Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

165245 / 2010-06-24 - Administracja samorządowa / Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń (Bieruń)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 165245

Data publikacji: 2010-06-24

Nazwa:
Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

Ulica: Rynek 14

Numer domu: 14

Miejscowość: Bieruń

Kod pocztowy: 43-150

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 3242439

Numer faxu: (032) 2164035; 2164777

Adres strony internetowej: www.bierun.pl

Regon: 27150489700000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dezynfekcji studni kopanych i głebinowych oraz innych obiektów i budynków w związku z wystąpieniem powodzi na terenie gminy Bieruń

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowych prac związanych z czyszczeniem i dezynfekcją studni kopanych, głębinowych oraz dezynfekcji innych obiektów i budynków, w związku z wystąpieniem powodzi na terenie gminy Bieruń.
Ilości szacunkowe : studni kopanych - 65 (o średniej średnicy 1 m i głębokości 10 m), studni głębinowych 5 szt. głębokości do 30 m oraz innych obiektów na 45 posesjach ( po ok. 1350 m2 )
Zamawiający dokona wskazania studni, obiektów, budynków wymagających wykonania dezynfekcji.

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: NB

zamowienie_pprawna: 62 ust.1 pkt 4

zamowienie_uzasadnienie:
-Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem-
Pilna potrzeba udzielenia zamówienia niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć :
Powódź jest żywiołem stwarzającym wiele niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia sytuacji , zwłaszcza że teren objęty powodzią jest pod stałymi wpływami eksploatacji górniczej, której skutki zmieniają się z dnia na dzień i są nieprzewidywalne nawet dla samej kopalni.. Większość działań w zakresie usunięcia skutków powodzi musiała gmina wykonywać i zabezpieczyć we własnym zakresie. Wobec nieznanej dotąd w gminie katastrofy o tak wielkich rozmiarach, wszelkie konieczne procedury muszą być skracane, by umożliwić w danym czasie zapobieżenie i usunięcie negatywnych skutków tego zdarzenia. Pewne prace związane z usuwaniem skutków powodzi oraz z brakiem fizycznych i kadrowych możliwości wykonania ich natychmiast przenoszone na okres, kiedy woda zejdzie, a rozmiar katastrofy będzie można precyzyjniej określić, tak jak w przypadku np. ilość studni i ich parametrów (gmina , ani RPWiK nie posiadają inwentaryzacji studni, zbieranie informacji na podstawie wywiadów środowiskowych, zgłoszeń mieszkańców na zebraniach w dniach 17 i 18.06.br) ) oraz innych obiektów i budynków wymagających dezynfekcji. Nadrzędną przesłanką pilnej konieczności działań ochrona życia i zdrowia mieszkańców w związane jest z zagrożeniem epidemiologicznym, które może być wywołane w skutek niepodjęcia pilnych działań , a mających na celu dezynfekcje znajdujących się na terenie gminy studni oraz innych obiektów, które zostały objęte bezpośrednio lub pośrednio wodami zalewiska powodziowego ,w którym była również zalana oczyszczalnia ścieków, 4 przepompownie ścieków, wiele padłych zwierząt. Woda w zalewisku utrzymywała się bardzo długo, co uniemożliwiało podjęcie działań we wcześniejszym okresie. Ponadto służby urzędu zostały zaangażowane w pierwszej kolejności do czynności związanych z walką z żywiołem polegających na stałych dyżurach w sztrabie przeciwpowodziowym i kierowaniem akcją przeciwpowodziową, ewakuacją ludności i zwierzyny, stałym organizowaniem dysponowaniem siłami i środkami do utrzymania zagrożonych przerwaniem wałów przeciwpowodziowych, organizowaniem pomocy dla powodzian, kierowaniem działaniami wojska, koordynacją działań wolontariuszy, straży pożarnych Policji dla ochrony mienia poszkodowanych mieszkańców, ze Stacją Sanitarno Epidemiologiczną, służbami medycznymi, energetyką, łącznością i wielu innych działań, które wymagały natychmiastowych decyzji w celu zminimalizowania skutków powodzi, a w następnych dniach likwidacją skutków powodzi.
Nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem :
Każdy z powyższych trybów wymaga zachowania minimalnych ustawowych terminów przeprowadzenia procedur począwszy od wszczęcia do udzielenia zamówienia, które wynoszą w praktyce min.15 dni . Ze względu na ustawowe terminy , powyższe tryby nie pozwalają na udzielenie zamówienia w trybie pilnym, a co z tym związane, również wydłuża się termin realizacji zamówienia, co nie pozwala na podjęcie działań w wymaganym w tej sytuacji trybie pilnym. Tryb negocjacji bez ogłoszenia gwarantuje udzielenie i wykonanie zamówienia w trybie pilnym .
Wykazany stan faktyczny uzasadnia kumulatywne spełnienie przesłanek udzielenia zamówienia na w/w podstawie prawnej.

Nazwa wykonawcy:
Zakład Usług Dezynfekcji Dezynsekcji i Deratyzacji INSERAT

Adres pocztowy wykonawcy: ul.Polna 107 D

Miejscowość: Bielsko - Biała

Kod pocztowy: 43-305

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Kody CPV:
907330004 (Usługi związane ze skażeniem wód)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
909200002 (Usługi w zakresie odkażania urządzeń)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
909210009 (Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków)

Podobne przetargi