Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

312547 / 2008-11-13 - Administracja samorzÄ…dowa / ZarzÄ…d Powiatu Pabianickiego (Pabianice)

Przebudowa drogi powiatowej Nr 3303E w latach 2007 - 2013: II etap - ul. Jana Pawła II i ul. Nowotki.

Opis zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji przebudowy drogi powiatowej nr 3303E w latach 2007 - 2013: II etap - ul. Jana Pawła II i ul. Nowotki.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji przebudowy ulicy Jana Pawła II i ulicy Nowotki w Ksawerowie.
1. Zadanie obejmuje przebudowę następujących odcinków dróg:
1) droga powiatowa nr 3303E - ul. Jana Pawła II od ul. Łódzkiej do ul. Zachodniej długości 637,50 mb;
2) droga powiatowa nr 3303E - ul. Nowotki od ul. Wschodniej do ul. Łódzkiej
długości 525,00 mb.
2. Łączna długość dróg objęta zadaniem wynosi 1,1625 km.
3. Przebudowa dróg obejmować będzie:
1) ul. Jana Pawła II
a) zamówienie mapy do celów projektowych w skali 1 : 500, oraz wypisów z ewidencji gruntów,
b) geotechniczne badanie podłoża gruntowego,
c) uzyskanie decyzji środowiskowej,
d) dostosowanie dróg do parametrów technicznych zgodnych z postanowieniami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430),
e) budowę chodników wraz z przebudową zjazdów,
f) odwodnienie drogi zamknięte wraz z przebudową zjazdów z przepustami,
g) przebudowę istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym z modernizacją drogi, na które składają się następujące rozwiązania branżowe: przebudowa sieci energetycznej, przebudowa linii telekomunikacyjnej,
h) uwzględnienie kolizji z istniejącą siecią gazową.
2) ul. Nowotki
a) zamówienie mapy do celów projektowych w skali 1 : 500 oraz wypisów z ewidencji gruntów,
b) geotechniczne badanie podłoża gruntowego,
c) uzyskanie decyzji środowiskowej,
d) dostosowanie dróg do parametrów technicznych zgodnych z postanowieniami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430),
e) budowę chodników wraz z przebudową zjazdów,
f) odwodnienie drogi zamknięte wraz z przebudową zjazdów z przepustami,
g) przebudowę istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym z modernizacją drogi, na które składają się następujące rozwiązania branżowe: przebudowa sieci energetycznej, przebudowa sieci gazowej, przebudowa linii telekomunikacyjnej.

Opracowanie winno składać się z:
1. Dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych służącej do opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane.
2. Kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót służących do określenia wartości zamówienia na roboty budowlane.
Szczegółowe wymagania dotyczące poszczególnych części opracowania zawarte zostały poniżej.

DOKUMENTACJA PROJEKTOWA ORAZ SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH SŁUŻĄCE DO OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE

Stosownie do postanowień art. 31 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) przedmiot zamówienia na roboty budowlane opisuje się pomocą:
1. dokumentacji projektowej, oraz
2. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
Dokumentacja służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie wyżej wymienionych robót budowlanych winna być sporządzona zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202. poz. 2072).
Zgodnie z postanowieniami § 4 ust. 1 cytowanego wyżej rozporządzenia, dokumentacja projektowa, służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, składa się w szczególności z:
1. projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych;
2. projektów wykonawczych;
3. przedmiaru robót;
4. informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadkach gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Przy sporządzaniu dokumentacji projektowej należy wziąć pod uwagę postanowienia art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zgodnie z którymi przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i projektant nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy /lub równoważne/.
W przypadku dopuszczenia składania ofert równoważnych projektant jest zobowiązany do dokładnego określenia wymagań dotyczących takich ofert. W opisie przedmiotu zamówienia powinny znaleźć się określenia precyzujące wymogi projektanta w odniesieniu do dopuszczanego przez niego zakresu /równoważności/ oferty. Jeżeli projektant nie wskaże, iż zamawiany produkt (urządzenie) musi spełniać następujące /warunki i parametry techniczne ......./ lub musi być: /nie cięższy niż .../, /do wysokości .../, /o wymiarach nie mniejszych niż... i nie większych niż ..../ itp. to zamawiający nie będzie w stanie ocenić czy oferty przedstawiające produkty różniące się między sobą mają charakter ofert równoważnych.
Strona tytułowa dokumentacji projektowej, bez względu na tryb udzielenia zamówienia publicznego oraz obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę, zawiera w szczególności :
1) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego;
2) adres obiektu budowlanego, którego dotyczy dokumentacja projektowa;
3) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody:
a) grup robót,
b) klas robót,
c) kategorii robót;
4) nazwę i adres zamawiającego;
5) spis zawartości dokumentacji projektowej;
6) nazwę i adres podmiotu wraz z imionami i nazwiskami osób opracowujących części składowe dokumentacji projektowej oraz datę opracowania.

Projekt budowlany
Projekt budowlany musi być opracowany w zakresie zgodnym z art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133).
Projekt budowlany winien zawierać następujące branże:
1) Projekt zagospodarowania terenu + BIOZ + gospodarka szatą roślinną,
2) Przebudowa układu drogowego,
3) Przebudowa sieci energetycznej,
4) Przebudowa linii telekomunikacyjnej,
5) Przebudowa sieci gazowej.

Projekty wykonawcze
Projekty wykonawcze powinny uzupełniać i uszczegółowiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych. Projekty wykonawcze muszą zawierać rysunki w skali uwzględniającej specyfikę zamawianych robót i zastosowanych skal rysunków w projekcie budowlanym wraz wyjaśnieniami opisowymi, które dotyczą informacji o podziale obiektu na części, wymagań w zakresie rozwiązań budowlano - konstrukcyjnych i materiałowych, detali architektonicznych i urządzeń budowlanych oraz instalacji i wyposażenia technicznego w zakresie, w jakim na rysunkach projektu budowlanego nie są wystarczające dla potrzeb przygotowania oferty i realizacji robót budowlanych.
Cytowane rozporządzenie nakazuje, aby projekty wykonawcze, w zależności od zakresu i rodzaju robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, zostały opracowane osobno dla robót obejmujących:
1. przygotowanie terenu pod budowę.
2. roboty w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz robót w zakresie inżynierii lądowej i wodnej włącznie z robotami wykończeniowymi w zakresie obiektów budowlanych.
3. roboty w zakresie instalacji budowlanych.
4. roboty związane z zagospodarowaniem terenu.
Wymagania dotyczące formy projektów wykonawczych przyjmuje się odpowiednio jak dla projektu budowlanego.

