95389 / 2014-05-05 - Administracja samorządowa / Gmina Suchań (Suchań)
Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego
Opis zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie jednego Innowacyjnego Programu Nauczania IPN w ramach, którego kształtowana będzie w szczególności umiejętność myślenia naukowego.
2. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany w ramach i w celu realizacji projektu Włącz myślenie - innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego, dofinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia. Merytoryczne założenia programu zostały przedstawione w załączniku nr 7 do SIWZ.
3. Innowacyjny Program Nauczania powinien uwzględniać specjalne potrzeby edukacyjne poprzez: stosowanie metody projektowanych okazji edukacyjnych, co pozwoli na pracę uczniów zgodnie z ich potrzebami i możliwościami, a każdy uczeń będzie pracował we własnym tempie i na miarę swoich możliwości; dobór doświadczeń oraz opis jego realizacji będzie uwzględniał różne wersje wykonania - poziom trudniejszy i poziom łatwiejszy z podpowiedziami; program uwzględni konieczność wykonywania zadań i doświadczeń zespołowo dając możliwość rozwijania się uczniom zdolnym i uczniom ze specyficznymi trudnościami; wymagania wobec uczniów zostaną dostosowane do ich potrzeb i możliwości.
4. Innowacyjny Program Nauczania będzie dotyczył klas I-III szkoły podstawowej.
5. Innowacyjny Program Nauczania powinien spełniać następujące warunki:
1) powinien zawierać szczegółowe cele kształcenia i sposoby ich osiągania;
2) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z podstawą programową dla nauczania zintegrowanego;
3) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z obowiązującym prawem, w tym aktami prawnymi regulującymi kwestie edukacji, szkolnictwa;
4) powinien zawierać opis założonych osiągnięć, propozycje kryteriów oceny i sprawdzania osiągnięć;
5) powinien być zgodny z politykami horyzontalnymi UE a w szczególności z polityką równych szans;
6) powinien być poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, w szczególności uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, a jego treści są zgodne z przepisami prawa;
7) w programie nauczania szczególny nacisk powinien być położony jest na kształtowanie umiejętności uczenia się jako sposobu zaspakajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji;
8) powinien ułatwiać asymilację w środowisku szkolnym dzieci w różnym wieku (zróżnicowanie treści dla sześcio- i siedmiolatków);
9) powinien uwzględnia indywidualizację nauczania z uwagi na zróżnicowanie dzieci rozpoczynających naukę szkolną na wiek 6 i 7 lat, indywidualizacja nauczania rozumiana jest jako zróżnicowanie form pracy oraz stosowanie różnych rozwiązań metodycznych, uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci;
10) powinien wykorzystywać metodę projektu edukacyjnego, rozumianego jako rozwijanie samodzielności w postrzeganiu, myśleniu i podejmowaniu decyzji, możliwego do realizacji w formie pracy indywidualnej, pracy w parach lub grupach;
11) powinien uwzględniać potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi tj. uczniów ze specjalnymi uzdolnieniami i mających trudności z uczeniem się;
12) powinien zawierać odniesienia dotyczące aktywizacji rodziców;
13) cele, treści, sposoby osiągania celów powinny uwzględniać specyfikę szkół z terenów zdegradowanych, do których program jest kierowany; tj. działania dydaktyczne zaproponowane w programie nauczania powinny zawierać elementy wychowawcze odpowiadające na problemy zdefiniowane w kontakcie ze szkołami z terenów zdegradowanych;
14) IPN powinien być zgodny z założeniami indywidualizacji nauczania, działania założone w programie powinny uwzględniać czynniki kontekstowe szkół z terenów zdegradowanych;
15) w programie wskazuje się sposoby - działania dydaktyczne niwelujące negatywne skutki tych kontekstów;
6. Program należy opracować technicznie tak, aby istniała możliwość jego swobodnego wydruku i upowszechnienia na stronach internetowych.
7. Program będzie odebrany po pozytywnym zaopiniowaniu przez ewaluatora zewnętrznego oraz nauczycieli klas wczesnoszkolnych ze szkół biorących udział w projekcie.
8. Program powinien być opracowany przez zespół minimum 5 pedagogów posiadających wiedzę metodyczną i poszczególne specjalizacje np. indywidualizacji procesów nauczania, tworzenia innowacji pedagogicznych, psychologii wieku wczesnoszkolnego, biomedycznych postaw rozwoju, problemów edukacyjnych itp.
9. Opracowany program wraz z wypracowanymi narzędziami wdrożony zostanie pilotażowo szkołach podstawowych w Suchaniu, Marianowie, Chociwlu.
