445140 / 2011-12-30 - / Gmina Nowy Staw (Nowy Staw)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-06-28 pod pozycją 174294. Zobacz ogłoszenie 174294 / 2011-06-28 - Administracja samorzÄ…dowa.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 445140
Data publikacji: 2011-12-30
Nazwa: Gmina Nowy Staw
Ulica: ul. Bema 1
Numer domu: 1
Miejscowość: Nowy Staw
Kod pocztowy: 82-230
Województwo / kraj: pomorskie
Numer telefonu: 055 2715110
Adres strony internetowej: www.um.nowystaw.prv.pl
Regon: 00052896500000
Typ ogłoszenia: ZP-406
Numer biuletynu: 1
Numer pozycji: 174294
Data wydania biuletynu: 2011-06-28
Ogłoszenie dotyczy: 8
Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Miejsce składania: II.1)
Przed wprowadzeniem zmainy:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe nr 2 do umowy 342-12/2010z dnia 15.12.2010 do projektu Remont budynku Nowostawskiego Ośrodka Kultury w Nowym Stawie.
Po wprowadzeniu zmiany:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe nr 2 oraz zamówienie uzupełniające do umowy 342-12/2010z dnia 15.12.2010 do projektu Remont budynku Nowostawskiego Ośrodka Kultury w Nowym Stawie.
Miejsce składania: SEKCJA III
Przed wprowadzeniem zmainy:
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześnie do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na wykonanie robót w ramach zamówienia dodatkowego wynikło z protokołu konieczności. Uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian 1. Wskutek obniżenia poziomu posadzki piwnicy doszło do przerwania ciągłości izolacji poziomej obiektu. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych i możliwość podniesienia się zwierciadła wody po intensywnych opadach zdecydowano się na wykonanie drenażu wokół budynku. Rozwiązanie takie ma na celu uchronić w głównej mierze pomieszczenia serwerowni i sali komputerowej przed wilgocią - ich podtopienie wiązałoby się ze znacznymi stratami finansowymi w przyszłości. 2. W trakcie robót rozbiórkowych w piwnicy zdecydowano się na wymianę drewnianych belek nadprożowych, grożących bezpieczeństwu użytkowania na prefabrykowane. W wyniku prowadzonych prac zdecydowano się na ukrycie rur kanalizacyjnych w zabudowach z płyt G-K. Rozwiązanie takie ma na celu wygłuszenie instalacji kanalizacyjnej oraz podniesienie estetyki pomieszczeń. W związku z przyjęciem takiego wariantu należało w niezbędnym zakresie przełożyć instalację elektryczną. 3. W związku ze znacznym zniszczeniem konstrukcji wiaty, oraz jej bliskim sąsiedztwem z projektowanym dojazdem do obiektu dla osób niepełnosprawnych zdecydowano się na jej rozbiórkę. Dalsze użytkowanie mogłoby zagrażać życiu i zdrowiu ludzkiemu, a remont byłby nieopłacalny ekonomicznie. 4. Po dokonaniu demontażu płyt G-K na lukarnach okazało się, że konstrukcja dachu w tych miejscach jest znacznie zdegradowana. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo użytkowania oraz możliwość ugięcia elementów konstrukcji pod obciążeniem dachówką, co skutkować mogłoby ewentualnym zalaniem podczas intensywnych opadów zdecydowano się na częściową wymianę i uzupełnienie elementów lukarn. 5. Konieczność montażu drzwi ppoż w pomieszczeniach piwnicznych wynikł bezpośrednio z uzgodnieniu z rzeczoznawcą branżowym, jednocześnie odjęto koszty standardowych drzwi płycinowych. Roboty związane z zabudowami wynikły z konieczności ukrycia armatury wod.-kan. i jej wygłuszenia, w tym celu wykonano również odpowiednie otwory rewizyjne. Pozostałe roboty związane są z brakiem ich uwzględnienia w przedmiarach robót. W związku z powyższym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe byłoby wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną, przez co budynek ośrodka kultury będący przedmiotem remontu, nie spełniałby norm bezpieczeństwa, ponieważ przedmiot zamówienia podstawowego nie będąc prawidłowo wykonany okazałby się nietrwały, wykonany nienależycie, co niweczyłoby sens remontu. Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 130.043,53 brutto i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego [wartość umowy nr 342-10/2010 wynosi 734.395,26 brutto; 50% wartości wynosi 367.197,63 brutto]
Po wprowadzeniu zmiany:
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 oraz art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześnie do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na wykonanie robót w ramach zamówienia dodatkowego wynikło z protokołu konieczności. Uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian 1. Wskutek obniżenia poziomu posadzki piwnicy doszło do przerwania ciągłości izolacji poziomej obiektu. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych i możliwość podniesienia się zwierciadła wody po intensywnych opadach zdecydowano się na wykonanie drenażu wokół budynku. Rozwiązanie takie ma na celu uchronić w głównej mierze pomieszczenia serwerowni i sali komputerowej przed wilgocią - ich podtopienie wiązałoby się ze znacznymi stratami finansowymi w przyszłości. 2. W trakcie robót rozbiórkowych w piwnicy zdecydowano się na wymianę drewnianych belek nadprożowych, grożących bezpieczeństwu użytkowania na prefabrykowane. W wyniku prowadzonych prac zdecydowano się na ukrycie rur kanalizacyjnych w zabudowach z płyt G-K. Rozwiązanie takie ma na celu wygłuszenie instalacji kanalizacyjnej oraz podniesienie estetyki pomieszczeń. W związku z przyjęciem takiego wariantu należało w niezbędnym zakresie przełożyć instalację elektryczną. 