Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

329712 / 2014-10-06 - Administracja samorządowa / Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Gołdap)

Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2014/2015 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Opis zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2014/2015 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Szkolenia odbywać się będą do 31 marca 2015 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2014/2015 wynosi:
a)w formie warsztatów grupowych: po trzy spotkania 6-godzinne (łącznie 18 godzin dydaktycznych) w ramach 1 RPW (wyjątek: Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi oraz Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi),
b)w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym (godziny dydaktyczne) w ramach
1 RPW,
c)w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po 3 spotkania 4-godzinne (łącznie 12 godzin zegarowych) w ramach 1 RPW (wyjątek: Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi oraz Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi).
Liczba uczestników/uczestniczek, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób.
2.Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie:
a)Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników.
b)Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem.
c)Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW).
d)Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego
w ramach realizowanego RPW.
3.Rozliczenia będą odbywały się w złotych polskich.
4.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
6.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8.Zamawiający nie stawia wymagań na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
9.WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV) 80000000-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe.
10.Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 4 częściach.
Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach
lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 4 części.
11.Zamówienie dzieli się na 22 części (według ofert doskonalenia):
Część 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa im. Michała Kajki w Grabowie.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Procesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wypracowanie metod i sposobów diagnozy mocnych i słabych stron ucznia, określania jego poziomu wiedzy i umiejętności (6 h)
b)Planowanie działań zespołu nauczycieli dotyczących indywidualizacji procesu edukacji zgodnego z programem nauczania (6 h)
c)Planowanie wdrażania działań na podstawie wniosków z analizy wyników sprawdzianu szóstoklasisty za rok szkolny 2013/2014 z użyciem nowo zdobytej wiedzy (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 2. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Samorządowe Gimnazjum
w Grabowie
Wykład (4 h dydaktyczne):
Procesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wypracowanie metod i sposobów diagnozy mocnych i słabych stron ucznia, określania jego poziomu wiedzy i umiejętności (6 h)
b)Planowanie działań zespołu nauczycieli dotyczących indywidualizacji procesu edukacji zgodnego z programem nauczania (6 h)
c)Planowanie wdrażania działań na podstawie wniosków z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego za rok szkolny 2013/2014 z użyciem nowo zdobytej wiedzy (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 3. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa w Boćwince
Wykład (4 h dydaktyczne):
Współczesne postrzeganie roli edukacji wśród uczniów i społeczeństwa informacyjnego.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Diagnozowanie sposobów uczenia się ucznia na różnych poziomach edukacyjnych (6 h)
b)Planowanie pracy zespołu nauczycieli diagnozujące mocne i słabe strony ucznia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (6 h)
c)Efektywna indywidualizacja metod i form pracy na zajęciach z uwzględnieniem specjalnych potrzeb uczniów (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 4. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Kształtowanie i utrwalanie pozytywnych postaw uczniowskich.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wykorzystywanie na zajęciach edukacyjnych technik i metod aktywizujących dostosowanych do sposobów uczenia się ucznia (6 h)
b)Praca w zespołach uczniowskich (6 h)
c)Efektywna organizacja czasu pracy na zajęciach edukacyjnych z wykorzystanie technik szybkiego uczenia się i zapamiętywania (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 5. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Koncepcja i istota EWD.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (6 h)
b)Prawidłowa analizy wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 h)
c)Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 6. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Szkoła Podstawowa w Pogorzeli
