Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

206738 / 2014-06-18 - Podmiot prawa publicznego / Metro Warszawskie Sp. z o.o. (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 206738

Data publikacji: 2014-06-18

Nazwa: Metro Warszawskie Sp. z o.o.

Ulica: ul. Wilczy Dół 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-798

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 6554670

Numer faxu: 022 6433997, 6554679

Regon: 01531459200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prace dodatkowe w zakresie robót budowlano - montażowych i instalacyjnych oraz torowych na obiekcie nr 2 myjnia na STP Kabaty

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Prace dodatkowe w zakresie robót budowlano - montażowych i instalacyjnych oraz torowych na obiekcie nr 2 myjnia na STP Kabaty

Kody CPV:
454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Projekt: II Linia metra w Warszawie - Prace przygotowawcze, projekt i budowa odcinka centralnego wraz z zakupem taboru, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko

Nazwa wykonawcy: Budimex S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Stawki 40

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-040

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 29/05/2014

Liczba ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 1659501,13

Cena wybranej oferty: 1659349,59

Cena minimalna: 1659349,59

Cena maksymalna: 1659349,59

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zgodnie z art. 67 Prawa Zamówień Publicznych punkt 1 podpunkt 1A prace dodatkowe ujęte w przedmiarach punkt 1 i 2 niniejszego protokołu konieczności są konieczne do wykonania z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych (gwarancją wykonawcy na roboty) jak również prace te są konieczne z uwagi na zabezpieczenie warunków Przeciw Pożarowych i Sanepidowskich na obiekcie nr.2 przy odbiorze przez Państwową Straż Pożarną i Sanepid zgodnie z art.56 prawa budowlanego w celu uzyskania stanowisk o braku sprzeciwu potrzebnych do wniosku o pozwolenie na użytkowanie, który będzie skierowany do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zgodnie z zawartym kontraktem z 28.06.2013 r na str. Nr.6 Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych jest definicja Prace dodatkowe są to prace i roboty budowlane nie przewidziane w umowie czyli nie wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia określony w dokumentacji projektowej, których wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, udzielane na podstawie przepisów art.67 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz.U.z 2013 poz. 907 z poźn. zm) Zatem WTWIORB stanowiący załącznik do umowy podstawowej dopuszcza podpisywanie aneksów na prace dodatkowe wg. definicji j.w ujmując to w WTWIORB rozdział F punkt 15 podpunkt 1 i 2, oraz punkt 16, 17, 18 II. B Opis prac dodatkowych niezbędnych do wykonania, aby przekazać obiekt nr.2 myjnia do użytkowania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia art.67 punkt 1 podpunkt 5B.II. B1 Prace dodatkowe ujęte w przedmiarze nr.1 zał.nr.1 pozycje 1 do 4 W trakcie prowadzonych prac budowlanych w latach 80tych 90tych ubiegłego wieku, obiekt nr.2 który jest obecnie rozbudowywany, w niektórych częściach był kiedyś wykonany z innych materiałów konstrukcyjnych i wykończeniowych które do tej pory były zakryte i dopiero ujawniły ten fakt roboty rozbiórkowe.Prac dodatkowych rozbiórkowych wynikłych z tego faktu nie dało się przewidzieć. Powyższe wyjaśnienie dotyczy robót ujętych w przedmiarze nr.1 zał.1. Obiekt wcześniej był wykorzystywany jako magazyn i nie było możliwości dokonania kontrolnych wyburzeń w celu określenia tych elementów które były przykryte. II. B2 Prace ujęte w przedmiarze nr.2 pozycje 1 do 8 załącznik nr.2.W zakresie konieczności zmiany technologii wykonania zbiorników S10 szt.2 na wodę w posadzce hali posadowionych na poziomie 4.50m w czasie wykonania przecinki w gruncie w miejscu zbiorników grunt odsłonięty po