Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

167512 / 2014-05-19 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Mikołowskiego (Mikołów)

Przeprowadzenie zajęć programowych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Opis zamówienia

1. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przeprowadzenia zajęć programowych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.Zajęcia programowe obejmują następujące grupy: dodatkowe zajęcia specjalistyczne, program wsparcia psychologicznego, zajęcia z kompetencji kluczowych i program doradztwa zawodowego.1.1 Do zadań Wykonawcy należy przeprowadzenie następujących zajęć:1.2. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne:1.2.1 Terapia integracji sensorycznej: 1. Zajęcia dla 4 grup po 3 osoby, 30 godzin zajęć każda z grup, razem 120 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Czas trwania zajęć jednorazowo nie może być dłuższy niż 180 minut dla jednej grupy.3. Program zajęć musi:opierać się na właściwej stymulacji rozwoju dziecka,stymulować sensorycznie, prowadzić do reakcji adaptacyjnych zgodnie z neurologicznymi potrzebami dziecka,poprawiać procesy odbioru bodźców wszystkimi zmysłami,poprawiać procesy uczenia się i funkcje nerwowe, dostarczać satysfakcji i motywacji dzieciom do dalszego działania.1.2.2. Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna:1. 2 grupy po 10 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, razem 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej powinny być dostosowane do niepełnosprawności intelektualnej oraz dysfunkcji uczniów. 3. Program zajęć musi co najmniej obejmować następujące moduły,elementy: Poznawanie własnego ciała poprzez ruch,Kształtowanie związku jedności z otoczeniem fizycznym poprzez ruch,
Wytwarzanie związków z drugim człowiekiem - ćwiczenia z, przeciwko, razem,
Nabywanie umiejętności współdziałania w grupie,Kształtowanie równowagi statycznej i dynamicznej,Doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej i ruchów naprzemiennych,Wzmacnianie i rozciąganie poszczególnych grup mięśniowych,
Zwiększanie ruchomości kręgosłupa oraz obręczy barkowej i biodrowej,
Kształtowanie wydolności ogólnej oraz spalanie tkanki tłuszczowej. 1.3. Program wsparcia psychologicznego:1.3.1 Trening Biofeedback:1. Zajęcia indywidualne dla 20 osób, 20 godzin na osobę, łącznie 400 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Program terapii musi być dostosowany do każdego uczestnika indywidualnie. Po pierwszych zajęciach, na których terapeuta dokona diagnozy wstępnej, ustala się program terapeutyczny dla każdego uczestnika zajęć. Terapia Biofeedback jest metodą zwiększania możliwości umysłu. Przeznaczona jest dla uczniów z zaburzeniami procesu uczenia się, problemami szkolnymi -dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia; zespołem nadpobudliwości psychoruchowej -ADD i ADHD, obniżoną zdolnością zaprezentowania swoich osiągnięć i umiejętności, niską samooceną, stanami paniki, natręctwami, tikami, wadami wymowy; jest bardzo dobrą metodą przy terapii dziecka z dysfunkcjami intelektualnymi. 1.3.2 Alternatywne metody komunikacji:
1. Zajęcia indywidualne dla 4 osób, 30 godzin na osobę oraz zajęcia w grupach dwuosobowych dla 2 grup, 30 godzin na grupę - łącznie 180 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. 2. Zajęcia mają na celu umożliwienie komunikowania się uczniom, którzy nie posiadają umiejętności mowy lub posiadają ją w stopniu uniemożliwiającym satysfakcjonującą komunikację. Program powinien być dostosowany do niepełnosprawności intelektualnej uczniów oraz do ich indywidualnych możliwości.3. Program zajęć będzie się składał co najmniej z następujących modułów: Stymulowanie do odkrywania potrzeby porozumiewania się .Tworzenie indywidualnych pomocy komunikacyjnych.Wspomaganie umiejętności językowych. Wspomaganie umiejętności komunikacyjnych. Wykorzystanie umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach społecznych.1.3.3 Program zdrowia psychicznego Przyjaciele Zippiego lub równoważny, spełniający następujące minimalne funkcje programu promocji zdrowia psychicznego dla dzieci : kształtować i rozwijać ich umiejętności psychospołeczne,uczyć, jak radzić sobie z trudnościami, z którymi dzieci spotykają się w życiu codziennym, umożliwić dzieciom nawiązanie pozytywnych relacji społecznych dzięki nabytym umiejętnościom, być dostosowany do rozwoju emocjonalnego młodszych dzieci, dać dobre efekty podczas wprowadzania programu wśród dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
1. Program ma obejmować cykl spotkań. Do każdego spotkania przygotowane mają zostać gotowe scenariusze zebrane w sześciu zeszytach:Zeszyt 1 Uczucia;
Zeszyt 2 Komunikacja;Zeszyt 3. Nawiązywanie i zrywanie więzi;Zeszyt 4. Rozwiązywanie konfliktów;Zeszyt 5. Przeżywanie zmiany i straty;Zeszyt 6. Dajemy sobie radę.2. Wszystkie spotkania mają zostać oparte o następujące schematy:
1. Wprowadzenie obejmujące zapoznanie z zasadami, a na kolejnych spotkaniach przypomnienie zasad. Określenie celu zajęć.2. Faza zasadnicza podczas której następuje zapoznanie dzieci z opowiadaniem lub przypomnienie opowiadania z poprzedniego spotkania.Przeprowadzenie rozmowy na temat wysłuchanych treści, ukierunkowanie uczniów do odwołania się do własnych doświadczeń. Poszukiwanie rozwiązań, wskazanie właściwych ścieżek.Rozwiązywanie kart zadaniowych, przedstawianie scenek rodzajowych, inscenizacje.3. Podsumowanie wypełnianie arkuszy podsumowania. Rozmowa o tym co podobało się dzieciom, a co nie. Czy coś było dla nich trudne i jak się czuły podczas spotkania.Nabyte umiejętności mają pozwolić dzieciom lepiej funkcjonować obecnie i w przyszłości. Program ma uczyć jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie. Poruszany ma być temat śmierci i uczuć, które towarzyszą w sytuacji straty. Dzieci mają się uczyć twórczego myślenia, poszukiwania właściwych rozwiązań, rozpoznawania emocji i poznawać wagę proszenia o pomoc oraz szczerej rozmowy.3. W rezultacie program zajęć ma: być dostosowany dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, rozwijać w szczególny sposób umiejętności społeczne,rozwijać komunikację, uczyć różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, doskonalić relacje uczniów z innymi ludźmi, prowadzić do wzrostu społecznych umiejętności współpracy, uczyć jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie.4. 2 grupy po 6 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, razem 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.
