi powstaniem odmiennego stanowiska Zamawiającego i Wykonawcy co do ustalonych i wzajemnie wypracowanych kwestii. Zmiana reprezentantów w prowadzonych już postępowaniach prowadziłaby również do niebezpiecznego rozdziału odpowiedzialności wykonawców za świadczone usługi. W przypadku umów zlecenia będących umowami starannego działania, mogłoby to prowadzić do prób przenoszenia odpowiedzialności za błędy drugiego reprezentanta. W przypadku ewentualnego konfliktu ciężar wykazania popełnionych błędów i ich skutków finansowych obciąża Zamawiającego. Zamówienie zlecane Wykonawcom wymaga dodatkowo dokładnego poznania specyfiki działania podmiotu w oparciu nie tylko o powszechnie obowiązujące przepisy prawa, lecz także o akty prawa miejscowego, przepisy wewnętrzne, stosunki wewnątrzzakładowe. Nie bez znaczenia jest też nierozerwalny związek niektórych obecnie prowadzonych spraw sądowych z innymi sprawami już zakończonymi.
W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niebezpieczna, niekorzystna i niecelowa. Dodatkowo dotychczas reprezentujące podmioty w sposób należyty i solidny wywiązują się z powierzonych im zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz właściwym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów, w których występuje PSzS w Nowym Targu.
Wykonawcy dysponują wiedzą ze wszystkich wymaganych przez Zamawiającego dziedzin prawa, m.in. z zakresu prawa cywilnego materialnego i procesowego, prawa medycznego, administracyjnego, ubezpieczeń społecznych, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa finansów publicznych. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki obniży w sposób znaczący potencjalne ryzyko strat i niecelowego dokonywania wydatków, jakie mogłyby powstać w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowym, niesprawdzonym podmiotom.
Kancelarie dotychczas reprezentujące PSzS znają doskonale specyfikę działalności szpitala, posiadają w tym zakresie doświadczenie i zapewniają możliwość profesjonalnego prowadzenia spraw bez konieczności zbędnego angażowania pracowników Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości wykonywania takich usług prawniczych, przez tego samego wykonawcę redukuje ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych spraw i zapewnia terminowość ich wykonania, co ma decydujące znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Dodatkowo zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków determinuje potrzebę udzielenia zamówienia z wolnej ręki i powierzenia Wykonawcom ochrony interesów Zamawiającego w prowadzonych postępowaniach. Zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało bezpośrednie przełożenie na poniesienie w tym zakresie niecelowych wydatków, w sposób niezgodny z zasadami, jakimi powinny się kierować podmioty rozporządzające środkami publicznymi. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie z wykonawcą negocjacji ceny usługi, co nie jest możliwe przy zastosowaniu innych trybów. Możliwość negocjacji ceny może mieć istotne przełożenie na wydatki szpitala.
W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanym podmiotom znajduje zastosowanie przepis art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. W przedmiotowym przypadku zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością przewidzianą przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki.
Podkreślić należy, że w przedmiotowym przypadku, ze względu na specyfikę działań prawniczych niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego od usług doradztwa prawnego w zakresie bieżącej działalności. Wskazane osoby od strony prawnej nadzorują wiele bieżących działań szpitala, które w bezpośredni sposób są lub mogą być związane z zakończonymi, bieżącymi lub mogącymi zaistnieć w przyszłości postępowaniami. Działania te muszą oznaczać się systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy. Powierzenie tych zadań innym podmiotom mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę jednostki, a przede wszystkim utrudniałoby terminowe załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania trybu jest fakt, że czynnikiem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcami. Podmioty, które obecnie zajmują się obsługą prawną Zamawiającego, cieszą się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Wypracowany w tym zakresie dorobek w postaci rozstrzygniętych problemów, ich dogłębna znajomość, rozeznanie w zasadach organizacji i specyfice działania PSzS, terminowość i umiejętność rozstrzygania sporów gwarantują należyte, systematyczne i skuteczne prowadzenie obsługi prawnej i zastępstwa procesowego.
Zastosowanie innego trybu, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć osoba nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze tak specyficznego podmiotu jakim jest jednostka publicznej służby zdrowia, co bezpośrednio może przełożyć się na koszty ponoszone przez szpital. Zastosowanie trybu konkurencyjnego na wybór kancelarii do obsługi prawnej, która w dużej mierze polega na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, a także doradztwie prawnym w bieżącej działalności pomocy prawnej mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt. 1.). Podział usług związanych z zastępstwem procesowym Szpitala od usług doradztwa oprócz generowania dodatkowych kosztów stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania zadań.
Szpital zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie w specyficznych warunkach funkcjonowania. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji powodujących po stronie szpitala straty finansowe. Ze względu na specyfikę działania Szpitala, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego.
W świetle powyższego udzielenie zamówienia publicznego ww. Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione.

Podobne przetargi

181299 / 2013-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wolbrom reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Wolbrom - Wolbrom (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (Vat), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami

10266 / 2010-01-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej - Kraków (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług kompleksowej pomocy prawnej w ramach Projektów, realizowanych przez Zamawiającego

274079 / 2008-10-20 - Inny: Państwowa Instytucja Kultury

Muzeum Narodowe w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
świadczenie bieżącej pomocy prawnej w zakresie stosunków prawnych z Fundacją Książąt Czartoryskich w Krakowie oraz innych zagadnień występujących na gruncie opieki nad zbiorami Muzeum i Biblioteki Czartoryskich.

7624 / 2016-01-12 - Podmiot prawa publicznego

Krakowski Holding Komunalny S.A. w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi w sprawach związanych z realizacją umów w zakresie projektu Program gospodarki odpadami komunalnymi w Krakowie oraz doradztwa prawnego w zakresie tego zastępstwa procesowego

411566 / 2012-10-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Mogilany - Mogilany (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami

345674 / 2012-09-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Raba Wyżna - Raba Wyżna (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usługi obsługi prawnej jednostki samorządu terytorialnego jaką jest Gmina Raba Wyżna.

99551 / 2012-05-04 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni "Szpital Powiatowy" im. bł. Marty Wieckiej - Bochnia (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego w sprawie z powództwa Władysławy Leśnik

351504 / 2015-12-23 - Uczelnia publiczna

Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury - Kraków (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
świadczenie pomocy prawnej oraz doradztwa podatkowego na rzecz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury

2458 / 2013-01-02 - Podmiot prawa publicznego

Wojskowa Agencja Mieszkaniowa Oddział Regionalny w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Oddziału Regionalnego Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Krakowie, w zakresie spraw dotyczących gospodarki nieruchomościami, inwestycji, finansowo-księgowych, zamówień publicznych.

13786 / 2015-01-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Usługi zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami w szczególności Krajową Izbą Odwoławczą oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Znak 18/XII/2014.