skuciu posadzki okazał się bardzo słaby. Ściany zbiorników będą bardzo blisko istniejących fundamentów hali posadowionych na poziomie 2.50m. Grozi to katastrofą obsunięcia się fundamentów do wykopu zbiorników. Dlatego należy zastosować tracone grodzice i hydroizolację bezpowłokową płyty i ścian zbiorników. Prac tych, które pozwolą wykonać zbiorniki pod posadzką hali nie dało się przewidzieć ponieważ nieznana była wytrzymałość gruntu pod płytą posadzkową do głębokości 4.50m i dopiero po wyburzeniu płyty posadzki bardzo słaby grunt wykazała przecinka. Prace te zapewniają bezpieczeństwo ludzi w czasie robót i stateczności konstrukcji hali. Powyższe wyjaśnienie dotyczy robót w przedmiarze nr.2 których nie dało się przewidzieć. II. Zgodnie z art. 67 Prawa Zamówień Publicznych punkt 1 podpunkt 1A prace dodatkowe ujęte w przedmiarach punkt 1-6 niniejszego protokołu konieczności są konieczne do wykonania z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych (gwarancją wykonawcy na roboty) jak również prace te są konieczne z uwagi na zabezpieczenie warunków Przeciw Pożarowych i Sanepidowskich na obiekcie nr.2 przy odbiorze przez Państwową Straż Pożarną i Sanepid zgodnie z art. 56 prawa budowlanego w celu uzyskania stanowisk o braku sprzeciwu potrzebnych do wniosku o pozwolenie na użytkowanie, który będzie skierowany do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.Zgodnie z art. 67 Prawa Zamówień Publicznych punkt 1 podpunkt 1A prace dodatkowe ujęte w przedmiarach punkt1-2 niniejszego protokołu konieczności są konieczne do wykonania z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych (gwarancją wykonawcy na roboty) jak również prace te są konieczne z uwagi na zabezpieczenie warunków Przeciw Pożarowych i Sanepidowskich na obiekcie nr.2 przy odbiorze przez Państwową Straż Pożarną i Sanepid zgodnie z art.56 prawa budowlanego w celu uzyskania stanowisk o braku sprzeciwu potrzebnych do wniosku o pozwolenie na użytkowanie, który będzie skierowany do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zgodnie z zawartym kontraktem z 28.06.2013 r na str. Nr.6 Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych jest definicja Prace dodatkowe są to prace i roboty budowlane nie przewidziane w umowie czyli nie wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia określony w dokumentacji projektowej, których wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, udzielane na podstawie przepisów art.67 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz.U.z 201 Or nr.1 1 3 poz 759 z poźn. zm) Zatem WTWIORB stanowiący załącznik do umowy podstawowej dopuszcza podpisywanie aneksów na prace dodatkowe wg. definicji j.w ujmując to w WTWIORB rozdział F punkt 15 podpunkt 1 i 2, oraz punkt 16, 17, 18 (stronę 14 i 15 WTWIORB przekazujemy w załączeniu) II. B Opis prac dodatkowych niezbędnych do wykonania, aby przekazać obiekt nr.2 myjnia do użytkowania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia art.67 punkt 1 podpunkt 5B.II. B1 Prace dodatkowe ujęte w przedmiarze nr.1 zał.nr.1 pozycje 1 do 4 W trakcie prowadzonych prac budowlanych w latach 80tych 90tych ubiegłego wieku, obiekt nr.2 który jest obecnie rozbudowywany, w niektórych częściach był kiedyś wykonany z innych materiałów konstrukcyjnych i wykończeniowych które do tej pory były zakryte i dopiero ujawniły ten fakt roboty rozbiórkowe.Prac dodatkowych rozbiórkowych wynikłych z tego faktu nie dało się przewidzieć. Powyższe wyjaśnienie dotyczy robót ujętych w przedmiarze nr.1 zał.1. Obiekt wcześniej był wykorzystywany jako magazyn i nie było możliwości dokonania kontrolnych wyburzeń w celu określenia tych elementów które były przykryte. II. B2 Prace ujęte w przedmiarze nr.2 pozycje 1-8 załącznik nr.2.W zakresie konieczności zmiany technologii wykonania zbiorników S-10 szt.2 na wodę w posadzce hali posadowionych na poziomie - 4.50m w czasie wykonania przecinki w gruncie w miejscu zbiorników grunt odsłonięty po skuciu posadzki okazał się bardzo słaby. Ściany