Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

108445 / 2014-05-20 - Administracja samorzÄ…dowa / Miasto Ruda ÅšlÄ…ska (Ruda ÅšlÄ…ska)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-05-08 pod pozycją 99479. Zobacz ogłoszenie 99479 / 2014-05-08 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 108445

Data publikacji: 2014-05-20

Nazwa: Miasto Ruda Śląska

Ulica: Plac Jana Pawła II 6

Numer domu: 6

Miejscowość: Ruda Śląska

Kod pocztowy: 41-709

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 2486281 do 9; 2449094

Numer faxu: 032 248 7348

Regon: 00051584000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 99479

Data wydania biuletynu: 2014-05-08

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2014

Pozycja ogłoszenia: 99479

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania pn. Termomodernizacja budynków Miejskiego Przedszkola nr 47 przy ul. Szramka 7 w Rudzie Śląskiej - Bykowinie Zakres prac obejmuje: - roboty przygotowawcze z rozbiórkami, - roboty związane z wymianą instalacji elektrycznej, - roboty związane z wymianą instalacji odgromowej, - roboty związane z wymianą instalacji kanalizacji sanitarnej, - roboty związane z wymianą instalacji hydrantowej i jej zabezpieczeniem, - roboty związane z wykonaniem napraw dylatacji i robót związanych, - pozostałe roboty wykończeniowe

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Spółdzielnia Rzemieślnicza BUDREM

