Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

56462 / 2013-02-11 - / Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej (Krotoszyn)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-02-04 pod pozycją 45948. Zobacz ogłoszenie 45948 / 2013-02-04 - Samodzielny publiczny zakÅ‚ad opieki zdrowotnej.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 56462

Data publikacji: 2013-02-11

Nazwa: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Ulica: ul. Młyńska 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Krotoszyn

Kod pocztowy: 63-700

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 062 5880390 w. 253

Numer faxu: 062 5880402

Adres strony internetowej: www.spzoz.krotoszyn.pl

Regon: 00031022628200

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 45948

Data wydania biuletynu: 2013-02-04

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: Załącznik

dodac:
WYJAŚNIENIE DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dotyczy przetargu nieograniczonego na dostawę odczynników do badań serologicznych pakiet 1 - 2 Nr sprawy RZP V 1 06 13
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych wyjaśnia siwz.
1. Pakiet 1
Czy Zamawiający w pakiecie nr 1 serologia życzy sobie dostarczenia próbek fiolki oraz statywu po
jednym opakowaniu w celu sprawdzenia kompatybilności statywu z fiolkami ?
Odpowiedź - Zamawiający w celu sprawdzenia kompatybilności statywu z fiolkami wymaga dostarczenia
próbek fiolki i statywu po jednym opakowaniu. Uzasadnienie: Pozycja12 musi
współpracować kompatybilna z rozmiarem opakowań fiolek oferowanych odczynników.
2 Pakiet 1 poz 5
1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie przez Wykonawcę w Pakiecie nr 1 poz 5 odczynnika
anty K jeden klon w buteleczkach o pojemności 2 ml.
Odpowiedź Zamawiający podtrzymuje zapis dot. Dwóch różnych klonów anty K, jednocześnie
dopuszcza zaoferowanie odczynników anty K dwa różne klony w buteleczkach o pojemności 2 ml
z odpowiednim przeliczeniem.
2. Czy zgodnie z zaleceniami IHiT i Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku
w sprawie dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawcy w celu potwierdzenia, że
oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego paragraf 5 ust 1 pkt 1,
Zamawiający żąda dołączenia do oferty próbek krwinek wzorcowych z aktualnym świadectwem kontroli
jakości danej serii próbek?
Uzasadnienie
Zaleca się, aby przed podjęciem decyzji o zakupie odczynników diagnostycznych do badania grup krwi,
zażądać od producenta próbek odczynników, wykonać badania swoistości i aktywności odczynników oraz
sprawdzić, czy dane dotyczące kontroli aktywności przedstawione przez producenta są zgodne z wynikami
badań własnych i czy odpowiadają normom Normy aktywności, swoistości oraz norm minimalnego
miana.
Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania, obowiązujące w
jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi. Wydanie II Warszawa 2011. Immunologia
transfuzjologiczna krwinek czerwonych w zakresie rozdz 7 13 2 Kontrola i walidacja odczynników
diagnostycznych do badań grup krwi.
Odpowiedź Zamawiający utrzymuje zapis jak w SIWZ Roz III pkt 5
3. Pakiet 1 poz 12
Czy Zamawiający wydzieli z Pakietu nr 1 Serologia pozycje 12 i utworzy nowy pakiet np 1a ?
Odpowiedź NIE Zamawiający podtrzymuje zapisy jak w SIWZ Pakiet nr 1 stanowi pakiet niepodzielny
dedykowany w całości pracowni serologii.
3 Pakiet 2
Czy w związku z rozbieżnością zapisów SIWZ Zamawiający oczekuje dostaw odczynników w Pakiecie nr 2 wg załączonego do oferty harmonogramu dostaw na dany rok z co miesięczną częstotliwością, z
zapewnieniem dostaw interwencyjnych w ciągu 5 dni od zgłoszenia zapotrzebowania zgodnie z opisem
umieszczonym pod formularzem cenowym?
Odpowiedź - Zamawiający oczekuje dostaw odczynników w Pakiecie nr 2 wg. załączonego do oferty
harmonogramu na dany rok z co miesięczną częstotliwością, zapewnieniem dostaw interwencyjnych w
ciągu 5 dni roboczych od daty zgłoszenia.
4. Pakiet 2
Prosimy o wyjaśnienie czy w formularzu cenowym dla Pakietu nr 2 zał Nr 2 dla SIWZ w kolumnie
oznaczonej A nie doszło do omyłki pisarskiej i nie powinno być Ilość opakowań na 24 miesiące ?
Odpowiedź W formularzu cenowym dla pakietu nr 2 zał Nr 2 dla SIWZ w kolumnie oznaczonej A
doszło do omyłki pisarskiej i powinno być ilość opakowań na 24 miesiące
UWAGA
Odpowiedzi na poniższe pytania zostaną udzielone w terminie późniejszym
5. Pakiet 1
Na podstawie art 181 Pzp pkt 1 Dz U z dnia 7 grudnia 2009r tzw mała nowelizacja oraz Dz U z dnia 7
grudnia 2009r tzw duża nowelizacja cytat
wykonawca lub uczestnik konkursu może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować
zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do
której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art 180 ust 2
ustawy przesyłamy niniejszą informacje do Kierownika Zamawiającego, że opis przedmiotu zamówienia zawarty
w siwz dla pakietu nr 1 załącznik 5
wymagania dotyczące odczynników
Pkt. 1 Odnośnie poz.1 minimalne miano anty A z krwinkami 256
Pkt. 2 Odnośnie poz.2 minimalne miano anty B z krwinkami 256
jest sprzeczny z poniższymi normami prawnymi
1. naruszenie art 7 ust 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nie przeprowadzenie postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe
traktowanie wszystkich Wykonawców.
2. naruszenie art 29 ust 2 i 3 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na
dedykowanie opisu do konkretnego producenta
3. naruszenie art 36 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez wadliwe sporządzenie Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia
4. naruszenie aktualnie obowiązujących przepisów Instytutu Hematologii i Transfuzjologii Warszawa
Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach
organizacyjnych publicznej służby zdrowia
5. ustawa o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r.
1. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 w sprawie wymagań zasadniczych dla
wyrobów medycznych do diagnostyki In vitro
2. Dyrektywą 98 79 WE
Uzasadnienie
W obu punktach Zamawiający stosuje opis odczynników monoklonalnych niezgodny z wymaganiami
Instytutu Hematologii i Transfuzjologii Warszawa Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej
składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby zdrowia zatem
wnosimy o naniesienie w opisie przedmiotu zamówienia zmiany jak poniżej

miano odczynników monoklonalnych anty A oraz anty B nie niższe niż 128 dla krwinek wzorcowych A1 i 64 dla
krwinek wzorcowych A2 w teście probówkowym oraz nie niższe niż 32 dla krwinek wzorcowych A1 i 16 dla
krwinek wzorcowych A2 w teście szkiełkowym
Podsumowanie
1. Zgodnie z art 30 Pzp Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i
jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państwa
członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz art 29 ust 3 Pzp tzn
zastosowania zwrotu lub równoważny niezrozumiałym jest dla nas, że Kierownik Zamawiającego formułuje
opis przedmiotu zamówienia w sposób wskazujący na danego producenta jedynego w UE
Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003r. Zamawiający powinien unikać wszelkich
sformułowań lub parametrów utrudniających dostęp wszystkim Oferentom do udziału w postępowaniu, które
wskazywałyby konkretny wyrób bądź określone wielkości opakowania dostępne u konkretnego producenta. Nie
można mówić o zachowaniu uczciwej konkurencji w sytuacji gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób
wskazujący na konkretnego producenta lub dostawcę.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest ewidentnie adresowana do wąskiego grona oferentów co
ogranicza tym samym dostęp do postępowania innym oferentom z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego
traktowania w myśl art 7 ust 1 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W takim przypadku został naruszony
powyższy artykuł albowiem preferowane są zalecane przez producenta odczynniki, a jakiekolwiek preferencje są
niedopuszczalne z uwagi na istniejąca w tym zakresie przedmiotowym konkurencje oraz istnienie innych
producentów, których odczynniki spełniają parametry użytkowe i są z powadzeniem używane w innych jednostkach
służby zdrowia w całej Europie.
2. Kierownik Zamawiającego tworząc SIWZ powinien kierować się wytycznymi zawartymi w publikacji IHiT
i stosować opis przedmiotu zamówienia zgodnie z ww wytycznymi. Niezrozumiałym dla nas jest określanie
przedmiotu zamówienia w sposób określający odczynniki danej firmy poprzez przepisanie danych z
folderu instrukcji używania odczynników danego producenta oraz stosowania wymagań niezgodnych
podstawowymi zasadami serologii transfuzjologicznej.
Oferentów na rynku jest więcej niż jeden wybrany, zatem wnosimy jak powyżej.
Niniejsze pismo kierujemy do Kierownika Zamawiającego bowiem sposób w jaki zostały określone wymagania
dedykowanie SIWZ do wybranego producenta i jego dystrybutora ograniczają dostęp do postępowania, jednocześnie
mamy nadzieję ze nasze uwagi i wnioski zostaną uwzględnione przez Kierownika Zamawiającego, aby inne firmy z
UE miały możliwość złożenia korzystnej i ważnej oferty w myśl prawa poszanowania i zgodności z normami
prawnymi w UE oraz pozwolą Państwu pozyskać korzystną umowę dla korzyści jednostki i jej pacjentów.
6. Pakiet 1 poz 5
Wnosimy o dopuszczenie w pakiecie nr 1 pozycja 5 odczynnika monoklonalnego anty K w 2 równych seriach
LUB
ewentualnie dopuszczenie 2 klonów
Oraz
4
wykreślenie wymagania cyt wymagane 2 różne klony, pochodzące od jednego producenta
Wskazujemy ,że ww wyspecyfikowane wymaganie dla pozycji 5 jest jawnym naruszeniem norm prawnych w tym
ustawy Pzp oraz posiadają znamiona zmowy przetargowej z nasza konkurencją w celu ograniczenia dostępu do
postępowania przetargowego.
Osoba opisująca przedmiot zamówienia naruszyła normy jak poniżej
1. naruszenie art 7 ust 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nie przeprowadzenie postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe
traktowanie wszystkich Wykonawców.
2. naruszenie art. 29 ust 2 i 3 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na
dedykowanie opisu do konkretnego producenta
3. naruszenie art 36 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez wadliwe sporządzenie Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia
4. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 w sprawie wymagań zasadniczych dla
wyrobów medycznych do diagnostyki In vitro
5. Dyrektywą 98 79 WE
6. zaleceniami IHiT publikacja wyd II pkt 7 3 3 1
7. naruszenie norm prawnych obowiązujących państwa członkowskie UE zawartych w Dyrektywy klasycznej
2004 18 WE
8. Naruszenie przepisu zawartego w art 15 ust 1 pkt 5 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz U 2003 r Nr 153, poz. 1503 ze zm), a co za tym idzie art 29 ust 2 i
art 30 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz U Nr 19 poz 177 ze zm) przez
określenie przedmiotu zamówienia utrudniający uczciwą konkurencję (przez stworzenie podmiotom trzecim ( w tym
przypadku Instytutowi Hematologii i Transfuzjologii) możliwości wymuszenia wyboru jako kontrahenta (dostawcy)
określonego podmiotu.
9. Niezastosowanie art 10 Traktatu Ustanawiającego Wspólnoty Europejskie (podpisanego w Rzymie dnia 25
marca 1957 r. ze zm Dz U 2004 r. Nr 90 poz 864 2 w zw z treścią art 2 Aktu dotyczącego warunków
przystąpienia Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki
Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki
Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, przyjętego na podstawie zgody
uchwalonej w referendum ogólnokrajowym w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego
przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej, wyznaczonym na dzień 8 czerwca 2003 r. (Dz U Nr
126 poz 1170) przez zastosowanie wykładni przepisów prawa krajowego, która uniemożliwia urzeczywistnienie
jednego z celów Traktatu tj stworzenie warunków dla swobodnego przepływu towarów między Państwami
Członkowskimi przez sankcjonowanie ewentualnych ograniczeń ilościowych w imporcie mebli i sprzętu
medycznego przez wymóg uzyskania zgody producenta bądź importera.
Uzasadnienie
Kierownik Zamawiającego wskazuje poprzez wyspecyfikowanie wymagania dla odczynnika monoklonalnego anty
K jeden producent dla 2 klonów bez dopuszczenia równoważnego rozwiązania pomomo,że nie wymaga się w
transfuzjologii ( publikacja IHiT wyd 2 pkt 7 3 3) stosowania dwóch klonów anty K czyli odczynników z układu
Kell.
Zaleca się stosowanie dwóch klonów dla odczynników monoklonalnych z udładu AB0 zatem zachodzi domniemanie
ustawiania przetargu pod określoną firmę tj Hydrex .
Zamawiający niezależnie od zawartych w przepisie art 29 ust 1 a także w przepisach art 30 Pzp
obowiązków Zamawiającego przy określaniu przedmiotu zamówienia, wprowadza zakaz określania przedmiotu
zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Oznacza to konieczność eliminacji z
określenia przedmiotu zamówienia wszelkich sformułowań lub parametrów, które wskazywałyby na konkretny
5
wyrób, czy konkretnego wykonawcę. Zachowaniu uczciwej konkurencji służyć ma właśnie stosowanie
obiektywnych cech technicznych i jakościowych poprzez obowiązek zaznaczenia w specyfikacji, iż przyjmuje
oferty równoważne zgodnie z art 30 ust 4 Pzp
Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003r. Zamawiający powinien unikać wszelkich
sformułowań lub parametrów utrudniających dostęp wszystkim Oferentom do udziału w postępowaniu, które
wskazywałyby konkretny wyrób bądź określone wielkości opakowania dostępne u konkretnego producenta. Nie
można mówić o zachowaniu uczciwej konkurencji w sytuacji gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób
wskazujący na konkretnego producenta lub dostawcę.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest ewidentnie adresowana do wąskiego grona oferentów co
ogranicza tym samym dostęp do postępowania innym oferentom z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego
traktowania w myśl art 7 ust 1 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W takim przypadku został naruszony
powyższy artykuł albowiem preferowane są zalecane przez producenta odczynniki, a jakiekolwiek preferencje są
niedopuszczalne z uwagi na istniejąca w tym zakresie przedmiotowym konkurencje oraz istnienie innych
producentów, których odczynniki spełniają parametry użytkowe i są z powadzeniem używane w innych jednostkach
służby zdrowia w całej Europie.
Ponadto wskazać należy ,że zgodnie z art 200 ust 2 pkt 1-2 Pzp ustawodawca jednoznacznie przewidział
kary za czynności niezgodne z art 7 29 Pzp tj utrudniania uczciwej konkurencji co ma miejsce ww siwz.
Niniejsze pismo kierujemy do Kierownika Zamawiającego bowiem uzyskanie najdroższej oferty w dobie
kryzysu poprzez dedykowanie siwz do wybranego producenta i dystrybutora jest niezgodne z normami
prawnymi obowiązującymi w RP i całej UE oraz ogranicza dostęp do ww postępowania min. 3 producentom
w tym naszej firmie.
Ponadto wskazujemy ,że w postępowaniu przetargowym z roku 2012 brak było wymagania ww czyli siwz
była zgodna z przepisami krajowymi. Skoro przepisy krajowe dla serologii się nie zmieniły nie znajdujemy
uzasadnienia dla wymagania , które może spełnić tylko 1 firma .
7. Pakiet 2, poz. 4
Czy w związku z wymaganiami IHiT w publikacji Medyczne zasady pobierania krwi i oddzielania jej
składników i wydawania ,obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi pod
redakcją Magdaleny Łętowskiej Zamawiający dopuszcza odczynniki anty A, anty - B, anty D innej serii niż
jest w pozycji 3 pakietu 2 w załączniku nr 2?
Uzasadnienie
Strona 305 publikacji pkt 7.6.1.1.1. odczynniki monoklonalne cyt dopuszcza się stosowania zestawów
zawierających odczynniki z dwóch różnych serii tego samego klonu .Odczynniki należy stosowac zgodnie z
zaleceniami producenta
8. Pakiet 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie - wirówki do mikrokart na 24 karty, z możliwością
wirowania dowolnej ilości kart (o stałej prędkości i czasie wirowania)?
9. Pakiet 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie inkubatora do mikrokart z dwoma niezależnymi blokami
grzewczymi z nastawnym czasem inkubacji (dwa niezależne wyłączniki czasowe pozwalające na
prowadzenie dwóch niezależnych cykli inkubacji.) o pojemnośći na 24 mikrokarty, monitorowany przez
mikroprocesor bez możliwości inkubacji głowicy wirówki.
10. Pakiet 2
Czy Zamawiający dopuści i wyrazi zgodę na zaoferowanie testów mikrokolumnowych w technologii
żelowej wykonywanych na mikrokartach zawierających 8 kolumn wypełnionych żelowym podłożem
6
separującym, gotowe do użycia (krwinki wzorcowe zawieszone w roztworze o niskiej sile jonowej,
zawiesina poniżej 1%) pochodzące od jednego producenta?
11. Pakiet 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie krwinek firmowych czteropanelowych do badania
przeglądowego przeciwciał gotowych do użycia, zawierające wszystkie znaczące klinicznie antygeny w
tym antygen Cw oraz spełniających wszystkie wymogi IHiT u
Jednocześnie Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 6 Pzp przedłuża termin składania
ofert na dzień 19.02.2013 r. do godz. 09:00. Otwarcie ofert nastąpi 19.02.2013 r. o godz.
09:45.
Krotoszyn, dnia 11.02.2013 r.

Podobne przetargi