zbiorników będą bardzo blisko istniejących fundamentów hali posadowionych na poziomie 2.50m. Grozi to katastrofą obsunięcia się fundamentów do wykopu zbiorników. Dlatego należy zastosować tracone grodzice i hydroizolację bezpowłokową płyty i ścian zbiorników. Prac tych, które pozwolą wykonać zbiorniki pod posadzką hali nie dało się przewidzieć ponieważ nieznana była wytrzymałość gruntu pod płytą posadzkową do głębokości 4.50m i dopiero po wyburzeniu płyty posadzki bardzo słaby grunt wykazała przecinka. Prace te zapewniają bezpieczeństwo ludzi w czasie robót i stateczności konstrukcji hali. Powyższe wyjaśnienie dotyczy robót w przedmiarze nr.2 których nie dało się przewidzieć. II. Zgodnie z art. 67 Prawa Zamówień Publicznych punkt 1 podpunkt 1A prace dodatkowe ujęte w przedmiarach punkt 1-6 niniejszego protokołu konieczności są konieczne do wykonania z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych (gwarancją wykonawcy na roboty) jak również prace te są konieczne z uwagi na zabezpieczenie warunków Przeciw Pożarowych i Sanepidowskich na obiekcie nr.2 przy odbiorze przez Państwową Straż Pożarną i Sanepid zgodnie z art. 56 prawa budowlanego w celu uzyskania stanowisk o braku sprzeciwu potrzebnych do wniosku o pozwolenie na użytkowanie, który będzie skierowany do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.Zgodnie z zawartym kontraktem podstawowym z 28.06.2013r na str. Nr.6 Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych jest definicja Prace dodatkowe są to prace i roboty budowlane nie przewidziane w umowie czyli nie wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia określony w dokumentacji projektowej, których wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, udzielane na podstawie przepisów art.67 Ustawy Prawo Zamówień PublicznychZatem WTWIORB stanowiący załącznik do umowy podstawowej dopuszcza podpisywanie aneksów na prace dodatkowe wg. definicji j.w ujmując to w WTWIORB rozdział F punkt 15 podpunkt 1 i 2, oraz punkt 16, 17, 18 (stronę 14 i 15 WTWIORB przekazujemy w załączeniu) II.A1 Uzasadnienie prac dodatkowych ujętych w przedmiarze 1B zat.nr.1B oraz w przedmiarze nr.1A zał.1A. Prace te były konieczne i uzasadnione z przyczyn technicznych w celu odblokowania prowadzenia dalszych robót oraz zapewnienia jakości robót budowlanych. W ww przedmiarze nr.1B poz.1 występuje pozycja demontaż bram które to bramy były w sposób konstrukcyjny stały powiązane z konstrukcją słupów hali która pozostaje i jest docelowo przekazywana zamawiającemu, a przy demontażu bram trzeba będzie obcinać i wykuwać elementy konstrukcji słupów które to prace może jedynie wykonać Wykonawca umowy podstawowej z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa konstrukcji całego obiektu nr.2 nie naruszając przy kuciu zbrojenia konstrukcyjnego żelbetu. Ww przedmiar obejmuje też demontaże instalacji elektrycznej pozycja nr.2 przedmiar nr.1B która była poprowadzona na wspornikach i uchwytach przymocowanych do słupów konstrukcyjnych hali oraz ścian i stropów które pozostały i na które elementy Wykonawca daje gwarancje, a niewłaściwy demontaż przez innego Wykonawcę mógłby spowodować zniszczenie elementów zbrojenia konstrukcyjnego i betonu dlatego z obiektywnych przyczyn technicznych te prace może wykonać tylko jeden wykonawca umowy podstawowej. W zakresie prac ujętych w przedmiarze nr.1A zał. 1A występuje wymiana belek strunobetonowych konstrukcyjnych które decydują o stabilności i bezpieczeństwie konstrukcji obiektu i mogą być wymienione (były pęknięte) tylko przez jedynego wykonawcę kontraktu podstawowego dającego gwarancję na cały obiekt nr.2 (chodziło o stateczność całego obiektu). Z uwagi na okoliczność, że Wykonawca umowy wykonuje zgodnie z kontraktem podstawowym izolację cieplną i przeciwwodną dachu oraz odwodnienie dachu to ujęte w przedmiarze kliny profilujące niezbędny spadek dachu musi wykonać jedyny Wykonawca niezbędny spadek dachu i dlatego z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze którą to obiektywność opisano powyżej prace te może wykonać tylko Wykonawca obiektu który daje gwarancję na cały obiekt.Pozostałe prace ujęte w kosztorysie 1A są ściśle powiązane z pracami realizowanymi przez Wykonawcę obiektu z uwagi na zastosowane materiały wykończeniowe i konieczną koordynację i równoległość robót i dla innego ewentualnego Wykonawcy kolidują z pracami wykonywanymi przez wykonawcę. II.A2 Prace dodatkowe ujęte w przedmiarze nr.3 zał nr.3. W zakresie prac dodatkowych ujętych w przedmiarze nr.3 wykona się prace w związku z zastosowaniem podkładów drewnianych jak również związane z koniecznością wykonania 4rech odcinków toru przytwierdzonego do płyty podłoża w systemie szyna pływająca (długość każdego odcinka około 6mb).Tor zostanie przytwierdzony do płyty betonowej w kanaliku w płycie betonowej. Wcześniej nie było systemu przykręcenia torów do podłoża w wąskim kanaliku mającego stosowne dopuszczenie UTK. Prace te są konieczne do wykonania ze względów technicznych bowiem nie można by wprowadzić pociągów do obiektu. Zastosowanie podkładów drewnianych ujednoliciło całość podkładów na obiekcie nr.2 STP Kabaty co będzie miało znaczenie w łatwiejszej eksploatacji i obniży jej koszty. Z uwagi na fakt, że są to roboty na torach i żelbetach wykonywanych przez Wykonawcę obiektu i prace te rozcinają prace wykonawcy i może je tylko wykonać on ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa jazdy pociągów bez utraty gwarancji. Z uwagi na konieczność przejazdu przez tory ciężkich wozów Straży Pożarnej konieczne technicznie stało się ustawienie płyt żelbetonowych typu Mirosław i CBP na przejazdach (odbiór obiektu przez Straż Pożarną). Z uwagi na podział inwestycji na etap wykonanie myjni i wykonanie w przyszłości reszty obiektu wprowadzi się ręczne przestawianie rozjazdów kolejowych (montaż napędów w rozjazdach i sterowanie ruchem pociągów z dyspozytorni będzie wykonywane w przyszłości). W zakresie wykonania torów ujętych w przedmiarze nr.3 oraz wykonania szyny pływającej na hali na krótkich 6-cio metrowych odcinkach prace te muszą być wykonane przez Wykonawcę całości torów bowiem wykonane krótkie odcinki torów które wchodzą w różne miejsca na torach których cała długość wynosi około 1 200mb przez innego Wykonawcę jest niewłaściwe i stanowi to o obiektywnym charakterze technicznym uzasadniającym zlecenie jednemu Wykonawcy tych prac torowych dodatkowych. Jest to również połączone z gwarancją na tory od Wykonawcy jak również z pewnością co do jakości robót i zastosowania odpowiednich materiałów jednolitych na całym zakresie robót torowych co zapewni bezpieczeństwo jazdy pociągów.Ujęta w przedmiarze nr.3 zabudowa toru płytami Mirosław w miejscu przejazdu ciężkiego sprzętu i transportu na przejściu toru przez drogę przy obiekcie nr.1 w zakresie uzasadnienia obiektywnego technicznego zlecenia tych prac jednemu Wykonawcy to jest Wykonawcy montażu torów i jednocześnie płyt przejazdowych jest uzasadniona faktem, iż montaż płyt (są to bardzo ciężkie elementy z obrzeżami stalowymi) powoduje osiadanie i rozregulowani ustawienia toru i poziomu główki szyny zgodnie z przepisami kolejowymi i dokumentacją co wymaga koordynacji geodezyjnej w trakcie montażu płyt po i przed montażem i musi zapewnić bezpieczeństwo jazdy pociągów. Dlatego prace te ze względów technicznych o obiektywnym charakterze musi wykonać jeden Wykonawca jak jest zapisane w art.61 punkt 1 podpunkt 1 A. W przypadku płyt przejazdowych CBP zachodzi analogiczna sytuacja. W pozostałych pozycjach przedmiaru nr.3 prace w nich ujęte są ściśle powiązane z pracami już wykonywanymi przez Wykonawcę kontraktu podstawowego zatem muszą być zastosowane takie same materiały oraz prace te wcinają się w zakres wykonywany przez Wykonawcę prac i muszą być przez niego objęte gwarancją i zapewnić właściwą jakość prac dlatego z uwagi na te fakty techniczne obiektywny charakter wykonania tych prac zmusza do wybory tylko jednego Wykonawcy II.A3 Prace dodatkowe ujęte w przedmiarze 4A są konieczne do wykonania ze względów technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego wykonawcę. Zakres prac dodatkowych ujętych w przedmiarze 4A jest następujący: wykona się w zamianę kompensacji typu U instalacji centralnego ogrzewania, będącą w kolizji z trasami kablowymi instalacji elektrycznych i teletechnicznych na kompensatory mieszkowe. Nie było innego rozwiązania technicznego które zapewniłoby możliwości montażu tras instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych z zachowaniem odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych oraz zachowaniem skrajni torów w hali obiektu. Zaprojektowane kompensatory U po wykonaniu modelu montażu tych kompensatorów i określeniu ich kolizji z instalacjami i elementami konstrukcyjnymi hali (słupy hali, naroża) wykazały praktycznie niemożliwość ich zastosowania. Dlatego konieczne będzie zastosowanie kompensatorów typu mieszkowego co udowodnił wykonany w hali model montażu. Takiego rozwiązania w wykonanej wcześniej dokumentacji nie można było przewidzieć, a jest ono konieczne do wykonania z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Prace ujęte w przedmiarze 4A wykonanie i montaż kompensatorów mieszkowych są integralną częścią całej instalacji centralnego ogrzewania, kompensują jej ruchy cieplne (rozszeżalność pod wpływem temperatury), wymagają połączeń z resztą instalacji i znajdują się w różnych miejscach całej instalacji dlatego obiektywnie technicznie muszą być montowane przez jednego Wykonawcę ponieważ decydują o pracy i jakości oraz możliwości regulacji całej instalacji i mają decydujący wpływ na gwarancje wykonywanych na całość centralnego ogrzewania na obiekcie nr.2 zatem bezwzględnie uzasadnione jest zlecenie ich jednemu Wykonawcy z przyczyn obiektywnych technicznie co uzasadniono powyżej. II.4 A Prace dodatkowe ujęte w przedmiarze 4, 4B są konieczne do wykonania ze względów obiektywnych przyczyn technicznych przez jednego wykonawcę na instalacji sanitarnej. W zakresie prac dodatkowych na instalacji sanitarnej ujętej w przedmiarze 4, 4B występują obiektywne przyczyny techniczne o których mowa w art.67 punkt 1 podpunkt A, które to okoliczności wymuszają wykonanie tych robót koniecznych do wykonania przez jednego wykonawcę. Jednocześnie z uwagi na gwarancję na roboty wykonane, którą wykonawca daje po zakończeniu obiektu Inwestorowi absolutnie konieczne jest, aby wszystkie instalacje łącznie z dodatkowymi wykonał obecny Wykonawca co zapewni stosowną jakość urządzeń i instalacji w wypadkach gdy urządzenia i instalacje wykonywane w ramach prac dodatkowych rozdzielają lub wchodzą w skład instalacji które były zawarte w kontrakcie podstawowym. Na uzasadnienie z przyczyn technicznych wykonania prac instalacyjnych pozwala art.67 punkt 1 podpunkt 1A Prawa Zamówień Publicznych. Roboty ujęte w przedmiarach 4 i 4B musza być wykonane ze względu na konieczność takiego wykonania instalacji P.Poż i CO na obiekcie, aby był on odebrany przez Państwową Straż Pożarną i Sanepid pozytywną decyzją o dopuszczeniu do użytkowania. W przedmiarze nr.4 i 4B jest ujęta instalacja hydroforowa nie ujęta w kontrakcie wraz z częścią osprzętu P.Poż oraz z uwagi na kolizje instalacji CO z istniejącymi instalacjami, słupami hali oraz narożami konieczne jest zamontowanie odpowietrzników i odwodnień nie ujętych w kontrakcie. Wyżej wymienione instalacje są konieczne do wykonania z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego Wykonawcę z wolnej ręki ponieważ stanowią tylko części instalacji przeciw pożarowej ujętej w kontrakcie, są montowane w różnych miejscach instalacji P.Poż (hydrantowej) wpływają na całościową jakość całej ujętej w kontrakcie instalacji (mimo że są dodatkowe) wpływają na gwarancję dawaną przez Wykonawcę po zakończeniu zadania. Budowana hydrofornia jest wmontowana w całość instalacji P.Poż ujętej w przetargu i musi być wykonana przez jednego Wykonawcę kontraktu z uwagi na kompatybilność zastosowanych materiałów, równoległość