226913 / 2014-10-28 - Administracja samorządowa / Gmina Ujsoły (Ujsoły)
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 226913
Data publikacji: 2014-10-28
Nazwa: Gmina Ujsoły
Ulica: ul. Gminna 1
Numer domu: 1
Miejscowość: Ujsoły
Kod pocztowy: 34-371
Województwo / kraj: śląskie
Numer telefonu: 0-33 8647350
Numer faxu: 0-33 8647354
Regon: 00055209900000
Typ ogłoszenia: ZP-408
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
1) Odbudowa drogi gminnej Butorówka - Solisko w sołectwie Glinka, gmina Ujsoły, w km 0+000-0+650
Rodzaj zamówienia: B
Przedmiot zamówienia:
Zakres prac obejmuje :
- odbudowę odcinka drogi gminnej
- poprawę odwodnienia odbudowywanego odcinka drogi
Dokładny zakres prac opisano w specyfikacji technicznej. Lokalizację przedmiotowej inwestycji przedstawiono na rysunku -Plan sytuacyjny.
Kody CPV:
451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452200005 (Roboty inżynieryjne i budowlane)
Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
452331402 (Roboty drogowe)
szacunkowa_wart_zam: Tak
Kod trybu postepowania: NB
zamowienie_pprawna_hid: f;
zamowienie_pprawna: art. 62 ust. 1 pkt 4
zamowienie_uzasadnienie:
I.Uzasadnienie faktyczne:Na ternie gminy Ujsoły wystąpiła powódź, wyrządzająca szkody w infrastrukturze komunalnej w postaci zniszczenia nawierzchni drogi, powstania wyrwy w drodze, wypłakania między płytami, uszkodzenia płyt oraz 4 przepustów w ciągu drogi, które to uszkodzenia pogłębiły się po ulewnych deszczach mających miejsce na przełomie lipca i sierpnia roku 2014. Powyższe szkody stwierdzone zostały komisyjnie w protokole sporządzonym przez Gminę Ujsoły - zwaną dalej Zamawiającym. Protokół ten następnie został zweryfikowany i zatwierdzony przez właściwego terytorialnie wojewodę, po czym Gmina Ujsoły wystąpiła do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach z prośbą o przyznanie środków finansowych na remont i odbudowę następującej infrastruktury drogowej, w zakresie proponowanego zamówienia pn.:1)Odbudowa drogi gminnej Butorówka - Solisko w sołectwie Glinka, gmina Ujsoły, w km 0+000-0+650.Zamawiającego, w odpowiedzi na wniosek otrzymał promesę z dnia 30.09.2014r. od Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji (doręczoną w dniu 1.10.2014r.), znak: DUSKŻiZK-I.864.30.2014, udzielającej mu dotacji w wysokości 240.000,00 zł, nie więcej jednak niż 80% wartości zadania po udzieleniu zamówienia publicznego, pod warunkiem przekazania przez Zamawiającego dokumentów wskazanych w załączniki nr 1 do Wytycznych uruchamiania środków z rezerwy celowej budżetu państwa na usuwanie skutków klęski żywiołowe, w terminie do dnia 7.11.2014r. Zważywszy jednak, iż wskazany w treści tej promesy przekazania dokumentów wskazanych w załączniku nr 1 do Wytycznych uruchamiania środków z rezerwy celowej budżetu państwa na usuwanie skutków klęski żywiołowej, w tym w szczególności: kopię ogłoszenia o zamówieniu publicznym oraz kopia ogłoszenia o wyniku postępowania o zamówienie publiczne; kopię kosztorysu inwestorskiego oraz kosztorysu ofertowego sporządzonego przez podmiot, któremu udzielono zamówienia publicznego, ewentualnie kopię innego dokumentu określającego szczegółowy opis zadania, zgodny z art. 150 pkt 1 ustawy o finansach publicznych; kopię umowy z wykonawcą dofinansowywanego zadania; kopię zgłoszenia robót dotyczących przedmiotowego zadania lub pozwolenia na budowę, ewentualnie kopia pozwolenia wodnoprawnego, jest terminem niemożliwym do zachowania, z racji konieczności przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o stosowne przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych i przy zachowaniu terminów w niej zawartych, Zamawiający wystąpił w dniu 9.10.2014r. z wnioskiem do Ministra Administracji i Cyfryzacji o zmianę terminu przekazania dokumentów na dzień 28.11.2014r.W odpowiedzi na wniosek Zamawiającego, Minister Administracji i Cyfryzacji wyraził zgodę na zmianę terminu, zgodnie z treścią złożonego wniosku, przesyłając w dniu 16.10.2014r. stosowną informację w tym zakresie.II.Uzasadnienie prawne:Zgodnie z brzmieniem art. 62 ust 1 pkt 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem.Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia w zgodzie z art. 62 ust 1 pkt 4) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne zaistnienie następujących okoliczności:1)pilna potrzeba udzielenia zamówienia publicznego;2)przyczyna pilnej potrzeby udzielenia zamówienia nie leży po stronie zamawiającego;3)nie można było przewidzieć konieczności udzielenia zamówienia;4)nie można zachować terminów określonych dla trybów podstawowych lub negocjacji z ogłoszeniem;Dokonując analizy możliwości udzielenia zamówienia na roboty budowlane w trybie negocjacji bez ogłoszenia pn.: Odbudowa drogi gminnej Butorówka - Solisko w sołectwie Glinka, gmina Ujsoły, w km 0+000-0+650, wskazać należy:W odniesieniu do spełnienia przesłanki wskazanej w pkt 1) powyżej, stwierdzić należy, iż jest spełniona, bowiem pilna potrzeba udzielenia zamówienia publicznego wynika z faktu, iż uszkodzony odcinek drogi gminnej Butorówka - Solisko w sołectwie Glinka, gmina Ujsoły, w km 0+000-0+650 stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa mieszkańców Butorówki - Soliska oraz innych osób przejeżdżających przez uszkodzoną drogę. Ponadto, uszkodzona droga gminna, za której utrzymanie w należytym stanie wyłączna odpowiedzialność ponosi Zamawiający, może stanowić podstawę roszczeń osób, które doznały szkody w majątku, ze względy na niedochowanie wskazanego obowiązku przez Zamawiającego. Nie bez znaczenia pozostaje również okoliczność, iż brak odpowiedniego zabezpieczenia, a następnie remontu uszkodzonego odcinka drogi, może spowodować zwiększenie i pogłębienie się jego uszkodzeń, co niekorzystanie wpłynie na interes Zamawiającego, poprzez zwiększenie kosztów naprawy uszkodzonego odcinka. Stąd też, konieczność pilnego udzielenia zamówienia uzasadniona jest również chęcią uniknięcia przez Zamawiającego negatywnych konsekwencji, które byłyby spowodowane niepodjęciem przez niego w określonym czasie stosownych działań. W odniesieniu do spełnienie przesłanki wskazanej w pkt 2) powyżej, stwierdzić należy, iż również jest ona spełniona, ponieważ pilna potrzeba udzielenia zamówienia powstała z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, dlatego że spowodowana została występującą na terenie Gminy Ujsoły powodzią. Zważyć również należy, iż Zamawiający nie mógł udzielić zamówienia publicznego bezpośrednio po zakończeniu powodzi, , a także bezpośrednio po ustaniu ulewnych deszczów, bowiem nie dysponował on odpowiednimi środkami dla zrealizowania tegoż zamówienia, dlatego że takowe nie zostały przez niego przewidziane w uchwale budżetowej jednostki samorządu terytorialnego, ani planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych, w wysokości koniecznej dla sfinansowania powstałych szkód. W celu pozyskania stosownych środków zwrócił się on do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach z prośba o przyznanie środków finansowych na remont i odbudowę infrastruktury drogowej opisanej w sporządzonym przez Zamawiającego protokole, zatwierdzonym przez właściwego wojewodę. Co prawda, przepisy ustawy Pzp nie zawierają zakazu wszczęcia postępowania oraz zawarcia po jego zakończeniu umowy o zamówienie publiczne, w sytuacji gdy Zamawiający nie posiada jeszcze zagwarantowanych środków na realizację danego zamówienia. Nie zmienia to jednak faktu, iż wątpliwości w tym zakresie powstać mogą w związku z uregulowaniami zawartymi w ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.). Zgodnie bowiem z treścią art. 44 powyższej ustawy, wydatki publiczne mogą być ponoszone na cele i w wysokościach ustalonych w:1)ustawie budżetowej;2)uchwale budżetowej jednostki samorządu terytorialnego;3)planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych.Zatem, Zamawiający powinien zaciągać zobowiązania wyłącznie w zakresie przewidzianym w aktualnie obowiązującej uchwale budżetowej (lub planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych). W przeciwnym razie, może narazić się na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych, co wynika z kolei z treści ustawy z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 168). Art. 11 powołanej ustawy wskazuje bowiem, iż naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia określonego ustawą budżetową, uchwałą budżetową lub planem finansowym albo z przekroczeniem zakresu tego upoważnienia lub z naruszeniem przepisów dotyczących dokonywania poszczególnych rodzajów wydatków. Jeżeli więc, Zamawiający wszcząłby postępowanie w sprawie zamówienia publicznego bezpośrednio po zakończeniu powodzi, a także bezpośrednio po ustaniu ulewnych deszczów bez posiadania zabezpieczonych środków, tj. w niniejszym stanie faktycznym bez uzyskania promesy, a po jego rozstrzygnięciu nie otrzymałby odpowiednich środków na sfinansowanie zamówienia, zmuszony byłby do naruszenia przepisów ustawy Pzp, unieważniając postępowanie bez uzasadnionych podstaw, w konsekwencji czego dopuściłby się naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Stąd też, Zamawiającego nabył uprawnienie, bez ryzyka naruszenia przepisów wskazanych powyżej ustaw, do wszczęcia postępowanie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego dopiero od dnia otrzymania ostatecznej wersji promesy z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Z uwagi na powyższe, nie sposób uznać, iż pilność udzielenia zamówienia spowodowana została opieszałością Zamawiającego w udzieleniu zamówienia, bowiem nie miał on wpływu na okres oczekiwania na otrzymanie odpowiednich środków, dla sfinansowania udzielanego zamówienia. Zatem, niezależność od Zamawiającego pilnej potrzeby udzielenia zamówienia ma charakter zobiektywizowany, niezawiniony przez Zamawiającego. Przesłankę wskazaną w pkt 3) powyżej także należy uznać za spełnioną, ponieważ konieczność udzielenia zamówienia publicznego uzasadniona jest wystąpieniem siły wyższej w postaci powodzi oraz ulewnych deszczy, których wystawienia nie można było przewidzieć, zaś szkodom powstałym w wyniku ich zaistnienia, nie można było się przeciwstawić. Co więcej, uzasadniona jest ona również chęcią uniknięcia przez Zamawiającego negatywnych konsekwencji, które byłyby spowodowane niepodjęciem przez niego w określonym czasie stosownych działań, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa osób przejeżdżających przez uszkodzony odcinek drogi, zapobiegnięcie powstania szkód w mieniu osób trzecich oraz przeciwdziałanie dalszemu zwiększaniu i pogłębianiu się rozmiaru uszkodzeń przedmiotowego odcinka drogi.W zakresie zaś przesłanki zawartej w pkt 4), wskazać należy, iż niemożliwe jest dochowanie przez Zamawiającego terminów określonych dla trybów podstawowych lub negocjacji z ogłoszeniem, z tego względu, iż zgodnie z warunkami promesy, Zamawiający zobowiązany jest do dnia 28.11.2014r. przekazać dokumenty wskazane w załączniku nr 1 do Wytycznych uruchamiania środków z rezerwy celowej budżetu państwa na usuwanie skutków klęski żywiołowej, w tym w szczególności: kopię ogłoszenia o zamówieniu publicznym oraz kopia ogłoszenia o wyniku postępowania o zamówienie publiczne; kopię kosztorysu inwestorskiego oraz kosztorysu ofertowego sporządzonego przez podmiot, któremu udzielono zamówienia publicznego, ewentualnie kopię innego dokumentu określającego szczegółowy opis zadania, zgodny z art. 150 pkt 1 ustawy o finansach publicznych; kopię umowy z wykonawcą dofinansowywanego zadania; kopię zgłoszenia robót dotyczących przedmiotowego zadania lub pozwolenia na budowę, ewentualnie kopia pozwolenia wodnoprawnego, pod rygorem utraty środków finansowych udzielanych mu w ramach tej promesy. Co więcej, pozostający stan zagrożenia bezpieczeństwa osób przejeżdżających przez uszkodzony odcinek drogi, możliwość powstania szkód w mieniu osób trzecich powstałych w wyniku uszkodzonej drogi, jak również możliwość ciągłego zwiększania i pogłębiania się rozmiaru uszkodzeń przedmiotowego odcinka drogi, również uzasadnia jak najszybsze udzielenie zamówienia publicznego na remont tegoż odcinka drogi. W celu więc spełnienia przez Zamawiającego swoich obowiązków, o których mowa powyżej, Zamawiający nie może skorzystać z trybów konkurencyjnych, w których termin minimalny składania ofert albo wniosków i ofert wynosi nie mniej ni 14 dni od daty ogłoszenia, zaś w przypadku negocjacji z ogłoszeniem postępowanie poprzedzające udzielenie zamówienia winno trwać nie krócej niż 20 dni. Powyższe terminy, niezależne są od czasu niezbędnego dla prawidłowego zrealizowania przez wykonawcę, któremu udzielone zostanie zamówienie, robót budowlanych w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia, dlatego też, w przypadku prowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym lub negocjacji z ogłoszeniem, spełnienie przez wykonawcę robót świadczenia będzie niemożliwe do wykonania. Wobec powyższego, niewątpliwym być powinno, iż w niniejszym stanie faktycznym, nie można zachować terminów określonych dla trybów podstawowych lub negocjacji z ogłoszeniem.Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 62 ust. 1 pkt. 4), pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z negocjacji bez ogłoszenia, zgodnie z art. 61 i nast. Ustawy Prawo zamówień publicznych
Nazwa wykonawcy: STOLBUD SZCZOTKA
Adres pocztowy wykonawcy: Rycerka Górna 395
Miejscowość: Rajcza
Kod pocztowy: 34-370
ID województwa: 11
Województwo / kraj: śląskie
Podobne przetargi
182133 / 2014-08-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń - Bieruń (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Budowa Przedszkola Nr 2a przy ul. Nasypowej i ul. Barbórki
w Bieruniu Nowym na działce nr 229/26
291884 / 2013-07-24 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Miejski w Radzionkowie - Radzionków (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Utwardzenie nawierzchni działek budowlanych, wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego w Radzionkowie przy ul. Szybowej na działkach o numerach: 226/36, 214/49, 1356/56 - utworzenie Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Radzionkowie
414314 / 2012-10-24 - Podmiot prawa publicznego
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. - Gliwice (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Roboty remontowe konstrukcji żelbetowej wieży ciśnień
188047 / 2011-07-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Nieruchomości - Jastrzębie-Zdrój (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Adaptacja nieruchomości przy ul. Wodzisławskiej 15 na potrzeby noclegowni wraz z zagospodarowaniem terenu
40883 / 2009-02-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy - Poraj (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Wymiana wodociągu wraz z przyłączami w ul. Wesołej w Poraju.
