312506 / 2013-08-02 - Uczelnia publiczna / Politechnika Warszawska Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych (Warszawa)
25 filmowych wywiadów z wybitnymi matematykami lub osobami stosującymi matematykę - Nr ref. WMiNI-39/148/AM/13
Opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie 25 (dziesięciominutowych) wywiadów z wybitnymi matematykami lub osobami stosującymi matematykę (zwanych dalej wywiadami).
Idea przewodnia serii wywiadów: Uświadomienie młodzieży, że matematyka jest językiem, który pozwala opisać zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie. Faktycznie jest czymś więcej niż tylko językiem, ponieważ pozwala sformułować w sposób ścisły prawa zaobserwowane w świecie i na ich podstawie przewidywać ewolucję tych procesów.
1. Ogólne cele i założenia merytoryczne
a) Poznanie współczesnego świata matematyki.
b) Uświadomienie młodym ludziom roli matematyki w rozwoju nauk ścisłych, technicznych, biologicznych, medycznych i ekonomicznych.
c) Zachęcenie uczniów, a szczególnie dziewcząt, do podejmowania w przyszłości studiów w zakresie nauk ścisłych i technicznych.
2. Środki do osiągnięcia celów wywiadów:
a) Przedstawienie sylwetek współczesnych wybitnych matematyków zgodnie z założeniami, celami i specyfiką innowacyjnego Projektu Archipelag Matematyki.
b) Pokazanie atrakcyjnych wzorów osobowościowych ludzi nauki na tle ich drogi do kariery naukowej, historii osiągnięć, pasji.
c) Pokazanie jaką rolę matematyka spełnia w świecie współczesnym, jakie są jej perspektywy rozwoju.
d) Pokazanie, że model matematyczny może być wykorzystany do rozwiązania praktycznych problemów.
d) Opowiedzenie o metodach badawczych, osiągnięciach naukowych i teoriach matematycznych wybitnych matematyków w sposób, który może zachęcić młodych ludzi do zainteresowania się matematyką lub pokrewnymi dziedzinami.
e) Rozbudzenie zainteresowań młodzieży naukami ścisłymi poprzez uświadomienie, że matematyka jest nauką uniwersalną, zmieniającą świat i wpływającą na nasze życie.
f) Pokazanie związków matematyki ze sztuką, inspiracji jakie artyści mogą czerpać z matematyki.
g) Budzenie motywacji do wyboru studiów na kierunkach nauk ścisłych, a także wyboru zawodu związanego z nauką lub jej stosowaniem.
3. Na realizację przedmiotu zamówienia składa się napisanie 25 scenariuszy wywiadów oraz zrealizowanie na ich podstawie wywiadów z wybitnymi matematykami lub osobami stosującymi matematykę - produktów finalnych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (rozdz. 2 SIWZ i Załącznik nr 1).
4. Odbiorcy filmów: uczniowie szkół licealnych.
5. Materiał będzie nawiązywał (w miarę możliwości) do elementów z podstawy programowej w liceum - liczby rzeczywiste, wyrażenia algebraiczne i nierówności, funkcje, ciągi, trygonometria, planimetria, geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej, stereometria, elementy statystyki opisowej, teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka, rachunek różniczkowy - w celu pokazania, że matematyka szkolna jest podstawą tej bardziej zaawansowanej..
6. Wywiady będą stanowiły środek dydaktyczny (narzędzie) do wykorzystania na lekcjach matematyki i zajęciach pozalekcyjnych w liceum, a także do samodzielnej pracy zainteresowanych uczniów w domu na platformie /Archipelag Matematyki/ i zajęciach pozalekcyjnych w liceum.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 312506
Data publikacji: 2013-08-02
Nazwa:
Politechnika Warszawska Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych
Ulica: ul. Koszykowa 75
Numer domu: 75
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 00-662
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 22 6219312, 2347487
Numer faxu: 22 6257460
Regon: 00000155400000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
25 filmowych wywiadów z wybitnymi matematykami lub osobami stosującymi matematykę - Nr ref. WMiNI-39/148/AM/13
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie 25 (dziesięciominutowych) wywiadów z wybitnymi matematykami lub osobami stosującymi matematykę (zwanych dalej wywiadami).
Idea przewodnia serii wywiadów: Uświadomienie młodzieży, że matematyka jest językiem, który pozwala opisać zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie. Faktycznie jest czymś więcej niż tylko językiem, ponieważ pozwala sformułować w sposób ścisły prawa zaobserwowane w świecie i na ich podstawie przewidywać ewolucję tych procesów.
1. Ogólne cele i założenia merytoryczne
a) Poznanie współczesnego świata matematyki.
b) Uświadomienie młodym ludziom roli matematyki w rozwoju nauk ścisłych, technicznych, biologicznych, medycznych i ekonomicznych.
c) Zachęcenie uczniów, a szczególnie dziewcząt, do podejmowania w przyszłości studiów w zakresie nauk ścisłych i technicznych.
2. Środki do osiągnięcia celów wywiadów:
a) Przedstawienie sylwetek współczesnych wybitnych matematyków zgodnie z założeniami, celami i specyfiką innowacyjnego Projektu Archipelag Matematyki.
b) Pokazanie atrakcyjnych wzorów osobowościowych ludzi nauki na tle ich drogi do kariery naukowej, historii osiągnięć, pasji.
c) Pokazanie jaką rolę matematyka spełnia w świecie współczesnym, jakie są jej perspektywy rozwoju.
d) Pokazanie, że model matematyczny może być wykorzystany do rozwiązania praktycznych problemów.
d) Opowiedzenie o metodach badawczych, osiągnięciach naukowych i teoriach matematycznych wybitnych matematyków w sposób, który może zachęcić młodych ludzi do zainteresowania się matematyką lub pokrewnymi dziedzinami.
e) Rozbudzenie zainteresowań młodzieży naukami ścisłymi poprzez uświadomienie, że matematyka jest nauką uniwersalną, zmieniającą świat i wpływającą na nasze życie.
f) Pokazanie związków matematyki ze sztuką, inspiracji jakie artyści mogą czerpać z matematyki.
g) Budzenie motywacji do wyboru studiów na kierunkach nauk ścisłych, a także wyboru zawodu związanego z nauką lub jej stosowaniem.
3. Na realizację przedmiotu zamówienia składa się napisanie 25 scenariuszy wywiadów oraz zrealizowanie na ich podstawie wywiadów z wybitnymi matematykami lub osobami stosującymi matematykę - produktów finalnych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (rozdz. 2 SIWZ i Załącznik nr 1).
4. Odbiorcy filmów: uczniowie szkół licealnych.
5. Materiał będzie nawiązywał (w miarę możliwości) do elementów z podstawy programowej w liceum - liczby rzeczywiste, wyrażenia algebraiczne i nierówności, funkcje, ciągi, trygonometria, planimetria, geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej, stereometria, elementy statystyki opisowej, teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka, rachunek różniczkowy - w celu pokazania, że matematyka szkolna jest podstawą tej bardziej zaawansowanej..
6. Wywiady będą stanowiły środek dydaktyczny (narzędzie) do wykorzystania na lekcjach matematyki i zajęciach pozalekcyjnych w liceum, a także do samodzielnej pracy zainteresowanych uczniów w domu na platformie /Archipelag Matematyki/ i zajęciach pozalekcyjnych w liceum.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy jest dialog: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 10/10/2013
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
Wykonawca powinien posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe, udokumentowane dyplomem ukończenia stosownych uczelni, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wartościowanie: spełnia - nie spełnia.
Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca powinien posiadać doświadczenie i dorobek w zakresie tworzenia i produkcji materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem animacji w technologii HTML5 lub filmów popularnonaukowych wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat. Wartościowanie: spełnia - nie spełnia.
Potencjał techniczny:
Wykonawca powinien posiadać odpowiedni sprzęt komputerowy, aplikacje wspomagające tworzenie filmowych wywiadów, a także odpowiednie oprogramowanie do ich wyprodukowania. Wartościowanie: spełnia - nie spełnia.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca powinien dysponować zespołem osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Osoby powinny posiadać wymagane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe udokumentowane dyplomem ukończenia stosownych uczelni, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wartościowanie: spełnia - nie spełnia.
Oświadczenie nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Dokumenty grupy kapitałowej: Tak
Dokument potwierdzenia III.5: Tak
Inne dokumenty potwierdzające III.5:
1. Koncepcja realizacyjna serii 25 filmowych wywiadów z wybitnymi matematykami.
2. CV Scenarzysty/Scenarzystów.
3. Płyta DVD-R (jednokrotnego zapisu) z zapisem materiału filmowego o charakterze popularnonaukowym lub edukacyjnym wyprodukowanym przez Wykonawcę w ciągu trzech ostatnich lat.
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 30
Nazwa kryterium 2: Koncepcja realizacyjna
Znaczenie kryterium 2: 70
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Politechnika Warszawska, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych, ul. Koszykowa 75, Sekcja Zamówień Publicznych, pok. 11.
Data składania wniosków, ofert: 14/08/2013
Godzina składania wniosków, ofert: 10:00
Miejsce składania:
Politechnika Warszawska, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych, ul. Koszykowa 75, Sekcja Zamówień Publicznych, pok. 11.
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty w latach 2011-2014.
Czy unieważnienie postępowania: Tak
Kody CPV: 921100004