Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

214414 / 2011-07-25 - Inny: Samorządowa Instytucja Kultury / Muzeum Historyczne Miasta Krakowa (Kraków)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-06-29 pod pozycją 177862. Zobacz ogłoszenie 177862 / 2011-06-29 - Inny: SamorzÄ…dowa Instytucja Kultury.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 214414

Data publikacji: 2011-07-25

Nazwa: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa

Ulica: Rynek Główny 35

Numer domu: 35

Miejscowość: Kraków

Kod pocztowy: 31-011

Województwo / kraj: małopolskie

Numer telefonu: 012 422 32 64

Numer faxu: 012 422 32 64

Regon: 00027778200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 177862

Data wydania biuletynu: 2011-06-29

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2011

Pozycja ogłoszenia: 177862

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Inny rodzaj zamawiającego: Samorządowa Instytucja Kultury

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi serwisowania systemu multimedialnego (w tym m.in.: sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, audio, video, system zarządzania i sterowania, Fogscreen /ekran parowy/, teatrzyk dla dzieci /teatrzyk pneumatyczny z elementami elektronicznymi i oprogramowaniem/, zainstalowanych na trasie turystycznej - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa mieszczącej się pod płytą Rynku Głównego w Krakowie.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Usługi serwisowania systemu multimedialnego (w tym m.in.: sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, audio, video, system zarządzania i sterowania, Fogscreen /ekran parowy/, teatrzyk dla dzieci /teatrzyk pneumatyczny z elementami elektronicznymi i oprogramowaniem/, zainstalowanych na trasie turystycznej - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa mieszczącej się pod płytą Rynku Głównego w Krakowie. Szczegółowe zasady wykonywania przedmiotu zamówienia zostały określone we Wzorze Umowy. Wykaz urządzeń zainstalowanych w ramach systemu określony został w Opisie Przedmiotu Zamówienia - zał. nr 3 do nin. Zaproszenia.

Kody CPV: 795910004

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Trias Sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Równinna 11/13

Miejscowość: TORUŃ

Kod pocztowy: 87-100

ID województwa: 5

Województwo / kraj: małopolskie

Nr częsci: 1

Data udzielenie zamówienia: 15/07/2011

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 436991,83

Cena wybranej oferty: 550000,01

Cena minimalna: 550000,01

Cena maksymalna: 550000,01

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: c;d;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.:
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b

