Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

52550 / 2013-02-07 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Recz (Recz)

Świadczenie usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług zapłaconego przez Gminę Recz

Opis zamówienia

2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług (zwanego dalej podatkiem VAT) zapłaconego przez Gminę Recz, poprzedzone kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów optymalizacji rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego (zwanych dalej Usługami), obejmujące m.in.:
1) sporządzenie pisemnej opinii dotyczącej oceny zasadności wszczęcia postępowania podatkowego lub sądowo - administracyjnego oraz wskazania sposobu postępowania w celu rozliczenia i odzyskania podatku VAT,
2) opracowanie dokumentacji w zakresie podatku VAT, w tym opracowanie deklaracji podatkowych, faktur i korekt faktur, niezbędnych do złożenia we właściwym Urzędzie Skarbowym,
3) przygotowanie oraz złożenie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego,
4) w przypadku nieuznania stanowiska zaprezentowanego we wnioskach o wydanie interpretacji indywidualnych - przygotowanie środków odwoławczych do odpowiednich organów
5) reprezentowanie Gminy oraz jednostek organizacyjnych Zamawiającego, w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
2.2. Usługi będą dotyczyć także jednostek organizacyjnych Zamawiającego.
2.3.Przedmiot zamówienia obejmuje zdarzenia i transakcje Zamawiającego, które:
a) miały miejsce w przeszłości:
szacunkowa kwota podatku VAT do odzyskania: 1 599 868,11 zł
b) są dokonywane obecnie i do końca 2014 r. włącznie.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia realizowany będzie w dwóch etapach:
3.1. Pierwszy etap-faza diagnostyczna
3.1.1. W pierwszym etapie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca dokona kompleksowego przeglądu podatkowego podatku VAT, który będzie obejmował w szczególności:
1) Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty, które mogą mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego)
2) Dokonanie analizy strumieni przychodów uzyskiwanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych.
3) Ocenę skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT (m.in. właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur itp.),
4) Szczegółową weryfikację i kalkulację kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mającą na celu ustalenie prawidłowości ujęcia lub braku ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne.
5) Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, wskazanie podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sądów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania,
6) Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie, a u podatników rozliczających VAT na zasadzie struktury sprzedaży ocena ustalonego współczynnika proporcji,
7) Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu
8) Inne czynności związane z realizacją przedmiotu umowy.
3.1.2. Zamawiający nie określi progu istotności, poniżej którego dokumenty nie byłyby weryfikowane.
3.1.3. Wykonawca zidentyfikuje najważniejsze, w jego ocenie, obszary możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT i możliwości osiągnięcia oszczędności podatkowych z tego tytułu, które następnie będą przedmiotem usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług, zapłaconego przez Gminę Recz.
3.1.4. Wykonawca, po udzieleniu mu przez Zamawiającego stosownych pełnomocnictw, przystąpi do realizacji fazy diagnostycznej w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, jednak nie później niż w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Zamawiający zobowiązany jest do współdziałania z Wykonawcą poprzez między innymi udzielanie informacji i zapewnienie dostępu do dokumentów niezbędnych Wykonawcy do należytego wykonania Usługi.
3.1.5. Faza diagnostyczna zostanie zakończona przedstawieniem Zamawiającemu zwięzłego pisemnego raportu (zwanego dalej: Raportem) w terminie maksymalnie 90 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy. Wykonawca przedstawi wstępną wersję Raportu w możliwie jak najszybszym terminie od momentu uzyskania od Zamawiającego wszystkich informacji wymaganych przez Wykonawcę.
3.1.6. W raporcie będzie znajdować się zarówno ocena istniejącego stanu rozliczeń podatku VAT, jak i rekomendacje, które powinny umożliwić Zamawiającemu podjęcie decyzji o wdrożeniu zaproponowanych przez Wykonawcę rozwiązań.
3.1.7. Raport będzie zawierał w szczególności:
a. propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne,
b) praktyczne sposoby wprowadzenia zmian, o których mowa w lit. a,
c) prezentację obszarów optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne,
d) wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania kwoty podatku VAT,
e) propozycję rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez zamawiającego,
f) oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu,
g) wskazanie praktycznych działań zmierzających do wdrożenia rozwiązań optymalizacyjnych,
h) wskazanie praktycznych działań zmierzających do zminimalizowania ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych i wdrożonych rozwiązań optymalizacyjnych,
i) przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach.
3.1.8. W razie przedstawienia przez Zamawiającego uwag do Raportu, Wykonawca skoryguje raport w ciągu 20 dni kalendarzowych od ich przedstawienia.
3.1.9. Wykonawca dokona uzupełnienia Raportu, jeżeli stwierdzi kolejne możliwości optymalizacji rozliczeń podatku VAT za okres przedstawiony w opisie przedmiotu zamówienia.
3.1.10. Odbiór Raportu (wersja pisemna) nastąpi w formie protokołu odbioru w siedzibie Zamawiającego. Wersja elektroniczna zostanie dostarczona na skrzynkę e-mail Skarbnika Gminy Recz.

