Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

125774 / 2014-04-11 - Administracja samorządowa / Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Gołdap)

Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli.
Szkolenia odbywać się będą do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi:
-w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych
w ramach rocznych planów wspomagania.
Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli.
Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób.
2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie:
a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników.
b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem.
c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW).
d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego
w ramach realizowanego RPW.
3. Rozliczenia będą odbywały się w złotych polskich.
4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający nie stawia wymagań na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
9. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV) 80000000-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe.
10. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach.
Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części.
11. Zamówienie dzieli się na 7 części (według ofert doskonalenia):
Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi
Wykłady (4 H):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (2 x 15 H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H)
a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego
2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H)
3) Opracowanie raportu (2 x 3 H)
a) wypracowanie przykładowego raportu
4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (2 x 12 H)
2 x 3 spotkania x 4 H
Część 2. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa w Galwieciach
Wykłady (4 H ):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (15 H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H)
2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H)
3) Opracowywanie raportu (3 H)
4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 3. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Koncepcja i istota EWD
Warsztaty (15H):
1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H)
2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H)
3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 4. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Wykłady (4 H ):
Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego?
Warsztaty (11 H):
1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H)
2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H)
3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (8 H)
2 spotkania x 4 H
Część 5. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Szkoła Podstawowa w Pogorzeli
Wykłady (4 H ):
Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo
Warsztaty (15 H):
1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H)
2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H)
3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 6. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Gimnazjum w Grabowie
Wykłady (4 H ):
Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych
Warsztaty (15H):
1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H)
2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H)
3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H)
4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 7. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Warsztaty (4 H)
Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (4 H)
1 spotkanie x 4 H
Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego:
Obowiązki Wykonawcy:
1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.
2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły.
3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki.
4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie.
6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli.
7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre-testu i post-testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi - do druku.
8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku.
11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej.
12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp
w związku z realizacją zamówienia.
13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego.
14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu.
15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.
16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut.
17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 125774

Data publikacji: 2014-04-11

Nazwa: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Ulica: ul. Wolności 11

Numer domu: 11

Miejscowość: Gołdap

Kod pocztowy: 19-500

Województwo / kraj: warmińsko-mazurskie

Numer telefonu: 87 615 16 80

Numer faxu: 87 610 74 30

Regon: 00069581200000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, wykładów, konsultacji indywidualnych i grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Projekt dotyczy wspomagania 18 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Gołdapskiego, w tym: 9 szkół podstawowych, 3 gimnazjów, 1 technikum, 1 liceum ogólnokształcącego, 1 Zasadniczej Szkoły Zawodowej i 3 przedszkoli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 283 nauczycieli/-ek pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 16 dyrektorów szkół-przedszkoli.
Szkolenia odbywać się będą do 10 czerwca 2014 r. Planowana liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 wynosi:
-w formie warsztatów grupowych: po kilka spotkań (łącznie 15 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 285 godzin dydaktycznych w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie wykładów: po 1 spotkaniu 4-godzinnym w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 72 godziny dydaktyczne w ramach rocznych planów wspomagania,
-w formie konsultacji indywidualnych i grupowych: po kilka spotkań (łącznie 12 godzinnych) w 18 placówkach oświatowych, co daje łącznie 228 godzin zegarowych
w ramach rocznych planów wspomagania.
Łącznie planuje się przeprowadzić 357 godziny dydaktyczne i 228 godzin zegarowych doskonalenia nauczycieli.
Liczba uczestników/uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli, wyniesie w szkołach ok. 25 osób, w przedszkolach 5-15 osób.
2. Zamawiający przez poniższe pojęcia rozumie:
a) Warsztat - aktywna metoda szkoleniowa angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników.
b) Wykład - szkolenie mające na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem.
c) Konsultacje indywidualne - indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW).
d) Konsultacje grupowe - spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego
w ramach realizowanego RPW.
3. Rozliczenia będą odbywały się w złotych polskich.
4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający nie stawia wymagań na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
9. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV) 80000000-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe.
10. Wykonawca będący osobą fizyczną powinien zabezpieczyć realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w maksimum 2 częściach.
Wykonawca - firma - powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w wybranych przez siebie częściach lub w całości zamówienia przy czym jedna osoba może realizować maksimum 2 części.
11. Zamówienie dzieli się na 7 części (według ofert doskonalenia):
Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi
Wykłady (4 H):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (2 x 15 H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (2 x 5 H)
a) wypracowanie planu działań niezbędnego do stworzenia projektu ewaluacyjnego
2) Konstruowanie metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego (2 x 4 H)
3) Opracowanie raportu (2 x 3 H)
a) wypracowanie przykładowego raportu
4) Efektywne wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do planowania działań szkoły (2 x 3 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (2 x 12 H)
2 x 3 spotkania x 4 H
Część 2. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Szkoła Podstawowa w Galwieciach
Wykłady (4 H ):
Analiza wymagań i charakterystyk opisanych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560).
Warsztaty (15 H):
1) Tworzenie projektu ewaluacyjnego (4 H)
2) Odpowiedni dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych (4 H)
3) Opracowywanie raportu (3 H)
4) Planowanie działań na podstawie wniosków z ewaluacji (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 3. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Gimnazjum Nr 1 w Gołdapi
Wykłady (4 H ):
Koncepcja i istota EWD
Warsztaty (15H):
1) Obsługa i możliwości kalkulatora EWD (3 H)
2) Prawidłowa analiza wyników EWD oraz poprawne formułowanie wniosków (6 H)
3) Praktyczne wykorzystanie wniosków z analizy EWD w planowaniu pracy szkoły (6 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 4. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Wykłady (4 H ):
Jak wspierać ucznia na wszystkich etapach projektu edukacyjnego?
Warsztaty (11 H):
1) Funkcjonowanie współpracy w zespołach (4 H)
2) Efektywna komunikacja między nauczycielami (3 H)
3) Praktyczne wykorzystanie metod i technik pracy z uczniem w grupach zróżnicowanych wiekowo wykorzystywanych do realizacji projektów edukacyjnych (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (8 H)
2 spotkania x 4 H
Część 5. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Szkoła Podstawowa w Pogorzeli
Wykłady (4 H ):
Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo
Warsztaty (15 H):
1) Efektywne metody aktywizujące i motywujące uczniów do pracy na lekcjach (4 H)
2) Dostosowanie indywidualnych metod pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo (9 H)
3) Warsztat dla rodziców. Jak umiejętnie pracować z dzieckiem w domu? (2 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 6. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Gimnazjum w Grabowie
Wykłady (4 H ):
Praktyczne wykorzystanie metod i technik motywujących ucznia do pracy na zajęciach edukacyjnych
Warsztaty (15H):
1) Metody pracy sprzyjające kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich (3 H)
2) Wzmacnianie i utrwalanie pozytywnych zachowań uczniów (4 H)
3) Komunikacja interpersonalna angażująca rodziców w zadania służące kształtowaniu właściwych postaw uczniowskich (4 H)
4) Prawidłowa diagnoza potrzeb edukacyjnych oraz indywidualny sposób uczenia się ucznia (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (12 H)
3 spotkania x 4 H
Część 7. Projekt edukacyjny w szkole.
Szkoła Podstawowa w Żytkiejmach
Warsztaty (4 H)
Praktyczne wykorzystanie tablicy interaktywnej przy realizacji projektu edukacyjnego (4 H)
Konsultacje indywidualne i grupowe (4 H)
1 spotkanie x 4 H
Szczegółowe zadania Eksperta Zewnętrznego:
Obowiązki Wykonawcy:
1. Odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli.
2. Zamawiający zastrzega, że przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach i godzinach określonych przez zamawiającego i przekazanych wykonawcy na min. 5 dni przed planowaną datą realizacji warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w poszczególnych placówkach. Orientacyjnie warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą w dniach od poniedziałku do niedzieli włącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (SORE) danej szkoły.
3. Harmonogram warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli musi być uzgodniony (podpisany) ze Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji właściwym dla każdej placówki.
4. Zaleca się aby warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli nie kolidowały z zajęciami szkolnymi oraz innymi wydarzeniami jak uroczystości szkolne, wycieczki szkolne organizowane w danej jednostce.
5. Sale, pracownie przewidziane na realizację warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli w szkole udostępnia się Wykonawcy nieodpłatnie.
6. Wymaga się od Wykonawcy opracowania i przesyłania Szkolnym Organizatorom Rozwoju Edukacji (SORE) wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzanych form doskonalenia nauczycieli (na tydzień przed terminem szkolenia szczegółowy program, a co najmniej 5 dni przed szkoleniem wersji elektronicznej materiałów dla uczestników do druku) w celu archiwizacji i udostępnienia uczestnikom oraz dyrektorom szkół/przedszkoli.
7. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej pre-testu i post-testu, co najmniej 5 dni przed pierwszym i ostatnim warsztatem/konsultacjami grupowymi - do druku.
8. Przeprowadzenie pre-testu i post-testu oraz przekazanie sprawdzonych testów SORE, do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
9. Analiza ilościowa i jakościowa pre-testu i post-testu, wersja elektroniczna i papierowa z własnoręcznym podpisem złożona w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu testu.
10. Opracowanie i przesłanie SORE wersji elektronicznej ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń, co najmniej 5 dni przed szkoleniem - do druku.
11. Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej przeprowadzonych szkoleń z częstotliwością po każdym szkoleniu oraz złożenie jej z własnoręcznym podpisem w Biurze Projektu do 3 dni po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej.
12. Zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których Wykonawca będzie miał dostęp
w związku z realizacją zamówienia.
13. Prowadzenie dokumentacji zajęć w sposób zgodny z wymogami Zamawiającego.
14. Przygotowywanie i prowadzenie, w uzgodnieniu z koordynatorem merytorycznym, dokumentacji realizowanych zadań, w szczególności w zakresie dokumentacji stanowiącej źródło weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników realizacji celów projektu.
15. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych.
16. Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe dla uczestników zajęć, dlatego też Wykonawca jest zobowiązany w trakcie ich prowadzenia dokonać przerwy trwającej minimum 15 minut.
17. Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo do rezygnacji z usług szkoleniowych eksperta, który nie spełnia oczekiwań Zamawiającego lub uczestników szkoleń. Wykonawca nie będący osobą fizyczną zobowiązany jest do wymiany eksperta po akceptacji przez Zamawiającego

