Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

58233 / 2014-03-19 - Administracja samorządowa / Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego (Krotoszyn)

Realizacja ofert doskonalenia na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim.

Opis zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja ofert doskonalenia na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim. Postępowanie zostało podzielone na 9 zadań, z których każde polegać ma w szczególności na: Przygotowaniu do przeprowadzenia szkoleń: Przygotowanie szczegółowych scenariuszy (dot. wykładów i warsztatów) Scenariusze mają zostać opracowane zgodnie z opisem tematycznym wybranego obszaru w ramach każdej z sieci, wziąwszy pod uwagę oczekiwania odbiorców, którymi są dyrektorzy oraz nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.Scenariusze powinny zawierać:temat,cel szczegółowy,cele operacyjne, metody pracy,formy pracy, środki dydaktyczne,opis przebiegu zajęć,zakładane rezultaty zgodne z oczekiwaniami uczestników zawartymi w opisie oferty. Cele doskonalenia/zakładane rezultaty: wykłady - uczestnicy uzyskują wiedzę w zakresie określonym przez opis oczekiwań danej grupy warsztaty - uczestnicy nabywają/rozwijają umiejętności w zakresie opisanej tematyki Wymagania szczegółowe dotyczące wybranego obszaru tematyki sieci Zadanie nr 1 (koordynator: Iwona Nowacka) Temat: Jednolitość działań w zakresie współpracy z rodzicami. Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczna godzin: 3,5 Termin : kwiecień maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Konflikty: przyczyny i rodzaje konfliktów między nauczycielami i rodzicami, stadia ich rozwoju, style zapobiegania konfliktom/kierowania nimi, metody ich rozwiązywania i twórczego wykorzystywania. Warsztaty: 2 godz. Wypracowanie schematu postępowania z rodzicem w różnych sytuacjach (praktyczne zastosowanie różnych metod rozwiązywania konfliktu), np. podczas przekazywania informacji o niewłaściwym zachowaniu, braku postępów w nauce, w trakcie spotkania informacyjnego/tematycznego/warsztatowego, trakcie rozmowy indywidualnej. Dyrektor w sytuacji rozmowy z rodzicem. Zadanie nr 2 (koordynator Iwona Nowacka) Temat : Możliwości realizacji projektu Erasmus plus Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczba godzin: 3,5 Termin: kwiecień maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Projekt Erasmus plus: założenia projektu, oczekiwania wobec placówki realizującej projekt, zalety projektu. Warsztaty: 2 godz. Zasady tworzenia dokumentacji/wypełniania aplikacji w celu pozyskania środków. Zadanie nr 3 (koordynator: Ryszard Czuszke) Temat: Możliwości realizacji projektu Erasmus plus Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczba godzin: 3,5 Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Projekt Erasmus plus: założenia projektu, oczekiwania wobec placówki realizującej projekt, zalety projektu. Warsztaty: 2 godz. Zasady tworzenia dokumentacji/wypełniania aplikacji w celu pozyskania środków. Zadanie nr 4 (koordynator: Ryszard Czuszke) Temat: Współpraca z rodzicami Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczba godzin: 3,5 Termin: kwiecień maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Poznanie przyczyn i rodzajów konfliktów, stadia ich rozwoju, style zapobiegania konfliktom/kierowania nimi. Recepty na dobre relacje z rodzicami - metody, które działają zawsze. Sposoby radzenia sobie z manipulacją uruchamianą przez roszczeniowych rodziców. Skuteczne narzędzie współpracy dyrektora z rodzicami - taktyki sprzyjające komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Warsztaty: 2 godz. Wypracowanie koncepcji współpracy z rodzicami w celu podniesienia ich świadomości na temat wartości edukacji oraz spełnienia funkcji dydaktyczno-wychowawczej placówki Metody rozwiązywania problemów, twórczego wykorzystywania, znajomość różnych form organizowania spotkań z rodzicami poprzez dzielenie się przykładami dobrych praktyk, wypracowanie schematu postępowania z rodzicem w różnych sytuacjach. Zadanie nr 5 (koordynator: Urszula Woźniak) Temat : Konflikty w zespole Łączna liczba godzin: 3,5 Liczba uczestników - ok. 26 Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Konflikty: - przyczyny i rodzaje konfliktów w relacji nauczyciel - uczeń, uczeń - uczeń, - stadia rozwoju konfliktu ( faza początkowa, eskalacja, faza końcowa - kierowanie konfliktem,- metody rozwiązywania konfliktów ( negocjacje, mediacje, arbitraż ).Warsztaty: 2 godz. Praktyczne zastosowanie różnych metod do rozwiązywania konfliktów w klasie, grupie, - najczęściej pojawiające się sytuacje konfliktowe, - dobór odpowiedniej metody do określonej sytuacji konfliktowej, - rola wychowawcy w umiejętnym rozwiązywaniu konfliktów w klasie.Zadanie nr 6 (koordynator: Urszula Woźniak) Temat: Nauczyciel w kontakcie z rodzicem. Łączna liczba godzin:3,5 Liczba uczestników - 26 Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Komunikacja interpersonalna - czyli jak rozmawiać z rodzicem: rodzaje komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy a rodzicem. Diagnoza potrzeb rodziców: metody i narzędzia badawcze. Warsztaty: 2 godz. Diagnoza potrzeb rodziców: poznanie narzędzi, metod ( rodzic jako źródło wiedzy o uczniu ), pedagogizacja rodziców - tematyka spotkań z rodzicami (przykłady ciekawych scenariuszy) forma i częstotliwość spotkań wychowawcy z rodzicem, prowadzenie spotkań z rodzicami, spotkań integracyjnych. Zadanie nr 7 (koordynator: Alicja Zajączkowska) Temat: Jak prowadzić spotkania (indywidualne) z rodzicami? Kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy przez nauczyciela z rodzicem roszczeniowym. Łączna liczba godzin: 7 Liczba uczestników - ok. 26Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)Wykłady: 3 godz. Podstawowe informacje na temat komunikacji interpersonalnej.Sztuka aktywnego słuchania - wybrane techniki komunikacyjne (odzwierciedlanie, parafraza, klaryfikacja). Bariery komunikacyjne zakłócające porozumienie z rodzicami.Zasady konstruowania informacji zwrotnej.Procedura rozmowy interwencyjnej.Recepty na dobre relacje z rodzicami - metody, które działają zawsze.Sposoby radzenia sobie z manipulacją uruchamianą przez roszczeniowych rodziców.Skuteczne narzędzie współpracy z rodzicem roszczeniowym - taktyki sprzyjające komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych.Warsztaty: 4 godz.Nauczyciel w roli: osoby udzielającej wsparcia i pomocy uczniowi oraz strażnika zasad szkolnych.Nauczyciel w kontakcie z rodzicem przeżywającym trudności natury emocjonalnej (rozmowa dotyczy problemów dziecka).Nauczyciel w kontakcie z rodzicem uruchamiającym mechanizm obronny.Zastosowanie procedury interwencyjnej.Przyjmowanie skarg od roszczeniowego rodzica oraz wyrażanie i przyjmowanie krytyki.Mechanizmy obronne stosowane przez rodziców w kontakcie z nauczycielem (ich wpływ na wzajemne relacje).Rozmowa interwencyjna nauczyciela z rodzicem.Zadanie nr 8 (koordynator: Mariola Kaźmierczak)Temat: Promocja i budowanie wizerunku placówki Łączna liczba godzin: 7Liczba uczestników: ok. 27Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)Wykłady: 3 godz.Promocja szkoły - poznanie różnych form promocji szkoły/przedszkola (osiągnięć, sukcesów) w środowisku lokalnym oraz wewnątrz placówki. Co zrobić, żeby placówka była atrakcyjna dla ucznia i rodzica?Pozytywny wizerunek szkoły/placówki w środowisku.Warsztaty: 4 godz.Jak wykorzystać zasoby szkoły do jej promocji? Jak promować placówkę we współpracy pracowników szkoły z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami?Jak cyklicznie realizować działania promocyjne?Budowanie pozytywnego wizerunku placówki.Zadanie nr 9 (koordynator: Robert Szczotka)Temat: Metody aktywizujące i motywujące do naukiŁączna liczba godzin: 7Liczba uczestników - ok. 27Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)Wykłady: 3 godz.Jak indywidualnie pracować z uczniem a jak systemowo z całą klasą nad budowaniem i wzmacnianiem postaw i woli?Jak modyfikować działania motywacyjne zależnie od sytuacji i etapu szkolnego uczniów? Jakich technik używać, aby zaangażować uczniów do efektywnej pracy na lekcji? Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem w/w technik?Jak indywidualnie pracować z uczniem a jak systemowo z całą klasą (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich)?Warsztaty: 4 godz.Nabycie przez grupę umiejętności stosowania kilku metod motywujących uczniów do nauki, jako stałego elementu każdej lekcji (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich)Nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu. Nabycie przez grupę umiejętności stosowania kilku metod aktywizujących uczniów, jako stałego elementu każdej lekcji (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich, metody powinny być uniwersalne i ponadprzedmiotowe)Jak modyfikować metody aktywizujące zależnie od sytuacji, grupy i etapu szkolnego uczniów? POSTANOWIENIA PONIŻSZYCH PUNKTÓW ODNOSZĄ SIĘ DO WSZYSTKICH ZADAŃ WARUNKI REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Zmawiający przyjmuje, iż jednostką czasową jest godzina zegarowa - 60 minut.
2. Wykłady, warsztaty mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (w godzinach popołudniowych), w soboty od godzin rannych (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy),
3. Cele doskonalenia/zakładane rezultaty:
a) wykłady - uczestnicy uzyskują wiedzę w zakresie określonym przez opis oczekiwań danej grupy
b) warsztaty - uczestnicy nabywają/rozwijają umiejętności w zakresie opisanej tematyki
4. Wykonawca przedstawi koordynatorowi projektu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, projekt scenariusza i materiałów szkoleniowych.Zamawiający w przeciągu 3 dni kalendarzowych za pośrednictwem przypisanych do poszczególnych zadań koordynatorów sieci zaakceptuje przedstawiony szczegółowy scenariusz zajęć i materiały szkoleniowe lub zgłosi ewentualne uwagi lub propozycje zmian. W przypadku uwag i/lub propozycji zmian, wykonawca zobowiązany jest do ich uwzględnienia i przekazania poprawionego szczegółowego scenariusza zajęć i materiałów szkoleniowych w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag i/lub propozycji zmian. Poprawiony szczegółowy scenariusz zajęć i materiały szkoleniowe podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania. Zaakceptowane przez Zamawiającego scenariusze zajęć będą stanowić podstawę pracy trenerów przeprowadzających szkolenia,
5. Powielanie materiałów szkoleniowych przeznaczonych dla uczestników szkoleń leży po stronie Zamawiającego,
6. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z terminami podanymi przez koordynatorów sieci. Wykonawcy powinni zabezpieczyć merytoryczną realizację spotkań na najwyższym poziomie dla grupy odbiorców, jaką stanowią dyrektorzy i nauczyciele oraz ponoszą odpowiedzialność za merytoryczną realizację wykładów, warsztatów.
7. Zasady ogólne współpracyWszystkie materiały powstające w ramach realizacji Zadania wymagają akceptacji Zamawiającego. Materiały przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę do akceptacji, Zamawiający zaakceptuje lub zwróci Wykonawcy z uwagami w ciągu 3 dni kalendarzowych od ich otrzymania. W przypadku zgłoszenia przez zamawiającego uwag, Wykonawca zobowiązuje się do ich uwzględnienia i przekazania poprawionej wersji w terminie 3 dni kalendarzowych. Po tej procedurze, ponowne przekazanie przez Wykonawcę propozycji niepoprawionej lub niezgodnej z uwagami Zamawiającego zostanie uznane jako niewykonanie danego elementu Zadania.
8. Zamawiający poprzez osoby koordynatorów sieci przeprowadza ankiety samooceny wiedzy przed i po szkoleniu (na wejściu i wyjściu), ankietę ewaluacyjną na zakończenie szkolenia. Wzory ankiet samooceny wiedzy i ankiet ewaluacyjnych przygotowuje koordynator sieci w uzgodnieniu z Wykonawcą.
9. Sale przewidziane na realizację wsparcia eksperckiego (wykładu/warsztatu) Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie.
10. Materiały biurowe dla uczestników wykładów, warsztatów zapewnia Zamawiający.
11. Na Zamawiającym spoczywa zapewnienie sprzętu multimedialnego (projektor) niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji i oceny jakości prowadzonych zajęć przez Wykonawcę. Obserwacji i oceny będą dokonywały osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i wyznaczone przez Zamawiającego, w tym personel projektu.
13. Zasady wizualizacji. Wykonawcy zobowiązani są do stosowania zasad wizualizacji określonych w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828/2006 z 8 grudnia 2006r. oraz wytycznych w zakresie informacji i promocji określonych przez Ministra Rozwoju Regionalnego a także w Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2007-2013 oraz Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. w zakresie informacji i promocji, wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. 2006 r., nr 227, poz. 1658, z późn. zm.). Szczegółowe omówienie zasad informowania o POKL zostało zawarte w Planie Komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
14. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania zamówienia w sposób zgodny z: opisem przedmiotu zamówienia, zawartą umową, obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych, oraz wszelkimi aktualnymi wytycznymi i zasadami dotyczącymi realizacji projektu, w szczególności z: wytycznymi wynikającymi z dokumentów: Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zasadami wynikającymi z dokumentu -Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych.
15. Wykonawca zobowiązuje się ponadto do:
a) udostępnienia Zamawiającemu oraz instytucjom uprawnionym do kontroli Zamawiającego, wglądu do wszystkich dokumentów, związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, w tym dokumentów finansowych
b) przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją przedmiotowego zamówienia zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. do dnia
31.12.2020 r. w sposób zapewniający ich dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz do informowania Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia) o miejscu ich archiwizacji.
c) zachowania w poufności zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej ustaniu wszelkich danych osobowych, do których wykonawca miał dostęp, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie
16. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzoru i kontroli nad realizacją usługi oraz pozostałych zobowiązań wynikających z umowy. Na żądanie Zamawiającego Wykonawcy zobowiązani są wykazać, iż realizują niniejsze zamówienie zgodnie z umową, ofertą oraz SIWZ, a w szczególności przedstawić dokumentację pozwalającą na jednoznaczne stwierdzenie prawidłowości realizowanego zamówienia w zgodzie z powyższym.
Podwykonawstwo
a) Zamawiający wyraża zgodę na udział podwykonawców w realizacji zamówienia.
b) Zaangażowanie podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec zamawiającego za należyte wykonanie zamówienia.
c) Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania Wykonawcy.
d) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (o ile dotyczy). Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty.
W przypadku składania ofert przez:
a) osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, na etapie podpisywania umowy zobowiązane będą do złożenia oświadczenia o osobistym wykonaniu powierzonych w ramach umowy zadań
b) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które osobiście (bez udziału swoich pracowników - trenerów - lub wykonawców zewnętrznych) wykonają zadanie, na etapie podpisywania umowy zobowiązane będą do złożenia oświadczenia o osobistym wykonaniu powierzonych w ramach umowy zadań.
Na etapie podpisywania umowy Wykonawca wybrany do realizacji danego zadania zobowiązany będzie podpisać:
a) oświadczenie o zatrudnieniu bądź nie, w instytucjach uczestniczących w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
b) Oświadczenie, że Wykonawca jest lub nie jest zaangażowany w realizację innych projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i/lub w ramach innych programów Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO), a obciążenie wynikające z ich wykonywania nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji zadań powierzonych w ramach umowy, a łączne zaangażowanie w realizację zadań we wszystkich ww. projektach nie przekracza 240 godzin miesięcznie.
c) W przypadku zaangażowania Wykonawcy w realizację innych projektów, o których mowa w powyższym ppkt. b Wykonawca będzie zobowiązany złożyć zobowiązanie do prowadzenia ewidencji godzin i zadań, potwierdzającej łączne zaangażowanie we wszystkich projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, w które Wykonawca jest zaangażowany oraz zobowiązanie do przekazania Zamawiającemu przedmiotowej ewidencji godzin i zadań na koniec każdego miesiąca w ramach którego realizować będą zadania w projekcie

