201456 / 2012-06-14 - Inny: Usługi komunalne / Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o. (Warszawa)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 201456
Data publikacji: 2012-06-14
Nazwa:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o.
Ulica: ul. Obozowa 43
Numer domu: 43
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 01-161
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 022 8882040 do 41, 6320051
Numer faxu: 022 8882048 lub 49, 8364916
Adres strony internetowej: www.mpo.com.pl
Regon: 01531445100000
Typ ogłoszenia: ZP-403
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie
Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Inny: Usługi komunalne
Inny rodzaj zamawiającego: Usługi komunalne
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa w procesie przygotowania do planowanego wprowadzenia przez Miasto Stołeczne Warszawa nowej organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Świadczenie usług doradztwa w procesie przygotowania do planowanego wprowadzenia przez Miasto Stołeczne Warszawa nowej organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
Kody CPV: 794444009
Kod trybu postepowania: WR
Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie
Nazwa wykonawcy: PwC Polska Sp. z o.o.
Adres pocztowy wykonawcy: ul. Armii Ludowej 14
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 00-628
ID województwa: 6
Województwo / kraj: mazowieckie
Data udzielenie zamówienia: 11/06/2012
Liczba ofert: 1
Liczba odrzuconych ofert: 0
Szacunkowa wartość zamówienia: 500000,00
Cena wybranej oferty: 430500,00
Cena minimalna: 430500,00
Cena maksymalna: 430500,00
Kod waluty: 1
Waluta (PLN): PLN
zal_pprawna_hid: d;
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b
Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem Zamówienia MPO w m.st. Warszawie Sp. z o.o. (MPO, Zamawiający) jest świadczenie usług doradztwa finansowo-ekonomicznego, które może być udzielone jednemu wykonawcy na podstawie art. 67 ust. 1 punkt 1) lit. b) Pzp z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Usługi doradcze w ramach Zamówienia mogą być wykonane tylko przez jednego wykonawcę z uwagi na fakt, że są objęte ochroną praw wyłącznych oraz że będą nierozerwalnie powiązane z pracami wykonywanymi przez PwC Polska Sp. z o.o. (PwC) na podstawie:
- porozumienia zawartego pomiędzy MPWiK S.A. w Warszawie (MPWiK) i MPO z dnia 26 października 2011 (Porozumienie) w sprawie analizy możliwości podjęcia współpracy w zakresie wsparcia, w szczególności w odniesieniu do inwestycji związanych z planowaną budową spalarni oraz
- umowy zawartej przez PwC z MPWiK z dnia 22 listopada 2011 r. na świadczenie usług doradztwa finansowego w procesie analiz ekonomiczno-finansowych (Umowa), której przedmiotem są analizy finansowo-ekonomiczne dotyczące Zamawiającego.
Powiązanie usług doradczych w ramach Zamówienia z usługami doradczymi realizowanymi na bazie Porozumienia i Umowy i objęcie ich ochroną praw wyłącznych polega na tym, iż usługi doradcze w ramach Zamówienia są:
- nierozerwalnie związane i niemożliwe do merytorycznego oddzielenia od prac realizowanych na bazie Porozumienia i Umowy,
- realizowane z wykorzystaniem wyników prac realizowanych na bazie Porozumienia i Umowy, które są objęte ochroną praw autorskich i praw pokrewnych na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. - Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z poźn. zm.) i w konsekwencji nie mogą być wykorzystanie przez innego wykonawcę.
Uzasadnienie faktyczne:
Wykładnia literalna normy prawnej wyrażonej w art. 67 ust. 1 punkt 1) PzP pozwala stwierdzić, iż Zamawiający jest uprawniony do udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki w przypadku, gdy usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę.
W oparciu o:
- nowelizację ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. wchodzącą w życie od dnia 1 stycznia 2012 r. oraz
- nowelizację ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r, która weszła w życie od dnia 12 marca 2010 r.
Zamawiający musi niezwłocznie rozpocząć wszechstronne przygotowania do wdrożenia Systemu Regulacji przez Miasto st. Warszawę. Możliwość zaprezentowania punktu widzenia Zamawiającego w procesie przygotowywania Systemu Regulacji już od samego początku tego procesu oraz możliwość oszacowania na bieżąco wpływu Systemu Regulacji na kondycję finansową Zamawiającego jest dla Zamawiającego kluczowa.
Model Finansowy, Strategia Finansowania, Plan Restrukturyzacji oraz Analiza Wariantów Współpracy, jako wyniki prac w rozumieniu Umowy, są objęte z jednej strony ochroną praw autorskich, zaś z drugiej nie są opracowaniami, które na tym etapie prac mogą być publikowane czy udostępniane innym podmiotom. W konsekwencji nie mogą być wykorzystanie przez innego wykonawcę, a prace polegające na ich modyfikacji, aktualizacji i wprowadzeniu zmian mogą być wykonane wyłącznie przez wykonawcę, który jest ich autorem.
Ponadto należy wskazać, że zaangażowanie do realizacji Zamówienia kolejnej firmy doradczej, jakkolwiek niemożliwe z uwagi na wyżej opisane zastrzeżenia związane z prawami autorskimi, wymagałoby istotnego nakładu czasu na wdrożenie się jej w toczące się procesy, co uniemożliwiałoby terminową realizację Zamówienia. PwC w wyniku realizacji Umowy posiada niezbędną wiedzę i może przystąpić do wykonania Zlecenia niezwłocznie po podpisaniu umowy. Stąd też PwC jest jedyną firmą, która może zapewnić terminową realizację Zamówienia.
Z uwagi na istotne zaawansowanie prowadzonych dotychczas prac doradczych przez PwC w oparciu o Umowę i Porozumienie, bezzasadne z punktu widzenia celowego, oszczędnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych byłoby zaangażowanie do świadczenia usług doradczych kolejnej firmy, która musiałaby rozpocząć niezbędne prace analityczne od podstaw.
Dodatkowo zaangażowanie kolejnej firmy, która świadczyłaby równolegle usługi doradcze byłoby z punktu widzenia Zamawiającego istotnym utrudnieniem organizacyjnym pociągającym za sobą dodatkowe koszty związane z udostępnieniem pracowników.
Stąd też Zamawiający uznaje, że z uwagi ochronę praw autorskich, specyfikę usług doradczych będących przedmiotem Zamówienia oraz mając na uwadze specjalistyczny charakter Zamówienia i konieczność niezwłocznego rozpoczęcia prac, usługi w ramach Zamówienia mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, którym jest wyłącznie PwC.