10. Wymagane jest, aby Innowacyjny Program Nauczania (IPN) powstał na bazie wiedzy i doświadczenia specjalistów - fachowców danej dziedziny i był oparty na zapisach wniosku o dofinansowanie.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 95389
Data publikacji: 2014-05-05
Nazwa: Gmina Suchań
Ulica: ul. Pomorska 72
Numer domu: 72
Miejscowość: Suchań
Kod pocztowy: 73-132
Województwo / kraj: zachodniopomorskie
Numer telefonu: 91 5624015
Numer faxu: 91 5624015
Regon: 81168597000000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie Innowacyjnego Programu Nauczania w ramach projektu Włącz myślenie- innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie jednego Innowacyjnego Programu Nauczania IPN w ramach, którego kształtowana będzie w szczególności umiejętność myślenia naukowego.
2. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany w ramach i w celu realizacji projektu Włącz myślenie - innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego, dofinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia. Merytoryczne założenia programu zostały przedstawione w załączniku nr 7 do SIWZ.
3. Innowacyjny Program Nauczania powinien uwzględniać specjalne potrzeby edukacyjne poprzez: stosowanie metody projektowanych okazji edukacyjnych, co pozwoli na pracę uczniów zgodnie z ich potrzebami i możliwościami, a każdy uczeń będzie pracował we własnym tempie i na miarę swoich możliwości; dobór doświadczeń oraz opis jego realizacji będzie uwzględniał różne wersje wykonania - poziom trudniejszy i poziom łatwiejszy z podpowiedziami; program uwzględni konieczność wykonywania zadań i doświadczeń zespołowo dając możliwość rozwijania się uczniom zdolnym i uczniom ze specyficznymi trudnościami; wymagania wobec uczniów zostaną dostosowane do ich potrzeb i możliwości.
4. Innowacyjny Program Nauczania będzie dotyczył klas I-III szkoły podstawowej.
5. Innowacyjny Program Nauczania powinien spełniać następujące warunki:
1) powinien zawierać szczegółowe cele kształcenia i sposoby ich osiągania;
2) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z podstawą programową dla nauczania zintegrowanego;
3) powinien zawierać wszystkie treści zgodne z obowiązującym prawem, w tym aktami prawnymi regulującymi kwestie edukacji, szkolnictwa;
4) powinien zawierać opis założonych osiągnięć, propozycje kryteriów oceny i sprawdzania osiągnięć;
5) powinien być zgodny z politykami horyzontalnymi UE a w szczególności z polityką równych szans;
6) powinien być poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, w szczególności uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, a jego treści są zgodne z przepisami prawa;
7) w programie nauczania szczególny nacisk powinien być położony jest na kształtowanie umiejętności uczenia się jako sposobu zaspakajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i przygotowania do dalszej edukacji;
8) powinien ułatwiać asymilację w środowisku szkolnym dzieci w różnym wieku (zróżnicowanie treści dla sześcio- i siedmiolatków);
9) powinien uwzględnia indywidualizację nauczania z uwagi na zróżnicowanie dzieci rozpoczynających naukę szkolną na wiek 6 i 7 lat, indywidualizacja nauczania rozumiana jest jako zróżnicowanie form pracy oraz stosowanie różnych rozwiązań metodycznych, uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci;
10) powinien wykorzystywać metodę projektu edukacyjnego, rozumianego jako rozwijanie samodzielności w postrzeganiu, myśleniu i podejmowaniu decyzji, możliwego do realizacji w formie pracy indywidualnej, pracy w parach lub grupach;
11) powinien uwzględniać potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi tj. uczniów ze specjalnymi uzdolnieniami i mających trudności z uczeniem się;
12) powinien zawierać odniesienia dotyczące aktywizacji rodziców;
13) cele, treści, sposoby osiągania celów powinny uwzględniać specyfikę szkół z terenów zdegradowanych, do których program jest kierowany; tj. działania dydaktyczne zaproponowane w programie nauczania powinny zawierać elementy wychowawcze odpowiadające na problemy zdefiniowane w kontakcie ze szkołami z terenów zdegradowanych;
14) IPN powinien być zgodny z założeniami indywidualizacji nauczania, działania założone w programie powinny uwzględniać czynniki kontekstowe szkół z terenów zdegradowanych;
15) w programie wskazuje się sposoby - działania dydaktyczne niwelujące negatywne skutki tych kontekstów;
6. Program należy opracować technicznie tak, aby istniała możliwość jego swobodnego wydruku i upowszechnienia na stronach internetowych.
7. Program będzie odebrany po pozytywnym zaopiniowaniu przez ewaluatora zewnętrznego oraz nauczycieli klas wczesnoszkolnych ze szkół biorących udział w projekcie.
8. Program powinien być opracowany przez zespół minimum 5 pedagogów posiadających wiedzę metodyczną i poszczególne specjalizacje np. indywidualizacji procesów nauczania, tworzenia innowacji pedagogicznych, psychologii wieku wczesnoszkolnego, biomedycznych postaw rozwoju, problemów edukacyjnych itp.
9. Opracowany program wraz z wypracowanymi narzędziami wdrożony zostanie pilotażowo szkołach podstawowych w Suchaniu, Marianowie, Chociwlu.
10. Wymagane jest, aby Innowacyjny Program Nauczania (IPN) powstał na bazie wiedzy i doświadczenia specjalistów - fachowców danej dziedziny i był oparty na zapisach wniosku o dofinansowanie.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy jest dialog: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: O
Okres trwania zamówienia w dniach: 30
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.
Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.
Potencjał techniczny:
Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje zespołem specjalistów składającym się z co najmniej 5 osób spełniających następujące wymagania:
a) wymagania obligatoryjne do spełnienia dla każdego członka zespołu opracowującego IPN - wykształcenie wyższe pedagogiczne (minimalnie mgr pedagogiki o specjalizacji pedagogika wczesnoszkolna); minimum 5 letnie doświadczenie pracy w nauczaniu edukacji wczesnoszkolnej, umiejętność pracy w zespole,
b) przynajmniej 1 osoba z zespołu musi posiadać doświadczenie w wdrażaniu innowacji pedagogicznych na podstawie minimum jednego udokumentowanego programu innowacyjnego;
c) minimum 2 osoby z zespołu muszą być autorem programów edukacyjnych oraz podręczników szkolnych;
d) minimum 3 osoby z zespołu muszą mieć potwierdzoną pracę z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
e) minimum 2 osoby z zespołu muszą posiadać status eksperta ds. edukacji wczesnoszkolnej przy MEN w zakresie reformy programowej lub metodyki nauczania,
f) minimum 1 osoba musi być doradcą metodycznym ds. edukacji wczesnoszkolnej.
Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania tego warunku.
Oświadczenie nr 9: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty grupy kapitałowej: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
1) oferta cenowa - załącznik nr 1 do siwz,
2) odpowiednie pełnomocnictwa - tylko w przypadku gdy są wymagane w siwz
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Kod kryterium cenowe: A
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Miejski w Suchaniu ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, pokój nr 5
Data składania wniosków, ofert: 14/05/2014
Godzina składania wniosków, ofert: 11:30
Miejsce składania:
Urząd Miejski w Suchaniu ul. Pomorska 72, 73-132 Suchań, pokój nr 7 - sekretariat
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia
Czy unieważnienie postępowania: Tak
Kody CPV:
805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Podobne przetargi
6471 / 2015-01-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
18785 / 2014-01-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
125773 / 2014-06-11 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Suchań - Suchań (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Pełnienie funkcji koordynatora administracyjno-merytorycznego projektu pn. Włącz myślenie - innowacyjny program nauczania i obudowy dydaktycznej dla całego I etapu edukacyjnego
111999 / 2014-05-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
201633 / 2014-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - Stargard Szczeciński (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Wykonywanie usług koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu W stronę osiągnięć - system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w Powiecie Stargardzkim
405252 / 2014-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla sieci współpracy i samokształcenia dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
196563 / 2014-09-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pyrzycach - Pyrzyce (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Wykonywanie usług koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel - nowoczesna szkoła
2321 / 2014-01-03 - Inny: ośrodek doskonalenia nauczycieli
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - Stargard Szczeciński (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego oraz konsultacji grupowych dla beneficjentów ostatecznych projektu W stronę osiągnięć - system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w Powiecie stargardzkim
192859 / 2013-09-21 - Inny: ośrodek doskonalenia nauczycieli
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - Stargard Szczeciński (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Wykonywanie usług koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu W stronę osiągnięć - system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w Powiecie stargardzkim
112017 / 2014-05-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
232407 / 2013-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Wykonywanie usług koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
226377 / 2014-10-27 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
114195 / 2010-05-07 - Inny: Samorządowa Jednostka Budżetowa nie posiadająca osobowości prawnej
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Opracowanie materiałów szkoleniowych
226521 / 2014-10-27 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - Stargard Szczeciński (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego oraz konsultacji grupowych dla beneficjentów ostatecznych projektu W stronę osiągnięć - system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w Powiecie stargardzkim
6355 / 2015-01-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
Świadczenie usług szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów ostatecznych projektu Nowoczesny Nauczyciel - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie Miasta Szczecin
218697 / 2014-10-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - Stargard Szczeciński (zachodniopomorskie)
CPV: 805210002 (Usługi opracowywania programów szkoleniowych)
wykonywanie usług koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu W stronę osiągnięć - system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w Powiecie Stargardzkim