Wykład (4 h dydaktyczne):
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Obsługa tablicy interaktywnej i urządzeń powiązanych (6 h)
b)Korzystanie z katalogu przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych na lekcjach (6 h)
c)Radzenie sobie z podstawowymi problemami systemowymi (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 7. Praca z uczniem młodszym. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Wykład (4 h dydaktyczne):
Współczesne postrzeganie roli edukacji wśród uczniów i społeczeństwa informacyjnego.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Prawidłowa diagnoza sposobów uczenia się uczniów (6 h)
b)Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo (6 h)
c)Efektywna organizacja czasu pracy na zajęciach edukacyjnych w grupach zróżnicowanych wiekowo (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 8. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Udoskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy zespołowej.
Warsztaty (łącznie 24 h dydaktyczne):
a)Aranżacja przestrzeni edukacyjnej w sposób umożliwiający indywidualizację pracy na lekcji (2 x 6 h)
b)Optymalizacja wykorzystania zasobów szkoły na zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem metod motywujących uczniów do uczenia się (2 x 6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 16 h zegarowych)
4 spotkania x 4 h
Część 9. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi
Warsztaty (łącznie 12 h dydaktycznych):
a)Wykorzystanie tabletów i odpowiednich do grup wiekowych aplikacji na zajęciach edukacyjnych (2 x 6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 8 h zegarowych)
2 spotkania x 4 h
Część 10. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Technikum w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Wykład - lekcja pokazowa wykorzystująca TIK w scenariuszu zajęć (dla przedmiotów ścisłych i dla przedmiotów humanistycznych).
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Obsługa tablicy interaktywnej i urządzeń powiązanych (6 h)
b)Radzenie sobie z podstawowymi usterkami systemowymi (6 h)
c)Efektywna organizacja czasu pracy na zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem TIK (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych)
3 spotkania x 4 h
Część 11. Szkoła promuje wartość edukacji. Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Różne formy promocji szkoły i sukcesów edukacyjnych uczniów w środowisku rodziców.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Umiejętności komunikacyjne w kontaktach z rodzicem ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (6 h)
b)Umiejętna aktywizacja rodziców do współpracy ze szkołą (6 h)
c)Opracowywanie i wykorzystywanie odpowiednich narzędzi niezbędnych do ewaluacji działań szkoły w zakresie współpracy z rodzicami (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 12. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Stres i wypalenie zawodowe.
Warsztaty (6 h dydaktycznych):
Sposoby radzenia sobie ze stresem.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 4 h zegarowe):
Zajęcia relaksacyjne.
Część 13. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi.
Warsztaty (6 h dydaktycznych):
Technologie informacyjno-komunikacyjne (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny).
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 4 h zegarowe):
a)Microsoft Word
b)Microsoft Excell
c)Microsoft Power Point
d)Microsoft Publisher
Część 14. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi.
Warsztaty (6 h dydaktycznych):
Techniki emisji głosu.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 4 h zegarowe):
Emisja głosu.
Część 15. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa Nr 2
im. Marszałka J. Piłsudskiego w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Jak efektywnie motywować dzieci do nauki i pobudzać ich kreatywność?
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Rozpoznawanie mocnych i słabych stron ucznia (6 h)
b)Strategie uczenia się (6 h)
c)Techniki motywujące do nauki (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 16. Wspieranie pracy wychowawców - bezpieczne przedszkole. Przedszkole Samorządowe Nr 1 w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Zaburzenia emocjonalne u dzieci.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Praca z dzieckiem agresywnym (6 h)
b)Praca z dzieckiem nieśmiałym (6 h)
c)Wpływ mass mediów na rozwój dziecka (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 17. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Przedszkole Niepubliczne U Kubusia Puchatka w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Aktywne metody pracy z dzieckiem w przedszkolu.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Gry i zabawy matematyczne (6 h)
b)Jak aktywizować nieśmiałe dzieci? (6 h)