5. Czas trwania zajęć jednorazowo nie może być dłuższy niż 60 min. dla jednej grupy.1.4. Zajęcia z kompetencji kluczowych:1.4.1 Innowacyjne warsztaty językowe:1. Zajęcia dla 6 grup po 5 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 180 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.
2. Dodatkowe zajęcia z języka niemieckiego mają być prowadzone dla uczniów na poziomie początkującym tj. od podstaw nauki języka obcego oraz uczniów ze znajomością języka niemieckiego na średnim poziomie zaawansowania. Zajęcia muszą być dostosowane do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Celem zajęć ma być: poznanie języka, rozbudzenie zainteresowania kulturą krajów niemieckojęzycznych oraz kształtowanie postawy akceptacji dla innych narodów i kultur. 3. W ramach rozwijanych umiejętności językowych Zamawiający kładzie nacisk przede wszystkim na rozwój sprawności związanych z językiem mówionym i rozumienie ze słuchu -podstawowe słownictwo, ogólne rozumienie sensu prostych zwrotów i wypowiedzi. 4. Preferowane są metody i techniki nauczania uwzględniające zabawę, tj. różnego rodzaju gry w karty i gry planszowe -domino, memory, wspólny śpiew aby rozwijać zainteresowanie językiem obcym i innymi kręgami kulturowymi oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii.
5. Zakres materiału tematycznego ma zawierać ćwiczenia służące rozwijaniu słownictwa w zakresie tematów: Europakarte - Deutschsprachige Lander -Mapa Europy, kraje niemieckojęzyczne, Hallo Wie gehts - Begrussung und Verabschiedung -Formy powitalne i pożegnalne, pozdrawianie, Ich heisse Susanne, und du - Sich vorstellen -Przedstawianie się: imię, wiek, miejsce zamieszkania, pochodzenia, Du bist dran - Die Zahlen -zabawy z liczebnikami, Wie spat ist es - Die Uhrzeit -podawanie czasu zegarowego,Was ist deine Lieblingsfarbe - Die Farben -zagadki i gry z kolorami, Das ist kein Kuli, das ist ein Bleistift - Die Schulsachen -przybory szkolne, krótkie dialogi, Lernen macht Spass - Meine Schule -Opowiadamy o szkole: plan lekcji, przedmioty szkolne, nauczyciele, co robimy na lekcjach, Die Familienfotos - Familie und Verwandte -Rodzina - informacje dot. członków rodziny: wygląd, charakter, zawód, wiek, Ich bin ein grosser Tierfreund - Die Tiere -nazywanie i opisywanie zwierząt, ich wyglądu zewnętrznego, zachowania, Alles Gute zum Geburtstag -życzenia urodzinowe, przyjęcie urodzinowe, zabawy i zwyczaje, Rund um das Wetter. -opisywanie pogody, nazywanie pór roku, miesięcy,Wohnen in Deutschland - Wohnung, Haus, Raume, Mobel -ćwiczenia, gry, zabawy ze słownictwem z zakresu urządzenie mieszkania, pomieszczenia w domu, Was habe ich an - Die Kleider -Ubrania - zagadki, gry, dialogi ze słownictwem z zakresu ubrania, Tut mir leid, ich war zornig. - Die Gefuhle -Uczucia i nastrój - określanie swojego samopoczucia, pytanie o samopoczucie innych osób,Wie fruhstuckt die Welt - Essen und Trinken -Potrawy i napoje - słownictwo i zwroty mające zastosowanie w sklepie, restauracji i innych punktach gastronomicznych, zwyczaje na świecie związane z posiłkami,
Der Gymnastikrock - Tanz und sing mit -Wspólny śpiew i zabawy ze słownictwem z zakresu części ciała, Wach auf - Alltag, Freizeit und Hobby -Czynności dnia codziennego, czas wolny, hobby,Frohliche Weihnachten -Zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe w krajach niemieckojęzycznych, Frohe Ostern -Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkiej Nocy w krajach niemieckojęzycznych.Was mochten Sie? - Einkaufe und Geschafte -określanie potrzeb, jednostki miar i wag - wszystko, co potrzebne na zakupach, Rundfahrt durch Berlin, Hamburg, Wien und andere Städte des deutschsprachigen Bereichs -poznawanie najważniejszych miast obszaru niemieckojęzycznego, Mode und Idole -moda, aktorzy, piosenkarze i inni znani ludzie w Niemczech,Reisen um die Welt - Die Sommer- und Winterferien -cele podróży, środki transportu, pisanie pocztówki, pytanie o drogę, opisywanie drogi, opisywanie wybranych miejscowości turystycznych, Gesundheit. Guten Appetit. Keine Ursache. - Alltagswendungen -zwroty używane na co dzień,
1.4.2 Warsztaty muzyczne:1. Zajęcia dla 2 grupy po 15 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Celem warsztatów jest kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozwijanie zdolności i zainteresowań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, prezentacja osiągnięć w środowisku lokalnym.3. Zajęcia muszą być dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.4. Program zajęć musi zawierać co najmniej następujące moduły:1. AKTYWNE SŁUCHANIE MUZYKI - metody aktywnego słuchania muzyki :akompaniament na prostych instrumentach -instrumentarium Orfa, instrumenty wykonane przez dzieci bądź inne przedmioty,formy fabularyzacji prezentowanych przykładów muzycznych,towarzyszenie klaskaniem lub tupaniem,śpiew,twórczość plastyczna oraz werbalna2. GRA NA INSTRUMENTACH PERKUSYJNYCH :wspólne muzykowanie na instrumentach perkusyjnych,tworzenie muzyki,ruch przy muzyce,improwizacje muzyczne,3. ZAJĘCIA RYTMICZNE - śpiew, zabawy ruchowe przy muzyce, taniec, ćwiczenia rytmiczne, gra na instrumentach:rozwijanie słuchu muzycznego,kształcenie poczucia rytmu,wspólne muzykowanie,4. INSPIRACJE MUZYCZNE:rozwijanie muzycznej wrażliwości poprzez aktywne słuchanie muzyki,plastyczne interpretacje utworów muzycznych,1.4.3. Warsztaty plastyczne:1. Zajęcia dla 4 grup po 8 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 120 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. 2.Celem warsztatów jest kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozwijanie zdolności i zainteresowań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, prezentacja osiągnięć w środowisku lokalnym. 3. Zajęcia muszą być dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. Uczniowie podczas zajęć powinni podejmować działania twórcze, posługiwać się różnymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni. Uczniowie będą stosować określone materiały, narzędzia i techniki, właściwe dla dziedzin sztuki, tj. rysunek, malarstwo, grafika, architektura, rzeźba, a także wiele technik kombinowanych.
4. Program zajęć musi zawierać co najmniej następujące moduły: Malarstwo, Malowanie palcami, Projektowanie graficzne - abstrakcja geometryczna, Malowanie na jedwabiu ,Akwarele - Mandala, Origamii - Twarze, Projektowanie mody -dziewczęta ; Architektura - konstrukcje przestrzenne z drewna -chłopcy, Wzornictwo przemysłowe - konstrukcje przestrzenne z drewna, Kolaż Architektura - kartonowe zamki do składania i malowania, Rysunek - pastele olejne -abstrakcjonizm, Malarstwo Art Nouveau -G. Klimt, Haftowanie i zdobienie, Modelowanie mas plastycznych, Grafika, Decoupeage, Rysunek - sucha pastel, Rysunek - kredki akwarelowe, Rysunek - węgle, ołówki, Florystyka, Rzeźba,
