Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

282452 / 2011-09-09 - Administracja samorządowa / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie (Kraków)

przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1. Ilość uczestników: ogółem 32 osoby w tym 22 osoby dorosłe i 8 dzieci oraz 2 osoby ze strony Zamawiającego
2. Cele, plan i efekty szkoleń:
1)Szkolenie I - jednodniowe: Sztuka współpracy którego celem jest rozumienie idei współdziałania i pracy oraz zasad pracy zespołowej.
a)Plan szkolenia ( łącznie 4godz 15 min.) :
Budowanie spójności grupy, źródła spójności grupy- rozwiązywanie zadań przez uczestników, szukanie analogii do sytuacji grupowych - 45 min
bliskość członków grupy
jednolitość opinii wewnątrz grupy
łatwość osiągnięcia celu grupy
pozytywna reakcja na osiągane wyniki
spełnianie indywidualnych potrzeb jej członków( np. afiliacji)
korzyści ze spójnego działania - ćwiczenia z omówieniem - 45 min
Przerwa - 15 min
komunikacja w grupie - ćwiczenia oraz film instruktażowy 2 godz. 30 min.
- wyrażanie własnego zdania w sposób angażujący uwagę uczestników
- wyrażanie próśb
- asertywne odmawianie
- przedstawianie informacji zwrotnej
- techniki budowania porozumienia z rozmówcą (klaryfikacja,
parafrazowanie, odzwierciedlenie, potwierdzenie)
- bariery w komunikacji
b) Efekty szkolenia: umiejętność podejmowania współpracy w zespole, rozumienie reguł pracy zespołowej, umiejętność dostrzegania analogii pomiędzy regułami działania w zespole, a regułami działania w społeczności lokalnej .

2) Szkolenie II - dwudniowe: Lider - inspirator grupy, którego celem jest
przybliżenie funkcji lidera w grupie społecznej, zwiększenie świadomości własnych
możliwości liderskich, poznanie etapów stawania się liderem, podniesienie poziomu
umiejętności dotyczących rozpoznawania emocji, oceny ich wpływu, kontroli emocji,
korzystania z siły emocji w kontaktach społecznych.

a)Plan szkolenia dzień pierwszy:(łącznie 3 godz. 35 min):
Uniwersalne cechy lidera społecznego - omówienie cech uznawanych za charakterystyczne dla lidera, przeprowadzenie ćwiczenia na odkrywanie cech liderskich wśród uczestników, omówienie wyników ćwiczenia - 45 min
Przerwa 5 min
Społeczne funkcje lidera - 1godz 15 min.
- Lider jako wzorzec zachowań, postaw i wartości - ćwiczenie, omówienie
znaczenia dla grupy wzorców zachowań prezentowanych przez lidera
- Lider jako przewodnik inicjujący współdziałanie w grupie społecznej -
ćwiczenie, omówienie znaczenia współdziałania dla grupy
- Lider jako decydent i sędzia- ćwiczenie, omówienie znaczenia jakie ma
podejmowanie decyzji i sędziowanie dla wizerunku lidera w grupie
Przerwa 15 min
Stres dnia codziennego, a przewodzenie grupie - 1 godz.15 min.
- Omówienie mechanizmu stresu,
- Zapoznanie uczestników z rodzaju sytuacji trudnych wywołujących stres
- film dydaktyczny lub historie z omówieniem.

b) Plan szkolenia dzień drugi (łącznie 5 godz. 30 min.):
Emocje - narzędzie pracy lidera - 2 godz. 15 min. w tym:
- Skąd się biorą i jakie są emocje - pogadanka z przykładami
- Emocje pozytywne i ich wpływ na spójność grupy - ćwiczenie z
omówieniem
- Emocje negatywne i ich konsekwencje dla grupy - ćwiczenie z
omówieniem
przerwa 10 min
Facylitacja emocji - istota zjawiska i jego konsekwencje dla funkcjonowania grupy - film instruktażowy lub ćwiczenia, omówienie -25 min
Liczny może więcej - korzyści z działania wspólnego-25 min
Budowanie grupy jaką jest społeczność lokalna krok po kroku - omówienie etapów budowania społeczności, każdy z etapów kończy się ćwiczeniem dla grupy ilustrującym omawiany etap, ćwiczenie jest omawiane; na zakończenie tematu dyskusja na temat czy trudno działać wspólnie, jakie zagrożenia i korzyści czekają na działających wspólnie mieszkańców - 2godz.15 min.
c) Efekty szkolenia:
Uczestnik potrafi wykorzystać swoje mocne i słabe strony w budowaniu pozycji w grupie
Wie jak przebiega proces stawania się liderem
Potrafi wykazać obszary odpowiedzialności lidera oraz obszary jego wpływu na innych

3) Szkolenie III: Radzenie sobie w sytuacjach trudnych pozwalające nabycie przez uczestników wiedzy wspomagającej wybór właściwych rozwiązań w sytuacjach życiowych trudnych i zwiększających kontrolę nad stresem. Uczestnicy zaznajomią się z rodzajami trudnych sytuacji i najbardziej powszechnymi reakcjami na takie sytuacje. Poznają skuteczne metody sprawowania kontroli nad emocjami.
a) Plan zajęć dzień I (łącznie 4 godz. 15 min.):
Prezentacja podstawowych rodzajów sytuacji trudnych - film instruktażowy lub scenki rodzajowe, omówienie materiału -50 min
Odkrywanie swojego wzorca zachowania na sytuacje trudne - dyskusja, ćwiczenia - 45 min
Przerwa 15 min
Najczęściej występujące rodzaje reakcji na sytuacje trudne ich odbiór
społeczny i konsekwencje w działaniu - ćwiczenia - 1,15 godz.
sytuacje trudne w grupie zadaniowej - jak je wykorzystać do budowania
spójności grupy- ćwiczenie z omówieniem - 40 min
Automotywacja i autorelaksacja - techniki -ćwiczenia - 30 min
b) efekty szkolenia:
Uczestnik potrafi określić swój wzorzec zachowania w trudnych sytuacjach
Zna konsekwencje społeczne i praktyczne swojego wzorca zachowania
Wie w jaki sposób zapobiegać niepożądanym reakcjom emocjonalnym w sytuacjach trudnych
Potrafi wykorzystać swoje mocne strony w kontrolowaniu własnych emocji i zachowań w sytuacjach trudnych

3. Założenia dotyczące metod i technik pracy z grupą:
Przewaga form aktywnych - min 70%
Uczestnicy mają osobiście wykonać zadanie, w oparciu o które będą zdobywać wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskać profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu, pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska

4. Zajęcia z Integracji realizowane podczas wycieczki i ogniska (min 1 blok 0,45 min zajęć w jednym dniu warsztatów):
Uczestnik zna imiona całej grupy
Uczestnik dzieli się z innymi swoimi zainteresowaniami
Uczestnik omówi na czym polega empatia
Uczestnik wyjaśni znaczenie zaufania
Uczestnik planuje działania integrujące grupę
Uczestnik poprowadzi zabawę integracyjną

5. Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: pensjonat ośrodek wypoczynkowy w odległości do 150 km od Krakowa ( z wyłączeniem obszaru Gminy Miejskiej Kraków) pobliżu którego znajdują się atrakcje turystyczne (np. muzeum , zamek , park , kopalnia itp.) dysponujący:
1) 1 salą do zajęć świetlicową , konferencyjną na min 25 osób
2) 1 salą świetlicową do zajęć dla dzieci
3) własną kuchnią i stołówką
4) pokojami 2-4 osobowymi z łazienką (dot szkolenia II )