Przedmiar robót
Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych, w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. Przez roboty podstawowe należy rozumieć minimalny zakres prac, które są możliwe do odebrania pod względem ilości i wymogów jakościowych oraz uwzględniają przyjęty stopień scalenia robót.
Przedmiar robót musi składać się z:
1) karty tytułowej;
2) spisu działów przedmiaru robót;
3) tabeli przedmiaru robót.
Karta tytułowa przedmiaru robót zawiera następujące informacje:
1) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego;
2) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody :
a) grup robót,
b) klas robót,
c) kategorii robót;
3) adres obiektu budowlanego;
4) nazwę i adres zamawiającego;
5) datę opracowania przedmiaru robót.
Spis działów przedmiaru robót powinien przedstawiać podział wszystkich robót budowlanych w danym obiekcie na grupy robót według Wspólnego Słownika Zamówień.
We Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) dział budownictwo (roboty budowlane) podzielono na cztery grupy:
Grupa 451 - przygotowanie terenu pod budowę
Grupa 452 - wznoszenie kompletnych obiektów budowlanych lub ich części w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
Grupa 453 - wykonywanie instalacji budowlanych
Grupa 454 - wykończeniowe roboty budowlane
Z analizy Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) wynika, że:
1. pod pojęciem /robót związanych z przygotowaniem terenu pod budowę/ (451) między innymi należy rozumieć: rozbiórki, usuwanie wierzchnich warstw gleby, makroniwelację, przebudowę sieci uzbrojenia terenu kolidujących z zamierzeniem budowlanym, prace dotyczące przygotowania placu budowy itp.,
2. pod pojęciem /robót związanych z wykonaniem konstrukcji obiektów budowlanych/ (452) należy rozumieć roboty związane z wykonaniem konstrukcji wszystkich obiektów przewidzianych w projekcie zagospodarowania działki lub terenu, zarówno budynków jak i budowli, ale także sieci uzbrojenia terenu, parkingów, zieleni, chodników, ścieżek, fontann, drobnych form architektonicznych,
3. pod pojęciem /robót instalacyjnych/ (453) należy rozumieć wykonywanie wszelkich instalacji, występujących w realizowanych obiektach lub jako samodzielne roboty związane z wykonywaniem określonych instalacji,
4. pod pojęciem /robót wykończeniowych/ (454) należy między innymi rozumieć: prace tynkarskie, instalację drzwi i okien, instalację podwieszonych sufitów, instalację ścianek działowych, kładzenie podłóg, płytek, tapety, szklenie, malowanie, kładzenie paneli, nakładanie okładzin ochronnych, cynkowanie, instalację mebli wbudowanych itp.
Dalszy podział przedmiaru robót należy opracować według systematyki ustalonej indywidualnie lub na podstawie systematyki stosowanej w publikacjach zawierających kosztorysowe normy nakładów rzeczowych.
W przypadku robót budowlanych dotyczących wielu obiektów, spisem działów należy objąć dodatkowo podział całej inwestycji na obiekty budowlane. Grupa robót dotycząca przygotowania terenu powinna stanowić odrębny dział przedmiaru dla wszystkich obiektów.
Tabele przedmiaru robót powinny zawierać pozycje przedmiarowe odpowiadające robotom podstawowym.
W tabelach przedmiaru robót nie uwzględnia się robót tymczasowych - robót, które są projektowane i wykonywane jako potrzebne do wykonania robót podstawowych, ale nie są przekazywane zamawiającemu i są usuwane po wykonaniu robót podstawowych, z wyłączeniem przypadków, gdy istnieją uzasadnione podstawy do ich odrębnego rozliczania.
Dla każdej pozycji przedmiaru robót należy podać następujące informacje:
1) numer pozycji przedmiaru;
2) kod pozycji przedmiaru, określony zgodnie z ustaloną indywidualnie systematyką robót lub na podstawie wskazanych publikacji zawierających kosztorysowe normy nakładów rzeczowych;
3) numer specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierającej wymagania dla danej pozycji przedmiaru;
4) nazwę i opis pozycji przedmiaru oraz obliczenia ilości jednostek miary dla pozycji przedmiarowej;
5) jednostkę miary, której dotyczy pozycja przedmiaru;
6) ilość jednostek miary pozycji przedmiaru.
Ilości jednostek miary podane w przedmiarze powinny być wyliczone na podstawie rysunków w dokumentacji projektowej, wyłącznie w sposób zgodny z zasadami podanymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.

Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
Dla robót budowlanych szczególnych ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, wskazanych w art. 21a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, należy opracować informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, która zostanie uwzględniona przez kierownika budowy w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Informacja winna uwzględniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126).

Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, w zależności od stopnia skomplikowania robót budowlanych, składają się ze specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót podstawowych, rodzajów robót według przyjętej systematyki lub grup robót. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, dla budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, należy opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień określając w nich co najmniej :
1) roboty budowlane w zakresie przygotowania terenu pod budowę;
2) roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej;
3) roboty w zakresie instalacji budowlanych;
4) roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych.
Wspólne wymagania dotyczące robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia mogą być ujęte w ogólnej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Dla poszczególnych branż występujących w ramach przedmiotu zamówienia, należy zapewnić opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych ogólna i każda specyfikacja szczegółowa winna zawierać co najmniej:
1) część ogólną, która powinna obejmować:
a) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego,
b) przedmiot i zakres robót budowlanych,
c) wyszczególnienie i opis prac towarzyszących i robót tymczasowych,
d) informacje o terenie budowy zawierające wszystkie niezbędne dane istotne z punktu widzenia:
- organizacji robót budowlanych,
- zabezpieczenia interesów osób trzecich,
- ochrony środowiska,
- warunków bezpieczeństwa pracy,
- zaplecza dla potrzeb wykonawcy,
- warunków dotyczących organizacji ruchu,
- ogrodzenia,
- zabezpieczenia chodników i jezdni,
e) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody :
- grup robót,
- klas robót,
- kategorii robót,
f) określenia podstawowe, zawierające definicje pojęć i określeń nigdzie wcześniej nie zdefiniowanych, a wymagających zdefiniowania w celu jednoznacznego rozumienia zapisów dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych oraz niezbędne wymagania związane z ich przechowywaniem, transportem, warunkami dostawy, składowaniem i kontrolą jakości - poszczególne wymagania odnosi się do postanowień norm;
3) wymagania dotyczące sprzętu i maszyn niezbędnych lub zalecanych do wykonania robót
budowlanych zgodnie z założoną jakością;
4) wymagania dotyczące środków transportu;
5) wymagania dotyczące wykonania robót budowlanych z podaniem sposobu wykończenia poszczególnych elementów, tolerancji wymiarowych, szczegółów technologicznych oraz niezbędne informacje dotycząc odcinków robót budowlanych , przerw i ograniczeń a także wymagania specjalne;
6) opis działań związanych z kontrolą, badaniami oraz odbiorem wyrobów i robót budowlanych w nawiązaniu do dokumentów odniesienia;
7) wymagania dotyczące przedmiaru i obmiaru robót;
8) opis sposobu odbioru robót budowlanych;
9) opis sposobu rozliczenia robót tymczasowych i prac towarzyszących;
10) dokumenty odniesienia - dokumenty będące podstawą do wykonania robót budowlanych,
w tym wszystkie elementy dokumentacji projektowej, normy, aprobaty techniczne oraz inne dokumenty i ustalenia techniczne.
Prace towarzyszące są to prace niezbędne do wykonania robót podstawowych nie zaliczane do robót tymczasowych, w tym geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza.

KOSZTORYS INWESTORSKI I PRZEDMIAR ROBÓT SŁUŻĄCE DO OKREŚLENIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE

Kosztorys inwestorski
Metody i podstawy sporządzania kosztorysu inwestorskiego określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych praz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z późn. zm.).
Stosownie do postanowień § 2 cytowanego rozporządzenia kosztorys inwestorski opracowuje się metodą kalkulacji uproszczonej, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem robót jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług, według wzoru:

Wk= suma L x Cj
gdzie:
Wk - wartość kosztorysową robót;
L - liczba jednostek sprzedmiarowanych robót;
Cj - cena jednostkowa roboty podstawowej.

Wartość kosztorysowa robót obejmuje wartość wszystkich materiałów, urządzeń i konstrukcji potrzebnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia.

Podstawę do sporządzania kosztorysu inwestorskiego stanowią:
1) dokumentacja projektowa;
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3) założenia wyjściowe do kosztorysowania;
3) ceny jednostkowe robót podstawowych.

Przy ustalaniu cen jednostkowych robót należy stosować w kolejności:
1) ceny jednostkowe robót określone na podstawie danych rynkowych, w tym danych z zawartych wcześniej umów lub powszechnie stosowanych, aktualnych publikacji;
2) kalkulacje szczegółowe.

Kalkulacja szczegółowa ceny jednostkowej polega na określeniu wartości poszczególnych jednostkowych nakładów rzeczowych (kosztów bezpośrednich) oraz doliczeniu narzutów kosztów pośrednich i zysku według wzoru:

Cj = suma n x c + Kpj + Zj
gdzie:
Cj - cena jednostkowa określonej pozycji przedmiarowej;
n - jednostkowe nakłady rzeczowe: robocizny- nr, materiałów- nm, pracy sprzętu- ns;
c - cena czynników produkcji: robocizny- Cr, ceny materiałów- Cm, ceny pracy sprzętu- Cs;

n x c- koszty bezpośrednie jednostki przedmiarowej robót, według wzoru:

n x c = (suma nr x Cr + suma nm x Cm + suma ns x Cs)

Kpj - koszty pośrednie na jednostkę przedmiarową robót;
Zj - zysk kalkulacyjny na jednostkę przedmiarową robót.

Koszty pośrednie ustala się za pomocą wskaźnika kosztów pośrednich, według wzoru:

Wkp x (Rj + Sj)
Kpj =-------------------------
100%

gdzie:

Kpj - koszty pośrednie na jednostkę przedmiarową robót;
Wkp - wskaźnik narzutu kosztów pośrednich w %;
Rj - koszt robocizny na jednostkę przedmiarową robót;
Sj - koszt pracy sprzętu na jednostkę przedmiarową robót.

Zysk kalkulacyjny oblicza się jako iloczyn wskaźnika narzutu zysku i podstawy jego naliczania.

Przy ustalaniu jednostkowych nakładów rzeczowych należy stosować w kolejności :
1) analizę indywidualną;
2) kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w odpowiednich katalogach oraz
metodę interpolacji i ekstrapolacji, przy wykorzystaniu wielkości określonych w katalogach.

Przy ustalaniu stawek i cen czynników produkcji należy stosować w kolejności:
1) analizę własną;
2) dane rynkowe lub powszechnie stosowane, aktualne publikacje.

Ceny materiałów podaje się łącznie z kosztami zakupu.

Przy ustalaniu wskaźników narzutów kosztów pośrednich i narzutu zysku należy przyjmować wielkości określone według danych rynkowych, w tym danych z zawartych wcześniej umów lub powszechnie stosowanych aktualnych publikacji a w przypadku braku takich danych według analizy indywidualnej.

Podstawę naliczania narzutu zysku ustala się w założeniach wyjściowych do kosztorysowania.