314236 / 2011-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynie - Pszczyna (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Przebudowa części drogi powiatowej nr S4119 - ul. Bieruńskiej w Pszczynie - odcinek od km 0+360,00 do km 0,0+480,00 - zamówienia uzupełniające
183003 / 2011-07-04 - Administracja samorzÄ…dowa
Związek Międzygminny ds. Ekologii - Żywiec (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
ZAMÓWIENIE UZUPEÅNIAJÄ„CE Nr 1 DO UMOWY NR PN 14/2007 Budowa sieci kanalizacyjnej i wodociÄ…gowej w gminie Lipowa - część 1 Kontrakt nr 20a
304994 / 2013-07-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Koszarawa - Koszarawa (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Remont drogi gminnej Do Tomaszków km. 0+000-0+272 w m. Koszarawa uszkodzonej podczas powodzi w 2010r.
238799 / 2013-11-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Brenna - Brenna (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej dn200-160 mm PCW przy ul. Stara Droga w Brennej
189948 / 2009-06-15 - Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie Oddział w Rybniku - Rybnik (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Roboty budowlane w zakresie remontu pomieszczenia portierni oraz remontu posadzki w pomieszczeniach składnic akt emerytalno-rentowych w budynku Oddziału ZUS w Rybniku przy ul. Reymonta 2
118223 / 2009-07-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Krzyżanowice - Krzyżanowice (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Termomodernizacja budynku ZespoÅ‚u Szkół OgólnoksztaÅ‚cÄ…cych przy ul. ÅÄ…kowej 12 w Krzyżanowicach.
224298 / 2009-07-06 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Ujsoły - Ujsoły (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
REMONT DROGI GMINNEJ TAJCH W GLINCE,
GMINA UJSOÅY
73246 / 2011-04-11 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Radziechowy - Wieprz - Radziechowy (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Odwodnienie boiska sportowego w miejscowości Bystra
71794 / 2012-03-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Miejski w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Roboty budowlane w istniejącym budynku portierni na terenie Szpitala Ogólnego przy ul. Emilii Plater 17 w Bielsku-Białej
126870 / 2015-05-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Ciasna - Ciasna (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Przebudowa ul. Na Cegielnię miejscowości Dzielna w km 0+000-1+000 etap II
149525 / 2012-07-10 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
WYMIANA NAWIERZCHNI NA DK-81, DK-44 I DK44/81
222472 / 2012-06-27 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Suszec - Suszec (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Przebudowa fragmentu ulicy ÅÄ…cznej i fragmentu ul. Studzienka oraz Å‚Ä…cznika pomiÄ™dzy nimi w Radostowicach o Å‚Ä…cznej dÅ‚ugoÅ›ci okoÅ‚o 330 mb wraz z odwodnieniem
107917 / 2014-05-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Suszec - Suszec (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Budowa sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych w ciągu ul. Św. Jana i Szkolnej w Suszcu.
9595 / 2016-01-27 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Budowa budynku zaplecza garażowego wraz z infrastrukturą techniczną - Etap 2
74053 / 2014-04-04 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy w Istebnej - Istebna (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Przebudowa drogi gminnej Złoty - Groń we wsi Istebna
321130 / 2011-10-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Orzesze - Orzesze (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Przebudowa budynku Urzędu Miejskiego w Orzeszu
26777 / 2013-02-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Rudziniec - Rudziniec (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Budowa kanalizacja sanitarnej w miejscowości Słupsko - etap I realizacja w latach 2010 - 2011 i etap II realizowany w latach 2012 - 2013
159705 / 2013-08-09 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Suszec - Suszec (śląskie)
CPV: 451000008 (Przygotowanie terenu pod budowę)
Realizacja II etapu inwestycji pn. Przebudowa ul. Spacerowej w Kobielicach wraz z budową odwodnienia na odcinku o długości około 450 mb, tj. odcinka od studni S1 do studni S5 o długości około 250,0mb.