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Katowicka 18

Miejscowość: Ruda Śląska

Kod pocztowy: 41-710

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 15/05/2014

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 203252,03

Cena wybranej oferty: 219992,77

Cena minimalna: 219992,77

Cena maksymalna: 219992,77

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zakres opracowanego projektu termomodernizacji budynku obejmował wykonanie : - wymiany okien i drzwi w ścianach zewnętrznych budynku, - wymiany instalacji wody ciepłej i centralnego ogrzewania, - ocieplenie stropów ( dach płaski oraz dach skośny), - ocieplenie ścian zewnętrznych, - wymiana instalacji odgromowej, Podczas wizji na obiekcie przed określeniem przedmiotu zamówienia stwierdzono konieczność rozszerzenia zakresu robót z powodu złego stanu posadzek w pomieszczeniach oraz złego stanu okładzin ścian w pomieszczeniach kuchni i sanitariatach przy salkach. Wobec powyższych faktów określono zakres remontowy w tych pomieszczeniach polegający na: - wymianie posadzek w pomieszczeniach (salkach i sanitariatach, szatniach przy salkach), - wymianie okładzin ścian z płytek ceramicznych (pomieszczenia kuchni, zaplecza i sanitariatów), - wymianie kabin i przyborów w sanitariatach, - wymianie instalacji wody zimnej, - malowaniu remontowanych pomieszczeń, W związku z faktem przeciekania świetlików z poliwęglanu komorowego zdecydowano o zwiększeniu zakresu robót ( wymiana starych świetlików na nowe szklane). Na tak określony przedmiot zamówienia zorganizowano przetarg nieograniczony i udzielono zamówienia. Podczas wykonywania robót wykończeniowych pomieszczeń, tj. skuwania okładziny ceramicznej w pomieszczeniach objętych remontem, odkryto że istniejąca instalacja elektryczna wykonana jest z przewodu dwużyłowego o zbyt małym przekroju, łączona poprzez skręcanie, w wielu miejscach przepalona, z brakami izolacji przewodów, jest w złym stanie technicznym, który zagraża bezpieczeństwu obiektu. Badanie stanu instalacji elektrycznej i odgromowej zgodnie z Prawem budowlanym w okresie co pięć lat nie wskazywało na konieczność wymiany tej instalacji. Po odbiciu tynku i stwierdzeniu nieprawidłowości zarówno w stanie technicznym przewodu, jak i zbyt małym jego przekroju, zachodzi konieczność wymiany tej instalacji w całym remontowanym budynku. Także po odkopaniu fundamentów stwierdzono przerwy w poziomej instalacji odgromowej (brak ciągłości uziemienia). Ww. zakresu robót nie można było wcześniej przewidzieć, bowiem fakt złego stanu technicznego uwidocznił się po fizycznym odkuciu okładzin ściennych, skuciu wymienianych tynków, odkopaniu fundamentów. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego, tj. wykonania okładzin ściennych robót tynkarskich i malarskich w remontowanych pomieszczeniach budynku. Późniejsze wykonanie (po zakończeniu zamówienia podstawowego) wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, tj. rozbiórek okładzin ściennych, bruzdowania tynków, uzupełniania tynków i okładzin ściennych oraz malowania, demontażu płyt chodnikowych opaski, które oszacowano na ok. 115 000 ,00 zł. Także po skuciu tynków ścian stwierdzono, że w instalacji sanitarnej podejścia od przyborów do poziomów kanalizacyjnych są w złym stanie technicznym (nieszczelne, popękane rury, wpusty), dlatego należy je wymienić. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt złego stanu technicznego uwidocznił się po fizycznym odkuciu okładzin ściennych, i skuciu wymienianych tynków. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. rozbiórek okładzin ściennych, bruzdowania i uzupełniania tynków i ponownego malowania uzupełnień pod wymienianą instalację. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 22 000 ,00 zł. Niewykonanie tych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) doprowadziłoby do możliwości powstawania awarii i nieuzasadnionych, bliżej nieokreślonych kosztów ich usunięcia. Przy wykonaniu skucia posadzek w pomieszczeniach sanitariatu i kuchni oraz odsłonięciu (odkopaniu) poziomów kanalizacyjnych stwierdzono, że poziomy instalacji sanitarnej wykonane z żeliwa w łazience oraz kuchni są popękane, a poziom instalacji sanitarnej w kuchni jest dodatkowo zatłuszczony, dlatego zachodzi konieczność ich wymiany. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt złego stanu technicznego (niedrożności i popękania) uwidocznił się po fizycznym odsłonięciu poziomów. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed wykonaniem zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. wymiany posadzek z płytek ceramicznych, montaż przyborów i urządzeń w pomieszczeniach zadania podstawowego, a późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót posadzkowych. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 25 000,00 zł. Niewykonanie tych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) doprowadziłoby do możliwości powstawania awarii i nieuzasadnionych, bliżej nie określonych kosztów ich usunięcia. W trakcie demontażu instalacji c.o. ( instalacja przy suficie w otulinie wełny mineralnej) w pęku instalacji sanitarnych odsłonięto instalacje wody p. pożarowej o średnicy ¾ cala (średnica ta nie spełnia normy średnic rur dla tego typu obiektów która wynosi 25 mm). Dlatego ze względów normowych należy wymienić instalację wody p. pożarowej zachowując jej przebieg i lokalizację. Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem instalacja była na całym odcinku zakryta, a fakt nienormowej wielkości średnicy uwidocznił się po fizycznym demontażu instalacji c.o. i odsłonięciu w/w instalacji w pęku zaizolowanych otuliną z wełny mineralnej instalacji wodociągowych i c.o. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne ze względów ekonomicznych (gospodarczych) przed robotami zamówienia podstawowego w pomieszczeniach objętych remontem. Późniejsze wykonanie wymiany instalacji niosłoby za sobą konieczność rozbiórki wykonanych już robót wykończeniowych, tj. wykonania przebić i przekuć w ścianach i stropach, uzupełniania tynków i ich malowania Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych, niewspółmiernie wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 3 000 ,00 zł. Wykonanie powyższych robót (przy posiadaniu wiedzy o konieczności ich wykonania) jest niezbędne i konieczne dla zapewnienia warunków p. pożarowych obiektu, tj. bezpieczeństwa budynku oraz zdrowia pracowników i dzieci tam przebywających. W trakcie rozbiórki stolarki drzwiowej wewnętrznej w związku z pęknięciami ścian w obrębie dylatacji stwierdzono również występowanie wad technologicznych powstałych najprawdopodobniej podczas budowy obiektu (polegające m.in. na braku ciągłości dylatacji objawiające się ścinaniem przylegających murów podczas nachodzenia się ścian na siebie w wyniku prowadzonej w tym rejonie eksploatacji górniczej). Ww. zakresu robót nie można było przewidzieć wcześniej, bowiem fakt ten uwidocznił się po fizycznym odsłonięciu (rozebraniu) osłon dylatacji i jej obróbki. Wykonanie powyższych robót jest niezbędne przed wykonaniem zamówienia podstawowego, tj. przemurowanie spękanych ścian, uwolnienie zakleszczonych dylatacji, ocieplenie szczeliny dylatacyjnej, montaż nowych osłon i stolarki drzwiowej, która nie nadaje się do ponownego wbudowania, z wykonaniem właściwych wykończeń ościeży ścian. Także ze względów ekonomicznych (gospodarczych) wykonanie tych robót jest niezbędne i uzasadnione, bowiem wykonanie tych robót w terminie późniejszym niosłoby za sobą konieczność wykonania demontażu i ponownego montażu robót wykonanych w ramach zadania podstawowego, ze zniszczeniem częściowym wykładzin i posadzek oraz ścian i malowania przy dylatacjach. Wszystkie te roboty spowodowałyby poniesienie nieuzasadnionych wysokich kosztów robót, które oszacowano na ok. 85 000 ,00 zł. Należy podkreślić, że podczas wykonywania projektu budowlano-wykonawczego budynek Miejskiego Przedszkola nr 47 był użytkowany, ogrzewany. Wykonywane zgodnie z prawem budowlanym przeglądy stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej budynku nie wskazywały na zły stan techniczny budynku oraz instalacji sanitarnych i elektrycznych. Szacunkowy koszt związany z wykonaniem w/w robót wynosi 203.252,03 zł. netto, t.j. 250.000,00 zł brutto co stanowi 27,84% zamówienia podstawowego z kwoty 897.900,00 zł brutto. Jako, że wykonania w/w prac nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy podstawowej, a także niewykonanie ww. prac koniecznych przed wykonaniem robót podstawowych byłoby ekonomicznie (gospodarczo) nieuzasadnione (wymagałby poniesienia niewspółmiernie wyskoich kosztów), zachodzą przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy, a zawarcie umowy na zamówienie dodatkowe jest zasadne i prawidłowe. Charakter robót i ich związanie z podstawowym zakresem uzasadnia powierzenie w/w robót Wykonawcy zamówienia podstawowego

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Podobne przetargi

232238 / 2014-07-11 - Podmiot prawa publicznego

Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu - Zabrze (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Likwidacja wewnętrznej rozdzielnicy żeliwnej 230/400V i budowa nowego złącza zewnętrznego przed budynkiem maszyny wyciągowej - zamówienie dodatkowe. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013. Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym.

204416 / 2015-08-11 - Uczelnia publiczna

Politechnika Śląska - Gliwice (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont kapitalny pionu 20 oraz malowanie segmentów w budynku Domu Studenta BABILON w Katowicach. Oznaczenie sprawy: OZ/B/15/40/EO

205874 / 2013-05-28 - Inny: samorządowa jednostka budżetowa

Miejski Zarząd Zieleni i Gospodarki Komunalnej - Bytom (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa zieleni w Parku Miejskim im. F. Kachla w Bytomiu - etap II - nasadzenia krzewów, róż, roślin okrywowych i wykonanie trawnika oraz wykonanie alejek i innych robót budowlanych

531056 / 2013-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont 12 lokali mieszkalnych będących w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, w podziale na 12 części

218234 / 2012-06-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Zabrze - Zabrze (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wymiana pokrycia dachowego wraz z częściową wymianą konstrukcji drewnianej na budynku mieszkalnym przy ul. Wolności 102 - 104 w Zabrzu

106168 / 2013-03-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie miejsc postojowych i placu zabaw na Osiedlu Grażyny w Bielsku-Białej - I etap: wykonanie miejsc postojowych przed budynkami Grażyny 11 i 15 wraz z przebudową kanalizacji deszczowej do budynku przy ul. Grażyny 11

70812 / 2011-04-08 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sąd Rejonowy Bytom - Bytom (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie remontu części piwnic - segment A w budynku Sądu Rejonowego w Bytomiu przy ul. Piekarskiej 1 SG.220-2/11

149361 / 2013-07-23 - Inny: Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. - Bytom (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie izolacji pionowej i drenażu przyziemia budynku mieszkalnego przy ul. Pomorskiej 1, 3, 5 w Zabrzu, będących wyłączną własnością Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A.

60493 / 2011-02-22 - Podmiot prawa publicznego

Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Katowicach, Radio Katowice SA - Katowice (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie robót budowlanych w Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym -Radiola- w Wiśle - Jaworniku

78347 / 2010-04-08 - Inny: przedszkole miejskie

Przedszkole Miejskie Nr 5 - Gliwice (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Modernizacja wewnętrznej instalacji elektrycznej budynku przedszkola

119577 / 2015-08-11 - Podmiot prawa publicznego

Zarząd Budynków Miejskich II Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - Gliwice (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont balkonów wraz z wykonaniem tynku cienkowarstwowego na ścianach budynku TBS przy ul. Lipowej 59 w Gliwicach.

205985 / 2010-08-02 - Podmiot prawa publicznego

Zarząd Budynków Miejskich II Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - Gliwice (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie uporządkowania przewodów kominowych oraz przebudowy wewnętrznej instalacji gazowej wraz z remontem dachu w budynku przy ul. Kasztanowej 2-4-6 w Gliwicach.

199706 / 2011-07-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - Katowice (śląskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie remontu balkonów budynków przy ul. Raciborskiej 13 oraz ul. Wojewódzkiej 28 w Katowicach