Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

142724 / 2010-05-25 - Inny: Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowosci prawnej / Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych (Zielona Góra)

Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu dla nadleśnictw Babimost, Świebodzin, Brzózka, Gubin, Bytnica, Krosno

Opis zamówienia

Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu dla nadleśnictw Babimost, Świebodzin, Brzózka, Gubin, Bytnica, Krosno - zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej (SIWZ) - w ramach uproszczonych strategicznych ocen oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000.
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 planów urządzenia lasu jest elementem składowym budowy planu urządzenia lasu - zgodnie z Instrukcją Urządzania Lasu.

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko planów urządzenia lasu dla 6 nadleśnictw w zakresie zadań pozostających do realizacji na okres do końca obowiązywania planów, przy czym opracowanie prognozy na każde Nadleśnictwo stanowi odrębną część zamówienia:
Pakiet (część) I
Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Babimost, na lata 2008-2017r.,
Pakiet (część) II
Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Świebodzin, na lata 2008-2017r.,
Pakiet (część) III
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Brzózka, na lata 2007-2016 r.,
Pakiet (część) IV
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Gubin, na lata 2007-2016.,
Pakiet (część) V
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Bytnica na lata 2007-2016.,
Pakiet (część) VI
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Krosno, na lata 2007-2016.

2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
(egz. dla RDOŚ)
(egz. dla PWIS)
(egz. dla DGLP)
(egz. dla RDLP)
(egz. dla nadleśnictwa).
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227),

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 142724

Data publikacji: 2010-05-25

Nazwa:
Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych

Ulica: ul. Kazimierza Wielkiego 24a

Numer domu: 24a

Miejscowość: Zielona Góra

Kod pocztowy: 65-950

Województwo / kraj: lubuskie

Numer telefonu: 068 3254451 w. 242

Numer faxu: 068 3253630

Adres strony internetowej: www.zielonagora.lasy.gov.pl

Regon: 97004031028001

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowosci prawnej

Inny rodzaj zamawiającego:
Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowosci prawnej

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu dla nadleśnictw Babimost, Świebodzin, Brzózka, Gubin, Bytnica, Krosno

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu dla nadleśnictw Babimost, Świebodzin, Brzózka, Gubin, Bytnica, Krosno - zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej (SIWZ) - w ramach uproszczonych strategicznych ocen oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000.
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 planów urządzenia lasu jest elementem składowym budowy planu urządzenia lasu - zgodnie z Instrukcją Urządzania Lasu.

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko planów urządzenia lasu dla 6 nadleśnictw w zakresie zadań pozostających do realizacji na okres do końca obowiązywania planów, przy czym opracowanie prognozy na każde Nadleśnictwo stanowi odrębną część zamówienia:
Pakiet (część) I
Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Babimost, na lata 2008-2017r.,
Pakiet (część) II
Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Świebodzin, na lata 2008-2017r.,
Pakiet (część) III
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Brzózka, na lata 2007-2016 r.,
Pakiet (część) IV
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Gubin, na lata 2007-2016.,
Pakiet (część) V
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Bytnica na lata 2007-2016.,
Pakiet (część) VI
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Krosno, na lata 2007-2016.

2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
(egz. dla RDOŚ)
(egz. dla PWIS)
(egz. dla DGLP)
(egz. dla RDLP)
(egz. dla nadleśnictwa).
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227),

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 6

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/10/2010

Informacja na temat wadium:
1. Warunkiem udziału w Postępowaniu jest wniesienie wadium.
2. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokościach :
Nadleśnictwo (pakiet) Kwota wadium
Brzózka 600,00
Gubin 600,00
Krosno 600,00
Świebodzin 600,00
Babimost 600,00
Bytnica 600,00
- dla właściwych części zamówienia, dla których Wykonawca składa ofertę.
3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r. nr 109, poz. 1158, z póź. zm.).
Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Konto bankowe: BGŻ w Zielonej Górze
Numer rachunku: 42 2030 0045 1110 0000 0051 5680,
z dopiskiem, (Wadium przetargowe na opracowanie prognozy) oraz nazwą nadleśnictwa (nadleśnictw) którego opracowanie dotyczy (części zamówienia).
5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty.
6. Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 08 czerwca 2010 r., do godz. 900.
8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 08 czerwca 2010 r., do godz. 900 , gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium.
9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust 4 oraz art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy).
10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana z zastrzeżeniem ust. 11.
11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczania należytego wykonania umowy.
12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w dziale VI SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w dziale VI SIWZ, lub pełnomocnictw, chyba ż udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego tj. 3 dni.
15. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:
1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczania należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
16. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, oraz w świetle przepisu art. 45 ust.7 ustawy Pzp wniesienie wadium w formie pieniężnej może być dokonane tylko poprzez udzieloną bankowi przez Wykonawcę dyspozycję obciążenia jego rachunku kwotą wadium i uznania tą kwotą rachunku zamawiającego.
17. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną forma wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Wykonawca powinien posiadać zezwolenie na wykonywanie planów urządzenia lasu zgodnie z zapisami Art.19a (Ustawy o lasach)

Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca wykonał przynajmniej jedno opracowanie planistyczne w zakresie leśnictwa lub ochrony środowiska w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie

Oświadczenie nr 1: Tak

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
A. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w zakresie rzeczowym oraz terminów realizacji zamówienia w przypadku:

Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy każda ze stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności:
1) W wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie zobowiązany do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia.
2) W trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty.
3) Z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 Kc).
4) Nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia, w tym zmiana stawki VAT) bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych).
5) Wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja robót objętych zamówieniem, związana z wykonaniem robót (usług) zamiennych lub wykonanie robót dodatkowych bez redukcji robót.
6) Wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek).
7) W wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku.
8) Zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót, usług dostaw objętych umową.
9) W przypadku, gdy w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony bład dokumentacji lub danych źródłowych przekazanych Wykonawcy, wymagający
B. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Zielonej Górze
65-950 Zielona Góra, ul. Kazimierza Wielkiego 24a

Data składania wniosków, ofert: 08/06/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
siedzibie Zamawiającego w sekretariacie na 4 piętrze

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Babimost, na lata 2008-2017r.

Opis:
2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
egz. dla RDOŚ
egz. dla PWIS
egz. dla DGLP
egz. dla RDLP
egz. dla nadleśnictwa.
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227)

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czas: D

Data zakończenia: 31/08/2010

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 2

Nazwa:
Prognoza oddziaływania projektu planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Świebodzin, na lata 2008-2017r

Opis:
2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
egz. dla RDOŚ
egz. dla PWIS
egz. dla DGLP
egz. dla RDLP
egz. dla nadleśnictwa.
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227)

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czas: D

Data zakończenia: 31/08/2010

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 3

Nazwa:
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Brzózka, na lata 2007-2016 r.

Opis:
2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
egz. dla RDOŚ
egz. dla PWIS
egz. dla DGLP
egz. dla RDLP
egz. dla nadleśnictwa.
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227)

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czas: D

Data zakończenia: 30/09/2010

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 4

Nazwa:
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Gubin, na lata 2007-2016.

Opis:
2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
egz. dla RDOŚ
egz. dla PWIS
egz. dla DGLP
egz. dla RDLP
egz. dla nadleśnictwa.
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227)

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czas: D

Data zakończenia: 30/09/2010

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 5

Nazwa:
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Bytnica na lata 2007-2016

Opis:
2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
egz. dla RDOŚ
egz. dla PWIS
egz. dla DGLP
egz. dla RDLP
egz. dla nadleśnictwa.
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227)

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czas: D

Data zakończenia: 31/10/2010

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 6

Nazwa:
Prognoza oddziaływania planu urządzenia lasu na środowisko i obszary Natura 2000 dla nadleśnictwa Krosno, na lata 2007-2016

