Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

208645 / 2013-10-09 - Administracja samorządowa / Gmina Dąbrowa Górnicza (Dąbrowa Górnicza)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-09-09 pod pozycją 181687. Zobacz ogłoszenie 181687 / 2013-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 208645

Data publikacji: 2013-10-09

Nazwa: Gmina Dąbrowa Górnicza

Ulica: ul. Graniczna 21

Numer domu: 21

Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Kod pocztowy: 41-300

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 2956700

Numer faxu: 32 2625032, 2956700

Adres strony internetowej: bip.dabrowa-gornicza.pl

Regon: 27625531200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 181687

Data wydania biuletynu: 2013-09-09

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 181687

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie dodatkowe w ramach zadania
inwestycyjnego Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, Etap I oraz
Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, Etap II w ramach zadania
inwestycyjnego pn. Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, w tym:
Etap I, Etap II, Etap III - budowa hot-spotów

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach zadania inwestycyjnego Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w
Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, Etap I oraz Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, Etap II w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, w tym: Etap I, Etap II, Etap III - budowa
hot-spotów. 2.W zakres zamówienia dodatkowego wchodzi wykonanie robót budowlanych polegających na: -
Modyfikacja technologii wykonania sieci w ciągu ul. Majewskiego (zmiana technologii na przewiert sterowany), -
Połączenia mikrorur w kanalizacji Etap I, - Połączenia mikrorur w kanalizacji Etap II. 3.Zamówienie zostało zrealizowane na podstawie: - postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, - przedmiarów robót, - specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót, - aktualizacji dokumentacji projektowej dla projektu Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza Etap I oraz Rozwój Społeczeństwa
Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza Etap II. 4.Na wykonane roboty Wykonawca udzieli
rękojmi na okres 1 roku oraz gwarancji na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty odbioru końcowego

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Uczestnik: RCI Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Dąbrowskiego 189

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 60-594

ID województwa: 14

Województwo / kraj: wielkopolskie

Nazwa wykonawcy: Uczestnik : WEBTEAM s.c. Igor Kwiecień

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Rejtana 20

Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

Kod pocztowy: 41-300

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Nazwa wykonawcy: Uczestnik: RCI Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Dąbrowskiego 189

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 60-594

ID województwa: 14

Województwo / kraj: wielkopolskie

Data udzielenie zamówienia: 16/09/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 609283,76

Cena wybranej oferty: 601129,75

Cena minimalna: 601129,75

Cena maksymalna: 601129,75

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej
ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień
dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości
realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się
konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub
gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby
poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione
od wykonania zamówienia dodatkowego. Ponadto zamówienia dodatkowe występują i mogą być
wykonywane tylko w przypadku, gdy zamówienie podstawowe jest w trakcie wykonywania. Zamówienia
dodatkowe powinny być wykonane przed wykonaniem zamówienia podstawowego, a zakres zamówienia
dodatkowego nie może być powtórzeniem zamówienia podstawowego. W przedmiotowej sytuacji zachodzą
wszystkie ww. przesłanki wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 5) Pzp do zastosowania przedmiotowego trybu o
czym niniejszym zawiadamiam. Uzasadnienie faktyczne: Zamówienie podstawowe (ogłoszenie o zamówieniu
podstawowym opublikowane zostało dnia 08.06.2012r. Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem
126575 - 2012), po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu ograniczonego zostało udzielone dnia
31.08.2012 r. Konsorcjum Firm Konsorcjum Firm: Lider : Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM PL Sp. z o.o.,
Aleja Zagłębia Dąbrowskiego 15, 41 - 303 Dąbrowa Górnicza Uczestnik : WEBTEAM s.c. Igor Kwiecień &
Adrian Pysz, ul. Rejtana 20, 41 - 300 Dąbrowa Górnicza, Uczestnik : RCI Sp. z o.o., ul. Dąbrowskiego 189,
60 - 594 Poznań 2. Wartość szacunkowa zamówienia ustalona zgodnie z art. 32 i 33 ustawy PZP, przed
wszczęciem postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, wynosiła 15 382 939,89 zł netto co stanowi
równowartość 3 886 982,76 euro w tym wartość przewidywanych zamówień uzupełniających została
ustalona na kwotę 1 398 449,08 co stanowi równowartość 347 907,52 euro. Wartość zamówienia
podstawowego wynosi (7 337 960,94 zł netto, co daje kwotę 9 025 691,95 brutto). Wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego, które zamierza udzielić Zamawiający wynosi 609 283,76 zł netto, co mieści się w
ww. przewidywanej wartości zamówień dodatkowych i stanowi 8,3% zamówienia podstawowego. 3.
Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dodatkowego, ww. Wykonawcy realizującemu zadanie
podstawowe pn.: Wykonanie robót budowlanych dla projektów Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w
Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, Etap I oraz Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu
Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, Etap II w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój Społeczeństwa
Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, w tym: Etap I, Etap II, Etap III - budowa
hot-spotów. W zakres zamówienia dodatkowego wchodzi wykonanie robót budowlanych polegających na: -
Modyfikacja technologii w ul. Majewskiego (zmiana technologii na przewiert sterowany), - Połączenia
mikrorur w kanalizacji Etap I - Połączenia mikrorur w kanalizacji Etap II W trakcie realizacji zamówienia
podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego wyszczególnionego poniżej i
niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50%
wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od
wykonania zamówienia dodatkowego tj. realizacji robót budowlanych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z
dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013r. poz. 907) Zaznaczyć należy, że
konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z
przyczyn omówionych poniżej. Nadmienić należy, iż wskazywana potrzeba została uwzględniona w
protokołach konieczności nr 1 z dnia 29.05.2013r., nr 2 z dnia 14.06.2013r. W okresie od zdiagnozowania
konieczności wykonania przedmiotowych prac do momentu wszczęcia niniejszego postępowania, konieczne
było opracowanie po stronie Projektanta projektu zamiennego obejmującego ul. Majewskiego jaki został
pozytywnie zaopiniowany przez JRP odpowiedzialne za inwestycję wodno-kanalizacyjną. Ponadto w okresie
od maja br. do sierpnia trwały prace związane z opracowaniem kosztorysu na roboty dodatkowe przez
Geomar S.A., Kosztorys w momencie przekazania podlegał weryfikacji i akceptacji przez Inspektora Nadzoru i docelowo przez Zamawiającego. Ze względu na liniowy rodzaj inwestycji możliwe było prowadzenie przez
obecnego Wykonawcę prac budowlanych w pozostałym zakresie, co stanowi o braku kolizji czasowej w
zakresie możliwości wykonania niniejszego zamówienia dodatkowego w okresie do 30.09.2013r. jaki
obejmuje rzeczowe zakończenie umowy podstawowej. Zastosowanie technologii przewiertu sterowanego w
ciągu ul. Majewskiego Konieczność zastosowania technologii przewiertu sterowanego w ciągu ulicy
Majewskiego, spowodowana wykonaną w roku 2012 inwestycją modernizacji infrastruktury drogowej i
związanymi z tym faktem obowiązującymi gwarancjami wymogła konieczność przeprojektowania
infrastruktury w ramach wskazanego odcinka planowanej sieci teleinformatycznej i w konieczności wystąpiła
zmiana technologii z pierwotnie wynikającej z obmiaru technologii wykopowej na bez wykopową.
Zastosowanie projektów zamiennych uwzględniających zmianę technologii na przewierty sterowane (wg.
dostarczonego przez Projektanta tj. firmę Geomar S.A. projektu zamiennego). Występująca konieczność
zmiany technologii w ramach przedmiotowego odcinka nie była możliwa do przewidzenia na etapie udzielenia
zamówienia publicznego, ponieważ Inwestor na moment ogłoszenia postepowania publicznego posiadał
kompletną dokumentację w postaci projektu budowlano-wykonawczego wraz z kosztorysem i przedmiarem
uwzględniającą wymagane zgody i objęte prawomocnym pozwoleniem na budowę. Wspólna ewentualna koordynacja przedmiotowych inwestycji na poziomie Inwestora, nie była możliwa, ze względu na całkowicie
niezależne prowadzenie harmonogramów prac dla projektów i współfinansowanie inwestycji z funduszy Unii
Europejskiej. Inwestycja polegająca na wybudowaniu kanalizacji teletechnicznej została zaprojektowana w
2009r. i w ramach projektu zostały dokonane wszystkie wymagane prawem uzgodnienia branżowe. Również
w wymaganym zakresie projekt budowy sieci szerokopasmowej uzyskał akceptację Zespołu Uzgadniania
Dokumentacji. Jednak w przypadku projektu szerokopasmowego, ze względu na opóźnienia z rozpoczęciem
realizacji projektu spowodowanym przedłużającą się procedurą uzyskania dofinansowania w ramach RPO
WSL (ze względu na wytyczne KE w zakresie pomocy publicznej), na etapie procedowania projektu nie
można było przewidzieć, że termin realizacji sieci szerokopasmowej nastąpi po wykonaniu prac w projekcie
wodnokanalizacyjnym. Pierwotnie rozpoczęcie realizacji projektu budowy sieci szerokopasmowej było
planowane na początek 2011r, dla obu etapów realizacji projektu (Etap I i Etap II), natomiast faktyczne
podpisanie umowy dla etapu I nastąpiło 07.06.2011r. natomiast podpisanie umowy o dofinansowanie dla
etapu II nastąpiło 25.06.2012r. Wobec powyższego nie było możliwości wykonania przedmiotowej kanalizacji
teletechnicznej przed realizacją prac związanych z kanalizacją sanitarną. Wyjaśniając w dalszym względzie,
dopiero na etapie wnioskowanego uzyskania przez Wykonawcę zgody na wejście w teren na ul.
Majewskiego, otrzymał on informację odmowną z argumentacją braku możliwości zastosowania przyjętej
technologii z powodu wykonanej w międzyczasie inwestycji kanalizacyjnej, istniejącego uzbrojenia terenu oraz
gwarancji udzielonej przez Wykonawcę przedmiotowej inwestycji. Wobec takiej informacji Wykonawca
zwrócił się do Inwestora o decyzję w przedmiotowej sprawie. W nawiązaniu do powyższego w celu
rozwiązania problemu podjęto próby znalezienia i zastosowania alternatywnej technologii wykonania sieci w
istniejącej kanalizacji sanitarnej. Zwrócono się do przedstawiciela firmy Jarotel - Pana Mirosława Dubiela,
nawiązującą do spotkania w dniu 26.04.2013r. jakie odbyło się Urzędzie Miasta Dąbrowa Górnicza, w kwestii
możliwości technicznej wykonania instalacji teletechnicznej w kanalizacji sanitarnej kd300/400/500. Przesłana
oferta firmy Jarotel obejmowała instalację modułu BOP w ul. Majewskiego z wskazaniem również możliwości
ułożenia modułu w ks324. Przewidziano w ramach wskazanej instalacji instalację 2 multirur MLDI/40 o
profilach 2x12/4x10/2x7 i 5x10/ (możliwy moduł z mikrorurami na części obwodu) przewidzianych do
nawiązania do istniejącego kabla w studniach wskazanych przez projektantów sieci tradycyjnej. Czas realizacji wymaganego zakresu budowy sieci w technologii BOP według deklaracji przedstawiciela wynosił
najmniej 8 tygodni od złożenia zamówienia i szacunkowy koszt wynosił 61 Euro za 1 mb. W kalkulacji
obejmującej długość odcinka tj. 1560 m. oraz aktualny przelicznik Euro, szacowany koszt wykonania
kanalizacji bez uwzględnienia kabla w zamontowanej kanalizacji (jaki musiałby wykonać obecny Wykonawca
robót budowlanych) wynosi ok 380 000 zł netto. Ponadto brak uwzględnienia studni kablowych w odległości
nie dłuższej niż 350m spowodowałby wzrost kosztów instalacji. Obecny koszt zastosowania metody
przewiertu sterowanego z lokalizacją komór przewiertowych wg. projektu zamiennego wynosi ok 231 000 zł.
Nie bez znaczenia, jest również okres możliwej realizacji alternatywnej budowy z wykorzystaniem kanalizacji,
jaki mając na uwadze zastosowanie ustawy PZP może determinować czas ok 3 miesięcy, na wykonanie oraz
odebranie przedmiotowego fragmentu w ramach projektu Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Zagłębiu
Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, w tym: etap I, etap II. Sceptycznie w zakresie przedmiotowej propozycji również wypowiedział się Projektant (Geomar S.A.). Wobec powyższego Inwestor zdecydował o
konieczności zmiany technologii na przewiert sterowany. Długości odcinków przyjętych do przewiertu i
przecisku jest zgodna ze sposobem wykonania poszczególnych odcinków przewiertów. Rzeczywista długość
przewiertów zostanie wyliczona na podstawie dostarczonych powykonawczych szkiców geodezyjnych.
Podstawą wyceny są w tym przypadku są ceny przyjęte z kosztorysu ofertowego dla podstawowego
zadania. Rozliczając zadanie w ten sposób, że przewierty zostaną wykonane na podstawie oddzielnego
zlecenia nie będzie to miało wpływu na zakres rzeczowy zamówienia podstawowego ponieważ wciąganie
rurociągu do istniejących rur obiektowych, (wykonanych w oddzielnym zamówieniu) nie będzie miała wpływu
na zakres rzeczowy wybudowanego rurociągu, ponieważ w przedmiar robót jak i kosztorys ofertowy
przewiduje tego typu roboty, które będą wykonywane. Na podstawie kosztorysu dotyczącego aktualizacji
dokumentacji projektowej z kwietnia br. wartość wskazanego elementu na podstawie poz. 1-5 tj. Modyfikacja
technologii w ul. Majewskiego wynosi 238 407,86 PLN. Konieczność wykonania połączeń mikrokanalizacji Z
uwagi na konieczność połączenia mikrorurek w ramach wybudowanej sieci mikrokanalizacji, warunkowanej
możliwością pełnego wykorzystania i utrzymania na poziomie jakości infrastruktury. Na etapie realizacji prac
budowlanych nie można pozostawić mikrorurek nie połączonych lub nie zaślepionych, ponieważ po pewnym
czasie rurki mikrokanalizacji będą niedrożne teletechnicznej. Z tego względu wymagane jest połączenie
złączkami przelotowymi mikrokanałów oraz zaślepienia mikrokanałów pozostających w rezerwie jako wolne.
Według opinii Inspektora Nadzoru jak również wyliczeń i aktualizacji projektu budowlano-wykonawczego
przez projektanta firmę Geomar S.A. przedstawiona w aktualizacji ww. kosztorysu, przedmiotowy zakres
zamówienia jest wymagany do realizacji zamówienia podstawowego. Potrzeba wykonania przedmiotowego
zakresu została zdiagnozowana na etapie prowadzenia prac wykonawczych przez obecnego Wykonawcę
infrastruktury pasywnej i wynikała z rozwoju technologii mikrokanlizacji. Ze względu na zastosowanie na
etapie projektowych w 2009r. technologii innowacyjnej, jaką była technologia mikrokanalizacji, projektant nie
przewidział w ramach projektu połączeń mikrokanalizacji wraz z zaślepieniem pustych otworów. W zakresie
wyjaśnienia występującego braku w zakresie przedmiaru oraz kosztorysu wskazanych pozycji stanowiących
zakres zamówienia dodatkowego, projektant oświadczył, że projekt sieci szerokopasmowej w Dąbrowie Górniczej opracowany w latach 2009-2010 był dostosowany to standardów rozwiązań technologicznych
przyjmowanych w tamtym okresie. W związku z rozwojem tej technologii w Polsce w ostatnich latach (firma
FCA opracowała zestaw norm do kosztorysowania tej technologii). W szczególności chodziło o opracowaną
1.07.2011r. normę zakładową ZN-2011/FCA-MK1. Konieczność dostosowania sieci mikrorurek do obecnych
standardów wymagało zwiększenia ilości złączek i osłon złączowych. Przekazana przez Projektanta
dokumentacja stanowiła podstawę dla udzielenia zamówienia podstawowego. Po aktualizacji kosztorysu i
przedmiaru w szczególności w zakresie rozliczenia zadań zmieniła się ilość obudów dla złączy rur
mikrokanalizacji ponieważ, obudowa typu H nie będzie wykonywana w studniach kablowych w miejscu złączy
odgałęźnych. Złącza odgałęźne w studniach kablowych będą połączone mikro złączką lub zaślepką, bez
osłony tubowej typu H. Na podstawie kosztorysu dotyczącego aktualizacji dokumentacji projektowej z
kwietnia br. wartość wskazanego elementu dla etapu I na podstawie poz. 6 wynosi 271 678,20 PLN,
natomiast dla etapu II na podstawie poz. 6 wynosi 196 407,06 PLN (po korekcie 95 155,55 PLN).
Podsumowując koszt wykonania przedmiotowego zakresu b wynosi: 99 197,70 PLN. Na potwierdzenie, że
konieczność wykonania prac dodatkowych zgłoszonych jako kwalifikujące się do udzielenia zamówień
dodatkowych, była niemożliwa do przewidzenia można wskazać, iż Zamawiający przystępując do udzielenia
zamówienia podstawowego poddał weryfikacji dokumentację projektową jaka w przypadku ulicy
Majewskiego przewidywała realizację prac w technologii wykopowej na podstawie uzyskanych zgód oraz
pozwolenia na budowę. Niestety wskazany problem z wykonaniem przejścia w ul. Majewskiego nastąpił na
etapie Wykonawczym, ze względu na zakończenie niezależnej inwestycji kanalizacyjnej. Zamawiający nie
mógł przewidzieć ani założyć w chwili ogłaszania przetargu na zamówienie podstawowe, że na wskazanym
odcinku nastąpi problem wejścia w teren. W przypadku połączeń mikrokanalizacji Zamawiający bazując na
przygotowanych projektach budowlanych i wykonawczych przez Projektanta Geomar S.A. nie posiadał
wiedzy o konieczności dodatkowego połączenia mikrokanalizacji. Ze względu na konieczne zmiany
lokalizacyjne w zakresie węzłów końcowych w kwietniu br. nastąpiła aktualizacja projektu budowlanowykonawczego
determinująca zmianę rozpływu włókien i docelowo określiła zakres koniecznych elementów
dodatkowych (zabezpieczających infrastrukturę przed zamuleniem). Należy uzasadnić, że Zamawiający
dołożył należytej staranności przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia oraz ustalaniu co wchodzi w
zakres zamówienia podstawowego. Niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia
dodatkowego ma charakter obiektywny. Zamówienie dodatkowe jest ściśle powiązane z prawidłowym
wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono
podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami Zamawiającego i założonym celem. Zamówienie
podstawowe nie mogło być realizowane w pełnym zakresie bez potrzeby udzielania zamówień, co oznacza że
istnieje możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie z wolnej ręki. Podsumowując, w odniesieniu
do przedstawionego powyżej uzasadnienie prawnego oraz faktycznego: 1. Przedmiotem zamówienia
dodatkowego były roboty budowlane udzielane dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego; 2.
Zamówienie podstawowe było w trakcie wykonywania; 3. Nowy zakres prac (zamówienia dodatkowego) nie
był objęty pierwotnym zamówieniem podstawowym określonym w ramach zawartego Kontraktu nr
ZP.WIM.272.53.2012 z dnia 31 sierpnia 2012r.; 4. Wartość udzielonego zamówienia dodatkowego nie przekroczyła łącznie kwoty 50% wartości zamówienia realizowanego; 5. Wykonanie nowego zakresu prac
(zamówienia dodatkowego) było niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego
określonego w ramach Kontraktu nr ZP.WIM.272.53.2012 z dnia 31 sierpnia 2012r.; 6. Wykonanie nowego
zakresu prac (zamówienia dodatkowe) stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do
przewidzenia, z zastrzeżeniem zachowania należytej staranności przez Zamawiającego na etapie
przygotowywania postępowania na zamówienie podstawowe; 7. Z przyczyn technicznych oddzielenie
nowego zakresu prac (zamówienia dodatkowego) od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia
niewspółmiernie wysokich kosztów; 8. Wykonanie zamówienia podstawowego było uzależnione od wykonania
nowego zakres prac (zamówienia dodatkowego)

Kody CPV:
452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
452320002 (Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
451200004 (Próbne wiercenia i wykopy)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
452323328 (Telekomunikacyjne roboty dodatkowe)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
324121005 (Sieć telekomunikacyjna)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
325200004 (Sprzęt i kable telekomunikacyjne)

Podobne przetargi

273403 / 2011-10-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wręczyca Wielka - Wręczyca Wielka (śląskie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC w msc. Wręczyca Wielka przy ulicy Gruszowej wraz przyłączami

460924 / 2012-11-20 - Podmiot prawa publicznego

Główny Instytut Górnictwa - Katowice (śląskie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Wykonanie projektu technicznego i realizacja infrastruktury naziemnej zaprojektowanej instalacji pilotowej podziemnego zgazowania węgla

307569 / 2008-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynie - Pszczyna (śląskie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa chodnika przy ul. Pawiej w Wiśle Małej na odcinku od ul. Sokolej do ul. Orlej - etap I - odcinek od ul. Sokolej do studni D7 - roboty dodatkowe

103958 / 2015-05-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Bobrowniki - Bobrowniki (śląskie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w zlewni ul. Wolności w Sączowie oraz Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w sołectwie Bobrowniki zlewnia ul. Bocianów i Bażantów

323771 / 2011-12-08 - Inny: Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. - Bytom (śląskie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Przebudowa kolektora zrzutowego wód dołowych - Rejon Szombierki Etap I zlokalizowanego w Bytomiu przy ul. Zabrzańskiej

445890 / 2009-12-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Chełm Śląski - Chełm Śląski (śląskie)
CPV: 452311006 (Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów)
Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Górnośląskiej w Chełmie Śląskim - roboty dodatkowe- wykonanie dodatkowych odcinków kanalizacji sanitarnej w ul. Jasnej i Głogowej metodą przewiertu sterowanego