Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

257529 / 2010-09-20 - Uczelnia publiczna / Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego (Wrocław)

II-245-3/2010 Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim

Opis zamówienia

Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2. Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: liczba części - 4.
część 1. Opracowanie materiałów do przedmiotu Algorytmy internetu
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Algorytmy Internetu w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowany, zgodny z aktualną praktyką oraz współczesnymi kierunkami badań w zakresie tematyki.
Przedmiot powinien obejmować zagadnienia takie jak algorytmy stosowane w wyszukiwarkach internetowych, teoretyczne podstawy sieci peer-to-peer, efektywny routing w sieciach strukturyzowanych i algorytmiczne podstawy aukcji cyfrowych. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów Algorytmy i struktury danych i Sieci komputerowe prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 2. Opracowanie materiałów do przedmiotu Wstęp do programowania
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Wstęp do programowania w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Z naszych obserwacji wynika, że język ANSI C, który tradycyjnie służy u nas jako pierwszy język programowania nie sprawdza się najlepiej w przypadku części studentów, którzy mają mniejsze doświadczenie programistyczne wyniesione ze szkoły średniej. Celem wprowadzenia do oferty przedmiotu Wstęp do programowania jest umożliwienie łatwiejszego startu tym studentom. Przedmiot powinien składać się z dwóch części. Pierwsza oparta byłaby na Pythonie, nowoczesnym języku skryptowym, który z jednej strony, dzięki prostej i intuicyjnej składni stwarza bardzo niewielka barierę wejścia i umożliwia bardzo szybkie zdobycie podstawowej umiejętności programowania. Druga część wykładu powinna dotyczyć języka C z elementami C++. Celem tej części byłoby zapoznanie studentów na przykładzie języka C z częścią problemów programistycznych (m. in. zarządzanie pamięcią, używanie wskaźników) nieobecnych w Pythonie, przy jednoczesnym stworzeniu podstaw do uczęszczania w kursach bardziej nowoczesnych języków programowania (takich jak Java, czy C#), których składnia bazuje na języku C. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotu Wstęp do informatyki. Wszystkie przygotowane materiały powinny zostać umieszczone w ramach kursu w systemie Moodle.
część 3. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych w wymiarze 15 godzin wykładu i 20 godzin zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowanego kursu dla studentów umiejących programować klasycznie w językach takich jak jak C i C++ i obejmować praktykę programowania w technologii CUDA. Program powinien być dopasowany do współczesnych kierunków badań i rozwoju architektury kart graficznych. Zakres przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów: Obliczenia równoległe i rozproszone, Równoległe algorytmy sztucznej inteligencji, Podstawy grafiki komputerowej, Realistyczna grafika komputerowa prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 4. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
- projekt Opracowanie zasad, tematyki i materiałów dydaktycznych do projektu programistycznego będącego uzupełnieniem kursu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych z punktu 3. Projekt powinien być przewidziany do realizacji w wymiarze 10 godzin zajęć w formie pracowni programistycznej. Celem jest wybór takiej tematyki projektów, który umożliwi studentom nabycie jak największej wiedzy i doświadczenia w praktyce programowania kart graficznych w technologi CUDA, także poprzez testowanie różnych rozwiązań i optymalizacje programów.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 257529

Data publikacji: 2010-09-20

Nazwa:
Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego

Ulica: pl. Grunwaldzki 2/4

Numer domu: 2/4

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 50-384

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 071 3757401

Numer faxu: 071 3757429

Regon: 00000130100000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
II-245-3/2010 Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2. Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: liczba części - 4.
część 1. Opracowanie materiałów do przedmiotu Algorytmy internetu
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Algorytmy Internetu w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowany, zgodny z aktualną praktyką oraz współczesnymi kierunkami badań w zakresie tematyki.
Przedmiot powinien obejmować zagadnienia takie jak algorytmy stosowane w wyszukiwarkach internetowych, teoretyczne podstawy sieci peer-to-peer, efektywny routing w sieciach strukturyzowanych i algorytmiczne podstawy aukcji cyfrowych. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów Algorytmy i struktury danych i Sieci komputerowe prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 2. Opracowanie materiałów do przedmiotu Wstęp do programowania
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Wstęp do programowania w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Z naszych obserwacji wynika, że język ANSI C, który tradycyjnie służy u nas jako pierwszy język programowania nie sprawdza się najlepiej w przypadku części studentów, którzy mają mniejsze doświadczenie programistyczne wyniesione ze szkoły średniej. Celem wprowadzenia do oferty przedmiotu Wstęp do programowania jest umożliwienie łatwiejszego startu tym studentom. Przedmiot powinien składać się z dwóch części. Pierwsza oparta byłaby na Pythonie, nowoczesnym języku skryptowym, który z jednej strony, dzięki prostej i intuicyjnej składni stwarza bardzo niewielka barierę wejścia i umożliwia bardzo szybkie zdobycie podstawowej umiejętności programowania. Druga część wykładu powinna dotyczyć języka C z elementami C++. Celem tej części byłoby zapoznanie studentów na przykładzie języka C z częścią problemów programistycznych (m. in. zarządzanie pamięcią, używanie wskaźników) nieobecnych w Pythonie, przy jednoczesnym stworzeniu podstaw do uczęszczania w kursach bardziej nowoczesnych języków programowania (takich jak Java, czy C#), których składnia bazuje na języku C. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotu Wstęp do informatyki. Wszystkie przygotowane materiały powinny zostać umieszczone w ramach kursu w systemie Moodle.
część 3. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych w wymiarze 15 godzin wykładu i 20 godzin zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowanego kursu dla studentów umiejących programować klasycznie w językach takich jak jak C i C++ i obejmować praktykę programowania w technologii CUDA. Program powinien być dopasowany do współczesnych kierunków badań i rozwoju architektury kart graficznych. Zakres przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów: Obliczenia równoległe i rozproszone, Równoległe algorytmy sztucznej inteligencji, Podstawy grafiki komputerowej, Realistyczna grafika komputerowa prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 4. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
- projekt Opracowanie zasad, tematyki i materiałów dydaktycznych do projektu programistycznego będącego uzupełnieniem kursu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych z punktu 3. Projekt powinien być przewidziany do realizacji w wymiarze 10 godzin zajęć w formie pracowni programistycznej. Celem jest wybór takiej tematyki projektów, który umożliwi studentom nabycie jak największej wiedzy i doświadczenia w praktyce programowania kart graficznych w technologi CUDA, także poprzez testowanie różnych rozwiązań i optymalizacje programów.

