Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

348605 / 2010-12-06 - Podmiot prawa publicznego / Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli (Toruń)

Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki.
Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w specyfikacji
Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu.
Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji.
Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć.
Od Wykonawcy wymagana jest dyspozycyjność, mobilność - możliwość prowadzenia zajęć na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, a także możliwość prowadzenia zajęć w weekendy oraz gotowość do prowadzenia zajęć wg ustalonego harmonogramu. Zamawiający wskazuje i zabezpiecza miejsce oraz termin prowadzenia zajęć, a Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić szkolenie we wskazanym miejscu i terminie.



Zamówienie składa się z części.
Częścią jest każdy moduł.
Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi:
Cele kursu

Cele ogólne :
Zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad swoim warsztatem zawodowym
Zapoznanie uczestników ze współczesnymi światowymi tendencjami w kształceniu matematycznym dzieci
Wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia matematycznego dzieci

Przewidywane efekty szkolenia:

Podczas szkolenia uczestnik będzie miał możliwość wzbogacenia swojego warsztatu zawodowego w zakresie;
Wykorzystania gier i zabaw matematycznych do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci, a także do realizacji zadań ogólnych szkoły
Rozwijanie myślenia twórczego dzieci
Strategii rozwiązywania zadań tekstowych
Rozwijania u dzieci sztuki rozwiązywania zadań tekstowych
Realistycznego nauczania matematyki
Strategii wykonywania obliczeń w pamięci
Rozwijania u dzieci zaradności arytmetycznej
Rozwijania u dzieci rozumienia systemu dziesiętnego
Rozwijania wyobraźni przestrzennej dzieci
Budowania u dzieci intuicji geometrycznej
Konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych uczniów

MODUŁ 1
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły.

Cele szczegółowe :
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia

- zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole


MODUŁ 2
Rozwijane myślenia twórczego.

Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego:
płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci




MODUŁ 3
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania.

Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne
- zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych



MODUŁ 4
Realistyczne nauczanie matematyki.

Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki
- zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci


MODUŁ 5
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne.

Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym.
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania


MODUŁ 6
Rozwijanie sprawności rachunkowej.

Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia

- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń,na kartce papieru.
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej



MODUŁ 7
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego.

Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka
- zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego


MODUŁ 8
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci.

Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi eksperymentów geometrycznych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci



MODUŁ 9
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci.


Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną
- zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 348605

Data publikacji: 2010-12-06

Nazwa: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli

Ulica: Aleja Solidarności 3

Numer domu: 3

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 56 62 277 47

Numer faxu: 56 62 231 81

Adres strony internetowej: www.kpcen-torun.edu.pl

Regon: 87123541500000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki.
Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w specyfikacji
Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu.
Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji.
Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć.
Od Wykonawcy wymagana jest dyspozycyjność, mobilność - możliwość prowadzenia zajęć na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, a także możliwość prowadzenia zajęć w weekendy oraz gotowość do prowadzenia zajęć wg ustalonego harmonogramu. Zamawiający wskazuje i zabezpiecza miejsce oraz termin prowadzenia zajęć, a Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić szkolenie we wskazanym miejscu i terminie.



Zamówienie składa się z części.
Częścią jest każdy moduł.
Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi:
Cele kursu

Cele ogólne :
Zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad swoim warsztatem zawodowym
Zapoznanie uczestników ze współczesnymi światowymi tendencjami w kształceniu matematycznym dzieci
Wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia matematycznego dzieci

Przewidywane efekty szkolenia:

Podczas szkolenia uczestnik będzie miał możliwość wzbogacenia swojego warsztatu zawodowego w zakresie;
Wykorzystania gier i zabaw matematycznych do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci, a także do realizacji zadań ogólnych szkoły
Rozwijanie myślenia twórczego dzieci
Strategii rozwiązywania zadań tekstowych
Rozwijania u dzieci sztuki rozwiązywania zadań tekstowych
Realistycznego nauczania matematyki
Strategii wykonywania obliczeń w pamięci
Rozwijania u dzieci zaradności arytmetycznej
Rozwijania u dzieci rozumienia systemu dziesiętnego
Rozwijania wyobraźni przestrzennej dzieci
Budowania u dzieci intuicji geometrycznej
Konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych uczniów

MODUŁ 1
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły.