6. Plan wyjazdów:
1) Szkolenie I:
miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem
wyjazd z Krakowa o godz. 7:00
śniadanie( w miejscu przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z menu na 1 osobę:
-parówki 2 szt.
- ketchup
- ser żółty 50g
- ser topiony 50g
- masło 30g
- pomidor 1szt
- pieczywo 5 kromek
- herbata lub kawa z mlekiem 250 ml
- cukier 2 łyżeczki
godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę
- kawa z mlekiem lub herbata 250ml
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę:
- zupa pomidorowa z ryżem 400ml
- filet drobiowy panierowany 250 g
- frytki 200g
- surówka 150g
- kompot 200 ml
godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie
ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę
- kiełbasa 150g
- pieczywo 4 kromki
- ketchup
- musztarda
ok. 20:00 wyjazd do Krakowa
2) Szkolenie II dzień pierwszy:
miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem
wyjazd z Krakowa o godz. 7:00
śniadanie w formie bufetu w pensjonacie lub ośrodku wypoczynkowym, w którym zagwarantowany będzie nocleg wg menu na osobę:
- wędlina 50g
- ser żółty 50g
- serek topiony 50g
- masło 30g
- pieczywo 5 kromek
- pomidor
- ogórek 150g
- herbata lub kawa z mlekiem 250ml
- cukier 2 łyżeczki
od 10:40 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej
zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie:
- kawa z mlekiem 250 ml
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz.14:15obiad zgodnie z menu na osobę:
- zupa pomidorowa z makaronem 400ml
- ryba 150g z warzywami 100g
- frytki 200 g
- surówka 150 g
- kompot domowy 250 ml,
- woda mineralna 200 ml
godz. 15:00-18:30 wycieczka
ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę
- kiełbasa 150g
- pieczywo 4 kromki
- ketchup
- musztarda
godz. 22:00 cisza nocna
dzień drugi:
godz. 8.00 śniadanie w formie bufetu wg menu na osobę:
- wędlina 50g
- ser żółty 50g
- serek topiony 50g
- masło 30gr
- pieczywo 5 kromek
- pomidor
- ogórek 150g
- herbata lub kawa z mlekiem 250ml
- cukier 2 łyżeczki
od 9:00 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej
zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie:
kawa z mlekiem 250 ml lub herbata
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz. 14:30 obiad zgodnie z menu na osobę:
- zupa ogórkowa - 400 ml
- kotlet schabowy 200 g
- surówka 150 g
- kawa z mlekiem lub herbata 250 ml
- godz. 15:30- 18:30 wycieczka , zajęcia integracyjne w terenie
godz. 19:00 kolacja w formie bufetu wg menu na osobę:
- wędlina 50 g
- ser żółty 50 g
- serek topiony 50 g
- masło 30 g
- dżem 50 g
- pieczywo 5 kromek
- ogórek 150 g
- pomidor
- herbata lub kawa z mlekiem 250 ml
- cukier 2 łyżeczki
ok. godz.20:00 wyjazd do Krakowa

3) Szkolenie III:
miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem
wyjazd z Krakowa o godz. 7:00
śniadanie w miejscu , w którym przeprowadzone zostaną warsztaty zgodnie z menu na osobę:
- wędlina - 50 g,
- ser żółty - 50 g ,
- ser topiony - 50 g,
- twarożek ze szczypiorkiem - 50 g,
- masło- 30g ,
- pieczywo 5 kromek,
- herbata -250 ml lub kawa z mlekiem 250 ml,
- cukier 2 łyżeczki,
- pomidor- 1 szt,
godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę
- kawa z mlekiem lub herbata 250ml
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę:
-zupa jarzynowa 400ml
- kotlet mielony 250 g
- ziemniaki 200 g
- surówka 150 g
- kawa z mlekiem lub herbata 250 ml
godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie
ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę
- kiełbasa 150g
- pieczywo 4 kromki
- ketchup 50g
- musztarda 50g
ok. 20:00 wyjazd do Krakowa


7. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić:
1) w przypadku sali restauracji adoptowanej na cele szkolenia nie będą miały wstępu do niej osoby postronne,
2) zorganizowanie zajęć dla 8 dzieci w czasie trwania szkoleń dla dorosłych: harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, które wykorzysta na przeprowadzenie zajęć metodami aktywnymi,
3) dostęp do wyposażenia koniecznego do prowadzenia zajęć: laptop, rzutnik pisma, flipczart z papierem i zestawem pisaków,
4) bilety wstępu do zwiedzanych obiektów,
5) pokrycie kosztów opłat parkingowych,
6) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł os,
7) opiekę przewodnika przy zwiedzaniu obiektów,
8) dojazd uczestnikom szkolenia z siedziby Zamawiającego do miejsca
szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę
przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu
osób. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien
Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty
m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru
sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą
przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi
w Polsce, posiadać wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do
dbania o czystość autokaru podczas podróży,
9) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i
innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz
przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
10) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania,
materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z
wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie
internetowej www.efs.gov.pl ZPFE Strony Dokumenty.aspx,
12) materiały dydaktyczne i publikacje dotyczące tematyki szkoleń na poziomie
dostępnym dla beneficjentów,
13) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka
lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni szpitala ,
14) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w wytycznymi.
8. Na początku i na końcu zajęć Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną dotyczącą komponentów procesu szkoleniowego w tym: analizy potrzeb szkoleniowych, przygotowania programu i planu szkolenia, realizacji i oceny efektywności szkolenia, którą przekaże Zamawiającemu.
9. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: prowadzenia dziennika
każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć.
10. Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp
w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy
o ochronie danych osobowych.
11. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą
warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem
wyjazdu.
12. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić
w cenie oferty.

III. Termin realizacji:
Usługa będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2011r.:
Szkolenie I: sobota lub niedziela w październiku 2011r.
Szkolenie II: weekend w październiku 2011r.
Szkolenie III: sobota lub niedziela w listopadzie 2011r.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 282452

Data publikacji: 2011-09-09

Nazwa: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

Ulica: ul. Józefińska 14/002

Numer domu: 14

nr_miesz: 002

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 30-529

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 012 6165420, 6165424

Numer faxu: 012 6165428

Adres strony internetowej: www.mops.krakow.pl

Regon: 35150530800000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej pn. Stworzyć miejsce do życia i ich otoczenia zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1. Ilość uczestników: ogółem 32 osoby w tym 22 osoby dorosłe i 8 dzieci oraz 2 osoby ze strony Zamawiającego
2. Cele, plan i efekty szkoleń:
1)Szkolenie I - jednodniowe: Sztuka współpracy którego celem jest rozumienie idei współdziałania i pracy oraz zasad pracy zespołowej.
a)Plan szkolenia ( łącznie 4godz 15 min.) :
Budowanie spójności grupy, źródła spójności grupy- rozwiązywanie zadań przez uczestników, szukanie analogii do sytuacji grupowych - 45 min
bliskość członków grupy
jednolitość opinii wewnątrz grupy
łatwość osiągnięcia celu grupy
pozytywna reakcja na osiągane wyniki
spełnianie indywidualnych potrzeb jej członków( np. afiliacji)
korzyści ze spójnego działania - ćwiczenia z omówieniem - 45 min
Przerwa - 15 min
komunikacja w grupie - ćwiczenia oraz film instruktażowy 2 godz. 30 min.
- wyrażanie własnego zdania w sposób angażujący uwagę uczestników
- wyrażanie próśb
- asertywne odmawianie
- przedstawianie informacji zwrotnej
- techniki budowania porozumienia z rozmówcą (klaryfikacja,
parafrazowanie, odzwierciedlenie, potwierdzenie)
- bariery w komunikacji
b) Efekty szkolenia: umiejętność podejmowania współpracy w zespole, rozumienie reguł pracy zespołowej, umiejętność dostrzegania analogii pomiędzy regułami działania w zespole, a regułami działania w społeczności lokalnej .

2) Szkolenie II - dwudniowe: Lider - inspirator grupy, którego celem jest
przybliżenie funkcji lidera w grupie społecznej, zwiększenie świadomości własnych
możliwości liderskich, poznanie etapów stawania się liderem, podniesienie poziomu
umiejętności dotyczących rozpoznawania emocji, oceny ich wpływu, kontroli emocji,
korzystania z siły emocji w kontaktach społecznych.

