Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

170091 / 2013-08-27 - Administracja rządowa centralna / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach (Katowice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-08-16 pod pozycją 331676. Zobacz ogłoszenie 331676 / 2013-08-16 - Administracja rzÄ…dowa centralna.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 170091

Data publikacji: 2013-08-27

Nazwa:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach

Ulica: ul. Myśliwska 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-017

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 032 2586281

Numer faxu: 032 2598710

Regon: 01751157500050

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 331676

Data wydania biuletynu: 2013-08-16

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 331676

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa w zakresie naprawy urządzenia dylatacyjnego na estakadzie WA470 w ciągu autostrady A1 nad Stawem Moczury w m. Knurów

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie naprawy urządzenia dylatacyjnego na estakadzie WA470 w ciągu autostrady A1 nad Stawem Moczury w m. Knurów

Kody CPV:
508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
713112209 (Usługi inżynieryjne w zakresie autostrad)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: INTOP Szczecin Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Wiosenna 6, Skarbimierzyce

Miejscowość: Dołuje

Kod pocztowy: 72-002

ID województwa: 15

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Data udzielenie zamówienia: 23/08/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 357556,67

Cena wybranej oferty: 361767,60

Cena minimalna: 361767,60

Cena maksymalna: 361767,60

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: g;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 3