3.2. Drugi etap-faza wdrożeniowa

3.2.1. W ramach fazy wdrożeniowej Strony będą prowadziły działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w Raporcie obszarach rozliczeń podatku VAT dokonywanych przez Zamawiającego, tj. do odzyskania kwot podatku VAT w ramach odpowiedniej procedury.
3.2.2. Wdrożenie zidentyfikowanych możliwości optymalizacyjnych w ramach fazy wdrożeniowej jest każdorazowo uzależnione od akceptacji Zamawiającego. Po zapoznaniu się z raportem Zamawiający podejmie decyzję o:
1) pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie i pełnej realizacji fazy wdrożeniowej,
2) akceptacji jedynie wybranych rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie i realizacji fazy wdrożeniowej tylko w wybranych przez Zamawiającego obszarach,
3) rezygnacji z realizacji fazy wdrożeniowej.
3.2.3. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o decyzji, o której mowa w ust. 1 w formie pisemnej w terminie 14 dni od złożenia raportu.
3.2.4. W ramach fazy wdrożeniowej harmonogram prac będzie każdorazowo ustalany oddzielnie dla poszczególnych obszarów optymalizacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem poniższych zasad:
a) przygotowanie przez Wykonawcę wniosków o indywidualną interpretację podatkową - co musi nastąpić w terminie do 4 tygodni od poinformowania Wykonawcy o podjęciu decyzji przez zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji.
b) dokumenty, dla których złożenia istnieją wskazane prawem terminy, Wykonawca musi złożyć z zachowaniem tych terminów działając w ramach udzielonego pełnomocnictwa.
c) wszelkie inne czynności, do których zobowiązany będzie Wykonawca, należy wykonać w terminie do 3 miesięcy od dnia poinformowania przez Zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji.
3.2.5. Po dokonaniu decyzji o całkowitym lub częściowym wdrożeniu rekomendacji przedstawionych w raporcie przez Zamawiającego rozwiązań optymalizacyjnych, Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych obszarach rozliczeń podatku VAT. Zamawiający będzie wdrażał rekomendacje z Wykonawcą. Zamawiający w uzgodnionym przez strony terminie podejmie decyzję o rozpoczęciu fazy wdrożeniowej oraz zakresie tej fazy projektu.
3.2.6. W przypadku, gdy Zamawiający zdecyduje się na wdrożenie zmian optymalizacyjnych przedstawionych w raporcie przygotowanym w fazie diagnostycznej, działania Wykonawcy w ramach fazy wdrożeniowej będą obejmować w szczególności:
a) przygotowanie korekt przeszłych oraz bieżących rozliczeń podatku VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń podatku VAT, w związku z przeprowadzana optymalizacją.
b) przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych.
c) przygotowanie środków odwoławczych do organów oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych,
d) reprezentowanie Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi (w tym m.in.: przed naczelnikiem urzędu skarbowego, dyrektorem izby skarbowej, dyrektorem urzędu kontroli skarbowej) i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny dla realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie, przy czym asysta Wykonawcy w tym zakresie zostanie ograniczona do postępowań rozpoczętych w fazie wdrożeniowej.
e) udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowywanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT.
f) w przypadku akceptacji rekomendacji w zakresie ustalenia współczynnika proporcji ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania podatku VAT na zasadzie struktury sprzedaży.
g) bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT.
h) sprawdzenie, na bazie testowej, poprawności czynności realizowanych przez Zamawiającego (np. przygotowania deklaracji VAT lub ich korekt, analizy materiałów źródłowych (np. faktur zakupowych), mających wpływ na zakres i poprawność rozliczeń podatku VAT)).
3.2.7. Jeżeli uzyskanie przez Zamawiającego kwoty podatku VAT wynikające z zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejszą Umową zostaną w przyszłości zakwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca będzie zobowiązany do wsparcia Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowych przez cały okres, w którym organy podatkowe mogą zakwestionować wdrożone rozwiązania optymalizacyjne, tj. aż do momentu przedawnienia oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych postępowań.
3.2.8. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy kierowanej do innych podmiotów, aniżeli Zamawiający.
3.2.9. Wykonawca zastrzega sobie wyłączność świadczenia na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej Umowy w zakresie wdrażania zaproponowanych rozwiązań przedstawionych w Raporcie. Powyższa wyłączność oznacza, iż Zamawiający nie będzie realizował oszczędności w obszarach wskazanych przez Wykonawcę we własnym zakresie lub poprzez współpracę z jakimkolwiek innym podmiotem konkurencyjnym wobec Wykonawcy.
3.2.10. Wykonawca zobowiązany jest do uiszczania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, opłat sądowych, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami.
3.2.11. Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu Wykonawcy poniesionych przez niego kosztów opłat sądowych oraz urzędowych, wpisów w związku z prowadzonymi sprawami na rzecz Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego kompletnych i prawidłowo sporządzonych dokumentów potwierdzających poniesione koszty.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 52550

