Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

194451 / 2014-09-11 - / Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej (Czarna)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-09-04 pod pozycją 189603. Zobacz ogłoszenie 189603 / 2014-09-04 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 194451

Data publikacji: 2014-09-11

Nazwa: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej

Ulica: Czarna 260

Numer domu: 260

Miejscowość: Czarna

Kod pocztowy: 37-125

Województwo / kraj: podkarpackie

Numer telefonu: 17 226 23 25

Numer faxu: 17 226 23 25

Regon: 69000701600000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 189603

Data wydania biuletynu: 2014-09-04

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.4.

Przed wprowadzeniem zmainy:
1.Szkolenie: Trening kompetencji osobistych Miejsce szkolenia: Czarna (Sala Narad Urzędu Gminy w Czarnej) Liczba uczestników: 5 osób Ilość godzin: 16 godzin dydaktycznych Termin: IX-X.2014r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program szkolenia obejmuje zagadnienia m.in.: a)Różne formy i sposoby poznawania drugiego człowieka i pozyskiwania wiedzy na jego temat - ćwiczenia integracyjne; b)Dostarczenie wiedzy w zakresie czynników motywujących nasze działania; c)Dostarczenie wiedzy na temat rozróżnienia dwóch kierunków samo-motywacji: OD i DO; d)Nauczenie umiejętności budowania samo-motywacji do podejmowania działań; e)Nauczenie umiejętności budowania samo-motywacji do wprowadzania zmian w życiu; f)Uświadomienie uczestnikom znaczenia poziomu i jakości motywacji do podejmowania działań i wprowadzania zmian w życiu każdego z nich; g)Podniesienie samoświadomości uczestników szkolenia. 2.Szkolenie: Trening pracy Miejsce szkolenia: Czarna (Sala Narad Urzędu Gminy w Czarnej) Liczba uczestników: 5 osób Ilość godzin: 16 godzin dydaktycznych Termin: IX-X.2014r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program szkolenia obejmuje zagadnienia m.in.: a)Dostarczenie wiedzy w zakresie efektywnego poszukiwania pracy; b)Dostarczenie wiedzy w zakresie przygotowania i sporządzania podstawowych dokumentów - życiorys zawodowy, list motywacyjny, podanie; c)Dostarczenie wiedzy na temat przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej; d)Dostarczenie wiedzy na temat elastycznych form zatrudnienia istniejących na rynku pracy; e)Nauczenie umiejętności poszukiwania pracy; f)Nauczenie umiejętności pisania CV, listu motywacyjnego, przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej; g)Podniesienie świadomości uczestników w zakresie funkcjonowania w obszarze rynku pracy; h)Zainicjowanie aktywności zawodowej uczestników. 3.Szkolenie: Projektowanie ogrodów Miejsce szkolenia: Czarna (Część teoretyczna -(Sala Narad Urzędu Gminy w Czarnej) część praktyczna na terenie Gminy Czarna - zostanie wskazana przez Zamawiającego) Liczba uczestników: 5 osób Ilość godzin: 64 dydaktycznych (min 50% - część teoretyczna) Termin: IX-X.2014 r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program: Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych i teoretycznych umiejętności kompozycji terenów zielonych, opracowania zasad kompozycji przestrzennej zespołów roślinnych w oparciu o czynniki przyrodnicze, plastyczne, techniczne i funkcjonalne. Opracowania graficznego kompozycji wszystkich elementów wyposażenia terenów zieleni, poznanie zasad kosztorysowania, rysunku projektu oraz kształtowania elementów zagospodarowania przestrzennego, praktycznego wykonania projektu w wyznaczonej przestrzeni. W ramach części praktycznej beneficjenci ostateczni muszą: Wykonać roślinne zagospodarowanie terenu wyznaczonego przez Zamawiającego wraz z zaprawianiem substratem uniwersalnym, zabezpieczeniem włókniną, ściółkowaniem korą oraz palikowaniem drzew. Wysokość palika wbitego w grunt powinna być równa wysokości posadzonego drzewa.. Rośliny dostarczone powinny być w pojemnikach właściwie oznaczone. Wykaz drzew i krzewów, które zapewnia Wykonawca przeznaczonych do obsadzenia zawiera tabela: l.p.Wyszczególnienie prac : gatunek ,odmiana , wysokość sadzonki , średnica Ilość sztuk 1.Berberis thunbergii Red rocket- berberys purpurowy 40-60cm - 4 szt. 2.Juniperus horizontalis Wiltonii - jałowiec płożacy 25cm/+ 6 3.Berberis thunbergii Admiration- berberys purpurowy 20cm (poj. 2l) 8 4.Spirea japonica Golden Princes - tawuła japońska złota 20 cm/+ 8 5.Juniperus communis Golden carpet - jałowiec płożący złoty 25 cm 2 6.Spirea cinerea Grefsheim - tawuła szara 40/+cm 4 7.Chamaecyparis pisifera Sungold - cyprysik groszkowy 30 cm/+ 2 8.Betula pendula Yangii - brzoza brodawkowata wys - 180 - 200 cm 1 9.Lavendula - lawenda 12 10.Pinius mungo Mops - sosna górska (c2-C3) 4 11.Festuca Glauca - kostrzewa 20cm 15 12.Weigela Florida Monet Verweig - krzewuszka cudowna 2l 20cm 6 13.Cotoneaster dameri Major - irga C2 20-40cm 8 14.Miskant gigantus 1 15.Miskant chiński 2 16.Żwir 3,0 m3 17.Włóknina 50 m2 18.Substrat uniwersalny 80l 3 worki 19.Materiał ściółkowy (kora) 80l 10 worków Wymagania materiałowe : Dostarczone sadzonki powinny pochodzić ze szkółek certyfikowanych być zgodne z normą PN- R- 67023{3} i PN-R-67022{2}, Właściwie oznaczone, tzn. muszą posiadać etykiety, na których podana jest nazwa łacińska forma wybór, wysokość pnia, numer normy. Sadzonki drzew i krzewów powinny być prawidłowo uformowane z zachowaniem pokroju charakterystycznego dla danego gatunku i odmiany oraz posiadać następujące cechy: pąk szczytowy przewodnika powinien być wyraźnie uformowany, przyrost ostatniego roku powinien wyraźnie i prosto przedłużać przewodnik, system korzeniowy powinien być skupiony i prawidłowo rozwinięty, na korzeniach szkieletowych powinny występować liczne korzenie drobne, u roślin sadzonych z bryłą korzeniową, np. drzew i krzewów iglastych bryła korzeniowa powinna być prawidłowo uformowana i nie uszkodzona, pędy korony u drzew i krzewów nie powinny być przycięte, chyba że jest to cięcie formujące, np. u form kulistych, pędy boczne korony drzewa powinny być równomiernie rozmieszczone, przewodnik powinien być praktycznie prosty, blizny na przewodniku powinny być dobrze zarośnięte dopuszcza się 4 niecałkowicie zarośnięte blizny na przewodniku w II wyborze u form naturalnych drzew. Wady niedopuszczalne: silne uszkodzenia mechaniczne roślin, odrosty podkładki poniżej miejsca szczepienia, ślady żerowania szkodników, oznaki chorobowe, zwiędnięcie i pomarszczenie kory na korzeniach i częściach naziemnych, martwice i pęknięcia kory, uszkodzenie pęka szczytowego przewodnika, dwupędowe korony drzew formy piennej, uszkodzenie lub przesuszenie bryły korzeniowej, złe zrośnięcie odmiany szczepionej z podkładką. 4.Szkolenie: trening kompetencji rodzicielskich - szkolenie wyjazdowe Miejsce szkolenia: w obiekcie przystosowanym do prowadzenia szkoleń zlokalizowanym w odległości ok. 100 km od siedziby zamawiającego na terenie Bieszczad. Wykonawca zapewnia: przejazd, ubezpieczenie, wyżywienie (obiad, kolacja, wyżywienie, catering w trakcie szkolenia), dzieci mają mieć zapewnionego opiekuna przez cały czas trwania szkolenia. W zależności od wieku dzieci zajęcia psychoprofilaktyczne obejmujące edukacyjne i psychoprofilaktyczne oddziaływanie w obszarze uzależnień, zagrożeń płynących z cyberprzestrzeni oraz przedwczesnego porzucania systemu edukacji lub dla dzieci młodszych psychopedagogika zabawy. Liczba uczestników: 5 kobiet, 11 dzieci Ilość godzin: 16 godzin dydaktycznych (2 dni sobota, niedziela w tym jeden nocleg) Termin: IX-X.2014r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program szkolenia obejmuje zagadnienia m.in.: 1.Przebieg i wymiar czasowy szkolenia. 1.Podstawowe umiejętności wychowawcze Ja w rolach rodzinnych Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z wychowaniem, Etapy rozwoju dziecka, Fazy funkcjonowania rodziny, ja w rolach rodzinnych (jako rodzic i współmałżonek), Mój obraz siebie w roli rodzica: moje mocne i słabe strony, umiejętności i rezerwy, Postawy rodzicielskie i ich wpływ na wychowanie dziecka - jaka postawa jest mi najbliższa, Style wychowawcze, Rola wzorców rodzinnych: czyli co przekazuję dziecku?, Przezwyciężanie schematów poznawczych, Stymulowanie osobistego potencjału w radzeniu sobie w życiu z problemami wychowawczymi 2 1 2.Praca nad uczuciami i wyznaczaniem granic Oddziaływania wychowawcze Konstruktywne sposoby wyrażania uczuć względem członków rodziny, Rozpoznawanie i określanie dziecięcych uczuć, Akceptacja uczuć i potrzeb dziecka, Metody redukowania napięcia emocjonalnego u dzieci, dyscyplinowanie dzieci, Znaczenie ustalenia rodzinnych zasad zachowania i konsekwentnego ich przestrzegania, Stawianie granic w procesie , Nagradzanie zamiast karania, Zachęcanie do współpracy, Budowanie motywacji do zmian, Motywowanie do podejmowania wysiłku, Zachęcanie do samodzielności 2 3 3.Przekazywanie wzorców rodzinnych Konflikty z dzieckiem Wpływ stosowanych metod wychowawczych na relacje rodzinne,Sztuka mądrej konsekwencji w procesie wychowania, Budowanie współpracy w rodzinie, wpływ rodziców na relacje między rodzeństwem, Wzmacnianie więzi rodzinnych, Modelowanie i naśladownictwo w procesie wychowania - rola wzorców rodzinnych: co chcę i co przekazuję dziecku?, Analiza najczęstszych sytuacji konfliktowych, rozwiązywanie problemów w praktyce, Sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych 1 5 Wszystkie zajęcia szkoleniowe mają odbywać się od poniedziałku do piątku (szkolenie wyjazdowe: sobota, niedziela). Maksymalna ilość godz. dydaktycznych i praktycznych - 8 godz. dziennie, zapewniając przynajmniej jedną przerwę na posiłek. Wykonawca zapewnia: sprzęt dydaktyczny, materiały szkoleniowe dla uczestników, warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, sprzęt do wykonania części praktycznej tj. rękawiczki, grabki, łopaty, buty robocze, ubranie robocze trwale oznaczone zgodnie z wymogami promocji POKL (spodnie wraz z bluzą, ubranie i buty po zakończeniu zostaną przekazane dla każdego uczestnika szkolenia na własność) oraz inny sprzęt niezbędny do wykonania części praktycznej. Wszystkie zajęcia szkoleniowe mają odbywać się od poniedziałku do piątku. Maksymalna ilość godz. dydaktycznych i praktycznych - 8 godz. dziennie, zapewniając przynajmniej jedną przerwę na posiłek. Wykonawca zapewnia: sprzęt dydaktyczny, materiały szkoleniowe dla uczestników, warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP. Wykonawca zapewnia wyżywienie dla wszystkich uczestników w/w szkoleń: - Catering w postaci przerwy kawowej - dostępnej dla uczestników projektu od początku do końca zajęć, tj.: ciastka, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana lub niegazowana), śmietanka do kawy, cukier. - Obiad (drugie danie) - ciepły posiłek w każdym dniu przeprowadzenia zajęć składający się z ziemniaków/frytek/kaszy/ryżu (ok. 150g na osobę), mięsa/ryby (ok. 150g na osobę), zestawu surówek (ok. 100g na osobę). - Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć zobowiązany jest do przedstawienia menu do zaakceptowania przez Zamawiającego. Wykonawca pokrywa koszty niezbędnych badań lekarskich uczestników danego szkolenia jeżeli specyfika kursu tego wymaga, ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia). Wykonawca zapewni, że program szkoleń zawodowych, przeprowadzenie szkolenia musi odbyć się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (m.in. Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. z 1993 r. Nr 103, poz. 472 z późn. zm.). Szkolenie ma zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem stosownego dokumentu: certyfikatu, dyplomu lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logo Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informację, że projekty były współfinansowane ze środków EFS. W pomieszczeniach gdzie będą odbywały się zajęcia szkoleniowe należy umieścić informację o współfinansowaniu projektu ze środków EFS wraz z wymaganymi logami. Wykonawca ma dostarczyć Zamawiającemu pełną dokumentację szkoleń tj. m.in. kserokopię dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy

Po wprowadzeniu zmiany:
1.Szkolenie: Trening kompetencji osobistych Miejsce szkolenia: Czarna (Sala Narad Urzędu Gminy w Czarnej) Liczba uczestników: 5 osób Ilość godzin: 16 godzin dydaktycznych Termin: IX-X.2014r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program szkolenia obejmuje zagadnienia m.in.: a)Różne formy i sposoby poznawania drugiego człowieka i pozyskiwania wiedzy na jego temat - ćwiczenia integracyjne; b)Dostarczenie wiedzy w zakresie czynników motywujących nasze działania; c)Dostarczenie wiedzy na temat rozróżnienia dwóch kierunków samo-motywacji: OD i DO; d)Nauczenie umiejętności budowania samo-motywacji do podejmowania działań; e)Nauczenie umiejętności budowania samo-motywacji do wprowadzania zmian w życiu; f)Uświadomienie uczestnikom znaczenia poziomu i jakości motywacji do podejmowania działań i wprowadzania zmian w życiu każdego z nich; g)Podniesienie samoświadomości uczestników szkolenia. 2.Szkolenie: Trening pracy Miejsce szkolenia: Czarna (Sala Narad Urzędu Gminy w Czarnej) Liczba uczestników: 5 osób Ilość godzin: 16 godzin dydaktycznych Termin: IX-X.2014r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program szkolenia obejmuje zagadnienia m.in.: a)Dostarczenie wiedzy w zakresie efektywnego poszukiwania pracy; b)Dostarczenie wiedzy w zakresie przygotowania i sporządzania podstawowych dokumentów - życiorys zawodowy, list motywacyjny, podanie; c)Dostarczenie wiedzy na temat przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej; d)Dostarczenie wiedzy na temat elastycznych form zatrudnienia istniejących na rynku pracy; e)Nauczenie umiejętności poszukiwania pracy; f)Nauczenie umiejętności pisania CV, listu motywacyjnego, przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej; g)Podniesienie świadomości uczestników w zakresie funkcjonowania w obszarze rynku pracy; h)Zainicjowanie aktywności zawodowej uczestników. 3.Szkolenie: Projektowanie ogrodów Miejsce szkolenia: Czarna (Część teoretyczna -(Sala Narad Urzędu Gminy w Czarnej) część praktyczna na terenie Gminy Czarna - zostanie wskazana przez Zamawiającego) Liczba uczestników: 5 osób Ilość godzin: 64 dydaktycznych (min 50% - część teoretyczna) Termin: IX-X.2014 r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. Program: Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych i teoretycznych umiejętności kompozycji terenów zielonych, opracowania zasad kompozycji przestrzennej zespołów roślinnych w oparciu o czynniki przyrodnicze, plastyczne, techniczne i funkcjonalne. Opracowania graficznego kompozycji wszystkich elementów wyposażenia terenów zieleni, poznanie zasad kosztorysowania, rysunku projektu oraz kształtowania elementów zagospodarowania przestrzennego, praktycznego wykonania projektu w wyznaczonej przestrzeni. W ramach części praktycznej beneficjenci ostateczni muszą: Wykonać roślinne zagospodarowanie terenu wyznaczonego przez Zamawiającego wraz z zaprawianiem substratem uniwersalnym, zabezpieczeniem włókniną, ściółkowaniem korą oraz palikowaniem drzew. Wysokość palika wbitego w grunt powinna być równa wysokości posadzonego drzewa.. Rośliny dostarczone powinny być w pojemnikach właściwie oznaczone. Wykaz drzew i krzewów, które zapewnia Wykonawca przeznaczonych do obsadzenia zawiera tabela: l.p.Wyszczególnienie prac : gatunek ,odmiana , wysokość sadzonki , średnica Ilość sztuk 1.Berberis thunbergii Red rocket- berberys purpurowy 40-60cm - 4 szt. 2.Juniperus horizontalis Wiltonii - jałowiec płożacy 25cm/+ 6 3.Berberis thunbergii Admiration- berberys purpurowy 20cm (poj. 2l) 8 4.Spirea japonica Golden Princes - tawuła japońska złota 20 cm/+ 8 5.Juniperus communis Golden carpet - jałowiec płożący złoty 25 cm 2 6.Spirea cinerea Grefsheim - tawuła szara 40/+cm 4 7.Chamaecyparis pisifera Sungold - cyprysik groszkowy 30 cm/+ 2 8.Betula pendula Yangii - brzoza brodawkowata wys - 180 - 200 cm 1 9.Lavendula - lawenda 12 10.Pinius mungo Mops - sosna górska (c2-C3) 4 11.Festuca Glauca - kostrzewa 20cm 15 12.Weigela Florida Monet Verweig - krzewuszka cudowna 2l 20cm 6 13.Cotoneaster dameri Major - irga C2 20-40cm 8 14.Miskant gigantus 1 15.Miskant chiński 2 16.Żwir 3,0 m3 17.Włóknina 50 m2 18.Substrat uniwersalny 80l 3 worki 19.Materiał ściółkowy (kora) 80l 10 worków Wymagania materiałowe : Dostarczone sadzonki powinny pochodzić ze szkółek certyfikowanych być zgodne z normą PN- R- 67023{3} i PN-R-67022{2}, Właściwie oznaczone, tzn. muszą posiadać etykiety, na których podana jest nazwa łacińska forma wybór, wysokość pnia, numer normy. Sadzonki drzew i krzewów powinny być prawidłowo uformowane z zachowaniem pokroju charakterystycznego dla danego gatunku i odmiany oraz posiadać następujące cechy: pąk szczytowy przewodnika powinien być wyraźnie uformowany, przyrost ostatniego roku powinien wyraźnie i prosto przedłużać przewodnik, system korzeniowy powinien być skupiony i prawidłowo rozwinięty, na korzeniach szkieletowych powinny występować liczne korzenie drobne, u roślin sadzonych z bryłą korzeniową, np. drzew i krzewów iglastych bryła korzeniowa powinna być prawidłowo uformowana i nie uszkodzona, pędy korony u drzew i krzewów nie powinny być przycięte, chyba że jest to cięcie formujące, np. u form kulistych, pędy boczne korony drzewa powinny być równomiernie rozmieszczone, przewodnik powinien być praktycznie prosty, blizny na przewodniku powinny być dobrze zarośnięte dopuszcza się 4 niecałkowicie zarośnięte blizny na przewodniku w II wyborze u form naturalnych drzew. Wady niedopuszczalne: silne uszkodzenia mechaniczne roślin, odrosty podkładki poniżej miejsca szczepienia, ślady żerowania szkodników, oznaki chorobowe, zwiędnięcie i pomarszczenie kory na korzeniach i częściach naziemnych, martwice i pęknięcia kory, uszkodzenie pęka szczytowego przewodnika, dwupędowe korony drzew formy piennej, uszkodzenie lub przesuszenie bryły korzeniowej, złe zrośnięcie odmiany szczepionej z podkładką. 4.Szkolenie: trening kompetencji rodzicielskich - szkolenie wyjazdowe Miejsce szkolenia: w obiekcie przystosowanym do prowadzenia szkoleń zlokalizowanym w odległości ok. 100 km od siedziby zamawiającego na terenie Bieszczad. Warunki zakwaterowania: obiekt, w którym będą odbywać się szkolenia musi być wyposażony minimum w: 2 pokoje 4-osobowe, 1 pokój 2 - osobowy, 2 pokoje 3-osobowe dla uczestników szkolenia, pokoje wyposażone w łazienki (węzeł sanitarny), łóżka z pościelą, plac zabaw dla dzieci na terenie obiektu, salę wykładową, jadalnię. Wykonawca zapewnia: przejazd, ubezpieczenie, wyżywienie (śniadanie 2x, obiad 2x, kolacja 1x, catering w trakcie szkolenia), dzieci mają mieć zapewnionego opiekuna przez cały czas trwania szkolenia. W zależności od wieku dzieci zajęcia psychoprofilaktyczne obejmujące edukacyjne i psychoprofilaktyczne oddziaływanie w obszarze uzależnień, zagrożeń płynących z cyberprzestrzeni oraz przedwczesnego porzucania systemu edukacji lub dla dzieci młodszych psychopedagogika zabawy.
Liczba uczestników: 5 kobiet, 11 dzieci (jedno w wieku 4 lat, troje w wieku 7 lat, jedno w wieku 11 lat, czworo w wieku 13-14 lat oraz jedno w wieku 17 lat)
Ilość godzin: 16 godzin dydaktycznych (2 dni sobota, niedziela w tym jeden nocleg)
Termin: IX-X.2014r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia.
Program szkolenia obejmuje zagadnienia m.in.: 1.Przebieg i wymiar czasowy szkolenia. 1.Podstawowe umiejętności wychowawcze Ja w rolach rodzinnych Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z wychowaniem, Etapy rozwoju dziecka, Fazy funkcjonowania rodziny, ja w rolach rodzinnych (jako rodzic i współmałżonek), Mój obraz siebie w roli rodzica: moje mocne i słabe strony, umiejętności i rezerwy, Postawy rodzicielskie i ich wpływ na wychowanie dziecka - jaka postawa jest mi najbliższa, Style wychowawcze, Rola wzorców rodzinnych: czyli co przekazuję dziecku?, Przezwyciężanie schematów poznawczych, Stymulowanie osobistego potencjału w radzeniu sobie w życiu z problemami wychowawczymi 2 1 2.Praca nad uczuciami i wyznaczaniem granic Oddziaływania wychowawcze Konstruktywne sposoby wyrażania uczuć względem członków rodziny, Rozpoznawanie i określanie dziecięcych uczuć, Akceptacja uczuć i potrzeb dziecka, Metody redukowania napięcia emocjonalnego u dzieci, dyscyplinowanie dzieci, Znaczenie ustalenia rodzinnych zasad zachowania i konsekwentnego ich przestrzegania, Stawianie granic w procesie , Nagradzanie zamiast karania, Zachęcanie do współpracy, Budowanie motywacji do zmian, Motywowanie do podejmowania wysiłku, Zachęcanie do samodzielności 2 3 3.Przekazywanie wzorców rodzinnych Konflikty z dzieckiem Wpływ stosowanych metod wychowawczych na relacje rodzinne,Sztuka mądrej konsekwencji w procesie wychowania, Budowanie współpracy w rodzinie, wpływ rodziców na relacje między rodzeństwem, Wzmacnianie więzi rodzinnych, Modelowanie i naśladownictwo w procesie wychowania - rola wzorców rodzinnych: co chcę i co przekazuję dziecku?, Analiza najczęstszych sytuacji konfliktowych, rozwiązywanie problemów w praktyce, Sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych 1 5 Wszystkie zajęcia szkoleniowe mają odbywać się od poniedziałku do piątku (szkolenie wyjazdowe: sobota, niedziela). Maksymalna ilość godz. dydaktycznych i praktycznych - 8 godz. dziennie, zapewniając przynajmniej jedną przerwę na posiłek. Wykonawca zapewnia: sprzęt dydaktyczny, materiały szkoleniowe dla uczestników, warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, sprzęt do wykonania części praktycznej tj. rękawiczki, grabki, łopaty, buty robocze, ubranie robocze trwale oznaczone zgodnie z wymogami promocji POKL (spodnie wraz z bluzą, ubranie i buty po zakończeniu zostaną przekazane dla każdego uczestnika szkolenia na własność) oraz inny sprzęt niezbędny do wykonania części praktycznej. Wszystkie zajęcia szkoleniowe mają odbywać się od poniedziałku do piątku. Maksymalna ilość godz. dydaktycznych i praktycznych - 8 godz. dziennie, zapewniając przynajmniej jedną przerwę na posiłek. Wykonawca zapewnia: sprzęt dydaktyczny, materiały szkoleniowe dla uczestników, warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP. Wykonawca zapewnia wyżywienie dla wszystkich uczestników w/w szkoleń: - Catering w postaci przerwy kawowej - dostępnej dla uczestników projektu od początku do końca zajęć, tj.: ciastka, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana lub niegazowana), śmietanka do kawy, cukier. - Obiad (drugie danie) - ciepły posiłek w każdym dniu przeprowadzenia zajęć składający się z ziemniaków/frytek/kaszy/ryżu (ok. 150g na osobę), mięsa/ryby (ok. 150g na osobę), zestawu surówek (ok. 100g na osobę). - Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć zobowiązany jest do przedstawienia menu do zaakceptowania przez Zamawiającego. Wykonawca pokrywa koszty niezbędnych badań lekarskich uczestników danego szkolenia jeżeli specyfika kursu tego wymaga, ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia). Wykonawca zapewni, że program szkoleń zawodowych, przeprowadzenie szkolenia musi odbyć się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (m.in. Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. z 1993 r. Nr 103, poz. 472 z późn. zm.). Szkolenie ma zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem stosownego dokumentu: certyfikatu, dyplomu lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logo Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informację, że projekty były współfinansowane ze środków EFS. W pomieszczeniach gdzie będą odbywały się zajęcia szkoleniowe należy umieścić informację o współfinansowaniu projektu ze środków EFS wraz z wymaganymi logami. Wykonawca ma dostarczyć Zamawiającemu pełną dokumentację szkoleń tj. m.in. kserokopię dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy

Miejsce składania: IV.4.4

Przed wprowadzeniem zmainy:
16.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej, 37-125 Czarna 260, pok. nr 4.

Po wprowadzeniu zmiany:
17.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej, 37-125 Czarna 260, pok. nr 4.

Podobne przetargi