Jednostkowe nakłady rzeczowe ustalone na podstawie analizy indywidualnej powinny uwzględniać w przypadku:
1) robocizny - ilości roboczogodzin dotyczące wszystkich czynności, które są wymienione w szczegółowych opisach robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych oraz 5% rezerwy na czynności pomocnicze;
2) materiałów - ilości wyszczególnionych rodzajów materiałów, wyrobów lub prefabrykatów niezbędnych do wykonania robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, z uwzględnieniem ubytków i odpadów w transporcie i w procesie wbudowania;
3) pracy sprzętu - ilości maszynogodzin pracy wymienionych jednostek sprzętowych, niezbędnych do wykonania robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, z uwzględnieniem przestojów wynikających z procesu technologicznego.

Godzinowe stawki robocizny kosztorysowej ustalone na podstawie analizy własnej powinny obejmować wszystkie składniki zaliczane do wynagrodzenia oraz koszty pochodne naliczane od wynagrodzeń, a w szczególności:
1) płace zasadnicze;
2) premie regulaminowe;
3) płace dodatkowe (dodatki stażowe, inne dodatki regulaminowe);
4) płace uzupełniające (wynagrodzenia za urlopy i inne płatne nieobecności, zasiłki chorobowe, odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe);
5) obligatoryjne obciążenia płac;
6) odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.

W cenach jednostkowych materiałów ustalonych na podstawie analizy własnej nie uwzględnia się podatku od towarów i usług.
W cenach jednostkowych maszynogodzin pracy jednostek sprzętowych ustalonych na podstawie analizy własnej nie uwzględnia się podatku od towarów i usług.
W cenach jednostkowych należy uwzględniać kosztorysową cenę pracy jednostki sprzętowej lub transportowej wraz z kosztami obsługi etatowej oraz koszty jednorazowe, uwzględniające koszty przewozu sprzętu lub środków transportu z bazy na budowę i z powrotem, montaż i demontaż na miejscu pracy albo przezbrojenie.

Kosztorys inwestorski obejmuje:
1) stronę tytułową zawierającą:
a) nazwę obiektu lub robót budowlanych z uwzględnieniem nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień i podaniem lokalizacji;
b) nazwę i adres zamawiającego;
c) nazwę i adres jednostki opracowującej kosztorys;
d) imiona i nazwiska, z określeniem funkcji osób opracowujących kosztorys, a także ich podpisy;
e) wartość kosztorysową robót;
f) datę opracowania kosztorysu inwestorskiego.
2) ogólną charakterystykę obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót;
3) przedmiar robót;
4) kalkulację uproszczoną ;
5) tabelę wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia wartości robót określonych przedmiarem robót, łącznie z narzutami kosztów pośrednich i zysku, odniesionych do elementu obiektu lub zbiorczych rodzajów robót;
6) załączniki:
a) założenia wyjściowe do kosztorysowania;
b) kalkulacje szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów rzeczowych oraz analizy własne cen czynników produkcji i wskaźników narzutów kosztów pośrednich i zysku.

Przedmiar robót
Stosownie do postanowień § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych praz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z późn. zm.) przez przedmiar robót służący do określenia wartości zamówienia na roboty budowlane, należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych;
16.913,10 euro

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 312547

Data publikacji: 2008-11-13

Nazwa: Zarząd Powiatu Pabianickiego

Ulica: ul. Piłsudskiego 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Pabianice

Kod pocztowy: 95-200

Województwo / kraj: łódzkie

Numer telefonu: 042 213-01-00

Numer faxu: 042 2159166

Adres strony internetowej: www.powiat.pabianice.pl

Regon: 47205629403113

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Adres internetowy dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa drogi powiatowej Nr 3303E w latach 2007 - 2013: II etap - ul. Jana Pawła II i ul. Nowotki.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji przebudowy drogi powiatowej nr 3303E w latach 2007 - 2013: II etap - ul. Jana Pawła II i ul. Nowotki.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji przebudowy ulicy Jana Pawła II i ulicy Nowotki w Ksawerowie.
1. Zadanie obejmuje przebudowę następujących odcinków dróg:
1) droga powiatowa nr 3303E - ul. Jana Pawła II od ul. Łódzkiej do ul. Zachodniej długości 637,50 mb;
2) droga powiatowa nr 3303E - ul. Nowotki od ul. Wschodniej do ul. Łódzkiej
długości 525,00 mb.
2. Łączna długość dróg objęta zadaniem wynosi 1,1625 km.
3. Przebudowa dróg obejmować będzie:
1) ul. Jana Pawła II
a) zamówienie mapy do celów projektowych w skali 1 : 500, oraz wypisów z ewidencji gruntów,
b) geotechniczne badanie podłoża gruntowego,
c) uzyskanie decyzji środowiskowej,
d) dostosowanie dróg do parametrów technicznych zgodnych z postanowieniami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430),
e) budowę chodników wraz z przebudową zjazdów,
f) odwodnienie drogi zamknięte wraz z przebudową zjazdów z przepustami,
g) przebudowę istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym z modernizacją drogi, na które składają się następujące rozwiązania branżowe: przebudowa sieci energetycznej, przebudowa linii telekomunikacyjnej,
h) uwzględnienie kolizji z istniejącą siecią gazową.
2) ul. Nowotki
a) zamówienie mapy do celów projektowych w skali 1 : 500 oraz wypisów z ewidencji gruntów,
b) geotechniczne badanie podłoża gruntowego,
c) uzyskanie decyzji środowiskowej,
d) dostosowanie dróg do parametrów technicznych zgodnych z postanowieniami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430),
e) budowę chodników wraz z przebudową zjazdów,
f) odwodnienie drogi zamknięte wraz z przebudową zjazdów z przepustami,
g) przebudowę istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym z modernizacją drogi, na które składają się następujące rozwiązania branżowe: przebudowa sieci energetycznej, przebudowa sieci gazowej, przebudowa linii telekomunikacyjnej.

Opracowanie winno składać się z:
1. Dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych służącej do opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane.
2. Kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót służących do określenia wartości zamówienia na roboty budowlane.
Szczegółowe wymagania dotyczące poszczególnych części opracowania zawarte zostały poniżej.

DOKUMENTACJA PROJEKTOWA ORAZ SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH SŁUŻĄCE DO OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE

Stosownie do postanowień art. 31 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) przedmiot zamówienia na roboty budowlane opisuje się pomocą:
1. dokumentacji projektowej, oraz
2. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
Dokumentacja służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie wyżej wymienionych robót budowlanych winna być sporządzona zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202. poz. 2072).
Zgodnie z postanowieniami § 4 ust. 1 cytowanego wyżej rozporządzenia, dokumentacja projektowa, służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, składa się w szczególności z:
1. projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych;
2. projektów wykonawczych;
3. przedmiaru robót;
4. informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadkach gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Przy sporządzaniu dokumentacji projektowej należy wziąć pod uwagę postanowienia art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zgodnie z którymi przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i projektant nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy /lub równoważne/.
W przypadku dopuszczenia składania ofert równoważnych projektant jest zobowiązany do dokładnego określenia wymagań dotyczących takich ofert. W opisie przedmiotu zamówienia powinny znaleźć się określenia precyzujące wymogi projektanta w odniesieniu do dopuszczanego przez niego zakresu /równoważności/ oferty. Jeżeli projektant nie wskaże, iż zamawiany produkt (urządzenie) musi spełniać następujące /warunki i parametry techniczne ......./ lub musi być: /nie cięższy niż .../, /do wysokości .../, /o wymiarach nie mniejszych niż... i nie większych niż ..../ itp. to zamawiający nie będzie w stanie ocenić czy oferty przedstawiające produkty różniące się między sobą mają charakter ofert równoważnych.
Strona tytułowa dokumentacji projektowej, bez względu na tryb udzielenia zamówienia publicznego oraz obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę, zawiera w szczególności :
1) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego;
2) adres obiektu budowlanego, którego dotyczy dokumentacja projektowa;
3) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody:
a) grup robót,
b) klas robót,
c) kategorii robót;
4) nazwę i adres zamawiającego;
5) spis zawartości dokumentacji projektowej;
6) nazwę i adres podmiotu wraz z imionami i nazwiskami osób opracowujących części składowe dokumentacji projektowej oraz datę opracowania.

Projekt budowlany
Projekt budowlany musi być opracowany w zakresie zgodnym z art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133).
Projekt budowlany winien zawierać następujące branże:
1) Projekt zagospodarowania terenu + BIOZ + gospodarka szatą roślinną,
2) Przebudowa układu drogowego,
3) Przebudowa sieci energetycznej,
4) Przebudowa linii telekomunikacyjnej,
5) Przebudowa sieci gazowej.

Projekty wykonawcze
Projekty wykonawcze powinny uzupełniać i uszczegółowiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych. Projekty wykonawcze muszą zawierać rysunki w skali uwzględniającej specyfikę zamawianych robót i zastosowanych skal rysunków w projekcie budowlanym wraz wyjaśnieniami opisowymi, które dotyczą informacji o podziale obiektu na części, wymagań w zakresie rozwiązań budowlano - konstrukcyjnych i materiałowych, detali architektonicznych i urządzeń budowlanych oraz instalacji i wyposażenia technicznego w zakresie, w jakim na rysunkach projektu budowlanego nie są wystarczające dla potrzeb przygotowania oferty i realizacji robót budowlanych.
Cytowane rozporządzenie nakazuje, aby projekty wykonawcze, w zależności od zakresu i rodzaju robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, zostały opracowane osobno dla robót obejmujących:
1. przygotowanie terenu pod budowę.
2. roboty w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz robót w zakresie inżynierii lądowej i wodnej włącznie z robotami wykończeniowymi w zakresie obiektów budowlanych.
3. roboty w zakresie instalacji budowlanych.
4. roboty związane z zagospodarowaniem terenu.
Wymagania dotyczące formy projektów wykonawczych przyjmuje się odpowiednio jak dla projektu budowlanego.

Przedmiar robót
Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych, w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazaniem właściwych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. Przez roboty podstawowe należy rozumieć minimalny zakres prac, które są możliwe do odebrania pod względem ilości i wymogów jakościowych oraz uwzględniają przyjęty stopień scalenia robót.
Przedmiar robót musi składać się z:
1) karty tytułowej;
2) spisu działów przedmiaru robót;
3) tabeli przedmiaru robót.
Karta tytułowa przedmiaru robót zawiera następujące informacje:
1) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego;
2) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody :
a) grup robót,
b) klas robót,
c) kategorii robót;
3) adres obiektu budowlanego;
4) nazwę i adres zamawiającego;
5) datę opracowania przedmiaru robót.
Spis działów przedmiaru robót powinien przedstawiać podział wszystkich robót budowlanych w danym obiekcie na grupy robót według Wspólnego Słownika Zamówień.
We Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) dział budownictwo (roboty budowlane) podzielono na cztery grupy:
Grupa 451 - przygotowanie terenu pod budowę
Grupa 452 - wznoszenie kompletnych obiektów budowlanych lub ich części w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
Grupa 453 - wykonywanie instalacji budowlanych
Grupa 454 - wykończeniowe roboty budowlane
Z analizy Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) wynika, że:
1. pod pojęciem /robót związanych z przygotowaniem terenu pod budowę/ (451) między innymi należy rozumieć: rozbiórki, usuwanie wierzchnich warstw gleby, makroniwelację, przebudowę sieci uzbrojenia terenu kolidujących z zamierzeniem budowlanym, prace dotyczące przygotowania placu budowy itp.,
2. pod pojęciem /robót związanych z wykonaniem konstrukcji obiektów budowlanych/ (452) należy rozumieć roboty związane z wykonaniem konstrukcji wszystkich obiektów przewidzianych w projekcie zagospodarowania działki lub terenu, zarówno budynków jak i budowli, ale także sieci uzbrojenia terenu, parkingów, zieleni, chodników, ścieżek, fontann, drobnych form architektonicznych,
3. pod pojęciem /robót instalacyjnych/ (453) należy rozumieć wykonywanie wszelkich instalacji, występujących w realizowanych obiektach lub jako samodzielne roboty związane z wykonywaniem określonych instalacji,
4. pod pojęciem /robót wykończeniowych/ (454) należy między innymi rozumieć: prace tynkarskie, instalację drzwi i okien, instalację podwieszonych sufitów, instalację ścianek działowych, kładzenie podłóg, płytek, tapety, szklenie, malowanie, kładzenie paneli, nakładanie okładzin ochronnych, cynkowanie, instalację mebli wbudowanych itp.
Dalszy podział przedmiaru robót należy opracować według systematyki ustalonej indywidualnie lub na podstawie systematyki stosowanej w publikacjach zawierających kosztorysowe normy nakładów rzeczowych.
W przypadku robót budowlanych dotyczących wielu obiektów, spisem działów należy objąć dodatkowo podział całej inwestycji na obiekty budowlane. Grupa robót dotycząca przygotowania terenu powinna stanowić odrębny dział przedmiaru dla wszystkich obiektów.
Tabele przedmiaru robót powinny zawierać pozycje przedmiarowe odpowiadające robotom podstawowym.
W tabelach przedmiaru robót nie uwzględnia się robót tymczasowych - robót, które są projektowane i wykonywane jako potrzebne do wykonania robót podstawowych, ale nie są przekazywane zamawiającemu i są usuwane po wykonaniu robót podstawowych, z wyłączeniem przypadków, gdy istnieją uzasadnione podstawy do ich odrębnego rozliczania.
Dla każdej pozycji przedmiaru robót należy podać następujące informacje:
1) numer pozycji przedmiaru;
2) kod pozycji przedmiaru, określony zgodnie z ustaloną indywidualnie systematyką robót lub na podstawie wskazanych publikacji zawierających kosztorysowe normy nakładów rzeczowych;
3) numer specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierającej wymagania dla danej pozycji przedmiaru;
4) nazwę i opis pozycji przedmiaru oraz obliczenia ilości jednostek miary dla pozycji przedmiarowej;
5) jednostkę miary, której dotyczy pozycja przedmiaru;
6) ilość jednostek miary pozycji przedmiaru.
Ilości jednostek miary podane w przedmiarze powinny być wyliczone na podstawie rysunków w dokumentacji projektowej, wyłącznie w sposób zgodny z zasadami podanymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.

Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
Dla robót budowlanych szczególnych ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, wskazanych w art. 21a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, należy opracować informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, która zostanie uwzględniona przez kierownika budowy w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Informacja winna uwzględniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126).

Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, w zależności od stopnia skomplikowania robót budowlanych, składają się ze specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót podstawowych, rodzajów robót według przyjętej systematyki lub grup robót. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, dla budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, należy opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień określając w nich co najmniej :
1) roboty budowlane w zakresie przygotowania terenu pod budowę;
2) roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej;
3) roboty w zakresie instalacji budowlanych;
4) roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych.
Wspólne wymagania dotyczące robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia mogą być ujęte w ogólnej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Dla poszczególnych branż występujących w ramach przedmiotu zamówienia, należy zapewnić opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych ogólna i każda specyfikacja szczegółowa winna zawierać co najmniej:
1) część ogólną, która powinna obejmować:
a) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego,
b) przedmiot i zakres robót budowlanych,
c) wyszczególnienie i opis prac towarzyszących i robót tymczasowych,
d) informacje o terenie budowy zawierające wszystkie niezbędne dane istotne z punktu widzenia:
- organizacji robót budowlanych,
- zabezpieczenia interesów osób trzecich,
- ochrony środowiska,
- warunków bezpieczeństwa pracy,
- zaplecza dla potrzeb wykonawcy,
- warunków dotyczących organizacji ruchu,
- ogrodzenia,
- zabezpieczenia chodników i jezdni,
e) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody :
- grup robót,
- klas robót,
- kategorii robót,
f) określenia podstawowe, zawierające definicje pojęć i określeń nigdzie wcześniej nie zdefiniowanych, a wymagających zdefiniowania w celu jednoznacznego rozumienia zapisów dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych oraz niezbędne wymagania związane z ich przechowywaniem, transportem, warunkami dostawy, składowaniem i kontrolą jakości - poszczególne wymagania odnosi się do postanowień norm;
3) wymagania dotyczące sprzętu i maszyn niezbędnych lub zalecanych do wykonania robót
budowlanych zgodnie z założoną jakością;
4) wymagania dotyczące środków transportu;
5) wymagania dotyczące wykonania robót budowlanych z podaniem sposobu wykończenia poszczególnych elementów, tolerancji wymiarowych, szczegółów technologicznych oraz niezbędne informacje dotycząc odcinków robót budowlanych , przerw i ograniczeń a także wymagania specjalne;
6) opis działań związanych z kontrolą, badaniami oraz odbiorem wyrobów i robót budowlanych w nawiązaniu do dokumentów odniesienia;
7) wymagania dotyczące przedmiaru i obmiaru robót;
8) opis sposobu odbioru robót budowlanych;
9) opis sposobu rozliczenia robót tymczasowych i prac towarzyszących;
10) dokumenty odniesienia - dokumenty będące podstawą do wykonania robót budowlanych,
w tym wszystkie elementy dokumentacji projektowej, normy, aprobaty techniczne oraz inne dokumenty i ustalenia techniczne.
Prace towarzyszące są to prace niezbędne do wykonania robót podstawowych nie zaliczane do robót tymczasowych, w tym geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza.

KOSZTORYS INWESTORSKI I PRZEDMIAR ROBÓT SŁUŻĄCE DO OKREŚLENIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE

Kosztorys inwestorski
Metody i podstawy sporządzania kosztorysu inwestorskiego określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych praz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z późn. zm.).
Stosownie do postanowień § 2 cytowanego rozporządzenia kosztorys inwestorski opracowuje się metodą kalkulacji uproszczonej, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem robót jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług, według wzoru:

Wk= suma L x Cj
gdzie:
Wk - wartość kosztorysową robót;
L - liczba jednostek sprzedmiarowanych robót;
Cj - cena jednostkowa roboty podstawowej.

Wartość kosztorysowa robót obejmuje wartość wszystkich materiałów, urządzeń i konstrukcji potrzebnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia.

Podstawę do sporządzania kosztorysu inwestorskiego stanowią:
1) dokumentacja projektowa;
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3) założenia wyjściowe do kosztorysowania;
3) ceny jednostkowe robót podstawowych.

Przy ustalaniu cen jednostkowych robót należy stosować w kolejności:
1) ceny jednostkowe robót określone na podstawie danych rynkowych, w tym danych z zawartych wcześniej umów lub powszechnie stosowanych, aktualnych publikacji;
2) kalkulacje szczegółowe.

Kalkulacja szczegółowa ceny jednostkowej polega na określeniu wartości poszczególnych jednostkowych nakładów rzeczowych (kosztów bezpośrednich) oraz doliczeniu narzutów kosztów pośrednich i zysku według wzoru:

Cj = suma n x c + Kpj + Zj
gdzie:
Cj - cena jednostkowa określonej pozycji przedmiarowej;
n - jednostkowe nakłady rzeczowe: robocizny- nr, materiałów- nm, pracy sprzętu- ns;
c - cena czynników produkcji: robocizny- Cr, ceny materiałów- Cm, ceny pracy sprzętu- Cs;

n x c- koszty bezpośrednie jednostki przedmiarowej robót, według wzoru:

n x c = (suma nr x Cr + suma nm x Cm + suma ns x Cs)

Kpj - koszty pośrednie na jednostkę przedmiarową robót;
Zj - zysk kalkulacyjny na jednostkę przedmiarową robót.

Koszty pośrednie ustala się za pomocą wskaźnika kosztów pośrednich, według wzoru:

Wkp x (Rj + Sj)
Kpj =-------------------------
100%

gdzie:

Kpj - koszty pośrednie na jednostkę przedmiarową robót;
Wkp - wskaźnik narzutu kosztów pośrednich w %;
Rj - koszt robocizny na jednostkę przedmiarową robót;
Sj - koszt pracy sprzętu na jednostkę przedmiarową robót.

Zysk kalkulacyjny oblicza się jako iloczyn wskaźnika narzutu zysku i podstawy jego naliczania.

Przy ustalaniu jednostkowych nakładów rzeczowych należy stosować w kolejności :
1) analizę indywidualną;
2) kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w odpowiednich katalogach oraz
metodę interpolacji i ekstrapolacji, przy wykorzystaniu wielkości określonych w katalogach.

Przy ustalaniu stawek i cen czynników produkcji należy stosować w kolejności:
1) analizę własną;
2) dane rynkowe lub powszechnie stosowane, aktualne publikacje.

Ceny materiałów podaje się łącznie z kosztami zakupu.

Przy ustalaniu wskaźników narzutów kosztów pośrednich i narzutu zysku należy przyjmować wielkości określone według danych rynkowych, w tym danych z zawartych wcześniej umów lub powszechnie stosowanych aktualnych publikacji a w przypadku braku takich danych według analizy indywidualnej.

Podstawę naliczania narzutu zysku ustala się w założeniach wyjściowych do kosztorysowania.

Jednostkowe nakłady rzeczowe ustalone na podstawie analizy indywidualnej powinny uwzględniać w przypadku:
1) robocizny - ilości roboczogodzin dotyczące wszystkich czynności, które są wymienione w szczegółowych opisach robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych oraz 5% rezerwy na czynności pomocnicze;
2) materiałów - ilości wyszczególnionych rodzajów materiałów, wyrobów lub prefabrykatów niezbędnych do wykonania robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, z uwzględnieniem ubytków i odpadów w transporcie i w procesie wbudowania;
3) pracy sprzętu - ilości maszynogodzin pracy wymienionych jednostek sprzętowych, niezbędnych do wykonania robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, z uwzględnieniem przestojów wynikających z procesu technologicznego.

Godzinowe stawki robocizny kosztorysowej ustalone na podstawie analizy własnej powinny obejmować wszystkie składniki zaliczane do wynagrodzenia oraz koszty pochodne naliczane od wynagrodzeń, a w szczególności:
1) płace zasadnicze;
2) premie regulaminowe;
3) płace dodatkowe (dodatki stażowe, inne dodatki regulaminowe);
4) płace uzupełniające (wynagrodzenia za urlopy i inne płatne nieobecności, zasiłki chorobowe, odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe);
5) obligatoryjne obciążenia płac;
6) odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.

W cenach jednostkowych materiałów ustalonych na podstawie analizy własnej nie uwzględnia się podatku od towarów i usług.
W cenach jednostkowych maszynogodzin pracy jednostek sprzętowych ustalonych na podstawie analizy własnej nie uwzględnia się podatku od towarów i usług.
W cenach jednostkowych należy uwzględniać kosztorysową cenę pracy jednostki sprzętowej lub transportowej wraz z kosztami obsługi etatowej oraz koszty jednorazowe, uwzględniające koszty przewozu sprzętu lub środków transportu z bazy na budowę i z powrotem, montaż i demontaż na miejscu pracy albo przezbrojenie.

Kosztorys inwestorski obejmuje:
1) stronę tytułową zawierającą:
a) nazwę obiektu lub robót budowlanych z uwzględnieniem nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień i podaniem lokalizacji;
b) nazwę i adres zamawiającego;
c) nazwę i adres jednostki opracowującej kosztorys;
d) imiona i nazwiska, z określeniem funkcji osób opracowujących kosztorys, a także ich podpisy;
e) wartość kosztorysową robót;
f) datę opracowania kosztorysu inwestorskiego.
2) ogólną charakterystykę obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót;
3) przedmiar robót;
4) kalkulację uproszczoną ;
5) tabelę wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia wartości robót określonych przedmiarem robót, łącznie z narzutami kosztów pośrednich i zysku, odniesionych do elementu obiektu lub zbiorczych rodzajów robót;
6) załączniki:
a) założenia wyjściowe do kosztorysowania;
b) kalkulacje szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów rzeczowych oraz analizy własne cen czynników produkcji i wskaźników narzutów kosztów pośrednich i zysku.

Przedmiar robót
Stosownie do postanowień § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych praz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z późn. zm.) przez przedmiar robót służący do określenia wartości zamówienia na roboty budowlane, należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych;
16.913,10 euro

Kody CPV:
712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres w miesiącach: 10

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

opis_war:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego spełniał niżej określone warunki:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a mianowicie:
1.1.1. dysponują osobami posiadającymi uprawnienia do projektowania bez ograniczeń o specjalności:
a) drogowej,
b) telekomunikacyjnej,
c) sieci gazowej,
d) elektroenergetycznej.
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
1.4. Nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
2. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.
3.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy.
3.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy;
4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
3.3. Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy.
3.4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
4. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków.
4.1. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty w układzie zero - jedynkowym: /spełnia/ - /nie spełnia/.
4.2. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.

inf_osw:
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, następujących dokumentów:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
b) wykaz osób posiadających uprawnienia do projektowania bez ograniczeń o specjalności drogowej, telekomunikacyjnej, sieci gazowej i elektroenergetycznej wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji na druku zgodnym z treścią dodatku Nr 2 do SIWZ. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych określonych w § 5 ust. 1 pkt 1.1. ppkt. 1.1.1. SIWZ oraz zaświadczenia o wpisie na listę właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i wypis z centralnego rejestru osób uprawnionych potwierdzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dotyczy tylko tych osób, które uprawnienia budowlane uzyskały po dniu 01.01.1995 roku). Jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował należy załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
2. W celu potwierdzenia spełniania, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
a) oświadczenie o spełnianiu przez wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy oraz nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, na druku zgodnym z treścią dodatku nr 3 do SIWZ,
b) oświadczenie wykonawcy potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu na druku zgodnym z treścią dodatku Nr 4 do SIWZ,
c) oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu na druku zgodnym z treścią dodatku Nr 4 do SIWZ,
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1 lit. a) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio.
6. Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty, o których mowa ust. 1 - 5, w oryginałach lub kopiach opatrzonych stwierdzeniem lub pieczątką /Za zgodność z oryginałem/ i podpisem osoby (osób) podpisującej (- cych) ofertę.
7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi powyżej (w § 6 SIWZ).
2. Ponadto wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.1. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę.

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.powiat.pabianice.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
Biuro Zarządu Powiatu
ul. Piłsudskiego 2
95-200 Pabianice
budynek A, I piętro, pokój numer 28
codziennie w wyjątkiem sobót i niedziel w godzinach 8:00 - 16:00

Data składania wniosków, ofert: 21/11/2008

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
Biuro Zarządu Powiatu
ul. Piłsudskiego 2
95-200 Pabianice
budynek A, I piętro, pokój numer 28
codziennie w wyjątkiem sobót i niedziel w godzinach 8:00 - 16:00

On: on

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe: nie dotyczy

Podobne przetargi

329430 / 2010-10-12 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Medyczny - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie projektu architektoniczno-budowlanego na adaptację, przebudowę i rozbudowę Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi przy ul. 6-go Sierpnia 71

404522 / 2010-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Wieluniu - Wieluń (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Opracowanie dokumentacji - przebudowa Oddziału Chirurgii Urazowo - Ortopedycznej w ramach projektu pn. Wzrost jakości świadczonych usług medycznych i poprawa bezpieczeństwa mieszkańców regionu poprzez przebudowę Szpitala w Wieluniu oraz zakup sprzętu i aparatury medycznej

23714 / 2011-02-16 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Medyczny - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie projektów termomodernizacji wybranych budynków Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

292648 / 2015-10-30 - Uczelnia publiczna

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej termomodernizacji zespołu budynków Wydziału Sztuk Wizualnych ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

420050 / 2009-12-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne w Łodzi - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie studium wykonalności oraz kompletu dokumentów na potrzeby złożenia wniosku do Instytucji Zarządzającej na realizację Projektu: Tum - perła romańskiego szlaku, realizowanego w ramach osi priorytetowej V: Infrastruktura społeczna; Działanie V.4 Infrastruktura kultury, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2007-2013

129418 / 2016-05-20 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Medyczny - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla projektu pn. Remont generalny Domu Studenckiego nr III Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

181761 / 2012-08-22 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Wieluniu - Wieluń (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie prac przedprojektowych i opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn. - Przebudowa Bloku Porodowego w Szpitalu w Wieluniu - wraz z nadzorem autorskim.

402094 / 2012-10-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Nieruchomościami Łódź-Śródmieście "Centrum II" - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Opracowanie dokumentacji projektowej na docieplenie ścian budynków nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 142.

409510 / 2010-12-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Łódzki - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie kompleksowego projektu budowlano- wykonawczego modernizacji piętra IV i V w części B Budynek Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego w Łodzi przy ul. Banacha 12 - Nr sprawy: BIN/UŁ-20/2010

146067 / 2012-07-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Administracja Nieruchomościami Łódź-Śródmieście "Katedralna" - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Opracowanie dokumentacji projektowo- wykonawczej remontu i przebudowy zespołu budynków, dostosowującej obiekty do wymogów obowiązujących przepisów i norm techniczno- użytkowych

205298 / 2012-06-15 - Inny: Instytut Badawczy

Instytut "Centrum Zdrowia Matki Polki" - Samodzielna Sekcja Zamówień Publicznych - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Realizacja w systemie projektuj i buduj projektu pod nazwą Modernizacja infrastruktury sieci alternatywnego zasilania wraz z rozdzielniami niskiego napięcia będącymi elementami zasilania rezerwowego w Instytucie CZMP w Łodzi - ZP/44/2012

302443 / 2010-10-26 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Medyczny - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie projektu konserwacji wnętrz w budynku Rektoratu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi przy al. Kościuszki 4

111632 / 2011-05-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Nowosolna - Łódź (łódzkie)
CPV: 712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)
Wykonanie dokumentacji projektowej i wykonawczej wodociągów na terenie Gminy Nowosolna