c)Taniec- aktywna metoda w pracy z dzieckiem (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 18. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Przedszkole Niepubliczne Bajka w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Aktywne metody pracy z dzieckiem w przedszkolu.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Zabawy ruchowe (6 h)
b)Tańce ludowe (6 h)
c)Jak prowadzić doświadczenia i eksperymenty w edukacji przedszkolnej? (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 19. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Szkoła Podstawowa
w Galwieciach.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Techniki uczenia i metody motywujące do nauki.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Motywowanie uczniów do nauki (6 h)
b)Nowoczesne metody nauczania (6 h)
c)Techniki efektywnego uczenia się i zapamiętywania (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 20. Techniki uczenia i metody motywujące do nauki. Gimnazjum w Dubeninkach.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Techniki uczenia i metody motywujące do nauki.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Aktywne metody nauczania (6 h)
b)Techniki efektywnego uczenia się (6 h)
c)Metody motywujące uczniów do nauki (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 21. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkoła Podstawowa w Dubeninkach.
Wykład (4 h dydaktyczne):
a)Autyzm
b)Dziecko zagrożone niedostosowaniem społecznym
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Praca z dzieckiem zagrożonym niedostosowaniem społecznym - cz. I (6 h)
b)Praca z dzieckiem zagrożonym niedostosowaniem społecznym - cz. II (3 h)
Praca z dzieckiem autystycznym - cz. I (3 h)
c)Praca z dzieckiem autystycznym - cz. II (6 h)
Warsztaty będą zrealizowane na trzech spotkaniach po 6 h.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 22. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Gołdapi.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wykorzystanie zasobów portalu Scholaris - cz. I (6 h)
b)Wykorzystanie zasobów portalu Scholaris - cz. II (3 h)
Praca w chmurze - cz. I (3 h)
c)Praca w chmurze - cz. II (6 h)
Warsztaty będą zrealizowane na trzech spotkaniach po 6 h.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego:
Obowiązki Wykonawcy:
1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.
2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły/przedszkola.
3. Harmonogram wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki.
4. Sposób realizacji i szczegółowa tematyka szkolenia musi być uzgodniona
z SORE.
5. Zaznajomienie się i zrealizowanie zawartych w RPW szkoły/przedszkola informacji, w tym wskaźników.
6. Przesłanie SORE w formie elektronicznej i papierowej harmonogramu szkoleń
z uwzględnieniem: daty, godziny, rodzaju zajęć (wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe), tematu zajęć, przerwy obiadowej na 5 dni przed rozpoczęciem zajęć.
7. Zaleca się aby wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi/przedszkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
8. Sale, pracownie przewidziane na realizację wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole/przedszkolu udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie.
9. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) i asystentowi projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli.
10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre-testu i post-testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi - do druku.
11. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
12. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
13. Opracowanie i przesłanie SORE sprawozdania z realizacji pełnego cyklu wspomagania w ramach RPW w wersji elektronicznej i papierowej z własnoręcznym podpisem - do 14 dni po zakończeniu ostatniej formy wsparcia.
14. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia.
15. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego.
16. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu.
17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.
18. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe/obiad dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać co najmniej 2 przerw - obiadowej trwającej minimum 30 minut oraz kawowej trwającej 15 minut (przerwy nie wliczają się do czasu godzin szkoleniowych).
19. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego (w tym nie przestrzega terminowego dostarczenia dokumentów) lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega, iż:
a)wykład 4-godzinny odbędzie się w listopadzie,
b)warsztat 6-godzinny odbędzie się po jednym w miesiącach: grudzień, styczeń, luty,
c)konsultacje indywidualne i grupowe 4-godzinne odbędą się po jednym
w miesiącach: styczeń, luty, marzec.
Zamawiający zastrzega, iż ekspert będzie musiał przyjechać do danej szkoły/przedszkola co najmniej w 5 różnych terminach