Data publikacji: 2013-02-07

Nazwa: Gmina Recz

Ulica: ul. Ratuszowa 17

Numer domu: 17

Miejscowość: Recz

Kod pocztowy: 73-210

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Numer telefonu: 95 7654461 do 64

Numer faxu: 95 7654461

Adres strony internetowej: www.bip.recz.pl

Regon: 21096694100000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług zapłaconego przez Gminę Recz

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
2.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług (zwanego dalej podatkiem VAT) zapłaconego przez Gminę Recz, poprzedzone kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów optymalizacji rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego (zwanych dalej Usługami), obejmujące m.in.:
1) sporządzenie pisemnej opinii dotyczącej oceny zasadności wszczęcia postępowania podatkowego lub sądowo - administracyjnego oraz wskazania sposobu postępowania w celu rozliczenia i odzyskania podatku VAT,
2) opracowanie dokumentacji w zakresie podatku VAT, w tym opracowanie deklaracji podatkowych, faktur i korekt faktur, niezbędnych do złożenia we właściwym Urzędzie Skarbowym,
3) przygotowanie oraz złożenie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego,
4) w przypadku nieuznania stanowiska zaprezentowanego we wnioskach o wydanie interpretacji indywidualnych - przygotowanie środków odwoławczych do odpowiednich organów
5) reprezentowanie Gminy oraz jednostek organizacyjnych Zamawiającego, w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
2.2. Usługi będą dotyczyć także jednostek organizacyjnych Zamawiającego.
2.3.Przedmiot zamówienia obejmuje zdarzenia i transakcje Zamawiającego, które:
a) miały miejsce w przeszłości:
szacunkowa kwota podatku VAT do odzyskania: 1 599 868,11 zł
b) są dokonywane obecnie i do końca 2014 r. włącznie.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia realizowany będzie w dwóch etapach:
3.1. Pierwszy etap-faza diagnostyczna
3.1.1. W pierwszym etapie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca dokona kompleksowego przeglądu podatkowego podatku VAT, który będzie obejmował w szczególności:
1) Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty, które mogą mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego)
2) Dokonanie analizy strumieni przychodów uzyskiwanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych.
3) Ocenę skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT (m.in. właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur itp.),
4) Szczegółową weryfikację i kalkulację kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mającą na celu ustalenie prawidłowości ujęcia lub braku ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne.
5) Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, wskazanie podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sądów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania,
6) Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie, a u podatników rozliczających VAT na zasadzie struktury sprzedaży ocena ustalonego współczynnika proporcji,
7) Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu
8) Inne czynności związane z realizacją przedmiotu umowy.
3.1.2. Zamawiający nie określi progu istotności, poniżej którego dokumenty nie byłyby weryfikowane.
3.1.3. Wykonawca zidentyfikuje najważniejsze, w jego ocenie, obszary możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT i możliwości osiągnięcia oszczędności podatkowych z tego tytułu, które następnie będą przedmiotem usług doradztwa podatkowego i prawnego, w tym usług zastępstwa procesowego w postępowaniu o odzyskanie podatku od towarów i usług, zapłaconego przez Gminę Recz.
3.1.4. Wykonawca, po udzieleniu mu przez Zamawiającego stosownych pełnomocnictw, przystąpi do realizacji fazy diagnostycznej w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, jednak nie później niż w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Zamawiający zobowiązany jest do współdziałania z Wykonawcą poprzez między innymi udzielanie informacji i zapewnienie dostępu do dokumentów niezbędnych Wykonawcy do należytego wykonania Usługi.
3.1.5. Faza diagnostyczna zostanie zakończona przedstawieniem Zamawiającemu zwięzłego pisemnego raportu (zwanego dalej: Raportem) w terminie maksymalnie 90 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy. Wykonawca przedstawi wstępną wersję Raportu w możliwie jak najszybszym terminie od momentu uzyskania od Zamawiającego wszystkich informacji wymaganych przez Wykonawcę.
3.1.6. W raporcie będzie znajdować się zarówno ocena istniejącego stanu rozliczeń podatku VAT, jak i rekomendacje, które powinny umożliwić Zamawiającemu podjęcie decyzji o wdrożeniu zaproponowanych przez Wykonawcę rozwiązań.
3.1.7. Raport będzie zawierał w szczególności:
a. propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne,
b) praktyczne sposoby wprowadzenia zmian, o których mowa w lit. a,
c) prezentację obszarów optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne,
d) wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania kwoty podatku VAT,
e) propozycję rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez zamawiającego,
f) oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu,
g) wskazanie praktycznych działań zmierzających do wdrożenia rozwiązań optymalizacyjnych,
h) wskazanie praktycznych działań zmierzających do zminimalizowania ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych i wdrożonych rozwiązań optymalizacyjnych,
i) przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach.
3.1.8. W razie przedstawienia przez Zamawiającego uwag do Raportu, Wykonawca skoryguje raport w ciągu 20 dni kalendarzowych od ich przedstawienia.
3.1.9. Wykonawca dokona uzupełnienia Raportu, jeżeli stwierdzi kolejne możliwości optymalizacji rozliczeń podatku VAT za okres przedstawiony w opisie przedmiotu zamówienia.
3.1.10. Odbiór Raportu (wersja pisemna) nastąpi w formie protokołu odbioru w siedzibie Zamawiającego. Wersja elektroniczna zostanie dostarczona na skrzynkę e-mail Skarbnika Gminy Recz.

3.2. Drugi etap-faza wdrożeniowa

3.2.1. W ramach fazy wdrożeniowej Strony będą prowadziły działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w Raporcie obszarach rozliczeń podatku VAT dokonywanych przez Zamawiającego, tj. do odzyskania kwot podatku VAT w ramach odpowiedniej procedury.
3.2.2. Wdrożenie zidentyfikowanych możliwości optymalizacyjnych w ramach fazy wdrożeniowej jest każdorazowo uzależnione od akceptacji Zamawiającego. Po zapoznaniu się z raportem Zamawiający podejmie decyzję o:
1) pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie i pełnej realizacji fazy wdrożeniowej,
2) akceptacji jedynie wybranych rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie i realizacji fazy wdrożeniowej tylko w wybranych przez Zamawiającego obszarach,
3) rezygnacji z realizacji fazy wdrożeniowej.
3.2.3. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o decyzji, o której mowa w ust. 1 w formie pisemnej w terminie 14 dni od złożenia raportu.
3.2.4. W ramach fazy wdrożeniowej harmonogram prac będzie każdorazowo ustalany oddzielnie dla poszczególnych obszarów optymalizacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem poniższych zasad:
a) przygotowanie przez Wykonawcę wniosków o indywidualną interpretację podatkową - co musi nastąpić w terminie do 4 tygodni od poinformowania Wykonawcy o podjęciu decyzji przez zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji.
b) dokumenty, dla których złożenia istnieją wskazane prawem terminy, Wykonawca musi złożyć z zachowaniem tych terminów działając w ramach udzielonego pełnomocnictwa.
c) wszelkie inne czynności, do których zobowiązany będzie Wykonawca, należy wykonać w terminie do 3 miesięcy od dnia poinformowania przez Zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji.
3.2.5. Po dokonaniu decyzji o całkowitym lub częściowym wdrożeniu rekomendacji przedstawionych w raporcie przez Zamawiającego rozwiązań optymalizacyjnych, Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych obszarach rozliczeń podatku VAT. Zamawiający będzie wdrażał rekomendacje z Wykonawcą. Zamawiający w uzgodnionym przez strony terminie podejmie decyzję o rozpoczęciu fazy wdrożeniowej oraz zakresie tej fazy projektu.
3.2.6. W przypadku, gdy Zamawiający zdecyduje się na wdrożenie zmian optymalizacyjnych przedstawionych w raporcie przygotowanym w fazie diagnostycznej, działania Wykonawcy w ramach fazy wdrożeniowej będą obejmować w szczególności:
a) przygotowanie korekt przeszłych oraz bieżących rozliczeń podatku VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń podatku VAT, w związku z przeprowadzana optymalizacją.
b) przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych.
c) przygotowanie środków odwoławczych do organów oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych,
d) reprezentowanie Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi (w tym m.in.: przed naczelnikiem urzędu skarbowego, dyrektorem izby skarbowej, dyrektorem urzędu kontroli skarbowej) i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny dla realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie, przy czym asysta Wykonawcy w tym zakresie zostanie ograniczona do postępowań rozpoczętych w fazie wdrożeniowej.
e) udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowywanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT.
