Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

130279 / 2012-06-14 - Administracja samorządowa / Urząd Gminy i Miasta w Miechowie (Miechów)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 130279

Data publikacji: 2012-06-14

Nazwa: Urząd Gminy i Miasta w Miechowie

Ulica: ul. Sienkiewicza 25

Numer domu: 25

Miejscowość: Miechów

Kod pocztowy: 32-200

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 041 3830040 w. 19

Numer faxu: 041 3832378

Adres strony internetowej: www.miechow.eu

Regon: 00052394000000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa krytej pływalni z basenem, częścią rekreacyjną - sportową oraz zapleczem technicznym, infrastrukturą i parkingiem dla samochodów
w Miechowie ul. Konopnickiej- roboty dodatkowe
w zakresie oświetlenia parkingu i iluminacji budynku

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie robót instalacyjnych i montażowych związanych z wykonaniem oświetlenia parkingu i iluminacji budynku

Kody CPV:
315272008 (Oświetlenie zewnętrzne)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: i;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 5

zamowienie_uzasadnienie:
Uzasadnienie faktyczne;
W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Budowa krytej pływalni z basenem, częścią rekreacyjną - sportową oraz zapleczem technicznym, infrastrukturą i parkingiem dla samochodów w Miechowie ul. Konopnickiej doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót oraz na możliwość zabezpieczenia porządku publicznego w okresie użytkowania obiektu krytej pływalni w Miechowie.
W toku realizacji inwestycji Komenda Powiatowa Policji w Miechowie wystąpiła do Inwestora - Gminy miechów o dokonanie weryfikacji przyjętego planu zagospodarowania terenu wokół powstającego w ramach inwestycji obiektu krytej pływalni w Miechowie.
Obiekt krytej pływalni przy ul. Konopnickiej w Miechowie powstaje w miejscu ulokowanym w kompleksie budynków użyteczności publicznej. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu znajdują się Szkoła Podstawowa nr 1, Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych
im. J. Korczaka, ul. Konopnickiej 15, kompleks boisk sportowych przy Liceum Ogólnokształcącym przy ul. M. Konopnickiej oraz Park Miejski .
Powyżej wskazane obiekty w godzinach porannych i popołudniowych są intensywnie uczęszczane, jednak w godzinach wieczornych ruch ludności w tym obrębie praktycznie znika. Jak wynika ze doświadczeń funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Miechowie, w ostatnim okresie nierzadko w godzinach wieczornych właśnie na terenach sąsiadujących z obiektem powstającej krytej pływalni dochodzi do interwencji patroli policyjnych.
Budowany obiekt zostanie wyposażony w znacznych rozmiarów plac parkingowy, przeznaczony do korzystania dla użytkowników obiektu, co może się przyczynić do zwiększenia wystąpienia incydentów naruszenia porządku publicznego.
W toku wspólnych ustaleń przedstawiciele Zamawiającego oraz Komendy Powiatowej Policji w Miechowie za trafne uznali wskazania funkcjonariuszy policji, obrazujące konieczność wykonania dodatkowego oświetlenia obiektu krytej pływalni oraz parkingu przeznaczonego dla przyszłych użytkowników obiektu. W toku spotkania przedstawicieli Gminy i Komendy Powiatowej Policji zostało ustalone, iż przy realizacji robót podjęte zostaną niezbędne działania pozwalające na uzyskanie odpowiedniego poziomu oświetlenia terenu przyszłej krytej pływalni w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia incydentów związanych
z zakłócaniem ładu i porządku publicznego.
W związku z powyższym w celu wyeliminowania negatywnych dla porządku
i bezpieczeństwa publicznego zjawisk o charakterze przestępczym, ustalono iż priorytetowym zadaniem jest poprawa sposobu oświetlenie obiektu oraz parkingu przylegającego do obiektu. Działania takie mają na celu poprawę widoczności na terenie stanowiącym bezpośrednie otoczenie obiektu, szczególnie w godzinach wieczornych, co
z kolei pozwali na zmniejszenie anonimowości sprawców i łatwiejszą ich identyfikację
w przypadku wystąpienia czynów przestępczych.
Powyższe ma ponadto ten pozytywny skutek, iż w przypadku podjęcia decyzji o zaopatrzeniu obiektu w system monitoringu zewnętrznego, system ten będzie funkcjonował znacznie sprawniej i wydajniej dzięki zapewnieniu właściwego oświetlenie monitorowanego obszaru. Co istotne wyposażenie obiektu w system monitoringu zewnętrznego bez dokonania poprawy stanu oświetlenie obszaru monitorowanego nie przyniesie oczekiwanego efektu, bowiem w takim przypadku nagrania standardowych kamer z terenu słabo oświetlonego będą praktycznie nieczytelne, a identyfikacja sprawców niemożliwa. Jakkolwiek istnieje możliwość wyposażenia systemu monitoringu w kamery zdolne do pracy przy nikłym natężeniu światła, jednak koszt takich urządzeń jest znacząco wyższy niż urządzeń standardowych tj. pracujących w nocy na terenie oświetlonym, a to z uwagi na ograniczone fundusze jakie Gmina może przeznaczyć na wykonanie systemu monitoringu zewnętrznego, jest w praktyce niewykonalne.
Powyższe powoduje, iż wykonie dodatkowego oświetlenie obiektu oraz placu parkingowego przy obiekcie, wypłynie również na zmniejszenie kosztów instalacji ewentualnego systemu monitoringu zewnętrznego obiektu.
Z uwagi na powyższe wykonanie dodatkowego oświetlenia obiektu krytej pływalni oraz placu parkingowego przy obiekcie pływalni, wydaje się konieczne dla zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i ładu publicznego w trakcie funkcjonowania tego obiektu.

Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 roku Nr 113 poz 759 z późn. zm. - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;
Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie art. 67 ust 1 pkt 5) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek;
-zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy;
-zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowalnych;
-zamówienie dodatkowe polega na wykonaniu usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym;
-wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia, przy czym jako odnośnik dla ustalenia tej wartości należy przyjąć wartość realizowanego zamówienia podstawowego bowiem w art. 67 ust. 1 pkt 5 jest mowa o wartości realizowanego;
-wykonanie usług lub robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia przy czym z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów względnie wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;
Dokonując analizy możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego na roboty dodatkowe z zakresu oświetlenia dla inwestycji Budowa krytej pływalni z basenem, częścią rekreacyjną - sportową oraz zapleczem technicznym, infrastrukturą i parkingiem dla samochodów w Miechowie ul. Konopnickie wskazać należy;
W odniesieniu do spełnienie przesłanki wskazanej w pkt 1) powyżej, stwierdzić należy, iż jest spełniona, bowiem planuje się udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. Przedsiębiorstwu Budownictwa Ogólnego Kartel S.A., z którym była zawarta umowa o zamówienie podstawowe.
Przesłanka wskazana w pkt 2) powyżej jest spełniona ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych.
Planowane do udzielenia zamówienie dodatkowe polega na wykonaniu robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, bowiem obejmuje ono wykonanie robót instalacyjno montażowych nie objętych zakresem zamówienia podstawowego. Wskazać należy, iż roboty te stanowią roboty dodatkowe, bowiem wykonywane będą na podstawie dodatkowego, nowego projektu w zakresie oświetlenie obiektu i placu parkingowego. Tak więc przesłanka, o której mowa w pkt 3) powyżej jest spełniona.
Szacowana wartość zamówienia realizowanego, zgodnie z Umową na realizację ww. inwestycji, wynosi 12.462.819,40 PLN (kwota netto). Szacowana wartość zamówienia dodatkowego w zakresie dodatkowej instalacji oświetlenia obiektu i placu parkingowego opiewa na kwotę 151 910,35 netto. W toku realizacji zamówienia podstawowego doszło do udzielenia trzech innych zamówień dodatkowych: pierwsze zamówienie na kwotę netto 215 627.44 (kwota brutto 263 065.48), drugie zamówienie dodatkowe na kwotę netto 278 088.32 (kwota brutto 342 048.63) oraz trzecie zamówienie dodatkowe na kwotę netto 109 866.45 (kwota brutto 135 135.74), co powoduje iż po uwzględnieniu przedmiotowego zamówienia na roboty dodatkowe o wartości netto 151 910,35 (wartość szacowana), łączna wartość zamówień dodatkowych wynosi 755 492,56 PLN netto i jako taka nie przekracza równowartości 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego.
W celu wykazania spełnienia przesłanki, o której mowa w pkt 5) powyżej wskazać należy, iż;
Wykonanie robót dodatkowych wynika w szczególności z dążenia do wyeliminowania ryzyka występowania w otoczeniu krytej pływalni uwarunkowań miejscowych sprzyjających popełnianiu czynów naruszających reguły współżycia społecznego oraz godzących w ład i bezpieczeństwo publiczne.
Wykonanie robót polegających na wykonaniu dodatkowego oświetlenia obiektu oraz placu parkingowego przy obiekcie, jeszcze w trakcie realizacji inwestycji ma szczególnie istotne znaczenie dla prawidłowości procesu prowadzenia robót oraz uzyskania zakładanego efektu architektonicznego jak również dla zabezpieczenia wykonalności uprawnień z tytułu gwarancji jakości oraz rękojmi dla robót udzielonych przez ich dotychczasowego wykonawcę.
Mianowicie;
a) wykonanie dodatkowego oświetlenie placu parkingowego, wiąże się z prowadzeniem dodatkowych prac ziemnych i instalacyjnych, które muszą zostać zakończone przed przystąpieniem do robót związanych z układaniem kostki brukowej na placu parkingowym oraz prac związanych z zagospodarowaniem terenów zielonych wokół obiektu (sianie trawy, nasadzenie drzew i krzewów). Wykonywanie prac instalacyjnych zakresu oświetlenia po zakończeniu robót wiązało by się z koniecznością rozbierania kostki brukowej na placu parkingowym oraz niszczeniem zielenie wokół obiektu, co powoduje zwiększenie kosztów robót, utratę efektu wizualnego i estetycznego wykonanych uprzednio robót a w szczególności rodzi ryzyko utraty uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji dla wykonanych robót ziemnych i z zakresu układania kostki brukowej w obrębie parkingu, co może narazić Zamawiającego na dodatkowe koszty związane z usuwaniem usterek na terenie placu parkingowego, w przypadku gdy inny podmiot aniżeli aktualny wykonawca robót wykonywałby prace naruszające nawierzchnie brukowe na terenie wokół parkingu.