3. W związku ze znacznym zniszczeniem konstrukcji wiaty, oraz jej bliskim sąsiedztwem z projektowanym dojazdem do obiektu dla osób niepełnosprawnych zdecydowano się na jej rozbiórkę. Dalsze użytkowanie mogłoby zagrażać życiu i zdrowiu ludzkiemu, a remont byłby nieopłacalny ekonomicznie. 4. Po dokonaniu demontażu płyt G-K na lukarnach okazało się, że konstrukcja dachu w tych miejscach jest znacznie zdegradowana. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo użytkowania oraz możliwość ugięcia elementów konstrukcji pod obciążeniem dachówką, co skutkować mogłoby ewentualnym zalaniem podczas intensywnych opadów zdecydowano się na częściową wymianę i uzupełnienie elementów lukarn. 5. Konieczność montażu drzwi ppoż w pomieszczeniach piwnicznych wynikł bezpośrednio z uzgodnieniu z rzeczoznawcą branżowym, jednocześnie odjęto koszty standardowych drzwi płycinowych. Roboty związane z zabudowami wynikły z konieczności ukrycia armatury wod.-kan. i jej wygłuszenia, w tym celu wykonano również odpowiednie otwory rewizyjne. Pozostałe roboty związane są z brakiem ich uwzględnienia w przedmiarach robót. W związku z powyższym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe byłoby wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną, przez co budynek ośrodka kultury będący przedmiotem remontu, nie spełniałby norm bezpieczeństwa, ponieważ przedmiot zamówienia podstawowego nie będąc prawidłowo wykonany okazałby się nietrwały, wykonany nienależycie, co niweczyłoby sens remontu. Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 77.815,14 brutto i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego [wartość umowy nr 342-10/2010 wynosi 734.395,26 brutto; 50% wartości wynosi 367.197,63 brutto].
Zamawiający w rezultacie przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, na wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie budynku Nowostawskiego Ośrodka Kultury w Nowym Stawie zawarł w dniu 15.12.2010 roku umowę Nr 342-12/2010 z Jan Armatowskim prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Profi Bau, Junkrowy 8, 83-250 Skarszewy. W ogłoszeniu o zamówieniu zawarta została informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, a ich wartość zgodnie z dyspozycją art. 32 ust. 3 ustawy Pzp uwzględniona została w wartości zamówienia. To oznacza, iż potrzebę wykonania zamówień uzupełniających Zamawiający przewidział już na etapie postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia uzupełniającego polega na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, co objęte zamówieniem podstawowym. Zakres robót objętych tym zamówieniem wynika z protokołu konieczności. W związku z jw. Zamawiający udzielił zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego. W tym stanie rzeczy okoliczności przedstawione wyżej wyczerpują przesłanki zawarte w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Wartość zamówienia uzupełniającego wynosi 52.228,39 brutto.
Podobne przetargi
66289 / 2011-02-25 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Instytut Oceanologii PAN - Sopot (pomorskie)
CPV: -
313615 / 2011-11-30 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
UrzÄ…d Gminy Wejherowo - Wejherowo (pomorskie)
CPV: -
183802 / 2015-07-21 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Gdynia (pomorskie)
CPV: -
156327 / 2015-10-27 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: -
103367 / 2011-03-31 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
UrzÄ…d Morski w SÅ‚upsku - SÅ‚upsk (pomorskie)
CPV: -
31312 / 2013-01-22 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Ośrodek Sportu i Rekreacji Gminy Słupsk Sp. z o.o. - Słupsk (pomorskie)
CPV: -
319839 / 2011-12-06 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Europejskie Centrum Solidarności - Gdańsk (pomorskie)
CPV: -
80080 / 2015-04-09 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Copernicus Podmiot Leczniczy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - Gdańsk (pomorskie)
CPV: -
205352 / 2010-07-12 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Pucka Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. - Puck (pomorskie)
CPV: -
217192 / 2011-07-26 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rejonowy ZarzÄ…d Infrastruktury - Gdynia (pomorskie)
CPV: -
48933 / 2009-03-11 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji - Sopot (pomorskie)
CPV: -
149576 / 2012-05-10 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Pomorska Instytucja Gospodarki Budżetowej "POMERANIA" - Czarne (pomorskie)
CPV: -
454354 / 2013-11-07 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
UrzÄ…d Gminy Wejherowo - Wejherowo (pomorskie)
CPV: -
118500 / 2014-04-08 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Park Narodowy "Bory Tucholskie" - Charzykowy (pomorskie)
CPV: -
79414 / 2016-04-06 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca w imieniu Gminy Miasta Gdańska - Gdańsk (pomorskie)
CPV: -
139605 / 2015-09-23 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rejonowy ZarzÄ…d Infrastruktury - Gdynia (pomorskie)
CPV: -
24657 / 2014-02-07 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Komenda Portu Wojennego Gdynia - Gdynia (pomorskie)
CPV: -
105040 / 2016-04-27 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana - Starogard Gdański (pomorskie)
CPV: -
300931 / 2011-11-18 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Jednostka Wojskowa 4024 - Gdynia (pomorskie)
CPV: -
337939 / 2011-12-20 - Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: -