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 58233

Data publikacji: 2014-03-19

Nazwa:
Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego

Ulica: ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10

Numer domu: 10

Miejscowość: Krotoszyn

Kod pocztowy: 63-700

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 062 7254256

Numer faxu: 062 7253423

Regon: 25085475400000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja ofert doskonalenia na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja ofert doskonalenia na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim. Postępowanie zostało podzielone na 9 zadań, z których każde polegać ma w szczególności na: Przygotowaniu do przeprowadzenia szkoleń: Przygotowanie szczegółowych scenariuszy (dot. wykładów i warsztatów) Scenariusze mają zostać opracowane zgodnie z opisem tematycznym wybranego obszaru w ramach każdej z sieci, wziąwszy pod uwagę oczekiwania odbiorców, którymi są dyrektorzy oraz nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.Scenariusze powinny zawierać:temat,cel szczegółowy,cele operacyjne, metody pracy,formy pracy, środki dydaktyczne,opis przebiegu zajęć,zakładane rezultaty zgodne z oczekiwaniami uczestników zawartymi w opisie oferty. Cele doskonalenia/zakładane rezultaty: wykłady - uczestnicy uzyskują wiedzę w zakresie określonym przez opis oczekiwań danej grupy warsztaty - uczestnicy nabywają/rozwijają umiejętności w zakresie opisanej tematyki Wymagania szczegółowe dotyczące wybranego obszaru tematyki sieci Zadanie nr 1 (koordynator: Iwona Nowacka) Temat: Jednolitość działań w zakresie współpracy z rodzicami. Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczna godzin: 3,5 Termin : kwiecień maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Konflikty: przyczyny i rodzaje konfliktów między nauczycielami i rodzicami, stadia ich rozwoju, style zapobiegania konfliktom/kierowania nimi, metody ich rozwiązywania i twórczego wykorzystywania. Warsztaty: 2 godz. Wypracowanie schematu postępowania z rodzicem w różnych sytuacjach (praktyczne zastosowanie różnych metod rozwiązywania konfliktu), np. podczas przekazywania informacji o niewłaściwym zachowaniu, braku postępów w nauce, w trakcie spotkania informacyjnego/tematycznego/warsztatowego, trakcie rozmowy indywidualnej. Dyrektor w sytuacji rozmowy z rodzicem. Zadanie nr 2 (koordynator Iwona Nowacka) Temat : Możliwości realizacji projektu Erasmus plus Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczba godzin: 3,5 Termin: kwiecień maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Projekt Erasmus plus: założenia projektu, oczekiwania wobec placówki realizującej projekt, zalety projektu. Warsztaty: 2 godz. Zasady tworzenia dokumentacji/wypełniania aplikacji w celu pozyskania środków. Zadanie nr 3 (koordynator: Ryszard Czuszke) Temat: Możliwości realizacji projektu Erasmus plus Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczba godzin: 3,5 Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Projekt Erasmus plus: założenia projektu, oczekiwania wobec placówki realizującej projekt, zalety projektu. Warsztaty: 2 godz. Zasady tworzenia dokumentacji/wypełniania aplikacji w celu pozyskania środków. Zadanie nr 4 (koordynator: Ryszard Czuszke) Temat: Współpraca z rodzicami Liczba uczestników: ok. 25 Łączna liczba godzin: 3,5 Termin: kwiecień maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Poznanie przyczyn i rodzajów konfliktów, stadia ich rozwoju, style zapobiegania konfliktom/kierowania nimi. Recepty na dobre relacje z rodzicami - metody, które działają zawsze. Sposoby radzenia sobie z manipulacją uruchamianą przez roszczeniowych rodziców. Skuteczne narzędzie współpracy dyrektora z rodzicami - taktyki sprzyjające komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Warsztaty: 2 godz. Wypracowanie koncepcji współpracy z rodzicami w celu podniesienia ich świadomości na temat wartości edukacji oraz spełnienia funkcji dydaktyczno-wychowawczej placówki Metody rozwiązywania problemów, twórczego wykorzystywania, znajomość różnych form organizowania spotkań z rodzicami poprzez dzielenie się przykładami dobrych praktyk, wypracowanie schematu postępowania z rodzicem w różnych sytuacjach. Zadanie nr 5 (koordynator: Urszula Woźniak) Temat : Konflikty w zespole Łączna liczba godzin: 3,5 Liczba uczestników - ok. 26 Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Konflikty: - przyczyny i rodzaje konfliktów w relacji nauczyciel - uczeń, uczeń - uczeń, - stadia rozwoju konfliktu ( faza początkowa, eskalacja, faza końcowa - kierowanie konfliktem,- metody rozwiązywania konfliktów ( negocjacje, mediacje, arbitraż ).Warsztaty: 2 godz. Praktyczne zastosowanie różnych metod do rozwiązywania konfliktów w klasie, grupie, - najczęściej pojawiające się sytuacje konfliktowe, - dobór odpowiedniej metody do określonej sytuacji konfliktowej, - rola wychowawcy w umiejętnym rozwiązywaniu konfliktów w klasie.Zadanie nr 6 (koordynator: Urszula Woźniak) Temat: Nauczyciel w kontakcie z rodzicem. Łączna liczba godzin:3,5 Liczba uczestników - 26 Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci) Wykłady: 1,5 godz. Komunikacja interpersonalna - czyli jak rozmawiać z rodzicem: rodzaje komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy a rodzicem. Diagnoza potrzeb rodziców: metody i narzędzia badawcze. Warsztaty: 2 godz. Diagnoza potrzeb rodziców: poznanie narzędzi, metod ( rodzic jako źródło wiedzy o uczniu ), pedagogizacja rodziców - tematyka spotkań z rodzicami (przykłady ciekawych scenariuszy) forma i częstotliwość spotkań wychowawcy z rodzicem, prowadzenie spotkań z rodzicami, spotkań integracyjnych. Zadanie nr 7 (koordynator: Alicja Zajączkowska) Temat: Jak prowadzić spotkania (indywidualne) z rodzicami? Kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy przez nauczyciela z rodzicem roszczeniowym. Łączna liczba godzin: 7 Liczba uczestników - ok. 26Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)Wykłady: 3 godz. Podstawowe informacje na temat komunikacji interpersonalnej.Sztuka aktywnego słuchania - wybrane techniki komunikacyjne (odzwierciedlanie, parafraza, klaryfikacja). Bariery komunikacyjne zakłócające porozumienie z rodzicami.Zasady konstruowania informacji zwrotnej.Procedura rozmowy interwencyjnej.Recepty na dobre relacje z rodzicami - metody, które działają zawsze.Sposoby radzenia sobie z manipulacją uruchamianą przez roszczeniowych rodziców.Skuteczne narzędzie współpracy z rodzicem roszczeniowym - taktyki sprzyjające komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych.Warsztaty: 4 godz.Nauczyciel w roli: osoby udzielającej wsparcia i pomocy uczniowi oraz strażnika zasad szkolnych.Nauczyciel w kontakcie z rodzicem przeżywającym trudności natury emocjonalnej (rozmowa dotyczy problemów dziecka).Nauczyciel w kontakcie z rodzicem uruchamiającym mechanizm obronny.Zastosowanie procedury interwencyjnej.Przyjmowanie skarg od roszczeniowego rodzica oraz wyrażanie i przyjmowanie krytyki.Mechanizmy obronne stosowane przez rodziców w kontakcie z nauczycielem (ich wpływ na wzajemne relacje).Rozmowa interwencyjna nauczyciela z rodzicem.Zadanie nr 8 (koordynator: Mariola Kaźmierczak)Temat: Promocja i budowanie wizerunku placówki Łączna liczba godzin: 7Liczba uczestników: ok. 27Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)Wykłady: 3 godz.Promocja szkoły - poznanie różnych form promocji szkoły/przedszkola (osiągnięć, sukcesów) w środowisku lokalnym oraz wewnątrz placówki. Co zrobić, żeby placówka była atrakcyjna dla ucznia i rodzica?Pozytywny wizerunek szkoły/placówki w środowisku.Warsztaty: 4 godz.Jak wykorzystać zasoby szkoły do jej promocji? Jak promować placówkę we współpracy pracowników szkoły z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami?Jak cyklicznie realizować działania promocyjne?Budowanie pozytywnego wizerunku placówki.Zadanie nr 9 (koordynator: Robert Szczotka)Temat: Metody aktywizujące i motywujące do naukiŁączna liczba godzin: 7Liczba uczestników - ok. 27Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)Wykłady: 3 godz.Jak indywidualnie pracować z uczniem a jak systemowo z całą klasą nad budowaniem i wzmacnianiem postaw i woli?Jak modyfikować działania motywacyjne zależnie od sytuacji i etapu szkolnego uczniów? Jakich technik używać, aby zaangażować uczniów do efektywnej pracy na lekcji? Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem w/w technik?Jak indywidualnie pracować z uczniem a jak systemowo z całą klasą (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich)?Warsztaty: 4 godz.Nabycie przez grupę umiejętności stosowania kilku metod motywujących uczniów do nauki, jako stałego elementu każdej lekcji (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich)Nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu. Nabycie przez grupę umiejętności stosowania kilku metod aktywizujących uczniów, jako stałego elementu każdej lekcji (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich, metody powinny być uniwersalne i ponadprzedmiotowe)Jak modyfikować metody aktywizujące zależnie od sytuacji, grupy i etapu szkolnego uczniów? POSTANOWIENIA PONIŻSZYCH PUNKTÓW ODNOSZĄ SIĘ DO WSZYSTKICH ZADAŃ WARUNKI REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Zmawiający przyjmuje, iż jednostką czasową jest godzina zegarowa - 60 minut.
2. Wykłady, warsztaty mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (w godzinach popołudniowych), w soboty od godzin rannych (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy),
3. Cele doskonalenia/zakładane rezultaty:
a) wykłady - uczestnicy uzyskują wiedzę w zakresie określonym przez opis oczekiwań danej grupy
b) warsztaty - uczestnicy nabywają/rozwijają umiejętności w zakresie opisanej tematyki
4. Wykonawca przedstawi koordynatorowi projektu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, projekt scenariusza i materiałów szkoleniowych.Zamawiający w przeciągu 3 dni kalendarzowych za pośrednictwem przypisanych do poszczególnych zadań koordynatorów sieci zaakceptuje przedstawiony szczegółowy scenariusz zajęć i materiały szkoleniowe lub zgłosi ewentualne uwagi lub propozycje zmian. W przypadku uwag i/lub propozycji zmian, wykonawca zobowiązany jest do ich uwzględnienia i przekazania poprawionego szczegółowego scenariusza zajęć i materiałów szkoleniowych w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag i/lub propozycji zmian. Poprawiony szczegółowy scenariusz zajęć i materiały szkoleniowe podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania. Zaakceptowane przez Zamawiającego scenariusze zajęć będą stanowić podstawę pracy trenerów przeprowadzających szkolenia,
5. Powielanie materiałów szkoleniowych przeznaczonych dla uczestników szkoleń leży po stronie Zamawiającego,
6. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z terminami podanymi przez koordynatorów sieci. Wykonawcy powinni zabezpieczyć merytoryczną realizację spotkań na najwyższym poziomie dla grupy odbiorców, jaką stanowią dyrektorzy i nauczyciele oraz ponoszą odpowiedzialność za merytoryczną realizację wykładów, warsztatów.
7. Zasady ogólne współpracyWszystkie materiały powstające w ramach realizacji Zadania wymagają akceptacji Zamawiającego. Materiały przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę do akceptacji, Zamawiający zaakceptuje lub zwróci Wykonawcy z uwagami w ciągu 3 dni kalendarzowych od ich otrzymania. W przypadku zgłoszenia przez zamawiającego uwag, Wykonawca zobowiązuje się do ich uwzględnienia i przekazania poprawionej wersji w terminie 3 dni kalendarzowych. Po tej procedurze, ponowne przekazanie przez Wykonawcę propozycji niepoprawionej lub niezgodnej z uwagami Zamawiającego zostanie uznane jako niewykonanie danego elementu Zadania.
8. Zamawiający poprzez osoby koordynatorów sieci przeprowadza ankiety samooceny wiedzy przed i po szkoleniu (na wejściu i wyjściu), ankietę ewaluacyjną na zakończenie szkolenia. Wzory ankiet samooceny wiedzy i ankiet ewaluacyjnych przygotowuje koordynator sieci w uzgodnieniu z Wykonawcą.
9. Sale przewidziane na realizację wsparcia eksperckiego (wykładu/warsztatu) Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie.
10. Materiały biurowe dla uczestników wykładów, warsztatów zapewnia Zamawiający.
11. Na Zamawiającym spoczywa zapewnienie sprzętu multimedialnego (projektor) niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji i oceny jakości prowadzonych zajęć przez Wykonawcę. Obserwacji i oceny będą dokonywały osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i wyznaczone przez Zamawiającego, w tym personel projektu.
13. Zasady wizualizacji. Wykonawcy zobowiązani są do stosowania zasad wizualizacji określonych w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828/2006 z 8 grudnia 2006r. oraz wytycznych w zakresie informacji i promocji określonych przez Ministra Rozwoju Regionalnego a także w Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2007-2013 oraz Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. w zakresie informacji i promocji, wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. 2006 r., nr 227, poz. 1658, z późn. zm.). Szczegółowe omówienie zasad informowania o POKL zostało zawarte w Planie Komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
14. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania zamówienia w sposób zgodny z: opisem przedmiotu zamówienia, zawartą umową, obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych, oraz wszelkimi aktualnymi wytycznymi i zasadami dotyczącymi realizacji projektu, w szczególności z: wytycznymi wynikającymi z dokumentów: Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zasadami wynikającymi z dokumentu -Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych.
15. Wykonawca zobowiązuje się ponadto do:
a) udostępnienia Zamawiającemu oraz instytucjom uprawnionym do kontroli Zamawiającego, wglądu do wszystkich dokumentów, związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, w tym dokumentów finansowych
b) przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją przedmiotowego zamówienia zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. do dnia
31.12.2020 r. w sposób zapewniający ich dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz do informowania Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia) o miejscu ich archiwizacji.
c) zachowania w poufności zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej ustaniu wszelkich danych osobowych, do których wykonawca miał dostęp, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie
16. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzoru i kontroli nad realizacją usługi oraz pozostałych zobowiązań wynikających z umowy. Na żądanie Zamawiającego Wykonawcy zobowiązani są wykazać, iż realizują niniejsze zamówienie zgodnie z umową, ofertą oraz SIWZ, a w szczególności przedstawić dokumentację pozwalającą na jednoznaczne stwierdzenie prawidłowości realizowanego zamówienia w zgodzie z powyższym.
Podwykonawstwo
a) Zamawiający wyraża zgodę na udział podwykonawców w realizacji zamówienia.
b) Zaangażowanie podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec zamawiającego za należyte wykonanie zamówienia.
c) Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania Wykonawcy.
d) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (o ile dotyczy). Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty.
W przypadku składania ofert przez:
a) osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, na etapie podpisywania umowy zobowiązane będą do złożenia oświadczenia o osobistym wykonaniu powierzonych w ramach umowy zadań
b) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które osobiście (bez udziału swoich pracowników - trenerów - lub wykonawców zewnętrznych) wykonają zadanie, na etapie podpisywania umowy zobowiązane będą do złożenia oświadczenia o osobistym wykonaniu powierzonych w ramach umowy zadań.
Na etapie podpisywania umowy Wykonawca wybrany do realizacji danego zadania zobowiązany będzie podpisać:
a) oświadczenie o zatrudnieniu bądź nie, w instytucjach uczestniczących w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
b) Oświadczenie, że Wykonawca jest lub nie jest zaangażowany w realizację innych projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i/lub w ramach innych programów Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO), a obciążenie wynikające z ich wykonywania nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji zadań powierzonych w ramach umowy, a łączne zaangażowanie w realizację zadań we wszystkich ww. projektach nie przekracza 240 godzin miesięcznie.
c) W przypadku zaangażowania Wykonawcy w realizację innych projektów, o których mowa w powyższym ppkt. b Wykonawca będzie zobowiązany złożyć zobowiązanie do prowadzenia ewidencji godzin i zadań, potwierdzającej łączne zaangażowanie we wszystkich projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, w które Wykonawca jest zaangażowany oraz zobowiązanie do przekazania Zamawiającemu przedmiotowej ewidencji godzin i zadań na koniec każdego miesiąca w ramach którego realizować będą zadania w projekcie

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 9

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał-przeprowadził (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) minimum 50 godzin (łącznie) doskonalenia czynnych zawodowo nauczycieli polegających na przeprowadzeniu szkoleń lub warsztatów, których wartość razem wyniosła min 3.000,00 zł brutto. Wykaz winien zawierać tematykę przeprowadzonych szkoleń lub warsztatów, ilość godzin przeprowadzonego doskonalenia, wartości zrealizowanych szkoleń lub warsztatów, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych poświadczenie winno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego wykazu usług oraz dowodów poświadczających należyte wykonanie bądź wykonywanie usług, na zasadzie spełnia-nie spełnia.

Potencjał techniczny:
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 2 ekspertami- zdolnymi do wykonania zamówienia, którzy posiadają wykształcenie magisterskie II stopnia z zakresu nauk pedagogicznych lub społecznych lub psychologicznych lub technicznych, przeprowadzili co najmniej 5 szkoleń lub warsztatów dla czynnych zawodowo nauczycieli, rad pedagogicznych. Pożądane jest posiadanie formalnego przygotowania do pracy trenera. Ponadto Wykonawca złoży informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Sytuacja ekonomiczna:
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. Wypełniony formularz ofertowy
2. W przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, zamiast dokumentów - aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (o których mowa powyżej) - Wykonawca winien złożyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
a) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany sposobu spełnienia świadczenia w następujący sposób: Z uwagi na okoliczności, których Wykonawca nie mógł wcześniej przewidzieć, dopuszcza się zmianę osób, dodanie kolejnych osób do realizacji zamówienia przez Wykonawcę. W takim przypadku, Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zapewnia osoby posiadające kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż określone w warunkach udziału w postępowaniu,
b) Zmiana miejsca świadczenia usługi w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie mógł z przyczyn losowych zapewnić miejsca wykonania przedmiotu zamówienia wskazanego w umowie z przyczyn od siebie niezależnych, a jednocześnie będzie miał możliwość zapewnienia innego miejsca świadczenia usługi, w podobnych standardach.
Umowa może ulec zmianie również w przypadku zmiany terminu realizacji umowy z uwagi na działanie siły wyższej.
Dla potrzeb Umowy siła wyższa oznacza zdarzenie pozostające poza kontrolą Wykonawcy, występujące po podpisaniu Umowy przez obie Strony, przeszkadzające racjonalnemu wykonaniu przez Wykonawcę obowiązków, nie obejmujące winy własnej lub nienależytej staranności Wykonawcy lub osób, którymi się posłużył przy wykonywaniu umowy i nieprzewidywalne w dacie zawarcia niniejszej Umowy ani też niemożliwe do zapobieżenia.
Jeżeli siła wyższa spowoduje niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy:
a) Wykonawca , który nie wykonał lub nienależycie wykonał swoje zobowiązania ze względu na działanie siły wyższej, zawiadomi w terminie 2 dni, na piśmie Zamawiającego o powstaniu i przewidywanym zakończeniu tego zdarzenia, przedstawiając stosowną dokumentację uzasadniającą w tym zakresie;
b) Jeżeli Zamawiający uzna argumentację Wykonawcy, o której mowa w ust. 3 a, za uzasadnioną sporządzi stosowny aneks do umowy.
Strona przystąpi do dalszego wykonywania Umowy niezwłocznie po zakończeniu działania siły wyższej

Kod kryterium cenowe: A

Data składania wniosków, ofert: 27/03/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 09:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn
pok. 25

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Postępowanie realizowane jest w ramach projektu Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim (nr WND POKL.03.05.00-00-157/12) realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet: III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie: 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Jednolitość działań w zakresie współpracy z rodzicami

Opis:
Zadanie nr 1 (koordynator: Iwona Nowacka)
Temat: Jednolitość działań w zakresie współpracy z rodzicami. Liczba uczestników: ok. 25
Łączna liczna godzin: 3,5
Termin : kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)
Wykłady: 1,5 godz.
1. Konflikty: przyczyny i rodzaje konfliktów między nauczycielami i rodzicami, stadia ich rozwoju, style zapobiegania konfliktom/kierowania nimi, metody ich rozwiązywania i twórczego wykorzystywania.
Warsztaty: 2 godz.
1. Wypracowanie schematu postępowania z rodzicem w różnych sytuacjach
(praktyczne zastosowanie różnych metod rozwiązywania konfliktu), np. podczas przekazywania informacji o niewłaściwym zachowaniu, braku postępów w nauce, w trakcie spotkania informacyjnego/tematycznego/warsztatowego, trakcie rozmowy indywidualnej. Dyrektor w sytuacji rozmowy z rodzicem.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 2

Nazwa: Możliwości realizacji projektu Erasmus plus

Opis:
Zadanie nr 2 (koordynator Iwona Nowacka)
Temat : Możliwości realizacji projektu Erasmus plus
Liczba uczestników: ok. 25
Łączna liczba godzin: 3,5
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)

Wykłady: 1,5 godz.
1. Projekt Erasmus plus: założenia projektu, oczekiwania wobec placówki realizującej projekt, zalety projektu.
Warsztaty: 2 godz.
1. Zasady tworzenia dokumentacji/wypełniania aplikacji w celu pozyskania środków.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 3

Nazwa: Możliwości realizacji projektu Erasmus plus

Opis:
Zadanie nr 3 (koordynator: Ryszard Czuszke)
Temat: Możliwości realizacji projektu Erasmus plus
Liczba uczestników: ok. 25
Łączna liczba godzin: 3,5
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)
Wykłady: 1,5 godz.
2. Projekt Erasmus plus: założenia projektu, oczekiwania wobec placówki realizującej projekt, zalety projektu.
Warsztaty: 2 godz.
2. Zasady tworzenia dokumentacji/wypełniania aplikacji w celu pozyskania środków.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 4

Nazwa: Współpraca z rodzicami

Opis:
Zadanie nr 4 (koordynator: Ryszard Czuszke)
Temat: Współpraca z rodzicami
Liczba uczestników: ok. 25
Łączna liczba godzin: 3,5
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)

Wykłady: 1,5 godz.
1. Poznanie przyczyn i rodzajów konfliktów, stadia ich rozwoju, style zapobiegania konfliktom/kierowania nimi.
2. Recepty na dobre relacje z rodzicami - metody, które działają zawsze.
3. Sposoby radzenia sobie z manipulacją uruchamianą przez roszczeniowych rodziców.
4. Skuteczne narzędzie współpracy dyrektora z rodzicami - taktyki sprzyjające komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

Warsztaty: 2 godz.
1. Wypracowanie koncepcji współpracy z rodzicami w celu podniesienia ich świadomości na temat wartości edukacji oraz spełnienia funkcji dydaktyczno-wychowawczej placówki
2. Metody rozwiązywania problemów, twórczego wykorzystywania, znajomość różnych form organizowania spotkań z rodzicami poprzez dzielenie się przykładami dobrych praktyk, wypracowanie schematu postępowania z rodzicem w różnych sytuacjach.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 5

Nazwa: Konflikty w zespole

Opis:
Zadanie nr 5 (koordynator: Urszula Woźniak)
Temat : Konflikty w zespole
Łączna liczba godzin: 3,5
Liczba uczestników - ok. 26
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)


Wykłady: 1,5 godz.
1. Konflikty:
- przyczyny i rodzaje konfliktów w relacji nauczyciel - uczeń, uczeń - uczeń,
- stadia rozwoju konfliktu ( faza początkowa, eskalacja, faza końcowa ),
- kierowanie konfliktem,
- metody rozwiązywania konfliktów ( negocjacje, mediacje, arbitraż ).

Warsztaty: 2 godz.
1. Praktyczne zastosowanie różnych metod do rozwiązywania konfliktów w klasie, grupie,
- najczęściej pojawiające się sytuacje konfliktowe,
- dobór odpowiedniej metody do określonej sytuacji konfliktowej,
- rola wychowawcy w umiejętnym rozwiązywaniu konfliktów w klasie.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 6

Nazwa: Nauczyciel w kontakcie z rodzicem.

Opis:
Zadanie nr 6 (koordynator: Urszula Woźniak)
Temat: Nauczyciel w kontakcie z rodzicem.
Łączna liczba godzin:3,5
Liczba uczestników - 26
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)

Wykłady: 1,5 godz.
1. Komunikacja interpersonalna - czyli jak rozmawiać z rodzicem:rodzaje komunikacji,konstruktywne informacje zwrotne,warunki dobrej rozmowy a rodzicem.
2. Diagnoza potrzeb rodziców: metody i narzędzia badawcze.

Warsztaty: 2 godz.
1. Diagnoza potrzeb rodziców:poznanie narzędzi, metod ( rodzic jako źródło wiedzy o uczniu ),pedagogizacja rodziców - tematyka spotkań z rodzicami ( przykłady ciekawych scenariuszy)forma i częstotliwość spotkań wychowawcy z rodzicem,prowadzenie spotkań z rodzicami, spotkań integracyjnych.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/08/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 7

Nazwa:
Jak prowadzić spotkania (indywidualne) z rodzicami? Kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy przez nauczyciela z rodzicem roszczeniowym.

Opis:
Zadanie nr 7 (koordynator: Alicja Zajączkowska)
Temat: Jak prowadzić spotkania (indywidualne) z rodzicami? Kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy przez nauczyciela z rodzicem roszczeniowym.
Łączna liczba godzin: 7
Liczba uczestników - ok. 26
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)

Wykłady: 3 godz.
1. Podstawowe informacje na temat komunikacji interpersonalnej.
2. Sztuka aktywnego słuchania - wybrane techniki komunikacyjne (odzwierciedlanie, parafraza, klaryfikacja).
3. Bariery komunikacyjne zakłócające porozumienie z rodzicami.
4. Zasady konstruowania informacji zwrotnej.
5. Procedura rozmowy interwencyjnej.
6. Recepty na dobre relacje z rodzicami - metody, które działają zawsze.
7. Sposoby radzenia sobie z manipulacją uruchamianą przez roszczeniowych rodziców.
8. Skuteczne narzędzie współpracy z rodzicem roszczeniowym - taktyki sprzyjające komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
Warsztaty: 4 godz.
1. Nauczyciel w roli: osoby udzielającej wsparcia i pomocy uczniowi oraz strażnika zasad szkolnych.
2. Nauczyciel w kontakcie z rodzicem przeżywającym trudności natury emocjonalnej (rozmowa dotyczy problemów dziecka).
3. Nauczyciel w kontakcie z rodzicem uruchamiającym mechanizm obronny.
4. Zastosowanie procedury interwencyjnej.
5. Przyjmowanie skarg od roszczeniowego rodzica oraz wyrażanie i przyjmowanie krytyki.
6. Mechanizmy obronne stosowane przez rodziców w kontakcie z nauczycielem (ich wpływ na wzajemne relacje).
7. Rozmowa interwencyjna nauczyciela z rodzicem.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 8

Nazwa: Promocja i budowanie wizerunku placówki

Opis:
Zadanie nr 8 (koordynator: Mariola Kaźmierczak)
Temat: Promocja i budowanie wizerunku placówki
Łączna liczba godzin: 7
Liczba uczestników: ok. 27
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)

Wykłady: 3 godz.
1. Promocja szkoły - poznanie różnych form promocji szkoły/przedszkola (osiągnięć, sukcesów) w środowisku lokalnym oraz wewnątrz placówki.
2. Co zrobić, żeby placówka była atrakcyjna dla ucznia i rodzica?
3. Pozytywny wizerunek szkoły/placówki w środowisku.
Warsztaty: 4 godz.
1. Jak wykorzystać zasoby szkoły do jej promocji?
2. Jak promować placówkę we współpracy pracowników szkoły z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami?
3. Jak cyklicznie realizować działania promocyjne?
4. Budowanie pozytywnego wizerunku placówki.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 9

Nazwa: Metody aktywizujące i motywujące do nauki

Opis:
Zadanie nr 9 (koordynator: Robert Szczotka)
Temat: Metody aktywizujące i motywujące do nauki
Łączna liczba godzin: 7
Liczba uczestników - ok. 27
Termin: kwiecień/maj 2014 r. (szczegółowy termin zostanie podany przez koordynatora sieci)

Wykłady: 3 godz.
1. Jak indywidualnie pracować z uczniem a jak systemowo z całą klasą nad budowaniem i wzmacnianiem postaw i woli?
2. Jak modyfikować działania motywacyjne zależnie od sytuacji i etapu szkolnego uczniów?
3. Jakich technik używać, aby zaangażować uczniów do efektywnej pracy na lekcji?
4. Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem w/w technik?
5. Jak indywidualnie pracować z uczniem a jak systemowo z całą klasą (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich)?
Warsztaty: 4 godz.
1. Nabycie przez grupę umiejętności stosowania kilku metod motywujących uczniów do nauki, jako stałego elementu każdej lekcji (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich)
2. Nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekstu.
3. Nabycie przez grupę umiejętności stosowania kilku metod aktywizujących uczniów, jako stałego elementu każdej lekcji (uwzględnienie metod najbardziej skutecznych oraz nowatorskich, metody powinny być uniwersalne i ponadprzedmiotowe)
4. Jak modyfikować metody aktywizujące zależnie od sytuacji, grupy i etapu szkolnego uczniów?

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2014

Kod kryterium cenowe: A

Podobne przetargi

217488 / 2015-08-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie świadczenia usługi nauki pływania dzieci 6-letnich z Przedszkoli nr: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, Nasz Domek, Sowy i Sówki, a także sześciolatków z klas pierwszych Szkół Podstawowych nr: 1, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 13, SP Spółdzielni Oświatowej Edukator, Polsko-Kanadyjskiej SP, SP Sowy i Sówki, SP Sióstr Salezjanek

47097 / 2014-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wilczyn - Wilczyn (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w ramach projektu Twórcza szkoła dla twórczego ucznia.

369086 / 2012-09-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych - Wronki (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne w roku szkolnym 2012/2013 oraz dostawa materiałów edukacyjnych, realizowane w ramach projektu systemowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

28903 / 2011-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zajęć pozalejkcyjnych z przedmiotu matematyka w ramach projektu pn. Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego na terenie Powiatu Ostrowskiego i Powiatu Kaliskiego

503328 / 2012-12-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Stare Miasto - Stare Miasto (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych obejmujących przeprowadzenie zajęć w ramach projektu Razem po sukces II współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

46833 / 2015-04-02 - Administracja samorzÄ…dowa

ZarzÄ…d Powiatu Tureckiego - Turek (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług polegających na realizacji szkoleń edukacyjnych w ramach Rocznego Planu Wspomagania w roku szkolnym 2015 w ramach projektu pn. Powiat Turecki stawia na edukację. Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty. Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

371460 / 2011-11-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dolsk - Dolsk (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Nowe możliwości dla uczniów poprzez indywidualizację nauczania w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego w latach 2011-2012, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

49031 / 2011-02-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usługi nauki pływania dzieci w wieku do 7 lat z Przedszkoli Publicznych nr: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 oraz Sióstr Salezjanek, a także oddziałów zerowych Szkół Podstawowych nr 4, 5, 11

344458 / 2009-10-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski Kościan - Kościan (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach realizacji projektu Na miejsca! Do życia gotowi! Start! w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

381822 / 2013-09-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Szkół im. Stanisława Mikołajczyka - Opatówek (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dodatkowych języka angielskiego i niemieckiego w ramach realizowanego projektu: Zawsze na właściwym torze - edukacyjny sukces uczniów Zespołu Szkół im. Stanisława Mikołajczyka w Opatówku..

381197 / 2008-12-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski Kościan - Kościan (wielkopolskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach realizacji projektu Na miejsca! Do życia gotowi! Start! w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.