prac trudną do uzyskania przy dwu wykonawcach. Jakość i końcowy efekt działania instalacji hydrantowej P.Poż co może zapewnić tylko wykonanie przez jednego Wykonawcę całej instalacji. II.A5 W zakresie prac dodatkowych ujętych w przedmiarach 5, 5A, 5B, 5C, 5D, 5E, 5F, 5G, 5H, 51, 5J, 5K występują przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze których mowa w art.67 punkt 1 podpunkt A Prawa Zamówień Publicznych, a które to okoliczności wymuszają wykonanie tych robót koniecznych do wykonania obiektu nr.2 w zakresie myjni i uzyskania pozytywnej decyzji Sanepidu i Straży Pożarnej (art. 56 Prawa budowlanego) dających możliwość zgłoszenia obiektu do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie myjni. Jednocześnie z uwagi na gwarancję na wykonane roboty, którą wykonawca daje po zakończeniu obiektu Inwestorowi absolutne konieczne jest, aby wszystkie instalacje łącznie z dodatkowymi wykonał obecny wykonawca co zapewni stosowną jakość urządzeń i instalacji w wypadkach gdy urządzenia i instalacje wykonywane w ramach prac dodatkowych rozdzielają wykonane w kontrakcie instalacje lub wchodzą w skład instalacji, które były zawarte w kontrakcie podstawowym. Na uzasadnienie z przyczyn technicznych wykonania prac instalacyjnych pozwala art..67 punkt 1 podpunkt 1A Prawa Zamówień Publicznych. Prace te są konieczne do wykonania i z uwagi powyższe muszą być wykonane przez jednego Wykonawcę. Szczegółowe uzasadnienie jest następujące: W zakresie przedmiaru nr.5 zał.5 obejmuje on ograniczniki przepięć i główny wyłącznik prądu i muszą być te elementy montowane na instalacji wykonanej przez Wykonawcę kontraktu (jeden Wykonawca). Gdyby prace te wykonywał inny wykonawca to w zakresie przedmiarów 5B, 5Ci 51 przedmiary obejmujące prace wykonania instalacji odgromowej w miejscach zbliżenia do drzwi wejściowych i uziemienia fasady oraz część oświetlenia awaryjnego jak również wyposażenia stacji transformatorowej to byłoby to niekompatybilne z pozostałą instalacją. Prace te są częścią integralną instalacji wykonywanych przez Wykonawcę kontraktu, muszą być wykonane z takich samych materiałów o takim samym standardzie jak pozostałe, próby napięciowe i pomiary muszą być wykonane tylko przez jednego Wykonawcę odpowiadającego za całą instalacje i dlatego muszą być wykonane w całości tylko przez jednego Wykonawcę całego kontraktu z przyczyn obiektywnych technicznie o obiektywnym charakterze. Należy zaznaczyć, że wymagana jest tu w pewnych okolicznościach równoległość robót co przy dwóch wykonawcach jest często niemożliwe. Oprócz tego wykonanie tych prac przez Wykonawcę kontraktu zapewnia właściwą jakość materiałów i urządzeń zapewniając jednolitość elementów instalacji oraz gwarancje na całość instalacji dawaną przez wykonawcę kontraktu. W zakresie prac ujętych w przedmiarach 5D, 5J, 5K to jest skrzynek i rozdzielnic oraz łączników i uchwytów do sprzętu przeciwwybuchowego jak również korytek kablowych, wsporników i uchwytów oraz kabli bezhalogenowych i zapewniających pracę instalacji P.Poż w czasie pożaru są to elementy instalacji montowane na instalacjach i urządzeniach wykonywanych przez Wykonawcę kontraktu i między tymi instalacjami i urządzeniami instalacje te muszą być wykonane z takich samych materiałów jakie zastosował Wykonawca kontraktu, muszą być montowane równolegle w czasie robót wykonawcy, muszą mieć jeden wspólny pomiar elektryczny oraz jedną gwarancję Wykonawcy kontraktu i dlatego muszą być wykonane z uwagi na obiektywny techniczny charakter udokumentowany powyżej przez jednego Wykonawcę. W zakresie prac ujętych w przedmiarach 5A, 5E, 5F, 5G, i 5H to jest robót: a) 5A - zasilanie wpustów dachowych b) 5E - dodatkowe konieczne przejścia przez ściany i stropy c) 5F - konieczne do części instalacji natynkowej listwy d)5G - konieczne przestawienie rozdzielnicy OS-1 z uwagi na kolizję rozdzielnicy OS z drzwiami. e)5H - usystematyzowanie połączeń wyrównawczych w instalacji elektrycznej budynku nr.2 Prace te będą wykonane na