Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

112137 / 2014-05-26 - Uczelnia publiczna / Uniwersytet Jagielloński (Kraków)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 112137

Data publikacji: 2014-05-26

Nazwa: Uniwersytet Jagielloński

Ulica: ul. Gołębia 24

Numer domu: 24

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 31-007

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 012 4324450

Numer faxu: 012 4324451

Adres strony internetowej: www.uj.edu.pl

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wyłonienie Wykonawcy zamówień dodatkowych dotyczących prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją obiektu WFAiIS UJ, zlokalizowanego na terenie Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ w Krakowie. Nr sprawy: CRZP/UJ/255/2014

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy zamówień dodatkowych w zakresie wykonania prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją obiektu Wydziału Fizyki Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, zlokalizowanego na terenie Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ w Krakowie.
1.1. Zakres robót dodatkowych obejmuje w szczególności:
1.1.1 Wykonanie projektów zamiennych związanych z dodatkowymi instalacjami gazów technicznych,
1.1.2 Montaż dodatkowych instalacji: azotu gazowego, odciągów z pomp próżniowych, gazów technicznych, odwadniających i chłodniczych,
1.1.3 Dostosowanie drzwi do gabarytów urządzeń, które będą wprowadzane do laboratoriów,
1.1.4 Dodatkowe nie standardowe meble, dostosowane do nowej, unikalnej aparatury,
1.1.5 Wykonanie instalacji odwadniających fundamenty pod platformy aktywne,
1.1.6 Wykonanie dodatkowych systemów bezpieczeństwa w laboratoriach, w których zainstalowano czułą aparaturę naukową,
1.1.7 Zmiany lokalizacji laboratoriów i urządzeń, które z uwagi na uwarunkowania związane z umiejscowieniem aparatury badawczej nie mogą być zlokalizowane w pomieszczeniach, pod którymi są prowadzone instalacje i kanały instalacyjne.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik A do Zaproszenia i Specyfikacji obejmujący dokumentację projektową, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, w posiadaniu której jest zaproszony Wykonawca oraz przedmiary (1 plik w formacie PDF zawierający 184 strony). Zamawiający zaznacza, iż przedmiary stanowią jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty, w szczególności jej wyceny, a następnie realizacji zamówienia, jest dokumentacja projektowa i STWiOR.

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: i;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 5

