Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

52392 / 2016-03-09 - Administracja samorządowa / Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 52392

Data publikacji: 2016-03-09

Nazwa: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów

Ulica: al. Komisji Edukacji Narodowej 61

Numer domu: 61

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-777

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 443 71 01

Numer faxu: 22 443 71 02

Adres strony internetowej: www.ursynow.pl

Regon: 01525964000000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim rozbudowy Szkoły Podstawowej Nr 318 przy ul. Teligi 3 w Warszawie.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1.Przedmiot Zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim rozbudowy Szkoły Podstawowej Nr 318 przy ul. Teligi 3 w Warszawie.

Zakres opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim obejmuje:
Rozbudowa placówki obejmuje budowę jadalni, dużej świetlicy, siedmiu izb lekcyjnych, sali zajęć ruchowych (mała sala gimnastyczna) z szatnią, sanitariatami i pomieszczeniami pomocniczymi.
Przedmiot zamówienia należy wykonać, zgodnie z koncepcją rozbudowy Szkoły Podstawowej Nr 318 przy ul Teligi 3 w Warszawie z października 2015 r. opracowaną przez Firmę PRO ARTE Spółdzielnia Architektów.

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania z podziałem na 4 etapy n/w dokumentacji projektowo-kosztorysowej:
ETAP I
1)Dokumentacja geotechniczna,
2)Ekspertyza konstrukcyjna możliwości rozbudowy budynku szkoły,
3)Inwentaryzacja i waloryzacja zieleni,
4)Wizualizacja obiektu,

ETAP II
1)Wielobranżowy projekt budowlany rozbudowy części szkolnej z dobudową jadalni przy bloku żywienia i modernizacją kuchni, wymianą ścian zewnętrznych forum, wejściem dla osób niepełnosprawnych (istniejące wejście do administracji),
2)Projekt zagospodarowania działki z projektami boisk,
3)Informacja BIOZ,
4)Charakterystyka energetyczna budynku i analiza możliwości wykorzystania wysokoefektywnych systemów alternatywnego zaopatrzenia w energię i ciepło.

ETAP III
1)Projekt wykonawczy rozbudowy części szkolnej z dobudową jadalni przy bloku żywienia i modernizacją kuchni, wymianą ścian zewnętrznych forum, wejściem dla osób niepełnosprawnych (istniejące wejście do administracji) zawierający kompletną dokumentację w branżach:
a)branża architektoniczno - budowlana: - projekt architektury z kolorystyką elewacji - projekt konstrukcji - projekt aranżacji wnętrz - projekt detali architektonicznych;
b)branża sanitarna: projekty wewnętrznych instalacji wody zimnej i ciepłej, kanalizacji sanitarnej, deszczowej i technologicznej, instalacji grzewczych centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego, węzeł cieplny lub kotłownia, projekt instalacji wentylacji, projekt instalacji ppoż., projekty przyłączy do sieci;
c)branża elektryczna: - projekty przyłącza elektrycznego, oświetlenia zewnętrznego zrealizowanego na oprawach typu LED, instalacji wewnętrznych zasilania odbiorów siłowych, technologicznych oraz oświetlenia (preferowane LED) i gniazd wtykowych, instalacji odgromowej, instalacji w węźle cieplnym lub kotłowni;
d)branża teletechniczna: projekty instalacji przewodowej sieci logicznej komputerowej w wybranych pomieszczeniach wraz z routerem z wbudowanymi punktami dostępowymi Wi-Fi obejmującymi cały budynek, instalacji telefonicznej, instalacji nagłośnienia, instalacji sytemu sygnalizacji włamania, instalacji sygnalizacji pożaru (jeśli zajdzie taka konieczność), instalacji telewizji dozorowej CCTV oraz instalacji kontroli dostępu - zakres do uzgodnienia z Dyrektorem Szkoły.
2)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
3) Przedmiary robót,
4)Kosztorysy inwestorskie,
5)Opis przedmiotu zamówienia.

ETAP IV
Pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
a)projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do Zaproszenia, a także
b)koncepcja rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 318 przy ul. Teligi 3 w Warszawie stanowiąca załącznik nr 6 do Zaproszenia

Kody CPV: 712000008

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
712000000 (Usługi architektoniczne i podobne)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
712210003 (Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
712230007 (Usługi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
712400002 (Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
714000002 (Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: d;

zamowienie_pprawna: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b

zamowienie_uzasadnienie:
Podstawa prawna:
- art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b) ustawy Prawo zamówień publicznych:

Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1)Dostawy , usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę
b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów

Podstawa faktyczna:
Dr inż. arch. Jerzy Grochulski oraz mgr inż. arch. Stanisław Stefanowicz są autorami projektu budowy Szkoły Elementarnej (klasy I - III + przedszkole funkcjonującej obecnie jako Szkoła Podstawowa Nr 318 oraz Przedszkole Nr 352) przy ul. Teligi 3 w Warszawie (wykonanego we wszystkich fazach projektowych) z 1980 r.; projektu dobudowy sali gimnastycznej do szkoły j. w. z 2002 r. oraz projektu remontu łącznika prowadzącego do przedszkola - z 2006 r.
W/w architekci posiadają prawa autorskie osobiste do wszystkich wymienionych projektów. Majątkowe prawa autorskie do projektu pierwotnego wygasły, z uwagi na ich przejście z mocy prawa (art. 12 ustawy o Prawie autorskim z dnia 10 lipca 1952 roku) na podmiot zatrudniający architektów, którego dalsze losy prawne są nieznane i nie jest możliwe ustalenie, komu ostatecznie przypadły.
Autorskie prawa majątkowe dotyczące rozbudowy z roku 2002 zostały przy Spółdzielni PRO ARTE, której architekci - Jerzy Grochulski i Stanisław Stefanowicz są członkami.
Urząd Dzielnicy Ursynów zwrócił się z pisemną prośbą o przekazanie autorskich praw majątkowych w tym autorskich praw majątkowych zależnych do autorów projektów. W/w architekci nie wyrazili zgody na przekazanie praw autorskich oraz zadeklarowali na piśmie gotowość wykonania Projektu Budowlanego i Wykonawczego kolejnej rozbudowy Szkoły Podstawowej Nr 318 na podstawie autorskich analiz i koncepcji rozbudowy uzgodnionych z Dyrektorem Szkoły.
Urząd Dzielnicy Ursynów zwrócił się do Wydziału Prawnego o przygotowanie szczegółowej opinii prawnej dotyczącej legalności zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. B, rzeczoznawcy z poza Urzędu o analizę przedmiotowej sprawy oraz o opinię prawną do zewnętrznej kancelarii prawnej .
Zasadniczym problemem prawnym w kontekście Szkoły Podstawowej nr 318 jest brak autorskich praw majątkowych po stronie Urzędu Dzielnicy Ursynów dotyczących rozbudowy z lat 2002, które w wyniku braku odpowiednich rozwiązań umownych pozostały przy Spółdzielni PRO ARTE. Projektanci nie zdecydowali się na przekazanie autorskich praw majątkowych do rzeczonej modernizacji. Wyrazili natomiast gotowość do wykonania przeróbek według własnego projektu.
Koncepcja rozbudowy SP 318 obejmuje ingerencję w strukturę objętą modernizacją z roku 2002 - będącą odrębnym utworem, układ funkcjonalny części dobudowanej jest kontynuacją istniejącego ciągu szkolnego, na przedłużeniu korytarza prowadzącego z sektora szkolnego przez strefę sali gimnastycznej, do niezależnego wejścia od strony południowo-wschodniej. Planowana inwestycja stanowi rozbudowę istniejącego obiektu w konkretnym układzie urbanistycznym z jednostkowymi rozwiązaniami funkcjonalnymi i urbanistycznymi. A nadto wszelkie rozwiązania techniczne instalacyjne wymagają powiązania z istniejącymi instalacjami w obiektach oraz z istniejącą infrastrukturą techniczną. Tym samym nie istnieje możliwość uzyskania zamówienia od innych wykonawców w oparciu o rozwiązania gotowe, w tym chronione prawem autorskim.
Majątkowe prawa autorskie należą do kategorii praw wyłącznych, które podlegają ścisłej ochronie na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Naruszenie autorskich praw majątkowych wiąże się po stronie naruszyciela z odpowiedzialnością cywilną określoną w art. 79 Pr. Aut., jako żądanie naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, bądź żądania naprawienia w postaci dwukrotności stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia byłoby należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na korzystanie z utworu.
Art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych umożliwia udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, jeżeli została spełniona przynajmniej jedna z przesłanek wskazanych w rzeczonym przepisie.
W analizowanym stanie faktycznym zastosowanie będzie miała norma wyrażona w ust. 1 pkt 1 lit. b)
Art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b) PZP
1. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów.
Zacytowany przepis odnosi się do sytuacji, w której brak jest możliwości udzielenia zamówienia w preferowanym przez Ustawodawcę trybie przetargu, z uwagi na ochronę praw wyłącznych przysługujących dostawcy usług.
W analizowanym stanie faktycznym prawa wyłączne podlegające ochronie, mają postać autorskich praw majątkowych przysługujących architektom, którzy dokonali modernizacji budynku szkoły nr 318 w 2002 roku.
Kwestią problematyczną w orzecznictwie KIO oraz wypowiedziach doktrynalnych, w kontekście zastosowania trybu z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) jest wykładnia przesłanek zawartych w tym przepisie.
Brzmienie literalne wskazuje na konieczność wystąpienia dwóch okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone wyłącznie przez jednego wykonawcę,
2) powyższe wynika z przysługujących wykonawcy praw wyłącznych, którym przysługuje ochrona, na podstawie odrębnych przepisów.
Przesłanka możliwości wykonania danego świadczenia przez jednego wykonawcę musi mieć ponadto charakter obiektywnie trwały i nie dający się usunąć.
Z uwagi na brak przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworu oraz brak następstwa prawnego, które jest nieprzezwyciężalne, aby można było skorzystać z przesłanki konieczności, we wskazanym zakresie, nie jest możliwe otwarcie procedury przetargowej. Konieczne jest udzielenie dotychczasowym projektantom zamówienia w trybie z wolnej ręki.
Ma na to wpływ przede wszystkim, brak stosownych postanowień umownych o przeniesieniu autorskich praw majątkowych, w umowie o wykonanie prac projektowych modernizacji z 2002 roku, przy której podpisaniu Zamawiający nie uczestniczył, a które dawałyby oparcie w możliwości skorzystania z procedury przetargu.
Tym samym należy stwierdzić, że przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. b) ustawy PZP - przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, są w tym przypadku wyczerpane.

Nazwa wykonawcy: Spółdzielnia Architektów PRO ARTE

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Narbutta 42 lok. 10

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-541

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Podobne przetargi

217179 / 2014-10-15 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712000008 ()
Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie pn. Modernizacja węzłów sanitarnych i wentylacji korytarzy Polikliniki blok A

195797 / 2014-09-15 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712000008 ()
Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie pn. Modernizacja węzłów sanitarnych i wentylacji korytarzy Polikliniki blok A