Uzasadnienia wyboru trybu:
KANCELARIA RADCY PRAWNEGO I DORADCY PODATKOWEGO ANNA KRZYK OPINIA PRAWNA w przedmiocie możliwości udzielenia przez Muzeum Historyczne Miasta Krakowa zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) na serwis systemu multimedialnego (w tym teatrzyku kukiełkowego dla dzieci), wykonanych przez TRIAS SA ul. Równinna 11/13, 87-100 Toruń, stanowiących element trasy turystycznej po podziemiach Rynku Głównego Śladem europejskiej tożsamości Krakowa (w zakresie nieobjętym udzieloną przez ww podmiot gwarancją) Stan faktyczny Muzeum Historyczne Miasta Krakowa (Muzeum) zawarło w dniu 6 grudnia 2010 r. z Gminą Miejską Kraków - Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (ZIKiT) umowę najmu (od dnia 6 grudnia 2010 r.) części przestrzeni podziemnej pod Rynkiem Głównym w Krakowie wraz z jej zagospodarowaniem, na który składają się m.in. elementy tworzące i umożliwiające funkcjonowanie trasy turystycznej po podziemiach Rynku Głównego - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa. Wynajmowanie przez Muzeum trasy zostało przedłużone do dnia 6 grudnia 2013 r. umową najmu z dnia 3 lutego 2011 r. W wykonaniu przedmiotowych umów Muzeum został m.in. przekazany do użytkowania przez ZIKiT system multimedialny trasy (w tym m.in.: sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, audio, video, system zarządzania i sterowania, fogg screen, teatrzyk dla dzieci (pneumatyczny z elementami elektronicznymi). ZIKiT udzielił również Muzeum sublicencji do w/w oprogramowania, zgodnie z licencją udzieloną przez autora oprogramowania, na potrzeby użytkowania przez Muzeum szlaku turystycznego. Sublicencja udzielona została na następujące rodzaje oprogramowania: Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows XO SP3 Professional, Eveo URVE Player, Eveo URVE Manager, Eveo URVE Server oraz oprogramowanie autorskie TRIAS SA zaprojektowane indywidualnie dla funkcjonowania w całości trasy turystycznej po podziemiach Rynku Głównego - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa - tj. zarządzania i sterowania całym systemem multimedialnym. ZIKiT przekazał Muzeum uprawnienia wynikające z udzielonej przez TRIAS SA 36 - miesięcznej gwarancji (biegnącej od dnia 15.09.2010 r.). Zgodnie z treścią umowy z dnia 17 marca 2010 r. numer 177/ZIKiT/2010 zawartej pomiędzy ZIKiT a Firmą TRIAS oraz treścią karty gwarancyjnej udzielonej przez TRIAS SA na Wykonanie części ekspozycyjnej w ramach projektu - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa - szlak turystyczny po podziemiach Rynku Głównego. Część 3 - Zakup i instalacja sprzętu wystawienniczego, audiowizualnego oraz systemu zabezpieczeń. Umowa nr: 177/ZIKiT/2010 z dnia 17 marca 2010 r. Aneks z dnia 12 sierpnia 2010 r. TRIAS SA gwarantuje sprawne działanie wskazanego w gwarancji Urządzenia, zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi. Do karty dołączony został wykaz urządzeń objętych udzieloną gwarancją wraz z wykazem warunków pracy i czynności eksploatacyjnych. W zakres napraw gwarancyjnych nie wchodzą okresowe konserwacje i przeglądy Urządzeń, a w szczególności czyszczenia, regulacje, sprawdzenia działania, korekta błędów obsługi i programowania parametrów użytkownika oraz inne czynności, do których wykonania powołany jest użytkownik urządzeń (wymiana lamp oraz filtrów w projektorach multimedialnych a także żarówek w oświetleniu ekspozycyjnym) [pkt 4 karty gwarancyjnej]. Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia elementów Urządzeń, takich jak: części posiadające określony czas działa oraz zużywające się w naturalny sposób [pkt 5 karty gwarancyjnej]. Gwarancją nie są objęte Urządzenia z uszkodzeniami mechanicznymi i elektrycznymi nie powstałymi z winy producenta, a w szczególności Urządzenia, w których osoby inne niż Gwarant dokonały przeróbek, zmian, dostrojeń lub napraw naruszając plombę gwarancyjną lub w jakikolwiek inny sposób dokonały zmiany ustawień, konfiguracji i okablowania elementów składających się na urządzenie [pkt 13 lit. c) karty gwarancyjnej]. TRIAS SA pismem z dnia 6 kwietnia 2011 r. skierowanym do ZIKiT oświadczył, że: W ramach realizowanej umowy 177/ZIKiT/2010 z dnia 17 marca 2010 r. został dostarczony i zainstalowany zespół urządzeń: projekcyjnych, odtwarzających, sterujących i zarządzających tworząc jeden integralny system na potrzeby ekspozycji. Na całość systemu jest udzielona gwarancja Ingerencja w system przez inny podmiot niż firma TRIAS, która jest gwarantem, spowoduje utratę gwarancji, a co za tym idzie wszystkich świadczeń związanych z gwarancją, ustalonych w umowie. TRIAS nie może brać odpowiedzialności za działania firm trzecich związane z ingerencją w zainstalowany przez TRIAS system. ZIKiT w piśmie z dnia 26 maja 2011 r. wskazał, że: Warunki panujące w Podziemiach Rynku są trudne (duże zapylenie), dodatkowo praca urządzeń odbywa się w trybie ciągłym, należy więc w sposób szczególny zadbać o urządzenia. Zgodnie ze stanowiskiem TRIAS SA wymiany elementów eksploatacyjnych (lamy i filtry) w projektorach multimedialnych może wykonywać użytkownik. Jednak, z uwagi na zapylenie i warunki pracy sprzętu wymiana lamp powinna być dokonywana przez pracowników serwisu, którzy od razu sprawdzą stan techniczny urządzeń w ramach świadczonych usług serwisowych oraz jeśli to konieczne dokonają czyszczenia toru optycznego. Muzeum w maju br. dokonało w ramach przetargu nieograniczonego zakupu: komputerów, serwera, urządzeń dodatkowych, urządzeń kasowych oraz lamp i filtrów do projektorów multimedialnych na potrzeby ww trasy turystycznej. System multimedialny zapewniający funkcjonowanie trasy turystycznej po podziemiach Rynku Głównego - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa został opracowany wyłącznie dla tego celu. Stanowi on jednostkowe, unikatowe i wyjątkowe autorskie opracowanie, które nie stanowi powielenia rozwiązań już istniejących, tak w Polsce, jak i Europie. Wynika to przede wszystkim z nowatorskiego ujęcia ekspozycji trasy, która ma charakter multimedialny. System jest skonfigurowany w taki sposób, że centralna jednostka AMX stanowi centralny sterownik wobec wszystkich pozostałych urządzeń: audio, video i informatycznych wchodzących w skład trasy. Jednostka ta posiada wbudowany w pamięć system sterowania, który przetwarza oraz wysyła i odbiera sygnały do pozostałych urządzeń, znajdujących się na trasie, które są tak zaprogramowane aby również wysyłać i odbierać sygnały. Cały system multimedialny działa non-stop. System jest tak skonfigurowany, że nie jest możliwe dokonywanie w nim: przeróbek, dostrojeń, zmiany konfiguracji i ustawień bez dokonania w nim równocześnie ustawień sygnałów oraz każdorazowego sprawdzenia funkcjonowania całego systemu multimedialnego. Wyłącznym posiadaczem kodów źródłowych do programu sterującego systemem multimedialnym jest TRIAS SA. Program ten posiada autorski charakter. Jednym z elementów w/w systemu multimedialnego jest fogg screen (ekran parowy). Teatrzyk kukiełkowy dla dzieci (stanowiący element systemu multimedialnego), znajdujący się na trasie turystycznej z punktu widzenia technicznego stanowi multimedialną inscenizację mechaniczną, służącą przedstawieniu opowieści pt. Legenda o dawnym Krakowie. Prezentowany spektakl łączy w sobie rozmaite elementy zapożyczone z teatru lalek, teatru wizualnego i animacji filmowej. Kształt instalacji nawiązuje do zabytków istniejących w obiekcie (skała wapienna, belki drewniane). W konstrukcję maszyny (teatrzyku) wmontowany jest ekran panoramiczny, na którym wyświetlane są różne tła, widoki, tworzące coraz to