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie zamówień dodatkowych dotyczących dodatkowych prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją obiektu Wydziału Fizyki Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, zlokalizowanego na terenie Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ w Krakowie.
Niemożliwy do przewidzenia i niezbędny do wykonania umowy podstawowej zakres zamówień dodatkowych obejmuje prace projektowe i roboty budowlano-instalacyjne, wraz z dostawami elementów i urządzeń niezbędnymi do ich wykonania, szczegółowo przedstawione w protokole konieczności stanowiącym załącznik. Kluczową kwestią w przedmiotowej sprawie jest ta okoliczność, iż przedmiotem są zamówienia dodatkowe na prace projektowe i roboty budowlano-montażowe nieobjęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające łącznie 50 procent wartości realizowanego zamówienia. Prace te są niezbędne do tego, aby można było wykonać i zakończyć umowę podstawową dotyczącą realizacji i pełnienia funkcji Generalnego Realizatora Inwestycji dla zaprojektowania i wykonania robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją obiektu Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, zlokalizowanego na terenie Kampusu 600-lecia Odnowienia UJ w Krakowie, która została zawarta w dniu 15 września 2010r. Udzielenie zamówienia podstawowego nastąpiło po przeprowadzeniu procedury wyłonienia Wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego. Niżej wymienionych robót dodatkowych nie można było przewidzieć na etapie postępowania przetargowego. Są one niezbędne do wykonania, gdyż wykonanie ich nie było możliwe wcześniej do przewidzenia, t.j. przed sformułowaniem ostatecznych wymagań Programu Funkcjonalno-Użytkowego i podpisaniem kontraktu z GRI. Ich wykonanie jest nierozerwalnie związane z podstawowym zakresem umowy, niemożnością rozdzielenia od podstawowego zakresu i zakończenia realizacji oraz odbioru budynku bez wykonania dodatkowych robót. Przyczyny dla których wykonanie robot dodatkowych jest niezbędne, to zaostrzone wymagania dotyczące konkretnych parametrów technicznych budynku (laboratoriów), dodatkowe ochrony przed promieniowaniem, dodatkowe ochrony przed imisją drgań wpływającą na pracę aparatury badawczej, aby stworzyć konieczne i niezbędne warunki dla intensywnie rozwijanych kierunków i metod badawczych, a w konsekwencji należycie wykonać umowę podstawową. Zakres robót dodatkowych opisany został szczegółowo w załączonym protokole konieczności, a obejmuje między innymi: 1. Wykonanie projektów zamiennych związanych z dodatkowymi instalacjami gazów technicznych, 2. Montaż dodatkowych instalacji: azotu gazowego, odciągów z pomp próżniowych, gazów technicznych, odwadniających i chłodniczych, 3. Dostosowanie drzwi do gabarytów urządzeń, które będą wprowadzane do laboratoriów, 4. Dodatkowe nie standardowe meble, dostosowane do nowej, unikalnej aparatury, 5. Wykonanie instalacji odwadniających fundamenty pod platformy aktywne, 6. Wykonanie dodatkowych systemów bezpieczeństwa w laboratoriach, w których zainstalowano czułą aparaturę naukową, 7. Zmiany lokalizacji laboratoriów i urządzeń, które z uwagi na uwarunkowania związane z umiejscowieniem aparatury badawczej nie mogą być zlokalizowane w pomieszczeniach, pod którymi są prowadzone instalacje i kanały instalacyjne. Wnioskowane roboty należy zakwalifikować jako nie dające się wcześniej przewidzieć, ponieważ konieczność ich zlecenia jest związana z ciągłym rozwojem nowych metod i technik pomiarowych, metod badawczych, w ramach powstających na WFAiIS UJ unikalnych kierunków badań, silnie powiązanych z dydaktyką, a wymagających stworzenia w laboratoriach wyższych, niż pierwotnie zakładane, parametrów technicznych i funkcjonalnych. Zamawiający w trakcie realizacji umowy na zaprojektowanie i wykonanie obiektu pozyskał nową, unikalną aparaturę w ramach projektów realizowanych w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Tego faktu nie można było przewidzieć na etapie formułowania ostatecznych wymagań Programu Funkcjonalno-Użytkowego, stanowiącego opis przedmiotu zamówienia dla zamówienia podstawowego, jak i przed podpisaniem kontraktu z Wykonawcą inwestycji. Przedstawiona sytuacja wyczerpuje przesłanki do udzielenia zamówienia dodatkowego z wolnej ręki zawarte w art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. Ponadto należy zauważyć, iż wartość dodatkowych robót budowlanych szacowana jest na 2 751 548,26 zł. netto, co w proporcji do wartości zamówienia podstawowego, którego wartość netto wynosi zgodnie z podpisaną umową w roku 2010 kwotę 126 999 591,24 zł., daje niewiele ponad 2 procent wartości realizowanego zamówienia, i pomimo, iż jest to trzecie zlecenie realizacji robót dodatkowych przy wykonaniu budowy WFAiIS UJ, powoduje że nie zostanie przekroczona ustawowa granica 50 procent wartości. Dodatkowe zamówienia, jak zostało to wyżej uzasadnione nie były możliwe do przewidzenia w chwili udzielania zamówienia podstawowego, a ich wykonanie z jest niezbędne do zlecenia i realizacji w chwili obecnej, gdyż jest od tego uzależnione wykonanie zamówienia podstawowego. Ponadto ze względu na specyfikę robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia niemożliwe jest odłączenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego bez poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Zaznaczyć też trzeba, iż udzielenie planowanego zamówienia dodatkowego ma miejsce w sytuacji, gdy następuje niezbędne rozszerzenie zakresu dotychczasowego realizowanego zamówienia (zamówienia podstawowego) ponad roboty budowlane nieobjęte realizowanym zamówieniem. Ponadto udzielenie zamówienia dodatkowego jest bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Oznacza to, że wskutek niewykonania zamówienia dodatkowego niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie z warunkami zamówienia określonymi dla zamówienia podstawowego, zwłaszcza w zakresie opisu przedmiotu zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówień dodatkowych w zakresie robót objętych niniejszym pismem jest konieczne dla zakończenia prac podstawowych. Technologicznie zaś zakres tych robót przenika się i zazębia się z technologią robót podstawowych, a przez to jest nierozerwalny. Również pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, kwestii gwarancji itp., roboty podstawowe nie są możliwe do rozdzielenia od zamówienia dodatkowego. Ponadto nie można prawidłowo i należycie wykonać oraz zakończyć zakresu podstawowej umowy bez wykonania prac wynikających z zakresu zamówień dodatkowych. Zwrócić trzeba uwagę, iż ustawodawca w sposób celowy i przemyślany uwzględnił w obwiązujących przepisach przesłankę wynikającą z art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych, racjonalnie zdając sobie sprawę, iż przy wykonywaniu robót budowlanych, praktycznie nieuniknioną jest możliwość zaistnienia konieczności zlecenia zamówień dodatkowych. Doświadczenie i praktyka wskazują i dowodzą, że mimo dołożenia należytej staranności, nie można wszystkiego przewidzieć i zaplanować, a dokonujący się postęp, rozwój technologiczny i dynamicznie zmieniające się potrzeby Zamawiającego niezależne od jego woli, powodują że zamówienia dodatkowe są często nieuniknione. Wnioskowane zamówienia dodatkowe, objęte protokołem konieczności, należy bezwzględnie zakwalifikować jako nie dające się wcześniej przewidzieć. Dodać trzeba, iż nawet przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć, że pojawią się prace objęte wnioskowanym obecnie zakresem zamówienia dodatkowego. Wykonanie zamówień dodatkowych podlega realizacji równoczesnej z realizacją robót podstawowych, co oznacza, że niemożliwym jest ich rozdzielenie i stworzenie dla nich odrębnego frontu robót pozostaje w kolizji z frontem prac dla robót podstawowych. Ponadto technologicznie zakres tych prac zazębia się z technologią robót podstawowych, a przy tym zakończenie robót objętych umową podstawową jest niemożliwe bez wykonania zakresu robót objętych zamówieniem dodatkowym. Również pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, roboty wynikające z zamówienia dodatkowego nie podlegają logicznemu wydzieleniu. W przypadku wymuszonego rozdziału robót dla dwóch wykonawców należałoby wstrzymać wykonanie umowy podstawowej, dokonać ich inwentaryzacji i stosownych zabezpieczeń, a przy tym ponieść znaczne dodatkowe nakłady finansowe oraz znacząco wydłużyć cykl realizacji. Działanie takie należy uznać za nieuzasadnione z punktu widzenia racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Natomiast ewentualne dopuszczenie do wykonania zamówienia podstawowego bez wykonania zamówienia dodatkowego spowodowałoby, iż zamówienie podstawowe nie mogłoby zostać uznane za wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami, bądź niezwłocznie po jego wykonaniu należałoby dokonać dewastacji i zniszczenia części wykonanych robót i ich ponownej realizacji z uwzględnieniem dodatkowych robót. Zdecydowanie takie podejście jest w żadnej mierze nieuzasadnione zarówno gospodarczo, jak i ekonomicznie, a w efekcie prowadziłoby do marnotrawstwa środków publicznych i narażenia zamawiającego na zarzut niegospodarności. Dodać również należy, iż udzielenie zamówień dodatkowych na roboty budowlane jest także możliwe w sytuacji, gdy wynagrodzeniem za roboty budowlane objęte zamówieniem podstawowym jest wynagrodzenie ryczałtowe, jak ma to miejsce w przypadku wiążącego nas kontraktu podstawowego. W wyroku z dnia 11 lutego 2013 r., KIO 212/13, www.uzp.gov.pl, Krajowa Izba Odwoławcza, odnosząc się do możliwości udzielania zamówień dodatkowych lub uzupełniających na roboty budowlane, stwierdziła, że: Z dyspozycji art. 632 par. 1 k.c. wynika, że w sytuacji ustalenia wynagrodzenia ryczałtowego przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, choćby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Wyjątkiem od wyżej określonej zasady jest taka zmiana stosunków, których nie można było przewidzieć, że wykonanie robót groziłoby przyjmującemu zamówienia rażącą stratą. Wówczas sąd może podwyższyć ustalony przez strony ryczałt lub rozwiązać umowę. Zastosowanie wynagrodzenia ryczałtowego nie wyklucza także możliwości udzielenia wykonawcy zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, po spełnieniu przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy p.z.p. Zamawiający ma prawo także udzielić przy wynagrodzeniu ryczałtowym zamówień uzupełniających, które wcześniej zostały przewidziane przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu i które wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia, po spełnieniu przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy p.z.p. Powyższe uwarunkowania prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót dodatkowych należy powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy podstawowej, tj. Konsorcjum Firm: Hochtief Polska Spółka Akcyjna-Lider i Hochtief Construction AG-Członek, z siedzibą Lidera przy ul.Elbląska 14, 01-737 Warszawa. Zwrócić należy również uwagę, iż wykonanie wnioskowanych prac na obecnym etapie pozwoli na wykonanie zamówienia podstawowego, gdyż ze względów technicznych, technologicznych, organizacyjnych, przeciwpożarowych i sanitarnych, niemożliwym jest zakończenie podstawowego zakresu robót, bez realizacji zamówienia dodatkowego, co powoduje uzależnienie wykonania umowy podstawowej od wykonania dodatkowego zamówienia. Przy tym także przyczyny techniczne wskazują na to, iż oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a nawet strat z uszczerbkiem dla finansów publicznych. Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku w oparciu o art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy PZP, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, które w niniejszej sprawie zostały wykazane, co potwierdza również pogląd przyjęty w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej 1. Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. 2. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robot budowlanych czy usług. (wyrok KIO o sygn. akt KIO/KD 35/10 z dnia 25 maja 2010 r.). Wskazany pogląd potwierdza również wyciąg z Wytycznych dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę opublikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w 2010 roku: Udzielenie zamówienia dodatkowego musi zatem być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami zamawiającego. Udzielane w trybie zamówienia z wolnej reki zamówienia dodatkowe muszą być niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego musi wynikać z sytuacji niemożliwej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania postępowania przy zachowaniu przez zamawiającego należytej staranności. Zastosowanie w opisanej sytuacji trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn o obiektywnym charakterze istnieje wyłącznie jeden Wykonawca zamówienia i niemożliwym jest przeprowadzenie postępowania w jakimkolwiek z konkurencyjnych trybów. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zasługuje w całości na uwzględnienie.

Nazwa wykonawcy:
Konsorcjum Firm: Hochtief Polska Spółka Akcyjna - Lider i Hochtief Solutions AG - Członek

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Elbląska 14

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-737

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
453000000 (Roboty instalacyjne w budynkach)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
453100003 (Roboty instalacyjne elektryczne)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
453151009 (Instalacyjne roboty elektrotechniczne)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
453143004 (Instalowanie infrastruktury okablowania)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
453310006 (Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych)

Kod CPV siódmej częsci zamówienia:
454000001 (Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych)

Kod CPV ósmej częsci zamówienia:
454500006 (Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe)

Podobne przetargi

217844 / 2011-07-27 - Inny: Państwowa Instytucja Kultury

Zamek Królewski na Wawelu - Państwowe Zbiory Sztuki - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie prac budowlano-konserwatorskich związanych z zabezpieczeniem uszkodzonego odcinka muru cegiełkowego i muru obwodowego w Zespole Budowli Wzgórza Wawelskiego - nr sprawy VIa/ZKnW/11

199761 / 2014-09-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Ekonomiki Oświaty w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Zaprojektowanie wraz z wybudowaniem szkolnego placu zabaw w ramach programu Radosna Szkoła przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 162 w Krakowie przy ul. Stojałowskiego 31

412388 / 2013-10-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Nowotarskiego - Nowy Targ (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont kotłowni w Powiatowym Środowiskowym Domu Samopomocy filia w Rabce - Zdrój, ul. Słowackiego 2

206164 / 2013-05-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Krynica - Zdrój, Urząd Miejski w Krynicy - Zdroju - Krynica-Zdrój (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont drogi gminnej nr 291587K ul. Wysokiej w Krynicy-Zdroju w km 0+000 - 0+290 wraz z remontem kanalizacji opadowej

164447 / 2013-08-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Ekonomiki Oświaty w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wymiana stolarki w budynku Szkoły Podstawowej Nr 72 przy al. Modrzewiowej 23 w Krakowie

168561 / 2009-10-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Żabnie - Żabno (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie odwodnienia oraz elewacji - budynek Przedszkola w Pasiece Otfinowskiej

53410 / 2011-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lisia Góra - Lisia Góra (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont czastkowy dróg gminnych kruszywem naturalnym i hutniczym na rok 2011

152255 / 2012-07-12 - Podmiot prawa publicznego

Instytut Fizyki Jądrowej im. H. Niewodniczańskiego PAN - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Przebudowa pomieszczeń parteru i piwnicy w budynku Instytutu Fizyki Jądrowej PAN dla potrzeb realizacji laboratorium Centrum rozwoju metod detekcji neutronów dla syntezy termojądrowej wraz z instalacjami

88068 / 2015-04-17 - Inny: Zakład Budżetowy podległy Administracji Samorządowej

Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej - Sucha Beskidzka (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Roboty remontowe sieci wodociągowej z przyłączami w granicach pasa drogowego ulic: Cmentarnej, Nad Stawami i Spółdzielców w Suchej Beskidzkiej część I i II

66905 / 2014-03-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Ekonomiki Oświaty w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Zaprojektowanie wraz z wybudowaniem szkolnego placu zabaw w ramach programu Radosna Szkoła przy Szkole Podstawowej nr 38 w Krakowie przy ul. Fr. Nullo 23

418258 / 2010-12-23 - Uczelnia publiczna

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie robót budowlanych obejmujących adaptację pomieszczeń na potrzeby Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki - Pracownia papieru, adaptację pomieszczeń dydaktycznych Wydziału Form Przemysłowych na I piętrze oraz modernizację sanitariatów na II piętrze w budynku Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie przy ul. Smoleńsk 9 w Krakowie

301772 / 2010-09-22 - Inny: zakład budżetowy

Szkolny Ośrodek Wypoczynkowy m.st. Warszawy "Orle Gniazdo" - Sromowce Wyżne (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Termomodernizacja budynku, wymiana stolarki, remont kominów, malowanie dachu Szkolnego Ośrodka Wypoczynkowego Orle Gniazdo w Sromowcach Wyżnych

188992 / 2015-07-24 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie robót dodatkowych w tracie realizacji inwestycji pn. Rozbudowa budynku dydaktycznego przy ul. Ingardena 4 - Oleandry 6 w Krakowie

64113 / 2011-02-24 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wymiana stolarki okiennej w budynku Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie przy ul. Worcella 7 - ETAP I

278716 / 2012-07-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Ekonomiki Oświaty w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Termomodernizacja budynku Gimnazjum Nr 13 i Szkoły Podstawowej Nr 109 przy ul. Mackiewicza 15 w Krakowie

252546 / 2013-07-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Szczucin - Szczucin (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont chodników w miejscowości Szczucin: ul. Marka, ul. Mickiewicza, ul. Piłsudskiego

201478 / 2013-05-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej - Sucha Beskidzka (małopolskie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Zamówienie na roboty dodatkowe do przetargu nieograniczonego Nr WI.272.13.2012 z dnia 23.07.2012 r. na roboty związane z termomodernizacją wybranych obiektów użyteczności publicznej Powiatu Suskiego