Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

260417 / 2014-12-17 - / Gmina Pyskowice (Pyskowice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-11-07 pod pozycją 234245. Zobacz ogłoszenie 234245 / 2014-11-07 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 260417

Data publikacji: 2014-12-17

Nazwa: Gmina Pyskowice

Ulica: ul. Strzelców Bytomskich 3

Numer domu: 3

Miejscowość: Pyskowice

Kod pocztowy: 44-120

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 3326000

Numer faxu: 32 3326002

Regon: 27625759300000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 234245

Data wydania biuletynu: 2014-11-07

Ogłoszenie dotyczy: 8

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: III.1.

Przed wprowadzeniem zmainy:
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Po wprowadzeniu zmiany:
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Miejsce składania: III.2.

Przed wprowadzeniem zmainy:
Uzasadnienie faktyczne: Bezwzględnym obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie
zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe, oświetlenie ulic, placów i dróg, znajdujących
się na terenie gminy. Na terenie Gminy Pyskowice 87% wszystkich urządzeń oświetlenia ulicznego
stanowią majątek TAURON Dystrybucja S.A. Dnia 31 grudnia 2014 r. skończy się dotychczasowa umowa
obejmująca konserwację i eksploatację punktów świetlnych. Aby dalej realizować możliwość oświetlenia
ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic gminy Pyskowice, wystąpiliśmy w dniu 8 października
2014 r. do właściciela sieci oświetleniowej o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej
usługi konserwacji i eksploatacji oświetlenia ulicznego w drodze przetargu publicznego, zgodnie z ustawą
Prawo zamówień publicznych. Otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, iż
w latach ubiegłych firma wyrażała zgodę na czasową obsługę instalacji oświetlenia ulicznego w niektórych
gminach przez firmy spoza ówczesnej grupy kapitałowej GZE, jednakże doświadczenia tego okresu
przekonały właściciela sieci, iż obsługa oświetlenia ulicznego przez inne firmy prowadzona była z
pominięciem podstawowych zasad eksploatacji i w sposób obarczony dużym ryzykiem wypadku. Biorąc
pod uwagę powyższe, właściciel sieci oświetleniowej własnymi siłami zamierza prowadzić prace związane z
utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, nie wyrażając jednocześnie zgody na prowadzenie tych prac
przez podmiot trzeci. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z przesłanek, o
której mowa w cytowanym przepisie. W przedmiotowym zamówieniu zachodzi przesłanka, o których mowa
w art. 67 ust. 1 lit. a) ustawy Pzp tj. dostawy, usługi lub roboty budowlane, mogą być świadczone tylko
przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.

Po wprowadzeniu zmiany:
UZASADNIENIE PRAWNE - Zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający
może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z przesłanek, o której mowa w
cytowanym przepisie. W przedmiotowym zamówieniu zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1
lit. a i b ustawy Pzp tj. dostawy, usługi lub roboty budowane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawce a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochrona praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Bezwzględnym obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie zaopatrzenia w energie
elektryczną, ciepło i paliwa gazowe, oświetlenie ulic, placów i dróg, znajdujących się na terenie gminy. Na
terenie Gminy Pyskowice 87% wszystkich urządzeń oświetlenia ulicznego stanowią majątek TAURON
Dystrybucja Spółka Akcyjna. Dnia 31 grudnia 2014r. skończy się dotychczasowa umowa obejmująca konserwację i
eksploatację punktów świetlnych. Aby dalej realizować możliwość oświetlenia ulic, dróg i placów znajdując
się w obrębie granic gminy Pyskowice wystąpiliśmy, w dniu 8 października 2014r. do właściciela sieci
oświetleniowej o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej usługi konserwacji i eksploatacji
oświetlenia ulicznego w drodze przetargu publicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, iż w latach ubiegłych firma
wyrażała zgodę na czasową obsługę instalacji oświetlenia ulicznego w niektórych Gminach przez firmy
spoza ówczesnej grupy kapitałowej GZE, jednakże doświadczenia tego okresu przekonały właściciela sieci,
iż obsługa oświetlenia ulicznego prowadzona przez inne firmy prowadzona była z pominięciem
podstawowych zasad eksploatacji i w sposób obarczony dużym ryzykiem wypadku. Biorąc pod uwagę
powyższe właściciel sieci oświetleniowej własnymi siłami zamierza prowadzić prace związane z
utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, nie wyrażając jednocześnie zgody na prowadzenie tych prac
przez podmiot trzeci. Powyższe rozwiązanie pozwoli na osiągniecie następujących celów: - obsługę
instalacji na najwyższym poziomie jakości, - przejecie pełnej odpowiedzialności za ryzyko wynikające z
prowadzenia ruchu urządzeń elektroenergetycznych, - profesjonalne planowanie zabiegów oparte na
przyjętych założeniach jakościowych, w obwiązujących przepisach prawnych, z wykorzystaniem
najnowocześniejszych narzędzi informatycznych, - udostępnienie mieszkańcom możliwości korzystania z
profesjonalniej obsługi centrum telefonicznej obsługi klientów, - koordynacja działań na urządzeniach
elektroenergetycznych sieci dystrybucyjnej z działaniami na sieci oświetleniowej, - znaczną poprawę
bezpieczeństwa pracy przy urządzeniach poprzez koordynowanie operatorów ( jednoznaczne przypisanie
funkcji koordynującego), - profesjonalne przygotowanie zadań remontowo - modernizacyjnych dla sieci
pracujących w układzie skojarzonym oraz sieci wydzielonych, - przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji
urządzeń i utworzenie baz danych współpracujących z cyfrowymi mapami ( GIS), - wykorzystanie
najnowocześniejszych narzędzi łączności i przesyłu danych.
W tych okolicznościach istnieje możliwość udzielenia zamówienia w oparciu o dyspozycję przepisu art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp, gdyż usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, tj. przedsiębiorstwo energetyczne z powołaniem na przysługujące mu prawo własności zastrzega sobie wykonywanie jakichkolwiek prac w odniesieniu do należących do niego instalacji elektroenergetycznych. Zgodnie z definicją legalną prawa własności zawartą w art. 140 Kodeksu cywilnego, do podstawowych uprawnień właścicielskich należy uprawnienie do korzystania z rzeczy i rozporządzania nią z wyłączeniem innych osób. Prawo własności rzeczy ze swojej istoty jest prawem o charakterze wyłącznym. Jego ochrona może uzasadniać udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b ustawy Pzp. Przyczyną techniczną dla powyżej
wskazanego zamówienia jest monopol naturalny na świadczenie tego typu usług. Wynika on z faktu, że
właściciel zgodnie ze swoją wolą jako jedyny może stać się wykonawcą zadania.
Dlatego zgodnie z
uzasadnieniem prawnym i faktycznym Zamawiający zamierza udzielić zamówienia firmie Tauron
Dystrybucja S.A. na konserwację własnych punktów świetlnych.

Podobne przetargi