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 329712

Data publikacji: 2014-10-06

Nazwa: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Ulica: ul. Wolności 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Gołdap

Kod pocztowy: 19-500

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 87 615 16 80

Numer faxu: 87 610 74 30

Adres strony internetowej: www.powiatgoldap.pl

Regon: 00069581200000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2014/2015 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2014/2015 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Szkolenia odbywać się będą do 31 marca 2015 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2014/2015 wynosi:
a)w formie warsztatów grupowych: po trzy spotkania 6-godzinne (łącznie 18 godzin dydaktycznych) w ramach 1 RPW (wyjątek: Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi oraz Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi),
b)w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym (godziny dydaktyczne) w ramach
1 RPW,
c)w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po 3 spotkania 4-godzinne (łącznie 12 godzin zegarowych) w ramach 1 RPW (wyjątek: Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi oraz Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi).
Liczba uczestników/uczestniczek, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób.
2.Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie:
a)Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników.
b)Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem.
c)Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW).
d)Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego
w ramach realizowanego RPW.
3.Rozliczenia będą odbywały się w złotych polskich.
4.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
6.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8.Zamawiający nie stawia wymagań na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
9.WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV) 80000000-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe.
10.Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 4 częściach.
Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach
lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 4 części.
11.Zamówienie dzieli się na 22 części (według ofert doskonalenia):
Część 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa im. Michała Kajki w Grabowie.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Procesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wypracowanie metod i sposobów diagnozy mocnych i słabych stron ucznia, określania jego poziomu wiedzy i umiejętności (6 h)
b)Planowanie działań zespołu nauczycieli dotyczących indywidualizacji procesu edukacji zgodnego z programem nauczania (6 h)
c)Planowanie wdrażania działań na podstawie wniosków z analizy wyników sprawdzianu szóstoklasisty za rok szkolny 2013/2014 z użyciem nowo zdobytej wiedzy (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 2. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Samorządowe Gimnazjum
w Grabowie
Wykład (4 h dydaktyczne):
Procesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wypracowanie metod i sposobów diagnozy mocnych i słabych stron ucznia, określania jego poziomu wiedzy i umiejętności (6 h)
b)Planowanie działań zespołu nauczycieli dotyczących indywidualizacji procesu edukacji zgodnego z programem nauczania (6 h)
c)Planowanie wdrażania działań na podstawie wniosków z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego za rok szkolny 2013/2014 z użyciem nowo zdobytej wiedzy (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 3. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa w Boćwince
Wykład (4 h dydaktyczne):
Współczesne postrzeganie roli edukacji wśród uczniów i społeczeństwa informacyjnego.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Diagnozowanie sposobów uczenia się ucznia na różnych poziomach edukacyjnych (6 h)
b)Planowanie pracy zespołu nauczycieli diagnozujące mocne i słabe strony ucznia
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (6 h)
c)Efektywna indywidualizacja metod i form pracy na zajęciach z uwzględnieniem specjalnych potrzeb uczniów (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 4. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Kształtowanie i utrwalanie pozytywnych postaw uczniowskich.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wykorzystywanie na zajęciach edukacyjnych technik i metod aktywizujących dostosowanych do sposobów uczenia się ucznia (6 h)
b)Praca w zespołach uczniowskich (6 h)
c)Efektywna organizacja czasu pracy na zajęciach edukacyjnych z wykorzystanie technik szybkiego uczenia się i zapamiętywania (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 5. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Koncepcja i istota EWD.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (6 h)
b)Prawidłowa analizy wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 h)
c)Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 6. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Szkoła Podstawowa w Pogorzeli
Wykład (4 h dydaktyczne):
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Obsługa tablicy interaktywnej i urządzeń powiązanych (6 h)
b)Korzystanie z katalogu przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych na lekcjach (6 h)
c)Radzenie sobie z podstawowymi problemami systemowymi (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 7. Praca z uczniem młodszym. Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Wykład (4 h dydaktyczne):
Współczesne postrzeganie roli edukacji wśród uczniów i społeczeństwa informacyjnego.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Prawidłowa diagnoza sposobów uczenia się uczniów (6 h)
b)Efektywny dobór metod i technik pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia w grupach zróżnicowanych wiekowo (6 h)
c)Efektywna organizacja czasu pracy na zajęciach edukacyjnych w grupach zróżnicowanych wiekowo (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 8. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Udoskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy zespołowej.
Warsztaty (łącznie 24 h dydaktyczne):
a)Aranżacja przestrzeni edukacyjnej w sposób umożliwiający indywidualizację pracy na lekcji (2 x 6 h)
b)Optymalizacja wykorzystania zasobów szkoły na zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem metod motywujących uczniów do uczenia się (2 x 6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 16 h zegarowych)
4 spotkania x 4 h
Część 9. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Gołdapi
Warsztaty (łącznie 12 h dydaktycznych):
a)Wykorzystanie tabletów i odpowiednich do grup wiekowych aplikacji na zajęciach edukacyjnych (2 x 6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 8 h zegarowych)
2 spotkania x 4 h
Część 10. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Technikum w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Wykład - lekcja pokazowa wykorzystująca TIK w scenariuszu zajęć (dla przedmiotów ścisłych i dla przedmiotów humanistycznych).
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Obsługa tablicy interaktywnej i urządzeń powiązanych (6 h)
b)Radzenie sobie z podstawowymi usterkami systemowymi (6 h)
c)Efektywna organizacja czasu pracy na zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem TIK (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych)
3 spotkania x 4 h
Część 11. Szkoła promuje wartość edukacji. Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Różne formy promocji szkoły i sukcesów edukacyjnych uczniów w środowisku rodziców.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Umiejętności komunikacyjne w kontaktach z rodzicem ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (6 h)
b)Umiejętna aktywizacja rodziców do współpracy ze szkołą (6 h)
c)Opracowywanie i wykorzystywanie odpowiednich narzędzi niezbędnych do ewaluacji działań szkoły w zakresie współpracy z rodzicami (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 12. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Stres i wypalenie zawodowe.
Warsztaty (6 h dydaktycznych):
Sposoby radzenia sobie ze stresem.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 4 h zegarowe):
Zajęcia relaksacyjne.
Część 13. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi.
Warsztaty (6 h dydaktycznych):
Technologie informacyjno-komunikacyjne (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny).
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 4 h zegarowe):
a)Microsoft Word
b)Microsoft Excell
c)Microsoft Power Point
d)Microsoft Publisher
Część 14. Nauczyciel 45+. Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Gołdapi.
Warsztaty (6 h dydaktycznych):
Techniki emisji głosu.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 4 h zegarowe):
Emisja głosu.
Część 15. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Szkoła Podstawowa Nr 2
im. Marszałka J. Piłsudskiego w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Jak efektywnie motywować dzieci do nauki i pobudzać ich kreatywność?
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Rozpoznawanie mocnych i słabych stron ucznia (6 h)
b)Strategie uczenia się (6 h)
c)Techniki motywujące do nauki (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 16. Wspieranie pracy wychowawców - bezpieczne przedszkole. Przedszkole Samorządowe Nr 1 w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Zaburzenia emocjonalne u dzieci.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Praca z dzieckiem agresywnym (6 h)
b)Praca z dzieckiem nieśmiałym (6 h)
c)Wpływ mass mediów na rozwój dziecka (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 17. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Przedszkole Niepubliczne U Kubusia Puchatka w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Aktywne metody pracy z dzieckiem w przedszkolu.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Gry i zabawy matematyczne (6 h)
b)Jak aktywizować nieśmiałe dzieci? (6 h)
c)Taniec- aktywna metoda w pracy z dzieckiem (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 18. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Przedszkole Niepubliczne Bajka w Gołdapi
Wykład (4 h dydaktyczne):
Aktywne metody pracy z dzieckiem w przedszkolu.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Zabawy ruchowe (6 h)
b)Tańce ludowe (6 h)
c)Jak prowadzić doświadczenia i eksperymenty w edukacji przedszkolnej? (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 19. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Szkoła Podstawowa
w Galwieciach.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Techniki uczenia i metody motywujące do nauki.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Motywowanie uczniów do nauki (6 h)
b)Nowoczesne metody nauczania (6 h)
c)Techniki efektywnego uczenia się i zapamiętywania (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 20. Techniki uczenia i metody motywujące do nauki. Gimnazjum w Dubeninkach.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Techniki uczenia i metody motywujące do nauki.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Aktywne metody nauczania (6 h)
b)Techniki efektywnego uczenia się (6 h)
c)Metody motywujące uczniów do nauki (6 h)
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 21. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkoła Podstawowa w Dubeninkach.
Wykład (4 h dydaktyczne):
a)Autyzm
b)Dziecko zagrożone niedostosowaniem społecznym
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Praca z dzieckiem zagrożonym niedostosowaniem społecznym - cz. I (6 h)
b)Praca z dzieckiem zagrożonym niedostosowaniem społecznym - cz. II (3 h)
Praca z dzieckiem autystycznym - cz. I (3 h)
c)Praca z dzieckiem autystycznym - cz. II (6 h)
Warsztaty będą zrealizowane na trzech spotkaniach po 6 h.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Część 22. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Gołdapi.
Wykład (4 h dydaktyczne):
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych.
Warsztaty (łącznie 18 h dydaktycznych):
a)Wykorzystanie zasobów portalu Scholaris - cz. I (6 h)
b)Wykorzystanie zasobów portalu Scholaris - cz. II (3 h)
Praca w chmurze - cz. I (3 h)
c)Praca w chmurze - cz. II (6 h)
Warsztaty będą zrealizowane na trzech spotkaniach po 6 h.
Konsultacje indywidualne i grupowe (łącznie 12 h zegarowych):
3 spotkania x 4 h
Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego:
Obowiązki Wykonawcy:
1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.
2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły/przedszkola.
3. Harmonogram wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki.
4. Sposób realizacji i szczegółowa tematyka szkolenia musi być uzgodniona
z SORE.
5. Zaznajomienie się i zrealizowanie zawartych w RPW szkoły/przedszkola informacji, w tym wskaźników.
6. Przesłanie SORE w formie elektronicznej i papierowej harmonogramu szkoleń
z uwzględnieniem: daty, godziny, rodzaju zajęć (wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe), tematu zajęć, przerwy obiadowej na 5 dni przed rozpoczęciem zajęć.
7. Zaleca się aby wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi/przedszkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
8. Sale, pracownie przewidziane na realizację wykładów, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole/przedszkolu udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie.
9. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) i asystentowi projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli.
10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre-testu i post-testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi - do druku.
11. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
12. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
13. Opracowanie i przesłanie SORE sprawozdania z realizacji pełnego cyklu wspomagania w ramach RPW w wersji elektronicznej i papierowej z własnoręcznym podpisem - do 14 dni po zakończeniu ostatniej formy wsparcia.
14. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia.
15. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego.
16. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu.
17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.
18. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe/obiad dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać co najmniej 2 przerw - obiadowej trwającej minimum 30 minut oraz kawowej trwającej 15 minut (przerwy nie wliczają się do czasu godzin szkoleniowych).
19. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego (w tym nie przestrzega terminowego dostarczenia dokumentów) lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega, iż:
a)wykład 4-godzinny odbędzie się w listopadzie,
b)warsztat 6-godzinny odbędzie się po jednym w miesiącach: grudzień, styczeń, luty,
c)konsultacje indywidualne i grupowe 4-godzinne odbędą się po jednym
w miesiącach: styczeń, luty, marzec.
Zamawiający zastrzega, iż ekspert będzie musiał przyjechać do danej szkoły/przedszkola co najmniej w 5 różnych terminach

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 22

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/03/2015

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawne nakładają obowiązek ich posiadania

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej trzy usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń, warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych lub indywidualnych na rzecz nauczycieli bądź osób dorosłych (pełnoletnich)

Potencjał techniczny:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami (Wykonawca będący osobą fizyczną może wskazać sam siebie), z których każda spełni łącznie następujące warunki:
a)Wykształcenie:
-studia wyższe
b)Doświadczenie:
-pożądane ukończone kursy/szkolenia/studia podyplomowe odpowiadające zakresowi tematycznemu oferty doskonalenia,
-dodatkowym atutem będzie przygotowanie do pracy moderatora (np. TERM, ukończone kursy i studia przygotowujące do pracy trenera, lub edukatora, lub tutora, lub coacha, lub moderatora, lub lidera przedsięwzięć edukacyjnych, lub certyfikat trenerski, lub pełnienie funkcji doradcy metodycznego, lub nauczyciela konsultanta).
c)Doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych:
-prowadzenie różnych form pracy z grupami osób dorosłych,
-dodatkowym atutem będzie doświadczenie w prowadzeniu działań realizowanych w szkołach i skierowanych do nauczycieli (np. przygotowanie i prowadzenie lekcji otwartych, szkolenia rad pedagogicznych, nauczycielskich grup przedmiotowych, doradztwo)

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający doprecyzowuje wymagania w zakresie doświadczenia w odniesieniu do niektórych części zamówienia:
Część 1 i 3. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Pożądany pedagog, psycholog, w tym specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia w wieku 6-12 lat.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, wiedza z zakresu planowania pracy szkoły w ww. obszarze.
Część 2. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Pożądany pedagog, psycholog, w tym specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia w wieku 12-15 lat.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, wiedza z zakresu planowania pracy szkoły w ww. obszarze.
Część 4. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
Bardzo dobra znajomość technik uczenia się i metod aktywizujących.
Szczególnie pożądane kwalifikacje trenera psychologicznego warsztatu grupowego, wykorzystania metod coachingu grupowego w pracy trenera.
Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami w tym także dotyczących sposobów rozpoznawania zdolności uczniów, metod pracy kształtujących u ucznia świadomość jego mocnych i słabych stron oraz odpowiedzialność za własny rozwój.
Bardzo dobra znajomość procesów motywacyjnych, umiejętności wychowawczych, sposobów motywacji dziecka do nauki, pracy.
Część 5. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Pożądane doświadczenie praktyczne w projektowaniu i realizacji ewaluacji
z wykorzystaniem analiz opartych na Kalkulatorach EWD oraz wiedza teoretyczna na temat EWD/ewaluacji.
Pożądana znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Część 6 i 10. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
Pożądany specjalista w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Szczególnie pożądane kwalifikacje edukatora, lub moderatora, lub trenera. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami. Bardzo dobra znajomość obsługi urządzeń TIK.
Część 7. Praca z uczniem młodszym.
Pożądany metodyk edukacji wczesnoszkolnej, psycholog-pedagog specjalizujący się
w rozwoju dzieci w okresie przedszkolnym i szkolnym oraz znajomość metod pracy
z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Pożądana znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 8. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły?
Pożądany pedagog, psycholog, w tym specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia w wieku 6-12 lat. Pożądany specjalista w dziedzinie aranżacji przestrzeni edukacyjnej w oparciu o indywidualizację pracy na lekcji.
Część 9. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły?
Pożądany specjalista w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Szczególnie pożądane kwalifikacje edukatora, lub moderatora, lub trenera. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami. Bardzo dobra znajomość obsługi urządzeń TIK, w tym obsługa Ipad firmy Mac.
Część 11. Szkoła promuje wartość edukacji
Pożądany specjalista w dziedzinie promocji. Pożądane umiejętności coachingowe
z zakresu budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel - rodzic, aktywizowania rodziców, wiedza z zakresu planowania pracy szkoły w ww. obszarze.
Część 12. Nauczyciel 45+
Pożądana bardzo dobra znajomość psychosomatyki oraz doświadczenie w pracy z głosem.
Część 16. Wspieranie pracy wychowawców - bezpieczne przedszkole
Pożądany psycholog mający doświadczenie w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Część 21. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Pożądane doświadczenie w pracy z dzieckiem autystycznym.
Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając
w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
a)Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w umowie. Zmiana umowy może być dokonana w granicach wyznaczonych przepisami ustawy, w tym art. 144 ustawy Pzp, wyłącznie za zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
b)Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:
-Zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej.
-Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy.
-Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT.
-Wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, które mają wpływ na realizację zamówienia