a)Plan szkolenia dzień pierwszy:(łącznie 3 godz. 35 min):
Uniwersalne cechy lidera społecznego - omówienie cech uznawanych za charakterystyczne dla lidera, przeprowadzenie ćwiczenia na odkrywanie cech liderskich wśród uczestników, omówienie wyników ćwiczenia - 45 min
Przerwa 5 min
Społeczne funkcje lidera - 1godz 15 min.
- Lider jako wzorzec zachowań, postaw i wartości - ćwiczenie, omówienie
znaczenia dla grupy wzorców zachowań prezentowanych przez lidera
- Lider jako przewodnik inicjujący współdziałanie w grupie społecznej -
ćwiczenie, omówienie znaczenia współdziałania dla grupy
- Lider jako decydent i sędzia- ćwiczenie, omówienie znaczenia jakie ma
podejmowanie decyzji i sędziowanie dla wizerunku lidera w grupie
Przerwa 15 min
Stres dnia codziennego, a przewodzenie grupie - 1 godz.15 min.
- Omówienie mechanizmu stresu,
- Zapoznanie uczestników z rodzaju sytuacji trudnych wywołujących stres
- film dydaktyczny lub historie z omówieniem.

b) Plan szkolenia dzień drugi (łącznie 5 godz. 30 min.):
Emocje - narzędzie pracy lidera - 2 godz. 15 min. w tym:
- Skąd się biorą i jakie są emocje - pogadanka z przykładami
- Emocje pozytywne i ich wpływ na spójność grupy - ćwiczenie z
omówieniem
- Emocje negatywne i ich konsekwencje dla grupy - ćwiczenie z
omówieniem
przerwa 10 min
Facylitacja emocji - istota zjawiska i jego konsekwencje dla funkcjonowania grupy - film instruktażowy lub ćwiczenia, omówienie -25 min
Liczny może więcej - korzyści z działania wspólnego-25 min
Budowanie grupy jaką jest społeczność lokalna krok po kroku - omówienie etapów budowania społeczności, każdy z etapów kończy się ćwiczeniem dla grupy ilustrującym omawiany etap, ćwiczenie jest omawiane; na zakończenie tematu dyskusja na temat czy trudno działać wspólnie, jakie zagrożenia i korzyści czekają na działających wspólnie mieszkańców - 2godz.15 min.
c) Efekty szkolenia:
Uczestnik potrafi wykorzystać swoje mocne i słabe strony w budowaniu pozycji w grupie
Wie jak przebiega proces stawania się liderem
Potrafi wykazać obszary odpowiedzialności lidera oraz obszary jego wpływu na innych

3) Szkolenie III: Radzenie sobie w sytuacjach trudnych pozwalające nabycie przez uczestników wiedzy wspomagającej wybór właściwych rozwiązań w sytuacjach życiowych trudnych i zwiększających kontrolę nad stresem. Uczestnicy zaznajomią się z rodzajami trudnych sytuacji i najbardziej powszechnymi reakcjami na takie sytuacje. Poznają skuteczne metody sprawowania kontroli nad emocjami.
a) Plan zajęć dzień I (łącznie 4 godz. 15 min.):
Prezentacja podstawowych rodzajów sytuacji trudnych - film instruktażowy lub scenki rodzajowe, omówienie materiału -50 min
Odkrywanie swojego wzorca zachowania na sytuacje trudne - dyskusja, ćwiczenia - 45 min
Przerwa 15 min
Najczęściej występujące rodzaje reakcji na sytuacje trudne ich odbiór
społeczny i konsekwencje w działaniu - ćwiczenia - 1,15 godz.
sytuacje trudne w grupie zadaniowej - jak je wykorzystać do budowania
spójności grupy- ćwiczenie z omówieniem - 40 min
Automotywacja i autorelaksacja - techniki -ćwiczenia - 30 min
b) efekty szkolenia:
Uczestnik potrafi określić swój wzorzec zachowania w trudnych sytuacjach
Zna konsekwencje społeczne i praktyczne swojego wzorca zachowania
Wie w jaki sposób zapobiegać niepożądanym reakcjom emocjonalnym w sytuacjach trudnych
Potrafi wykorzystać swoje mocne strony w kontrolowaniu własnych emocji i zachowań w sytuacjach trudnych

3. Założenia dotyczące metod i technik pracy z grupą:
Przewaga form aktywnych - min 70%
Uczestnicy mają osobiście wykonać zadanie, w oparciu o które będą zdobywać wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskać profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu, pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska

4. Zajęcia z Integracji realizowane podczas wycieczki i ogniska (min 1 blok 0,45 min zajęć w jednym dniu warsztatów):
Uczestnik zna imiona całej grupy
Uczestnik dzieli się z innymi swoimi zainteresowaniami
Uczestnik omówi na czym polega empatia
Uczestnik wyjaśni znaczenie zaufania
Uczestnik planuje działania integrujące grupę
Uczestnik poprowadzi zabawę integracyjną

5. Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: pensjonat ośrodek wypoczynkowy w odległości do 150 km od Krakowa ( z wyłączeniem obszaru Gminy Miejskiej Kraków) pobliżu którego znajdują się atrakcje turystyczne (np. muzeum , zamek , park , kopalnia itp.) dysponujący:
1) 1 salą do zajęć świetlicową , konferencyjną na min 25 osób
2) 1 salą świetlicową do zajęć dla dzieci
3) własną kuchnią i stołówką
4) pokojami 2-4 osobowymi z łazienką (dot szkolenia II )

6. Plan wyjazdów:
1) Szkolenie I:
miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem
wyjazd z Krakowa o godz. 7:00
śniadanie( w miejscu przeprowadzenia szkolenia) zgodnie z menu na 1 osobę:
-parówki 2 szt.
- ketchup
- ser żółty 50g
- ser topiony 50g
- masło 30g
- pomidor 1szt
- pieczywo 5 kromek
- herbata lub kawa z mlekiem 250 ml
- cukier 2 łyżeczki
godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę
- kawa z mlekiem lub herbata 250ml
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę:
- zupa pomidorowa z ryżem 400ml
- filet drobiowy panierowany 250 g
- frytki 200g
- surówka 150g
- kompot 200 ml
godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie
ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę
- kiełbasa 150g
- pieczywo 4 kromki
- ketchup
- musztarda
ok. 20:00 wyjazd do Krakowa
2) Szkolenie II dzień pierwszy:
miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem
wyjazd z Krakowa o godz. 7:00
śniadanie w formie bufetu w pensjonacie lub ośrodku wypoczynkowym, w którym zagwarantowany będzie nocleg wg menu na osobę:
- wędlina 50g
- ser żółty 50g
- serek topiony 50g
- masło 30g
- pieczywo 5 kromek
- pomidor
- ogórek 150g
- herbata lub kawa z mlekiem 250ml
- cukier 2 łyżeczki
od 10:40 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej
zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie:
- kawa z mlekiem 250 ml
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz.14:15obiad zgodnie z menu na osobę:
- zupa pomidorowa z makaronem 400ml
- ryba 150g z warzywami 100g
- frytki 200 g
- surówka 150 g
- kompot domowy 250 ml,
- woda mineralna 200 ml
godz. 15:00-18:30 wycieczka
ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę
- kiełbasa 150g
- pieczywo 4 kromki
- ketchup
- musztarda
godz. 22:00 cisza nocna
dzień drugi:
godz. 8.00 śniadanie w formie bufetu wg menu na osobę:
- wędlina 50g
- ser żółty 50g
- serek topiony 50g
- masło 30gr
- pieczywo 5 kromek
- pomidor
- ogórek 150g
- herbata lub kawa z mlekiem 250ml
- cukier 2 łyżeczki
od 9:00 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej
zaadaptowanej na potrzeby szkolenia , w przerwie:
kawa z mlekiem 250 ml lub herbata
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz. 14:30 obiad zgodnie z menu na osobę:
- zupa ogórkowa - 400 ml
- kotlet schabowy 200 g
- surówka 150 g
- kawa z mlekiem lub herbata 250 ml
- godz. 15:30- 18:30 wycieczka , zajęcia integracyjne w terenie
godz. 19:00 kolacja w formie bufetu wg menu na osobę:
- wędlina 50 g
- ser żółty 50 g
- serek topiony 50 g
- masło 30 g
- dżem 50 g
- pieczywo 5 kromek
- ogórek 150 g
- pomidor
- herbata lub kawa z mlekiem 250 ml
- cukier 2 łyżeczki
ok. godz.20:00 wyjazd do Krakowa

3) Szkolenie III:
miejsce zbiórki Plac Bohaterów Getta-w pobliżu Apteki Pod Orłem
wyjazd z Krakowa o godz. 7:00
śniadanie w miejscu , w którym przeprowadzone zostaną warsztaty zgodnie z menu na osobę:
- wędlina - 50 g,
- ser żółty - 50 g ,
- ser topiony - 50 g,
- twarożek ze szczypiorkiem - 50 g,
- masło- 30g ,
- pieczywo 5 kromek,
- herbata -250 ml lub kawa z mlekiem 250 ml,
- cukier 2 łyżeczki,
- pomidor- 1 szt,
godz.10:00-14:15 szkolenie w sali konferencyjnej lub restauracyjnej zaadaptowanej na potrzeby szkolenia, w przerwie poczęstunek dla uczestników na osobę
- kawa z mlekiem lub herbata 250ml
równolegle do godzin szkolenia zabawa animacyjna z dziećmi
godz.14:15 obiad zgodnie z menu na osobę:
-zupa jarzynowa 400ml
- kotlet mielony 250 g
- ziemniaki 200 g
- surówka 150 g
- kawa z mlekiem lub herbata 250 ml
godz.15:00-18:30 wycieczka z przewodnikiem, zajęcia integracyjne w terenie
ok. 19:00 organizacja ogniska z menu na osobę
- kiełbasa 150g
- pieczywo 4 kromki
- ketchup 50g
- musztarda 50g
ok. 20:00 wyjazd do Krakowa


7. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić:
1) w przypadku sali restauracji adoptowanej na cele szkolenia nie będą miały wstępu do niej osoby postronne,
2) zorganizowanie zajęć dla 8 dzieci w czasie trwania szkoleń dla dorosłych: harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, które wykorzysta na przeprowadzenie zajęć metodami aktywnymi,
3) dostęp do wyposażenia koniecznego do prowadzenia zajęć: laptop, rzutnik pisma, flipczart z papierem i zestawem pisaków,
4) bilety wstępu do zwiedzanych obiektów,
5) pokrycie kosztów opłat parkingowych,
6) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł os,
7) opiekę przewodnika przy zwiedzaniu obiektów,
8) dojazd uczestnikom szkolenia z siedziby Zamawiającego do miejsca
szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę
przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu
osób. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien
Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty
m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru
sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą
przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi
w Polsce, posiadać wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do
dbania o czystość autokaru podczas podróży,
9) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i
innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz
przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
10) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania,
materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z
wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie
internetowej www.efs.gov.pl ZPFE Strony Dokumenty.aspx,
12) materiały dydaktyczne i publikacje dotyczące tematyki szkoleń na poziomie
dostępnym dla beneficjentów,
13) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka
lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni szpitala ,
14) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w wytycznymi.
8. Na początku i na końcu zajęć Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną dotyczącą komponentów procesu szkoleniowego w tym: analizy potrzeb szkoleniowych, przygotowania programu i planu szkolenia, realizacji i oceny efektywności szkolenia, którą przekaże Zamawiającemu.
9. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: prowadzenia dziennika
każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć.
10. Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp
w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy
o ochronie danych osobowych.
11. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą
warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem
wyjazdu.
12. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić
w cenie oferty.

III. Termin realizacji:
Usługa będzie realizowana od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2011r.:
Szkolenie I: sobota lub niedziela w październiku 2011r.
Szkolenie II: weekend w październiku 2011r.
Szkolenie III: sobota lub niedziela w listopadzie 2011r.

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
635000004 (Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak

Określenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia podstawowego, stanowiących 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego zamówienia podstawowego

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Zaliczka: Nie

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
termin realizacji zamówienia, warunki płatności, miejsce realizacji zamówienia

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.mops krakow.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14

Data składania wniosków, ofert: 19/09/2011

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefńska 14

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

77067 / 2010-04-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu powierzania zadań organizacjom pozarządowym oraz z zakresu komunikacji z osobami dotkniętymi chorobą Alzheimera

6194 / 2011-01-14 - Inny: Placówka Gminy Miasta Tarnowa pracująca w systemie edukacji

Pałac Młodzieży - Tarnów (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie egzaminu TELC na poziomach A1-B2 dla Beneficjentów Projektu pn.: Nauka Języków Obcych Twoją Szansą na Sukces współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (kod CVP: 50400000-8)

336834 / 2010-10-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie treningu kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego i gopsodarowania budżetem domowym - dla 2 rodzin

173236 / 2012-05-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przeprowadzenie dodatkowych zajęć praktycznych w ramach kursu prawa jazdy kategorii C+E dla jednego beneficjenta projektu Pora na aktywność

319467 / 2010-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przeprowadzenie usługi superwizjii programów aktywnosci lokalnej i superwizjii indywidualnych programów usamodzielnienia w ramach projektu Pora na aktywność

301379 / 2011-11-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie kursu kasjera - fakturzysty z obsługą kasy fiskalnej - zamówienie uzupełniające do zamówienia 271/2/56/11

38939 / 2015-03-19 - Uczelnia publiczna

Akademia Górniczo - Hutnicza im. Stanisława Staszica - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przeprowadzenie szkolenia w zakresie uzyskania kompetencji audytora wewnętrznego systemu zarządzania środowiskiem w ramach realizacji projektu Inżynieria i Ochrona Środowiska na AGH - kierunki zamawiane

23872 / 2013-01-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Wieliczka (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
świadczenie usług z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej - realizacji Projektu Systemowego Czas na Aktywność. Aktywność społeczna i zawodowa klientów Ośrodka Pomocy Społecznej z podziałem na: I Część zamówienia - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu wizażu i stylizacji połączonego ze wsparciem psychologicznym i doradztwem zawodowym. II i III Część zamówienia - zakup usługi turystycznej polegającej na zorganizowaniu jednodniowego wyjazdu integracyjnego dla beneficjentów ostatecznych i osób otoczenia (dzieci beneficjentów ostatecznych) wraz przeprowadzeniem warsztatów,

142321 / 2015-09-29 - Uczelnia publiczna

Akademia Górniczo - Hutnicza im. Stanisława Staszica - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
szkolenie w zakresie symulacji komputerowej z dynamiki układów wielomasowych w ramach projektu POKL Mechatronicy - Praktyczni Specjaliści Przyszłości

257567 / 2008-10-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu księgowości komputerowej dla beneficjentów projektu Pora na aktywnść - aktywizacja i integracja klientów MOPS

165639 / 2012-07-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wykonanie autorskiego dzieła polegającego na Współopracowaniu pilotażowego modelu doskonalenia kadr szkół zawodowych w trzech krajach partnerskich w ramach komponentu ponadnarodowego projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce.znak sprawy MSD- ZP/271/21/2012

245147 / 2014-11-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Podkrakowskie Centrum Rozwoju Edukacji i Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie szkoleń w czasie spotkań sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli ze szkół i przedszkoli z terenu Powiatu Krakowskiego

166242 / 2011-06-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie warsztatów kompetencji życiowych w formie stacjonarnej oraz niestacjonarnej dla osób dotkniętych problemem przemocy w rodzinie

272221 / 2010-10-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przeprowadzenie kursu grafiki komputerowej 3D Studio Max Stopień I i II dla 1 beneficjenta projektu Pora na aktywność

232714 / 2015-09-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Zaprojektowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie pilotażu procesów walidacji i certyfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji Kierowanie małymi zespołami w usługach utrzymania czystości opisanej w ramach testowania procedur Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji zgodnie ze Standardem Opisu Kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego, której poziom szacowany jest na 1-5 w PRK, dla co najmniej 9 osób, przy czym przynajmniej 1 osoba musi otrzymać testowe poświadczenie uzyskania ww. kwalifikacji

300261 / 2011-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu obsługi koparko - ładowarki dla 1 beneficjenta projektu Pora na aktywność.

75589 / 2011-03-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat C, C+E i kwalifikacji wstępnej przyspieszonej do przewozu rzeczy dla beneficjentów projektu Pora na aktywność

262437 / 2013-12-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Brzesku - Brzesko (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Spotkania grupowe/warsztaty eksperckie dla nauczycieli w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim