Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

228309 / 2012-10-26 - Administracja samorządowa / Wójt Gminy Kamienica Polska (Kamienica Polska)

Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole.
W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich.
Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe.
Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli.
Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie.
Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę:
1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie.
2. Prawdy i mity na temat genialności.
3. Jak kształtować inteligencję.
4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców.
5. Analiza transakcyjna:
- deficyt uwagi,
- bierna i otwarta agresja,
- skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu,
- trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy.
6. Co to są emocje:
- jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy,
- procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami,
- bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka.
7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych.
8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu.
9. Zabawy rozwijające inteligencję językową.
10. Zabawy z liczbami.
11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową.
12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną.
13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię.
14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych.
15. Przegląd skryptów trenerskich.
16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin.
Z następującej tematyki:
Dzień pierwszy:
1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego.
2. Fenomenologia mózgu ludzkiego.
3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci.
4. Czytanie.
5. Co to jest czytanie.
6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku.
7. Społeczeństwo w Erze Informacji.
8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji.
9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia?
10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka.
11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie.
12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem.
13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu.
14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli.
15. Fizjologia pracy oka podczas czytania.
16. Metody czytania dzieciom.
17. Realizacja Programu Edukacyjnego:
- omówienie materiałów trenerskich,
- rozpisanie ważnych elementów zajęć,
- kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji,
- zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach,
18. Gry utrwalające dla rodziców.
Dzień drugi:
1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze:
- fizjologia procesu uczenia się,
- schemat obiegu informacji w mózgu,
- mózg, ciało i informacja (percepcja),
- zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci,
- wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko),
2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia:
- 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia,
- skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko,
- metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia.
3. Cykle życia:
- inspiracja,
- kryzys,
- stabilizacja.
4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka.
5. Potrzeba dotyku:
- zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne,
- metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica,
- rozruch i ruch rozwijający w Programie.
6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie.
7. Rola pacynki w realizacji Programu.
8. List i eksperymenty:
- rola eksperymentu w Programie,
- listy i zaangażowanie dzieci w zadania,
- listy i wprowadzenie dzieci w rolę.
9. Plastrony - teoria i praktyka.
10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci.
11. Informacje, których potrzebują rodzice.
12. Przegląd skryptów trenerskich.
13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego.
Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy.
Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem.
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu :
1. dla nauczycieli:
- kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć,
- skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia,
- wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki),
- wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia,
- dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci,
- wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia
2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia
3. dla każdego dziecka:
- 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego
- 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2,
- 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart.
- formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek,
- kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce,
- zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość.
Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów):
1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi:
- 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami,
- 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska,
- 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g/m2),
- 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2
Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych.
2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak:
- szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp.,
- termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza
Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej
3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in:
- substancje chemiczne,
- artykuły spożywcze,
- nasiona.
Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci.
4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii.
5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić:
- okular 10x 16x,
- mikrowylęgarnia,
- przyrząd do ciecia preparatów
- 2 szkiełka z 6 preparatami
- 4 fiolki
- 2 menzurki 10 ml
- 12 szkiełek podstawowych
- 12 szkiełek nakrywkowych
- lupa o powiększeniu 3x 6x
- szalka Petriego ze szkłem powiększającym
- 12 etykiet do znakowania preparatów,
- pęseta
- igła
- szpatułka,
- mieszadełko,
- skalpel
- nożyczki,
- pipetka,
- pojemnik na akcesoria,
- instrukcja,
- zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii.
Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 228309

Data publikacji: 2012-10-26

Nazwa: Wójt Gminy Kamienica Polska

Ulica: ul. M. Konopnickiej 12

Numer domu: 12

Miejscowość: Kamienica Polska

Kod pocztowy: 42-260

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 034 3273338 w. 33, 3273524

Numer faxu: 034 3273149

Regon: 00053728900000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.

Rodzaj zamówienia: D

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole.
W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich.
Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe.
Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli.
Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie.
Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę:
1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie.
2. Prawdy i mity na temat genialności.
3. Jak kształtować inteligencję.
4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców.
5. Analiza transakcyjna:
- deficyt uwagi,
- bierna i otwarta agresja,
- skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu,
- trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy.
6. Co to są emocje:
- jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy,
- procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami,
- bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka.
7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych.
8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu.
9. Zabawy rozwijające inteligencję językową.
10. Zabawy z liczbami.
11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową.
12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną.
13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię.
14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych.
15. Przegląd skryptów trenerskich.
16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin.
Z następującej tematyki:
Dzień pierwszy:
1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego.
2. Fenomenologia mózgu ludzkiego.
3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci.
4. Czytanie.
5. Co to jest czytanie.
6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku.
7. Społeczeństwo w Erze Informacji.
8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji.
9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia?
10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka.
11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie.
12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem.
13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu.
14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli.
15. Fizjologia pracy oka podczas czytania.
16. Metody czytania dzieciom.
17. Realizacja Programu Edukacyjnego:
- omówienie materiałów trenerskich,
- rozpisanie ważnych elementów zajęć,
- kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji,
- zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach,
18. Gry utrwalające dla rodziców.
Dzień drugi:
1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze:
- fizjologia procesu uczenia się,
- schemat obiegu informacji w mózgu,
- mózg, ciało i informacja (percepcja),
- zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci,
- wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko),
2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia:
- 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia,
- skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko,
- metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia.
3. Cykle życia:
- inspiracja,
- kryzys,
- stabilizacja.
4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka.
5. Potrzeba dotyku:
- zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne,
- metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica,
- rozruch i ruch rozwijający w Programie.
6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie.
7. Rola pacynki w realizacji Programu.
8. List i eksperymenty:
- rola eksperymentu w Programie,
- listy i zaangażowanie dzieci w zadania,
- listy i wprowadzenie dzieci w rolę.
9. Plastrony - teoria i praktyka.
10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci.
11. Informacje, których potrzebują rodzice.
12. Przegląd skryptów trenerskich.
13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego.
Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy.
Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem.
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu :
1. dla nauczycieli:
- kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć,
- skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia,
- wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki),
- wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia,
- dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci,
- wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia
2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia
3. dla każdego dziecka:
- 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego
- 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2,
- 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart.
- formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek,
- kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce,
- zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość.
Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów):
1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi:
- 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami,
- 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska,
- 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g/m2),
- 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2
Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych.
2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak:
- szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp.,
- termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza
Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej
3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in:
- substancje chemiczne,
- artykuły spożywcze,
- nasiona.
Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci.
4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii.
5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić:
- okular 10x 16x,
- mikrowylęgarnia,
- przyrząd do ciecia preparatów
- 2 szkiełka z 6 preparatami
- 4 fiolki
- 2 menzurki 10 ml
- 12 szkiełek podstawowych
- 12 szkiełek nakrywkowych
- lupa o powiększeniu 3x 6x
- szalka Petriego ze szkłem powiększającym
- 12 etykiet do znakowania preparatów,
- pęseta
- igła
- szpatułka,
- mieszadełko,
- skalpel
- nożyczki,
- pipetka,
- pojemnik na akcesoria,
- instrukcja,
- zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii.
Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie.

Kody CPV:
391621006 (Pomoce dydaktyczne)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia: 391621009

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
805000009 (Usługi szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2013

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonych przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie odpisu z właściwego rejestru, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji, zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub KRUS.

Wiedza i doświadczenie:
Posiadają wiedzę i doświadczenie związane z przedmiotowym zamówieniem. Wykonawca winien przedstawić wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jednej) dostawy materiałów i pomocy związanych z przeprowadzeniem usługi grupowego szkolenia dla nauczycieli oraz co najmniej 1 (jednej) usługi obejmującej szkolenie grupowe w zakresie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi będące przedmiotem zamówienia lub tożsame swoim tematem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Wykonawca winien udokumentować, że wykonana dostawa jest powiązana z usługą szkoleniową. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych dostaw i usług stanowiący załącznik nr 4 do specyfikacji i dokumentów potwierdzających należyte wykonanie usługi.

Potencjał techniczny:
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do prowadzenia szkolenia, które posiadają wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia i przeprowadziły nie mniej niż2 szkolenia grupowe w zakresie prowadzonej przez siebie tematyki zajęć, wskazanej przez Wykonawcę. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług stanowiącego załącznik nr 5 do specyfikacji oraz oświadczenia potwierdzającego, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Sytuacja ekonomiczna:
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.
Ocena spełniania warunków będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów, wymienionych w SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

inne_dokumenty:
1. pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
- konieczność wprowadzenia zmian, które będą następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a instytucją nadzorującą realizację zadania,
- wynikają z rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony (nie dotyczy wynagrodzenia),
- nastąpi konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie (personelu kluczowego) z następujących powodów:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie,
b) niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań,
c) jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji),
d) zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane przez Wykonawcę w ofercie,
- w zakresie zmiany terminów realizacji umowy.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska

Data składania wniosków, ofert: 05/11/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

44772 / 2013-02-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Wodzisław Śląski - Wodzisław Śląski (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa pomocy dydaktycznych i wyposażenia dla potrzeb realizacji projektu: Równy Start Dzieci z Miasta Wodzisław Śląski - współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

134950 / 2013-04-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Szkoła Podstawowa Nr 59 im.Jana Matejki w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup i dostawa sprzętu, akcesoriów i pomocy dydaktycznych oraz innych materiałów dla Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach z podziałem na pięć zadań w ramach projektu Rozwiń skrzydła - wyrównywanie szans edukacyjnych oraz rozwijanie pasji szansą na lepszą przyszłość uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej nr 59 w Katowicach współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

500792 / 2012-12-10 - Inny: placówka oświatowa

Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich - Pyskowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do realizacji zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Klucz do przyszłości, zwanego dalej projektem, realizowanego przez Gimnazjum nr 1 im. Noblistów Polskich w Pyskowicach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

235391 / 2012-11-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wisła - Wisła (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach realizacji projektu pn.: Wiedza naszą drogą do sukcesu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

37470 / 2012-02-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Wilamowice - Wilamowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup materiałów / pomocy dydaktycznych do zajęć (nowoczesne formy gimnastyki ) - CD z muzyką poważną dla SP Pisarzowice

226774 / 2012-06-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Obsługi Placówek Oświatowych - Pyskowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa materiałów dydaktycznych w ramach realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania w klasach 1-3 w szkołach podstawowych w Pyskowicach.

231366 / 2012-07-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych dla szkół podstawowych Miasta Jaworzna w ramach projektu systemowego pt.:Czytam! Piszę! Liczę! Wspieramy indywidualny rozwój dzieci w Jaworznie w ramach Priorytetu IX działania 9.1. Poddziałania 9.1.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w podziale na dwa pakiety: Pakiet 1- pomoce i materiały do zajęć logopedycznych; Pakiet 2 - pomoce i materiały do zajęć z dziećmi zagrożonych ryzykiem dysleksji.

12356 / 2014-01-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zarząd Oświaty - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych do pracowni RIS w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 9.2, Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

65676 / 2012-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Godów - Godów (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup pomocy dydaktycznych do zajęć o charakterze fizyczno-chemicznym w ramach projektu Mój Europass kluczem do sukcesu

141348 / 2014-04-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Obsługi Placówek Oświatowych - Pyskowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Pomoce dydaktyczne do zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego w ramach projektu WSPÓLNIE MOŻEMY WIĘCEJ - PROGRAM ROZWOJOWY PYSKOWICKICH PODSTAWÓWEK

44940 / 2013-02-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Jeleśnia - Jeleśnia (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Doposażenie szkół z terenu gminy Jeleśnia w pomoce dydaktyczne w ramach realizacji projektu PIERWSZE KROKI W SZKOLE

19411 / 2012-01-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Zespół Obsługi Finansowej w Gorzycach - Gorzyce (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup wraz z dostawą pomocy dydaktycznych i sprzętu do zajęć w ramach projektu Równy start dzieci z gminy Gorzyce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - nr i nazwa priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach; nr i nazwa działania: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; nr i nazwa poddziałania: 9.1.2.Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

433002 / 2012-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Bytom reprezentowane przez Prezydenta Miasta - Bytom (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie

338201 / 2011-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Woźniki - Woźniki (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa sprzętu oraz materiałów pomocowych i dydaktycznych w ramach realizacji zajęć dodaktowych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Woźniki dla projektu Wspomaganie rozwoju uczniów w klasach I - III w Gminie Woźniki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

256444 / 2014-07-31 - Inny: jednostka budżetowa administracji samorządowej

Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Nr 3 - Chorzów (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Wyposażenie stanowiska egzaminacyjnego do montażu urządzeń i systemów mechatronicznych do projektu Zawód - paszport do przyszłości, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

324988 / 2011-10-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Wilamowice - Wilamowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa pomocy dydaktycznych oraz sprzętu w ramach projektu - Przedszkolaki z Wilamowic

78262 / 2011-04-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Wyry (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa pomocy dydaktyczych do zajęć z psychologiem i oligofrenopedagogiem w zakresie realizacji projektu Poznawanie świata wokół nas kluczem do sukcesu w przyszłości

263459 / 2014-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Częstochowa - Częstochowa (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla potrzeb realizacji projektu z komponentem ponadnarodowym Young in Europe

403726 / 2012-10-17 - Inny: JEDNOSTKA SAMORZÄ„DOWA

Miejski Zarząd Szkół i Przedszkoli w Żywcu - Żywiec (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Doposażenie szkół w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne w ramach realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczaniua i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Żywiec

203817 / 2012-09-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa pomocy i materiałów dydaktycznych do zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, specjalistycznych zajęć terapeutycznych (arteterapii) dla dzieci niepełnosprawnych oraz specjalistycznych zajęć terapeutycznych - muzykoterapii dla uczniów szkół podstawowych Miasta Jaworzna w ramach projektu systemowego pt.: Czytam! Piszę! Liczę! Wspieramy indywidualny rozwój dzieci w Jaworznie w ramach Priorytetu IX działania 9.1. Poddziałania 9.1.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

69005 / 2012-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Ośrodek Edukacji w Bieruniu - Bieruń (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne w ramach realizacji projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych Gminy Bieruń

52892 / 2011-03-23 - Inny: Zespół Szkół

Zespół Szkół w Lgocie Górnej - Koziegłowy (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup i dostawa pomocy i materiałów dydaktycznych na zajęcia realizowane w ramach projektu Odczaruj szara rzeczywistość - cykl zajęć artystycznych i wyrównawczych dla uczniów Zespołu Szkół w Lgocie Górnej finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

206209 / 2012-09-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Radzionkowie - Radzionków (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup materiałów edukacyjno - dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Radzionków.

326800 / 2010-10-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Siewierz - Siewierz (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup programu Klucz do uczenia się z oprzyrządowaniem, kompletów klocków, kompletem filców, modeli ducha oraz scenariuszy dla rodziców w ramach realizacji projektu Klucz do upowszechniania edukacji przedszkolnej w Siewierzu

483086 / 2013-11-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Mysłowice - Mysłowice (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć w ramach projektu systemowego Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.2 z podziałem na 8 części zamówienia

495562 / 2013-12-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Rybnik - Rybnik (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup materiałów i pomocy dydaktycznych w ramach projektu Rybnicka szkoła przyszłości dla szkół podstawowych w Rybniku. Zadanie 1. Zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, zagrożonych ryzykiem dysleksji oraz do zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy. Zadanie 2. Zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do zajęć matematyczno-przyrodniczych. Zadanie 3. Zakup pomocy dydaktycznych i materiałów do zajęć z gimnastyki korekcyjnej oraz sportowych. Zadanie 4. Zakup pomocy dydaktycznych do ...

59211 / 2014-03-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Brenna - Brenna (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Dostawa urządzeń, materiałów dydaktycznych i eksploatacyjnych na zajęcia realizowane w ramach projektu Edukacja równych szans współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

339518 / 2014-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Częstochowa - Częstochowa (śląskie)
CPV: 391621006 (Pomoce dydaktyczne)
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych na potrzeby projektu z komponentem ponadnarodowym pn. Young in Europe