Opis:
2. Prognozy oddziaływania na środowisko, zgodnie z zapisami art. 51 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) :
zawierają:
a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami,
b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy,
c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania,
d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym;
określają, analizują i oceniają:
a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu,
b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem,
c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu,
e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na:
- różnorodność biologiczną,
- ludzi,
- zwierzęta,
- rośliny,
- wodę,
- powietrze,
- powierzchnię ziemi,
- krajobraz,
- klimat,
- zasoby naturalne,
- zabytki,
- dobra materialne
- z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy;
przedstawiają:
a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
3. Zgodnie z art. 52 przywołanej powyżej ustawy informacjom zawartym w prognozie stawiane są następujące wymagania:
1. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 51 ust. 2, powinny być opracowane stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny oraz dostosowane do zawartości i stopnia szczegółowości projektowanego dokumentu oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowywania projektów dokumentów powiązanych z tym dokumentem.
2. W prognozie oddziaływania na środowisko, o której mowa w art. 51 ust. 1, uwzględnia się informacje zawarte w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektem dokumentu będącego przedmiotem postępowania.
3. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska oraz ministrem właściwym do spraw zdrowia może określić, w drodze rozporządzenia, dodatkowe wymagania, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, kierując się szczególnymi potrzebami planowania przestrzennego na szczeblu gminy oraz uwzględniając:
1) formę sporządzenia prognozy;
2) zakres zagadnień, które powinny zostać określone i ocenione w prognozie;
3) zakres terytorialny prognozy;
4) rodzaje dokumentów zawierających informacje, które powinny być uwzględnione w prognozie.
Ramowy zakres prognozy - w ramach uproszczonej oceny oddziaływania na środowisko został zaakceptowany przez Ministerstwo Środowiska i przedstawicieli Komisji Europejskiej (Załącznik nr 6), zaś szczegółowe wytyczne/propozycje zakresu i stopnia szczegółowości Prognozy zostały przedstawione w Załączniku nr 5.
4. Pozostałe informacje dotyczące realizacji zamówienia (dotyczy każdego pakietu osobno)

- wykonanie dokumentacji kartograficznej w postaci wydruków map przeglądowych w skali 1:25000, widok w całości
- wykonanie warstw wektorowych (format plików shape) zawierających treść dotyczącą w/w opracowania - do zasilenia leśnych map numerycznych,
- przekazanie kompletu danych analogowych (wydruki) w 5 egzemplarzach z opisem:
egz. dla RDOŚ
egz. dla PWIS
egz. dla DGLP
egz. dla RDLP
egz. dla nadleśnictwa.
- przekazanie kopii dokumentów w formie elektronicznej na nośnik CD z nadrukiem tytułowym:
dla DGLP
dla RDLP.
dla nadleśnictwa
- prace należy wykonać z wykorzystaniem danych wyjściowych oraz materiałów pozyskanych własnym kosztem i staraniem Wykonawcy,
- wszelkie uzgodnienia Wykonawcy z instytucjami ustawowo opiniującymi mogą odbywać się z udziałem przedstawiciela Zlecającego,
- wygląd materiałów przekazanych: twarda oprawa z tłoczonymi literami, mapy złożone do formatu A4.
5. Prace należy wykonać zgodnie z:
ustawą z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 45, poz. 435, z późniejszymi zmianami.),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. nr 256, poz. 2151),
rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie warunków udzielania zezwoleń na wykonywanie planów urządzenia lasu (Dz. U. nr 256,
poz. 2152),
obowiązującą Instrukcją Urządzania Lasu stanowiącą załącznik do Zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.04.2003r.
obowiązującymi Zasadami Hodowli Lasu, Instrukcją Ochrony Lasu,
zarządzeniem nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 23.08.2001r. w sprawie zdefiniowania standardu leśnej mapy numerycznej dla poziomu nadleśnictwa, z późniejszymi zmianami,
zarządzeniem Nr 13 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20.03.2007r. w sprawie przenoszenia informacji pomiędzy planem urządzenia lasu dla nadleśnictwa a Systemem Informatycznym Lasów Państwowych (SILP) oraz w sprawie bieżącej aktualizacji stanu lasu w SILP,
zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 9 lutego 2009 r. w sprawie zmiany zarządzenia dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 18 kwietnia 2003 roku w sprawie instrukcji urządzania lasu,
protokołami uzgodnień z Dyrektorem RDLP lub osobą przez niego upoważnioną lub też z kierownikiem jednostki organizacyjnej LP dla której sporządzany jest projekt - tylko po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Dyrektora RDLP,
ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227)

Kody CPV:
907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)

Czas: D

Data zakończenia: 31/10/2010

Kod kryterium cenowe: A

Podobne przetargi

70972 / 2011-04-08 - Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 planów urządzenia lasu dla nadleśnictw Cybinka, Sława Śląska, Torzym, Wolsztyn

35942 / 2011-03-04 - Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 907114008 (Usługi oceny oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną)
Opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko i obszary Natura 2000 dla planów urządzenia lasu nadleśnictw Cybinka, Sława Śląska, Torzym, Wolsztyn