Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

87426 / 2015-04-17 - Inny: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie (Chełm)

Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz warsztatów dla niepełnosprawnych uczestników projektu systemowego pn: START realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz warsztatów dla niepełnosprawnych uczestników projektu systemowego pn: START realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.


Przedmiot zamówienia podlega podziałowi na części:
Część nr I: Kurs Bukieciarstwo-Florystyka z elementami techniki decoupage,
Część nr II: Kurs komputerowy - poziom podstawowy,
Część nr III: Kurs cukiernika,
Część nr IV: Kurs wychowawcy kolonijnego,
Część nr V: Warsztaty kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych,
2. Zakres rzeczowy części nr I:
1) Liczba uczestników: 4 osoby niepełnosprawne,
2) Cel kursu: przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu florysty,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) sztukę kupowania kwiatów i zieleni,
b) przechowywanie i pielęgnację roślin ciętych,
c) style kompozycji roślinnych i zasady ich tworzenia,
d) wykonywanie kompozycji z zasuszonych roślin,
e) stroiki i dekoracje świąteczne,
f) wykonywanie wiązanek okolicznościowych,
g) zasady tworzenia kompozycji w naczyniach, koszach,
h) techniki zdobienia przedmiotów - decoupage (podstawy),
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 48 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie; (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
3. Zakres rzeczowy części nr II:
1) Liczba uczestników: 1 osoba niepełnosprawna,
2) Cel kursu: przygotowanie osoby do pracy przy komputerze,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) rozpoznawanie ikon na pulpicie, poruszanie się po menu,
b) wykorzystanie podstawowych programów do tworzenia nowego dokumentu,
c) tworzenie i formatowanie tabel i wizytówek, adresowanie kopert, wstawianie do dokumentu autokształtów, przygotowanie dokumentu do druku, wstawianie do dokumentu symboli niedostępnych z klawiatury,
d) zapisywanie i tworzenie plików,
e) skanowanie dokumentów i wysyłanie ich za pomocą poczty internetowej,
f) kopiowanie, przenoszenie, wysyłanie zdjęć,
g) zrozumienie istoty Internetu, używania przeglądarek, korzystanie z poczty elektronicznej,
h) wyszukiwanie informacji, w tym wyszukiwanie aktualnych wiadomości lokalnych, krajowych, dotyczących świadczeń socjalnych, prawa i ustawodawstwa, lokalnej rozrywki, wydarzeń kulturalnych, rozkładów jazdy, szkoleń, kursów, edukacji, ofert rynku pracy,
i) potencjalne zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu.
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 40 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
4. Zakres rzeczowy części nr III:
1) Liczba uczestników: 2 osoby niepełnosprawne,
2) Cel kursu: zdobycie przez uczestnika kursu podstaw wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie profesjonalnego przygotowania deserów, wyrobów cukierniczych i wszelkiego typu wypieków,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) Wyposażenie stanowiska pracy, organizacja stanowiska pracy; terminologia stosowana w cukiernictwie: narzędzia, maszyny i urządzenia wykorzystywane w pracy.
b) Podstawowe zagadnienia z zakresu bhp, ppoż. oraz pierwszej pomocy.
c) Wymogi systemu HACCP w gastronomii.
d) Procesy technologiczne stosowane w produkcji żywności.
-prawidłowa obróbka wstępna i termiczna produktów spożywczych dla zachowania ich walorów smakowych i bezpiecznego przechowywania,
-zasady racjonalnego doboru surowców i ich maksymalnego wykorzystania w kuchni,
-techniki rozpoznawania przydatności surowców do produkcji.
e) Surowce i materiały pomocnicze stosowane w cukiernictwie - sposoby doboru surowców do poszczególnych wyrobów.
f) Kruche ciasta:
-podstawowe i słone,
-ciasto półkruche,
-kruche ciasteczka,
-do spodów, serników, szarlotek, babeczek i lekkich tart .
g) Ciasta ucierane.
h) Ciasta biszkoptowe:
-biszkopty jako podstawy do innych ciast, ciastka korpusowe,
-wykorzystanie ciasta biszkoptowego do produkcji różnych wyrobów: m.in. rolad, keksów, krajanek tortowych.
i) Kremy, pianki, musy, mleczka oraz panna cotta: sekrety udanych kremów
j) Serniki:
-sernik tradycyjny,
-sernik na zimno.
k) Przygotowanie i praca z karmelem .
l) Czekolada: tajniki i techniki pracy z czekoladą, polewy i ozdoby czekoladowe.
m) Torty na bazie ciast biszkoptowych + dekoracja.
n) Cupcake, muffiny + dekoracja.
o) Pierniki, pierniczki i keksy.
p) Dekorowanie:
-wykorzystanie barwników, masy marcepanowej, lukrów plastycznych i innych
-dekorowanie, m.in. kremami, czekoladą, lukrem plastycznym,
-informacje o różnych rodzajach mas plastycznych,
-użycie barwników spożywczych z lukrem i masą cukrową,
-użycie dekoracji i tworzenie tortów piętowych
q) Beza.
r) Faworki i pączki.
s) Ciasta drożdżowe, makowce, strudle.
t) Najnowsze trendy w wyrobach cukierniczych: ekspozycja i aranżacja.
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 100 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
5. Zakres rzeczowy części nr IV:
1) Liczba uczestników: 1 osoba niepełnosprawna,
2) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) Organizację wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej:
-koordynacyjna rola władz oświatowych,
-obowiązujące przepisy,
-elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnymi, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
b) Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej:
-opracowanie planu wychowawczego grupy,
-metody i formy realizacji planów wychowawczych,
-dokumentacja wychowawcy,
-obowiązki wychowawcy grupy.
c) Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej:
-opracowanie planu wychowawczego grupy,
-metody i formy realizacji planów wychowawczych,
-dokumentacja wychowawcy,
-obowiązki wychowawcy grupy.
d) Ruch i rekreacja:
cele i zadania wychowania fizycznego
-metody nauki techniki pływania
-gry i zabawy ruchowe
-zajęcia z gier zespołowych
-lekkoatletyka , olimpiady sportowe , sport
-organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych , niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
e) Turystyka i krajoznawstwo:
-cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej wypoczynku,
-organizacja wycieczek,
-organizacja biwaków,
-gry terenowe.
f) Zajęcia kulturalno-oświatowe:
-cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych:
-organizacja zajęć kulturalno-oświatowych,
-elementy kulturalne w programie dnia,
-gry i zabawy świetlicowe,
-konkursy, wystawy, dyskusje,
-śpiew, muzyka, zabawa ze śpiewem
organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk prowadzenie kroniki.
g) Zajęcia praktyczno-techniczne:
-cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych,
-formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych
prace dekoracyjne i zdobnicze,
-indywidualne zainteresowania uczestników,
-rozwój zainteresowań uczestników.
h) Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:
-przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów,
-przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku,
-abc ratownictwa przedmedycznego z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy.
3) Liczba godzin dydaktycznych min. 30 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
6. Zakres rzeczowy części nr V:
1) Liczba uczestników: 6 osób niepełnosprawnych, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku.
2) Cel warsztatów: nabycie umiejętności efektywnego planowania i zarządzania czasem oraz umiejętności określania priorytetów zadań w czasie pracy.
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) proces planowania i organizacji,
b) diagnozę własnych trudności w wykorzystywaniu czasu i planowaniu zadań,
c) opracowanie indywidualnej metody planowania czasu i realizacji zadań,
d) analizę własnych priorytetów podczas planowania, symulację rozmów kwalifikacyjnych.
4) Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska,
5) Liczba godzin dydaktycznych min. 10 godz. w wymiarze 4-6 godz. dziennie (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

7. W przypadku części nr I, części nr II, części nr III, części nr IV oraz części nr V, w ramach realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Zwrotu kosztów dojazdu w kwocie 10 zł dziennie/osoba.
2) Realizacji kursu i warsztatów na terenie miasta Chełm.
3) Realizacji kursu i warsztatów od poniedziałku do piątku w między godziną 800 a 1800 (w przypadku części nr I, nr III, nr IV, nr V). W przypadku części nr II kurs może być realizowany do godz. 1900 oraz w soboty. Godziny przeprowadzania kursów należy dostosować do uczestników.
4) Dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy listy osób, które będą prowadziły kurs i warsztaty wraz z oświadczeniem, że osoby te spełniają warunki do przeprowadzenia kursów i warsztatów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Zapewnienia uczestnikom kursu i warsztatów bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki. Części teoretyczne kursu i warsztatów powinny być realizowane w salach o powierzchni nie mniejszej niż 2,5m2 na 1 uczestnika, z dostępem do toalet. W tym zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu odrębnego stanowiska szkoleniowego. W przypadku części nr V budynek i sala, w której będą odbywały się warsztaty powinny być dostosowane dla potrzeb osoby niepełnosprawnej - poruszającej się na wózku.
6) Zapewnienia obiadu (drugie danie z surówką oraz kompot) dla uczestników w każdym dniu kursu/warsztatów bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu oraz dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, sok, ciastka, woda gazowana i niegazowana, cukier) w każdym dniu kursu/warsztatów.
7) Zapewnienia niezbędnych materiałów szkoleniowych, skryptów do przeprowadzenia zajęć oraz:
a) w przypadku części nr I: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi zestawu startowego do decoupage zawierającego: 2 farby akrylowe o kontrastujących kolorach (60 ml każda),medium do spękań (krakelura) 60ml, klej (60 ml),werniks z połyskiem do zabezpieczenia przed zabrudzeniem i wilgocią oraz nadania końcowego efektu (60 ml),pędzel uniwersalny (do kleju i nakładania farb),2 kolczyki ze sklejki, zakładkę do książki ze sklejki, chusteczkę z wzorkami, instrukcję dla początkujących wraz z poradami. Ww. zestaw zostanie przekazany uczestnikom po zakończeniu szklenia i nie będzie wykorzystywany przez uczestników podczas zajęć;
b) w przypadku części nr II: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi poradnika dotyczący obsługi komputera oraz pendrive o poj. 8 GB;
c) w przypadku części nr III: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi pozycji książkowej nt. wypieków domowych;
d) w przypadku części nr IV: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi pozycji książkowej dotyczącej udzielania pierwszej pomocy;
e) w przypadku części nr V: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi pozycji książkowej dotyczącej asertywności lub ćwiczenia woli;
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed podpisaniem umowy wzór materiałów szkoleniowych.
8) Ubezpieczenia uczestników od NNW na czas trwania kursu/warsztatów. Polisa (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem) zostanie dostarczona Zamawiającemu najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem kursu/warsztatów.
9) Przygotowania szczegółowego programu oraz harmonogramu kursu/ warsztatów. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji przed podpisaniem umowy program i harmonogram kursu/warsztatów.
10) Realizacji kursu/warsztatów zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego programem i harmonogramem kursu/warsztatów.
11) Prowadzenia kursu/warsztatów z wykorzystaniem form wykładowych oraz ćwiczeń praktycznych z użyciem odpowiednich materiałów, produktów i urządzeń zgodnych z tematyką kursu/warsztatów.
12) Zapoznania uczestników kursu/warsztatów przed rozpoczęciem kursu/warsztatów ze szczegółowym programem i przekazania harmonogramu kursu/warsztatu,
13) Zapewnienia Zamawiającemu wglądu do dokumentacji związanej z realizacją kursu/warsztatów, w tym dokumentów finansowych.
14) Sporządzenia wewnętrznych testów (egzaminu) po zakończeniu kursu.
15) Przeprowadzenia ewaluacji kursu/ warsztatu - dokonanie oceny kursu/warsztatów za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia kursu/warsztatów.
16) Przygotowania raportu poszkoleniowego w wersji papierowej i elektronicznej.
17) Wydania po ukończeniu kursu/warsztatów zaświadczenia, świadectwa lub certyfikatu zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania kursu/warsztatów. Wzór zaświadczenia, świadectwa lub certyfikatu Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji przed podpisaniem umowy.
18) Zapewnienia niezbędnej obsługi administracyjnej bezpośrednio związanej z kursem/ warsztatem - (koordynacja kursu/warsztatów), polegającej na przygotowaniu kursu/warsztatu, potwierdzeniu obecności uczestników oraz prowadzeniu dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych zaświadczeń, świadectw lub certyfikatów potwierdzających ukończenie kursu/warsztatów, list potwierdzających wydanie obiadów, zwrot kosztów dojazdu, wydanie materiałów szkoleniowych, pomocy naukowych (np. pendrive) itp.
19) Oznakowania pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów (w tym certyfikatów/ zaświadczeń) wymaganych przy realizacji kursu logotypem UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją: Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym na stronie internetowej www. wup.lublin.pl.
20) Przetwarzania danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego kursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.).
6. Zamawiający dopuszcza udział uczestników kursu/warsztatów w grupach łączonych z innymi uczestnikami kursu/warsztatów, jednakże warunkiem bezwzględnym jest uczestnictwo w zajęciach łączonych od początku trwania kursu/warsztatów, zapewnienie niedyskryminujących warunków udziału w kursie/warsztatach oraz zgoda Zamawiającego na udział w zajęciach łączonych.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 87426