f) w przypadku akceptacji rekomendacji w zakresie ustalenia współczynnika proporcji ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania podatku VAT na zasadzie struktury sprzedaży.
g) bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT.
h) sprawdzenie, na bazie testowej, poprawności czynności realizowanych przez Zamawiającego (np. przygotowania deklaracji VAT lub ich korekt, analizy materiałów źródłowych (np. faktur zakupowych), mających wpływ na zakres i poprawność rozliczeń podatku VAT)).
3.2.7. Jeżeli uzyskanie przez Zamawiającego kwoty podatku VAT wynikające z zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejszą Umową zostaną w przyszłości zakwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca będzie zobowiązany do wsparcia Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowych przez cały okres, w którym organy podatkowe mogą zakwestionować wdrożone rozwiązania optymalizacyjne, tj. aż do momentu przedawnienia oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych postępowań.
3.2.8. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy kierowanej do innych podmiotów, aniżeli Zamawiający.
3.2.9. Wykonawca zastrzega sobie wyłączność świadczenia na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej Umowy w zakresie wdrażania zaproponowanych rozwiązań przedstawionych w Raporcie. Powyższa wyłączność oznacza, iż Zamawiający nie będzie realizował oszczędności w obszarach wskazanych przez Wykonawcę we własnym zakresie lub poprzez współpracę z jakimkolwiek innym podmiotem konkurencyjnym wobec Wykonawcy.
3.2.10. Wykonawca zobowiązany jest do uiszczania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, opłat sądowych, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami.
3.2.11. Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu Wykonawcy poniesionych przez niego kosztów opłat sądowych oraz urzędowych, wpisów w związku z prowadzonymi sprawami na rzecz Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego kompletnych i prawidłowo sporządzonych dokumentów potwierdzających poniesione koszty.

Kody CPV:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/12/2014

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Wiedza i doświadczenie:
Posiada doświadczenie wyrażające się tym, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie usługi z zakresu usług doradztwa w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, zakończone złożeniem wniosku do organu podatkowego lub sądów administracyjnych o zwrot podatku VAT.


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
- Na podstawie wykazu wykonanych usług oraz
- Załączonych dokumentów potwierdzających, że wskazane przez Wykonawcę usługi zostały wykonane należycie.

Potencjał techniczny:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca wykaże osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w tym minimum jedna osoba musi posiadać uprawnienia radcy prawnego, adwokata lub doradcy podatkowego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - na podstawie:
a) Wykazu osób, który musi zawierać osoby przeznaczone do wykonania zamówienia lub
b) Złożonego oświadczenia, że Wykonawca będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, oraz że osoby te będą posiadać wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga:
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz wymienionych w rozdziale XI niniejszej SIWZ (dokumenty potwierdzające brak wykluczenia)

Sytuacja ekonomiczna:
Wykonawca musi wykazać posiadanie aktualnej opłaconej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 100 000,00 zł. Na potwierdzenie aktualnej opłaconej polisy wykonawca winien dołączyć dowód opłaty.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy, wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia informacji, o której mowa w niniejszym punkcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1. Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w Załączniku Nr 7 do SIWZ.
2. Umowa może ulec zmianie tylko w zakresie:
- ustawowej zmiany podatku VAT
- terminu wykonania usługi - z uwagi na zwiększony zakres lub okoliczności niezależne od Wykonawcy
- zwiększenia do wysokości zezwalających przez ustawę Prawo zamówień publicznych jako usługi dodatkowe uzupełniające do 50% zamówienia podstawowego.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.recz.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Miejski w Reczu ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz, pok. Nr 22

Data składania wniosków, ofert: 15/02/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 11:00

Miejsce składania:
Urząd Miejski w Reczu ul. Ratuszowa 17, 73-210 Recz, pok. Nr 1

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe: Nie dotyczy

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

160963 / 2014-07-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Suchań - Suchań (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami.

206874 / 2011-07-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Myślibórz - Myślibórz (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegającego na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami.

153541 / 2013-08-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kamień Pomorski - Kamień Pomorski (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
ŚWIADCZENIE USŁUG DORADZTWA PRAWNEGO POLEGAJĄCYCH NA ZASTĘPSTWIE PROCESOWYM I DORADZTWIE W ZAKRESIE ZASTĘPSTWA PROCESOWEGO W POSTĘPOWANIU O ZWROT NADPŁATY W PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG (VAT), POPRZEDZONEGO KOMPLEKSOWĄ ANALIZĄ ZASADNOŚCI ROSZCZEŃ BĘDĄCYCH PRZEDMIOTEM POSTĘPOWANIA PRZED ORGANAMI ORZEKAJĄCYMI I SĄDAMI

374598 / 2013-09-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto i Gmina Człopa - Człopa (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami

103870 / 2012-04-03 - Inny: instytucja kultury

Muzeum Narodowe w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Obsługa prawna projektu inwestycyjnego pn. Budowa pawilonu wystawowego służącego celom Centrum Dialogu Przełomy, objętego dofinansowaniem z budżetu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013

16525 / 2009-01-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Kamieński - Kamień Pomorski (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Prowadzenie stałej obsługi prawnej oraz zastępstw procesowych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Kamieniu Pomorskim, z podziałem na 2 zadania.

413574 / 2010-12-17 - Inny: stowarzyszenie

Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie pomocy prawnej przy realizacji Projektu pn. Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego

392602 / 2012-10-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Nowogródek Pomorski - Nowogródek Pomorski (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie na rzecz Zamawiającego podstawowej usługi prawniczej polegajacej na zastepstwie procesowym.

174353 / 2015-11-27 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miejski w SÅ‚awnie - SÅ‚awno (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Usługi zastępstwa procesowego w postępowaniach o zwrot podatku od towarów i usług za okresy od 01 grudnia 2010 roku do 31 grudnia 2016 r

286614 / 2012-08-06 - Inny: samorzÄ…dowa instytucja kultury

Opera na Zamku - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Kompleksowa obsługa prawna projektu inwestycyjnego pn. Przebudowa Opery na Zamku w Szczecinie, objętego dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013..

177441 / 2013-09-04 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy - RÄ…bino (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
ŚWIADCZENIE USŁUG DORADZTWA PRAWNEGO POLEGAJĄCYCH NA ZASTĘPSTWIE PROCESOWYM I DORADZTWIE W ZAKRESIE ZASTĘPSTWA PROCESOWEGO W POSTĘPOWANIU O ZWROT NADPŁATY W PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG (VAT), POPRZEDZONEGO KOMPLEKSOWĄ ANALIZĄ ZASADNOŚCI ROSZCZEŃ BĘDĄCYCH PRZEDMIOTEM POSTĘPOWANIA PRZED ORGANAMI ORZEKAJĄCYMI I SĄDAMI

271374 / 2015-10-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Czaplinek - Czaplinek (zachodniopomorskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
ŚWIADCZENIE USŁUG DORADZTWA PRAWNEGO POLEGAJĄCYCH NA ZASTĘPSTWIE PROCESOWYM I DORADZTWIE W ZAKRESIE ZASTĘPSTWA PROCESOWEGO W POSTĘPOWANIU O ZWROT NADPŁATY W PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG (VAT), POPRZEDZONEGO KOMPLEKSOWĄ ANALIZĄ ZASADNOŚCI ROSZCZEŃ BĘDĄCYCH PRZEDMIOTEM POSTĘPOWANIA PRZED ORGANAMI ORZEKAJĄCYMI I SĄDAMI