257529 / 2010-09-20 - Uczelnia publiczna / Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego (Wrocław)
II-245-3/2010 Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim
Opis zamówienia
Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2. Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: liczba części - 4.
część 1. Opracowanie materiałów do przedmiotu Algorytmy internetu
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Algorytmy Internetu w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowany, zgodny z aktualną praktyką oraz współczesnymi kierunkami badań w zakresie tematyki.
Przedmiot powinien obejmować zagadnienia takie jak algorytmy stosowane w wyszukiwarkach internetowych, teoretyczne podstawy sieci peer-to-peer, efektywny routing w sieciach strukturyzowanych i algorytmiczne podstawy aukcji cyfrowych. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów Algorytmy i struktury danych i Sieci komputerowe prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 2. Opracowanie materiałów do przedmiotu Wstęp do programowania
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Wstęp do programowania w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Z naszych obserwacji wynika, że język ANSI C, który tradycyjnie służy u nas jako pierwszy język programowania nie sprawdza się najlepiej w przypadku części studentów, którzy mają mniejsze doświadczenie programistyczne wyniesione ze szkoły średniej. Celem wprowadzenia do oferty przedmiotu Wstęp do programowania jest umożliwienie łatwiejszego startu tym studentom. Przedmiot powinien składać się z dwóch części. Pierwsza oparta byłaby na Pythonie, nowoczesnym języku skryptowym, który z jednej strony, dzięki prostej i intuicyjnej składni stwarza bardzo niewielka barierę wejścia i umożliwia bardzo szybkie zdobycie podstawowej umiejętności programowania. Druga część wykładu powinna dotyczyć języka C z elementami C++. Celem tej części byłoby zapoznanie studentów na przykładzie języka C z częścią problemów programistycznych (m. in. zarządzanie pamięcią, używanie wskaźników) nieobecnych w Pythonie, przy jednoczesnym stworzeniu podstaw do uczęszczania w kursach bardziej nowoczesnych języków programowania (takich jak Java, czy C#), których składnia bazuje na języku C. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotu Wstęp do informatyki. Wszystkie przygotowane materiały powinny zostać umieszczone w ramach kursu w systemie Moodle.
część 3. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych w wymiarze 15 godzin wykładu i 20 godzin zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowanego kursu dla studentów umiejących programować klasycznie w językach takich jak jak C i C++ i obejmować praktykę programowania w technologii CUDA. Program powinien być dopasowany do współczesnych kierunków badań i rozwoju architektury kart graficznych. Zakres przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów: Obliczenia równoległe i rozproszone, Równoległe algorytmy sztucznej inteligencji, Podstawy grafiki komputerowej, Realistyczna grafika komputerowa prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 4. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
- projekt Opracowanie zasad, tematyki i materiałów dydaktycznych do projektu programistycznego będącego uzupełnieniem kursu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych z punktu 3. Projekt powinien być przewidziany do realizacji w wymiarze 10 godzin zajęć w formie pracowni programistycznej. Celem jest wybór takiej tematyki projektów, który umożliwi studentom nabycie jak największej wiedzy i doświadczenia w praktyce programowania kart graficznych w technologi CUDA, także poprzez testowanie różnych rozwiązań i optymalizacje programów.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 257529
Data publikacji: 2010-09-20
Nazwa:
Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Ulica: pl. Grunwaldzki 2/4
Numer domu: 2/4
Miejscowość: Wrocław
Kod pocztowy: 50-384
Województwo / kraj: dolnośląskie
Numer telefonu: 071 3757401
Numer faxu: 071 3757429
Regon: 00000130100000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
II-245-3/2010 Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Opracowanie materiałów do nowych przedmiotów związanych z realizacją projektu Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego na kierunku informatyka na Uniwersytecie Wrocławskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2. Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: liczba części - 4.
część 1. Opracowanie materiałów do przedmiotu Algorytmy internetu
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Algorytmy Internetu w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowany, zgodny z aktualną praktyką oraz współczesnymi kierunkami badań w zakresie tematyki.
Przedmiot powinien obejmować zagadnienia takie jak algorytmy stosowane w wyszukiwarkach internetowych, teoretyczne podstawy sieci peer-to-peer, efektywny routing w sieciach strukturyzowanych i algorytmiczne podstawy aukcji cyfrowych. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów Algorytmy i struktury danych i Sieci komputerowe prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 2. Opracowanie materiałów do przedmiotu Wstęp do programowania
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Wstęp do programowania w wymiarze 30 godzin wykładu, 30 zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Z naszych obserwacji wynika, że język ANSI C, który tradycyjnie służy u nas jako pierwszy język programowania nie sprawdza się najlepiej w przypadku części studentów, którzy mają mniejsze doświadczenie programistyczne wyniesione ze szkoły średniej. Celem wprowadzenia do oferty przedmiotu Wstęp do programowania jest umożliwienie łatwiejszego startu tym studentom. Przedmiot powinien składać się z dwóch części. Pierwsza oparta byłaby na Pythonie, nowoczesnym języku skryptowym, który z jednej strony, dzięki prostej i intuicyjnej składni stwarza bardzo niewielka barierę wejścia i umożliwia bardzo szybkie zdobycie podstawowej umiejętności programowania. Druga część wykładu powinna dotyczyć języka C z elementami C++. Celem tej części byłoby zapoznanie studentów na przykładzie języka C z częścią problemów programistycznych (m. in. zarządzanie pamięcią, używanie wskaźników) nieobecnych w Pythonie, przy jednoczesnym stworzeniu podstaw do uczęszczania w kursach bardziej nowoczesnych języków programowania (takich jak Java, czy C#), których składnia bazuje na języku C. Zakres tematyczny przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotu Wstęp do informatyki. Wszystkie przygotowane materiały powinny zostać umieszczone w ramach kursu w systemie Moodle.