Uzasadnienia wyboru trybu:
1) Wystąpienie wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć.
Nieprzewidywalność okoliczności, na które powołuje się Zamawiający powinna być zawsze oceniana w każdej sytuacji indywidualnie i w sposób obiektywny.
Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. (klauzula rebus sic stantibus) oraz art. 632 § 2 k.c. (tzw. mała klauzula rebus sic stantibus) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały.
W oparciu o kodeks cywilny nie jest uprawnione utożsamianie sytuacji, której nie można było przewidzieć, ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznałyby za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne.
Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, awaryjny, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny.
Zamawiający powinien również brać pod uwagę ewentualny negatywny rezultat, którego może się spodziewać jeśli nie spełni czy nie podejmie w określonym czasie odpowiednich działań związanych z natychmiastowym udzieleniem zamówienia.
Poniżej opis sytuacji, która upoważnia Zamawiającego do stwierdzenia, że wskazane w przepisie zarówno ustawy Pzp jak i Dyrektywy 2004 18 WE okoliczności, wystąpiły w niniejszym przypadku.
Przedmiotem zamówienia jest usługa związana z naprawą urządzenia dylatacyjnego na estakadzie WA470 w ciągu autostrady A1 nad Stawem Moczury w m. Knurów.
Urządzenie dylatacyjne DS 720, które należy naprawić, zlokalizowane jest na obiekcie WA470, jezdnia lewa (kierunek GliwiceSośnica) w osi nr 2 beleczka 2 i 4. Konieczność wykonania ww zamówienia wynika z awarii jaka miała miejsce na obiekcie WA470, jezdnia lewa (kierunek Gliwice Sośnica) w osi nr 2 beleczka 2 i 4 w odniesieniu do urządzenia dylatacyjnego. Uszkodzenia pojawiły się na urządzeniu dylatacyjnym, w którym awarii uległy beleczki środkowe urządzenia dylatacyjnego wraz z wkładką neoprenową. Powstała awaria jest zdarzeniem nieprzewidzianym i uniemożliwiającym prawidłowe korzystanie przez użytkowników infrastruktury drogowej z przedmiotowego odcinka na estakadzie WA470. Powyższa sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i której nie mógł przewidzieć. Urządzenie dylatacyjne zostało wykonane w ramach umowy zawartej w 2010 roku. Umowa została już zrealizowana i zakończona. Okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę na przedmiot ww. umowy również uległ zakończeniu.
Urządzenia dylatacyjne na estakadzie WA470, w tym urządzenie dylatacyjne DS 720 zostały wykonane, zgodnie z treścią ww. Umowy. Zamawiający nie miał zatem podstaw do uznania, że urządzenia te mogą wymagać ewentualnych napraw w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. 2) Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia.
W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo.
Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań.
Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym lub zagrożeniem bezpieczeństwa.
Zgodnie ze stanowiskiem Wiceprezesa UZP: w przypadku udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy, musi zachodzić konieczność ochrony jakiegoś interesu bądź określonych dóbr, które zagrożone są wystąpieniem nadzwyczajnych zdarzeń, a które mogą doznać uszczerbku w przypadku, gdyby zamówienie nie zostało natychmiast wykonane.
Zatem: Ocena, czy w konkretnej sytuacji faktycznie zachodzi konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia publicznego należy do zamawiającego, który winien brać pod uwagę przede wszystkim skutki, jakie z dużym prawdopodobieństwem mogą zaistnieć, gdy zamówienie nie zostanie udzielone od razu. W przypadku udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 uPzp, musi więc zachodzić konieczność ochrony jakiegoś interesu bądź określonych dóbr, które zagrożone są wystąpieniem nadzwyczajnych zdarzeń, a które mogą doznać uszczerbku w przypadku, gdyby zamówienie nie zostało natychmiast wykonane.
Ponadto uzasadniając wystąpienie powyższej przesłanki należy mieć na względzie potrzebę jej interpretacji poprzez jej wspólnotowe pochodzenie.
Art. 31 ust. 1 lit. c) Dyrektywy 2004 18 WE nie odnosi się do natychmiastowego wykonania zamówienia, a do zlecania w trybie procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu w zakresie, w jakim jest to absolutnie konieczne.
Zasadniczymi przesłankami, które powoduje natychmiastową konieczność udzielenia zamówienia są względy bezpieczeństwa ruchu na autostradzie A-1. W chwili obecnej pas ruchu na przedmiotowym odcinku, na którym zachodzi konieczność wykonania naprawy został wyłączony z ruchu i została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, co z kolei powoduje zagrożenie bezpieczeństwa i znaczną uciążliwość dla użytkowników infrastruktury drogowej.
Brak natychmiastowego podjęcia działań polegających na dokonaniu naprawy uszkodzonej dylatacji spowoduje wraz z upływem czasu jej dalszą degradację technologiczną. W tym miejscu należy zwrócić uwagę, iż ruch pojazdów, w tym w szczególności pojazdów z nadmiernym obciążeniem (przeciążanych) oraz z nadmierną prędkością zwiększa efekt dynamiczny oddziaływania na konstrukcję przedmiotowego obiektu mostowego, co w konsekwencji niewątpliwie przyczyni się do tego, iż realizacja zamówienia w późniejszym terminie będzie bezzasadna ponieważ upływ czasu spowoduje konieczność wymiany całego urządzenia dylatacyjnego, a to z kolei przełoży się na znaczny wzrost kosztów, które musiałby ponieść Zamawiający z tego tytułu.
W celu niedopuszczenia do ww. sytuacji, zachodzi konieczność natychmiastowego wykonania następującego zakresu robót dla naprawy urządzenia dylatacyjnego:
1.Demontaż wkładek neoprenowych, w celu eliminacji możliwości ich uszkodzenia na czas prowadzenia robót rozbiórkowych i spawalniczych. W tym, trwale usuniecie (1 szt.), uszkodzonej wkładki neoprenowej, wraz z jej odtworzeniem w urządzeniu dylatacyjnym.
2.Demontaż uszkodzonych łożysk obrotowych (4 szt.) i sprężyn sterujących (4 szt.)
zlokalizowanych na wspornikach beleczek trawersowych nr 4 i 5.
3.Wycięcie uszkodzonych obu beleczek pośrednich, odcinkami o długości max. 1,5 m.
4.Przygotowanie nowych (2 szt.) beleczek pośrednich na placu budowy, do wbudowania, poprzez wykonanie konstrukcji wsporczej.
5.Wykonanie prac spawalniczych polegających na wykonaniu styku spawanego metodą termitową. 6.Antykorozyjne zabezpieczenie, styków spawanych wraz z przyległymi powierzchniami, na których na skutek temperatury, uszkodzeniu uległy powłoki antykorozyjne.
7.Po wykonaniu powłok ochronnych, montaż wkładek neoprenowych wewnątrz zamków, beleczek urządzenia dylatacyjnego.
Zakres robót objęty przedmiotowym zamówieniem, jaki wskazano powyżej, jest zakresem niezbędnym i koniecznym do usunięcia powstałej awarii na estakadzie WA470.
3) Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów.
Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych dotychczasowych doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego oraz przetargu ograniczonego dla procedur podprogowych można wskazać, iż przeciętny czas trwania postępowania wynosi ok. 30-37 dni.
Również zgodnie z danymi zamieszczonymi w Sprawozdaniu Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2012r., wynikającymi z analizy ogłoszeń przeciętny czas trwania postępowania o wartości nie przekraczającej progów UE (ogłoszenia publikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych), liczony od daty publikacji ogłoszenia o zamówieniu do daty zawarcia umowy wskazanej w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia, w roku 2012 wyniósł 31 dni.
W podziale na pozostałe tryby wskaźnik ten kształtował się następująco: a) przetarg ograniczony - 60 dni, b) negocjacji z ogłoszeniem - 74 dni, c) dialog konkurencyjny - 76 dni, d) licytacja elektroniczna - 32 dni.
Nadmienić należy również, że w przypadku trybu negocjacji bez ogłoszenia przeciętny czas trwania procedury będzie wynosił ok. 30 dni.
Biorąc pod uwagę powyższe nawet najbardziej optymistyczny (szacowany) czas przeprowadzenia procedury - ze względu na czas realizacji przedmiotowego zamówienia (ok. 1 miesiąca) oznacza, że przeprowadzenie postępowania w innych trybach, zgodnie z ustawą Pzp nie jest możliwie. Zasadniczymi przesłankami, które powoduje natychmiastową konieczność udzielenia zamówienia i przesądzają o tym, że niemożliwe jest udzielenie zamówienia w innym trybie są:
a)Konieczność zapewnienia ciągłości bezpieczeństwa użytkowników infrastruktury drogowej.
b)Natychmiastowe wyeliminowanie skutków zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu.
c)Postępujący proces degradacji technologicznej urządzenia dylatacyjnego, który może przyczynić się do tego, że jego naprawa będzie bezzasadna i w konsekwencji nastąpi konieczność wymiany całego urządzenia dylatacyjnego, a to z kolei przełoży się na znaczny wzrost kosztów, które musiałby ponieść Zamawiający z tego tytułu. Z uwagi na powyższe przesłanki oraz uwzględniając okoliczności warunkujące natychmiastowy potrzebę udzielenia zamówienia, Zamawiający nie ma obiektywnej możliwości skorzystania z innego trybu udzielenia zamówienia, gdyż nie byłoby to adekwatne do zaistniałej sytuacji.

Podobne przetargi

492802 / 2013-11-29 - Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Katowickie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - Katowice (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
wybór wykonawcy realizującego naprawy i konserwacje instalacji monitoringu i telewizji satelitarno - naziemnej w zasobach mieszkaniowych Katowickiego TBS Sp. z o.o. w okresie do 31 grudnia 2017 (2 przetarg)

356286 / 2013-09-03 - Inny: Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa 4217 - Gliwice (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Serwisowanie bram garażowych w obiektach administrowanych przez SOI Tarnowskie Góry, SOI Opole i SOI Bytom

139544 / 2013-04-10 - Inny: Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. - Bytom (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Dostawa i wymiana 2 szt. klap zwrotnych DN300 PN64 w pompowni głównego odwadniania na poz. 410m - Ruch II Pompownie Stacjonarne - Pompownia Dębieńsko Zakładu Centralny Zakład Odwadniania Kopalń

227176 / 2009-07-07 - Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. - Wrzosowa (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Modernizacja oczyszczalni odcieku znajdującej się na terenie Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie

163077 / 2014-07-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Świadczenie usługi całodobowego pogotowia technicznego i świadczenie usługi konserwacji, drobnych napraw, remontów i usuwania awarii w zakresie branży elektrycznej w nieruchomościach stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała, a pozostających w zarządzie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej

396772 / 2011-11-25 - Uczelnia publiczna

Politechnika Częstochowska - Częstochowa (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Okresowe przeglądy, konserwacja i diagnostyka instalacji ochrony przeciwpożarowej, systemu oddymiania pionów klatek schodowych, instalacji oświetlenia ewakuacyjnego oraz dźwiękowego systemu ostrzegania w budynkach Politechniki Częstochowskiej

128879 / 2009-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Bieżące utrzymanie w sprawności techniczno-eksploatacyjnej przejść podziemnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza

275301 / 2013-12-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Górnicza - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Udostępnienie na rzecz Gminy do eksploatacji tymczasowego przejścia dla pieszych w poziomie szyn przez tory nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,10, 12, 14 w km 68,878 linii nr 62 Tunel - Sosnowiec w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, jako łącznika ul.Towarowej i ul.Transportowej w Dąbrowie Górniczej

388478 / 2012-10-09 - Inny: Instytucja kultury

Muzeum Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
<br>Przeprowadzenie prac konserwatorskich samochodu Fiat 126p ze zbiorów Muzeum Śląskiego w Katowicach

210107 / 2014-10-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dąbrowa Górnicza - Dąbrowa Górnicza (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Udostępnienie na rzecz Gminy do eksploatacji tymczasowego przejścia dla pieszych w poziomie szyn przez tory nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,10, 12, 14 w km 68,878 linii nr 62 Tunel - Sosnowiec w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, jako łącznika ul. Towarowej i ul.Transportowej w Dąbrowie Górniczej

249587 / 2014-12-02 - Podmiot prawa publicznego

Zakład Komunalny "PGM" - Chorzów (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Świadczenie usług polegających na zapewnieniu Pogotowia Awaryjnego w zasobach lokalowych i budynkach będących w zarządzie Z. K. PGM

119058 / 2016-05-12 - Inny: Spółka z o. o.

Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o. - Cieszyn (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
świadczenie usług konserwacji, drobnych napraw i usuwania awarii w zakresie branży wodno-kanalizacyjnej i gazowej na terenie nieruchomości pozostających w zarządzie Zakładu Budynków Miejskich w Cieszynie Spółka z o.o.

294679 / 2010-10-20 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sąd Okręgowy w Częstochowie - Częstochowa (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Świadczenie usług konserwatorskich i bieżącego utrzymania nieruchomości w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 23/35 i ul. Śląskiej 8 oraz obslugi centrali telefonicznej w budynku przy ul. Dąbrowskiego 23/35 - część E, F, G (nowy budynek)

188283 / 2015-12-22 - Podmiot prawa publicznego

Zakład Komunalny "PGM" - Chorzów (śląskie)
CPV: 508000003 (Różne usługi w zakresie naprawi konserwacji)
Świadczenie usług polegających na zapewnieniu Pogotowia Awaryjnego w zasobach lokalowych i budynkach będących w zarządzie Z. K. PGM