Data publikacji: 2015-04-17

Nazwa: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie

Ulica: Plac Niepodległości 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Chełm

Kod pocztowy: 22-100

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: 82 562 76 51

Numer faxu: 82 562 76 51

Adres strony internetowej:
www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)

Regon: 11020018800000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna

Inny rodzaj zamawiającego: powiatowa samorządowa jednostka organizacyjna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz warsztatów dla niepełnosprawnych uczestników projektu systemowego pn: START realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz warsztatów dla niepełnosprawnych uczestników projektu systemowego pn: START realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.


Przedmiot zamówienia podlega podziałowi na części:
Część nr I: Kurs Bukieciarstwo-Florystyka z elementami techniki decoupage,
Część nr II: Kurs komputerowy - poziom podstawowy,
Część nr III: Kurs cukiernika,
Część nr IV: Kurs wychowawcy kolonijnego,
Część nr V: Warsztaty kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych,
2. Zakres rzeczowy części nr I:
1) Liczba uczestników: 4 osoby niepełnosprawne,
2) Cel kursu: przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu florysty,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) sztukę kupowania kwiatów i zieleni,
b) przechowywanie i pielęgnację roślin ciętych,
c) style kompozycji roślinnych i zasady ich tworzenia,
d) wykonywanie kompozycji z zasuszonych roślin,
e) stroiki i dekoracje świąteczne,
f) wykonywanie wiązanek okolicznościowych,
g) zasady tworzenia kompozycji w naczyniach, koszach,
h) techniki zdobienia przedmiotów - decoupage (podstawy),
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 48 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie; (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
3. Zakres rzeczowy części nr II:
1) Liczba uczestników: 1 osoba niepełnosprawna,
2) Cel kursu: przygotowanie osoby do pracy przy komputerze,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) rozpoznawanie ikon na pulpicie, poruszanie się po menu,
b) wykorzystanie podstawowych programów do tworzenia nowego dokumentu,
c) tworzenie i formatowanie tabel i wizytówek, adresowanie kopert, wstawianie do dokumentu autokształtów, przygotowanie dokumentu do druku, wstawianie do dokumentu symboli niedostępnych z klawiatury,
d) zapisywanie i tworzenie plików,
e) skanowanie dokumentów i wysyłanie ich za pomocą poczty internetowej,
f) kopiowanie, przenoszenie, wysyłanie zdjęć,
g) zrozumienie istoty Internetu, używania przeglądarek, korzystanie z poczty elektronicznej,
h) wyszukiwanie informacji, w tym wyszukiwanie aktualnych wiadomości lokalnych, krajowych, dotyczących świadczeń socjalnych, prawa i ustawodawstwa, lokalnej rozrywki, wydarzeń kulturalnych, rozkładów jazdy, szkoleń, kursów, edukacji, ofert rynku pracy,
i) potencjalne zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu.
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 40 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
4. Zakres rzeczowy części nr III:
1) Liczba uczestników: 2 osoby niepełnosprawne,
2) Cel kursu: zdobycie przez uczestnika kursu podstaw wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie profesjonalnego przygotowania deserów, wyrobów cukierniczych i wszelkiego typu wypieków,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) Wyposażenie stanowiska pracy, organizacja stanowiska pracy; terminologia stosowana w cukiernictwie: narzędzia, maszyny i urządzenia wykorzystywane w pracy.
b) Podstawowe zagadnienia z zakresu bhp, ppoż. oraz pierwszej pomocy.
c) Wymogi systemu HACCP w gastronomii.
d) Procesy technologiczne stosowane w produkcji żywności.
-prawidłowa obróbka wstępna i termiczna produktów spożywczych dla zachowania ich walorów smakowych i bezpiecznego przechowywania,
-zasady racjonalnego doboru surowców i ich maksymalnego wykorzystania w kuchni,
-techniki rozpoznawania przydatności surowców do produkcji.
e) Surowce i materiały pomocnicze stosowane w cukiernictwie - sposoby doboru surowców do poszczególnych wyrobów.
f) Kruche ciasta:
-podstawowe i słone,
-ciasto półkruche,
-kruche ciasteczka,
-do spodów, serników, szarlotek, babeczek i lekkich tart .
g) Ciasta ucierane.
h) Ciasta biszkoptowe:
-biszkopty jako podstawy do innych ciast, ciastka korpusowe,
-wykorzystanie ciasta biszkoptowego do produkcji różnych wyrobów: m.in. rolad, keksów, krajanek tortowych.
i) Kremy, pianki, musy, mleczka oraz panna cotta: sekrety udanych kremów
j) Serniki:
-sernik tradycyjny,
-sernik na zimno.
k) Przygotowanie i praca z karmelem .
l) Czekolada: tajniki i techniki pracy z czekoladą, polewy i ozdoby czekoladowe.
m) Torty na bazie ciast biszkoptowych + dekoracja.
n) Cupcake, muffiny + dekoracja.
o) Pierniki, pierniczki i keksy.
p) Dekorowanie:
-wykorzystanie barwników, masy marcepanowej, lukrów plastycznych i innych
-dekorowanie, m.in. kremami, czekoladą, lukrem plastycznym,
-informacje o różnych rodzajach mas plastycznych,
-użycie barwników spożywczych z lukrem i masą cukrową,
-użycie dekoracji i tworzenie tortów piętowych
q) Beza.
r) Faworki i pączki.
s) Ciasta drożdżowe, makowce, strudle.
t) Najnowsze trendy w wyrobach cukierniczych: ekspozycja i aranżacja.
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 100 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
5. Zakres rzeczowy części nr IV:
1) Liczba uczestników: 1 osoba niepełnosprawna,
2) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) Organizację wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej:
-koordynacyjna rola władz oświatowych,
-obowiązujące przepisy,
-elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnymi, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
b) Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej:
-opracowanie planu wychowawczego grupy,
-metody i formy realizacji planów wychowawczych,
-dokumentacja wychowawcy,
-obowiązki wychowawcy grupy.
c) Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej:
-opracowanie planu wychowawczego grupy,
-metody i formy realizacji planów wychowawczych,
-dokumentacja wychowawcy,
-obowiązki wychowawcy grupy.
d) Ruch i rekreacja:
cele i zadania wychowania fizycznego
-metody nauki techniki pływania
-gry i zabawy ruchowe
-zajęcia z gier zespołowych
-lekkoatletyka , olimpiady sportowe , sport
-organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych , niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
e) Turystyka i krajoznawstwo:
-cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej wypoczynku,
-organizacja wycieczek,
-organizacja biwaków,
-gry terenowe.
f) Zajęcia kulturalno-oświatowe:
-cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych:
-organizacja zajęć kulturalno-oświatowych,
-elementy kulturalne w programie dnia,
-gry i zabawy świetlicowe,
-konkursy, wystawy, dyskusje,
-śpiew, muzyka, zabawa ze śpiewem
organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk prowadzenie kroniki.
g) Zajęcia praktyczno-techniczne:
-cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych,
-formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych
prace dekoracyjne i zdobnicze,
-indywidualne zainteresowania uczestników,
-rozwój zainteresowań uczestników.
h) Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:
-przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów,
-przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku,
-abc ratownictwa przedmedycznego z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy.
3) Liczba godzin dydaktycznych min. 30 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).
6. Zakres rzeczowy części nr V:
1) Liczba uczestników: 6 osób niepełnosprawnych, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku.
2) Cel warsztatów: nabycie umiejętności efektywnego planowania i zarządzania czasem oraz umiejętności określania priorytetów zadań w czasie pracy.
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) proces planowania i organizacji,
b) diagnozę własnych trudności w wykorzystywaniu czasu i planowaniu zadań,
c) opracowanie indywidualnej metody planowania czasu i realizacji zadań,
d) analizę własnych priorytetów podczas planowania, symulację rozmów kwalifikacyjnych.
4) Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska,
5) Liczba godzin dydaktycznych min. 10 godz. w wymiarze 4-6 godz. dziennie (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

7. W przypadku części nr I, części nr II, części nr III, części nr IV oraz części nr V, w ramach realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Zwrotu kosztów dojazdu w kwocie 10 zł dziennie/osoba.
2) Realizacji kursu i warsztatów na terenie miasta Chełm.
3) Realizacji kursu i warsztatów od poniedziałku do piątku w między godziną 800 a 1800 (w przypadku części nr I, nr III, nr IV, nr V). W przypadku części nr II kurs może być realizowany do godz. 1900 oraz w soboty. Godziny przeprowadzania kursów należy dostosować do uczestników.
4) Dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy listy osób, które będą prowadziły kurs i warsztaty wraz z oświadczeniem, że osoby te spełniają warunki do przeprowadzenia kursów i warsztatów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Zapewnienia uczestnikom kursu i warsztatów bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki. Części teoretyczne kursu i warsztatów powinny być realizowane w salach o powierzchni nie mniejszej niż 2,5m2 na 1 uczestnika, z dostępem do toalet. W tym zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu odrębnego stanowiska szkoleniowego. W przypadku części nr V budynek i sala, w której będą odbywały się warsztaty powinny być dostosowane dla potrzeb osoby niepełnosprawnej - poruszającej się na wózku.
6) Zapewnienia obiadu (drugie danie z surówką oraz kompot) dla uczestników w każdym dniu kursu/warsztatów bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu oraz dodatkowo serwisu kawowego z poczęstunkiem (kawa, herbata, sok, ciastka, woda gazowana i niegazowana, cukier) w każdym dniu kursu/warsztatów.
7) Zapewnienia niezbędnych materiałów szkoleniowych, skryptów do przeprowadzenia zajęć oraz:
a) w przypadku części nr I: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi zestawu startowego do decoupage zawierającego: 2 farby akrylowe o kontrastujących kolorach (60 ml każda),medium do spękań (krakelura) 60ml, klej (60 ml),werniks z połyskiem do zabezpieczenia przed zabrudzeniem i wilgocią oraz nadania końcowego efektu (60 ml),pędzel uniwersalny (do kleju i nakładania farb),2 kolczyki ze sklejki, zakładkę do książki ze sklejki, chusteczkę z wzorkami, instrukcję dla początkujących wraz z poradami. Ww. zestaw zostanie przekazany uczestnikom po zakończeniu szklenia i nie będzie wykorzystywany przez uczestników podczas zajęć;
b) w przypadku części nr II: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi poradnika dotyczący obsługi komputera oraz pendrive o poj. 8 GB;
c) w przypadku części nr III: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi pozycji książkowej nt. wypieków domowych;
d) w przypadku części nr IV: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi pozycji książkowej dotyczącej udzielania pierwszej pomocy;
e) w przypadku części nr V: zakup i przekazanie każdemu uczestnikowi pozycji książkowej dotyczącej asertywności lub ćwiczenia woli;
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed podpisaniem umowy wzór materiałów szkoleniowych.
8) Ubezpieczenia uczestników od NNW na czas trwania kursu/warsztatów. Polisa (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem) zostanie dostarczona Zamawiającemu najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem kursu/warsztatów.
9) Przygotowania szczegółowego programu oraz harmonogramu kursu/ warsztatów. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji przed podpisaniem umowy program i harmonogram kursu/warsztatów.
10) Realizacji kursu/warsztatów zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego programem i harmonogramem kursu/warsztatów.
11) Prowadzenia kursu/warsztatów z wykorzystaniem form wykładowych oraz ćwiczeń praktycznych z użyciem odpowiednich materiałów, produktów i urządzeń zgodnych z tematyką kursu/warsztatów.
12) Zapoznania uczestników kursu/warsztatów przed rozpoczęciem kursu/warsztatów ze szczegółowym programem i przekazania harmonogramu kursu/warsztatu,
13) Zapewnienia Zamawiającemu wglądu do dokumentacji związanej z realizacją kursu/warsztatów, w tym dokumentów finansowych.
14) Sporządzenia wewnętrznych testów (egzaminu) po zakończeniu kursu.
15) Przeprowadzenia ewaluacji kursu/ warsztatu - dokonanie oceny kursu/warsztatów za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia kursu/warsztatów.
16) Przygotowania raportu poszkoleniowego w wersji papierowej i elektronicznej.
17) Wydania po ukończeniu kursu/warsztatów zaświadczenia, świadectwa lub certyfikatu zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa tj. (1 egz.) uczestnikowi i (1 egz.) Zamawiającemu. Dokument musi zawierać min. szczegółowy wykaz przedmiotów i ilość godzin trwania kursu/warsztatów. Wzór zaświadczenia, świadectwa lub certyfikatu Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji przed podpisaniem umowy.
18) Zapewnienia niezbędnej obsługi administracyjnej bezpośrednio związanej z kursem/ warsztatem - (koordynacja kursu/warsztatów), polegającej na przygotowaniu kursu/warsztatu, potwierdzeniu obecności uczestników oraz prowadzeniu dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych zaświadczeń, świadectw lub certyfikatów potwierdzających ukończenie kursu/warsztatów, list potwierdzających wydanie obiadów, zwrot kosztów dojazdu, wydanie materiałów szkoleniowych, pomocy naukowych (np. pendrive) itp.
19) Oznakowania pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów (w tym certyfikatów/ zaświadczeń) wymaganych przy realizacji kursu logotypem UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją: Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym na stronie internetowej www. wup.lublin.pl.
20) Przetwarzania danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego kursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.).
6. Zamawiający dopuszcza udział uczestników kursu/warsztatów w grupach łączonych z innymi uczestnikami kursu/warsztatów, jednakże warunkiem bezwzględnym jest uczestnictwo w zajęciach łączonych od początku trwania kursu/warsztatów, zapewnienie niedyskryminujących warunków udziału w kursie/warsztatach oraz zgoda Zamawiającego na udział w zajęciach łączonych.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wykonawca wskaże w ofercie, część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcy.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 5

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 15/06/2015

Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w
postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony łącznie.

Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania
wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w
postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie:
a) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) odpowiednio dla części nr I, części nr II, części nr III, części nr IV oraz części nr V,
b) wykazu wykonanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (załącznik nr 4 do SIWZ) odpowiednio dla części nr I, części nr II, części nr III, części nr IV oraz części nr V,
c) przedłożony wykaz powinien zawierać co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu szkolenia, w tym:
-w przypadku części nr I: co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu bukieciarstwa/florystyki obejmującego co najmniej 25 godzin zajęć;
-w przypadku części nr II: co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu komputerowego obejmującego co najmniej 20 godzin zajęć;
-w przypadku części nr III: co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu cukiernika obejmującego co najmniej 50 godzin zajęć;
-w przypadku części nr IV: co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu wychowawcy kolonijnego obejmującego co najmniej 15 godzin zajęć;
-w przypadku części nr V: co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu warsztatów kompetencji życiowych lub warsztatów umiejętności społeczno-zawodowych, obejmujących co najmniej 10 godzin zajęć.
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączne doświadczenie Wykonawców.

Potencjał techniczny:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania przez Wykonawców
wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia
wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik
nr 2 do SIWZ). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli
zostanie on spełniony łącznie.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania przez
Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły
spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał kadrowy Wykonawców.

Sytuacja ekonomiczna:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji
ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w
postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony łącznie.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowiązanie podmiotu trzeciego powinno posiadać formę pisemną
opatrzoną własnoręcznym podpisem. Nie jest dopuszczalna inna forma, w tym kopia dokumentu potwierdzona za
zgodność z oryginałem. 2. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt. 1, odpowiada
solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za
nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy,
Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu
niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi
podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: 1)
zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu,
przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym
podmiotem; 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 4. Wykonawca
reprezentowany przez pełnomocnika winien złożyć wraz z ofertą stosowny dokument pełnomocnictwa w oryginale
(ewentualnie notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa). 5. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego
złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych).

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy spowodowana:
a) zaistnieniem siły wyższej mającej wpływ na termin wykonania umowy;
b) innymi przyczynami zewnętrznymi (np. dotyczącymi uczestników kursu/warsztatu) niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkującymi niemożliwością wykonania umowy w terminie.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
2) zmiany osobowe, w przypadku gdy z uwagi na niezależne od stron okoliczności (tj. choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne nastąpiła lub powinna nastąpić zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. W przypadku wystąpienia w/w okoliczności zmiana osób będzie wymagała pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego.
3) zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wynikająca ze zmiany ilości osób biorących udział w kursie/warsztacie.
W przypadku wystąpienia w/w okoliczności wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie o odpowiednią kwotę.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie Wykonawcy

Znaczenie kryterium 2: 20

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia:
www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Powiatowe Centrum Pomocy
Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac Niepodległości 1, pok. nr 149.

Data składania wniosków, ofert: 27/04/2015

Godzina składania wniosków, ofert: 08:30

Miejsce składania:
miejsce: siedziba Zamawiającego Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac
Niepodległości 1, pok. nr 147 lub za pośrednictwem poczty

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt systemowy pn: START współfinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji
Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Kurs Bukieciarstwo-Florystyka z elementami techniki decoupage

Opis:
Zakres rzeczowy części nr I:
1) Liczba uczestników: 4 osoby niepełnosprawne,
2) Cel kursu: przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu florysty,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) sztukę kupowania kwiatów i zieleni,
b) przechowywanie i pielęgnację roślin ciętych,
c) style kompozycji roślinnych i zasady ich tworzenia,
d) wykonywanie kompozycji z zasuszonych roślin,
e) stroiki i dekoracje świąteczne,
f) wykonywanie wiązanek okolicznościowych,
g) zasady tworzenia kompozycji w naczyniach, koszach,
h) techniki zdobienia przedmiotów - decoupage (podstawy),
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 48 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie; (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: D

Data zakończenia: 15/06/2015

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie Wykonawcy

Znaczenie kryterium 2: 20

Numer części zamówienia: 2

Nazwa: Kurs komputerowy - poziom podstawowy

Opis:
Zakres rzeczowy części nr II:
1) Liczba uczestników: 1 osoba niepełnosprawna,
2) Cel kursu: przygotowanie osoby do pracy przy komputerze,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) rozpoznawanie ikon na pulpicie, poruszanie się po menu,
b) wykorzystanie podstawowych programów do tworzenia nowego dokumentu,
c) tworzenie i formatowanie tabel i wizytówek, adresowanie kopert, wstawianie do dokumentu autokształtów, przygotowanie dokumentu do druku, wstawianie do dokumentu symboli niedostępnych z klawiatury,
d) zapisywanie i tworzenie plików,
e) skanowanie dokumentów i wysyłanie ich za pomocą poczty internetowej,
f) kopiowanie, przenoszenie, wysyłanie zdjęć,
g) zrozumienie istoty Internetu, używania przeglądarek, korzystanie z poczty elektronicznej,
h) wyszukiwanie informacji, w tym wyszukiwanie aktualnych wiadomości lokalnych, krajowych, dotyczących świadczeń socjalnych, prawa i ustawodawstwa, lokalnej rozrywki, wydarzeń kulturalnych, rozkładów jazdy, szkoleń, kursów, edukacji, ofert rynku pracy,
i) potencjalne zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu.
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 40 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
805332001 (Kursy komputerowe)

Czas: D

Data zakończenia: 15/06/2015

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie Wykonawcy

Znaczenie kryterium 2: 20

Numer części zamówienia: 3

Nazwa: Kurs cukiernika

Opis:
Zakres rzeczowy części nr III:
1) Liczba uczestników: 2 osoby niepełnosprawne,
2) Cel kursu: zdobycie przez uczestnika kursu podstaw wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie profesjonalnego przygotowania deserów, wyrobów cukierniczych i wszelkiego typu wypieków,
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) Wyposażenie stanowiska pracy, organizacja stanowiska pracy; terminologia stosowana w cukiernictwie: narzędzia, maszyny i urządzenia wykorzystywane w pracy.
b) Podstawowe zagadnienia z zakresu bhp, ppoż. oraz pierwszej pomocy.
c) Wymogi systemu HACCP w gastronomii.
d) Procesy technologiczne stosowane w produkcji żywności.
-prawidłowa obróbka wstępna i termiczna produktów spożywczych dla zachowania ich walorów smakowych i bezpiecznego przechowywania,
-zasady racjonalnego doboru surowców i ich maksymalnego wykorzystania w kuchni,
-techniki rozpoznawania przydatności surowców do produkcji.
e) Surowce i materiały pomocnicze stosowane w cukiernictwie - sposoby doboru surowców do poszczególnych wyrobów.
f) Kruche ciasta:
-podstawowe i słone,
-ciasto półkruche,
-kruche ciasteczka,
-do spodów, serników, szarlotek, babeczek i lekkich tart .
g) Ciasta ucierane.
h) Ciasta biszkoptowe:
-biszkopty jako podstawy do innych ciast, ciastka korpusowe,
-wykorzystanie ciasta biszkoptowego do produkcji różnych wyrobów: m.in. rolad, keksów, krajanek tortowych.
i) Kremy, pianki, musy, mleczka oraz panna cotta: sekrety udanych kremów
j) Serniki:
-sernik tradycyjny,
-sernik na zimno.
k) Przygotowanie i praca z karmelem .
l) Czekolada: tajniki i techniki pracy z czekoladą, polewy i ozdoby czekoladowe.
m) Torty na bazie ciast biszkoptowych + dekoracja.
n) Cupcake, muffiny + dekoracja.
o) Pierniki, pierniczki i keksy.
p) Dekorowanie:
-wykorzystanie barwników, masy marcepanowej, lukrów plastycznych i innych
-dekorowanie, m.in. kremami, czekoladą, lukrem plastycznym,
-informacje o różnych rodzajach mas plastycznych,
-użycie barwników spożywczych z lukrem i masą cukrową,
-użycie dekoracji i tworzenie tortów piętowych
q) Beza.
r) Faworki i pączki.
s) Ciasta drożdżowe, makowce, strudle.
t) Najnowsze trendy w wyrobach cukierniczych: ekspozycja i aranżacja.
4) Liczba godzin dydaktycznych min. 100 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Czas: D

Data zakończenia: 15/06/2015

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie Wykonawcy

Znaczenie kryterium 2: 20

Numer części zamówienia: 4

Nazwa: Kurs wychowawcy kolonijnego

Opis:
Zakres rzeczowy części nr IV:
1) Liczba uczestników: 1 osoba niepełnosprawna,
2) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) Organizację wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej:
-koordynacyjna rola władz oświatowych,
-obowiązujące przepisy,
-elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnymi, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
b) Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej:
-opracowanie planu wychowawczego grupy,
-metody i formy realizacji planów wychowawczych,
-dokumentacja wychowawcy,
-obowiązki wychowawcy grupy.
c) Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej:
-opracowanie planu wychowawczego grupy,
-metody i formy realizacji planów wychowawczych,
-dokumentacja wychowawcy,
-obowiązki wychowawcy grupy.
d) Ruch i rekreacja:
cele i zadania wychowania fizycznego
-metody nauki techniki pływania
-gry i zabawy ruchowe
-zajęcia z gier zespołowych
-lekkoatletyka , olimpiady sportowe , sport
-organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych , niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
e) Turystyka i krajoznawstwo:
-cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej wypoczynku,
-organizacja wycieczek,
-organizacja biwaków,
-gry terenowe.
f) Zajęcia kulturalno-oświatowe:
-cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych:
-organizacja zajęć kulturalno-oświatowych,
-elementy kulturalne w programie dnia,
-gry i zabawy świetlicowe,
-konkursy, wystawy, dyskusje,
-śpiew, muzyka, zabawa ze śpiewem
organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk prowadzenie kroniki.
g) Zajęcia praktyczno-techniczne:
-cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych,
-formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych
prace dekoracyjne i zdobnicze,
-indywidualne zainteresowania uczestników,
-rozwój zainteresowań uczestników.
h) Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:
-przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów,
-przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku,
-abc ratownictwa przedmedycznego z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy.
3) Liczba godzin dydaktycznych min. 30 godz. w wymiarze do 6 godz. dziennie. (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 15/06/2015

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie Wykonawcy

Znaczenie kryterium 2: 20

Numer części zamówienia: 5

Nazwa:
Warsztaty kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych

Opis:
Zakres rzeczowy części nr V:
1) Liczba uczestników: 6 osób niepełnosprawnych, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku.
2) Cel warsztatów: nabycie umiejętności efektywnego planowania i zarządzania czasem oraz umiejętności określania priorytetów zadań w czasie pracy.
3) Obszar tematyczny obejmuje m.in.:
a) proces planowania i organizacji,
b) diagnozę własnych trudności w wykorzystywaniu czasu i planowaniu zadań,
c) opracowanie indywidualnej metody planowania czasu i realizacji zadań,
d) analizę własnych priorytetów podczas planowania, symulację rozmów kwalifikacyjnych.
4) Metody pracy: wykład, dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, praca w parach, prezentacja trenerska,
5) Liczba godzin dydaktycznych min. 10 godz. w wymiarze 4-6 godz. dziennie (1 godzina dydaktyczna =45 min.).

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 15/06/2015

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Doświadczenie Wykonawcy

Znaczenie kryterium 2: 20

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
805332001 (Kursy komputerowe)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
805300008 (Usługi szkolenia zawodowego)

Podobne przetargi

343110 / 2011-10-19 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne na kierunku Studia podyplomowe w zakresie logopedii - III i IV semestr.

323085 / 2008-11-19 - Inny: Fundacja

Fundacja Rozwoju Edukacji Zawodowej EDUCO - Krzczonów (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Opracowanie autorskiego konspektu i przeprowadzenie zajęć z zakresu kosmetyki na szkoleniu zawodowym dla 50 osób - uczestników projektu szkoleniowego: Mój styl moją szansą. Kursy kosmetyczne dla kobiet

135282 / 2013-04-08 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z I języka (ang./niem.) w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/125-2013/WH)

359694 / 2011-11-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Szkół Specjalnych - Biała Podlaska (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu /Będę bardziej samodzielny!/ współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

39538 / 2012-02-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

114422 / 2012-04-12 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki UMCS (kierunek studiów: Filologia Angielska - język angielski z WOK I stopień) odbywającymi praktyki ogólnopedagogiczne ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

27228 / 2012-01-28 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

412548 / 2009-12-01 - Uczelnia publiczna

Politechnika Lubelska - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
WR/19/2009 - Przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz przeprowadzenie zajęć w ramach studiów podyplomowych Wzornictwo Przemysłowe

297044 / 2011-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Piszczac - Piszczac (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług edukacyjnych - Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w gminie Piszczac

100744 / 2014-03-25 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie szkoleń teoretycznych, modułowych w Organizacji Szkolenia Personelu Technicznego Part 147 z przedmiotu: Aerodynamika, struktury i systemy śmigłowca

104867 / 2013-06-10 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe śródroczne z j. angielskiego w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/212-2013/WH)

389960 / 2009-11-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć na II semestrze studiów podyplomowych z Kształcenia zdalnego w edukacji

166170 / 2012-05-22 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

96236 / 2015-04-27 - Inny: Edukacja

Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. gen. Franciszka Kleeberga w Dęblinie - Dęblin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie przez personel dydaktyczny praktyk zawodowych dla uczniów 3 klasy technik informatyk w pomieszczeniach i na sprzęcie Wykonawcy - numer ZSZ1/POKL/2/2015

47090 / 2012-02-16 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS.

439000 / 2013-10-28 - Inny: Jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Krasnystaw (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć edukacyjnych w zakresie profilaktyki uzależnień dla uczestników projektu pn. Samodzielność drogą do aktywności życiowej realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

381440 / 2013-09-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Potok Górny - Potok Górny (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne, obejmujące prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych w ramach projektu Moja szkoła - tu się rozwijam

200253 / 2013-09-30 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w placówce dla upośledzonych umysłowo w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/297-2013/WH)

195919 / 2014-09-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS (Pedagogika wczesnoszkolna SUM) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe w wymiarze 50 godzin, w okresie 2 tygodni, w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/261-2014/WH)

25323 / 2010-02-05 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa edukacyjna obejmująca przeprowadzenie wykładów z grafiki komputerowej dla Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie

161169 / 2013-08-13 - Inny: SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA

Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II Stopnia im. Karola Lipińskiego - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla potrzeb realizowanego przez Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie projektu pt. MOC TALENTÓW!, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

385394 / 2009-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim - Tomaszów Lubelski (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeszkolenie 8 osób bezrobotnych, zakwalifikowanych przez zamawiającego, w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu spawacza w osłonie CO2.

923 / 2013-01-02 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z j. angielskiego w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

61521 / 2012-03-16 - Uczelnia publiczna

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne w zakresie szkolenia teoretycznego do uzyskania licencji zawodowej śmigłowcowej CPL(H) dla studentów PWSZ w Chełmie, w ramach specjalizacji Pilotaż śmigłowcowy

1570 / 2015-01-05 - Inny: powiatowe samorzÄ…dowe jednostki organizacyjne

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II - Radzyń Podlaski (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej 30.000 euro - Wybór nauczyciela prowadzącego zajęcia dodatkowe z języka angielskiego zawodowego

206219 / 2013-10-07 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w szkole podstawowej w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/348-2013/WH)

6671 / 2012-01-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS