Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

391388 / 2011-11-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Agencja Rynku Rolnego (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 391388

Data publikacji: 2011-11-22

Nazwa: Agencja Rynku Rolnego

Ulica: ul. Nowy Świat 6/12

Numer domu: 6/12

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-400

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 6617272

Numer faxu: 22 6617902

Adres strony internetowej: www.arr.gov.pl

Regon: 00622243400000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie licencji na korzystanie z Systemu Informacji Prawnej LEX

Rodzaj zamówienia: D

Przedmiot zamówienia:
Udzielenie licencji na korzystanie z Systemu Informacji Prawnej LEX (w wersji INTRANET, plus moduły: Komentarze, Informator Prawno-Gospodarczy, Prawo Europejskie)

Kody CPV:
723200004 (Usługi bazy danych)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: c;d;

zamowienie_pprawna:
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b

zamowienie_uzasadnienie:
1. Okoliczności faktyczne
Z dniem 31 grudnia 2011r. wygasa umowa, zawarta przez ARR na dostarczanie systemu informacji prawnej (SIP), w oparciu o który pracują pracownicy ARR. Aktualnie SIP dostarczany jest przez Wolters Kluwer Sp. z o.o. w liczbie 50 stanowisk. Obejmuje on: System Informacji Prawnej Lex Omega oraz moduły dodatkowe w postaci Komentarzy, Informatora Prawno-Gospodarczego, Prawa Europejskiego.
2. Uwarunkowania prawne
Zakup prawa do użytkowania SIP podlega regulacjom prawnym, zawartym w postanowieniach ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.
3. Powołanie Zespołu i cel jego prac
Na mocy Zarządzenia Nr 114/2011/W z dnia 1 września 2011 r. Prezes ARR powołał Zespół ds. pozyskania i analizy informacji dotyczących warunków świadczenia usług w zakresie systemów informacji prawnej oferowanych na rynku, które byłyby przydatne w realizacji działalności statutowej przez Agencję Rynku Rolnego, zwany dalej Zespołem, który miał za zadanie zapoznać się z prezentacjami i testowymi wersjami oferowanych na rynku SIP oraz zbadać je pod względem ich przydatności z punktu widzenia potrzeb ARR. W konsekwencji powyższego, Zespół pozyskał informacje pozwalające rozstrzygnąć kwestię możliwego do zastosowania trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności dotyczy to oceny, czy w sprawie należy zastosować jeden z podstawowych trybów udzielania zamówienia, stosownie do art. 10 ust. 1 ustawy, czy też zachodzą tu przesłanki ustawowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1, tj. do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki. W toku prac Zespół uwzględnił przebieg postępowania na zamówienie SIP w 2008r., w szczególności zagadnienia związane z kontrolą doraźną Prezesa UZP w zakresie legalności wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki na zakup przez ARR SIP Lex Omega w roku 2008, ustaleniami tej kontroli zawartymi w Informacji Prezesa UZP z dnia 6 kwietnia 2009r. znak UZP/DKD/MD/248739/6268/09 KN/136/08, zastrzeżeniami Prezesa ARR do wyniku kontroli zamieszczonymi w piśmie z dnia 10 kwietnia 2009r. znak BPzp-078-34-1126-297/09 oraz z rozstrzygającą ostatecznie kwestię legalności wybranego przez ARR trybu udzielenia zamówienia Uchwałą Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie UZP z dnia 8 maja 2009r. sygnatura akt KIO/KD 12/09.
4. Cechy SIP niezbędne dla potrzeb ARR
Agencja Rynku Rolnego jako akredytowana agencja płatnicza jest odpowiedzialna za prawidłową implementację prawodawstwa UE w zakresie administrowania mechanizmami Wspólnej Polityki Rolnej oraz za stałe monitorowanie zmian w prawodawstwie UE, zgłaszanie propozycji zmian do legislacji UE oraz bieżące informowanie beneficjentów WPR o działaniach i decyzjach podjętych na szczeblu Wspólnoty.
Są to podstawowe kryteria udzielenia akredytacji agencji płatniczej określone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 października 2003 r. w sprawie kryteriów akredytacyjnych dla agencji płatniczych (Dz.U. Nr 190, poz. 1867). Podstawowym zadaniem Agencji Rynku Rolnego, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych (Dz. U. 2007 r. Nr 231, poz. 1702, z późn. zm.), jest realizacja zadań na rynkach produktów rolnych i żywnościowych w ramach mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej, która w całości jest uregulowana w prawodawstwie unijnym. Agencja Rynku Rolnego jako akredytowana agencja płatnicza jest odpowiedzialna za wydatkowanie środków finansowych z funduszy UE, obsługuje kilkadziesiąt mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej. Każdy z tych mechanizmów cechuje się częściowo odrębnym specyficznym prawodawstwem UE. Obsługę tych kilkudziesięciu mechanizmów prowadzi równolegle kilkuset pracowników kilkunastu Biur i Zespołów Centrali i 16 Oddziałów Terenowych ARR. Wszyscy ci pracownicy muszą mieć bieżący dostęp do aktualnej treści przepisów UE oraz wszystkich zmian i odrębności wprowadzonych w aktach prawnych dotyczących danej specjalistycznej dziedziny - poszczególnych mechanizmów WPR oraz ogólnego prawodawstwa UE dotyczącego m.in. obsługi wydatkowania środków UE. Podstawowym, więc, modułem, z którego obok prawa krajowego korzysta ARR jest prawo UE. Dlatego też w ocenie przydatności programów w głównej mierze brano pod uwagę moduł prawa UE. W ocenie poszczególnych SIP uwagi dotyczące zawartości lub funkcjonalności w zakresie prawa wspólnotowego mają zatem charakter kluczowy, decydujący o możliwości zakupu programu. Inne natomiast cechy ujemne mają charakter dodatkowy i mogą ewentualnie być skompensowane niższą ceną, jakiej kontrahent oczekiwałby za swój produkt.
5. Analiza i ocena poszczególnych SIP
Pod uwagę brano SIP oferowane przez wszystkie znane ARR firmy, zajmujące się tego rodzaju działalności, tj. Wolters Kluwer Sp. z o.o. w Warszawie (program Lex), Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis Sp. z o.o. w Warszawie (program Lex Polonica), Wydawnictwo C.H. Beck Sp. z o.o. w Warszawie (program Legalis), Wydawnictwo Kwantum Sp. z o.o. w Sopocie (program SIP Kwantum), oraz INFOR Ekspert Sp. z o.o. (program InforLex). Za wyjątkiem firmy Wydawnictwo Kwantum Sp. z o.o., pozostali oferenci przeprowadzili prezentacje oferowanych przez siebie SIP oraz udostępnili członkom Zespołu możliwość testowania programu przez okres co najmniej jednego tygodnia. Natomiast firma Kwantum zaproponowała przeprowadzenie prezentacji w formie telekonferencji, która to formuła prezentacji została negatywnie zaopiniowana przez Biuro Teleinformatyki ARR i dlatego Zespół podjął decyzję o poprzestaniu na przetestowaniu SIP KWANTUM przez Członków Zespołu we własnym zakresie. W efekcie prezentacji oraz przeprowadzonych testów analiza i ocena poszczególnych SIP przedstawia się następująco:

Lex charakteryzuje się m.in. następującymi cechami, które wyróżniają ten SIP spośród pozostałych systemów:
- komplet aktów prawa powszechnie obowiązującego w Polsce zawierającej ponad 800 tys. aktów prawnych;
- komplet ujednoliconych i ocenionych, co do obowiązywania, tekstów aktów z Dziennika Ustaw opublikowanych od 1 stycznia 1930 roku;
- kompletną bazę ujednoliconych i ocenionych co do obowiązywania tekstów aktów prawa miejscowego ze wszystkich wojewódzkich dzienników urzędowych, wydawanych przez wojewodów, zgodnie z podziałem administracyjnym od roku 1999;
- kompletną bazę projektów ustaw wraz z uzasadnieniami, od III kadencji sejmu ocenioną co do aktualności;
- dostęp do największej bazy przepisów UE wydanych w dzienniku Urzędowym Seria L i seria C oraz wydanych w polskim wydaniu specjalnym Dziennika Urzędowego UE - teksty ujednolicone i ocenione co do obowiązywania, powiązane we wzajemne relacje z prawodawstwem polskim; wersje angielskie, niemieckie i francuskie aktów Unii Europejskiej;
- bazę ponad 70.000 tez z piśmiennictwa z ponad 80 periodyków (ocenianą co do aktualności) oraz największą baza bibliografii PAN (ponad 250.000 pozycji);
- dostęp do największej bazy orzecznictwa sądów i administracji;
- dostęp do obszernej bazy dotyczącej prawa polskiego i europejskiego komentarzy (ponad 840) i monografii prawniczych (ponad 600), w tym do komentarzy w wersji elektronicznej aktualizowanych co kwartał (między innymi do KPA, KSH, KP, KPC);
- największa baza orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości UE;
- największa baza tekstów aktów prawnych z dzienników resortowych (ponad 29.000) - teksty ujednolicone i ocenione co do obowiązywania;
- wyselekcjonowane, kompleksowe opracowania dotyczące zamówień publicznych wraz z wyjaśnieniami i możliwością zadawania pytań specjalistom z tej dziedziny, przykładami praktycznego zastosowania i omówieniem kolejnych etapów postępowania oraz wyszukiwarka Wspólnego Słownika Zamówień (CPV), wzorami SIWZ z komentarzami.

Legalis charakteryzuje się m.in. następującymi cechami:
- bardzo rozbudowana baza komentarzy, bogate piśmiennictwo i rozbudowana baza orzecznictwa - są to cechy, które uzasadniają ewentualny zakup kilku stanowisk jako drugi program oprócz innego głównego SIP;
- pełna baza aktów prawa krajowego, za wyjątkiem aktów sprzed 1944r.;
- brak pełnej bazy aktów prawa UE - jest to cecha dyskwalifikująca SIP Legalis z punktu widzenia potrzeb ARR;
- mało funkcjonalna wyszukiwarka aktów prawnych UE - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR.

Lex Polonica charakteryzuje się m.in. następującymi cechami:
- pełna baza aktów prawa krajowego;
- pomimo dość rozbudowanej bazy komentarzy, SIP posiada luki dotyczące niektórych nowo wydanych przepisów (np. brak komentarza do art. 61a KPA, który obowiązuje od kwietnia 2011r.) - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- baza aktów prawa UE obarczona jest istotnymi wadami polegającymi na:
- o nieuwzględnieniu w tekstach jednolitych wszystkich zmian i odstępstw, wynikających z innych aktów prawnych, Odesłania w tekście aktów prawnych UE do konkretnego przepisu nie zawsze są precyzyjne, i trafne oraz są przypadki, że nie uwzględniają zmiany numeracji przepisów Traktatu o funkcjonowaniu UE (Np. art. 15 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 510/2006 wskazuje w treści na art. 5 i 7 decyzji 1999/468/WE. Program umożliwia zapoznanie się z treścią tegoż art. 5, który z kolei odsyła do art. 205 ust. 2 i 4 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską. Wskazany w programie art. 205 nie odpowiada przepisowi art. 205 ust. 2 i 4. Program wskazuje art. 205 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, który nie odpowiada dawnemu art. 205 TWE obecnie art. 238 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej).
- akty prawa UE często zawierają niedostępne odesłania do aktów wykonawczych (np. boczne ikony zawierające do aktów wykonawczych nie zawsze były aktywne),
- są to cechy dyskwalifikujące ten SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- nie zawiera kompletnej bazy orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości UE - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- wyszukiwarka aktów prawa UE mało funkcjonalna - jest to cecha istotnie ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- stwierdzono techniczne mankamenty funkcjonowania tego SIP (blokowanie programu, wylogowywanie użytkownika, zawieszenie się pracy SIP, długi okres na ładowanie się wybranych aktów prawnych) - jest to cecha istotnie ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
W SIP Lex Polonica system tekstów jednolitych aktów prawa UE zbudowany jest
w ten sposób, iż uwzględniane są tylko zmiany tekstów rozporządzeń.
W efekcie rezultat porównywalny jest z uzyskiwanym za pomocą EurLexa, udostępnianego na niepłatnej stronie Trybunału Sprawiedliwości. Tymczasem w prawie UE, zwłaszcza rolnym, często wprowadzane są odstępstwa od reguł ogólnych, zawartych w rozporządzeniu horyzontalnym, jednak bez zmiany jego treści. Przykładem jest tu również rozporządzenie nr 800/1999 gdzie zmiany w tekście uwzględnia zarówno Lex Polonica, jak i Legalis. Jednakże odstępstw od reguł ustanowionych w tym rozporządzeniu ustawodawca unijny wprowadził dodatkowo aż jedenaście. Programy jednak nie wiążą ich z tekstem rozporządzenia, co utrudnia pracę. Np. w art. 37 ust. 2 rozporządzenia 800/1999 ustanowiono termin ostatniego dnia miesiąca dla ustalenia stawki refundacji. Sięgając do jego treści w Lex Polonica lub w Legalisie i porównując teksty zaobserwować możemy tylko, że do przepisu wprowadzono dwie zmiany. Natomiast w okresie jego obowiązywania czterokrotnie wprowadzono odstępstwa od tego przepisu w odniesieniu do rynku mleka, czy rynku cukru. Funkcjonalnością wskazywania tych zmian i odstępstw wyróżnia się tylko Lex firmy Wolters Kluwer.

Kwantum charakteryzuje się m.in. następującymi cechami:
- pełna baza aktów prawa krajowego;
- brak pełnej bazy aktów prawa UE - jest to cecha dyskwalifikująca ten SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- bardzo uboga baza komentarzy i piśmiennictwa - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- niepełna baza orzecznictwa - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR.

InforLex charakteryzuje się m.in. następującymi cechami:
- niepełna baza aktów prawa krajowego (braki w zakresie aktów prawnych sprzed 1990r.) - jest to cecha dyskwalifikująca ten SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- brak pełnej bazy aktów prawa UE (braki w zakresie aktów prawnych UE sprzed akcesji Polski do UE) - jest to cecha dyskwalifikująca ten SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- bardzo uboga baza komentarzy i piśmiennictwa - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- bardzo uboga baza orzecznictwa - jest to cecha ograniczająca przydatność tego SIP z punktu widzenia potrzeb ARR;
- program ten stanowi interesującą alternatywę dla prenumeraty Gazety Prawnej i szeregu innych wydawnictw Infor-u (Gazeta Księgowego, Kadrowego, Informator UZP, Monitor Prawa Pracy i in.).

6. Wnioski
1) W zakresie cech kluczowych (zawartość i sposób opracowania prawa UE) żaden z oferowanych SIP nie jest programem równoważnym z produktem Lex oferowanym przez firmę Wolters Kluwer Sp. z o.o. Również pozostałe cechy, jak np. funkcjonalność obsługi, przemawiają na korzyść SIP Lex oferowany przez firmę Wolters Kluwer Sp. z o.o., który jest optymalny z punktu widzenia potrzeb ARR.
2) W pełni uzasadnione należy uznać przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Wnioski powyższe podjęto z uwzględnieniem stanowiska wyrażonego przez Krajową Izbę Odwoławczą przy Prezesie UZP w Uchwale z dnia 8 maja 2009r., sygnatura akt KIO/KD 12/09.
Wniosek końcowy, o którym mowa w pkt 2 wskazujący, że zachodzą przesłanki przewidziane w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy - Prawo zamówień publicznych, dla zastosowania trybu z wolnej ręki w odniesieniu do udzielenia zamówienia publicznego dotyczącego zakupu SIP Lex, oferowanego przez firmę Wolters Kluwer Sp. z o.o., znajduje uzasadnienie z uwagi na:
a) w zakresie przesłanki, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy, należy wskazać występowanie przyczyn technicznych o charakterze obiektywnym oraz unikatowość programu firmy Wolters Kluwer Sp. z o.o., którym dysponuje tylko ten wykonawca, a tym samym usługa zaspakajająca potrzeby ARR może być świadczona tylko przez ww. wykonawcę ze względu na niedoskonałości innych niż Lex oferowany przez firmę Wolters Kluwer Sp. z o.o. SIP ograniczające ich przydatność dla Agencji, a spośród których należy wymienić w szczególności:
- niedoskonałość programu w zakresie ujednolicania tekstów aktów prawnych UE (Lex Polonica, Legalis, Kwantum, InforLex),
- brak pełnej bazy prawa UE (Legalis, Kwantum, InforLex),
- brak ujednoliconych tekstów aktów prawnych UE (Legalis, Kwantum, InforLex),
- brak komentarzy do przepisów krajowych i UE (Kwantum, InforLex),
b) w zakresie przesłanki, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy, należy wskazać, iż przedmiot zamówienia, SIP zaspakajający potrzeby ARR, objęty jest ochroną praw wyłącznych z mocy norm ustawowych. Cechy, którymi wyróżnia się SIP Lex, a których nie wykazują konkurencyjne SIP (w zakresie, o którym mowa w pkt 1) objęte są prawami autorskimi przysługującymi firmie Wolters Kluwer Sp. z o.o. Baza SIP Lex użytkowana jest przez ARR od wielu lat i podlega corocznej aktualizacji. SIP Lex jest utworem w rozumieniu prawa autorskiego i tylko właściciel praw autorskich może tworzyć i dokonywać aktualizacji lub udzielać licencji do korzystania z nich, a tym samym nie jest możliwe udzielenie zamówienia innemu podmiotowi.

Nazwa wykonawcy: Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Płocka 5A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-231

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Podobne przetargi

216977 / 2014-10-14 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Wdrożenie koncepcji wizualizacji danych i prezentacji informacji związanych z jakością powietrza poprzez optymalizację i wdrożenie nowych funkcjonalności portalu jakości powietrza

234926 / 2008-10-20 - Inny: jednostka badawczo rozwojowa

Państwowy Instytut Geologiczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Wsparcie techniczne w zakresie wdrożenia bazy danych Szczegółowej Mapy Geologicznej Polski w skali 1:50 000 przy pomocy oprogramowania ESRI ArcGIS

525120 / 2012-12-21 - Uczelnia publiczna

Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
ICM-371-38/2012, zakup dostępu do bazy danych INSPEC w systemie OVIDSP/WebSPIRS w roku 2013 dla konsorcjum akademickiego

296803 / 2011-11-15 - Podmiot prawa publicznego

Instytut Badawczy Leśnictwa - Raszyn (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
ZP39-119014 - Usługa - Opracowanie i dostarczenie bazy danych (elektronicznej) z aktualnymi informacjami dotyczącymi lasów prywatnych

18019 / 2016-02-23 - Podmiot prawa publicznego

Bank Gospodarstwa Krajowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Dostęp do ogólnopolskiego systemu gromadzenia i przetwarzania danych o rynku nieruchomości

39161 / 2009-02-18 - Uczelnia publiczna

Akademia Podlaska w Siedlcach - Siedlce (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
usługi kontynuacji dostępu do elektronicznej wersji bazy SCOPUS firmy ELSEVIER na rok 2009, w ramach Polskiego Konsorcjum Akademickiego.

336875 / 2011-12-19 - Inny: Jednostka Wojskowa 4198

Jednostka Wojskowa nr 4198 - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Dostawa aktualizacji subskrypcji serwisu informacyjnego Jeppesen dla 1.BLTr

245047 / 2014-11-26 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Wdrożenie koncepcji wizualizacji danych i prezentacji informacji związanych z jakością powietrza poprzez optymalizację i wdrożenie nowych funkcjonalności portalu jakości powietrza.

12709 / 2009-01-12 - Podmiot prawa publicznego

Ośrodek Przetwarzania Informacji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Asysta techniczna oprogramowania baz danych Oracle (znak sprawy: asysta-224-163-2008)

169090 / 2014-05-20 - Podmiot prawa publicznego

Instytut Kardiologii - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Usługa kontynuacji subskrypcji multidyscyplinarnego podręcznika cyfrowego- UpToDate

367814 / 2012-09-26 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Główny Urząd Geodezji i Kartografii - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Dostosowanie struktury wspólnej bazy danych ATKIS i BDOT (CMDB) do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie bazy danych obiektów topograficznych oraz bazy danych obiektów ogólnogeograficznych, a także standardowych opracowań kartograficznych (Dz. U. Nr 279 poz. 1642)

110748 / 2010-04-20 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Aktywowanie modułu rejestru sprzedaży oraz fakturowania zdefiniowanego w bazie finansowo-księgowej systemu IRBIS.

77019 / 2016-06-09 - Podmiot prawa publicznego

Bank Gospodarstwa Krajowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Dostęp do ogólnopolskiego systemu gromadzenia i przetwarzania danych o rynku nieruchomości

103641 / 2011-03-31 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Komenda Główna Policji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Zakup dostępu do systemu automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych w okresie 12 miesięcy

181681 / 2012-08-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Monitoring chemizmu gleb ornych w Polsce w latach 2010-2012 - Opracowanie bazy danych Monitoringu Chemizmu Gleb, migracja danych z lat ubiegłych oraz wprowadzenie danych z roku 2010.

152964 / 2012-05-14 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Komenda Główna Policji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Zakup usługi monitorowania i nadzoru ruchu drogowego poprzez dostęp do systemu automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych

119347 / 2010-05-12 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 723200004 (Usługi bazy danych)
Aktywowanie modułu rejestru sprzedaży oraz fakturowania zdefiniowanego w bazie finansowo-księgowej systemu IRBIS.