Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

297930 / 2014-09-08 - / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie (Chełm)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-09-03 pod pozycją 292522. Zobacz ogłoszenie 292522 / 2014-09-03 - Inny: powiatowa samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 297930

Data publikacji: 2014-09-08

Nazwa: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie

Ulica: Plac Niepodległości 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Chełm

Kod pocztowy: 22-100

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: 82 562 76 51

Numer faxu: 82 562 76 51

Regon: 11020018800000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 292522

Data wydania biuletynu: 2014-09-03

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.4)

Przed wprowadzeniem zmainy:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

2. Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm.

3. Uczestnicy szkolenia: 11 osób, w tym: 5 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych niezawodowych oraz 6 osób pełniące funkcję rodzin zastępczych zawodowych.
4. Zakres zamówienia:
1) Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodna rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 274, poz.1620).
2) W przypadku 5 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej podstawowy zakres programowy szkolenia obejmuje:

a) elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka; regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym:
- zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego,
- zasady finansowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego;
b) wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru;
c) wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem:
- problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną,
- wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i rodzinę,
- wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka,
- występowania przemocy w rodzinie,
- efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka,
- potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań;
d) podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach;
e) wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie;
f) wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka;
g) wiedzę z zakresu organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
h) organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
i) podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień;
j) wiedzę o znaczeniu rodziny biologicznej w życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i pośrednich z rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego;
k) wiedzę na temat wpływu pieczy zastępczej na środowisko rodziny zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci naturalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
l) zapoznanie się z doświadczeniami wychowawczymi rodzin, które sprawują pieczę zastępczą, w formie praktyk w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na wyżej wymieniony zakres programowy wynosi 60 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 10 godzin szkolenia z zakresu określonego w pkt.4.2.l).

3) W przypadku 2 osób - pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich obejmuje:
a) wybrane zagadnienia z zakresu metod i zasad oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w tym socjoterapeutycznych oraz profilaktyczno -wychowawczych;
b) wybrane zagadnienia z zakresu zachowań wykraczających poza normy społeczne i prawne, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian cywilizacyjnych i kulturowych na zachowania dysfunkcyjne dzieci i młodzieży oraz związaną z tym koniecznośc dostosowania metod interwencji kryzysowej i oddziaływań profilaktycznych;
c) podstawy wiedzy o zasadach odpowiedzialności nieletnich, zasadach i trybie postępowania przed sadem rodzinnym oraz przepisach dotyczących kuratorów sądowych.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na zakres programowy, o którym mowa w pkt. 4.3 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

4) W przypadku 4 osób - pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego obejmuje:
a) specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych;
b) wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i trudności w funkcjonowaniu społecznym;
c) doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka;
d) wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych;
e) metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.4 wynosi 15 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

5. Zadania Wykonawcy:

1) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników Projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm
2) Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu.
3) Zwrot kosztów dojazdu na szkolenie w kwocie 15 zł osoba/dzień szkolenia, bez względu na liczbę godzin szkolenia w danym dniu.
4) Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m. inn. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń, organizacji wyjazdu studyjnego.
5) Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań i deseru) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu.
6) Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych.
7) Zapewnienie zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie (z miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
8) Zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych za zgodą Towarzystwa Nasz Dom. oraz materiałów biurowych dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-5, po 1 długopisie i po 1 kolorowej, tekturowej teczce A-4 na każdego uczestnika, które po zakończeniu szkolenia stają się ich własnością. Wzory materiałów szkoleniowych należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
9) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Program i harmonogram szkolenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
10) Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia.
11) Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom.
12) Zapewnienie ciągłości prowadzenia szkolenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
13) Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń.
14) Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia i warsztatów, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia.
15) Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania szkolenia. Wzór zaświadczenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
16) Przygotowanie raportu poszkoleniowego w formie elektronicznej (płyta CD) i papierowej z zamieszczonymi zdjęciami obrazującymi różne formy realizowanych zajęć.
17) Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń itp. logotypami UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dostępnymi u Zamawiającego lub/i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl;
18) Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.);
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
7. Wykonawca nie może pobierać od uczestników żadnych dodatkowych opłat.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.

