348605 / 2010-12-06 - Podmiot prawa publicznego / Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli (Toruń)
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
Opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki.
Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w specyfikacji
Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu.
Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji.
Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć.
Od Wykonawcy wymagana jest dyspozycyjność, mobilność - możliwość prowadzenia zajęć na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, a także możliwość prowadzenia zajęć w weekendy oraz gotowość do prowadzenia zajęć wg ustalonego harmonogramu. Zamawiający wskazuje i zabezpiecza miejsce oraz termin prowadzenia zajęć, a Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić szkolenie we wskazanym miejscu i terminie.
Zamówienie składa się z części.
Częścią jest każdy moduł.
Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi:
Cele kursu
Cele ogólne :
Zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad swoim warsztatem zawodowym
Zapoznanie uczestników ze współczesnymi światowymi tendencjami w kształceniu matematycznym dzieci
Wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia matematycznego dzieci
Przewidywane efekty szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnik będzie miał możliwość wzbogacenia swojego warsztatu zawodowego w zakresie;
Wykorzystania gier i zabaw matematycznych do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci, a także do realizacji zadań ogólnych szkoły
Rozwijanie myślenia twórczego dzieci
Strategii rozwiązywania zadań tekstowych
Rozwijania u dzieci sztuki rozwiązywania zadań tekstowych
Realistycznego nauczania matematyki
Strategii wykonywania obliczeń w pamięci
Rozwijania u dzieci zaradności arytmetycznej
Rozwijania u dzieci rozumienia systemu dziesiętnego
Rozwijania wyobraźni przestrzennej dzieci
Budowania u dzieci intuicji geometrycznej
Konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych uczniów
MODUŁ 1
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły.
Cele szczegółowe :
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia
- zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole
MODUŁ 2
Rozwijane myślenia twórczego.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego:
płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci
MODUŁ 3
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania.
Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne
- zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
MODUŁ 4
Realistyczne nauczanie matematyki.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki
- zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci
MODUŁ 5
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym.
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania
MODUŁ 6
Rozwijanie sprawności rachunkowej.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń,na kartce papieru.
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej
MODUŁ 7
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka
- zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
MODUŁ 8
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci.
Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi eksperymentów geometrycznych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
MODUŁ 9
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną
- zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 348605
Data publikacji: 2010-12-06
Nazwa: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Ulica: Aleja Solidarności 3
Numer domu: 3
Miejscowość: Toruń
Kod pocztowy: 87-100
Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie
Numer telefonu: 56 62 277 47
Numer faxu: 56 62 231 81
Adres strony internetowej: www.kpcen-torun.edu.pl
Regon: 87123541500000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki.
Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w specyfikacji
Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu.
Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji.
Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć.
Od Wykonawcy wymagana jest dyspozycyjność, mobilność - możliwość prowadzenia zajęć na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, a także możliwość prowadzenia zajęć w weekendy oraz gotowość do prowadzenia zajęć wg ustalonego harmonogramu. Zamawiający wskazuje i zabezpiecza miejsce oraz termin prowadzenia zajęć, a Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić szkolenie we wskazanym miejscu i terminie.
Zamówienie składa się z części.
Częścią jest każdy moduł.
Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi:
Cele kursu
Cele ogólne :
Zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad swoim warsztatem zawodowym
Zapoznanie uczestników ze współczesnymi światowymi tendencjami w kształceniu matematycznym dzieci
Wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia matematycznego dzieci
Przewidywane efekty szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnik będzie miał możliwość wzbogacenia swojego warsztatu zawodowego w zakresie;
Wykorzystania gier i zabaw matematycznych do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci, a także do realizacji zadań ogólnych szkoły
Rozwijanie myślenia twórczego dzieci
Strategii rozwiązywania zadań tekstowych
Rozwijania u dzieci sztuki rozwiązywania zadań tekstowych
Realistycznego nauczania matematyki
Strategii wykonywania obliczeń w pamięci
Rozwijania u dzieci zaradności arytmetycznej
Rozwijania u dzieci rozumienia systemu dziesiętnego
Rozwijania wyobraźni przestrzennej dzieci
Budowania u dzieci intuicji geometrycznej
Konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych uczniów
MODUŁ 1
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły.
Cele szczegółowe :
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia
- zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole
MODUŁ 2
Rozwijane myślenia twórczego.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego:
płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci
MODUŁ 3
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania.
Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne
- zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
MODUŁ 4
Realistyczne nauczanie matematyki.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki
- zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci
MODUŁ 5
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym.
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania
MODUŁ 6
Rozwijanie sprawności rachunkowej.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń,na kartce papieru.
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej
MODUŁ 7
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka
- zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
MODUŁ 8
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci.
Cele szczegółowe:
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi eksperymentów geometrycznych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
MODUŁ 9
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci.
Cele szczegółowe:
- zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną
- zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak
Ilość części: 9
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) posiadają:
-doświadczenie w zakresie edukacji dorosłych
-doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń w obszarze tematyki zgłaszanej w przetargu,projekcie i na dowód tego wykażą, że w okresie 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia szkoleń jest krótszy, to w tym czasie przeprowadzili 3 szkolenia lub uczestniczyli jako wykładowcy w 3 szkoleniach w zakresie edukacji osób dorosłych.
-wykształcenie wyższe matematyczne,
-ukończone studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne lub posiadany tytuł naukowy
-doświadczenie w zakresie doskonalenia lub kształcenia nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego,
-doświadczenie przy pracy w projektach edukacyjnych związanych z nauczaniem matematyki w edukacji wczesnoszkolnej
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają poniższe kwalifikacje zawodowe - warunki obowiązkowe:
-wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym,
-ukończone studia podyplomowe lub kursy kwalifikacyjne lub posiadają tytuł naukowy
oraz wykażą spełnienie przynajmniej trzech z poniższych warunków opcjonalnych:
-ukończone kursy edukatorskie.
-ukończone kursy i warsztaty doskonalące zgodne z tematyką kursu.
-opracowanie autorskich programów, materiałów dla nauczycieli oraz scenariuszy szkoleń dla nauczycieli lub podręczników szkolnych
-doświadczenie przy pracy w projektach edukacyjnych związanych z nauczaniem matematyki w edukacji wczesnoszkolnej
-ukończyli szkolenie z zakresu tematyki gender - w przypadku zamiaru prowadzenia szkolenia z tej tematyki jest to warunek konieczny.
c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym,
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
Poza przypadkami określonymi w umowie zmiany umowy będą mogły nastąpić w wymienionych niżej okolicznościach:
a) Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej.
b) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
c) Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
d) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy bądź terminy wynikające z harmonogramów płatności,
e) Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany przedmiotu zamówienia, terminu realizacji, a także innych wymienionych w umowie.
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.kpcen-torun.edu.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń
Data składania wniosków, ofert: 10/12/2010
Godzina składania wniosków, ofert: 15:00
Miejsce składania:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Al. Solidarności 3, 87-100 Toruń
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z funduszy UE, POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Numer części zamówienia: 1
Nazwa:
Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły.
Opis:
zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia
- zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 2
Nazwa: Rozwijane myślenia twórczego.
Opis:
Zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego:
płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 3
Nazwa:
Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania.
Opis:
Zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne
- zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 4
Nazwa: Realistyczne nauczanie matematyki.
Opis:
Zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki
- zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 5
Nazwa:
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne.
Opis:
Zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym.
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 6
Nazwa: Rozwijanie sprawności rachunkowej.
Opis:
Zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki
- zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń na kartce papieru
- zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 7
Nazwa:
System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego.
Opis:
Zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka
- zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 8
Nazwa:
Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci
Opis:
Zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
- zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi, eksperymentów, geometrycznych
- wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Numer części zamówienia: 9
Nazwa:
Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci.
Opis:
Zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną
- zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci
Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Przedstawiony scenariusz zajęć
Znaczenie kryterium 2: 35
Nazwa kryterium 3: Spełnianie kryteriów dodatkowych
Znaczenie kryterium 3: 35
Podobne przetargi
112697 / 2014-05-26 - Inny: jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia w formie kursu doskonalącego pn. Lider zespołów przedmiotowych, na potrzeby projektu Klucz do uczenia II edycja - Profesjonalny nauczyciel gwarancją jakości edukacji, realizowanego przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Nauczycieli w Toruniu, Biuro Europejskich Projektów Edukacyjnych
199142 / 2009-06-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy UrzÄ…d Pracy w Mogilnie - Mogilno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
szkolenie indywidualne - kurs dla kierowców przewoążcych rzeczy
214563 / 2008-09-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Żnin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Zorganizowanie szkoleń - kursów zawodowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki projektu pt. AKTYWNI, ZINTEGROWANI, SILNIEJSI
327591 / 2010-11-18 - Inny: Stowarzyszenie
Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Usługa przeprowadzenia szkolenia na temat zawiązywania i prowadzenia partnerstw na rzecz ekonomii społecznej w ramach projektu Centrum Ekonomii Społecznej realizowanego przez Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne w Toruniu w wymiarze 16 godzin.
72271 / 2010-03-31 - Podmiot prawa publicznego
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów kwalifikacyjnych w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, i gimnazjów, kursu doskonalącego dla nauczycieli w zakresie języka obcego rozpoczynających drogę do nauczania drugiego przedmiotu, oraz kursu doskonalącego dla kadry oświatowej gimnazjów o skutecznym organizowaniu nauczania języków obcych w gimnazjach w ramach Projektu Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
65506 / 2014-02-25 - Inny: Jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Organizacja i przeprowadzenie szkolenia w formie kursu doskonalącego pn. Lider zespołów przedmiotowych, na potrzeby projektu Klucz do uczenia II edycja - Profesjonalny nauczyciel gwarancją jakości edukacji, realizowanego przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Nauczycieli w Toruniu, Biuro Europejskich Projektów Edukacyjnych.
329968 / 2011-10-11 - Inny: Jednostka budżetowa
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór opiekuna grupy w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3
250294 / 2009-07-23 - Inny: Gospodarstwo pomocnicze Urzędu Miasta
Centrum Integracji Społecznej CISTOR - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Szkolenie zawodowe z obsługi wózków widłowych
118855 / 2013-06-20 - Inny: jednostka budżetowa
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, sprawdzania prac kontrolnych i przeprowadzania egzaminów semestralnych w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3
421332 / 2012-10-28 - Inny: jednostka budżetowa
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do zarządzania kursami i prowadzenia zajęć w formie e-learningu na platformie Moodle w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3
157990 / 2009-05-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy UrzÄ…d Pracy w Mogilnie - Mogilno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
szkolenie indywidualne - prawo jazdy kat. C
241219 / 2010-09-04 - Podmiot prawa publicznego
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli gimnazjów Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli
232934 / 2012-07-03 - Inny: szkoła ponadgimnazjalna
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie - Lubicz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Usługa edukacyjna - wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć
w ramach projektu Szkoła przyszła do Ciebie
137218 / 2011-05-31 - Inny: Jednostka budżetowa
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do zarządzania kursami i prowadzenia zajęć w formie e-learningu na platformie Moodle w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3
201515 / 2009-11-09 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiatowy UrzÄ…d Pracy w Mogilnie - Mogilno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
szkolenie indywidualne - kurs spawania blach spoinami czołowymi w metodzie 135
128910 / 2012-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Czernikowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja Indywidualnego Programu Zatrudnienia Socjalnego w Centrum Integracji Społecznej dla 10 osób zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym oraz realizacja programu reintegracji społecznej w ramach Klubu Integracji Społecznej dla 16 osób nieaktywnych zaw., z orzeczonym stopniem niepełn. lub stwierdzoną chorobą w rodzinie.
302860 / 2011-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasto Włocławek - Urząd Miasta Włocławek - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Świadczenie usług opiekunów praktyk studenckich w ramach projektu pn. Dobra Praktyka najlepszym nauczycielem nr Projektu WND-POKL.03.03.02-00-156/10 realizowanego przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową we Włocławku w partnerstwie z Gminą Miasto Włocławek w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.2 Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli, z podziałem na części
218022 / 2011-07-27 - Inny: Stowarzyszenie
Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie indywidualnych szkoleń zawodowych dla beneficjentów ostatecznych projektu Stokrotkowy Start - reintegracja prowadzona w CISTOR w Toruniu. Projekt jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny
33542 / 2012-02-03 - Inny: Jednostka budżetowa
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, sprawdzania prac kontrolnych i przeprowadzania egzaminów semestralnych na kierunku technik elektryk w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3
336302 / 2014-10-10 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja usługi przeprowadzenia warsztatów z zakresu wizażu, autoprezentacji i kreowania własnego wizerunku dla wybranych beneficjentów w związku z realizacją Programu Rewitalizacja Społeczna pt. Rewitalizacja Społeczna na Bydgoskim Przedmieściu, realizowanego w ramach Działania 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy społecznej Priorytetu I Zatrudnienie i integracja społeczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu
387268 / 2009-11-06 - Inny: Gospodarstwo pomocnicze urzedu miasta
Centrum Integracji Społecznej CISTOR - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Szkolenie pn. Kurs kelnerski
342204 / 2009-10-01 - Inny: Gospodarstwo pomocnicze Urzędu Miasta
Centrum Integracji Społecznej CISTOR - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Szkolenie - Kurs barmański
167741 / 2009-10-01 - Inny: Gospodarstwo pomocnicze Urzędu Miasta
Centrum Integracji Społecznej CISTOR - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Szkolenia:Obsługa kas fiskalnych i fakturowanie, Pozyskiwanie funduszy w ramach PO KL
96027 / 2011-03-25 - Inny: Stowarzyszenie
Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie 60 godzinnych warsztatów wizażu i autoprezentacji w ramach projektu Stokrotkowy Start - reintegracja prowadzona w CISTOR , w Toruniu dla 35 beneficjentów projektu.
23912 / 2011-02-17 - Inny: Jednostka budżetowa
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wybór nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS, Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX, Działanie 9.3
382178 / 2010-11-24 - Inny: Zakład budżetowy
Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Pełnienie funkcji Kierownika szkolenia projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Wykształcenie Twoją szansą, Priorytet IX Działania 9.3.