Oprawianie, laminowanie prac, ewaluacja,1.4.4.Warsztaty teatralno - taneczne:
1. Zajęcia dla 2 grup po 15 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Celem warsztatów jest kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozwijanie zdolności i zainteresowań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, prezentacja osiągnięć w środowisku lokalnym. 3.Zajęcia muszą być dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.
4. Program zajęć musi zawierać co najmniej następujące moduły:
1. Polskie tańce narodowe - polonez: historia tańca, podstawowe wiadomości, podstawowe kroki, układ choreograficzny, łączenie elementów tańca w całość - tworzenie zespołowego układu tanecznego, ćwiczenia utrwalające koordynację ruchów tanecznych całego zespołu, poznanie stroju szlacheckiego,
2. Kultura i obyczaje innych narodów:poznanie obyczajowości i kultury żydowskiej,
wdrażanie do racjonalnego i kulturalnego spędzania wolnego czasu - formy spędzania czasu wolnego,różnice i podobieństwa pomiędzy musicalem, wodewilem, baletem, operą, operetką,układ choreograficzny,łączenie elementów tańca w całość - tworzenie zespołowego układu tanecznego,ćwiczenia utrwalające koordynację ruchów tanecznych całego zespołu.
3.Formy teatralne - musical:podstawowe wiadomości na temat musicalu,najsłynniejsze musicale,układ choreograficzny,łączenie elementów tańca w całość - tworzenie zespołowego układu tanecznego,ćwiczenia utrwalające koordynację ruchów tanecznych całego zespołu,
4.Małe formy teatralne:podstawowe wyróżniki sztuki teatralnej,rola scenografa i reżysera w teatrze,mowa i ruch - ćwiczenia z dramy,zabawa w teatr : praca z tekstem przedstawienia, wprowadzenie w odtwarzanie postaci,improwizacja,
praca nad scenografią, wystawienie przedstawienia.
1.5. Program doradztwa zawodowego:
1. Zajęcia indywidualne dla 24 uczniów gimnazjum; 3 godziny zajęć dla 1 osoby- łącznie 72 godziny zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.
2. Zajęcia muszą być dostosowane do niepełnosprawności intelektualnej uczniów- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim i umiarkowanym.
3. Program doradztwa indywidualnego musi zawierać minimum następujące elementy: Przybliżenie uczniom możliwości kształcenia zawodowego. Pomoc w poznaniu własnych możliwości i predyspozycji zawodowych; określenia mocnych i słabych stron. Pomoc w wyborze dalszej drogi kształcenia. Nauka podstaw autoprezentacji. Pomoc w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych.
Nr zadania projektowego,Rodzaj zajęć,Nazwa zajęć,Liczba grup,Liczba h zegarowych na a. grupę,b. razem
Liczba uczniów a min. w 1 grupie,b razem,
A 1 DODATKOWE ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne
Terapia integracji sensorycznej 4 grupy,a 1gr. x 30h b 4 gr. x 30h = 120h,a 3 os.
b 12 os.
1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne,Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna,
2 grupy,a 1gr. x 30h b 2 gr. x 30h = 60h,a 10 os.b 20 os.
A 2 PROGRAM WSPARCIA PSYCHOLOGICZNEGO,2.Program wsparcia,psychologicznego,Trening Biofeedback,Zajęcia indywidualne dla 20 uczniów,a 1os. x 20h b 20 os. x 20h = 400h a 1 os. - zaj. indywidualne,b 20 os.
2.Program wsparcia psychologicznego,Alternatywne metody komunikacji,4 grupy 1-osobowe,2 grupy 2-osobowe,a 1 gr. x 30h,b 4 gr. x 30h = 120h,a 1 gr. x 30h,b 2 gr. x 30h = 60h,a 1 os.b 4 os. a 2 os.b 4 os.
2.Program wsparcia psychologicznego,Program Zdrowia Psychicznego, 2 grupy,
a 1 gr. x 30h,b 2 gr. x 30h = 60h,a 6 os..b 12 os.
A 3 ZAJĘCIA Z KOMPETENCJI KLUCZOWYCH,3.Zajęcia z kompetencji kluczowych
Innowacyjne warsztaty językowe,6 grup,a 1 gr. x 30h,b 6 gr. x 30h = 180h,a 5 os.
b 30 os,
3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty muzyczne,2 grupy,a 1 gr. x 30h
b 2 gr. x 30h = 60h,a 15 os,b 30 os.
3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty plastyczne,4 grupy,a 1 gr. x 30h
b 4 gr. x 30h = 120h,a 8 os.b 32 os.
3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty teatralno - taneczne,2 grupy,
a 1 gr. x 30h,b 2 gr. x 30h = 60h,a 15 os.b 30 os.
A 4 PROGRAM DORADZTWA ZAWODOWEGO,4. Program doradztwa zawodowego,
Program doradztwa zawodowego,Zajęcia indywidualne dla 24 uczniów,a 1 os. x 3h
b 24 os. x 3h = 72h,a 1 os.- zajęcia indywidualne,b 24 os.LICZBA GODZIN ŁĄCZNIE-1312 h
2.1 Wykonywanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie: w siedzibie Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, tj.:Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie, ul. Gliwicka 366, 43 - 190 Mikołów,
w siedzibie Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, tj.:Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych w Mikołowie, ul. Pokoju 4 a, 43 - 190 Mikołów.2.2.Wykonywanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie przez czas trwania umowy od poniedziałku do soboty w godzinach uzgodnionych z koordynatorem projektu. 2.3.Prawidłowość wykonania przedmiotu zamówienia zostanie potwierdzona poprzez prowadzenie dokumentacji wymienionej w kolumnie D:NrZadania projektowego,Rodzaj zajęć,Nazwa zajęć,Dokumentacja,1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne,Terapia integracji sensorycznej, Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników,1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne,Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.2.Program wsparcia psychologicznego,Trening Biofeedback,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.2.Program wsparcia psychologicznego,Alternatywne metody komunikacji,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.2.Program wsparcia psychologicznego,Program Zdrowia Psychicznego Przyjaciele Zippiego
Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Innowacyjne warsztaty językowe,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty muzyczne,Listy obecności, scenariusze występów, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty plastyczne,Listy obecności, scenariusze występów, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty teatralno - taneczne,Listy obecności, scenariusze występów, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników,4. Program doradztwa zawodowego,Program doradztwa zawodowego
Karty porady, Raport ewaluacyjny. 2.4.Wzory dokumentów wymienionych w kolumnie D Wykonawca uzgodni z Koordynatorem Projektu.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 167512

Data publikacji: 2014-05-19

Nazwa: Zarząd Powiatu Mikołowskiego

Ulica: ul. Żwirki i Wigury 4a

Numer domu: 4a

Miejscowość: Mikołów

Kod pocztowy: 43-190

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: (032) 32-48-100, 32-48-125

Numer faxu: (032) 32-48-147, 32-48-132

Adres strony internetowej: www.bip.mikolowski.pl

Regon: 27628477900000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie zajęć programowych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przeprowadzenia zajęć programowych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.Zajęcia programowe obejmują następujące grupy: dodatkowe zajęcia specjalistyczne, program wsparcia psychologicznego, zajęcia z kompetencji kluczowych i program doradztwa zawodowego.1.1 Do zadań Wykonawcy należy przeprowadzenie następujących zajęć:1.2. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne:1.2.1 Terapia integracji sensorycznej: 1. Zajęcia dla 4 grup po 3 osoby, 30 godzin zajęć każda z grup, razem 120 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Czas trwania zajęć jednorazowo nie może być dłuższy niż 180 minut dla jednej grupy.3. Program zajęć musi:opierać się na właściwej stymulacji rozwoju dziecka,stymulować sensorycznie, prowadzić do reakcji adaptacyjnych zgodnie z neurologicznymi potrzebami dziecka,poprawiać procesy odbioru bodźców wszystkimi zmysłami,poprawiać procesy uczenia się i funkcje nerwowe, dostarczać satysfakcji i motywacji dzieciom do dalszego działania.1.2.2. Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna:1. 2 grupy po 10 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, razem 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej powinny być dostosowane do niepełnosprawności intelektualnej oraz dysfunkcji uczniów. 3. Program zajęć musi co najmniej obejmować następujące moduły,elementy: Poznawanie własnego ciała poprzez ruch,Kształtowanie związku jedności z otoczeniem fizycznym poprzez ruch,
Wytwarzanie związków z drugim człowiekiem - ćwiczenia z, przeciwko, razem,
Nabywanie umiejętności współdziałania w grupie,Kształtowanie równowagi statycznej i dynamicznej,Doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej i ruchów naprzemiennych,Wzmacnianie i rozciąganie poszczególnych grup mięśniowych,
Zwiększanie ruchomości kręgosłupa oraz obręczy barkowej i biodrowej,
Kształtowanie wydolności ogólnej oraz spalanie tkanki tłuszczowej. 1.3. Program wsparcia psychologicznego:1.3.1 Trening Biofeedback:1. Zajęcia indywidualne dla 20 osób, 20 godzin na osobę, łącznie 400 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Program terapii musi być dostosowany do każdego uczestnika indywidualnie. Po pierwszych zajęciach, na których terapeuta dokona diagnozy wstępnej, ustala się program terapeutyczny dla każdego uczestnika zajęć. Terapia Biofeedback jest metodą zwiększania możliwości umysłu. Przeznaczona jest dla uczniów z zaburzeniami procesu uczenia się, problemami szkolnymi -dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia; zespołem nadpobudliwości psychoruchowej -ADD i ADHD, obniżoną zdolnością zaprezentowania swoich osiągnięć i umiejętności, niską samooceną, stanami paniki, natręctwami, tikami, wadami wymowy; jest bardzo dobrą metodą przy terapii dziecka z dysfunkcjami intelektualnymi. 1.3.2 Alternatywne metody komunikacji:
1. Zajęcia indywidualne dla 4 osób, 30 godzin na osobę oraz zajęcia w grupach dwuosobowych dla 2 grup, 30 godzin na grupę - łącznie 180 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. 2. Zajęcia mają na celu umożliwienie komunikowania się uczniom, którzy nie posiadają umiejętności mowy lub posiadają ją w stopniu uniemożliwiającym satysfakcjonującą komunikację. Program powinien być dostosowany do niepełnosprawności intelektualnej uczniów oraz do ich indywidualnych możliwości.3. Program zajęć będzie się składał co najmniej z następujących modułów: Stymulowanie do odkrywania potrzeby porozumiewania się .Tworzenie indywidualnych pomocy komunikacyjnych.Wspomaganie umiejętności językowych. Wspomaganie umiejętności komunikacyjnych. Wykorzystanie umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach społecznych.1.3.3 Program zdrowia psychicznego Przyjaciele Zippiego lub równoważny, spełniający następujące minimalne funkcje programu promocji zdrowia psychicznego dla dzieci : kształtować i rozwijać ich umiejętności psychospołeczne,uczyć, jak radzić sobie z trudnościami, z którymi dzieci spotykają się w życiu codziennym, umożliwić dzieciom nawiązanie pozytywnych relacji społecznych dzięki nabytym umiejętnościom, być dostosowany do rozwoju emocjonalnego młodszych dzieci, dać dobre efekty podczas wprowadzania programu wśród dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
1. Program ma obejmować cykl spotkań. Do każdego spotkania przygotowane mają zostać gotowe scenariusze zebrane w sześciu zeszytach:Zeszyt 1 Uczucia;
Zeszyt 2 Komunikacja;Zeszyt 3. Nawiązywanie i zrywanie więzi;Zeszyt 4. Rozwiązywanie konfliktów;Zeszyt 5. Przeżywanie zmiany i straty;Zeszyt 6. Dajemy sobie radę.2. Wszystkie spotkania mają zostać oparte o następujące schematy:
1. Wprowadzenie obejmujące zapoznanie z zasadami, a na kolejnych spotkaniach przypomnienie zasad. Określenie celu zajęć.2. Faza zasadnicza podczas której następuje zapoznanie dzieci z opowiadaniem lub przypomnienie opowiadania z poprzedniego spotkania.Przeprowadzenie rozmowy na temat wysłuchanych treści, ukierunkowanie uczniów do odwołania się do własnych doświadczeń. Poszukiwanie rozwiązań, wskazanie właściwych ścieżek.Rozwiązywanie kart zadaniowych, przedstawianie scenek rodzajowych, inscenizacje.3. Podsumowanie wypełnianie arkuszy podsumowania. Rozmowa o tym co podobało się dzieciom, a co nie. Czy coś było dla nich trudne i jak się czuły podczas spotkania.Nabyte umiejętności mają pozwolić dzieciom lepiej funkcjonować obecnie i w przyszłości. Program ma uczyć jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie. Poruszany ma być temat śmierci i uczuć, które towarzyszą w sytuacji straty. Dzieci mają się uczyć twórczego myślenia, poszukiwania właściwych rozwiązań, rozpoznawania emocji i poznawać wagę proszenia o pomoc oraz szczerej rozmowy.3. W rezultacie program zajęć ma: być dostosowany dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, rozwijać w szczególny sposób umiejętności społeczne,rozwijać komunikację, uczyć różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, doskonalić relacje uczniów z innymi ludźmi, prowadzić do wzrostu społecznych umiejętności współpracy, uczyć jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie.4. 2 grupy po 6 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, razem 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.
