Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

268952 / 2014-08-12 - Administracja rządowa centralna / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 268952

Data publikacji: 2014-08-12

Nazwa:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie

Ulica: ul. Mińska 25

Numer domu: 25

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 03-808

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 2092500, 22 2092360

Numer faxu: 22 6986045, 22 2092474

Adres strony internetowej: www.gddkia.gov.pl

Regon: 01751157500108

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające polegające na uzupełnieniu Usługi Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzenie Kontraktem pn. Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. Węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Zamówienie uzupełniające polegające na uzupełnieniu Usługi Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzenie Kontraktem pn. Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. Węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: j;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 6

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiotem postępowania jest zamówienie uzupełniające polegające na uzupełnieniu Usługi Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzenie Kontraktem pn. Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. Węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska, w szczególności poprzez zwiększenie zasobów kadrowych personelu Konsultanta (co wynika z okoliczności opisanych w dalszej części uzasadnienia.

Podmiotem zaproszonym do negocjacji jest dotychczasowy wykonawca tj. Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A. ul. Jagiellońska 88, B.51 BC, lok. 36, 03-215 Warszawa (dalej również jako: Wykonawca).
Zamówienie podstawowe oraz zamówienie uzupełniające dotyczą usług w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp.
Wartość zamówienia podstawowego wynosi 8 849 143,20 zł netto.
Wartość zamówienia uzupełniającego oszacowana z należytą starannością na podstawie kosztorysu inwestorskiego wynosi 135 000,00 zł netto (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100), co stanowi równowartość 31 919,42 euro, (słownie: trzydzieści jeden tysięcy dziewięćset dziewiętnaście i 42/100), co stanowi 1,52 % zamówienia podstawowego.

Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE).

Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną.

Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym.

Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu.

W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego .

Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127).

W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02.
Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej , orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu .

Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że usługi objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego.
Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego będzie mieć okoliczność, że w obu przypadkach przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na zarządzaniu Kontraktem, w tym pełnienie nadzorów nad projektowaniem i realizacją robót.
Kody CPV zamówienia uzupełniającego są tożsame z kodami występującymi w zamówieniu podstawowym.

W rezultacie, przedmiot zamówienia na usługi ¬- w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp - w zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione:
1) Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu.
Punkt 4.5) Ogłoszenia z grudnia 2011 r. Informacje dla Wykonawców stanowi, że: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego pomniejszonej o wartość Skorygowanej rezerwy.
2) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego.
3) Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 05.06.2012 r.
4) Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego.
5) Ponieważ jest to pierwsze zamówienie uzupełniające, a jego wartość wynosi
135 000,00 PLN netto, co stanowi 1,52 % wartości zamówienia podstawowego tym samym 50% próg wartości zamówień nie zostaje przekroczony.

Udzielenie zamówienia uzupełniającego jest konieczne, ze względu na zmianę warunków realizacji kontraktu Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. Węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska, co wynika z konieczności wykonania bardzo dużego zakresu prac hawerskich, ponieważ dopiero po usunięciu istniejących powłok malarskich stwierdzono spoiny, które posiadają wady i wymagają naprawy dla spełnienia warunków normowych tj. stanu technicznego określającego klasę jakości spoin oraz występowanie nienormowych krawędzi konstrukcji stalowej uniemożliwiające prawidłowe wykonanie powłok malarskich.
W związku z powyższym należy dokonać zamówienia uzupełniającego dla Konsultanta aby w pełnym zakresie, , mógł pełnić należyty nadzór na pracami budowlanymi, co wymaga uzupełnienia personelu Konsultanta o inżyniera spawalnika z uprawnieniami do prowadzenia inspekcji jakościowych konstrukcji stalowej (ocena wizualna jakości wykonanych napraw spoin VT-2).

Nazwa wykonawcy:
Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Jagiellońska 88, B.51 BC, lok. 36

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 03-215

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Kody CPV: 712400001

Podobne przetargi

79023 / 2013-05-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina TÅ‚uszcz - TÅ‚uszcz (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Wykonanie usługi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn. Budowa hali sportowej przy szkole podstawowej w Tłuszczu

130151 / 2013-07-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina TÅ‚uszcz - TÅ‚uszcz (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Wykonanie usługi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn. Budowa hali sportowej przy szkole podstawowej w Tłuszczu.

172341 / 2012-08-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 719 relacji Warszawa-Grodzisk Mazowiecki-Kamion, na odcinku od granicy administracyjnej miasta Żyrardowa z miejscowoscia Miedzyborów w km ok. 46+385 do skrzyżowania z droga krajowa nr 50 w km ok. 48+520 oraz od km 48+546 do km 49+314 wraz z przebudowa istniejacego obiektu mostowego przez rzeke Pisia Gagolina na terenie gminy żyrardów, powiatu żyrardowskiego, woj. mazowieckie. - nr postepowania 059/12

296664 / 2014-09-05 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Zamówienie uzupełniające polegające na uzupełnieniu Usługi Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzenie Kontraktem pn. Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. Węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska.

17027 / 2014-01-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina TÅ‚uszcz - TÅ‚uszcz (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Wykonanie usługi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn. Budowa hali sportowej przy szkole podstawowej w Tłuszczu

23930 / 2016-02-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Grodzisk Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn.: Budowa garażu wraz z przebudową budynków OSP w Grodzisku Mazowieckim.

212272 / 2012-06-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712400001 ()
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 719 relacji Warszawa-Grodzisk Mazowiecki-Kamion, na odcinku od granicy administracyjnej miasta Żyrardowa z miejscowością Międzyborów w km ok. 46+385 do skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w km ok. 48+520 oraz od km 48+546 do km 49+314 wraz z przebudową istniejącego obiektu mostowego przez rzekę Pisia Gągolina na terenie gminy Żyrardów, powiatu żyrardowskiego, woj. mazowieckie. - nr postępowania 059/12.