b) Wskazania zawarte w punkcie powyżej, jednoznacznie wskazują, iż dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a w szczególności dla zachowania uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji jakości dla robót z zakresu układania nawierzchni z kostki brukowej istotne jest zminimalizowanie liczby ingerencji w te elementy robót po ich odbiorze, a w szczególności istotnym jest aby prac takich nie wykonywał podmiot inny aniżeli odpowiedzialny z tytułu rękojmi lub gwarancji jakości. Zachowania uprawnień z tytułu rękojmi za wady obiektu oraz gwarancji jakości udzielonej dla robót jest dla Zamawiającego szczególnie istotne, bowiem jak pokazuje praktyka, w szczególności nawierzchnie brukowe, szczególnie na dużych powierzchniach, w początkowym okresie użytkowania łatwo ulegają niepożądanym odkształceniom, a nierzadko ich przyczyna tkwi w sposobie wykonawstwa tego rodzaju robót.
c) Wykonywanie robót oświetleniowych i instalacyjnych po zakończeniu inwestycji spowoduje wzrost kosztu takich robót o co najmniej koszty związane z; robotami rozbiórkowymi ułożonych już nawierzchni oraz urządzeniem i utrzymaniem zaplecza budowy przez nowego wykonawcę. Ponadto wykonywanie robót oświetleniowych i instalacyjnych po zakończeniu inwestycji, spowoduje konieczność wyłączenia części obiektu z funkcjonowania (plac parkingowy), co może wiązać się z utratą przewidzianych wpływów z funkcjonowania obiektu koniecznych dla pokrycia co najmniej kosztów eksploatacji obiektu, a także będzie wiązać się z negatywnym odbiorem inwestycji przez społeczność lokalną.
Powyższe jednoznacznie wskazuje, iż działanie polegające na wykonaniu robót instalacyjnych z zakresu dodatkowego oświetlenia obiektu oraz placu parkingowego rodzi ryzyko ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów związanych z utratą uprawnień z tytułu gwarancji jakości na wykonane roboty, kosztami robót rozbiórkowych oraz kosztami eksploatacji obiektu, którego usługi mogą cieszyć się mniejszym powodzeniem na etapie wykonywania robót budowlanych w trakcie funkcjonowania pływalni.
Opisane powyżej okoliczności pozwalają na przyjęcie, iż wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, albowiem wynika ze wskazań służb publicznych odpowiedzialnych za zachowanie ładu i porządku publicznego, niezależnych od Zamawiającego. Ponadto również z przyczyn technicznych oraz gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, które to ryzyko zostało dokładnie powyżej opisane. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego oraz osiągniecie celu jakim jest stworzenie dodatkowego miejsca rekreacji dla społeczności lokalnej jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego pozwalającego na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa publicznego na terenie sąsiadującym z obiektem krytej pływalni.

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel SA

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Przemysłowa 8

Miejscowość: Jędrzejów

Kod pocztowy: 28-300

ID województwa: 12

Województwo / kraj: świętokrzyskie

Podobne przetargi

116747 / 2012-05-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dobczyce - Dobczyce (małopolskie)
CPV: 315272008 (Oświetlenie zewnętrzne)
Dostawa materiałów do oświetlenia zewnętrznego przy Regionalnym Centrum Oświatowo Sportowym w Dobczycach

143739 / 2012-07-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy i Miasta w Miechowie - Miechów (małopolskie)
CPV: 315272008 (Oświetlenie zewnętrzne)
Budowa krytej pływalni z basenem, częścią rekreacyjną - sportową oraz zapleczem technicznym, infrastrukturą i parkingiem dla samochodów w Miechowie ul. Konopnickiej - roboty dodatkowe w zakresie oświetlenia parkingu i iluminacji budynku

79743 / 2012-04-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dobczyce - Dobczyce (małopolskie)
CPV: 315272008 (Oświetlenie zewnętrzne)
Dostawa materiałów do oświetlenia zewnętrznego przy Regionalnym Centrum Oświatowo Sportowym w Dobczycach.