5. Czas trwania zajęć jednorazowo nie może być dłuższy niż 60 min. dla jednej grupy.1.4. Zajęcia z kompetencji kluczowych:1.4.1 Innowacyjne warsztaty językowe:1. Zajęcia dla 6 grup po 5 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 180 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.
2. Dodatkowe zajęcia z języka niemieckiego mają być prowadzone dla uczniów na poziomie początkującym tj. od podstaw nauki języka obcego oraz uczniów ze znajomością języka niemieckiego na średnim poziomie zaawansowania. Zajęcia muszą być dostosowane do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Celem zajęć ma być: poznanie języka, rozbudzenie zainteresowania kulturą krajów niemieckojęzycznych oraz kształtowanie postawy akceptacji dla innych narodów i kultur. 3. W ramach rozwijanych umiejętności językowych Zamawiający kładzie nacisk przede wszystkim na rozwój sprawności związanych z językiem mówionym i rozumienie ze słuchu -podstawowe słownictwo, ogólne rozumienie sensu prostych zwrotów i wypowiedzi. 4. Preferowane są metody i techniki nauczania uwzględniające zabawę, tj. różnego rodzaju gry w karty i gry planszowe -domino, memory, wspólny śpiew aby rozwijać zainteresowanie językiem obcym i innymi kręgami kulturowymi oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii.
5. Zakres materiału tematycznego ma zawierać ćwiczenia służące rozwijaniu słownictwa w zakresie tematów: Europakarte - Deutschsprachige Lander -Mapa Europy, kraje niemieckojęzyczne, Hallo Wie gehts - Begrussung und Verabschiedung -Formy powitalne i pożegnalne, pozdrawianie, Ich heisse Susanne, und du - Sich vorstellen -Przedstawianie się: imię, wiek, miejsce zamieszkania, pochodzenia, Du bist dran - Die Zahlen -zabawy z liczebnikami, Wie spat ist es - Die Uhrzeit -podawanie czasu zegarowego,Was ist deine Lieblingsfarbe - Die Farben -zagadki i gry z kolorami, Das ist kein Kuli, das ist ein Bleistift - Die Schulsachen -przybory szkolne, krótkie dialogi, Lernen macht Spass - Meine Schule -Opowiadamy o szkole: plan lekcji, przedmioty szkolne, nauczyciele, co robimy na lekcjach, Die Familienfotos - Familie und Verwandte -Rodzina - informacje dot. członków rodziny: wygląd, charakter, zawód, wiek, Ich bin ein grosser Tierfreund - Die Tiere -nazywanie i opisywanie zwierząt, ich wyglądu zewnętrznego, zachowania, Alles Gute zum Geburtstag -życzenia urodzinowe, przyjęcie urodzinowe, zabawy i zwyczaje, Rund um das Wetter. -opisywanie pogody, nazywanie pór roku, miesięcy,Wohnen in Deutschland - Wohnung, Haus, Raume, Mobel -ćwiczenia, gry, zabawy ze słownictwem z zakresu urządzenie mieszkania, pomieszczenia w domu, Was habe ich an - Die Kleider -Ubrania - zagadki, gry, dialogi ze słownictwem z zakresu ubrania, Tut mir leid, ich war zornig. - Die Gefuhle -Uczucia i nastrój - określanie swojego samopoczucia, pytanie o samopoczucie innych osób,Wie fruhstuckt die Welt - Essen und Trinken -Potrawy i napoje - słownictwo i zwroty mające zastosowanie w sklepie, restauracji i innych punktach gastronomicznych, zwyczaje na świecie związane z posiłkami,
Der Gymnastikrock - Tanz und sing mit -Wspólny śpiew i zabawy ze słownictwem z zakresu części ciała, Wach auf - Alltag, Freizeit und Hobby -Czynności dnia codziennego, czas wolny, hobby,Frohliche Weihnachten -Zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe w krajach niemieckojęzycznych, Frohe Ostern -Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkiej Nocy w krajach niemieckojęzycznych.Was mochten Sie? - Einkaufe und Geschafte -określanie potrzeb, jednostki miar i wag - wszystko, co potrzebne na zakupach, Rundfahrt durch Berlin, Hamburg, Wien und andere Städte des deutschsprachigen Bereichs -poznawanie najważniejszych miast obszaru niemieckojęzycznego, Mode und Idole -moda, aktorzy, piosenkarze i inni znani ludzie w Niemczech,Reisen um die Welt - Die Sommer- und Winterferien -cele podróży, środki transportu, pisanie pocztówki, pytanie o drogę, opisywanie drogi, opisywanie wybranych miejscowości turystycznych, Gesundheit. Guten Appetit. Keine Ursache. - Alltagswendungen -zwroty używane na co dzień,
1.4.2 Warsztaty muzyczne:1. Zajęcia dla 2 grupy po 15 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Celem warsztatów jest kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozwijanie zdolności i zainteresowań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, prezentacja osiągnięć w środowisku lokalnym.3. Zajęcia muszą być dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.4. Program zajęć musi zawierać co najmniej następujące moduły:1. AKTYWNE SŁUCHANIE MUZYKI - metody aktywnego słuchania muzyki :akompaniament na prostych instrumentach -instrumentarium Orfa, instrumenty wykonane przez dzieci bądź inne przedmioty,formy fabularyzacji prezentowanych przykładów muzycznych,towarzyszenie klaskaniem lub tupaniem,śpiew,twórczość plastyczna oraz werbalna2. GRA NA INSTRUMENTACH PERKUSYJNYCH :wspólne muzykowanie na instrumentach perkusyjnych,tworzenie muzyki,ruch przy muzyce,improwizacje muzyczne,3. ZAJĘCIA RYTMICZNE - śpiew, zabawy ruchowe przy muzyce, taniec, ćwiczenia rytmiczne, gra na instrumentach:rozwijanie słuchu muzycznego,kształcenie poczucia rytmu,wspólne muzykowanie,4. INSPIRACJE MUZYCZNE:rozwijanie muzycznej wrażliwości poprzez aktywne słuchanie muzyki,plastyczne interpretacje utworów muzycznych,1.4.3. Warsztaty plastyczne:1. Zajęcia dla 4 grup po 8 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 120 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. 2.Celem warsztatów jest kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozwijanie zdolności i zainteresowań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, prezentacja osiągnięć w środowisku lokalnym. 3. Zajęcia muszą być dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. Uczniowie podczas zajęć powinni podejmować działania twórcze, posługiwać się różnymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni. Uczniowie będą stosować określone materiały, narzędzia i techniki, właściwe dla dziedzin sztuki, tj. rysunek, malarstwo, grafika, architektura, rzeźba, a także wiele technik kombinowanych.
4. Program zajęć musi zawierać co najmniej następujące moduły: Malarstwo, Malowanie palcami, Projektowanie graficzne - abstrakcja geometryczna, Malowanie na jedwabiu ,Akwarele - Mandala, Origamii - Twarze, Projektowanie mody -dziewczęta ; Architektura - konstrukcje przestrzenne z drewna -chłopcy, Wzornictwo przemysłowe - konstrukcje przestrzenne z drewna, Kolaż Architektura - kartonowe zamki do składania i malowania, Rysunek - pastele olejne -abstrakcjonizm, Malarstwo Art Nouveau -G. Klimt, Haftowanie i zdobienie, Modelowanie mas plastycznych, Grafika, Decoupeage, Rysunek - sucha pastel, Rysunek - kredki akwarelowe, Rysunek - węgle, ołówki, Florystyka, Rzeźba,