instalacji, urządzeniach oraz elementach wykonanych przez wykonawcę kontraktu, oraz między instalacjami przez niego wykonanymi. Zatem z obiektywnego technicznego charakteru tych prac wynika że: a) ponieważ prace są wykonywane na instalacji między instalacjami realizowanymi przez wykonawcę może te prace robić tylko jeden Wykonawca z uwagi na konieczność zapewnienia równoległości prac oraz kompatybilności urządzeń, kabli i elementów przymocowania instalacji do ścian (listwy, wsporniki, uchwyty) oraz zapewnienia jakości połączeń. b) wykonawca musi zapewnić materiały jednolite z pozostałymi częściami instalacji z uwagi na jakość działania instalacji oraz zminimalizowanie ilości różnych rozwiązań dla tych samych urządzeń, elementów, listew i wsporników celem zapewnienia właściwego użytkowania instalacji. Dlatego może to wykonać tylko jeden wykonawca. c) ponieważ prace dodatkowe ujęte w przedmiarach 5A, 5F, 5G, 5H będą prowadzone na instalacjach, urządzeniach i konstrukcjach Wykonawcy oraz między nimi jak również będą powodować roz cięcie wykonanych przez Wykonawcę instalacji i wstawienie nowych elementów, prace te musi wykonać tylko jeden Wykonawca kontraktu z uwago na zapewnienie gwarancji i bezpieczeństwa P.Poż oraz ochrony przed groźbą porażenia obsługi myjni. Oprócz tego Wykonawca musi dać gwarancję na cały obiekt i wszystkie roboty kontraktowe, a to byłoby niemożliwe gdyby nie był on Wykonawcą całości tej instalacji. Zatem te prace może wykonać z uwagi na powyżej opisane obiektywnie przesłanki techniczne stanowiące stwierdzenie ujęte w §67 punkt 1 podpunkt 1A Prawa Zamówień Publicznych o obiektywnym technicznym charakterze prac tylko jeden wykonawca. II. A6 W zakresie prac dodatkowych na drogi ujętych w przedmiarze nr.6 zał. Nr.6. prace te są konieczne do wykonania z uwagi na obiektywny charakter z przyczyn technicznych i bezwzględnie potrzebne do uzyskania decyzji Straży Pożarnej pozwalającej uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Do obiektu musi być doprowadzone minimalne właściwe dojście i musi być ono odebrane przez Inspekcję Pracy i Sanepid. Prace dodatkowe ujęte w przedmiarze nr.6 zapewniają prawidłowe techniczne wykonanie obiektu i muszą być wykonane przez jednego Wykonawcę. Jednocześnie z uwagi na gwarancje które wykonawca daje Zamawiającemu po zakończeniu obiektu na wykonane prace koniecznym jest, aby wszystkie prace dodatkowe i podstawowe z kontraktu były wykonane przez jednego wykonawcę w celu osiągnięcia właściwej jakości robót i kompatybilności materiałów. W zakresie wykonania prac z przedmiaru nr.6 zał.6 prace związane z wykonaniem jako pracy dodatkowej opaski żwirowej poz.4, 5, 6 przedmiaru położonej na geowłókninie muszą być wykonane przez wykonawcę izolacji fundamentów i ich ocieplenia czyli przez jednego wykonawcę kontraktu podstawowego, bowiem są związane z wykopami pod opaskę w bezpośrednim kontakcie z izolacją przeciw wodną i termiczną fundamentów i mogą spowodować ich uszkodzenie i utratę gwarancji na bardzo ważny element izolacji fundamentów. Dlatego prace te uzasadnione obiektywnym stanowiskiem technicznym opisanym powyżej musi wykonać tylko jeden Wykonawca który realizuje cały kontrakt i daje gwarancje na całość robót. W pozostałych pozycjach przedmiaru nr.6 to jest pozycje 1, 2, 3, i 7 ujęte tam prace to jest stabilizacja gruntu cementem, nawierzchnia z kostki, obrzeża betonowe i rozbiórka nawierzchni stanowią element wyjęty z całości robót drogowych i są ściśle powiązane technicznie z robotami na ich stykach, które wykonuje Wykonawca kontraktu i z uwagi na rodzaj stosowanych materiałów, które muszą być jednolite na całości oraz koordynację prac budowlanych i równoległość robót musi je wykonać jeden Wykonawca co zapewni jakość prac i nie dopuści do zerwania gwarancji na roboty drogowe w całości przez Wykonawcę. Zatem przedmiar nr.6 zał.6 z powyższym uzasadnieniem musi być ze względów technicznych o obiektywnym charakterze wykonywany tylko przez jednego Wykonawcę kontraktu.

Podobne przetargi

21915 / 2016-03-02 - Uczelnia publiczna

Wojskowa Akademia Techniczna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
PRZEBUDOWA POMIESZCZEŃ BUDYNKU TARCZOWNI WRAZ Z WYKONANIEM PRZYŁĄCZY WOD - KAN. I GAZOWEGO

226949 / 2008-09-19 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
przebudowa i modernizacja pomieszczeń w budynkach Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie w zakresie:modernizacja budynku F - I ETAP

88210 / 2009-04-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd m. st. Warszawy dla Dzielnicy Praga Południe - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
wykonywanie drobnych remontów w zakresie robót budowlanych, sanitarnych i elektrycznych w placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Praga Południe.

15273 / 2016-02-15 - Uczelnia publiczna

Wojskowa Akademia Techniczna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
WYKONANIE STUDNI GŁĘBINOWEJ, NOWEGO SZAMBA WRAZ Z POSADOWIENIEM KONTENERA DLA CELÓW HYDROFORNI NA TERENIE STRZELNICY PRZY UL. GALILEUSZA

38403 / 2009-02-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Gminy i Miasta Grójec - Grójec (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie prac remontowych - korytarze i sala konferencyjna w budynku Urzędu Gminy i Miasta w Grójcu przy ul. Piłsudskiego 47.

472852 / 2013-11-19 - Inny: Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa Nr 6021 - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Roboty budowlane w zakresie remontów obiektów budowlanych znajdujących się w kompleksach administrowanych przez Jednostkę Wojskową Nr 6021. Sprawa numer: 79/2013/PN/WI

137591 / 2012-06-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Wołomiński - Wołomin (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Remont pomieszczeń w budynku Geodezji w Wołominie 05-200 Wołomin ul. Powstańców 8/10

173751 / 2014-08-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto i Gmina Serock - Serock (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Rewitalizacja i adaptacja zabytkowego budynku dawnej szkoły na izbę pamięci i tradycji rybackich w Serocku w ramach zadania: Modernizacja i rewitalizacja infrastruktury turystycznej oraz utworzenie izby pamięci kultury Serocka i tradycji rybackich obrzeża Zalewu Zegrzyńskiego.

42194 / 2009-02-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Teresin - Teresin (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Przebudowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Szymanowie, obręb Pawłówek - III etap

47615 / 2016-04-28 - Podmiot prawa publicznego

Domy Wczasowe WAM Sp. z o.o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Wymiana stolarki drzwiowej w zabudowie witrynowej o odporności ogniowej EI 30 dla DW WAM Oddział WDW Solina

91814 / 2012-03-23 - Podmiot prawa publicznego

Wojskowy Instytut Medyczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Adaptacja pomieszczeń dla Wydziału Teleinformatyki w budynku nr 32 - III piętro

293548 / 2012-08-09 - Uczelnia publiczna

Politechnika Warszawska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie robót remontowych wytypowanych pomieszczeń mieszkalnych w Domu Studenckim Bratniak - Muszelka w części Muszelka w Warszawie przy ul. Mochnackiego 12; Nr postępowania ZP/RB/MP/10/2012

178314 / 2011-06-30 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Warszawski - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie remontu dachów następujących obiektów Uniwersytetu Warszawskiego: 1) Karowa 18, 2) Nowy Świat 67, 3) Pałac Kazimierzowski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 4) Stary BUW, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 5) Przychodnia UW, Krakowskie Przedmieście 24, 6) Biuro Spraw Socjalnych, Krakowskie Przedmieście 24, 7) Samorząd Studencki, Krakowskie Przedmieście 24.