Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

198272 / 2011-07-13 - Administracja samorządowa / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie (Kraków)

przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiające podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi

Opis zamówienia

1. Zajęciami będzie objętych:
1) 25 osób dorosłych, w tym :
a) 19 osób dorosłych z rodzin z problemem opiekuńczo - wychowawczym, w których współistnieje problem alkoholowy i przemoc;
b) 6 osób dorosłych (rodziców w wieku od 18 - 25 lat) z problemem opiekuńczo - wychowawczym
2) 33 dzieci w tym:
a) w wieku od 5 miesięcy do 5 lat: 11 dzieci,
b) w wieku od 6-17 lat: 22 dzieci.

2. Sposób organizacji zajęć:
1) Warsztaty prowadzone będą oddzielnie dla 3 grup po nie więcej niż 10 osób.
2) W trakcie zajęć Wykonawca zapewni możliwość indywidualnych konsultacji z psychologiem w ilości 2 godzin zegarowych dla każdego uczestnika;
3) Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów oraz metodami aktywnymi: dyskusja, wchodzenie w role, praca w grupie.
4) W czasie zajęć osób dorosłych, Wykonawca zapewni opiekę dla 33 dzieci.

3. Wykonawca zapewni zajęcia według poniższej specyfikacji (liczba godzin na 1 osobę)
4.
Nazwa usługi Forma Odbiorca Ilość godzin łącznie na uczestnika
Trening kompetencji i umiejętności społecznych - zajęcia grupowe. Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 23
Poradnictwo specjalistyczne- psychologiczne Zajęcia indywidualne Uczestnicy dorośli 2
Usługi wspierające - Szkoła dla rodziców zajęcia grupowe Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 34
Trening kompetencji i umiejętności i społecznych - nauka zachowań i trening zachowań w miejscach publicznych Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli, dzieci 8
Zajęcia grup wsparcia Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 12
Opieka nad dziećmi Zajęcia grupowe Dzieci 71

5. Miejsce realizacji zamówienia: (podać dokładny adres)
1) Lokal w granicach administracyjnych Krakowa dysponujący minimum 2 salami do zajęć - świetlicową lub konferencyjną na min. 13 osób, stanowiącymi oddzielne pomieszczenia, układ sali umożliwiający przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe . Wyposażenie sal: w sprzęt audio - video lub DVD (telewizor, DVD lub video, możliwość podłączenia laptopa do rzutnika multimedialnego, ekran, flipczart z pisakami 4 x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem,) 1 ryza papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć;
2) Lokal musi znajdować się w odległości nie większej niż 1 km od najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej
3) Lokal musi posiadać 3 sale do zajęć dla dzieci wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, zestaw do oglądania filmów, miejscem do odpoczynku ( telewizor, DVD i filmy dla dzieci i młodzieży)
4) Lokal musi posiadać 1 salę przystosowaną dla dzieci w wieku od 5 m-ca życia do 5 lat (11 dzieci) wyposażona w wykładzinę dywanową, kojec, przewijak, łóżeczka do spania dla niemowląt 2 szt. z pościelą, zabawki dostosowane do wieku dzieci;
5) Na terenie obiektu lub w odległości nie większej, niż 500 m musi znajdować się wyposażony plac zabaw z min. 3 urządzeniami do zabawy.

6. Opieka nad dziećmi beneficjentów podczas zajęć rodziców,
1) Opieka będzie się odbywać podczas uczestniczenia rodziców w zajęciach grupowych oraz podczas ich zajęć indywidualnych- harmonogram opieki nad dziećmi będzie równoległy do harmonogramu zajęć rodziców .
2) Do dzieci w wieku:
a) od 5 tego m-ca życia do 3 r.ż. (6 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów
b) w wieku od 4 r.ż. do 6 r.ż. (8 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów
c) w wieku od 7 r.ż. do 12 r.ż. (12 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów
d) w wieku od 13 r.ż. do 17 r.ż. ( 7 dzieci) wymagany jest 1 opiekun
3) Podczas zajęć dorosłych beneficjentów, Wykonawca zapewni dla dzieci od 4 roku życia poza zajęciami w salach wyjścia do Ogrodu Zoologicznego, Muzeum Przyrodniczego, Ogrodu Doświadczeń, kina, Ogrodu Botanicznego, Muzeum Etnograficznego, Muzeum Inżynierii Miejskiej. Koszt wejściówek i transportu pokrywa Wykonawca.
4) Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci
5) Wykonawca zabezpieczy dla dzieci materiały plastyczne, dydaktyczne, gry oraz sprzęt sportowy.

7. Tematyka zajęć:
1) Trening kompetencji społecznych:
a) organizacja funkcjonowania rodziny tj. planowanie obowiązków domowych, planowanie wspólnego czasu wolnego, organizacja rutynowych czynności codziennych (tj: higiena, utrzymywanie porządku w mieszkaniu, itp.; udział w zajęciach szkolnych i pozaszkolnych, wyjazdów rodzinnych ); profilaktyka zdrowotna
b) przełamywanie niewłaściwych nawyków dotyczących planowania dnia, ustalanie priorytetów rodziny;
c) trening ekonomiczny (dochody, wydatki, planowane zakupy, remonty, naprawy; zachcianki, uporządkowywanie dokumentów rodziny np: rachunki za prąd, gaz, czynsz, dokumentacja medyczna, zawodowa)
d) trening asertywnych zachowań wobec członków rodziny;
e) przełamywanie ról stereotypowych dla poszczególnych członków rodziny;
f) przeciwdziałanie manipulacji i radzenie sobie z manipulacją dzieci;
g) autoprezentacja w rodzinie;
h) budowanie pozytywnych relacji: początek dobrych relacji, wzmacnianie, budowanie poczucia bezpieczeństwa i poszanowania, dziecko jako partner do rozmowy, wyrażanie pozytywnych emocji, poszanowanie odrębności, tolerancja odmienności,
i) zasady savoir vivre,
j) toksyczne emocje w rodzinie: nadopiekuńczość; przemoc; zachowania dyrektywne; kłamstwo i manipulacja; bierność; zamiana ról; wyręczanie; system kar i nagród; deprecjonowanie osiągnięć,
k) rozpoznawanie zagrożeń (alkohol, środki odurzające, Internet, nikotyna, prostytucja nieletnich)
l) nawiązanie relacji z innymi członkami grupy ;
m) organizacje i instytucje które mogą wesprzeć w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i opiekuńczych
n) zachowanie w miejscu publicznym i korzystanie z dostępnych ofert kulturalnych;
2) Szkoła dla rodziców:
a) Program kursu psychoedukacyjnego dla rodziców wg Adele Faber i Elaine Mazlish - Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (Szkoła dla Rodziców);
b) Komunikacja: rozbudowanie sieci kontaktów społecznych; formułowanie czytelnych komunikatów; formułowanie i przekazywanie informacji zwrotnych; uważne słuchanie; konstruktywna krytyka; kłamstwo; agresja słowna
c) Zasady utrzymania higieny dzieci, pielęgnacji dostosowanej do wieku i stanu zdrowia dzieci, udzielania pierwszej pomocy, właściwego wyboru odzieży dostosowanej do pory roku i warunków atmosferycznych
3) Grupy wsparcia: zasady tworzenia i funkcjonowania grup wsparcia, liderzy grup.
4) Trening zachowań w miejscach publicznych - Gra Miejska
Wykonawca zorganizuje dla wszystkich uczestników zabawę (trwającą 5 godzin zegarowych), na otwartej przestrzeni angażującą całe rodziny zawierającą elementy :
a) współpracy rodziców z dziećmi,
b) przełamujące negatywny obraz rodzica w oczach dziecka

c) pozwalające dostrzec w dziecku partnera
d) budujące obraz rodzica jako osoby obdarzonej autorytetem
Zajęcia będą łączyć elementy podchodów, współpracy i współzawodnictwa grup stworzonych przez rodziny. Gra miejsca winna zostać zorganizowana z wykorzystaniem historii miasta (np. baśnie i legendy krakowskie).

8. Cel zajęć
Po ukończeniu cyklu zajęć każdy beneficjent powinien:
1) poznać zasady prawidłowych relacji i komunikacji w rodzinie i wykorzystywać ją w życiu codziennym,
2) umieć angażować członków rodziny w zajęcia domowe i podejmować właściwe role społeczne,
3) poznać zasady tworzenia prawidłowego harmonogramu dnia,
4) umieć zaplanować czas wolny przeznaczony na wypoczynek i rozwój indywidualny,
5) umieć budować poczucie bezpieczeństwa i własnej wartości u członków rodziny;
6) umieć dostrzec potencjał dzieci i odpowiednio je zainspirować adekwatnie do ich potencjału;
7) umieć zachować się w miejscu publicznym i umieć korzystać z dostępnych mu ofert kulturalnych;
8) nauczyć się gospodarowania budżetem rodziny i racjonalne planować wydatki;
9) znać zasady savoir vivre;
10) znać swoje moce i słabe strony;
11) określić swój wizerunek w rodzinie, umieć go zmienić lub ukształtować zgodnie z indywidualnymi predyspozycjami;
12) nawiązać relacje z innymi członkami grupy;
13) zapoznać się z tematyką uzależnień wśród dzieci i młodzieży oraz wynikającymi z tego tytułu zagrożeniami;

9. Podczas całej usługi Wykonawca zobowiązany jest do:

1) Prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierającego listę obecności( podpisywaną przez Beneficjentów na koniec każdych zajęć), wymiar godzin,
2) Uzyskania potwierdzenia odbioru przez beneficjentów materiałów piśmienniczych, wyżywienia oraz publikacji;
3) Przedstawienia szczegółowego programu zajęć, opieki nad dziećmi oraz konspektów zajęć do akceptacji Zamawiającego w terminie do 10 dni po podpisaniu umowy .
4) Dostarczenia materiałów dydaktycznych i publikacji o łącznej objętości minimalnie 100 stron A 4, ilustrowanych z zakresu problemów określonych w punkcie 7 treści zamówienia;
5) Zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika:
a) planu zajęć
b) długopisu metalowego typu zenit;
c) bloku biurowego 60 stron kratka A4
d) skryptu zawierającego tematy omawiane na zajęciach, wskazówki, porady
6) Oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.plZPFEStronDokumenty.aspx;

7) Wydania po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z wytycznymi POKL,
8) Prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi Zamawiającemu ;
9) Zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych
10) Przeprowadzenia oceny skuteczności podjętych działań w odniesieniu do założonych celów oraz przedstawienia ich na spotkaniu podsumowującym.
11) Zorganizowania w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia usługi w zasobach lokalowych Zamawiającego spotkania podsumowującego, podczas którego przekaże Zamawiającemu zgromadzoną dokumentację tj: listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych , wyżywienia oraz publikacji, dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji usługi;
12) Przedstawienia pisemnej opinii psychologa o każdym dorosłym uczestniku oraz wskazówki do dalszej pracy dla każdego dorosłego uczestnika

14. Podczas każdych zajęć, Wykonawca zapewni wyżywienie każdemu uczestnikowi wg poniższego menu:
Dorośli :kawa - 250 ml, herbata - 250 ml, woda mineralna - butelka 0,5 l., soki owocowe 100% jabłkowy, pomarańczowy w dzbankach 250 ml., ciasteczka konferencyjne - 15 dkg na osobę

Dzieci: drożdżówka - 1 sztuka, serek homogenizowany o różnych smakach - 1 sztuka - 150 g., soki owocowe 100 %, w zakręcanych butelkach , poj. 330 ml., woda mineralna - butelka 500 ml, owoc - 1 sztuka (jabłko lub banan)

15. Ustalenia dodatkowe:
1) Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego;
2) W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura pokojowa;
3) W przypadku gdy beneficjent zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach w trakcie ich realizacji Zamawiający zapłaci Wykonawcy wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części zamówienia tj. faktycznie przeprowadzonych godzin warsztatów;
4) W przypadku gdy beneficjent zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach przed ich rozpoczęciem, Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek wynagrodzenie;
5) W trakcie zajęć stacjonarnych dzień tygodnia spotkań może być zmieniony w czasie zajęć stacjonarnych na wniosek grupy;
6) Zamawiający wymaga aby cały cykl zajęć dla danej grupy będzie prowadziła 1 osoba od początku do końca (nie dotyczy sytuacji losowych osób prowadzących zajęci
7) Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów, o których mowa w rozdz. II ust. 2 siwz

IV. Termin realizacji zamówienia: w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2012 r. w tym:

1. część warsztatowa:
1) w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2012 r.
2) 2 lub 3 spotkania miesięcznie po 3 godziny zegarowe
3) spotkania w godzinach pomiędzy 10.00 a 18.00
4) w dniach: soboty.

2. trening zachowań w miejscach publicznych -Gra miejska:
1) w okresie od 1.09.2011 do 30.09.2011 roku
2) w dniach: sobota
3) w godzinach pomiędzy 13.00 a 18.00
3. trening zachowań w miejscach publicznych - zajęcia w Muzeum Lotnictwa Polskiego i zwiedzanie muzeum
1) w okresie od 31.03.-15.05.2012 roku
2) w dniach: sobota
3) w godzinach pomiędzy 11.00 a 14.00

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 198272

Data publikacji: 2011-07-13

Nazwa: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

Ulica: ul. Józefińska 14/002

Numer domu: 14

nr_miesz: 002

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 30-529

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 012 6165420, 6165424

Numer faxu: 012 6165428

Adres strony internetowej: www.mops.krakow.pl

Regon: 35150530800000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiające podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Zajęciami będzie objętych:
1) 25 osób dorosłych, w tym :
a) 19 osób dorosłych z rodzin z problemem opiekuńczo - wychowawczym, w których współistnieje problem alkoholowy i przemoc;
b) 6 osób dorosłych (rodziców w wieku od 18 - 25 lat) z problemem opiekuńczo - wychowawczym
2) 33 dzieci w tym:
a) w wieku od 5 miesięcy do 5 lat: 11 dzieci,
b) w wieku od 6-17 lat: 22 dzieci.

2. Sposób organizacji zajęć:
1) Warsztaty prowadzone będą oddzielnie dla 3 grup po nie więcej niż 10 osób.
2) W trakcie zajęć Wykonawca zapewni możliwość indywidualnych konsultacji z psychologiem w ilości 2 godzin zegarowych dla każdego uczestnika;
3) Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów oraz metodami aktywnymi: dyskusja, wchodzenie w role, praca w grupie.
4) W czasie zajęć osób dorosłych, Wykonawca zapewni opiekę dla 33 dzieci.

3. Wykonawca zapewni zajęcia według poniższej specyfikacji (liczba godzin na 1 osobę)
4.
Nazwa usługi Forma Odbiorca Ilość godzin łącznie na uczestnika
Trening kompetencji i umiejętności społecznych - zajęcia grupowe. Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 23
Poradnictwo specjalistyczne- psychologiczne Zajęcia indywidualne Uczestnicy dorośli 2
Usługi wspierające - Szkoła dla rodziców zajęcia grupowe Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 34
Trening kompetencji i umiejętności i społecznych - nauka zachowań i trening zachowań w miejscach publicznych Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli, dzieci 8
Zajęcia grup wsparcia Zajęcia grupowe Uczestnicy dorośli 12
Opieka nad dziećmi Zajęcia grupowe Dzieci 71

5. Miejsce realizacji zamówienia: (podać dokładny adres)
1) Lokal w granicach administracyjnych Krakowa dysponujący minimum 2 salami do zajęć - świetlicową lub konferencyjną na min. 13 osób, stanowiącymi oddzielne pomieszczenia, układ sali umożliwiający przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe . Wyposażenie sal: w sprzęt audio - video lub DVD (telewizor, DVD lub video, możliwość podłączenia laptopa do rzutnika multimedialnego, ekran, flipczart z pisakami 4 x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem,) 1 ryza papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć;
2) Lokal musi znajdować się w odległości nie większej niż 1 km od najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej
3) Lokal musi posiadać 3 sale do zajęć dla dzieci wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, zestaw do oglądania filmów, miejscem do odpoczynku ( telewizor, DVD i filmy dla dzieci i młodzieży)
4) Lokal musi posiadać 1 salę przystosowaną dla dzieci w wieku od 5 m-ca życia do 5 lat (11 dzieci) wyposażona w wykładzinę dywanową, kojec, przewijak, łóżeczka do spania dla niemowląt 2 szt. z pościelą, zabawki dostosowane do wieku dzieci;
5) Na terenie obiektu lub w odległości nie większej, niż 500 m musi znajdować się wyposażony plac zabaw z min. 3 urządzeniami do zabawy.

6. Opieka nad dziećmi beneficjentów podczas zajęć rodziców,
1) Opieka będzie się odbywać podczas uczestniczenia rodziców w zajęciach grupowych oraz podczas ich zajęć indywidualnych- harmonogram opieki nad dziećmi będzie równoległy do harmonogramu zajęć rodziców .
2) Do dzieci w wieku:
a) od 5 tego m-ca życia do 3 r.ż. (6 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów
b) w wieku od 4 r.ż. do 6 r.ż. (8 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów
c) w wieku od 7 r.ż. do 12 r.ż. (12 dzieci) wymaganych jest 2 opiekunów
d) w wieku od 13 r.ż. do 17 r.ż. ( 7 dzieci) wymagany jest 1 opiekun
3) Podczas zajęć dorosłych beneficjentów, Wykonawca zapewni dla dzieci od 4 roku życia poza zajęciami w salach wyjścia do Ogrodu Zoologicznego, Muzeum Przyrodniczego, Ogrodu Doświadczeń, kina, Ogrodu Botanicznego, Muzeum Etnograficznego, Muzeum Inżynierii Miejskiej. Koszt wejściówek i transportu pokrywa Wykonawca.
4) Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci
5) Wykonawca zabezpieczy dla dzieci materiały plastyczne, dydaktyczne, gry oraz sprzęt sportowy.

7. Tematyka zajęć:
1) Trening kompetencji społecznych:
a) organizacja funkcjonowania rodziny tj. planowanie obowiązków domowych, planowanie wspólnego czasu wolnego, organizacja rutynowych czynności codziennych (tj: higiena, utrzymywanie porządku w mieszkaniu, itp.; udział w zajęciach szkolnych i pozaszkolnych, wyjazdów rodzinnych ); profilaktyka zdrowotna
b) przełamywanie niewłaściwych nawyków dotyczących planowania dnia, ustalanie priorytetów rodziny;
c) trening ekonomiczny (dochody, wydatki, planowane zakupy, remonty, naprawy; zachcianki, uporządkowywanie dokumentów rodziny np: rachunki za prąd, gaz, czynsz, dokumentacja medyczna, zawodowa)
d) trening asertywnych zachowań wobec członków rodziny;
e) przełamywanie ról stereotypowych dla poszczególnych członków rodziny;
f) przeciwdziałanie manipulacji i radzenie sobie z manipulacją dzieci;
g) autoprezentacja w rodzinie;
h) budowanie pozytywnych relacji: początek dobrych relacji, wzmacnianie, budowanie poczucia bezpieczeństwa i poszanowania, dziecko jako partner do rozmowy, wyrażanie pozytywnych emocji, poszanowanie odrębności, tolerancja odmienności,
i) zasady savoir vivre,
j) toksyczne emocje w rodzinie: nadopiekuńczość; przemoc; zachowania dyrektywne; kłamstwo i manipulacja; bierność; zamiana ról; wyręczanie; system kar i nagród; deprecjonowanie osiągnięć,
k) rozpoznawanie zagrożeń (alkohol, środki odurzające, Internet, nikotyna, prostytucja nieletnich)
l) nawiązanie relacji z innymi członkami grupy ;
m) organizacje i instytucje które mogą wesprzeć w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i opiekuńczych
n) zachowanie w miejscu publicznym i korzystanie z dostępnych ofert kulturalnych;
2) Szkoła dla rodziców:
a) Program kursu psychoedukacyjnego dla rodziców wg Adele Faber i Elaine Mazlish - Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (Szkoła dla Rodziców);
b) Komunikacja: rozbudowanie sieci kontaktów społecznych; formułowanie czytelnych komunikatów; formułowanie i przekazywanie informacji zwrotnych; uważne słuchanie; konstruktywna krytyka; kłamstwo; agresja słowna
c) Zasady utrzymania higieny dzieci, pielęgnacji dostosowanej do wieku i stanu zdrowia dzieci, udzielania pierwszej pomocy, właściwego wyboru odzieży dostosowanej do pory roku i warunków atmosferycznych
3) Grupy wsparcia: zasady tworzenia i funkcjonowania grup wsparcia, liderzy grup.
4) Trening zachowań w miejscach publicznych - Gra Miejska
Wykonawca zorganizuje dla wszystkich uczestników zabawę (trwającą 5 godzin zegarowych), na otwartej przestrzeni angażującą całe rodziny zawierającą elementy :
a) współpracy rodziców z dziećmi,
b) przełamujące negatywny obraz rodzica w oczach dziecka

c) pozwalające dostrzec w dziecku partnera
d) budujące obraz rodzica jako osoby obdarzonej autorytetem
Zajęcia będą łączyć elementy podchodów, współpracy i współzawodnictwa grup stworzonych przez rodziny. Gra miejsca winna zostać zorganizowana z wykorzystaniem historii miasta (np. baśnie i legendy krakowskie).

8. Cel zajęć
Po ukończeniu cyklu zajęć każdy beneficjent powinien:
1) poznać zasady prawidłowych relacji i komunikacji w rodzinie i wykorzystywać ją w życiu codziennym,
2) umieć angażować członków rodziny w zajęcia domowe i podejmować właściwe role społeczne,
3) poznać zasady tworzenia prawidłowego harmonogramu dnia,
4) umieć zaplanować czas wolny przeznaczony na wypoczynek i rozwój indywidualny,
5) umieć budować poczucie bezpieczeństwa i własnej wartości u członków rodziny;
6) umieć dostrzec potencjał dzieci i odpowiednio je zainspirować adekwatnie do ich potencjału;
7) umieć zachować się w miejscu publicznym i umieć korzystać z dostępnych mu ofert kulturalnych;
8) nauczyć się gospodarowania budżetem rodziny i racjonalne planować wydatki;
9) znać zasady savoir vivre;
10) znać swoje moce i słabe strony;
11) określić swój wizerunek w rodzinie, umieć go zmienić lub ukształtować zgodnie z indywidualnymi predyspozycjami;
12) nawiązać relacje z innymi członkami grupy;
13) zapoznać się z tematyką uzależnień wśród dzieci i młodzieży oraz wynikającymi z tego tytułu zagrożeniami;

9. Podczas całej usługi Wykonawca zobowiązany jest do:

1) Prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierającego listę obecności( podpisywaną przez Beneficjentów na koniec każdych zajęć), wymiar godzin,
2) Uzyskania potwierdzenia odbioru przez beneficjentów materiałów piśmienniczych, wyżywienia oraz publikacji;
3) Przedstawienia szczegółowego programu zajęć, opieki nad dziećmi oraz konspektów zajęć do akceptacji Zamawiającego w terminie do 10 dni po podpisaniu umowy .
4) Dostarczenia materiałów dydaktycznych i publikacji o łącznej objętości minimalnie 100 stron A 4, ilustrowanych z zakresu problemów określonych w punkcie 7 treści zamówienia;
5) Zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika:
a) planu zajęć
b) długopisu metalowego typu zenit;
c) bloku biurowego 60 stron kratka A4
d) skryptu zawierającego tematy omawiane na zajęciach, wskazówki, porady
6) Oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.plZPFEStronDokumenty.aspx;

7) Wydania po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z wytycznymi POKL,
8) Prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi Zamawiającemu ;
9) Zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych
10) Przeprowadzenia oceny skuteczności podjętych działań w odniesieniu do założonych celów oraz przedstawienia ich na spotkaniu podsumowującym.
11) Zorganizowania w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia usługi w zasobach lokalowych Zamawiającego spotkania podsumowującego, podczas którego przekaże Zamawiającemu zgromadzoną dokumentację tj: listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych , wyżywienia oraz publikacji, dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji usługi;
12) Przedstawienia pisemnej opinii psychologa o każdym dorosłym uczestniku oraz wskazówki do dalszej pracy dla każdego dorosłego uczestnika

14. Podczas każdych zajęć, Wykonawca zapewni wyżywienie każdemu uczestnikowi wg poniższego menu:
Dorośli :kawa - 250 ml, herbata - 250 ml, woda mineralna - butelka 0,5 l., soki owocowe 100% jabłkowy, pomarańczowy w dzbankach 250 ml., ciasteczka konferencyjne - 15 dkg na osobę

Dzieci: drożdżówka - 1 sztuka, serek homogenizowany o różnych smakach - 1 sztuka - 150 g., soki owocowe 100 %, w zakręcanych butelkach , poj. 330 ml., woda mineralna - butelka 500 ml, owoc - 1 sztuka (jabłko lub banan)

15. Ustalenia dodatkowe:
1) Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego;
2) W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura pokojowa;
3) W przypadku gdy beneficjent zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach w trakcie ich realizacji Zamawiający zapłaci Wykonawcy wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części zamówienia tj. faktycznie przeprowadzonych godzin warsztatów;
4) W przypadku gdy beneficjent zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach przed ich rozpoczęciem, Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek wynagrodzenie;
5) W trakcie zajęć stacjonarnych dzień tygodnia spotkań może być zmieniony w czasie zajęć stacjonarnych na wniosek grupy;
6) Zamawiający wymaga aby cały cykl zajęć dla danej grupy będzie prowadziła 1 osoba od początku do końca (nie dotyczy sytuacji losowych osób prowadzących zajęci
7) Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów, o których mowa w rozdz. II ust. 2 siwz

IV. Termin realizacji zamówienia: w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2012 r. w tym:

1. część warsztatowa:
1) w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2012 r.
2) 2 lub 3 spotkania miesięcznie po 3 godziny zegarowe
3) spotkania w godzinach pomiędzy 10.00 a 18.00
4) w dniach: soboty.

2. trening zachowań w miejscach publicznych -Gra miejska:
1) w okresie od 1.09.2011 do 30.09.2011 roku
2) w dniach: sobota
3) w godzinach pomiędzy 13.00 a 18.00
3. trening zachowań w miejscach publicznych - zajęcia w Muzeum Lotnictwa Polskiego i zwiedzanie muzeum
1) w okresie od 31.03.-15.05.2012 roku
2) w dniach: sobota
3) w godzinach pomiędzy 11.00 a 14.00

Kody CPV:
804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak

Określenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego zamówienia

Czas: D

Data zakończenia: 15/05/2012

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający wymogi określone w art. 22 ust. 1 Ustawy oraz nie podlegający wykluczeniu na podstawie art.24 ust. 1 i 2 Ustawy.

Wiedza i doświadczenie:
2. Wykonawca musi dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
1) 3 osobami z wykształceniem wyższym psychologicznym;
2) 3 osobami z wykształceniem wyższym pedagogicznym lub posiadającą przygotowanie pedagogiczne lub która ukończyła kurs wychowawcy kolonijnego lub kierownika placówki wypoczynkowej;
3) 4 osobami z wykształceniem wyższym na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne;
3. Osoby o których mowa w ust.. 2 pkt 1 muszą posiadać doświadczenie w prowadzeniu zajęć grupowych dla rodziców w wymiarze co najmniej 100 godzin zegarowych;
4. Osoby o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3 muszą posiadać doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla dzieci lub sprawowaniu opieki nad dziećmi w wymiarze co najmniej 70 godzin zegarowych.
5. Wymóg doświadczenia, o którym mowa w ust. 3 i 4 należy udokumentować w okresie ostatnich 3 lat, licząc od daty składania ofert.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,.
4) Oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą brały udział w realizacji zamówienia posiadają stosowne uprawnienia.

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
termin realizacji zamówienia, warunki płatności,zmniejszenie liczby uczestników

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznejw Krakowie , ul. Józefińska14 pok 001

Data składania wniosków, ofert: 21/07/2011

Godzina składania wniosków, ofert: 10:30

Miejsce składania:
Dziennik Podawczy MOPS Kraków, yl. Józefińska 14kRAKÓW, UL. jÓZEFIŃSKA

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe: POKL Pora na aktywność

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

187269 / 2012-08-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Wykonanie autorskiego dzieła polegającego na Współopracowaniu ośmiu wspólnych dla wszystkich partnerów programów nauczania w zawodzie w ramach komponentu ponadnarodowego projektu Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce- II postępowanie. znak sprawy: MSD-ZP/271/30/2012

86021 / 2015-06-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Grodzki Urząd Pracy w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Zam . nr OZ.271.162.2015.AKO/Szkol./TUS I KWALIFIKACJA WSTĘPNA PRZYSPIESZONA DLA KIEROWCÓW WYKONUJĄCYCH TRANSPORT DROGOWY RZECZY oraz II KURS PRAWA JAZDY KAT. C+E

74724 / 2011-04-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
przeprowadzenie kursu kajsera fakturzysty i magazyneira aksjera fakturzysty dla beneficjenrów projektu Pora na aktywnosć

101093 / 2013-06-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Ośrodek Pomocy Społecznej - Nowy Targ (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Organizacja wyjazdu rodzinnego mającego na celu integrację rodzin uczestników projektu systemowego pn. SZANSA NA AKTYWNOŚĆ Program aktywizacji społecznej i zawodowej mieszkańców miasta Nowy Targ

202364 / 2009-06-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Szkolenie: Zasady i tryb wydawania decyzji, kierowania spraw do sądu, zawierania umów i zmian odpłatności.

353482 / 2012-09-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zabierzowie - Zabierzów (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Szkoła dla rodziców połączonego z wyjazdem integracyjnym do Parku Św. Mikołaja w Zatorze dla Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego Ku samodzielności - praca systemowa z rodziną zagrożoną wykluczeniem społecznym oraz rodziców i opiekunów z terenu gminy Zabierzów zainteresowanych udziałem w szkoleniu.

37493 / 2015-03-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Obsługa trzech punktów informacyjnych wraz z obsługą nieodpłatnej dla mieszkańców infolinii - zamówienie uzupełniające. Znak sprawy: 8/I/2015

313460 / 2010-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie kursu archiwalno-kancelaryjnego I stopnia dla 1 beneficjenti projektu Pora na aktywność

80098 / 2014-03-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Brzesku - Brzesko (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja Rocznego Planu Wspomagania w Publicznym Gimnazjum w Domosławicach, w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim

80090 / 2014-03-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Brzesku - Brzesko (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja Rocznego Planu Wspomagania w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Brzesku, w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim

80124 / 2014-03-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Brzesku - Brzesko (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja Rocznego Planu Wspomagania w Publicznym Przedszkolu nr 9 w Brzesku, w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim

521254 / 2012-12-20 - Uczelnia publiczna

Akademia Górniczo - Hutnicza im. Stanisława Staszica - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie szkolenia oraz egzaminu w zakresie uzyskania kwalifikacji audytora wewnętrznego zintegrowanego systemu zarządzania wg norm ISO 9001:2008, ISO1400:2004, PN-N-18001:2004, OHSAS 18001:2007

80064 / 2014-03-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Brzesku - Brzesko (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Realizacja Rocznego Planu Wspomagania w Komunalnym Przedszkolu Publicznym, w Szczurowej w ramach projektu - Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim

363704 / 2011-11-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów terapeutyczno- motywacyjnych dla uczestników projektu Pora na aktywność uzależnionych od alkoholu przed podjęciem leczenia zamkniętego, podnoszących kompetencje i umiejętności społeczne.

293841 / 2011-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - Kraków (małopolskie)
CPV: 804000008 (Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne)
Przeprowadzenie kursu kwalifikacja okresowa-szkolenie okresowe na przewóz rzeczy dla kierowców, którzy uzyskali prawo jazd kat. C przed 10.09.2009r