Oprawianie, laminowanie prac, ewaluacja,1.4.4.Warsztaty teatralno - taneczne:
1. Zajęcia dla 2 grup po 15 osób, 30 godzin zajęć każda z grup, łącznie 60 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.2. Celem warsztatów jest kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, rozwijanie zdolności i zainteresowań, budowanie pozytywnego obrazu siebie, prezentacja osiągnięć w środowisku lokalnym. 3.Zajęcia muszą być dostosowane do wieku oraz możliwości uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.
4. Program zajęć musi zawierać co najmniej następujące moduły:
1. Polskie tańce narodowe - polonez: historia tańca, podstawowe wiadomości, podstawowe kroki, układ choreograficzny, łączenie elementów tańca w całość - tworzenie zespołowego układu tanecznego, ćwiczenia utrwalające koordynację ruchów tanecznych całego zespołu, poznanie stroju szlacheckiego,
2. Kultura i obyczaje innych narodów:poznanie obyczajowości i kultury żydowskiej,
wdrażanie do racjonalnego i kulturalnego spędzania wolnego czasu - formy spędzania czasu wolnego,różnice i podobieństwa pomiędzy musicalem, wodewilem, baletem, operą, operetką,układ choreograficzny,łączenie elementów tańca w całość - tworzenie zespołowego układu tanecznego,ćwiczenia utrwalające koordynację ruchów tanecznych całego zespołu.
3.Formy teatralne - musical:podstawowe wiadomości na temat musicalu,najsłynniejsze musicale,układ choreograficzny,łączenie elementów tańca w całość - tworzenie zespołowego układu tanecznego,ćwiczenia utrwalające koordynację ruchów tanecznych całego zespołu,
4.Małe formy teatralne:podstawowe wyróżniki sztuki teatralnej,rola scenografa i reżysera w teatrze,mowa i ruch - ćwiczenia z dramy,zabawa w teatr : praca z tekstem przedstawienia, wprowadzenie w odtwarzanie postaci,improwizacja,
praca nad scenografią, wystawienie przedstawienia.
1.5. Program doradztwa zawodowego:
1. Zajęcia indywidualne dla 24 uczniów gimnazjum; 3 godziny zajęć dla 1 osoby- łącznie 72 godziny zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut.
2. Zajęcia muszą być dostosowane do niepełnosprawności intelektualnej uczniów- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim i umiarkowanym.
3. Program doradztwa indywidualnego musi zawierać minimum następujące elementy: Przybliżenie uczniom możliwości kształcenia zawodowego. Pomoc w poznaniu własnych możliwości i predyspozycji zawodowych; określenia mocnych i słabych stron. Pomoc w wyborze dalszej drogi kształcenia. Nauka podstaw autoprezentacji. Pomoc w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych.
Nr zadania projektowego,Rodzaj zajęć,Nazwa zajęć,Liczba grup,Liczba h zegarowych na a. grupę,b. razem
Liczba uczniów a min. w 1 grupie,b razem,
A 1 DODATKOWE ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne
Terapia integracji sensorycznej 4 grupy,a 1gr. x 30h b 4 gr. x 30h = 120h,a 3 os.
b 12 os.
1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne,Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna,
2 grupy,a 1gr. x 30h b 2 gr. x 30h = 60h,a 10 os.b 20 os.
A 2 PROGRAM WSPARCIA PSYCHOLOGICZNEGO,2.Program wsparcia,psychologicznego,Trening Biofeedback,Zajęcia indywidualne dla 20 uczniów,a 1os. x 20h b 20 os. x 20h = 400h a 1 os. - zaj. indywidualne,b 20 os.
2.Program wsparcia psychologicznego,Alternatywne metody komunikacji,4 grupy 1-osobowe,2 grupy 2-osobowe,a 1 gr. x 30h,b 4 gr. x 30h = 120h,a 1 gr. x 30h,b 2 gr. x 30h = 60h,a 1 os.b 4 os. a 2 os.b 4 os.
2.Program wsparcia psychologicznego,Program Zdrowia Psychicznego, 2 grupy,
a 1 gr. x 30h,b 2 gr. x 30h = 60h,a 6 os..b 12 os.
A 3 ZAJĘCIA Z KOMPETENCJI KLUCZOWYCH,3.Zajęcia z kompetencji kluczowych
Innowacyjne warsztaty językowe,6 grup,a 1 gr. x 30h,b 6 gr. x 30h = 180h,a 5 os.
b 30 os,
3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty muzyczne,2 grupy,a 1 gr. x 30h
b 2 gr. x 30h = 60h,a 15 os,b 30 os.
3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty plastyczne,4 grupy,a 1 gr. x 30h
b 4 gr. x 30h = 120h,a 8 os.b 32 os.
3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty teatralno - taneczne,2 grupy,
a 1 gr. x 30h,b 2 gr. x 30h = 60h,a 15 os.b 30 os.
A 4 PROGRAM DORADZTWA ZAWODOWEGO,4. Program doradztwa zawodowego,
Program doradztwa zawodowego,Zajęcia indywidualne dla 24 uczniów,a 1 os. x 3h
b 24 os. x 3h = 72h,a 1 os.- zajęcia indywidualne,b 24 os.LICZBA GODZIN ŁĄCZNIE-1312 h
2.1 Wykonywanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie: w siedzibie Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, tj.:Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie, ul. Gliwicka 366, 43 - 190 Mikołów,
w siedzibie Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, tj.:Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych w Mikołowie, ul. Pokoju 4 a, 43 - 190 Mikołów.2.2.Wykonywanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie przez czas trwania umowy od poniedziałku do soboty w godzinach uzgodnionych z koordynatorem projektu. 2.3.Prawidłowość wykonania przedmiotu zamówienia zostanie potwierdzona poprzez prowadzenie dokumentacji wymienionej w kolumnie D:NrZadania projektowego,Rodzaj zajęć,Nazwa zajęć,Dokumentacja,1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne,Terapia integracji sensorycznej, Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników,1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne,Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.2.Program wsparcia psychologicznego,Trening Biofeedback,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.2.Program wsparcia psychologicznego,Alternatywne metody komunikacji,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.2.Program wsparcia psychologicznego,Program Zdrowia Psychicznego Przyjaciele Zippiego
Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Innowacyjne warsztaty językowe,Listy obecności, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty muzyczne,Listy obecności, scenariusze występów, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty plastyczne,Listy obecności, scenariusze występów, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników.3.Zajęcia z kompetencji kluczowych,Warsztaty teatralno - taneczne,Listy obecności, scenariusze występów, ankiety ewaluacyjne z raportem wyników,4. Program doradztwa zawodowego,Program doradztwa zawodowego
Karty porady, Raport ewaluacyjny. 2.4.Wzory dokumentów wymienionych w kolumnie D Wykonawca uzgodni z Koordynatorem Projektu.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 12/06/2015

