Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

92768 / 2010-04-02 - Administracja samorzÄ…dowa / UrzÄ…d Gminy (Jaworze)

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową kanalizacji sanitarnej w Gminie Jaworze dla Etapu I, II, III

Opis zamówienia

Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową kanalizacji sanitarnej w Gminie Jaworze dla Etapu I, II, III
Projekt obejmuje budowę 37,4 km kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, będzie on realizowany na terenie Gminy Jaworze w trzech etapach:
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Jaworze - Etap I
- Obszar Jaworze Średnie ul. Średnia do ul. Wapienickiej,
- Obszar Jaworze Średnie po południowej stronie ul. Wapienickiej,
- Obszar ul. Chabrowej, ul. Zielonej,
- Obszar ul. Tulipanowej i ul. Wypoczynkowej
Zestawienie długości dla etapu I:
- Kolektory ø 315 PVC - 226,00 mb
- Kolektory ø 200 PVC - 11 571,00 mb
- Kolektory ø 160 PVC - 314,20 mb
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Jaworze - Etap II
- Obszar Jaworze Średnie ul. Kolonia Dolna, Górna i przyległe
- Obszar Jaworze Dolne ul. Cyprysowa i Pod Młyńską Kępą
- Obszar ul. Rumiankowa
Zestawienie długości dla etapu II:
- Kolektory ø 315 PVC - 523,30 mb
- Kolektory ø 200 PVC - 12 165,90 mb
- Kolektory ø 160 PVC - 392,40 mb
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Jaworze - Etap III
- Obszar Jaworze Nałęże ul. Cisowa i ul. Myśliwska
- Obszar ul. Południowa
- Obszar ul. Leszczynowa
Zestawienie długości dla etapu III:
- Kolektory ø 315 PVC - 1 280,60 mb
- Kolektory ø 200 PVC - 10 689,30 mb
- Kolektory ø 160 PVC - 253,40 mb
Do obowiązków Inspektora Nadzoru należy:
Prowadzenie pełnego wielopoziomowego nadzoru inwestorskiego tj. w zakresie technicznym, terminowym, finansowym i sprawozdawczym nad robotami, w szczególności w zakresie zgodnym z wymaganiami Polskiego Prawa Budowlanego i przepisów w tym zakresie obowiązujących. Nadzór powinien być prowadzony przez specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami prawa polskiego.
Systematyczne monitorowanie i dokumentowanie postępów w realizacji Projektu zgodnie z dokumentacją techniczną, dokumentami przetargowymi oraz zatwierdzonymi harmonogramami oraz informowanie JRP o wszelkich kwestiach, które mogą zagrażać zakończeniu projektu oraz zaproponowanie programów naprawczych.
Sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów finansowych i rzeczowych całego Projektu jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem robót.
Organizowanie i prowadzenie narad technicznych - rad budowy, problemowych i innych spotkań przy współudziale JRP, które będą prowadzone w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu oraz przygotowywanie notatek i raportów w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót. W spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w Projekt. Inspektor nadzoru będzie brał także udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego po uzgodnień terminu z JRP.
Rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót.
Ocena, aprobata bądź odrzucenie wszystkich próśb Wykonawcy zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym. Wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy, jego czas trwania lub cenę wymagają pisemnej zgody Zamawiającego i powinny być konsultowane z JRP.
Weryfikowanie, analizowanie i zatwierdzanie do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę w związku z realizacją umowy z Wykonawcą, przy współudziale JRP.
W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych Inspektor nadzoru jest odpowiedzialny za uzgodnienie sposobu postępowania z Zamawiającym. Inspektor nadzoru ocenia przesłanki zawarcia aneksu do umowy z Wykonawcą robót.
W przypadku zaistnienia konieczności zawarcia aneksu, występuje na piśmie
z takim wnioskiem do kierownika JRP, wraz z jego uzasadnieniem i szczegółowym udokumentowaniem.
W przypadku konieczności wykonania przez Wykonawcę robót dodatkowych lub zamiennych, Inspektor nadzoru sporządzi Protokół negocjacji, zawierający uzgodnione z Wykonawcą ceny, odpowiednio dla robót dodatkowych i/lub robót zamiennych. Protokół negocjacji stanowi załącznik do Protokołu konieczności. Wniosek o roboty dodatkowe wraz z Protokołem konieczności, Protokołem negocjacji i innymi dokumentami Inspektor nadzoru niezwłocznie przekazuje Kierownikowi JRP.
Udzielanie regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, czynnego uczestniczenia we wszelkich kontrolach jakim zostanie poddany Zamawiający w obszarze realizacji projektu o czym Wykonawca będzie informowany pisemnie.
Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych elementów, a w szczególności zapobiega zastosowaniu materiałów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania. Sprawdzanie czy wszystkie używane materiały posiadają świadectwa i certyfikaty jakości.
Sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających wraz z prowadzeniem dokumentacji fotograficznej przekazywanej sukcesywnie JRP. Dodatkowo uczestniczy w odbiorach częściowych i końcowym wraz z przedstawicielem eksploatatora sieci AQUA S.A sporządza protokoły odbioru.
Wydawanie kierownikowi budowy poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania wyrobów oraz urządzeń technicznych.
Zawieszenie robót w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne.
Dostarczanie wykonawcy robót dokumentacji technicznej robót (wykonanej samemu lub zleconej projektantowi - na własny koszt) rozwiązań dodatkowych i zamiennych w przypadku gdy okaże się one niezbędne.
Weryfikowanie obmiarów każdego etapu robót, a przyjęta metodologia musi być zgodna
z przedmiarami robót oraz specyfikacją wykonania i odbioru robót oraz pomoc w weryfikacji i bieżącej aktualizacji harmonogramu realizacji projektu.
Inspektor nadzoru jest odpowiedzialny za otrzymywanie od Wykonawcy rozliczeń, oraz weryfikowanie tych rozliczeń.
Ścisła współpraca z MAO, Jednostką Realizującą Projekt oraz głównym księgowym Zamawiającego i dostarczanie wszystkich niezbędnych, żądanych dokumentów dotyczących rozliczeń, oraz kwalifikowalności środków zgodnie z procedurami rozliczeniowymi oraz Dostarczanie Zamawiającemu wszystkich raportów zgodnie z procedurami sprawozdawczymi Instytucji Zarządzającej - Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Instytucji Pośredniczącej - Ministerstwa Środowiska i Instytucji Wdrażającej - Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
Na wniosek MAO Inspektor nadzoru bierze udział w kontrolach zewnętrznych projektu, udziela wyjaśnień i informacji
Przedkładanie Zamawiającemu poprzez JAP wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót w trakcie realizacji zadania.
Sprawdzanie i zatwierdzanie w porozumieniu z Zamawiającym dokumentacji powykonawczej w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej sporządzonej przez Wykonawcę.
Nadzorowanie wszystkich prób związanych z odbiorem technicznym i rozruchem technologicznym sieci realizowanej w ramach projektu. Wszystkie koszty prób będą pokryte przez Wykonawcę robót. Inspektor nadzoru jest zobowiązany do uczestniczenia w próbach końcowych. Oraz przygotowanie kompletu dokumentów dla eksploatatora sieci AQUA S.A. w celu możliwości użytkowania.
Dokonanie końcowego rozliczenia Projektu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych. Zamawiający udostępni Inspektorowi nadzoru dokumenty niezbędne do końcowego rozliczenia Projektu.
W przypadku zaistnienia nie przewidzianych okoliczności dotyczących realizacji przebiegu planowanej trasy kanalizacji sanitarnej wykonanie dokumentacji zastępczej (wraz z uzgodnieniami) odcinków trasy kanalizacji sanitarnej, na której zaistniały przeszkody uniemożliwiające wykonanie robót zgodnie z projektami pierwotnymi. Sporządzanie kosztorysów na ewentualne roboty dodatkowe, zamienne i uzupełniające powstałe w trakcie realizacji robót.
Sporządzenie dokumentacji z przeglądów gwarancyjnych obejmujących: wykaz usterek i wad, wskazanie przyczyn powstania usterek i podanie zaleceń odnośnie ich usunięcia, sporządzenie kalkulacji (kosztorysu ) dot. powstałych usterek i wad.
Inspektor nadzoru po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykona wszystkie inne czynności, nie wymienione w umowie z Wykonawcą , które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji Projektu
Podczas okresu zgłaszania wad:
Po zakończeniu robót, podczas zgłaszania wad, Inspektor nadzoru będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów.
W szczególności zadania te obejmują:
regularne kontrole prawidłowości usuwania wad przez Wykonawcę,
wydanie Świadectwa Wykonania i sprawdzenie Końcowego oświadczenia Wykonawcy,
przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności,
uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy,
zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń i ewentualnej kwoty zatrzymanej po terminie zgłaszania wad.
Inspektor nadzoru samodzielnie zapewni sobie sprzęt do realizacji jego zadań wynikających z umowy.
Obowiązki w zakresie sprawozdawczości
Inspektor nadzoru składa JRP raporty z postępu robót zgodnie
z Wytycznymi w zakresie sprawozdawczości Programu Operacyjnego Infrastruktura
i Środowisko:
Przygotowanie materiałów do sprawozdania miesięcznego (wg wzoru udostępnionego przez JRP) składane w terminie do 5 dnia miesiąca następnego po miesiącu raportowanym w wersji papierowej oraz elektronicznej.
Przygotowanie materiałów do wniosku o płatność końcową (wg wzoru udostępnionego przez JRP) składane w terminie 30 dni od zakończenia robót w wersji papierowej oraz elektronicznej.
Przygotowywanie materiałów do wniosku o płatność, co najmniej raz na trzy miesiące zgodnie z zatwierdzony harmonogramem przedstawianym przez Beneficjenta w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia okresu sprawozdawczego w wersji papierowej oraz elektronicznej (wg wzoru wniosku o płatność zgodnie z załącznikiem nr 1 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości PO IiŚ.
Inspektor nadzoru zobowiązany jest do sporządzania dodatkowych dokumentów wymaganych od Beneficjenta przez Instytucję Zarządzającą - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Instytucję Pośrednicząca - Ministerstwo Środowiska i Instytucję Wdrażającą - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Odpowiedzialność Inspektora nadzoru
Inspektor działa zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami przekazanymi mu przez Zamawiającego w warunkach kontraktowych zamieszczonych w Umowach na roboty i niniejszej SIWZ.
Inspektor nie ma żadnego upoważnienia do zwolnienia Wykonawców
z jakichkolwiek jego obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z umowy na roboty.
Inspektor nie ma żadnego upoważnienia do przyznania jakiegokolwiek odcinka robót innym Wykonawcom.
Inspektor ma upoważnienie do aprobat projektów i dokumentów budowy przygotowanych przez Wykonawców, jednakże takie upoważnienie musi być uprzednio uzyskane w formie pisemnej od Zamawiającego.
Wynagrodzenie Inspektora Nadzoru
Proponowane wynagrodzenie powinno być podane jako kwota brutto (w złotych) w rozbiciu na wartość netto i należny podatek VAT. W wysokości w/w wynagrodzenia należy skalkulować wszelkie możliwe do przewidzenia koszty związane z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru (np. dojazdy na plac budowy itp.). Zamawiający nie przewiduje żadnego dodatkowego wynagrodzenia związanego z pełnieniem funkcji Inspektora Nadzoru.Zamawiający dopuszcza wystawianie faktur częściowych, (po wystawieniu faktur Wykonawcy robót budowlanych)
faktura częściowa raz na trzy miesiące do ostatniego dnia danego miesiąca
faktura końcowa po zakończeniu i odebraniu całego przedmiotu zamówienia.
Termin płatności wynosi 21 dni kalendarzowych, licząc od daty doręczenia jej Zamawiającemu przez Wykonawcę.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 92768

Data publikacji: 2010-04-02

Nazwa: Urząd Gminy

Ulica: ul. Zdrojowa 82

Numer domu: 82

Miejscowość: Jaworze

Kod pocztowy: 43-384

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 033 8172195

Regon: 07001422300000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową kanalizacji sanitarnej w Gminie Jaworze dla Etapu I, II, III

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową kanalizacji sanitarnej w Gminie Jaworze dla Etapu I, II, III
Projekt obejmuje budowę 37,4 km kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, będzie on realizowany na terenie Gminy Jaworze w trzech etapach:
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Jaworze - Etap I
- Obszar Jaworze Średnie ul. Średnia do ul. Wapienickiej,
- Obszar Jaworze Średnie po południowej stronie ul. Wapienickiej,
- Obszar ul. Chabrowej, ul. Zielonej,
- Obszar ul. Tulipanowej i ul. Wypoczynkowej
Zestawienie długości dla etapu I:
- Kolektory ø 315 PVC - 226,00 mb
- Kolektory ø 200 PVC - 11 571,00 mb
- Kolektory ø 160 PVC - 314,20 mb
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Jaworze - Etap II
- Obszar Jaworze Średnie ul. Kolonia Dolna, Górna i przyległe
- Obszar Jaworze Dolne ul. Cyprysowa i Pod Młyńską Kępą
- Obszar ul. Rumiankowa
Zestawienie długości dla etapu II:
- Kolektory ø 315 PVC - 523,30 mb
- Kolektory ø 200 PVC - 12 165,90 mb
- Kolektory ø 160 PVC - 392,40 mb
Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Jaworze - Etap III
- Obszar Jaworze Nałęże ul. Cisowa i ul. Myśliwska
- Obszar ul. Południowa
- Obszar ul. Leszczynowa
Zestawienie długości dla etapu III:
- Kolektory ø 315 PVC - 1 280,60 mb
- Kolektory ø 200 PVC - 10 689,30 mb
- Kolektory ø 160 PVC - 253,40 mb
Do obowiązków Inspektora Nadzoru należy:
Prowadzenie pełnego wielopoziomowego nadzoru inwestorskiego tj. w zakresie technicznym, terminowym, finansowym i sprawozdawczym nad robotami, w szczególności w zakresie zgodnym z wymaganiami Polskiego Prawa Budowlanego i przepisów w tym zakresie obowiązujących. Nadzór powinien być prowadzony przez specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami prawa polskiego.
Systematyczne monitorowanie i dokumentowanie postępów w realizacji Projektu zgodnie z dokumentacją techniczną, dokumentami przetargowymi oraz zatwierdzonymi harmonogramami oraz informowanie JRP o wszelkich kwestiach, które mogą zagrażać zakończeniu projektu oraz zaproponowanie programów naprawczych.
Sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów finansowych i rzeczowych całego Projektu jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem robót.
Organizowanie i prowadzenie narad technicznych - rad budowy, problemowych i innych spotkań przy współudziale JRP, które będą prowadzone w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu oraz przygotowywanie notatek i raportów w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót. W spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w Projekt. Inspektor nadzoru będzie brał także udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego po uzgodnień terminu z JRP.
Rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót.
Ocena, aprobata bądź odrzucenie wszystkich próśb Wykonawcy zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym. Wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy, jego czas trwania lub cenę wymagają pisemnej zgody Zamawiającego i powinny być konsultowane z JRP.
Weryfikowanie, analizowanie i zatwierdzanie do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę w związku z realizacją umowy z Wykonawcą, przy współudziale JRP.
W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych Inspektor nadzoru jest odpowiedzialny za uzgodnienie sposobu postępowania z Zamawiającym. Inspektor nadzoru ocenia przesłanki zawarcia aneksu do umowy z Wykonawcą robót.
W przypadku zaistnienia konieczności zawarcia aneksu, występuje na piśmie
z takim wnioskiem do kierownika JRP, wraz z jego uzasadnieniem i szczegółowym udokumentowaniem.
W przypadku konieczności wykonania przez Wykonawcę robót dodatkowych lub zamiennych, Inspektor nadzoru sporządzi Protokół negocjacji, zawierający uzgodnione z Wykonawcą ceny, odpowiednio dla robót dodatkowych i/lub robót zamiennych. Protokół negocjacji stanowi załącznik do Protokołu konieczności. Wniosek o roboty dodatkowe wraz z Protokołem konieczności, Protokołem negocjacji i innymi dokumentami Inspektor nadzoru niezwłocznie przekazuje Kierownikowi JRP.
Udzielanie regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, czynnego uczestniczenia we wszelkich kontrolach jakim zostanie poddany Zamawiający w obszarze realizacji projektu o czym Wykonawca będzie informowany pisemnie.
Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych elementów, a w szczególności zapobiega zastosowaniu materiałów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania. Sprawdzanie czy wszystkie używane materiały posiadają świadectwa i certyfikaty jakości.
Sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających wraz z prowadzeniem dokumentacji fotograficznej przekazywanej sukcesywnie JRP. Dodatkowo uczestniczy w odbiorach częściowych i końcowym wraz z przedstawicielem eksploatatora sieci AQUA S.A sporządza protokoły odbioru.
Wydawanie kierownikowi budowy poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania wyrobów oraz urządzeń technicznych.
Zawieszenie robót w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne.
Dostarczanie wykonawcy robót dokumentacji technicznej robót (wykonanej samemu lub zleconej projektantowi - na własny koszt) rozwiązań dodatkowych i zamiennych w przypadku gdy okaże się one niezbędne.
Weryfikowanie obmiarów każdego etapu robót, a przyjęta metodologia musi być zgodna
z przedmiarami robót oraz specyfikacją wykonania i odbioru robót oraz pomoc w weryfikacji i bieżącej aktualizacji harmonogramu realizacji projektu.
Inspektor nadzoru jest odpowiedzialny za otrzymywanie od Wykonawcy rozliczeń, oraz weryfikowanie tych rozliczeń.
Ścisła współpraca z MAO, Jednostką Realizującą Projekt oraz głównym księgowym Zamawiającego i dostarczanie wszystkich niezbędnych, żądanych dokumentów dotyczących rozliczeń, oraz kwalifikowalności środków zgodnie z procedurami rozliczeniowymi oraz Dostarczanie Zamawiającemu wszystkich raportów zgodnie z procedurami sprawozdawczymi Instytucji Zarządzającej - Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Instytucji Pośredniczącej - Ministerstwa Środowiska i Instytucji Wdrażającej - Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
Na wniosek MAO Inspektor nadzoru bierze udział w kontrolach zewnętrznych projektu, udziela wyjaśnień i informacji
Przedkładanie Zamawiającemu poprzez JAP wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót w trakcie realizacji zadania.
Sprawdzanie i zatwierdzanie w porozumieniu z Zamawiającym dokumentacji powykonawczej w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej sporządzonej przez Wykonawcę.
Nadzorowanie wszystkich prób związanych z odbiorem technicznym i rozruchem technologicznym sieci realizowanej w ramach projektu. Wszystkie koszty prób będą pokryte przez Wykonawcę robót. Inspektor nadzoru jest zobowiązany do uczestniczenia w próbach końcowych. Oraz przygotowanie kompletu dokumentów dla eksploatatora sieci AQUA S.A. w celu możliwości użytkowania.
Dokonanie końcowego rozliczenia Projektu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych. Zamawiający udostępni Inspektorowi nadzoru dokumenty niezbędne do końcowego rozliczenia Projektu.
W przypadku zaistnienia nie przewidzianych okoliczności dotyczących realizacji przebiegu planowanej trasy kanalizacji sanitarnej wykonanie dokumentacji zastępczej (wraz z uzgodnieniami) odcinków trasy kanalizacji sanitarnej, na której zaistniały przeszkody uniemożliwiające wykonanie robót zgodnie z projektami pierwotnymi. Sporządzanie kosztorysów na ewentualne roboty dodatkowe, zamienne i uzupełniające powstałe w trakcie realizacji robót.
Sporządzenie dokumentacji z przeglądów gwarancyjnych obejmujących: wykaz usterek i wad, wskazanie przyczyn powstania usterek i podanie zaleceń odnośnie ich usunięcia, sporządzenie kalkulacji (kosztorysu ) dot. powstałych usterek i wad.
Inspektor nadzoru po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykona wszystkie inne czynności, nie wymienione w umowie z Wykonawcą , które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji Projektu
Podczas okresu zgłaszania wad:
Po zakończeniu robót, podczas zgłaszania wad, Inspektor nadzoru będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów.
W szczególności zadania te obejmują:
regularne kontrole prawidłowości usuwania wad przez Wykonawcę,
wydanie Świadectwa Wykonania i sprawdzenie Końcowego oświadczenia Wykonawcy,
przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności,
uczestnictwo w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy,
zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń i ewentualnej kwoty zatrzymanej po terminie zgłaszania wad.
Inspektor nadzoru samodzielnie zapewni sobie sprzęt do realizacji jego zadań wynikających z umowy.
Obowiązki w zakresie sprawozdawczości
Inspektor nadzoru składa JRP raporty z postępu robót zgodnie
z Wytycznymi w zakresie sprawozdawczości Programu Operacyjnego Infrastruktura
i Środowisko:
Przygotowanie materiałów do sprawozdania miesięcznego (wg wzoru udostępnionego przez JRP) składane w terminie do 5 dnia miesiąca następnego po miesiącu raportowanym w wersji papierowej oraz elektronicznej.
Przygotowanie materiałów do wniosku o płatność końcową (wg wzoru udostępnionego przez JRP) składane w terminie 30 dni od zakończenia robót w wersji papierowej oraz elektronicznej.
Przygotowywanie materiałów do wniosku o płatność, co najmniej raz na trzy miesiące zgodnie z zatwierdzony harmonogramem przedstawianym przez Beneficjenta w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia okresu sprawozdawczego w wersji papierowej oraz elektronicznej (wg wzoru wniosku o płatność zgodnie z załącznikiem nr 1 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości PO IiŚ.
Inspektor nadzoru zobowiązany jest do sporządzania dodatkowych dokumentów wymaganych od Beneficjenta przez Instytucję Zarządzającą - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Instytucję Pośrednicząca - Ministerstwo Środowiska i Instytucję Wdrażającą - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Odpowiedzialność Inspektora nadzoru
Inspektor działa zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami przekazanymi mu przez Zamawiającego w warunkach kontraktowych zamieszczonych w Umowach na roboty i niniejszej SIWZ.
Inspektor nie ma żadnego upoważnienia do zwolnienia Wykonawców
z jakichkolwiek jego obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z umowy na roboty.
Inspektor nie ma żadnego upoważnienia do przyznania jakiegokolwiek odcinka robót innym Wykonawcom.
Inspektor ma upoważnienie do aprobat projektów i dokumentów budowy przygotowanych przez Wykonawców, jednakże takie upoważnienie musi być uprzednio uzyskane w formie pisemnej od Zamawiającego.
Wynagrodzenie Inspektora Nadzoru
Proponowane wynagrodzenie powinno być podane jako kwota brutto (w złotych) w rozbiciu na wartość netto i należny podatek VAT. W wysokości w/w wynagrodzenia należy skalkulować wszelkie możliwe do przewidzenia koszty związane z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru (np. dojazdy na plac budowy itp.). Zamawiający nie przewiduje żadnego dodatkowego wynagrodzenia związanego z pełnieniem funkcji Inspektora Nadzoru.Zamawiający dopuszcza wystawianie faktur częściowych, (po wystawieniu faktur Wykonawcy robót budowlanych)
faktura częściowa raz na trzy miesiące do ostatniego dnia danego miesiąca
faktura końcowa po zakończeniu i odebraniu całego przedmiotu zamówienia.
Termin płatności wynosi 21 dni kalendarzowych, licząc od daty doręczenia jej Zamawiającemu przez Wykonawcę.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/09/2013

Informacja na temat wadium:
Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 10 000 PLN
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu - przelew na rachunek zamawiającego,
Bank Spółdzielczy w Jasienicy. Numer konta : 87 8117 00030012 0261 2000 0030
Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)
Zamawiający zwraca wadium:
wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a,
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano,
zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Wiedza i doświadczenie:
Warunek wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu prac
wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli w tych latach Wykonawca w ramach
jednej umowy wykaże się pełnieniem funkcji inspektora nadzoru na zrealizowanych
lub realizowanych inwestycjach z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o łącznej
długości sieci nie mniejszej niż 20 km. (Załącznik Nr 3 do SIWZ)

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia zostanie oceniony na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca oświadczy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają :
inspektor nadzoru branża sanitarna - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: doświadczenie ogólne co najmniej 3 lata w podobnych zadaniach 2 lata,inspektor nadzoru branża drogowa - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:doświadczenie ogólne co najmniej 3 lata w podobnych zadaniach 2 lata
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sytuacja ekonomiczna:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż
200 000,00 PLN, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na w/w kwotę.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
W celu potwierdzenia iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty :
a) Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do SIWZ), zawierający m.in. :
- oświadczenie o zapoznaniu się ze SIWZ wraz ze wszystkimi załącznikami (w tym
projekt umowy) i przyjęciu ich bez zastrzeżeń oraz o uznaniu się za związanymi
określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania,
- oświadczenie o przyjęciu : terminu płatności i terminu związania ofertą
- oświadczenie o udzieleniu gwarancji oraz rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia.
b) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy (Załącznik Nr 2 do SIWZ), a także - o ile wynika to ze złożonego
oświadczenia - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
c) W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
d) Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw.
e) Wykaz wykonanych w ostatnim okresie 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
w ramach jednej umowy wykonawca wykaże się pełnieniem funkcji inspektora
nadzoru na zrealizowanych lub realizowanych inwestycjach z zakresu gospodarki
wodno-ściekowej o łącznej długości sieci nie mniejszej niż 20 km. (Załącznik Nr 3
do SIWZ) oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
g) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadających :
co najmniej uprawnienia budowlane (o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi lub w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, i jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego -wymagana 1 osoba
co najmniej uprawnienia budowlane (o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi lub w specjalności drogowej i jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego - wymagana 1 osoba, (Załącznik Nr 4 do SIWZ)
h) Opłacona polisa ubezpieczeniowa od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 PLN, a w przypadku jej braku inny
dokument potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na w/w kwotę.
W celu potwierdzenia, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania z powodów,o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, należy przedłożyć następujące dokumenty :
a) Oświadczenie zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składanie ofert (warunek aktualności spełniać będzie również dokument wystawiony z datą wcześniejszą, lecz odpowiednio potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
c) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub
społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty, o których mowa wyżej, należy przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.
W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum/spółkę cywilną muszą zostać spełnione następujące wymagania:
a) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunki wynikające z art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy muszą być spełnione oddzielnie przez każdego z wykonawców składających ofertę, natomiast warunki wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 2-4 (warunki materialne lub warunki potwierdzające zdolność wykonawcy do wykonania przedmiotowego zamówienia) mogą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Złożone przez Wykonawców ubiegających się o zamówienie oświadczenia, o których mowa wyżej powinny potwierdzać spełnianie warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp.
b) oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich partnerów,
c) wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami,
d) jeden z partnerów konsorcjum zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do reprezentowania wszystkich uczestników konsorcjum w postępowaniu albo do reprezentowania wszystkich uczestników konsorcjum w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego (załączyć umowę konsorcjum i pełnomocnictwo),
e) zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez partnera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie konsorcjum.
Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z §4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817) w sprawie rodzajów dokumentów,jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.
Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.jaworze.bip.info.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy 43-384 Jaworze, ul. Zdrojowwa 82, pokój nr. 203

Data składania wniosków, ofert: 15/04/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Urząd Gminy 43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82, pokój nr.103

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Inwestycja realizowana jest ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Kody CPV: 721520000

Zmiana umowy:
Zawarte są w Załączniku Nr 6 do SIWZ - Projekt umowy
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach :
Zmiany ogólne.
Możliwa jest :
a) zmiana adresu siedziby ZamawiającegoWykonawcy;
b) zmiana osób występujących po stronie ZamawiającegoWykonawcy
Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy :
Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeśli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego :
a) przekazanie terenu budowy;
b) przekazanie dokumentów budowy.
Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie wznowienie robót, ze względu na :
a) istotne braki lub błędy w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa;
b) uzasadnione zmiany w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanego przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany są korzystne dla Zamawiającego;
c) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie i decyzje;
d) uwarunkowanie społeczne (petycje, protesty);
e) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości;
f) technologię wykonywania robót;
g) zmiany stanu prawnego;
h) warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć;
i) niesprzyjające warunki atmosferyczne;
j) działania sił natury uznane za stan klęski żywiołowej;
k) działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;
l) wykopalisk, odkryć archeologicznych, lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca
Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeśli
przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zmiany rzutujące na wynagrodzenie.
Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług VAT.
Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy :
a) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron
wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności;
b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności;
c) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.

Podobne przetargi

120858 / 2010-04-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Jaworze (śląskie)
CPV: 721520000 ()
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad budową kanalizacji sanitarnej w Gminie Jaworze dla Etapu I, II, III