część 3. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
Opracowanie koncepcji, programu, a także materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć stacjonarnych z przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych w wymiarze 15 godzin wykładu i 20 godzin zajęć pomocniczych na poziomie uczelni wyższej. Przedmiot powinien mieć charakter zaawansowanego kursu dla studentów umiejących programować klasycznie w językach takich jak jak C i C++ i obejmować praktykę programowania w technologii CUDA. Program powinien być dopasowany do współczesnych kierunków badań i rozwoju architektury kart graficznych. Zakres przedmiotu nie powinien pokrywać się z zagadnieniami omawianymi w ramach przedmiotów: Obliczenia równoległe i rozproszone, Równoległe algorytmy sztucznej inteligencji, Podstawy grafiki komputerowej, Realistyczna grafika komputerowa prowadzonych w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
część 4. Opracowanie materiałów do przedmiotu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych
- projekt Opracowanie zasad, tematyki i materiałów dydaktycznych do projektu programistycznego będącego uzupełnieniem kursu Procesory graficzne w obliczeniach równoległych z punktu 3. Projekt powinien być przewidziany do realizacji w wymiarze 10 godzin zajęć w formie pracowni programistycznej. Celem jest wybór takiej tematyki projektów, który umożliwi studentom nabycie jak największej wiedzy i doświadczenia w praktyce programowania kart graficznych w technologi CUDA, także poprzez testowanie różnych rozwiązań i optymalizacje programów.
Kody CPV: 804000000
Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak
Ilość części: 4
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 30/04/2011
Informacja na temat wadium:
zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia wadium
Zaliczka: Nie
Uprawnienia: nie dotyczy
Wiedza i doświadczenie:
Wykonawcy przedstawiają CV w którym prezentują swoje wykształcenie, wiedzę i doświadczenie. Wykonawcy winni dysponować dokumentami (np. certyfikaty, świadectwa, zaświadczenia, dyplomy itp.), które potwierdzają ich kwalifikacje.
Potencjał techniczny: nie dotyczy
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawcy przedstawiają CV ze szczególnym uwzględnieniem udokumentowania posiadania wiedzy i doświadczenia związanego z przygotowywaniem i przeprowadzaniem zajęć z zakresu informatyki na poziomie wyższym w zakresie tematyki zajęć poszczególnych części zamówienia, kopii dyplomu doktora nauk matematycznych w zakresie informatyki oraz pracy doktorskiej związanej z tematyką poszczególnych części zamówienia tj. z zakresu grafiki komputerowej, sieci komputerowych lub języków programowania.
Sytuacja ekonomiczna: nie dotyczy
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
inne_dokumenty:
a. CV ze szczególnym uwzględnieniem udokumentowania posiadania wiedzy i doświadczenia związanego z przygotowywaniem i przeprowadzaniem zajęć z zakresu informatyki na poziomie wyższym w zakresie tematyki zajęć poszczególnych części zamówienia,
b. dla każdej osoby wykonującej zamówienie: kopii dyplomu doktora nauk matematycznych w zakresie informatyki (w przypadku gdy uzyskanie tego stopnia nie jest potwierdzone wpisem w bazie Ludzie Nauki OPI) oraz pracy doktorskiej związanej z tematyką poszczególnych części zamówienia tj. z zakresu grafiki komputerowej (cz. 3 i 4), sieci komputerowych (cz. 1) lub języków programowania (cz. 2) .
c. określenia ceny ofertowej za całość zamówienia lub jej część w przypadku złożenia oferty częściowej. Sposób obliczenia ceny ofertowej znajduje się w rozdziale VIII SIWZ.
d. adresu strony internetowej na której umieszczono już wcześniej zrealizowane przez Wykonawcę materiały dydaktyczne pozwalające ocenić praktyczne umiejętności Wykonawcy w zakresie przygotowywania takich materiałów (wraz z hasłem lub opisem dostępu do materiałów jeśli dostęp ten jest ograniczony).
e. propozycja zakresu tematycznego dla całości lub wybranej części zamówienia w postaci listy zagadnień ze zwięzłym opisem (maks. 1 strona A4 na każdą część zamówienia).
f. listu referencyjnego samodzielnego pracownika naukowego z dziedziny informatyki.
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Nie
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 20
Nazwa kryterium 2:
wiedza i doświadczenie związane z przygot. i przeprowadzeniem zajęć z zakresu informatyki na poziomie wyższym w zakresie tematyki zajęć danej cz. zam.
Znaczenie kryterium 2: 30
Nazwa kryterium 3:
wiedza, doświadczenie oraz praktyczne umiejętności związ. z przygot. materiałów dydakt. ze szczeg. uwzgl. aktualnych trendów z zakresu tematyki cz.zam
Znaczenie kryterium 3: 30
Nazwa kryterium 4:
jakość i adekwatność przedstawionej propozycji zakresu tematycznego dla danej części zamówienia
Znaczenie kryterium 4: 20
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: bzp.uni.wroc.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego ul. Joliot-Curie 15; 50-383 Wrocław pokój 234.
Data składania wniosków, ofert: 27/09/2010
Godzina składania wniosków, ofert: 09:30
Miejsce składania:
Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego ul. Joliot-Curie 15; 50-383 Wrocław pokój 234.
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Usługi współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i nauka, Działanie 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2. Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.
Czy unieważnienie postępowania: Nie