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 7

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 10/06/2014

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawne nakładają obowiązek ich posiadania

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej trzy usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń, warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych lub indywidualnych dla dorosłych

Potencjał techniczny:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami (Wykonawca będący osobą fizyczną może wskazać sam siebie), z których każda spełni łącznie następujące warunki:
1) Wykształcenie:
- studia wyższe II stopnia
2) Doświadczenie:
- pożądane ukończone kursy/szkolenia/studia podyplomowe odpowiadające zakresowi tematycznemu oferty doskonalenia,
- dodatkowym atutem będzie przygotowanie do pracy moderatora (np. TERM, ukończone kursy i studia przygotowujące do pracy trenera, lub edukatora, lub tutora, lub coacha, lub moderatora, lub lidera przedsięwzięć edukacyjnych, lub certyfikat trenerski, lub pełnienie funkcji doradcy metodycznego, lub nauczyciela konsultanta).
3) Doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych:
- prowadzenie różnych form pracy z grupami osób dorosłych,
- dodatkowym atutem będzie doświadczenie w prowadzeniu działań realizowanych w szkołach i skierowanych do nauczycieli (np. przygotowanie i prowadzenie lekcji otwartych, szkolenia rad pedagogicznych, nauczycielskich grup przedmiotowych, doradztwo)

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający doprecyzowuje wymagania w zakresie doświadczenia w odniesieniu do poszczególnych części zamówienia:
Część 1. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Pożądany specjalista w zakresie prowadzenia ewaluacji w oświacie.
Część 2. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
Pożądany specjalista w zakresie prowadzenia ewaluacji w oświacie.
Część 3. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Pożądane doświadczenie praktyczne w projektowaniu i realizacji ewaluacji
z wykorzystaniem analiz opartych na Kalkulatorach EWD oraz wiedza teoretyczna na temat EWD/ewaluacji.
Pożądana znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Część 4. Projekt edukacyjny w szkole.
Pożądana praktyczna znajomość pracy metodą projektu.
Pożądany psycholog specjalista z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych
oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji interpersonalnej i komunikacji w zespołach, budowania zespołów, znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel - rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 5. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
Pożądany specjalista w dziedzinie organizacji procesów edukacyjnych, specjalista
w dziedzinie organizacji przestrzeni sprzyjającej uczeniu się.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel - rodzic, aktywizowania rodziców do wykorzystania wiedzy z zakresu: jak pracować z dzieckiem w domu.
Część 6. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
Pożądany psycholog, pedagog.
Pożądana dobra znajomość procesów motywacyjnych, umiejętności wychowawczych.
Pożądane doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu rozwoju i zmiany osobistej, skutecznej komunikacji interpersonalnej i komunikacji w zespołach, budowania zespołów, znajomość technik wykorzystujących kreatywne myślenie w planowaniu działań.
Pożądane umiejętności coachingowe z zakresu pracy nauczyciela, budowania autorytetu nauczyciela w środowisku rodziców, relacji nauczyciel-rodzic, aktywizowania rodziców.
Część 7. Projekt edukacyjny w szkole.
Pożądany specjalista w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Szczególnie pożądane kwalifikacje edukatora, lub moderatora, lub trenera. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w umowie. Zmiana umowy może być dokonana w granicach wyznaczonych przepisami ustawy, w tym art. 144 ustawy Pzp, wyłącznie za zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:
- Zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej.
- Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy.
- Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ
na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT.
- Wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, które mają wpływ na terminy realizacji zamówienia

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2:
Doświadczenie osób, które pełnić będą funkcję ekspertów

Znaczenie kryterium 2: 55

Nazwa kryterium 3: Kwalifikacje

Znaczenie kryterium 3: 5

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.powiatgoldap.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Gołdapi, ul. Wolności 11, 19 - 500 Gołdap, biuro projektu

Data składania wniosków, ofert: 18/04/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 12:00

Miejsce składania:
Sekretariat Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Gołdapi, ul. Wolności 11, 19 - 500 Gołdap

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Bezpośrednie wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli z powiatu gołdapskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

353208 / 2014-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubawie - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
USŁUGA EDUKACYJNA I SZKOLENIOWA (II) dla uczestników projektu Aktywność Twoją szansą na lepsze jutro realizowanego w 2014r.

356050 / 2012-09-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Sępopol (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
II przetarg nieograniczony na prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. Poznawanie przez działanie

53588 / 2014-02-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Placówek w Piszu - Pisz (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w projekcie pt. Kompleksowe wsparcie szkół w Powiecie Piskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Priorytetu III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

125439 / 2014-06-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Lubawa - Lubawa (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH W DZIEDZINIE ROZWOJU OSOBISTEGO dla uczestników zadania Śmiało w przyszłość realizowanego w 2014r.

234786 / 2008-10-20 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Warmińsko-Mazurska Wojewódzka Komenda OHP w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć w zakresie treningu integracyjno - psychologicznego, warsztatów psychologicznych i indywidualnego poradnictwa psychologicznego, stanowiących element realizacji projektu realizowanego w Centum Edukacji i Pracy Młodzieży w Elblągu.

120564 / 2010-04-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie - Szczytno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi szkoleniowe dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie, realizowane w ramach projektu NOWE PERSPEKTYWY współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

192341 / 2014-09-09 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna

Szkoła Policealna im. Hanny Chrzanowskiej - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Drugi przetarg na organizację i przeprowadzenie zajęć specjalistycznych dla Technika Usług Kosmetycznych

322564 / 2014-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Olsztyńskiego - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
wykonanie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w ramach projektu pn.: Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskieg. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

377876 / 2012-10-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Łukta - Łukta (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usługi edukacyjnej w ramach projektu pt. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP w Gminie Łukta

298896 / 2010-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Urząd Pracy w Piszu - Pisz (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie usługi szkolenia dla skierowanych osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piszu.

192881 / 2014-09-10 - Inny: samorzÄ…dowa jednostka organizacyjna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna - Gostyń (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim

207646 / 2014-06-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolnie - Kolno (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług szkoleniowych w zakresie kursów dla uczestników projektu -Małe kroki do sukcesu- 2014

395190 / 2012-10-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran - Jeziorany (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usługi edukacyjnej w zakresie prowadzenia zajęć dodatkowych w ramach realizacji projektu Podstawówka na START współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

174272 / 2011-06-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
usługa przeprowadzenia i organizacji szkolenia dla potencjalnych beneficjentów i beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 województwa warmińsko-mazurskiego

127236 / 2012-04-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Kętrzyn - Kętrzyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usługi edukacyjnej w ramach realizacji projektu Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Miejskiej Kętrzyn

17139 / 2014-01-27 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Olsztyn (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja szkolenia z zakresu Gender mainstreaming w ramach projektu Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UWM w Olsztynie finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 realizowanego przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie nr umowy UDA-POKL.04.01.01-00-095/10-02.

127842 / 2012-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Biskupiec - Biskupiec (warmińsko-mazurskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów, kursów, szkoleń dla osób korzystających z pomocy społecznej realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Biskupcu w ramach projektu systemowego pn. Nadzieja na lepsze jutro współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.