Cele szczegółowe :
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia

- zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole


MODUŁ 2
Rozwijane myślenia twórczego.

Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego:
płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci




MODUŁ 3
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania.

Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne
- zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych



MODUŁ 4
Realistyczne nauczanie matematyki.

Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki
- zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci


MODUŁ 5
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne.

Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym.
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania


MODUŁ 6
Rozwijanie sprawności rachunkowej.

Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia

- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń,na kartce papieru.
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej



MODUŁ 7
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego.

Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka
- zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego


MODUŁ 8
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci.

Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi eksperymentów geometrycznych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci



MODUŁ 9
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci.


Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną
- zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 9

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) posiadają:
-doświadczenie w zakresie edukacji dorosłych
-doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń w obszarze tematyki zgłaszanej w przetargu,projekcie i na dowód tego wykażą, że w okresie 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia szkoleń jest krótszy, to w tym czasie przeprowadzili 3 szkolenia lub uczestniczyli jako wykładowcy w 3 szkoleniach w zakresie edukacji osób dorosłych.
-wykształcenie wyższe matematyczne,
-ukończone studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne lub posiadany tytuł naukowy
-doświadczenie w zakresie doskonalenia lub kształcenia nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego,
-doświadczenie przy pracy w projektach edukacyjnych związanych z nauczaniem matematyki w edukacji wczesnoszkolnej

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają poniższe kwalifikacje zawodowe - warunki obowiązkowe:
-wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym,
-ukończone studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne lub posiadają tytuł naukowy
oraz wykażą spełnienie przynajmniej trzech z poniższych warunków opcjonalnych:
-ukończone kursy edukatorskie.
-ukończone kursy i warsztaty doskonalące zgodne z tematyką kursu.
-opracowanie autorskich programów, materiałów dla nauczycieli oraz scenariuszy szkoleń dla nauczycieli lub podręczników szkolnych
-doświadczenie przy pracy w projektach edukacyjnych związanych z nauczaniem matematyki w edukacji wczesnoszkolnej
-ukończyli szkolenie z zakresu tematyki gender - w przypadku zamiaru prowadzenia szkolenia z tej tematyki jest to warunek konieczny.

c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym,
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Poza przypadkami określonymi w umowie zmiany umowy będą mogły nastąpić w wymienionych niżej okolicznościach:
a) Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej.
b) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
c) Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
d) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy bądź terminy wynikające z harmonogramów płatności,
e) Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany przedmiotu zamówienia, terminu realizacji, a także innych wymienionych w umowie.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.kpcen-torun.edu.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń

Data składania wniosków, ofert: 10/12/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 15:00

Miejsce składania:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z funduszy UE, POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły.

Opis:
zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia

- zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 2

Nazwa: Rozwijane myślenia twórczego.

Opis:
Zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego:
płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 3

Nazwa:
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania.

Opis:
Zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne
- zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 4

Nazwa: Realistyczne nauczanie matematyki.

Opis:
Zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki
- zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 5

Nazwa:
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne.

Opis:
Zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym.
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 6

Nazwa: Rozwijanie sprawności rachunkowej.

Opis:
Zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia

- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń na kartce papieru
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 7

Nazwa:
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego.

Opis:
Zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka
- zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 8

Nazwa:
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci

Opis:
Zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi, eksperymentów, geometrycznych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Numer części zamówienia: 9

Nazwa:
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci.

Opis:
Zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną
- zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 30

Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć

Znaczenie kryterium 2: 35

Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych

Znaczenie kryterium 3: 35

Podobne przetargi

112697 / 2014-05-26 - Inny: jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia w formie kursu doskonalącego pn. Lider zespołów przedmiotowych, na potrzeby projektu Klucz do uczenia II edycja - Profesjonalny nauczyciel gwarancją jakości edukacji, realizowanego przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Nauczycieli w Toruniu, Biuro Europejskich Projektów Edukacyjnych

214563 / 2008-09-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Żnin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Zorganizowanie szkoleń - kursów zawodowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki projektu pt. AKTYWNI, ZINTEGROWANI, SILNIEJSI

327591 / 2010-11-18 - Inny: Stowarzyszenie

Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Usługa przeprowadzenia szkolenia na temat zawiązywania i prowadzenia partnerstw na rzecz ekonomii społecznej w ramach projektu Centrum Ekonomii Społecznej realizowanego przez Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne w Toruniu w wymiarze 16 godzin.

72271 / 2010-03-31 - Podmiot prawa publicznego

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów kwalifikacyjnych w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, i gimnazjów, kursu doskonalącego dla nauczycieli w zakresie języka obcego rozpoczynających drogę do nauczania drugiego przedmiotu, oraz kursu doskonalącego dla kadry oświatowej gimnazjów o skutecznym organizowaniu nauczania języków obcych w gimnazjach w ramach Projektu Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.

65506 / 2014-02-25 - Inny: Jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia w formie kursu doskonalącego pn. Lider zespołów przedmiotowych, na potrzeby projektu Klucz do uczenia II edycja - Profesjonalny nauczyciel gwarancją jakości edukacji, realizowanego przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Nauczycieli w Toruniu, Biuro Europejskich Projektów Edukacyjnych.

329968 / 2011-10-11 - Inny: Jednostka budżetowa

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór opiekuna grupy w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3

118855 / 2013-06-20 - Inny: jednostka budżetowa

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, sprawdzania prac kontrolnych i przeprowadzania egzaminów semestralnych w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3

421332 / 2012-10-28 - Inny: jednostka budżetowa

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do zarządzania kursami i prowadzenia zajęć w formie e-learningu na platformie Moodle w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3

241219 / 2010-09-04 - Podmiot prawa publicznego

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli gimnazjów Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli

232934 / 2012-07-03 - Inny: szkoła ponadgimnazjalna

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie - Lubicz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Usługa edukacyjna - wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć w ramach projektu Szkoła przyszła do Ciebie

137218 / 2011-05-31 - Inny: Jednostka budżetowa

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do zarządzania kursami i prowadzenia zajęć w formie e-learningu na platformie Moodle w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3

128910 / 2012-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Czernikowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja Indywidualnego Programu Zatrudnienia Socjalnego w Centrum Integracji Społecznej dla 10 osób zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym oraz realizacja programu reintegracji społecznej w ramach Klubu Integracji Społecznej dla 16 osób nieaktywnych zaw., z orzeczonym stopniem niepełn. lub stwierdzoną chorobą w rodzinie.

302860 / 2011-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Włocławek - Urząd Miasta Włocławek - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Świadczenie usług opiekunów praktyk studenckich w ramach projektu pn. Dobra Praktyka najlepszym nauczycielem nr Projektu WND-POKL.03.03.02-00-156/10 realizowanego przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową we Włocławku w partnerstwie z Gminą Miasto Włocławek w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.2 Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli, z podziałem na części

218022 / 2011-07-27 - Inny: Stowarzyszenie

Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie indywidualnych szkoleń zawodowych dla beneficjentów ostatecznych projektu Stokrotkowy Start - reintegracja prowadzona w CISTOR w Toruniu. Projekt jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny

33542 / 2012-02-03 - Inny: Jednostka budżetowa

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, sprawdzania prac kontrolnych i przeprowadzania egzaminów semestralnych na kierunku technik elektryk w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3

336302 / 2014-10-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja usługi przeprowadzenia warsztatów z zakresu wizażu, autoprezentacji i kreowania własnego wizerunku dla wybranych beneficjentów w związku z realizacją Programu Rewitalizacja Społeczna pt. Rewitalizacja Społeczna na Bydgoskim Przedmieściu, realizowanego w ramach Działania 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy społecznej Priorytetu I Zatrudnienie i integracja społeczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu

96027 / 2011-03-25 - Inny: Stowarzyszenie

Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie 60 godzinnych warsztatów wizażu i autoprezentacji w ramach projektu Stokrotkowy Start - reintegracja prowadzona w CISTOR , w Toruniu dla 35 beneficjentów projektu.

23912 / 2011-02-17 - Inny: Jednostka budżetowa

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS, Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3

382178 / 2010-11-24 - Inny: Zakład budżetowy

Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Pełnienie funkcji Kierownika szkolenia projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX Działania 9.3.