Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

310334 / 2014-09-18 - Inny: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie (Chełm)

Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

1) Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm.
2) Uczestnicy szkolenia: 13 osób, w tym: 5 osób-kandydatów do pełnienia funkcji rodzin zastępczych niezawodowych oraz 8 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych zawodowych.
4. Zakres zamówienia:
1) Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodna rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 274, poz.1620).
2) W przypadku 5 osób - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej podstawowy zakres programowy szkolenia obejmuje:

a) elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka; regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym:
- zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego,
- zasady finansowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego;
b) wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru;
c) wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem:
- problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną,
- wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i rodzinę,
- wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka,
- występowania przemocy w rodzinie,
- efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka,
- potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań;
d) podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach;
e) wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie;
f) wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka;
g) wiedzę z zakresu organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
h) organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
i) podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień;
j) wiedzę o znaczeniu rodziny biologicznej w życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i pośrednich z rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego;
k) wiedzę na temat wpływu pieczy zastępczej na środowisko rodziny zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci naturalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
l) zapoznanie się z doświadczeniami wychowawczymi rodzin, które sprawują pieczę zastępczą, w formie praktyk w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na wyżej wymieniony zakres programowy wynosi 65 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 10 godzin szkolenia z zakresu określonego w pkt.4.2.l).

3) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich obejmuje:
a) wybrane zagadnienia z zakresu metod i zasad oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w tym socjoterapeutycznych oraz profilaktyczno -wychowawczych;
b) wybrane zagadnienia z zakresu zachowań wykraczających poza normy społeczne i prawne, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian cywilizacyjnych i kulturowych na zachowania dysfunkcyjne dzieci i młodzieży oraz związaną z tym konieczność dostosowania metod interwencji kryzysowej i oddziaływań profilaktycznych;
c) podstawy wiedzy o zasadach odpowiedzialności nieletnich, zasadach i trybie postępowania przed sadem rodzinnym oraz przepisach dotyczących kuratorów sądowych.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na zakres programowy, o którym mowa w pkt. 4.3 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

4) W przypadku 4 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego obejmuje:

a) specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych;
b) wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i trudności w funkcjonowaniu społecznym;
c) doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka;
d) wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych;
e) metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.4 wynosi 15 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

5) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego, którzy będą sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi obejmuje:
a) wiedzę z zakresu wczesnej diagnostyki, w tym wczesnego rozpoznawania zaburzeń rozwojowych, interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, jako kompleksowej wielospecjalistycznej pomocy dziecku niepełnosprawnego;
b) wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego oraz metod rewalidacji i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego;
c) informacje o organizacjach i instytucjach wspierających oraz udzielających specjalistycznej rodzinom wychowującym dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami;
d) wiedzę z zakresu specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.5 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

5. Zadania Wykonawcy:

1) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników Projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm
2) Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu.
3) Zwrot kosztów dojazdu na szkolenie w kwocie 15 zł osoba/dzień szkolenia, bez względu na liczbę godzin szkolenia w danym dniu.
4) Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m. inn. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń, organizacji wyjazdu studyjnego.
5) Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań i deseru) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu.
6) Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych.
7) Zapewnienie zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie (z miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
8) Zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych za zgodą Towarzystwa Nasz Dom. oraz materiałów biurowych dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-5, po 1 długopisie i po 1 kolorowej, tekturowej teczce A-4 na każdego uczestnika, które po zakończeniu szkolenia stają się ich własnością. Wzory materiałów szkoleniowych należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
9) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Program i harmonogram szkolenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
10) Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia.
11) Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom.
12) Zapewnienie ciągłości prowadzenia szkolenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
13) Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń.
14) Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia i warsztatów, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia.
15) Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania szkolenia. Wzór zaświadczenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
16) Przygotowanie raportu poszkoleniowego w formie elektronicznej (płyta CD) i papierowej z zamieszczonymi zdjęciami obrazującymi różne formy realizowanych zajęć.
17) Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń itp. logotypami UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dostępnymi u Zamawiającego lub/i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl;
18) Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.);
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
7. Wykonawca nie może pobierać od uczestników żadnych dodatkowych opłat.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 310334

Data publikacji: 2014-09-18

Nazwa: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie

Ulica: Plac Niepodległości 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Chełm

Kod pocztowy: 22-100

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: 82 562 76 51

Numer faxu: 82 562 76 51

Adres strony internetowej:
www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)

