Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

187235 / 2012-08-30 - Administracja samorzÄ…dowa / Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna (Muszyna)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 187235

Data publikacji: 2012-08-30

Nazwa: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna

Ulica: Rynek 31

Numer domu: 31

Miejscowość: Muszyna

Kod pocztowy: 33-370

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 18 4714009

Numer faxu: 18 4777921

Adres strony internetowej: www.muszyna.pl

Regon: 49189306100000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna - zamówienie dodatkowe

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Montaż systemu alarmowego
2) Montaż włazu
3) Montaż sieci komputerowej i instalacja okablowania strukturalnego

Kody CPV: 453121007

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w gminie Muszyna w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 6. Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.2. Rozwój obszarów wiejskich, Schemat B: Infrastruktura społeczna w tym edukacyjna i sportowa, dofinansowywana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Nazwa wykonawcy: BAU-POL Władysław Szczurek

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Mikołaja Reja 10

Miejscowość: Nowy Sącz

Kod pocztowy: 33-300

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Data udzielenie zamówienia: 30/08/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 27567,64

Cena wybranej oferty: 32104,13

Cena minimalna: 32104,13

Cena maksymalna: 32104,13

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Procedura udzielenia zamówienia dodatkowego pn. Budowa nowego budynku dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem jako końcowy element reformy sieci szkół w Gminie Muszyna wszczęta została na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych.
Wykonawcę zamówienia podstawowego BAU-POL Władysław Szczurek 33-300 Nowy Sącz, ul. Mikołaja Reja 10 wybrano w trybie przetargu nieograniczonego, tym samym zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Przedmiot zamówienia dodatkowego nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego, ale jest niezbędny do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego.
Po rozpoczęciu robót budowlanych okazało się, że opracowana w 2005 r. dokumentacja projektowa nie obejmowała systemu alarmowego mimo że zaprojektowany został system monitoringu. Ze względów finansowych budowa szkoły została podzielona na części, tym samym planowanie i przygotowanie procesu inwestycyjnego w tak długim odstępie czasowym usprawiedliwia udzielanie zamówień dodatkowych, ponieważ Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że etapy dokumentacji projektowej uwzględnią monitoring, a nie zostanie zaprojektowany system alarmowy w budynku szkoły. Na tym etapie wykonanie alarmu jest korzystne w stosunku do kosztów które będą musiały być poniesione później. Realizacja sytemu alarmowego w terminie późniejszym wymagałaby wielu przeróbek, a co za tym idzie Zamawiający poniósłby niewspółmiernie wysokie koszty realizacji zamówienia. Pierwotnie planowaliśmy, że system monitoringu będzie wystarczający, jednakże okazało się, że wartość sprzętu, który został zamówiony wymaga ubezpieczenia. Podczas trwania czynności prowadzenia kolejnych przetargów na roboty budowlane i dostawy sprzętu okazało się, iż zamontowanie systemu alarmowego będzie miało wpływ na wysokość późniejszego ubezpieczenia obiektu.
Ponadto w trakcie wykonywania robót wykończeniowych stwierdzono brak dostępu na część strychową z wnętrza budynku. Wykonanie wejścia na część strychową jest niezbędnym elementem koniecznym do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Z uwagi, że projekt budowlany opracowany został w roku 2005 r. i sieć komputerowa została zaprojektowana w kat. V, a jego realizacja przebiega etapami w chwili obecnej sieć komputerowa i instalacja okablowania strukturalnego musi spełniać wymagania kat. 6. zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie wykonania sal komputerowych. Dokumentacja projektowa nie uwzględniała wymienionych wyżej elementów robót.
Poniesienie kosztów prowadzenia kolejnych procedur przetargowych oraz szacowana wartość zamówienia musiałaby uwzględniać roboty, które na obecnym etapie nie muszą być wykonywane m.in. rozbiórkę częściową ocieplenia w celu poprowadzenia kabli i jej odtworzenie, wykonania robót rozbiórkowych w stropie w celu montażu wyłazu, wymianę okablowania. Pomimo należytej staranności Zamawiający nie był w stanie przewidzieć takiej sytuacji. Dokonanie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki podyktowane jest również zintegrowaniem urządzeń i włączeniem ich do systemu zabezpieczenia przeciwpożarowego, przed terminem oddania obiektu do użytkowania.
Na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy zaistnienia wszystkich wyżej opisanych przesłanek uprawniających do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 5 powołanej na wstępie ustawy:
a) warunek (1) - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek spełniony bowiem Zamawiający zamierza udzielić przedmiotowe zamówienie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. tj. BAU-POL Władysław Szczurek 33-300 Nowy Sącz, ul. Mikołaja Reja 10 realizującemu umowę nr Zp.272.44.2012 z dnia 07/0/2012.
b) warunek (2) - zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych - jest spełniony, przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane, których opis stanowią następujące dokumenty wymagane art. 31 ust.1 ustawy: - rysunki w formie nadzoru autorskiego, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - przedmiar; Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego została określona zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 1 ustawy na podstawie kosztorysu inwestorskiego.
c) warunek (3) - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, warunek jest spełniony - dokumentacja projektowa na podstawie której realizowane są roboty podstawowe nie obejmowała przedmiotowego zakresu robót.
d) warunek (4) - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego także jest spełniony- wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego stanowi około 13 % wartości zamówienia podstawowego.
e) warunek (5) - wykonanie zamówienia jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego także został spełniony - aby Wykonawca mógł w całości wykonać roboty budowlane przewidziane do realizacji w umowie podstawowej musi wykonać zamówienie dodatkowe.
f) warunek (6) - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia uznać należy za spełniony - zakres przedmiotu zamówienia w przetargu nr Zp.271.11.2012 w wyniku którego podpisana została umowa nr Zp.272.44.2012 z dnia 07/05/2012 określały następujące dokumenty: - pozwolenie na budowę, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary, warunki techniczno-organizacyjne. Na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz dzień zawarcia umowy z wykonawcą był to pełny zakres robót, który z należytą starannością mógł przygotować Zamawiający.
Konieczność zatem wykonania zamówienia dodatkowego nie jest wynikiem błędu czy też świadomego działania Zamawiającego

Podobne przetargi