nowe miejsca akcji. Wewnątrz obudowy instalacji znajduje się ponad 25 mechanizmów pneumatycznych zasilanych przez sprężarkę i sterowanych specjalnym sterownikiem PLC oraz jednostką centralną AMX (tą samą która steruje wystawą), odpowiadającym za uruchomienie całego widowiska (w tym: wizualizacji filmowych, ruchomych elementów scenografii, mechanicznych lalek, gry światła, oprawy dźwiękowej). Sterowanie odbywa się w sposób następujący. Sterownik PLC odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie systemu pneumatycznego (zaprogramowane są w nim ruchy kukiełek oraz czas w którym dana postać ma się poruszyć). Sterownik AMX odpowiada za uruchomienie filmu oraz uruchomienie mechaniki (odpowiedni sygnał do sterownika PLC). Dodatkowo nadzoruje pracę urządzeń, jeżeli wystąpi usterka mechaniki i zatrzymuje animację. Wyłącznie na potrzeby teatrzyku powstało nowe opracowanie Legendy o dawnym Krakowie, łączące w sobie rozmaite wątki i postacie zapożyczone z mitologii słowiańskiej oraz różnych legend krakowskich. Głównym wątkiem historii jest legenda o Królu Kraku, który pokonał smoka i ocalił lud. Lalki - bohaterowie widowiska - przemawiają głosami krakowskich aktorów. Narratorem historii jest Biały Kruk (głos - Jerzy Trela). Spektakl przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży. Autorski projekt teatrzyku kukiełkowego powstał na zlecenie konsorcjum TRIAS SA. Autorem projektu jest Awiszaj Hadari (opracowanie tekstu, reżyseria, kierownictwo techniczne, koordynacja, scenografia). Wykonawcami urządzenia są: automatyka i mechanika: Flying Fish, konstrukcja: AT Automations technik, animacje: Nolabel, dźwięk: Nieustraszeni Łowcy Dźwięku, multimedia: Trias SA. Producentem jest: Nolabel. Autorskie prawa majątkowe do teatrzyku (jako całego dzieła - składającego się z elementów opisanych powyżej) posiada TRIAS SA. Teatrzyk (z punktu widzenia całościowego rozwiązania) stanowi jednostkowe, unikatowe i wyjątkowe autorskie opracowanie, które nie stanowi powielenia rozwiązań już istniejących. System multimedialny, elektroniczny i pneumatyczny oraz autorski program informatyczny zarządzający nimi (system sterowania) są tak wzajemnie skonfigurowane, że nie jest możliwe dokonywanie w którymkolwiek z nich: napraw, przeróbek, dostrojeń, zmiany konfiguracji i ustawień bez powiązania z pozostałymi elementami systemu oraz bez dokonania każdorazowego sprawdzenia funkcjonowania całego teatrzyku. Muzeum planuje zlecić usługę serwisową systemu multimedialnego trasy (systemu sterowania i zarządzania, stanu technicznego sprzętu: informatycznego, audio i video, stanu okablowania i stanu przyłączy, fogg screen, teatrzyku dla dzieci). Zakres obsługi serwisowej ma obejmować: - wymianę lamp w projektorach multimedialnych, - kompleksowe czyszczenie projektorów (raz do roku czyszczenie w warunkach laboratoryjnych), jeśli będzie wymagała tego sytuacja zabranie urządzenia do serwisu, - wykonanie raz na kwartał kompleksowego przeglądu (regulacja, sprawdzenie działania, korekta błędów obsługi i programowania parametrów użytkownika) systemu multimedialnego, - kompleksowe czyszczenie sprzętu: informatycznego, audio i video, połączone ze sprawdzeniem działania systemu multimedialnego, - doraźna wymiana elementów podlegających zużyciu połączona ze sprawdzeniem działania systemu multimedialnego, - w przypadku awarii, doraźna naprawa systemu multimedialnego w zakresie nie objętym gwarancją połączona ze sprawdzeniem działania systemu multimedialnego (w czasie w którym system pozostaje nie udostępniony do zwiedzania), - sporządzanie pisemnych raportów z dokonania ww czynności. W ramach w/w czynności serwisant zobowiązany jest zapewnić właściwie skonfigurowany z systemem multimedialnym sprzęt zastępczy (w przypadku konieczności jego naprawy lub przeglądu poza trasą turystyczną), gwarantujący funkcjonowanie systemu w sposób ciągły. Serwisant ponosi również odpowiedzialność za skonfigurowanie i zamontowanie nowego sprzętu do systemu multimedialnego w taki sposób, aby zapewnić jego właściwe funkcjonowanie. Serwisant jest zobowiązany do dokonywania czyszczenia torów optycznych w projektorach, raz w roku, w warunkach laboratoryjnych. Zakres obsługi serwisowej w przypadku teatrzyku kukiełkowego dla dzieci obejmuje: - wykonanie raz na kwartał kompleksowego, okresowego przeglądu (regulacja, sprawdzenie działania systemów: multimedialnego, pneumatycznego, elektronicznego, urządzenia i programu sterującego całością urządzenia, korekta błędów obsługi), - wykonanie raz na kwartał kompleksowej, okresowej konserwacji, połączone ze sprawdzeniem działania, - wykonanie raz na kwartał kompleksowego czyszczenia połączone ze sprawdzeniem działania, - doraźna wymiana elementów podlegających zużyciu połączona ze sprawdzeniem działania, - w przypadku awarii, doraźna naprawa w zakresie nie objętym gwarancją połączona ze sprawdzeniem działania, - sporządzanie pisemnych raportów z dokonania ww czynności. Stan prawny Na wstępie części prawnej opinii stwierdzić należy, że z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych obojętne jest stanowisko TRIAS SA wyrażone w piśmie z dnia 6 kwietnia 2011 r. skierowanym do ZIKiT. Poniższe opracowanie zatem w całości je pomija i opiera się wyłącznie na analizie funkcjonowania: systemu multimedialnego (w tym: fogg screen) oraz teatrzyku kukiełkowego dla dzieci znajdujących się na trasie turystycznej po podziemiach Rynku Głównego Śladem europejskiej tożsamości Krakowa oraz specyfikacji zamówienia na usługę serwisową na powyższe elementy trasy turystycznej. Zamówienie z wolnej ręki jest trybem szczególnym, stosowanym w sytuacjach, gdy zastosowanie przetargu lub innego konkurencyjnego trybu postępowania o którym mowa w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) jest niemożliwe. Dla zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) w/w ustawy na serwis: systemu multimedialnego (w tym: fogg screen, teatrzyku kukiełkowego dla dzieci) znajdujących się na trasie turystycznej po podziemiach Rynku Głównego - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa, konieczne jest wykazanie, że usługa ta z przyczyn technicznych, o obiektywnym charakterze może zostać zrealizowana wyłącznie przez jednego wykonawcę - TRIAS SA. Względy techniczne, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a), uzasadniające udzielenie zamówienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej określonemu wykonawcy, muszą mieć zasadniczy charakter, tak by można było wykazać, że wykonanie zamówienia przez innego wykonawcę jest ze względów technicznych rzeczywiście niemożliwe, a nie tylko utrudnione i że ta niemożliwość ma charakter nieprzezwyciężalny. Na gruncie opisanego powyżej stanu faktycznego niezbędne jest również dokonanie analizy prawnej, czy nie zachodzi niezależna, od w/w przesłanka, przyjęcia trybu zamówienia z wolnej ręki, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. czy w/w usługi serwisowe mogą być świadczone przez jednego wykonawcę (TRIAS SA), z uwagi na ochronę praw wyłącznych, wynikającą z przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631 z późn. zm.). Aby skorzystać z przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy prawo zamówień publicznych należy wykazać, że na rynku nie istnieją rozwiązania równoważne tym, objętym prawem autorskim, które odpowiadałoby potrzebom Muzeum. Zatem zamawiający musi dowieść, że wykonanie zamówienia przez innego wykonawcę niż TRIAS SA jest niemożliwe nie tylko ze względu na przysługującą temu podmiotowi ochronę praw wyłącznych (autorskich praw majątkowych do funkcjonowania: systemu multimedialnego z fogg screen, teatrzyku kukiełkowego dla dzieci), ale również to, iż istnienie praw wyłącznych skutkuje koniecznością udzielania zamówienia tylko TRIAS SA. Skorzystanie z wyżej zacytowanej przesłanki (art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ww ustawy), jako podstawy do udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest wykluczone w sytuacji, gdy na rynku istnieją rozwiązania równoważne w stosunku do tych, objętych prawem autorskim lub wyłącznym, które są jednocześnie zgodne z wymaganiami zamawiającego (Muzeum). Z treści cytowanego przepisu wynika, iż przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów uzasadniające udzielenie zamówienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej muszą mieć charakter fundamentalny. Przyczyna udzielenia zamówienia z wolnej ręki w trybie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) lub b) ustawy prawo zamówień publicznych musi mieć charakter obiektywny, zaś przesłanki udzielenia zamówienia z wolnej ręki należy stosować w sposób ścisły. W orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego podkreśla się (vide: wyrok z dnia 11 września 2000 r., sygn. akt II SA 2074/2000; wyrok z dnia 1 października 2001 r., sygn. akt II SA 2802/2000), że przepisy zezwalające na odstąpienie od stosowania trybu podstawowego muszą być zawsze interpretowane ściśle, a lista przesłanek umożliwiających zastosowanie poszczególnych trybów jest zamknięta. Podobnie w swoich orzeczeniach wywodził Europejski Trybunał Sprawiedliwości (wyrok Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 10 kwietnia 2003 r. Sprawa C-20/01, C-28/01 Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Federalnej Niemiec (LexPolonica nr 373014), wyrok Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 18 listopada 2004 r. Sprawa C-126/03 Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Federalnej Niemiec (LexPolonica nr 370521). Jak wskazywał Sąd Najwyższy pod rządami ustawy o zamówieniach publicznych z 1994 r. przesłanka prawna jedynego wykonawcy, warunkująca dopuszczalność udzielenia tzw. zamówienia z wolnej ręki na podstawie tego przepisu ustawy, ma charakter obiektywny i dotyczy sytuacji faktycznej, w której w danym miejscu i czasie na rynku występuje tylko jeden wykonawca - monopolista, świadczący tego rodzaju szczególne usługi i przepis ten nie dotyczy natomiast sytuacji, w której obiektywnie rzecz biorąc - w danym miejscu i czasie na rynku istnieje dwu lub więcej wykonawców, mogących świadczyć tego rodzaju szczególne usługi, ponieważ w tym ostatnim przypadku decyzja o tym, któremu z nich należy udzielić zamówienia publicznego, powinna być podjęta w innym trybie przewidzianym ustawą o zamówieniach publicznych, zasadniczo w trybie przetargu (cyt. za J. Jerzykowski, Komentarz do art. 67 Prawa zamówień publicznych, (w:) M. Stachowiak, J. Jerzykowski, W. Dzierżanowski, Prawo zamówień publicznych, Komentarz, LEX 2007, wyd. III). Mając na uwadze powyższe, niezwykle istotna - z punktu widzenia prawidłowości trybu zastosowania zamówienia z wolnej ręki - jest specyfikacja przedmiotu zamówienia, szczegółowo opisana na serwis: systemu multimedialnego z fogg screen oraz teatrzyku kukiełkowego dla dzieci. Dokonujący zamówienia powinien również dokonać rozeznania rynku - z punktu widzenia przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy prawo zamówień publicznych (tj. czy usługa serwisu z przyczyn technicznych, o obiektywnym charakterze może zostać zrealizowana wyłącznie przez jednego wykonawcę). Mając na uwadze iż: - system multimedialny zainstalowany na trasie turystycznej Śladem europejskiej tożsamości Krakowa tworzy jedną całość i stanowi autorskie, niepowtarzalne w Polsce i Europie specjalistyczne rozwiązanie techniczne, zawierające rozwiązania wyjątkowe, a dodatkowo - podkreślić należy - iż system funkcjonuje w sposób nieprzerwany (aczkolwiek ekspozycja jest uruchomiona wyłącznie w ciągu dnia), - wyłącznym właścicielem praw autorskich do autorskiego programu zarządzającego i sterującego systemem multimedialnym jest TRIAS SA, a Muzeum posiada wyłącznie prawo sublicencji do użytkowania systemu na potrzeby trasy turystycznej, bez prawa dokonywania jakichkolwiek aktualizacji i zmian konfiguracji w/w programu, - wyłącznie TRIAS SA posiada kody źródłowe do programu zarządzającego i sterującego systemem multimedialnym, - program zarządzający i sterujący systemem multimedialnym ma indywidualny, niepowtarzalny, autorski charakter, - program zarządzający i sterujący systemem multimedialnym jest tak skonfigurowany, że dokonanie jakiejkolwiek zmiany w sprzęcie audio, video lub informatycznym, wymaga dostosowania konfiguracji sprzętu do całości systemu multimedialnego (całość systemu działa na zasadzie zakodowania w pamięci urządzeń sygnałów umożliwiających w powiązaniu z centralną jednostką AMX funkcjonowanie całego systemu), - wykonanie usługi serwisowej zawsze jest powiązane ze sprawdzeniem prawidłowego funkcjonowania całego systemu lub dokonaniem zmian w systemie sterującym i zarządzającym systemem, a więc wiąże się z prawami autorskimi do programu komputerowego umożliwiającego funkcjonowanie całego systemu, - w Polsce brak jest podmiotu, który posiada udzielone przez TRIAS SA prawo do autoryzacji programu zarządzającego i sterującego ww systemem multimedialnym, - przy ww ograniczeniach (sposobie funkcjonowania systemu multimedialnego) brak jest możliwości zamówienia u innego wykonawcy niż TRIAS SA oprogramowania kompatybilnego z autorskim programem zarządzającym i sterującym systemem multimedialnym; jest to również niedopuszczalne ze względów prawnych, tj. ochrony praw autorskich TRIAS SA, - teatrzyk zainstalowany na trasie turystycznej Śladem europejskiej tożsamości Krakowa stanowi autorskie, niepowtarzalne w Polsce i Europie specjalistyczne rozwiązanie techniczne (łączące elementy: multimedialne, elektroniczne, pneumatyczne oraz system sterujący w/w elementami), - Muzeum posiada wyłącznie prawo sublicencji do użytkowania teatrzyku na potrzeby trasy turystycznej, bez prawa dokonywania jakichkolwiek: dostrojeń, korekt, aktualizacji i zmian jego konfiguracji programu nim sterującego, - wyłącznym właścicielem praw autorskich do spektaklu: Legenda o dawnym Krakowie jest TRIAS SA, a Muzeum posiada wyłącznie prawo sublicencji do prezentowania spektaklu na potrzeby trasy turystycznej, uznać należy, że zachodzą przesłanki do udzielenia przez Muzeum zamówienia w trybie z wolnej ręki, w oparciu o przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych na serwis systemu multimedialnego (w tym: teatrzyku kukiełkowego) zainstalowanego na trasie turystycznej Śladem europejskiej tożsamości Krakowa w zakresie zamówienia szczegółowo opisanym powyżej. Wykonującym serwis byłaby firma TRIAS SA - twórca i dostawca systemu oraz posiadacz autorskich praw majątkowych do programu zarządzającego i sterującego nim jak również do spektaklu: Legenda o dawnym Krakowie. Kraków, dnia 15 czerwca 2011 r.

Podobne przetargi

177862 / 2011-06-29 - Inny: SamorzÄ…dowa Instytucja Kultury

Muzeum Historyczne Miasta Krakowa - Kraków (małopolskie)
CPV: 795910004 ()
Usługi serwisowania systemu multimedialnego (w tym m.in.: sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, audio, video, system zarządzania i sterowania, Fogscreen /ekran parowy/, teatrzyk dla dzieci /teatrzyk pneumatyczny z elementami elektronicznymi i oprogramowaniem/, zainstalowanych na trasie turystycznej - Śladem europejskiej tożsamości Krakowa mieszczącej się pod płytą Rynku Głównego w Krakowie