Regon: 11020018800000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna

Inny rodzaj zamawiającego: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

1) Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm.
2) Uczestnicy szkolenia: 13 osób, w tym: 5 osób-kandydatów do pełnienia funkcji rodzin zastępczych niezawodowych oraz 8 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych zawodowych.
4. Zakres zamówienia:
1) Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodna rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 274, poz.1620).
2) W przypadku 5 osób - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej podstawowy zakres programowy szkolenia obejmuje:

a) elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka; regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym:
- zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego,
- zasady finansowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego;
b) wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru;
c) wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem:
- problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną,
- wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i rodzinę,
- wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka,
- występowania przemocy w rodzinie,
- efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka,
- potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań;
d) podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach;
e) wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie;
f) wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka;
g) wiedzę z zakresu organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
h) organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
i) podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień;
j) wiedzę o znaczeniu rodziny biologicznej w życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i pośrednich z rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego;
k) wiedzę na temat wpływu pieczy zastępczej na środowisko rodziny zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci naturalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
l) zapoznanie się z doświadczeniami wychowawczymi rodzin, które sprawują pieczę zastępczą, w formie praktyk w rodzinie zastępczej zawodowej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na wyżej wymieniony zakres programowy wynosi 65 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 10 godzin szkolenia z zakresu określonego w pkt.4.2.l).

3) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, która będzie sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi umieszczonymi na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich obejmuje:
a) wybrane zagadnienia z zakresu metod i zasad oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w tym socjoterapeutycznych oraz profilaktyczno -wychowawczych;
b) wybrane zagadnienia z zakresu zachowań wykraczających poza normy społeczne i prawne, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian cywilizacyjnych i kulturowych na zachowania dysfunkcyjne dzieci i młodzieży oraz związaną z tym konieczność dostosowania metod interwencji kryzysowej i oddziaływań profilaktycznych;
c) podstawy wiedzy o zasadach odpowiedzialności nieletnich, zasadach i trybie postępowania przed sadem rodzinnym oraz przepisach dotyczących kuratorów sądowych.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na zakres programowy, o którym mowa w pkt. 4.3 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

4) W przypadku 4 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego obejmuje:

a) specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych;
b) wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i trudności w funkcjonowaniu społecznym;
c) doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka;
d) wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych;
e) metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.4 wynosi 15 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

5) W przypadku 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej (posiadających świadectwo ukończenia szkolenia z podstawowego zakresu) zakres programowy dodatkowego szkolenia dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz kandydatów na dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego, którzy będą sprawować opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi obejmuje:
a) wiedzę z zakresu wczesnej diagnostyki, w tym wczesnego rozpoznawania zaburzeń rozwojowych, interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, jako kompleksowej wielospecjalistycznej pomocy dziecku niepełnosprawnego;
b) wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego oraz metod rewalidacji i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego;
c) informacje o organizacjach i instytucjach wspierających oraz udzielających specjalistycznej rodzinom wychowującym dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami;
d) wiedzę z zakresu specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych.

Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt.4.5 wynosi 20 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.

5. Zadania Wykonawcy:

1) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników Projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm
2) Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu.
3) Zwrot kosztów dojazdu na szkolenie w kwocie 15 zł osoba/dzień szkolenia, bez względu na liczbę godzin szkolenia w danym dniu.
4) Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m. inn. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń, organizacji wyjazdu studyjnego.
5) Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań i deseru) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu.
6) Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych.
7) Zapewnienie zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie (z miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
8) Zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych za zgodą Towarzystwa Nasz Dom. oraz materiałów biurowych dla każdego uczestnika tj. po 1 notatniku A-5, po 1 długopisie i po 1 kolorowej, tekturowej teczce A-4 na każdego uczestnika, które po zakończeniu szkolenia stają się ich własnością. Wzory materiałów szkoleniowych należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
9) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Program i harmonogram szkolenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
10) Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia.
11) Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom.
12) Zapewnienie ciągłości prowadzenia szkolenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
13) Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń.
14) Prowadzenie dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia i warsztatów, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia.
15) Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania szkolenia. Wzór zaświadczenia należy dostarczyć do Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
16) Przygotowanie raportu poszkoleniowego w formie elektronicznej (płyta CD) i papierowej z zamieszczonymi zdjęciami obrazującymi różne formy realizowanych zajęć.
17) Oznakowanie pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych, zaświadczeń itp. logotypami UE, EFS i POKL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dostępnymi u Zamawiającego lub/i na stronie internetowej www.wup.lublin.pl;
18) Przetwarzanie danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.);
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
7. Wykonawca nie może pobierać od uczestników żadnych dodatkowych opłat.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 15/12/2014

Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w
postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony
łącznie.

Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania
wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w
postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający
przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia weźmie pod uwagę łączne doświadczenie Wykonawców.

Potencjał techniczny:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania przez Wykonawców
wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia
wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
(załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten
warunek, jeżeli zostanie on spełniony łącznie.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności dysponują co najmniej 2
osobami posiadającymi odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego
dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez Towarzystwo
Nasz Dom. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu
będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie: a) oświadczenia
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ), b) wykazu osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SIWZ). Przedłożony wykaz powinien
zawierać co najmniej 2 osoby posiadające odpowiednie wykształcenie oraz certyfikat ukończenia kursu
kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza/Adopcja wydanego przez
Towarzystwo Nasz Dom. c) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia (załącznik nr 5 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał kadrowy Wykonawców.