Kody CPV: 804000000

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 4

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/04/2011

Informacja na temat wadium:
zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia wadium

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: nie dotyczy

Wiedza i doświadczenie:
Wykonawcy przedstawiają CV w którym prezentują swoje wykształcenie, wiedzę i doświadczenie. Wykonawcy winni dysponować dokumentami (np. certyfikaty, świadectwa, zaświadczenia, dyplomy itp.), które potwierdzają ich kwalifikacje.

Potencjał techniczny: nie dotyczy

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawcy przedstawiają CV ze szczególnym uwzględnieniem udokumentowania posiadania wiedzy i doświadczenia związanego z przygotowywaniem i przeprowadzaniem zajęć z zakresu informatyki na poziomie wyższym w zakresie tematyki zajęć poszczególnych części zamówienia, kopii dyplomu doktora nauk matematycznych w zakresie informatyki oraz pracy doktorskiej związanej z tematyką poszczególnych części zamówienia tj. z zakresu grafiki komputerowej, sieci komputerowych lub języków programowania.

Sytuacja ekonomiczna: nie dotyczy

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

inne_dokumenty:
a. CV ze szczególnym uwzględnieniem udokumentowania posiadania wiedzy i doświadczenia związanego z przygotowywaniem i przeprowadzaniem zajęć z zakresu informatyki na poziomie wyższym w zakresie tematyki zajęć poszczególnych części zamówienia,
b. dla każdej osoby wykonującej zamówienie: kopii dyplomu doktora nauk matematycznych w zakresie informatyki (w przypadku gdy uzyskanie tego stopnia nie jest potwierdzone wpisem w bazie Ludzie Nauki OPI) oraz pracy doktorskiej związanej z tematyką poszczególnych części zamówienia tj. z zakresu grafiki komputerowej (cz. 3 i 4), sieci komputerowych (cz. 1) lub języków programowania (cz. 2) .
c. określenia ceny ofertowej za całość zamówienia lub jej część w przypadku złożenia oferty częściowej. Sposób obliczenia ceny ofertowej znajduje się w rozdziale VIII SIWZ.
d. adresu strony internetowej na której umieszczono już wcześniej zrealizowane przez Wykonawcę materiały dydaktyczne pozwalające ocenić praktyczne umiejętności Wykonawcy w zakresie przygotowywania takich materiałów (wraz z hasłem lub opisem dostępu do materiałów jeśli dostęp ten jest ograniczony).
e. propozycja zakresu tematycznego dla całości lub wybranej części zamówienia w postaci listy zagadnień ze zwięzłym opisem (maks. 1 strona A4 na każdą część zamówienia).
f. listu referencyjnego samodzielnego pracownika naukowego z dziedziny informatyki.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Nie

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 20

Nazwa kryterium 2:
wiedza i doświadczenie związane z przygot. i przeprowadzeniem zajęć z zakresu informatyki na poziomie wyższym w zakresie tematyki zajęć danej cz. zam.

Znaczenie kryterium 2: 30

Nazwa kryterium 3:
wiedza, doświadczenie oraz praktyczne umiejętności związ. z przygot. materiałów dydakt. ze szczeg. uwzgl. aktualnych trendów z zakresu tematyki cz.zam

Znaczenie kryterium 3: 30

Nazwa kryterium 4:
jakość i adekwatność przedstawionej propozycji zakresu tematycznego dla danej części zamówienia

Znaczenie kryterium 4: 20

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: bzp.uni.wroc.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego ul. Joliot-Curie 15; 50-383 Wrocław pokój 234.

Data składania wniosków, ofert: 27/09/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 09:30

Miejsce składania:
Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego ul. Joliot-Curie 15; 50-383 Wrocław pokój 234.

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Usługi współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2. Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi