Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

334478 / 2015-12-08 - Inny: Agencja wykonawcza / Małopolski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Kraków)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 334478

Data publikacji: 2015-12-08

Nazwa:
Małopolski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Ulica: ul. Lubicz 25

Numer domu: 25

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 31-503

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 012 6298010

Numer faxu: 012 4211311

Regon: 01061308300000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Agencja wykonawcza

Inny rodzaj zamawiającego: Agencja wykonawcza

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR

Rodzaj zamówienia: D

Przedmiot zamówienia:
Dostawa materiałów biurowych i papieru dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR

Kody CPV:
301997928 (Kalendarze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
229900006 (Papier gazetowy, papier czerpany i innego rodzaju papier lub tektura w rodzaju używanych do celów graficznych)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
301921239 (Długopisy z końcówką z włókna)

Kod trybu postepowania: ZC

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Firma ABC Jacek Kofin, Andrzej Kuliński Spółka Jawna

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Zabłocie 20

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 30-701

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Data udzielenie zamówienia: 25/11/2015

Liczba ofert: 4

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 10405,80

Cena wybranej oferty: 11949,72

Cena minimalna: 11949,72

Cena maksymalna: 13803,65

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 70

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zgodnie z treścią art. 70 p.z.p. tryb zapytania o cenę jest uprawniony, jeżeli kumulatywnie zostały spełnione następujące przesłanki: przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi; dostawy i usługi są powszechnie dostępne i posiadają ustalone standardy jakościowe; wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p.
Jako obowiązują wskazówkę w tej materii należy uznać przyjęty w dniu 18 listopada 2010 r. przez Komitet Stały Rady Ministrów dokument rządowy: Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę. W dokumencie tym czytamy: (...) Na rynku dostaw, w trybie zapytania o cenę mogą zostać zakupione np. artykuły biurowe, produkty spożywcze różnego asortymentu, opał, paliwo. Zdaniem Sądu tryb zapytania o cenę nie ma też zastosowania do dostaw i usług bardzo skomplikowanych, specjalistycznych, wymagających indywidualnego podejścia. Powszechna dostępność istnieje gdy wiele firm z danej branży jest w stanie wykonać zamówienie bez specjalnych przygotowań. Ustalone standardy jakościowe mogą wynikać z przepisów prawa ale także z pewnych zwyczajowo przyjętych schematów działania wykonawców. Jako przykłady dostaw i usług można podać: dostawy materiałów biurowych, artykułów spożywczych, środków czystości, standardowych mebli, usługi sprzątania pomieszczeń biurowych, wywóz nieczystości stałych, konserwacje i naprawy standardowych maszyn i urządzeń. Przesłankę art. 70 ustawy PZP należałoby zatem rozumieć jako możliwość realizacji typowych w danej branży zamówień, przez większość podmiotów tej branży. (...) Urząd Zamówień Publicznych podtrzymuje przykład uprawnionego zastosowania trybu zapytania o cenę w odniesieniu do omawianej usługi: (...).
Potwierdzeniem powyższego może być orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 23 września 2013 r. (BDF1/4900/33/38/13/RWPD-30161), gdzie orzeczono zgodnie z myślą z wytycznych: (...) O powszechnej dostępności świadczyć może, np. wielość podmiotów występujących na rynku i zajmujących się dostawą określonych typowych produktów lub świadczeniem usług, które spełniają określone wymogi (normy techniczne). Normy te (wymagania) muszą mieć jednak charakter standardowy, typowy, a nie specyficzny, wymagający indywidualnego podejścia. Taki standardowy charakter mają, np. gotowe wyroby katalogowe o małym stopniu złożoności, produkty spożywcze różnego asortymentu, materiały biurowe, powszechnie stosowane leki, itp. Na rynku usług mogą to być, np. proste usługi poligraficzne (druk), usługi utrzymania czystości (sprzątanie) itp. W literaturze przedmiotu utrzymuje się, że procedura zapytania o cenę jest powszechnie dostępną metodą dochodzenia do udzielenia zamówienia publicznego w przypadku zamówień o mniejszej wartości, typowych i najprostszych, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, bowiem jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena. (...).
Zastosowanie w przedmiotowym postępowaniu jako jedynego kryterium najniższej ceny wynika z dyspozycji art. 72 ust 2 Pzp. Ponadto można tutaj stwierdzić, iż znajdują tutaj uzasadnienie przesłanki wynikające z art. 91 ust 2a Pzp, albowiem przedmiot zamówienia ma charakter powszechnie dostępny i ma ustalone kryteria jakościowe. Prawo zamówień publicznych nie precyzuje, kiedy przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny. Jak wskazywano już wyżej, będzie to przedmiot zamówienia pospolity, masowy, seryjny, znajdujący się na rynku w wielkiej ilości, o dużej podaży, nietrudny do zdobycia, który może nabyć każdy bez jakichkolwiek utrudnień. Z kolei przez ustalone standardy jakościowe należy rozumieć przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), odpowiadające przeciętnym wymaganiom. Będą to standardy wynikające zarówno z norm określonych przepisami prawa, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Przez ustalone standardy jakościowe będziemy zatem rozumieli powtarzalne cechy jakościowe i techniczne rzeczy dostaw, usług lub robót budowlanych, niewymagające skomplikowanego opisu. Korzystanie z tonerów nie powoduje powstania dodatkowych kosztów po stronie zamawiającego.

Podobne przetargi

383244 / 2011-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miasta Tarnowa Zespół Zamówień Publicznych - Tarnów (małopolskie)
CPV: 301997928 (Kalendarze)
Przygotowanie do druku, wydruk oraz dostawa kalendarzy promocyjnych miasta Tarnowa na rok 2012

232287 / 2009-12-04 - Uczelnia publiczna

Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Dział Zamówień Publicznych - Kraków (małopolskie)
CPV: 301997928 (Kalendarze)
Wydruk kalendarzy książkowych z logotypami Enterprise Europe Network dla Politechniki Krakowskiej

320675 / 2010-11-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego - Nowy Sącz (małopolskie)
CPV: 301997928 (Kalendarze)
AD II 3421/24/10 Zamówienie na wykonanie i dostawę kalendarzy na rok 2011 i zakładek do książek

294451 / 2010-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego - Nowy Sącz (małopolskie)
CPV: 301997928 (Kalendarze)
AD II 3421/24/10 Zamówienie na wykonanie i dostawę kalendarzy na rok 2011 i zakładek do książek

356346 / 2011-10-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miasta Tarnowa Zespół Zamówień Publicznych - Tarnów (małopolskie)
CPV: 301997928 (Kalendarze)
Przygotowanie do druku, wydruk oraz dostawa kalendarzy promocyjnych miasta Tarnowa na rok 2012

259254 / 2015-10-01 - Inny: Jednostka budżetowa

Jednostka Wojskowa 3811 - Kraków (małopolskie)
CPV: 301997928 (Kalendarze)
Dostawa kalendarzy na 2016 r. oraz materiałów biurowych dla jednostek i instytucji będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej 3811