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2:
Doświadczenie eksperckie osób, które pełnić będą funkcję ekspertów

Znaczenie kryterium 2: 55

Nazwa kryterium 3: Kwalifikacje

Znaczenie kryterium 3: 5

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, ul. Wolności 11, 19-500 Gołdap

Data składania wniosków, ofert: 16/10/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 12:00

Miejsce składania:
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, ul. Wolności 11, 19-500 Gołdap

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Podobne przetargi

433010 / 2012-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Obsługi Oświaty i Sportu w Nidzicy - Nidzica (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i prowadzenie zajęć dodatkowych logopedycznych w ramach projektu Jestem zdolny, tylko mnie odkryj! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych

443472 / 2013-10-30 - Inny: Jednostka samorzÄ…du terytorialnego

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Mińsk Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w ramach projektu pn. Budowanie kompleksowego systemu wspomagania rozwoju szkół i placówek w powiecie mińskim

50014 / 2012-02-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Zespół ds. Oświaty w Świętajnie - Świętajno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów kl.I-III szkół podstawowych w Gminie Świętajno

22879 / 2014-02-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Doskonalenie pracy nauczycieli wchodzących w skład Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Gawlikach Wielkich

196172 / 2010-07-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych dla Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego pn.: Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubawie

391896 / 2012-10-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Obsługi Oświaty i Sportu w Nidzicy - Nidzica (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i prowadzenie zajęć dodatkowych oraz warsztatów socjoterapeutycznych w ramach projektu Moje odkrycia gwarancją mojego sukcesu

294005 / 2011-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lidzbark Warmiński - Lidzbark Warmiński (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji instruktora gimnastyki korekcyjnej w ramach projektu Akademia przedszkolaków w Gminie Lidzbark Warmiński

212303 / 2014-10-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie - Ostróda (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu obsługi komputera dla grupy osób niepełnosprawnych w ramach Projektu: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostródzie aktywnie integruje

239492 / 2014-07-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH - KURSY ZAWODOWE dla uczestników projektu PN. AKTYWNOŚĆ TWOJĄ SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO realizowanego w 2014r.

386434 / 2012-10-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Biuro Obsługi Szkół w Wydminach - Wydminy (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu -Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Wydminy w roku szkolnym 2012/2013 w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wydminy.

525756 / 2013-12-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Olecko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim

474704 / 2013-11-20 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie kursu z zakresu nowoczesnej fotografii cyfrowej i obróbki obrazu na potrzeby realizacji projektu Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UWM w Olsztynie finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 realizowanego przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie nr umowy UDA-POKL.04.01.01-00-095/10-02

120554 / 2010-04-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Piszu - Pisz (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie usługi szkolenia dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piszu.

29195 / 2014-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Gronowo Elbląskie - Gronowo Elbląskie (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć dydaktycznych/wyrównawczych, kółek zainteresowań, zajęć integracyjnych z psychologiem w Szkole Podstawowej w Jegłowniku w ramach projektu, pn.: Jegłownicka Akademia Nauki

316738 / 2014-09-24 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Kuratorium Oświaty w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
przeprowadzenie form dokształcania i doskonalenia zawodowego dla nauczycieli województwa warmińsko-mazurskiego w ramach zadań edukacyjnych Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty

420942 / 2014-12-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi eksperckie podczas spotkań sieci w ramach projektu pn. SORE działają w szkole - nowy model systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie giżyckim

87265 / 2012-04-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina - Miasto Elbląg - Elbląg (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych w zakresie prowadzenia dodatkowych zajęć przyrodniczych rozwijających zainteresowania uczniów uzdolnionych w ramach realizacji projektu systemowego Indywidualnie znaczy lepiej - wsparcie dla procesu nauczania początkowego w klasach I-III w elbląskich szkołach podstawowych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych