223605 / 2008-09-17 - Administracja samorządowa / Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (Wrocław)
Wykonanie badania ewaluacyjnego Ewaluacja kampanii informacyjno-promocyjnej Europejskiego Funduszu Społecznego na Dolnym Śląsku
Opis zamówienia
1) Wstęp
Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków krajowych i koncentruje wsparcie w następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników oraz przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej oraz wdrażaniem zasady dobrego rządzenia.
Celem głównym Programu jest: wzrost zatrudnienia i spójności społecznej, a do osiągnięcia tego celu przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych, do których należą:
1. Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo;
2. Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego;
3. Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce;
4. Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia
przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy;
5. Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa;
6. Wzrost spójności terytorialnej.
Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym
jak i regionalnym. W ramach komponentu regionalnego realizowane są następujące Priorytety:
1. VI - Rynek pracy otwarty dla wszystkich;
2. VII - Promocja integracji społecznej;
3. VIII - Regionalne kadry gospodarki;
4. IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
W województwie dolnośląskim instytucją odpowiedzialną za wdrażanie ww. Priorytetów jest Instytucja Pośrednicząca, której funkcję pełni Departament Spraw Społecznych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, a w jego ramach bezpośrednio i bieżąco zadania Instytucji Pośredniczącej wykonuje Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego. Część zadań związanych z wdrażaniem komponentu regionalnego została powierzona instytucji wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), której funkcję pełni Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
Dokumentem określającym kierunki działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w latach 2007-2013 jest Plan komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
2007-2013 z 3 czerwca 2008 roku, który określa m.in.:
· cele działań komunikacyjnych;
· docelowe grupy odbiorców działań komunikacyjnych;
· podmioty odpowiedzialne za działania komunikacyjne;
· narzędzia komunikacji;
· oczekiwane efekty podjętych działań komunikacyjnych;
· podstawowe zasady związane z podejmowanymi działaniami
informacyjno-promocyjnymi;
· instrumenty realizacji działań informacyjno-promocyjnych.
Podczas realizacji kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL w województwie dolnośląskim w latach 2007 - 2008 wykorzystano, zgodnie z Planem komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, następujące instrumenty:
· strony www;
· konferencje;
· spotkania informacyjne i szkolenia dla beneficjentów;
· gadżety;
· publikacje;
· infolinie;
· punkty informacyjne;
· ATL (prasa, radio, TV, plakaty, reklamy zewnętrzne).
Za koordynację systemu informacji i promocji PO KL w województwie dolnośląskim odpowiedzialna jest Regionalna Informacyjna Grupa Robocza komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 powołana Zarządzeniem nr 8/2008 Marszałka Województwa Dolnośląskiego z dnia
30 stycznia 2008 roku, która między innymi uchwaliła podział kompetencji podmiotów zaangażowanych w realizację działań informacyjno-promocyjnych w województwie dolnośląskim. Poniżej został przedstawiony podział kompetencji w ramach realizacji działań informacyjno-promocyjnych w województwie dolnośląskim:
1. Instytucja Pośrednicząca:
- prowadzi stronę www,
- organizuje konferencje,
- na zaproszenie organizatora uczestniczy w seminariach, spotkaniach i szkoleniach dla beneficjentów,
- zamawia i prowadzi dystrybucję gadżetów związanych z PO KL,
- opracowuje i publikuje: Biuletyn Europejski Fundusz Społeczny
w województwie dolnośląskim, broszury ulotki dotyczące konkretnego priorytetu, ogólne broszury dotyczące wdrażanych działań,
- publikuje, we współpracy z Instytucją Pośredniczącą II stopnia, raporty ewaluacyjne,
- prowadzi punkt informacyjny udzielający ogólnych informacji nt. EFS/PO KL,
- realizuje kampanie informacyjną poprzez: spoty telewizyjne oraz bilbordy,
- współpracuje z dziennikarzami mediów lokalnych i regionalnych (organizacja konferencji prasowych, przygotowywanie materiałów prasowych, organizacja briefingów itp.),
- współpracuje z instytucjami oraz organizacjami na rzecz poszczególnych grup odbiorców.
2. Instytucja Pośrednicząca II stopnia:
- prowadzi stronę www,
- organizuje konferencje,
- organizuje imprezy otwarte promujące EFS PO KL,
- organizuje i prowadzi seminaria, spotkania i szkolenia dla beneficjentów,
- zamawia i prowadzi dystrybucje gadżetów związanych z PO KL,
- publikuje dokumenty związane z ogłaszanymi konkursami,
- publikuje wytyczne dla beneficjentów,
- opracowuje i publikuje: broszury ulotki dotyczące zasad aplikowania i realizacji projektów oraz promujące dobre praktyki,
- publikuje raporty ewaluacyjne we współpracy z Instytucją Pośredniczącą,
- prowadzi infolinie,
- prowadzi punkt informacyjny udzielający ogólnych oraz szczegółowych informacji nt. zasad aplikowania i realizacji projektów,
- realizuje kampanie informacyjną poprzez: spoty telewizyjne, audycje radiowe oraz plakaty,
- zamieszcza ogłoszenia i informacje o konkursach w prasie regionalnej i lokalnej.
3. Regionalne Ośrodki EFS:
- prowadzą strony www,
- organizują konferencje,
- uczestniczą w imprezach otwartych promujących EFS/PO KL,
- organizują i prowadzą seminaria, spotkania i szkolenia dla beneficjentów,
- zamawiają i prowadzą dystrybucję gadżetów związanych z PO KL,
- publikują broszury promujące dobre praktyki,
- prowadzą infolinie,
- prowadzą punkty informacyjne udzielające ogólnych oraz szczegółowych informacji nt. zasad aplikowania i realizacji projektów,
- realizuje kampanie informacyjną poprzez ulotki oraz plakaty,
- prowadzą newsletter,
- zamieszczają ogłoszenia i informacje o świadczonych usługach,
- organizują i prowadzą spotkania animacyjne.
2) Cel badania
Głównym celem badania jest ocena realizowanej na Dolnym Śląsku kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL, prowadzonej przez wszystkie podmioty zaangażowane w realizację działań informacyjno-promocyjnych PO KL w województwie.
Cele szczegółowe, które przyczyniają się do osiągnięcia celu głównego to:
1. Określenie poziomu świadomości PO KL i Europejskiego Funduszu Społecznego wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem
w ramach komponentu regionalnego PO KL (potencjalni uczestnicy projektu);
2. Określenie w jakim stopniu kampania informacyjno-promocyjna wpłynęła na świadomość realizacji komponentu regionalnego PO KL wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem w ramach komponentu regionalnego PO KL;
3. Określenie stopnia wpływu kampanii informacyjno-promocyjnej na znajomość możliwych form wsparcia w ramach komponentu regionalnego PO KL wśród projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego);
4. Ocena instrumentów wykorzystanych podczas kampanii informacyjno-promocyjnej w województwie dolnośląskim;
5. Identyfikacja instrumentów, które w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu świadomości mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem w ramach komponentu regionalnego PO KL oraz projektodawców/potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) na temat komponentu regionalnego PO KL;
6. Uzyskanie rekomendacji dla przyszłych kampanii informacyjno-promocyjnych.
3) Pytania badawcze
Na podstawie danych zebranych podczas realizacji badania Wykonawca musi odpowiedzieć na następujące pytania badawcze dotyczące kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL realizowanej w województwie dolnośląskim:
1. W jakim stopniu instrumenty działań informacyjno-promocyjnych zastosowane podczas kampanii są wobec siebie komplementarne i spójne (spójność koncepcji, spójność doboru instrumentów pod względem ich skuteczności, celu i możliwości zastosowania oraz spójność z dokumentami programowymi)?
2. Czy mieszkańcy województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem
w ramach komponentu regionalnego PO KL zapamiętali przekaz graficzny (logo PO KL i EFS) wykorzystany podczas kampanii outdoorowej, a jeśli tak, to jak go interpretują?
3. Jaki jest poziom świadomości istnienia pojęć Program Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Europejski Fundusz Społeczny wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem w ramach komponentu regionalnego PO KL i w jakim stopniu wynika on z realizowanej kampanii informacyjno-promocyjnej?
4. W jakim stopniu kampania informacyjno-promocyjna przyczyniła się do zwiększenia świadomości realizacji w województwie dolnośląskim projektów w ramach PO KL
(w rozumieniu możliwości korzystania z form wsparcia oferowanych w komponencie regionalnym PO KL) wśród potencjalnych uczestników projektu, (odpowiedź na pytanie musi odnosić się do co najmniej następujących grup docelowych komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: osoby do 25. roku życia, osoby po 45. roku życia, kobiety, osoby zamieszkujące w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz mieszkańcy miast do 25 tyś. mieszkańców, osoby pozostające bez zatrudnienia)?
5. Które z instrumentów zastosowanych podczas kampanii informacyjno-promocyjnej
w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu zainteresowania formami
i możliwościami wsparcia oferowanymi w ramach PO KL wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem?
6. Jak projektodawcy - potencjalni projektodawcy PO KL (z terenu województwa dolnośląskiego) oceniają skuteczność poszczególnych instrumentów zastosowanych w kampanii informacyjno-promocyjnej?
7. Czy kampania informacyjno-promocyjna przyczyniła się do zachęcenia projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) do poszukiwania informacji związanych z aplikowaniem o środki w ramach komponentu regionalnego PO KL, a jeśli tak to w jakim stopniu?
8. Które z instrumentów zastosowanych w kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL pozwoliły, w największym stopniu, pozyskać projektodawcom - potencjalnym projektodawcom informacje związane z aplikowaniem
o środki w ramach komponentu regionalnego PO KL?
9. Czy kampania informacyjno-promocyjna przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) realizacją projektów w ramach komponentu regionalnego PO KL, a jeśli tak to w jakim stopniu?
10. Które z instrumentów zastosowanych podczas kampanii informacyjno-promocyjnej
w największym stopniu przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) realizacją projektów w ramach komponentu regionalnego PO KL?
11. Czy zastosowane podczas ww kampanii instrumenty należy zmodyfikować, aby
w sposób bardziej efektywny przyczyniały się do realizacji celów określonych w Planie komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, a jeśli tak to które?
Badanie musi dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na ww. pytania badawcze, jednocześnie Zamawiający zaznacza, że nie jest to lista zamknięta. Zamawiający będzie dodatkowo punktował oferty zawierające propozycję dodatkowych pytań badawczych, spójnych z celami badania, o ile uzna, że przyczynią się one do lepszej jakości raportu.
4) Kryteria
W badaniu Wykonawca uwzględni następujące kryteria ewaluacyjne:
· Adekwatność rozumiana jako stopień w jakim działania realizowane w ramach polityki informacyjno-promocyjnej są zgodne z rzeczywistymi potrzebami,
· Efektywność rozumianą jako stosunek poniesionych kosztów na realizację kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL do osiągniętych wyników zdiagnozowanych w przedmiotowym badaniu,
· Skuteczność, rozumianą jako stopień osiągnięcia zakładanych celów kampanii informacyjno-promocyjnej,
· Spójność, rozumianą jako wewnętrzna komplementarność zastosowanych instrumentów informacyjno-promocyjnych oraz zgodność podjętych działań z dokumentami programowymi.
5) Metodologia i zakres badania
Wymagany przez Zamawiającego minimalny zakres zastosowanych w badaniu narzędzi badawczych to:
· Analiza danych zastanych, obejmująca dokumenty programowe i akty prawne regulujące działania informacyjno-promocyjne w ramach PO KL tj.: Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z dnia 13 marca 2008 roku, Planie komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, dokumenty wewnętrzne Instytucji Pośredniczącej związane z prowadzeniem działań informacyjno-promocyjnych;
· Indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z pracownikami instytucji zaangażowanych w zarządzanie kampanią informacyjno-promocyjną komponentu regionalnego PO KL w województwie dolnośląskim oraz przedstawicielami projektodawców/potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) w ramach komponentu regionalnego PO KL;
· CATI lub CAPI przeprowadzone na reprezentatywnej próbie mieszkańców województwa dolnośląskiego w wieku 15-64 lat (konstrukcja próby musi umożliwić analizę wyników w odniesieniu do co najmniej następujących grup docelowych komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: osoby do 25. roku życia, osoby po 45. roku życia, kobiety, osoby zamieszkujące w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz mieszkańcy miast do 25 tyś. mieszkańców, osoby pozostające bez zatrudnienia) oraz na reprezentatywnej próbie projektodawców - potencjalnych projektodawców w ramach komponentu regionalnego PO KL z terenu województwa dolnośląskiego komponentu regionalnego PO KL, którzy już składali wnioski o dofinansowanie projektów w ramach programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podana powyżej lista narzędzi badawczych nie jest zamknięta. W ofercie oczekuje się,
iż Wykonawca w oparciu o swą wiedzę i doświadczenie badawcze zaproponuje (wraz
z uzasadnieniem) zestaw metod, technik, narzędzi badawczych umożliwiających uzyskanie informacji na pytania badawcze wymienione w pkt. IV, z uwzględnieniem celów badania. Zamawiający będzie dodatkowo punktował zaproponowanie metod, technik, narzędzi badawczych wykraczających poza wymogi minimalne określone
w niniejszym punkcie, jeżeli celowość ich zastosowania zostanie uzasadniona przez Wykonawcę.
Dodatkowo Zamawiający przyzna punkty jeśli Wykonawca w ofercie przedstawi wstępne listy pytań, które będą podstawą sporządzenia narzędzi badawczych z zakresu badań ilościowych i są one użyteczne dla osiągnięcia celów badania.
Wykonawca w ofercie musi przedstawić metodę doboru próby dla poszczególnych metod, technik, narzędzi badawczych zaplanowanych do wykorzystania w badaniu. Zaproponowana przez Wykonawcę metoda doboru próby musi zagwarantować osiągnięcie celów badania przy zastosowanych metodach, technikach, narzędziach badawczych, oraz będzie podlegała ocenie.
Przedstawiona przez Wykonawcę metodologia realizacji zamówienia musi
w szczególności zawierać następujące elementy:
· Koncepcję badania zawierającą m.in. opis sposobu realizacji badania, cel badania, przedmiot i zakres badania, kryteria badawcze oraz pytania badawcze;
· Opis metodologii badania, zawierający m.in.: źródła danych i proponowane metody, techniki, narzędzia badawcze, metody i techniki zbierania danych, dobór próby badawczej i jej wielkość;
· Opis sposobu organizacji badania, zawierający m.in. harmonogram realizacji badania ewaluacyjnego opisujący poszczególne etapy prowadzenia oceny, plan pracy wynikający z przyjętej metodologii; terminy określone przez Zamawiającego, podział obowiązków pomiędzy członków zespołu badawczego w odniesieniu do obszarów badawczych;
· Opis sposobu przedstawienia wyników badania, zawierający m.in. informacje dot. prezentacji raportu metodologicznego i raportu końcowego, sposobu prezentacji danych, wniosków i rekomendacji.
Badanie będzie obejmować swoim zakresem:
· obszar województwa dolnośląskiego,
· okres od 1 kwietnia 2007 roku do momentu rozpoczęcia badania,
· działania informacyjno-promocyjne realizowane w ramach komponentu regionalnego PO KL przez Instytucję Pośredniczącą, instytucję wdrażającą (Instytucję Pośredniczącą II stopnia) oraz Regionalne Ośrodki EFS.
6) Oczekiwania wobec Wykonawcy
Od Wykonawcy oczekuje się sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy
z Zamawiającym, w tym:
· opracowania metodologii badania i jej uzasadnienia;
· opracowania harmonogramu badania;
· przygotowania narzędzi badawczych oraz materiałów do badania;
· przygotowania i skonsultowania z Zamawiającym raportu metodologicznego zawierającego co najmniej: identyfikację obszaru badawczego, opis zastosowanych narzędzi badawczych oraz opis sposobu prezentacji zebranych danych;
· realizacji badania;
· pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio
do potrzeb, kontakt telefoniczny, e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych);
· informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco);
· przekazania Zamawiającemu ostatecznej wersji raportu końcowego z badania
w terminie do 10 tygodni od dnia podpisania umowy;
· przedstawienia dwukrotnie raportu końcowego w formie prezentacji multimedialnej
w okresie 6 miesięcy po zrealizowaniu badania w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia na prośbę Wykonawcy dokumentów
i informacji wewnętrznych związanych z realizacją działań objętych badaniem.
7) Format i struktura raportu końcowego oraz raportu metodologicznego
W trakcie badania Wykonawca przygotuje również raport metodologiczny, który musi zawierać koncepcję badania, opis metodologii i projekt zaproponowanych narzędzi badawczych, przy czym nie musi on zawierać ostatecznych wersji narzędzi badawczych, jeżeli będzie to uzasadnione metodologią i harmonogramem badania (np. zaplanowano przygotowanie dyspozycji do wywiadu po uzyskaniu wiedzy z analizy danych zastanych). Jednocześnie raport metodologiczny musi wskazywać na zakres odpowiedzialności poszczególnych osób zespołu badawczego w stosunku do proponowanego planu pracy.
Raport końcowy z przeprowadzonego badania musi liczyć co najmniej 100 stron A4 oraz składać się z:
· spisu treści;
· wprowadzenia (opis przedmiotu, głównych celów i założeń badania);
· głównych wniosków i rekomendacji (objętość do 10 stron);
· opisu wyników badania (wraz z ich analizą i interpretacją);
· jedno lub dwustronicowego podsumowania, w którym zebrane zostaną najistotniejsze wyniki badania i rekomendacje;
· aneksów, gdzie zostaną zamieszczone zestawienia danych oraz narzędzia badawcze zastosowane w badaniu.
Ponadto Wykonawca przygotuje w osobnym dokumencie streszczenie raportu końcowego (maksymalnie 5 stron A4) zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej.
Raport końcowy, raport metodologiczny oraz pełny zbiór danych dotyczących badań należy przekazywać w formie elektronicznej na nośniku CD-R i pocztą elektroniczną na adres sekretariat.efs@umwd.pl (w plikach .doc i/lub .xls) oraz w formie oprawionego wydruku
w 3 egzemplarzach uwzględniając wytyczne w zakresie oznaczania publikacji finansowanych ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
8) Harmonogram badania
Czas realizacji całego badania (rozumiany jako dostarczenie Zamawiającemu raportu końcowego z badania) to 10 tygodni licząc od dnia podpisania umowy.
W ramach badania wyróżniono następujące etapy:
I Etap
· w terminie do 2 tygodni przygotowanie projektu raportu metodologicznego
i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej;
· w terminie do 3 tygodni przygotowanie raportu metodologicznego uwzględniającego uwagi Zamawiającego w formie elektronicznej i papierowej;
II Etap
· w terminie do 8 tygodni przygotowanie projektu raportu końcowego oraz jego streszczenia i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej;
· w terminie do 10 tygodni przygotowanie raportu końcowego oraz jego streszczenia uwzględniając uwagi Zamawiającego i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej;
9) Osoba do kontaktów
Wszelkich informacji merytorycznych i formalnych na temat badania udziela Pan Marcin Bora (071) 776 96 19, e-mail: marcin.bora@umwd.pl.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 223605
Data publikacji: 2008-09-17
Nazwa:
Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Ulica: ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14
Numer domu: 12-14
Miejscowość: Wrocław
Kod pocztowy: 50-411
Województwo / kraj: dolnośląskie
Numer telefonu: 071 7769397
Numer faxu: 071 7769141
Adres strony internetowej: www.umwd.pl
Regon: 93195038200000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie badania ewaluacyjnego Ewaluacja kampanii informacyjno-promocyjnej Europejskiego Funduszu Społecznego na Dolnym Śląsku
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
1) Wstęp
Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków krajowych i koncentruje wsparcie w następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników oraz przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej oraz wdrażaniem zasady dobrego rządzenia.
Celem głównym Programu jest: wzrost zatrudnienia i spójności społecznej, a do osiągnięcia tego celu przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych, do których należą:
1. Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo;
2. Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego;
3. Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce;
4. Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia
przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy;
5. Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa;
6. Wzrost spójności terytorialnej.
Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym
jak i regionalnym. W ramach komponentu regionalnego realizowane są następujące Priorytety:
1. VI - Rynek pracy otwarty dla wszystkich;
2. VII - Promocja integracji społecznej;
3. VIII - Regionalne kadry gospodarki;
4. IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
W województwie dolnośląskim instytucją odpowiedzialną za wdrażanie ww. Priorytetów jest Instytucja Pośrednicząca, której funkcję pełni Departament Spraw Społecznych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, a w jego ramach bezpośrednio i bieżąco zadania Instytucji Pośredniczącej wykonuje Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego. Część zadań związanych z wdrażaniem komponentu regionalnego została powierzona instytucji wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), której funkcję pełni Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
Dokumentem określającym kierunki działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w latach 2007-2013 jest Plan komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
2007-2013 z 3 czerwca 2008 roku, który określa m.in.:
· cele działań komunikacyjnych;
· docelowe grupy odbiorców działań komunikacyjnych;
· podmioty odpowiedzialne za działania komunikacyjne;
· narzędzia komunikacji;
· oczekiwane efekty podjętych działań komunikacyjnych;
· podstawowe zasady związane z podejmowanymi działaniami
informacyjno-promocyjnymi;
· instrumenty realizacji działań informacyjno-promocyjnych.
Podczas realizacji kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL w województwie dolnośląskim w latach 2007 - 2008 wykorzystano, zgodnie z Planem komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, następujące instrumenty:
· strony www;
· konferencje;
· spotkania informacyjne i szkolenia dla beneficjentów;
· gadżety;
· publikacje;
· infolinie;
· punkty informacyjne;
· ATL (prasa, radio, TV, plakaty, reklamy zewnętrzne).
Za koordynację systemu informacji i promocji PO KL w województwie dolnośląskim odpowiedzialna jest Regionalna Informacyjna Grupa Robocza komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 powołana Zarządzeniem nr 8/2008 Marszałka Województwa Dolnośląskiego z dnia
30 stycznia 2008 roku, która między innymi uchwaliła podział kompetencji podmiotów zaangażowanych w realizację działań informacyjno-promocyjnych w województwie dolnośląskim. Poniżej został przedstawiony podział kompetencji w ramach realizacji działań informacyjno-promocyjnych w województwie dolnośląskim:
1. Instytucja Pośrednicząca:
- prowadzi stronę www,
- organizuje konferencje,
- na zaproszenie organizatora uczestniczy w seminariach, spotkaniach i szkoleniach dla beneficjentów,
- zamawia i prowadzi dystrybucję gadżetów związanych z PO KL,
- opracowuje i publikuje: Biuletyn Europejski Fundusz Społeczny
w województwie dolnośląskim, broszury ulotki dotyczące konkretnego priorytetu, ogólne broszury dotyczące wdrażanych działań,
- publikuje, we współpracy z Instytucją Pośredniczącą II stopnia, raporty ewaluacyjne,
- prowadzi punkt informacyjny udzielający ogólnych informacji nt. EFS/PO KL,
- realizuje kampanie informacyjną poprzez: spoty telewizyjne oraz bilbordy,
- współpracuje z dziennikarzami mediów lokalnych i regionalnych (organizacja konferencji prasowych, przygotowywanie materiałów prasowych, organizacja briefingów itp.),
- współpracuje z instytucjami oraz organizacjami na rzecz poszczególnych grup odbiorców.
2. Instytucja Pośrednicząca II stopnia:
- prowadzi stronę www,
- organizuje konferencje,
- organizuje imprezy otwarte promujące EFS PO KL,
- organizuje i prowadzi seminaria, spotkania i szkolenia dla beneficjentów,
- zamawia i prowadzi dystrybucje gadżetów związanych z PO KL,
- publikuje dokumenty związane z ogłaszanymi konkursami,
- publikuje wytyczne dla beneficjentów,
- opracowuje i publikuje: broszury ulotki dotyczące zasad aplikowania i realizacji projektów oraz promujące dobre praktyki,
- publikuje raporty ewaluacyjne we współpracy z Instytucją Pośredniczącą,
- prowadzi infolinie,
- prowadzi punkt informacyjny udzielający ogólnych oraz szczegółowych informacji nt. zasad aplikowania i realizacji projektów,
- realizuje kampanie informacyjną poprzez: spoty telewizyjne, audycje radiowe oraz plakaty,
- zamieszcza ogłoszenia i informacje o konkursach w prasie regionalnej i lokalnej.
3. Regionalne Ośrodki EFS:
- prowadzą strony www,
- organizują konferencje,
- uczestniczą w imprezach otwartych promujących EFS/PO KL,
- organizują i prowadzą seminaria, spotkania i szkolenia dla beneficjentów,
- zamawiają i prowadzą dystrybucję gadżetów związanych z PO KL,
- publikują broszury promujące dobre praktyki,
- prowadzą infolinie,
- prowadzą punkty informacyjne udzielające ogólnych oraz szczegółowych informacji nt. zasad aplikowania i realizacji projektów,
- realizuje kampanie informacyjną poprzez ulotki oraz plakaty,
- prowadzą newsletter,
- zamieszczają ogłoszenia i informacje o świadczonych usługach,
- organizują i prowadzą spotkania animacyjne.
2) Cel badania
Głównym celem badania jest ocena realizowanej na Dolnym Śląsku kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL, prowadzonej przez wszystkie podmioty zaangażowane w realizację działań informacyjno-promocyjnych PO KL w województwie.
Cele szczegółowe, które przyczyniają się do osiągnięcia celu głównego to:
1. Określenie poziomu świadomości PO KL i Europejskiego Funduszu Społecznego wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem
w ramach komponentu regionalnego PO KL (potencjalni uczestnicy projektu);
2. Określenie w jakim stopniu kampania informacyjno-promocyjna wpłynęła na świadomość realizacji komponentu regionalnego PO KL wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem w ramach komponentu regionalnego PO KL;
3. Określenie stopnia wpływu kampanii informacyjno-promocyjnej na znajomość możliwych form wsparcia w ramach komponentu regionalnego PO KL wśród projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego);
4. Ocena instrumentów wykorzystanych podczas kampanii informacyjno-promocyjnej w województwie dolnośląskim;
5. Identyfikacja instrumentów, które w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu świadomości mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem w ramach komponentu regionalnego PO KL oraz projektodawców/potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) na temat komponentu regionalnego PO KL;
6. Uzyskanie rekomendacji dla przyszłych kampanii informacyjno-promocyjnych.
3) Pytania badawcze
Na podstawie danych zebranych podczas realizacji badania Wykonawca musi odpowiedzieć na następujące pytania badawcze dotyczące kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL realizowanej w województwie dolnośląskim:
1. W jakim stopniu instrumenty działań informacyjno-promocyjnych zastosowane podczas kampanii są wobec siebie komplementarne i spójne (spójność koncepcji, spójność doboru instrumentów pod względem ich skuteczności, celu i możliwości zastosowania oraz spójność z dokumentami programowymi)?
2. Czy mieszkańcy województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem
w ramach komponentu regionalnego PO KL zapamiętali przekaz graficzny (logo PO KL i EFS) wykorzystany podczas kampanii outdoorowej, a jeśli tak, to jak go interpretują?
3. Jaki jest poziom świadomości istnienia pojęć Program Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Europejski Fundusz Społeczny wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem w ramach komponentu regionalnego PO KL i w jakim stopniu wynika on z realizowanej kampanii informacyjno-promocyjnej?
4. W jakim stopniu kampania informacyjno-promocyjna przyczyniła się do zwiększenia świadomości realizacji w województwie dolnośląskim projektów w ramach PO KL
(w rozumieniu możliwości korzystania z form wsparcia oferowanych w komponencie regionalnym PO KL) wśród potencjalnych uczestników projektu, (odpowiedź na pytanie musi odnosić się do co najmniej następujących grup docelowych komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: osoby do 25. roku życia, osoby po 45. roku życia, kobiety, osoby zamieszkujące w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz mieszkańcy miast do 25 tyś. mieszkańców, osoby pozostające bez zatrudnienia)?
5. Które z instrumentów zastosowanych podczas kampanii informacyjno-promocyjnej
w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu zainteresowania formami
i możliwościami wsparcia oferowanymi w ramach PO KL wśród mieszkańców województwa dolnośląskiego, którzy mogą zostać objęci wsparciem?
6. Jak projektodawcy - potencjalni projektodawcy PO KL (z terenu województwa dolnośląskiego) oceniają skuteczność poszczególnych instrumentów zastosowanych w kampanii informacyjno-promocyjnej?
7. Czy kampania informacyjno-promocyjna przyczyniła się do zachęcenia projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) do poszukiwania informacji związanych z aplikowaniem o środki w ramach komponentu regionalnego PO KL, a jeśli tak to w jakim stopniu?
8. Które z instrumentów zastosowanych w kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL pozwoliły, w największym stopniu, pozyskać projektodawcom - potencjalnym projektodawcom informacje związane z aplikowaniem
o środki w ramach komponentu regionalnego PO KL?
9. Czy kampania informacyjno-promocyjna przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) realizacją projektów w ramach komponentu regionalnego PO KL, a jeśli tak to w jakim stopniu?
10. Które z instrumentów zastosowanych podczas kampanii informacyjno-promocyjnej
w największym stopniu przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania projektodawców - potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) realizacją projektów w ramach komponentu regionalnego PO KL?
11. Czy zastosowane podczas ww kampanii instrumenty należy zmodyfikować, aby
w sposób bardziej efektywny przyczyniały się do realizacji celów określonych w Planie komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, a jeśli tak to które?
Badanie musi dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na ww. pytania badawcze, jednocześnie Zamawiający zaznacza, że nie jest to lista zamknięta. Zamawiający będzie dodatkowo punktował oferty zawierające propozycję dodatkowych pytań badawczych, spójnych z celami badania, o ile uzna, że przyczynią się one do lepszej jakości raportu.
4) Kryteria
W badaniu Wykonawca uwzględni następujące kryteria ewaluacyjne:
· Adekwatność rozumiana jako stopień w jakim działania realizowane w ramach polityki informacyjno-promocyjnej są zgodne z rzeczywistymi potrzebami,
· Efektywność rozumianą jako stosunek poniesionych kosztów na realizację kampanii informacyjno-promocyjnej komponentu regionalnego PO KL do osiągniętych wyników zdiagnozowanych w przedmiotowym badaniu,
· Skuteczność, rozumianą jako stopień osiągnięcia zakładanych celów kampanii informacyjno-promocyjnej,
· Spójność, rozumianą jako wewnętrzna komplementarność zastosowanych instrumentów informacyjno-promocyjnych oraz zgodność podjętych działań z dokumentami programowymi.
5) Metodologia i zakres badania
Wymagany przez Zamawiającego minimalny zakres zastosowanych w badaniu narzędzi badawczych to:
· Analiza danych zastanych, obejmująca dokumenty programowe i akty prawne regulujące działania informacyjno-promocyjne w ramach PO KL tj.: Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z dnia 13 marca 2008 roku, Planie komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, dokumenty wewnętrzne Instytucji Pośredniczącej związane z prowadzeniem działań informacyjno-promocyjnych;
· Indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z pracownikami instytucji zaangażowanych w zarządzanie kampanią informacyjno-promocyjną komponentu regionalnego PO KL w województwie dolnośląskim oraz przedstawicielami projektodawców/potencjalnych projektodawców (z terenu województwa dolnośląskiego) w ramach komponentu regionalnego PO KL;
· CATI lub CAPI przeprowadzone na reprezentatywnej próbie mieszkańców województwa dolnośląskiego w wieku 15-64 lat (konstrukcja próby musi umożliwić analizę wyników w odniesieniu do co najmniej następujących grup docelowych komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: osoby do 25. roku życia, osoby po 45. roku życia, kobiety, osoby zamieszkujące w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz mieszkańcy miast do 25 tyś. mieszkańców, osoby pozostające bez zatrudnienia) oraz na reprezentatywnej próbie projektodawców - potencjalnych projektodawców w ramach komponentu regionalnego PO KL z terenu województwa dolnośląskiego komponentu regionalnego PO KL, którzy już składali wnioski o dofinansowanie projektów w ramach programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podana powyżej lista narzędzi badawczych nie jest zamknięta. W ofercie oczekuje się,
iż Wykonawca w oparciu o swą wiedzę i doświadczenie badawcze zaproponuje (wraz
z uzasadnieniem) zestaw metod, technik, narzędzi badawczych umożliwiających uzyskanie informacji na pytania badawcze wymienione w pkt. IV, z uwzględnieniem celów badania. Zamawiający będzie dodatkowo punktował zaproponowanie metod, technik, narzędzi badawczych wykraczających poza wymogi minimalne określone
w niniejszym punkcie, jeżeli celowość ich zastosowania zostanie uzasadniona przez Wykonawcę.
Dodatkowo Zamawiający przyzna punkty jeśli Wykonawca w ofercie przedstawi wstępne listy pytań, które będą podstawą sporządzenia narzędzi badawczych z zakresu badań ilościowych i są one użyteczne dla osiągnięcia celów badania.
Wykonawca w ofercie musi przedstawić metodę doboru próby dla poszczególnych metod, technik, narzędzi badawczych zaplanowanych do wykorzystania w badaniu. Zaproponowana przez Wykonawcę metoda doboru próby musi zagwarantować osiągnięcie celów badania przy zastosowanych metodach, technikach, narzędziach badawczych, oraz będzie podlegała ocenie.
Przedstawiona przez Wykonawcę metodologia realizacji zamówienia musi
w szczególności zawierać następujące elementy:
· Koncepcję badania zawierającą m.in. opis sposobu realizacji badania, cel badania, przedmiot i zakres badania, kryteria badawcze oraz pytania badawcze;
· Opis metodologii badania, zawierający m.in.: źródła danych i proponowane metody, techniki, narzędzia badawcze, metody i techniki zbierania danych, dobór próby badawczej i jej wielkość;
· Opis sposobu organizacji badania, zawierający m.in. harmonogram realizacji badania ewaluacyjnego opisujący poszczególne etapy prowadzenia oceny, plan pracy wynikający z przyjętej metodologii; terminy określone przez Zamawiającego, podział obowiązków pomiędzy członków zespołu badawczego w odniesieniu do obszarów badawczych;
· Opis sposobu przedstawienia wyników badania, zawierający m.in. informacje dot. prezentacji raportu metodologicznego i raportu końcowego, sposobu prezentacji danych, wniosków i rekomendacji.
Badanie będzie obejmować swoim zakresem:
· obszar województwa dolnośląskiego,
· okres od 1 kwietnia 2007 roku do momentu rozpoczęcia badania,
· działania informacyjno-promocyjne realizowane w ramach komponentu regionalnego PO KL przez Instytucję Pośredniczącą, instytucję wdrażającą (Instytucję Pośredniczącą II stopnia) oraz Regionalne Ośrodki EFS.
6) Oczekiwania wobec Wykonawcy
Od Wykonawcy oczekuje się sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy
z Zamawiającym, w tym:
· opracowania metodologii badania i jej uzasadnienia;
· opracowania harmonogramu badania;
· przygotowania narzędzi badawczych oraz materiałów do badania;
· przygotowania i skonsultowania z Zamawiającym raportu metodologicznego zawierającego co najmniej: identyfikację obszaru badawczego, opis zastosowanych narzędzi badawczych oraz opis sposobu prezentacji zebranych danych;
· realizacji badania;
· pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio
do potrzeb, kontakt telefoniczny, e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych);
· informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco);
· przekazania Zamawiającemu ostatecznej wersji raportu końcowego z badania
w terminie do 10 tygodni od dnia podpisania umowy;
· przedstawienia dwukrotnie raportu końcowego w formie prezentacji multimedialnej
w okresie 6 miesięcy po zrealizowaniu badania w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia na prośbę Wykonawcy dokumentów
i informacji wewnętrznych związanych z realizacją działań objętych badaniem.
7) Format i struktura raportu końcowego oraz raportu metodologicznego
W trakcie badania Wykonawca przygotuje również raport metodologiczny, który musi zawierać koncepcję badania, opis metodologii i projekt zaproponowanych narzędzi badawczych, przy czym nie musi on zawierać ostatecznych wersji narzędzi badawczych, jeżeli będzie to uzasadnione metodologią i harmonogramem badania (np. zaplanowano przygotowanie dyspozycji do wywiadu po uzyskaniu wiedzy z analizy danych zastanych). Jednocześnie raport metodologiczny musi wskazywać na zakres odpowiedzialności poszczególnych osób zespołu badawczego w stosunku do proponowanego planu pracy.
Raport końcowy z przeprowadzonego badania musi liczyć co najmniej 100 stron A4 oraz składać się z:
· spisu treści;
· wprowadzenia (opis przedmiotu, głównych celów i założeń badania);
· głównych wniosków i rekomendacji (objętość do 10 stron);
· opisu wyników badania (wraz z ich analizą i interpretacją);
· jedno lub dwustronicowego podsumowania, w którym zebrane zostaną najistotniejsze wyniki badania i rekomendacje;
· aneksów, gdzie zostaną zamieszczone zestawienia danych oraz narzędzia badawcze zastosowane w badaniu.
Ponadto Wykonawca przygotuje w osobnym dokumencie streszczenie raportu końcowego (maksymalnie 5 stron A4) zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej.
Raport końcowy, raport metodologiczny oraz pełny zbiór danych dotyczących badań należy przekazywać w formie elektronicznej na nośniku CD-R i pocztą elektroniczną na adres sekretariat.efs@umwd.pl (w plikach .doc i/lub .xls) oraz w formie oprawionego wydruku
w 3 egzemplarzach uwzględniając wytyczne w zakresie oznaczania publikacji finansowanych ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
8) Harmonogram badania
Czas realizacji całego badania (rozumiany jako dostarczenie Zamawiającemu raportu końcowego z badania) to 10 tygodni licząc od dnia podpisania umowy.
W ramach badania wyróżniono następujące etapy:
I Etap
· w terminie do 2 tygodni przygotowanie projektu raportu metodologicznego
i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej;
· w terminie do 3 tygodni przygotowanie raportu metodologicznego uwzględniającego uwagi Zamawiającego w formie elektronicznej i papierowej;
II Etap
· w terminie do 8 tygodni przygotowanie projektu raportu końcowego oraz jego streszczenia i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej;
· w terminie do 10 tygodni przygotowanie raportu końcowego oraz jego streszczenia uwzględniając uwagi Zamawiającego i przekazanie go Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej;
9) Osoba do kontaktów
Wszelkich informacji merytorycznych i formalnych na temat badania udziela Pan Marcin Bora (071) 776 96 19, e-mail: marcin.bora@umwd.pl.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Tak
Czas: O
Okres trwania zamówienia w dniach: 70
Kody CPV: 741300009
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
opis_war:
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
a) posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; tj.:
a) wykażą się, w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie: że wykonali co najmniej dwie usługi polegające na przeprowadzeniu badania ewaluacyjnego lub analizy społeczno - ekonomicznej o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto każda;
b) dysponują minimum 3 osobami posiadającymi łącznie udokumentowane doświadczenie w:
- przygotowywaniu badań ewaluacyjnych lub analiz społeczno - ekonomicznych oraz
- realizacji badań ilościowych oraz prowadzenia analiz statystycznych i interpretacji danych ilościowych oraz
- realizacji badań jakościowych oraz prowadzenia analiz i interpretacji danych jakościowych;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Przy ocenie spełniania warunków przez osoby wspólnie składające ofertę Zamawiający przyjmuje, że wymagania o charakterze podmiotowym powinni spełniać wszyscy współubiegający się o zamówienie, natomiast wymagania dotyczące posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia mogą spełniać tylko niektórzy z tych Wykonawców, tak by sumarycznie w odniesieniu do wszystkich tych Wykonawców były spełnione łącznie.
3. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI SIWZ.
4. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.
5. Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych art. 26 ust.3 Ustawy Pzp.
6. Nie spełnienie któregokolwiek z ww. warunków udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp.
inf_osw:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców składa ten dokument osobno.
2) Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust 1 pkt 1-3 (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców składa ten dokument osobno.
3) Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust 1 pkt 4 (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2a do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców składa ten dokument osobno.
4) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegających na wykonaniu usług określonych w rozdziale V pkt 1 ppkt b, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że zamówienia te zostały wykonane należycie (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ).
5) Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności (wzór wykazu stanowi (Załącznik nr 5 do SIWZ).
Kod trybu postepowania: PN
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 60
Nazwa kryterium 2: metodologia badania
Znaczenie kryterium 2: 40
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.umwd.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Wybrzeże J. Słowackiego 12 - 14,
50 - 411 Wrocław
Data składania wniosków, ofert: 01/10/2008
Godzina składania wniosków, ofert: 11:00
Miejsce składania:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Wybrzeże J. Słowackiego 12 - 14,
50 - 411 Wrocław
pok. 101
On: on
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe: Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Podobne przetargi
315995 / 2008-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 741300009 ()
Wykonanie badania ewaluacyjnego: Ewaluacja kampanii informacyjno-promocyjnej Europejskiego Funduszu Społecznego na Dolnym Śląsku
217360 / 2008-09-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Wrocław, Urząd Miejski Wrocławia - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 741300009 ()
Przeprowadzenie badań opinii mieszkańców Wrocławia i klientów Urzędu Miejskiego