Informacja na temat wadium:
21. Wymagania dotyczące wadium.
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1500 zł, słownie:tysiącpięćsetzłotych
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek:
nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 27.05.2014 r. do godz.900.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego.
Pozostałe formy wadium należy złożyć do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 27.05.2014 r. do godz.900.
W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.;
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: Zamawiający nie opisuje tego warunku.

Wiedza i doświadczenie: Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.

Potencjał techniczny: Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Dysponuje minimum 1 osobą z wykształceniem wyższym pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej o specjalności oligofrenopedagogika i ukończonym specjalistyczny kursem nadającym uprawnienia terapeuty integracji sensorycznej oraz posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym;
- dysponuje minimum 1 osobą:
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym posiadająca kwalifikacje do pracy z niepełnosprawnymi intelektualnie (ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej),
oraz posiadająca kwalifikacje do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej (mgr fizjoterapii lub mgr rehabilitacji ruchowej lub mgr wychowania fizycznego z kwalifikacjami do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej, studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne z gimnastyki korekcyjnej),
i co najmniej 2-letnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z gimnastyki korekcyjnej;
- dysponuje minimum 2 osobami :
a) z wykształceniem wyższym pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub
b) z wykształceniem wyższym pedagogicznym i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej lub
c) z wykształceniem wyższym psychologicznym i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej lub
d) z wykształceniem wyższym, kwalifikacjami pedagogicznymi i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej,
oraz ukończonym kursem EEG Biofeedback uprawniający do prowadzenia zajęć i co najmniej 2-letnim doświadczeniem w pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i co najmniej 6-miesięcznym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z biofeedbacka;
- dysponuje minimum 2 osobami:
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym posiadającym kwalifikacje do pracy z niepełnosprawnymi intelektualnie -ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej,
oraz z co najmniej 2 -letnim doświadczeniem w pracy z osobami z zaburzeniami komunikacji niepełnosprawnymi intelektualnie i ukończonym kursem lub szkoleniem lub wykazaniem się zajęciami na studiach wyższych lub podyplomowych dotyczącymi komunikacji alternatywnej (pod pojęciem komunikacji alternatywnej Zamawiający rozumie sposób porozumiewania się osób niemówiących lub słabomówiacych z wykorzystaniem komunikacji obrazkowej, komunikatorów głosowych różnego typu lub komunikacji gestem);
- dysponuje minimum 2 osobami:
a) z wykształceniem wyższym pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej o specjalności oligofrenopedagogika lub
b) z wykształceniem wyższym pedagogicznym i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej,
oraz co najmniej 2-letnim doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym i ukończonym szkoleniem w zakresie uzyskania prawa do realizacji programu zdrowia psychicznego: Przyjaciele Zippiego lub równoważnego (tj. spełniającego minimalne funkcje programu promocji zdrowia psychicznego dla dzieci: kształtowanie i rozwój umiejętności psychospołecznych, nauka radzenia sobie z trudnościami w życiu codziennym, nawiązywania pozytywnych relacji społecznych, dostosowanie do rozwoju emocjonalnego dzieci, osiąganie dobrych efektów przy wprowadzeniu programu wśród dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną) i co najmniej rocznym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć w ramach programu zdrowia psychicznego;
- dysponuje minimum 1 osobą z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym, wykształcenie kierunkowe: filologia germańska i co najmniej rocznym doświadczeniem zawodowym w pracy nauczycielskiej;
- dysponuje minimum 2 osobami:
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym posiadające
kwalifikacje do pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie (ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej),
oraz co najmniej 2- letnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć muzycznych z dziećmi niepełnosprawnymi;
- dysponuje minimum 2 osobami:
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym posiadające kwalifikacje do pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie (ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej),
oraz co najmniej 2- letnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z osobami niepełnosprawnymi i posiadające kwalifikacje do prowadzenia zajęć artystycznych (studia wyższe lub podyplomowe o kierunku: sztuka lub edukacja artystyczna);
- dysponuje minimum 2 osobami:
a) z wykształceniem wyższym magisterskim pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub
b) z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym posiadające kwalifikacje do pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie (ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie oligofrenopedagogiki lub pedagogiki specjalnej),
oraz posiadające co najmniej 2- letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć artystycznych z osobami niepełnosprawnymi;
- dysponuje minimum 2 osobami z wykształceniem wyższym magisterskim z przygotowaniem pedagogicznym i kwalifikacjami doradcy zawodowego (studia wyższe lub podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny lub szkolenie z zakresu orientacji i poradnictwa zawodowego lub doradztwa personalnego) i posiadające co najmniej 6-miesięczne doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie;

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

II. Inne warunki udziału w postępowaniu .
1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych.
2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ
2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.Zobowiązanie musi zawierać minimum:
- dane pozwalające na identyfikację stron;
- zakres udostępniania;
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę;
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;
- charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
1. konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
2. gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego,
3. w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę.
4. w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
5. w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług,
6. zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
7. zmiany terminów w harmonogramie płatności, o którym mowa w § 4 ust.4, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
8. zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego,
9. zmiana składu osobowego zespołu osób prowadzących zajęcia, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ; zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego.

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, 43-190 Mikołów, ul.Żwirki i Wigury 4a,wejście B,parter, Biuro Podawcze,osobiście lub za zaliczeniem pocztowym; cena 5 PLN plus koszt wysyłki.

Data składania wniosków, ofert: 27/05/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 09:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, 43-190 Mikołów, ul.Żwirki i Wigury 4a,wejście B,parter, kancelaria- pokój nr 127.

On: D

Termin związania ofertą, data do: 25/06/2014

Informacje dodatkowe:
Projekt pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
803100000 (Usługi edukacji młodzieży)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
803400009 (Usługi edukacji specjalnej)

Podobne przetargi

136491 / 2011-05-12 - Inny: Samorządowa jednostka oświatowa

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II w Pawłowicach - Pawłowice (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Realizację zajęć z uczniami Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II w Pawłowicach w ramach projektu Z wiedzą i doświadczeniem w przyszłość II na zadaniach: Zadanie nr 1 - zajęcia z chemii Zadanie 2 - zajęcia z fizyki Zadanie 3 - zajęcia z geografii Zadanie 4 - zajęcia z biologii Zadanie 5 - zajęcia z języka angielskiego Zadanie nr 6 - zajęcia z języka francuskiego Zadanie nr 7 - zajęcia z informatyki Zadanie nr 8 - zajęcia z doradcą zawodowym

18462 / 2012-01-19 - Inny: Spółka Akcyjna, Główny Akcjonariusz Gmina Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć podnoszących kwalifikacje zawodowe na rynku pracy dla Centrum Kształcenia Praktycznego Częstochowie w ramach realizacji projektu Dobry fach to szansa pracy.

39914 / 2014-02-04 - Inny: Spółka Akcyjna, akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnazjum przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. M. Konopnickiej w Łobodnie

81490 / 2014-03-11 - Inny: Spółka Akcyjna, akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnazjum przy Zespole Szkół w Ostrowach nad Okszą

39774 / 2012-02-09 - Inny: Spółka Akcyjna, Główny Akcjonariusz Gmina Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz zajęć rozwijających kompetencje kluczowe dla Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 7 w Zespole Szkół Mechaniczno - elektrycznych im. Kazimierza Pułaskiego w Częstochowie w ramach realizacji projektu Dobry fach to szansa pracy

99762 / 2013-03-13 - Inny: Spółka Akcyjna, Główny Akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Marii Skłodowskiej - Curie - Technikum nr 8 w Częstochowie w ramach realizacji projektu Dobry fach to szansa pracy.

307548 / 2014-09-16 - Inny: Spółka Akcyjna, akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w gimnazjach powiatu kłobuckiego

364878 / 2012-09-25 - Inny: Spółka Akcyjna, główny akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnazjum przy Zespole Szkół im. Synów Pułku w Węglowicach

364426 / 2012-09-25 - Inny: Spółka Akcyjna, główny akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kłobucku

319072 / 2012-08-28 - Inny: szkoła średnia

Zespół Szkół im. C. K. Norwida w Częstochowie - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Przetarg nieograniczony na przygotowanie i realizację własnego programu nauczania w zakresie zajęć wyrównawczych z fizyki i chemii.

57856 / 2011-03-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Mysłowice - Mysłowice (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Usługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć w Szkole Podstawowej nr 13, Gimnazjum nr 2, Gimnazjum nr 3, Zespole Szkół Sportowych, Zespole Szkół Ogólnokształcących i II Liceum Ogólnokształcącym w Mysłowicach w ramach projektu pn. Realizacja programów rozwojowych wybranych placówek Miasta Mysłowice.

272892 / 2009-08-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie stacjonarnych warsztatów filmowych dla młodzieży w wieku 13-17 lat o charakterze profilaktyczno - edukacyjnym w ramach programu aktywności lokalnej projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII Działania 7.1. Poddziałania 7.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

400006 / 2010-12-08 - Inny: Spółka Akcyjna, Główny Akcjonariusz Gmina Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnacjum w Kłobucku.

352886 / 2011-10-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć profilaktyczno-edukacyjnych z zakresu sportu, rekreacji i turystyki dla dzieci i młodzieży z otoczenia uczestników Programów Aktywności Lokalnej projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność - 3 Zadania

40318 / 2014-02-04 - Inny: Spółka Akcyjna, akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnazjum nr 2 przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Jana Pawła II w Rudnikach

121789 / 2011-04-21 - Inny: Samorządowa jednostka oświatowa

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II w Pawłowicach - Pawłowice (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Realizacja zajęć z uczniami Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II w Pawłowicach w ramach projektu Z wiedzą i doświadczeniem w przyszłość II na zadaniach: Zadanie nr 1 - zajęcia z chemii Zadanie 2 - zajęcia z fizyki Zadanie 3 - zajęcia z geografii Zadanie 4 - zajęcia z biologii Zadanie 5 - zajęcia z języka angielskiego Zadanie nr 6 - zajęcia z języka francuskiego Zadanie nr 7 - zajęcia z informatyki Zadanie nr 8 - zajęcia z doradcą zawodowym

112090 / 2012-04-10 - Inny: szkoła ponadgimnazjalna

Zespół Szkół im. C. K. Norwida w Częstochowie - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Przetarg nieograniczony na przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych z podstawy programowej obejmującej materiał 1 i 2 klasy szkoły ponadgimnazjalnej.

135841 / 2012-06-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Usługa przygotowania i przeprowadzenia działań edukacyjnych skierowanych do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych, których celem jest prezentacja Europejskiego Funduszu Społecznego

180579 / 2014-08-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Przeprowadzenie zajęć programowych przewidzianych w ramach projektu pn. E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego na lata 2014-2015 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

422522 / 2012-10-29 - Inny: Spółka Akcyjna, główny akcjonariusz Gmina Miasto Częstochowa

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie SA - Częstochowa (śląskie)
CPV: 803100000 (Usługi edukacji młodzieży)
Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz kół zainteresowań w Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Pankach