Po wprowadzeniu zmiany:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

2. Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm.

3. Uczestnicy szkolenia: 11 osób, w tym: 5 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych niezawodowych oraz 6 osób pełniące funkcję rodzin zastępczych zawodowych.
4. Zakres zamówienia:
1) Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodna rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 274, poz.1620).
2) W przypadku 5 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej podstawowy zakres programowy szkolenia obejmuje:

a) elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka; regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym:
- zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego,
- zasady finansowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego;
b) wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru;
c) wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem:
- problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną,
- wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i rodzinę,
- wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka,
- występowania przemocy w rodzinie,
- efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka,
- potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań;
d) podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach;
e) wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie;
f) wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka;
g) wiedzę z zakresu organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
h) organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
i) podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień;
j) wiedzę o znaczeniu rodziny biologicznej w życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i pośrednich z rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego;
k) wiedzę na temat wpływu pieczy zastępczej na środowisko rodziny zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci naturalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
l) zapoznanie się z doświadczeniami wychowawczymi rodzin, które sprawują pieczę zastępczą, w formie praktyk w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na wyżej wymieniony zakres programowy wynosi 65 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 10 godzin szkolenia z zakresu określonego w pkt.4.2.l).

3) W przypadku 2 osób - pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich obejmuje:
a) wybrane zagadnienia z zakresu metod i zasad oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w tym socjoterapeutycznych oraz profilaktyczno -wychowawczych;
b) wybrane zagadnienia z zakresu zachowań wykraczających poza normy społeczne i prawne, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian cywilizacyjnych i kulturowych na zachowania dysfunkcyjne dzieci i młodzieży oraz związaną z tym koniecznośc dostosowania metod interwencji kryzysowej i oddziaływań profilaktycznych;
c) podstawy wiedzy o zasadach odpowiedzialności nieletnich, zasadach i trybie postępowania przed sadem rodzinnym oraz przepisach dotyczących kuratorów sądowych.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na zakres programowy, o którym mowa w pkt. 4.3 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

4) W przypadku 4 osób - pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego obejmuje:
a) specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych;
b) wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i trudności w funkcjonowaniu społecznym;
c) doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka;
d) wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych;
e) metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.4 wynosi 15 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

5. Zadania Wykonawcy:

1) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników Projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm
2) Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu.
3) Zwrot kosztów dojazdu na szkolenie w kwocie 15 zł osoba/dzień szkolenia, bez względu na liczbę godzin szkolenia w danym dniu.
4) Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m. inn. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń, organizacji wyjazdu studyjnego.
5) Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań i deseru) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu.
6) Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych.
7) Zapewnienie zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie (z miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
8) Zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych za zgodą Towarzystwa Nasz Dom. oraz materiałów biurowych dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-5, po 1 długopisie i po 1 kolorowej, tekturowej teczce A-4 na każdego uczestnika, które po zakończeniu szkolenia stają się ich własnością. Wzory materiałów szkoleniowych należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
9) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Program i harmonogram szkolenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
10) Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia.
11) Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom.
12) Zapewnienie ciągłości prowadzenia szkolenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
13) Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń.
14) Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia i warsztatów, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia.
15) Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania szkolenia. Wzór zaświadczenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
16) Przygotowanie raportu poszkoleniowego w formie elektronicznej (płyta CD) i papierowej z zamieszczonymi zdjęciami obrazującymi różne formy realizowanych zajęć.
17) Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń itp. logotypami UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dostępnymi u Zamawiającego lub/i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl;
18) Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.);
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
7. Wykonawca nie może pobierać od uczestników żadnych dodatkowych opłat.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.

Miejsce składania: IV.4.4)

Przed wprowadzeniem zmainy:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2014
godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac
Niepodległości 1, pok. nr 147 lub za pośrednictwem poczty.

Po wprowadzeniu zmiany:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2014
godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac
Niepodległości 1, pok. nr 147 lub za pośrednictwem poczty.

Podobne przetargi