Sytuacja ekonomiczna:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji
ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w
postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony
łącznie.

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy,
Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu
niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi
podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: 1)
zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu,
przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym
podmiotem; 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawca
reprezentowany przez pełnomocnika winien złożyć wraz z ofertą stosowny dokument pełnomocnictwa w oryginale
(ewentualnie notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa). 4. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego
złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych).

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych
okoliczności z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiana terminu wykonania przedmiotu
umowy spowodowana: a) zaistnieniem siły wyższej mającej wpływ na termin wykonania umowy; b) innymi
przyczynami zewnętrznymi (np. dotyczącymi uczestników szkolenia) niezależnymi od Zamawiającego oraz
Wykonawcy skutkującymi niemożliwością wykonania umowy w terminie. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z
w/w okoliczności termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do
zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych
okoliczności. 2) zmiany osobowe: Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na
inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w SIWZ,
spowodowana: a) śmiercią, chorobą lub innym zdarzeniem losowym, b) niewywiązaniem się z obowiązków
wynikających z umowy, c) inną przyczyną niezależną od Wykonawcy (np. rezygnacja itp.), W przypadku
wystąpienia w/w okoliczności zmiana osób będzie wymagała pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego.
3) zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wynikająca ze zmiany ilości osób biorących udział w szkleniu. W
przypadku wystąpienia w/w okoliczności wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie o odpowiednią
kwotę.

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia:
www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Powiatowe Centrum Pomocy
Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac Niepodległości 1, pok. nr 149

Data składania wniosków, ofert: 26/09/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 09:30

Miejsce składania:
siedziba Zamawiającego Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac
Niepodległości 1, pok. nr 147 lub za pośrednictwem poczty.

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
projekt systemowy pn: START współfinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

259628 / 2011-08-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Krasnystaw (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie projektu systemowego Samodzielność drogą do aktywności życiowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

184020 / 2012-06-01 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Filologii Polskiej UMCS (kierunek studiów: Filologia Polska SUM, gr. uzup. specjalność nauczycielską) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z wiedzy o kulturze w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

247891 / 2012-11-23 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji opiekuna podczas trwania studenckich praktyk pedagogicznych dla studentów Instytutu Muzyki Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie (oznaczenie sprawy: PN/12-2012/WA)

34854 / 2010-02-08 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie kursu zaawansowanej obsługi programu AutoCad dla studentów specjalności projektowanie mechatroniczne, na kierunku Mechanika i budowa maszyn, w związku z realizacją projektu pod tytułem: Myśl strategicznie! Ucz się praktycznie! Programu rozwoju PWSZ w Chełmie.

38411 / 2014-02-26 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Filologii Polskiej na Wydziale Humanistycznym UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/24-2014/WH)

234511 / 2011-09-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dołhobyczów - Dołhobyczów (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług edukacyjnych realizowanych w ramach projektu Inwestujemy w naszą przyszłość w Szkole Podstawowej w Hulczu

209869 / 2013-10-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS odbywającymi praktyki ogólnopedagogiczne ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/472-2013/WH)

119108 / 2011-05-18 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa opiekuna praktyk pedagogicznych w związku z realizacją projektu pt. Praktyka i wiedza drogą do sukcesu.

82486 / 2012-03-16 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie szkoleń teoretycznych, modułowych w Organizacji Szkolenia Personelu Technicznego Part 147 z przedmiotu: Podstawy aerodynamiki, Aerodynamika, struktury i systemy samolotu z napędem turbinowym (część aerodynamiczna), Aerodynamika, struktury i systemy samolotu z napędem tłokowym (część aerodynamiczna), Śmigło.

27262 / 2012-01-28 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

21978 / 2015-01-30 - Inny: powiatowe samorzÄ…dowe jednostki organizacyjne

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II - Radzyń Podlaski (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej 30.000 euro - Wybór nauczyciela prowadzącego zajęcia dodatkowe z języka angielskiego zawodowego.

38247 / 2014-02-26 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Filologii Polskiej na Wydziale Humanistycznym UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/15-2014/WH)

389930 / 2009-11-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć na II semestrze studiów podyplomowych z Kształcenia zdalnego w edukacji

80446 / 2012-03-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Filologii Polskiej UMCS (kierunek studiów: Filologia Polska SUM, grupa uzupełniająca specjalność nauczycielską) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

53696 / 2014-02-14 - Uczelnia publiczna

Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie - Dęblin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
przeprowadzenie zajęć z przedmiotów: Informatyka i Technologie Informacyjne wraz z przygotowaniem programu oraz materiałów dydaktycznych - numer Zp/pn/3/2014

400478 / 2013-10-02 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe metodyczne w szkole podstawowej w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/341-2013/WH)

216177 / 2013-10-16 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w placówce dla upośledzonych umysłowo w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/503-2013/WH)

190046 / 2012-06-06 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Historii UMCS (kierunek studiów: Historia z WOS) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z historii w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS