Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

413878 / 2009-12-01 - Administracja samorzÄ…dowa / ZarzÄ…d Powiatu Pabianickiego (Pabianice)

Akademia efektywnego nauczania - wsparcie dla liceów ogólnokształcących i profilowanych z terenu powiatu pabianickiego - zajęcia pozalekcyjne z zakresu języków obcych, efektywnej nauki, doradztwo zawodowe oraz zakup materiałów dydaktycznych

Opis zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
- dla części A - przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych, z zakresu efektywnej nauki, doradztwo zawodowe oraz zakup materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia powyższych zajęć,
- dla części B - zakup pozostałych materiałów dydaktycznych,
w ramach projektu PO KL pn. /Akademia efektywnego nauczania - wsparcie dla liceów ogólnokształcących i profilowanych z terenu powiatu pabianickiego/ finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Głównym celem projektu jest podniesienie w roku szkolnym 2009/2010 atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej 5 liceów (3 ogólnokształcących i 2 profilowanych) z terenu Powiatu Pabianickiego. Cel ogólny zostanie zrealizowany poprzez cele szczegółowe:
- realizacja w każdej szkole programu rozwojowego, opartego na diagnozie potrzeb i zgodnego z programami nauczania i rozwoju szkoły, zorientowanego na wyrównywanie szans edukacyjnych;
- zwiększenie szans edukacyjnych, poprzez realizacje dla 660 uczniów zajęć dodatkowych, ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, ICT oraz jez. obcych;
- likwidacja barier (społ. i ekonom.) w dostępie do zajęć dodatkowych.

Projekt obejmuje wdrożenie w 5 liceach programów rozwojowych, obejmujących szczegółową diagnozę oraz oparta na niej realizacje zajęć dodatkowych.

Grupy docelowe:
We wszystkich oferowanych w projekcie rodzajach wsparcia weźmie udział łącznie 660 uczniów z 5 szkół ponadgimnazjalnych (3 liceów ogólnokształcących i 2 profilowanych) z terenu Powiatu Pabianickiego, w tym w bloku zajęć matematyczno-przyrodniczych-551, w bloku zajęć z zakresu jez. obcych-390, w doradztwie zawodowym - 212, w bloku zajęć z zakresu efektywnej nauki -151.
Grupę docelową stanowią uczniowie i szkoły z terenu Województwa Łódzkiego. Szkoły już zgłosiły akces do projektu i są gotowe na uruchomienie wsparcia (w nawiasie liczba beneficjentów ostatecznych):
- I Liceum Ogólnokształcące w Pabianicach (206, w tym 82 z klas II, 124 z klas III)
- II Liceum Ogólnokształcące w Pabianicach (170, w tym 102 z kl. II, 68 z kl. III)
- Liceum Profilowane w Zespole Szkół nr 2 w Pabianicach (40, w tym 20 z kl. II, 20 z kl. III)
- Liceum Profilowane w Zespole Szkół nr 3 w Pabianicach (162, w tym 52 z kl. II, 110 z kl. III)
- Liceum Ogólnokształcące w Powiatowym Zespole Edukacyjnym w Konstantynowie Łódzkim (82, w tym 40 z kl. II, 42 z kl. III)

CZĘŚĆ A

Opis zadania:

I. Zlecenie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych w okresie od dnia podpisania umowy do 31.V.2010;

Opis szczegółowy:
Zajęcia z języków obcych będą prowadzone na terenie szkół objętych projektem w ilości:
1 x 2 godz. dyd./tydz./gr., co daje 58 godz./gr (kl. II) i 46 godz./gr. (kl. III)
Grupy będą liczyły po 10-12 osób

w terminie
od dnia podpisania umowy do 31.V.2010 (kl. II),
od dnia podpisania umowy do 30.IV.2010 (kl. III)
Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Przewiduje się również zakupy dydaktyczne dla potrzeb przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych j.n.:
J. angielski
klasy 2:
- podstawowy dla 101 uczniów:
-- Upstream elementary,
- podręcznik ucznia
- zeszyt ćwiczeń companion
- płyta CD ucznia
- zeszyt ćwiczeń do DVD
- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom podstawowy.
+ zestaw dla 10 nauczycieli:
- książka nauczyciela
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zestaw płyt audio
- płyta DVD
- zeszyt ćwiczeń do DVD

- rozszerzony
-- Upstream pre-intermediate dla 61 uczniów
- podręcznik ucznia
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zeszyt ćwiczeń do DVD
- płyta CD ucznia
- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom rozszerzony
+ zestaw dla 6 nauczycieli:
- książka nauczyciela
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zestaw płyt audio
- płyta audio do zeszytu ćwiczeń
- płyta DVD
- zeszyt ćwiczeń do DVD

klasy 3:
- podstawowy dla 109 uczniów i 11 nauczycieli
-- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom podstawowy
-- Matura z języka angielskiego. Zestawy egzaminacyjne. Poziom podstawowy
-- Get Your Message Across. Ćwiczenia do ustnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego. Poziom podstawowy

- rozszerzony dla 52 uczniów i 5 nauczycieli
-- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom rozszerzony
-- Matura z języka angielskiego. Zestawy egzaminacyjne. Poziom rozszerzony
-- Matura Companion. Egzamin pisemny. Struktury leksykalno-gramatyczne

J. niemiecki
klasy 2:
- podstawowy dla 10 uczniów
-- Moment mal! 2
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
-- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
+ zestaw dla 1 nauczyciela:
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
- książka nauczyciela
- zestaw płyt audio
- zestaw testów

- rozszerzony dla 10 uczniów
-- Moment mal! 3
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
-- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
+ zestaw dla 1 nauczyciela:
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
- książka nauczyciela
- zestaw płyt audio
- zestaw testów

klasy 3:
- podstawowy dla 10 uczniów i 1 nauczyciela
- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
- Gramatyka maturalna. Język niemiecki
- Nowe testy maturalne. Język niemiecki + CD
- Zadania maturalne. Język niemiecki

- rozszerzony dla 10 uczniów i 1 nauczyciela
- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
- Gramatyka maturalna. Język niemiecki
- Trening pisania przed maturą. Język niemiecki
- Trening słownictwa przed maturą. Język niemiecki

II. Zlecenie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu efektywnej nauki w okresie od dnia podpisania umowy do 28.II.2010r.

Opis szczegółowy:
Zajęcia z efektywnej nauki to zajęcia stacjonarne 1x2godz.dyd./tydz./grupa, co daje 32 godz./grupa; 10-12os./grupa oraz zajęcia e-learningowe 0,5godz.dyd./4godz.dyd.stacj./1os., co daje 4godz./
Zajęcia z zakresu efektywnej nauki obejmą techniki szybkiego czytania, skutecznego notowania i techniki pamięciowe. Zajęcia będą miały charakter blended-learningowy, tzn. połączenie zajęć stacjonarnych z zajęciami e-learningowymi. Zajęcia stacjonarne będą miały charakter grupowy i będą się odbywać w szkołach, natomiast zajęcia e-learningowe polegać będą na indywidualnej pracy uczniów na platformie e-learningowej, gdzie uczeń będzie miał do dyspozycji bogaty pakiet ćwiczeń. Dzięki zastosowaniu metody blended-learning uczniowie poznają nowoczesne sposoby efektywnego uczenia się. Uczniowie wezmą udział w przynajmniej jednej formie wsparcia przewidzianej w ramach projektu.

Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Przewiduje się również zakupy dydaktyczne dla potrzeb przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu efektywnej nauki - komplety dla 166 osób
- Podręczniki dla uczniów/trenerów
- Mat. dodatkowe dla uczniów/trenerów
- Loginy dla uczniów/trenerów na osobę

III. Usługa doradztwa zawodowego - w ilości 424 godzin;

Opis szczegółowy:
Doradztwo zawodowe będzie prowadzone na terenie szkół objętych projektem w ilości:
1x1 godz. dyd./os. (1godz./os. w 2009r., 1godz./os. w 2010r.)

w terminie
od dnia podpisania umowy do 31.V.10 (kl. II),
od dnia podpisania umowy do 30.IV.10 (kl. III)
Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

CZĘŚĆ B

Opis zadania:

I. Zlecenie zakupu materiałów szkoleniowych dla uczniów i materiałów dydaktycznych.

Opis szczegółowy:

l.p. Nazwa; opis; Ilość j.m.
1. program komputerowy - Geometria; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 1; 1 licencja
2. program multimedialny Geometria; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 2; 1 licencja
3. plansze -przebiegi funkcji trygonometrycznych; Przebiegi funkcji trygonometrycznych - plansze ścienne firmy Meridian lub równoważnej; 2 szt.
4. program komputerowy - Pakiet Matematyka dla szkół ponadgimnazjalnych; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 3; 1 licencja
5. tablica z magnetycznymi przyrządami tablicowymi; tablica z magnetycznymi przyrządami tablicowymi do zajęć z matematyki; 1 szt.
6. foliogramy z funkcjami; foliogramy z funkcjami - firmy Meridian lub równoważnej; 1 zestaw
7. testy maturalne; Testy maturalne Matematyka 20109 - wyd. Aksjomat - Toruń; 10 zestawów
8. Film /Gry dydaktyczne - funkcja/ do zajęć pozalekcyjnych z matematyki; Opis szczegółowy - załącznik nr 4; 1 szt.
9. foliogramy; foliogramy do matematyki - firmy Meridian lub równoważnej; 1 zestaw
10. plansze Matematyka; plansze matematyka - zestaw plansz ściennych, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
11. książka /Sposób na maturę Matematyka/ do zajęć pozalekcyjnych z matematyki; Sposób na maturę. Matematyka - Wyd. Omega - Kraków; 10 szt.
12. książka /Matematyka w zadaniach praktycznych/; matematyka w zadaniach praktycznych - Wyd. Omega - Kraków; 10 szt.
13. plansze -jednostki miar; Jednostki miar - Plansze ścienne, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
14. plansze -jednostki wag; jednostki wag - plansze ścienne, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
15. program komputerowy - pakiet przedmiotowy z chemii ; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 5; 1 licencja
16. zestaw do budowy modeli chemicznych - chemia organiczna i nieorganiczna; Zestaw elementów strukturalnych do budowy modeli cząsteczek związków chemicznych o różnych promieniach kul UNI-2
Zestaw zawierający co najmniej:
-182 kule reprezentujące atomy pierwiastków
-12 płatków orbitalowych
-6 łączników do reprezentowania orbitali wiążących
- 675 łączników do reprezentowania wiązań chemicznych, w tym 75 łączników reprezentowanych do przycinania
-instrukcję z dynamicznymi przykładami na płycie CD; 1 zestaw
17. program komputerowy - pakiet przedmiotowy do biologii; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 6; 2 licencje
18. Program multimedialny - Flora ojczysta; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 7; 1 licencja
19. Program komputerowy - Biologia. Repetytorium dla maturzystów; Program komputerowy - Biologia. Repetytorium dla maturzystów; 1 licencja
20. programy multimedialne; Program multimedialny BIOLOGIA szkoła ponadgimnazjalna; 5 licencja
21. kasety magnetowidowe
Kaseta magnetowidowa o niżej wymienionej tematyce:
1) AIDS - wszystko co powinieneś widzieć
2) Anoreksja i bulimia, śmiertelna pułapka
3) Alkohol - droga do nikąd
4) Narodziny i życie cz.I
5) Narodziny i życie cz.II; 5 szt.
22. model przestrzenny DNA; Model przestrzenny DNA ok. 45 cm; 1 szt.
23. zestaw plansz biologicznych
człowiek - poród - 160x110, cykl menstruacyjny i zagnieżdzenie jajeczka - 160x110, męskie organy rozrodcze - 160x110, żeńskie organy rozrodcze - 160x110; 1 zestaw
24. zestaw modeli biologicznych + pakiet foliogramów; szkielet człowieka - wys. 168 cm lub więcej, naturalny, z masy plastikowej;

Model DNA duży -czytelny, kolorowy model helisy DNA skł. Się z 22 par, wykonany z b. trwałego tworzywa sztucznego, na podstawie, można go składać i rozkładać, wys. 45cm + pakiet foliogramów - rozmnażanie, genetyka, dziedziczenie;

model ucha-powiększony 3-krotnie w stosunku do naturalnej wielkości; z przekrojem ucha wewnętrznego - widoczne jego elementy:błona bębenkowa z młoteczkiem, kowadełko oraz błędnik. Na podstawie. Wymiary:34x16x19;

model oka w oczodole - powiększony 5-krotnie w stosunku do naturalnych rozmiarów. Rozkład na części: Wymiary:13x14x21
; 1 zestaw

Opis szczegółowy:

Załącznik nr 1
Program komputerowy do geometrii - pakiet

Program pozwalający na konstruowanie dowolnych figur geometrycznych za pomocą precyzyjnych i złożonych narzędzi (m.in. dynamiczne przekształcenia, skalowanie układu współrzędnych, obliczanie funkcji - Program pozwalający na rysowanie i badanie parametrów skomplikowanych wykresów funkcji, etc.).
Program umożliwiający badanie nie tylko problemów geometrycznych, ale również algebry, statystyki, analizy matematycznej, posiadający opcje przydatne w nauce fizyki, a zwłaszcza optyki i kinematyki oraz astronomii.

Załącznik nr 2
Program multimedialny - do geometrii

Program zawierający zaawansowane narzędzie wspomagające naukę geometrii. Celem programu byłoby ułatwienie nauki geometrii trójwymiarowej.
Aplikacja pozwalałaby na tworzenie statycznych oraz dynamicznych modeli 3D oraz dowolne manipulowanie i przetwarzanie wyników badań.
Możliwość wnikliwej analizy i opisu, również za pomocą wzorów modelowanych figur. Możliwość tworzenia brył obrotowych jak również czterowymiarowych typu hipersześcian.

Załącznik nr 3
Multimedialne lekcje z matematyki - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania matematyki w szkole ponadgimnazjalnej. Materiał programowy przedstawiony w multimedialnej formie, gdzie każdy ekran stanowi odrębną całość prezentującą konkretne zagadnienie matematyczne objęte podstawą programową. Interaktywne wykresy, konstrukcje, wzory, przykłady, a także inteligentny system ćwiczeń, narracje oraz animacje pozwalają efektywnie przyswajać wiedzę. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwii analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i filmy, które ułatwiają zrozumienie poszczególnych zagadnień matematycznych i dają możliwość zbliżenia procesu uczenia się do procesu badawczego
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawiera terminy matematyczne użyte w programie;
- Kalkulator - umożliwia wykonywanie działań matematycznych włącznie z obliczaniami radianów i stopni;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych matematyków;
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 4
Analiza wykresów różnych funkcji ułatwiająca zrozumienie takich terminów jak: dziedzina funkcji, zbiór wartości, miejsce zerowe, funkcja rosnąca, malejąca, wartości dodatnie i ujemne czy punkt przecięcia się wykresu z osią OY. Umożliwia też doskonalenie i ugruntowanie umiejętności odczytywania właściwości funkcji z wykresu. Pomoc dydaktyczna łącząca w sobie trzy elementy: naukę, zabawę i samokontrolę. Nadająca się do pracy indywidualnej oraz w parach do pracy grupowej.

Załącznik nr 5
Multimedialne lekcje z chemii - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania chemii zawierający ilustracje, filmy, symulacje i trójwymiarowe animacje sprawiające, że niezbędna wiedza jest przyswajana niezwykle szybko i efektywnie. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwi analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i animowane filmy, umożliwiające uczniowi poznanie wielu interesujących zagadnień z dziedziny chemii,
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawiera hasła tematyczne związane z chemią, stosowane na stronach kursu;
- Kalkulator - umożliwia wykonywanie działań matematycznych;
- Układ okresowy pierwiastków - dostarcza niezbędnej wiedzy o pierwiastkach, ich właściwościach, budowie i reaktywności;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych chemików
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 6
Multimedialne lekcje z biologii - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania biologii zawierający ilustracje, filmy, symulacje i trójwymiarowe animacje sprawiające, że niezbędna wiedza jest przyswajana niezwykle szybko i efektywnie. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- biografie osób zasłużonych w dziedzinie biologii. Duży wybór interesujących prezentacji multimedialnych o różnorodnej tematyce (np. funkcje organizmu, biologiczne procesy niewidoczne gołym okiem)
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwi analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i animowane filmy, które poruszają tematy m.in. z zakresu budowy organizmu człowieka, genetyki i ekologii
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawierający hasła tematyczne związane z biologią, stosowane na stronach kursu;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych biologów.
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 7
Program multimedialny - posiadający bardzo dużą bazę zdjęć roślin występujących na obszarze Polski (kwiaty, owoce, liście itp.), zawierający dane m.in. o nazwach naukowych, synonimach, siedliskach, rozmieszczeniu, praktycznym wykorzystaniu roślin. Będzie posiadał wbudowane interaktywne narzędzia identyfikacji gatunków oraz słownik botaniczny z minimum 700 hasłami.
Program pozwalający na samodzielną analizę znalezionych roślin.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 413878

Data publikacji: 2009-12-01

Nazwa: Zarząd Powiatu Pabianickiego

Ulica: ul. Piłsudskiego 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Pabianice

Kod pocztowy: 95-200

Województwo / kraj: łódzkie

Numer telefonu: 042 213-01-00

Numer faxu: 042 2159166

Adres strony internetowej: www.powiat.pabianice.pl

Regon: 47205629403113

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Adres internetowy dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Akademia efektywnego nauczania - wsparcie dla liceów ogólnokształcących i profilowanych z terenu powiatu pabianickiego - zajęcia pozalekcyjne z zakresu języków obcych, efektywnej nauki, doradztwo zawodowe oraz zakup materiałów dydaktycznych

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
- dla części A - przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych, z zakresu efektywnej nauki, doradztwo zawodowe oraz zakup materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia powyższych zajęć,
- dla części B - zakup pozostałych materiałów dydaktycznych,
w ramach projektu PO KL pn. /Akademia efektywnego nauczania - wsparcie dla liceów ogólnokształcących i profilowanych z terenu powiatu pabianickiego/ finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Głównym celem projektu jest podniesienie w roku szkolnym 2009/2010 atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej 5 liceów (3 ogólnokształcących i 2 profilowanych) z terenu Powiatu Pabianickiego. Cel ogólny zostanie zrealizowany poprzez cele szczegółowe:
- realizacja w każdej szkole programu rozwojowego, opartego na diagnozie potrzeb i zgodnego z programami nauczania i rozwoju szkoły, zorientowanego na wyrównywanie szans edukacyjnych;
- zwiększenie szans edukacyjnych, poprzez realizacje dla 660 uczniów zajęć dodatkowych, ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, ICT oraz jez. obcych;
- likwidacja barier (społ. i ekonom.) w dostępie do zajęć dodatkowych.

Projekt obejmuje wdrożenie w 5 liceach programów rozwojowych, obejmujących szczegółową diagnozę oraz oparta na niej realizacje zajęć dodatkowych.

Grupy docelowe:
We wszystkich oferowanych w projekcie rodzajach wsparcia weźmie udział łącznie 660 uczniów z 5 szkół ponadgimnazjalnych (3 liceów ogólnokształcących i 2 profilowanych) z terenu Powiatu Pabianickiego, w tym w bloku zajęć matematyczno-przyrodniczych-551, w bloku zajęć z zakresu jez. obcych-390, w doradztwie zawodowym - 212, w bloku zajęć z zakresu efektywnej nauki -151.
Grupę docelową stanowią uczniowie i szkoły z terenu Województwa Łódzkiego. Szkoły już zgłosiły akces do projektu i są gotowe na uruchomienie wsparcia (w nawiasie liczba beneficjentów ostatecznych):
- I Liceum Ogólnokształcące w Pabianicach (206, w tym 82 z klas II, 124 z klas III)
- II Liceum Ogólnokształcące w Pabianicach (170, w tym 102 z kl. II, 68 z kl. III)
- Liceum Profilowane w Zespole Szkół nr 2 w Pabianicach (40, w tym 20 z kl. II, 20 z kl. III)
- Liceum Profilowane w Zespole Szkół nr 3 w Pabianicach (162, w tym 52 z kl. II, 110 z kl. III)
- Liceum Ogólnokształcące w Powiatowym Zespole Edukacyjnym w Konstantynowie Łódzkim (82, w tym 40 z kl. II, 42 z kl. III)

CZĘŚĆ A

Opis zadania:

I. Zlecenie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych w okresie od dnia podpisania umowy do 31.V.2010;

Opis szczegółowy:
Zajęcia z języków obcych będą prowadzone na terenie szkół objętych projektem w ilości:
1 x 2 godz. dyd./tydz./gr., co daje 58 godz./gr (kl. II) i 46 godz./gr. (kl. III)
Grupy będą liczyły po 10-12 osób

w terminie
od dnia podpisania umowy do 31.V.2010 (kl. II),
od dnia podpisania umowy do 30.IV.2010 (kl. III)
Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Przewiduje się również zakupy dydaktyczne dla potrzeb przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych j.n.:
J. angielski
klasy 2:
- podstawowy dla 101 uczniów:
-- Upstream elementary,
- podręcznik ucznia
- zeszyt ćwiczeń companion
- płyta CD ucznia
- zeszyt ćwiczeń do DVD
- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom podstawowy.
+ zestaw dla 10 nauczycieli:
- książka nauczyciela
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zestaw płyt audio
- płyta DVD
- zeszyt ćwiczeń do DVD

- rozszerzony
-- Upstream pre-intermediate dla 61 uczniów
- podręcznik ucznia
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zeszyt ćwiczeń do DVD
- płyta CD ucznia
- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom rozszerzony
+ zestaw dla 6 nauczycieli:
- książka nauczyciela
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zestaw płyt audio
- płyta audio do zeszytu ćwiczeń
- płyta DVD
- zeszyt ćwiczeń do DVD

klasy 3:
- podstawowy dla 109 uczniów i 11 nauczycieli
-- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom podstawowy
-- Matura z języka angielskiego. Zestawy egzaminacyjne. Poziom podstawowy
-- Get Your Message Across. Ćwiczenia do ustnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego. Poziom podstawowy

- rozszerzony dla 52 uczniów i 5 nauczycieli
-- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom rozszerzony
-- Matura z języka angielskiego. Zestawy egzaminacyjne. Poziom rozszerzony
-- Matura Companion. Egzamin pisemny. Struktury leksykalno-gramatyczne

J. niemiecki
klasy 2:
- podstawowy dla 10 uczniów
-- Moment mal! 2
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
-- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
+ zestaw dla 1 nauczyciela:
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
- książka nauczyciela
- zestaw płyt audio
- zestaw testów

- rozszerzony dla 10 uczniów
-- Moment mal! 3
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
-- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
+ zestaw dla 1 nauczyciela:
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
- książka nauczyciela
- zestaw płyt audio
- zestaw testów

klasy 3:
- podstawowy dla 10 uczniów i 1 nauczyciela
- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
- Gramatyka maturalna. Język niemiecki
- Nowe testy maturalne. Język niemiecki + CD
- Zadania maturalne. Język niemiecki

- rozszerzony dla 10 uczniów i 1 nauczyciela
- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
- Gramatyka maturalna. Język niemiecki
- Trening pisania przed maturą. Język niemiecki
- Trening słownictwa przed maturą. Język niemiecki

II. Zlecenie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu efektywnej nauki w okresie od dnia podpisania umowy do 28.II.2010r.

Opis szczegółowy:
Zajęcia z efektywnej nauki to zajęcia stacjonarne 1x2godz.dyd./tydz./grupa, co daje 32 godz./grupa; 10-12os./grupa oraz zajęcia e-learningowe 0,5godz.dyd./4godz.dyd.stacj./1os., co daje 4godz./
Zajęcia z zakresu efektywnej nauki obejmą techniki szybkiego czytania, skutecznego notowania i techniki pamięciowe. Zajęcia będą miały charakter blended-learningowy, tzn. połączenie zajęć stacjonarnych z zajęciami e-learningowymi. Zajęcia stacjonarne będą miały charakter grupowy i będą się odbywać w szkołach, natomiast zajęcia e-learningowe polegać będą na indywidualnej pracy uczniów na platformie e-learningowej, gdzie uczeń będzie miał do dyspozycji bogaty pakiet ćwiczeń. Dzięki zastosowaniu metody blended-learning uczniowie poznają nowoczesne sposoby efektywnego uczenia się. Uczniowie wezmą udział w przynajmniej jednej formie wsparcia przewidzianej w ramach projektu.

Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Przewiduje się również zakupy dydaktyczne dla potrzeb przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu efektywnej nauki - komplety dla 166 osób
- Podręczniki dla uczniów/trenerów
- Mat. dodatkowe dla uczniów/trenerów
- Loginy dla uczniów/trenerów na osobę

III. Usługa doradztwa zawodowego - w ilości 424 godzin;

Opis szczegółowy:
Doradztwo zawodowe będzie prowadzone na terenie szkół objętych projektem w ilości:
1x1 godz. dyd./os. (1godz./os. w 2009r., 1godz./os. w 2010r.)

w terminie
od dnia podpisania umowy do 31.V.10 (kl. II),
od dnia podpisania umowy do 30.IV.10 (kl. III)
Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

CZĘŚĆ B

Opis zadania:

I. Zlecenie zakupu materiałów szkoleniowych dla uczniów i materiałów dydaktycznych.

Opis szczegółowy:

l.p. Nazwa; opis; Ilość j.m.
1. program komputerowy - Geometria; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 1; 1 licencja
2. program multimedialny Geometria; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 2; 1 licencja
3. plansze -przebiegi funkcji trygonometrycznych; Przebiegi funkcji trygonometrycznych - plansze ścienne firmy Meridian lub równoważnej; 2 szt.
4. program komputerowy - Pakiet Matematyka dla szkół ponadgimnazjalnych; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 3; 1 licencja
5. tablica z magnetycznymi przyrządami tablicowymi; tablica z magnetycznymi przyrządami tablicowymi do zajęć z matematyki; 1 szt.
6. foliogramy z funkcjami; foliogramy z funkcjami - firmy Meridian lub równoważnej; 1 zestaw
7. testy maturalne; Testy maturalne Matematyka 20109 - wyd. Aksjomat - Toruń; 10 zestawów
8. Film /Gry dydaktyczne - funkcja/ do zajęć pozalekcyjnych z matematyki; Opis szczegółowy - załącznik nr 4; 1 szt.
9. foliogramy; foliogramy do matematyki - firmy Meridian lub równoważnej; 1 zestaw
10. plansze Matematyka; plansze matematyka - zestaw plansz ściennych, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
11. książka /Sposób na maturę Matematyka/ do zajęć pozalekcyjnych z matematyki; Sposób na maturę. Matematyka - Wyd. Omega - Kraków; 10 szt.
12. książka /Matematyka w zadaniach praktycznych/; matematyka w zadaniach praktycznych - Wyd. Omega - Kraków; 10 szt.
13. plansze -jednostki miar; Jednostki miar - Plansze ścienne, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
14. plansze -jednostki wag; jednostki wag - plansze ścienne, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
15. program komputerowy - pakiet przedmiotowy z chemii ; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 5; 1 licencja
16. zestaw do budowy modeli chemicznych - chemia organiczna i nieorganiczna; Zestaw elementów strukturalnych do budowy modeli cząsteczek związków chemicznych o różnych promieniach kul UNI-2
Zestaw zawierający co najmniej:
-182 kule reprezentujące atomy pierwiastków
-12 płatków orbitalowych
-6 łączników do reprezentowania orbitali wiążących
- 675 łączników do reprezentowania wiązań chemicznych, w tym 75 łączników reprezentowanych do przycinania
-instrukcję z dynamicznymi przykładami na płycie CD; 1 zestaw
17. program komputerowy - pakiet przedmiotowy do biologii; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 6; 2 licencje
18. Program multimedialny - Flora ojczysta; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 7; 1 licencja
19. Program komputerowy - Biologia. Repetytorium dla maturzystów; Program komputerowy - Biologia. Repetytorium dla maturzystów; 1 licencja
20. programy multimedialne; Program multimedialny BIOLOGIA szkoła ponadgimnazjalna; 5 licencja
21. kasety magnetowidowe
Kaseta magnetowidowa o niżej wymienionej tematyce:
1) AIDS - wszystko co powinieneś widzieć
2) Anoreksja i bulimia, śmiertelna pułapka
3) Alkohol - droga do nikąd
4) Narodziny i życie cz.I
5) Narodziny i życie cz.II; 5 szt.
22. model przestrzenny DNA; Model przestrzenny DNA ok. 45 cm; 1 szt.
23. zestaw plansz biologicznych
człowiek - poród - 160x110, cykl menstruacyjny i zagnieżdzenie jajeczka - 160x110, męskie organy rozrodcze - 160x110, żeńskie organy rozrodcze - 160x110; 1 zestaw
24. zestaw modeli biologicznych + pakiet foliogramów; szkielet człowieka - wys. 168 cm lub więcej, naturalny, z masy plastikowej;

Model DNA duży -czytelny, kolorowy model helisy DNA skł. Się z 22 par, wykonany z b. trwałego tworzywa sztucznego, na podstawie, można go składać i rozkładać, wys. 45cm + pakiet foliogramów - rozmnażanie, genetyka, dziedziczenie;

model ucha-powiększony 3-krotnie w stosunku do naturalnej wielkości; z przekrojem ucha wewnętrznego - widoczne jego elementy:błona bębenkowa z młoteczkiem, kowadełko oraz błędnik. Na podstawie. Wymiary:34x16x19;

model oka w oczodole - powiększony 5-krotnie w stosunku do naturalnych rozmiarów. Rozkład na części: Wymiary:13x14x21
; 1 zestaw

Opis szczegółowy:

Załącznik nr 1
Program komputerowy do geometrii - pakiet

Program pozwalający na konstruowanie dowolnych figur geometrycznych za pomocą precyzyjnych i złożonych narzędzi (m.in. dynamiczne przekształcenia, skalowanie układu współrzędnych, obliczanie funkcji - Program pozwalający na rysowanie i badanie parametrów skomplikowanych wykresów funkcji, etc.).
Program umożliwiający badanie nie tylko problemów geometrycznych, ale również algebry, statystyki, analizy matematycznej, posiadający opcje przydatne w nauce fizyki, a zwłaszcza optyki i kinematyki oraz astronomii.

Załącznik nr 2
Program multimedialny - do geometrii

Program zawierający zaawansowane narzędzie wspomagające naukę geometrii. Celem programu byłoby ułatwienie nauki geometrii trójwymiarowej.
Aplikacja pozwalałaby na tworzenie statycznych oraz dynamicznych modeli 3D oraz dowolne manipulowanie i przetwarzanie wyników badań.
Możliwość wnikliwej analizy i opisu, również za pomocą wzorów modelowanych figur. Możliwość tworzenia brył obrotowych jak również czterowymiarowych typu hipersześcian.

Załącznik nr 3
Multimedialne lekcje z matematyki - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania matematyki w szkole ponadgimnazjalnej. Materiał programowy przedstawiony w multimedialnej formie, gdzie każdy ekran stanowi odrębną całość prezentującą konkretne zagadnienie matematyczne objęte podstawą programową. Interaktywne wykresy, konstrukcje, wzory, przykłady, a także inteligentny system ćwiczeń, narracje oraz animacje pozwalają efektywnie przyswajać wiedzę. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwii analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i filmy, które ułatwiają zrozumienie poszczególnych zagadnień matematycznych i dają możliwość zbliżenia procesu uczenia się do procesu badawczego
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawiera terminy matematyczne użyte w programie;
- Kalkulator - umożliwia wykonywanie działań matematycznych włącznie z obliczaniami radianów i stopni;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych matematyków;
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 4
Analiza wykresów różnych funkcji ułatwiająca zrozumienie takich terminów jak: dziedzina funkcji, zbiór wartości, miejsce zerowe, funkcja rosnąca, malejąca, wartości dodatnie i ujemne czy punkt przecięcia się wykresu z osią OY. Umożliwia też doskonalenie i ugruntowanie umiejętności odczytywania właściwości funkcji z wykresu. Pomoc dydaktyczna łącząca w sobie trzy elementy: naukę, zabawę i samokontrolę. Nadająca się do pracy indywidualnej oraz w parach do pracy grupowej.

Załącznik nr 5
Multimedialne lekcje z chemii - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania chemii zawierający ilustracje, filmy, symulacje i trójwymiarowe animacje sprawiające, że niezbędna wiedza jest przyswajana niezwykle szybko i efektywnie. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwi analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i animowane filmy, umożliwiające uczniowi poznanie wielu interesujących zagadnień z dziedziny chemii,
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawiera hasła tematyczne związane z chemią, stosowane na stronach kursu;
- Kalkulator - umożliwia wykonywanie działań matematycznych;
- Układ okresowy pierwiastków - dostarcza niezbędnej wiedzy o pierwiastkach, ich właściwościach, budowie i reaktywności;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych chemików
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 6
Multimedialne lekcje z biologii - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania biologii zawierający ilustracje, filmy, symulacje i trójwymiarowe animacje sprawiające, że niezbędna wiedza jest przyswajana niezwykle szybko i efektywnie. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- biografie osób zasłużonych w dziedzinie biologii. Duży wybór interesujących prezentacji multimedialnych o różnorodnej tematyce (np. funkcje organizmu, biologiczne procesy niewidoczne gołym okiem)
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwi analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i animowane filmy, które poruszają tematy m.in. z zakresu budowy organizmu człowieka, genetyki i ekologii
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawierający hasła tematyczne związane z biologią, stosowane na stronach kursu;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych biologów.
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 7
Program multimedialny - posiadający bardzo dużą bazę zdjęć roślin występujących na obszarze Polski (kwiaty, owoce, liście itp.), zawierający dane m.in. o nazwach naukowych, synonimach, siedliskach, rozmieszczeniu, praktycznym wykorzystaniu roślin. Będzie posiadał wbudowane interaktywne narzędzia identyfikacji gatunków oraz słownik botaniczny z minimum 700 hasłami.
Program pozwalający na samodzielną analizę znalezionych roślin.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 2

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2010

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

opis_war:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego spełniał niżej określone warunki:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, a mianowicie:
1.2.1. w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zamówienia, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj.:
- wykonał co najmniej dwa zamówienia, którego przedmiotem było nauczanie języków obcych (język angielski lub język niemiecki)
oraz
- wykonał co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem było przeprowadzenie zajęć z zakresu efektywnej nauki.
W/w zadania zostały wykonane na łączną kwotę co najmniej 150 000 zł brutto.
Niniejszy warunek musi spełniać wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego na część A.
1.2.2. Wykonawca winien dysponować kadrą lektorską z wykształceniem wyższym magisterskim:
- co najmniej pięcioma osobami po filologii angielskiej,
oraz
- co najmniej dwiema osobami po filologii niemieckiej (germanistyce).
Niniejszy warunek musi spełniać wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego na część A.
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
1.4. Nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
2. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.
3.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy.
3.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierające błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy;
4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
3.3. Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy.
3.4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
4. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków.
4.1. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty w układzie zero - jedynkowym: /spełnia/ - /nie spełnia/.
4.2. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.

inf_osw:
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, Zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, następujących dokumentów:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);
2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) wykaz wykonanych usług sporządzony na druku zgodnym z treścią dodatku nr 3 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie,
b) wykaz osób , którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności na druku zgodnym z treścią dodatku nr 4 do SIWZ.
3. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
a) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) oświadczenie o spełnianiu przez wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy oraz nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, na druku zgodnym z treścią dodatku nr 2 do SIWZ.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2:
1) ust. 1 lit. a), ust. 2 lit. a) i ust. 2 lit. b) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt 1 lit. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio.
7. Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty, o których mowa ust. 1 - 6, w oryginałach lub kopiach opatrzonych stwierdzeniem lub pieczątką /Za zgodność z oryginałem/ i podpisem osoby (osób) podpisującej (- cych) ofertę.
8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi powyżej (w § 6 SIWZ).
2. Ponadto wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.1. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę.

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.powiat.pabianice.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach, Biuro Zarządu Powiatu, ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice, budynek A, I piętro, pokój numer 28, codziennie z wyjątkiem sobót i niedziel w godzinach 8:00 - 16:00.

Data składania wniosków, ofert: 09/12/2009

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach, Biuro Zarządu Powiatu, ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice, budynek A, I piętro, pokój numer 28, codziennie z wyjątkiem sobót i niedziel w godzinach 8:00 - 16:00.

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Umowa o dofinansowanie Projektu w ramach Programu Operacyjnego kapitał Ludzki Nr umowy: UDA-POKL.09.01.02-10-179/09-00 z dnia 16.11.2009 r.

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych, z zakresu efektywnej nauki, doradztwa zawodowego oraz zakupu materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia powyższych zajęć w ramach projektu PO KL pn. /Akademia efektywnego nauczania - wsparcie dla liceów ogólnokształcących i profilowanych z terenu powiatu pabianickiego/ finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - część A

Opis:
CZĘŚĆ A

Opis zadania:

I. Zlecenie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych w okresie od dnia podpisania umowy do 31.V.2010;

Opis szczegółowy:
Zajęcia z języków obcych będą prowadzone na terenie szkół objętych projektem w ilości:
1 x 2 godz. dyd./tydz./gr., co daje 58 godz./gr (kl. II) i 46 godz./gr. (kl. III)
Grupy będą liczyły po 10-12 osób

w terminie
od dnia podpisania umowy do 31.V.2010 (kl. II),
od dnia podpisania umowy do 30.IV.2010 (kl. III)
Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Przewiduje się również zakupy dydaktyczne dla potrzeb przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu języków obcych j.n.:
J. angielski
klasy 2:
- podstawowy dla 101 uczniów:
-- Upstream elementary,
- podręcznik ucznia
- zeszyt ćwiczeń companion
- płyta CD ucznia
- zeszyt ćwiczeń do DVD
- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom podstawowy.
+ zestaw dla 10 nauczycieli:
- książka nauczyciela
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zestaw płyt audio
- płyta DVD
- zeszyt ćwiczeń do DVD

- rozszerzony
-- Upstream pre-intermediate dla 61 uczniów
- podręcznik ucznia
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zeszyt ćwiczeń do DVD
- płyta CD ucznia
- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom rozszerzony
+ zestaw dla 6 nauczycieli:
- książka nauczyciela
- zeszyt ćwiczeń
- companion
- zestaw płyt audio
- płyta audio do zeszytu ćwiczeń
- płyta DVD
- zeszyt ćwiczeń do DVD

klasy 3:
- podstawowy dla 109 uczniów i 11 nauczycieli
-- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom podstawowy
-- Matura z języka angielskiego. Zestawy egzaminacyjne. Poziom podstawowy
-- Get Your Message Across. Ćwiczenia do ustnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego. Poziom podstawowy

- rozszerzony dla 52 uczniów i 5 nauczycieli
-- Matura Companion. Egzamin ustny i pisemny. Poziom rozszerzony
-- Matura z języka angielskiego. Zestawy egzaminacyjne. Poziom rozszerzony
-- Matura Companion. Egzamin pisemny. Struktury leksykalno-gramatyczne

J. niemiecki
klasy 2:
- podstawowy dla 10 uczniów
-- Moment mal! 2
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
-- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
+ zestaw dla 1 nauczyciela:
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
- książka nauczyciela
- zestaw płyt audio
- zestaw testów

- rozszerzony dla 10 uczniów
-- Moment mal! 3
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
-- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
+ zestaw dla 1 nauczyciela:
- podręcznik
- zeszyt ćwiczeń + CD-ROM
- książka nauczyciela
- zestaw płyt audio
- zestaw testów

klasy 3:
- podstawowy dla 10 uczniów i 1 nauczyciela
- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
- Gramatyka maturalna. Język niemiecki
- Nowe testy maturalne. Język niemiecki + CD
- Zadania maturalne. Język niemiecki

- rozszerzony dla 10 uczniów i 1 nauczyciela
- Trening maturalny. Język niemiecki - poprawiona edycja. Repetytorium dla poziomu podstawowego i rozszerzonego
- Gramatyka maturalna. Język niemiecki
- Trening pisania przed maturą. Język niemiecki
- Trening słownictwa przed maturą. Język niemiecki

II. Zlecenie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu efektywnej nauki w okresie od dnia podpisania umowy do 28.II.2010r.

Opis szczegółowy:
Zajęcia z efektywnej nauki to zajęcia stacjonarne 1x2godz.dyd./tydz./grupa, co daje 32 godz./grupa; 10-12os./grupa oraz zajęcia e-learningowe 0,5godz.dyd./4godz.dyd.stacj./1os., co daje 4godz./
Zajęcia z zakresu efektywnej nauki obejmą techniki szybkiego czytania, skutecznego notowania i techniki pamięciowe. Zajęcia będą miały charakter blended-learningowy, tzn. połączenie zajęć stacjonarnych z zajęciami e-learningowymi. Zajęcia stacjonarne będą miały charakter grupowy i będą się odbywać w szkołach, natomiast zajęcia e-learningowe polegać będą na indywidualnej pracy uczniów na platformie e-learningowej, gdzie uczeń będzie miał do dyspozycji bogaty pakiet ćwiczeń. Dzięki zastosowaniu metody blended-learning uczniowie poznają nowoczesne sposoby efektywnego uczenia się. Uczniowie wezmą udział w przynajmniej jednej formie wsparcia przewidzianej w ramach projektu.

Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Przewiduje się również zakupy dydaktyczne dla potrzeb przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu efektywnej nauki - komplety dla 166 osób
- Podręczniki dla uczniów/trenerów
- Mat. dodatkowe dla uczniów/trenerów
- Loginy dla uczniów/trenerów na osobę

III. Usługa doradztwa zawodowego - w ilości 424 godzin;

Opis szczegółowy:
Doradztwo zawodowe będzie prowadzone na terenie szkół objętych projektem w ilości:
1x1 godz. dyd./os. (1godz./os. w 2009r., 1godz./os. w 2010r.)

w terminie
od dnia podpisania umowy do 31.V.10 (kl. II),
od dnia podpisania umowy do 30.IV.10 (kl. III)
Przez 1 godzinę rozumie się tu jedną godzinę lekcyjną czyli 45 minut.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
481900006 (Pakiety oprogramowania edukacyjnego)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
221110001 (Podręczniki szkolne)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2010

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 2

Nazwa:
Zakup pozostałych materiałów dydaktycznych
w ramach projektu PO KL pn. /Akademia efektywnego nauczania - wsparcie dla liceów ogólnokształcących i profilowanych z terenu powiatu pabianickiego/ finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - część B

Opis:
CZĘŚĆ B

Opis zadania:

I. Zlecenie zakupu materiałów szkoleniowych dla uczniów i materiałów dydaktycznych.

Opis szczegółowy:

l.p. Nazwa; opis; Ilość j.m.
1. program komputerowy - Geometria; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 1; 1 licencja
2. program multimedialny Geometria; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 2; 1 licencja
3. plansze -przebiegi funkcji trygonometrycznych; Przebiegi funkcji trygonometrycznych - plansze ścienne firmy Meridian lub równoważnej; 2 szt.
4. program komputerowy - Pakiet Matematyka dla szkół ponadgimnazjalnych; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 3; 1 licencja
5. tablica z magnetycznymi przyrządami tablicowymi; tablica z magnetycznymi przyrządami tablicowymi do zajęć z matematyki; 1 szt.
6. foliogramy z funkcjami; foliogramy z funkcjami - firmy Meridian lub równoważnej; 1 zestaw
7. testy maturalne; Testy maturalne Matematyka 20109 - wyd. Aksjomat - Toruń; 10 zestawów
8. Film /Gry dydaktyczne - funkcja/ do zajęć pozalekcyjnych z matematyki; Opis szczegółowy - załącznik nr 4; 1 szt.
9. foliogramy; foliogramy do matematyki - firmy Meridian lub równoważnej; 1 zestaw
10. plansze Matematyka; plansze matematyka - zestaw plansz ściennych, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
11. książka /Sposób na maturę Matematyka/ do zajęć pozalekcyjnych z matematyki; Sposób na maturę. Matematyka - Wyd. Omega - Kraków; 10 szt.
12. książka /Matematyka w zadaniach praktycznych/; matematyka w zadaniach praktycznych - Wyd. Omega - Kraków; 10 szt.
13. plansze -jednostki miar; Jednostki miar - Plansze ścienne, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
14. plansze -jednostki wag; jednostki wag - plansze ścienne, firmy Meridian lub równoważnej; 2 zestawy
15. program komputerowy - pakiet przedmiotowy z chemii ; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 5; 1 licencja
16. zestaw do budowy modeli chemicznych - chemia organiczna i nieorganiczna; Zestaw elementów strukturalnych do budowy modeli cząsteczek związków chemicznych o różnych promieniach kul UNI-2
Zestaw zawierający co najmniej:
-182 kule reprezentujące atomy pierwiastków
-12 płatków orbitalowych
-6 łączników do reprezentowania orbitali wiążących
- 675 łączników do reprezentowania wiązań chemicznych, w tym 75 łączników reprezentowanych do przycinania
-instrukcję z dynamicznymi przykładami na płycie CD; 1 zestaw
17. program komputerowy - pakiet przedmiotowy do biologii; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 6; 2 licencje
18. Program multimedialny - Flora ojczysta; Opis szczegółowy programu - załącznik nr 7; 1 licencja
19. Program komputerowy - Biologia. Repetytorium dla maturzystów; Program komputerowy - Biologia. Repetytorium dla maturzystów; 1 licencja
20. programy multimedialne; Program multimedialny BIOLOGIA szkoła ponadgimnazjalna; 5 licencja
21. kasety magnetowidowe
Kaseta magnetowidowa o niżej wymienionej tematyce:
1) AIDS - wszystko co powinieneś widzieć
2) Anoreksja i bulimia, śmiertelna pułapka
3) Alkohol - droga do nikąd
4) Narodziny i życie cz.I
5) Narodziny i życie cz.II; 5 szt.
22. model przestrzenny DNA; Model przestrzenny DNA ok. 45 cm; 1 szt.
23. zestaw plansz biologicznych
człowiek - poród - 160x110, cykl menstruacyjny i zagnieżdzenie jajeczka - 160x110, męskie organy rozrodcze - 160x110, żeńskie organy rozrodcze - 160x110; 1 zestaw
24. zestaw modeli biologicznych + pakiet foliogramów; szkielet człowieka - wys. 168 cm lub więcej, naturalny, z masy plastikowej;

Model DNA duży -czytelny, kolorowy model helisy DNA skł. Się z 22 par, wykonany z b. trwałego tworzywa sztucznego, na podstawie, można go składać i rozkładać, wys. 45cm + pakiet foliogramów - rozmnażanie, genetyka, dziedziczenie;

model ucha-powiększony 3-krotnie w stosunku do naturalnej wielkości; z przekrojem ucha wewnętrznego - widoczne jego elementy:błona bębenkowa z młoteczkiem, kowadełko oraz błędnik. Na podstawie. Wymiary:34x16x19;

model oka w oczodole - powiększony 5-krotnie w stosunku do naturalnych rozmiarów. Rozkład na części: Wymiary:13x14x21
; 1 zestaw

Opis szczegółowy:

Załącznik nr 1
Program komputerowy do geometrii - pakiet

Program pozwalający na konstruowanie dowolnych figur geometrycznych za pomocą precyzyjnych i złożonych narzędzi (m.in. dynamiczne przekształcenia, skalowanie układu współrzędnych, obliczanie funkcji - Program pozwalający na rysowanie i badanie parametrów skomplikowanych wykresów funkcji, etc.).
Program umożliwiający badanie nie tylko problemów geometrycznych, ale również algebry, statystyki, analizy matematycznej, posiadający opcje przydatne w nauce fizyki, a zwłaszcza optyki i kinematyki oraz astronomii.

Załącznik nr 2
Program multimedialny - do geometrii

Program zawierający zaawansowane narzędzie wspomagające naukę geometrii. Celem programu byłoby ułatwienie nauki geometrii trójwymiarowej.
Aplikacja pozwalałaby na tworzenie statycznych oraz dynamicznych modeli 3D oraz dowolne manipulowanie i przetwarzanie wyników badań.
Możliwość wnikliwej analizy i opisu, również za pomocą wzorów modelowanych figur. Możliwość tworzenia brył obrotowych jak również czterowymiarowych typu hipersześcian.

Załącznik nr 3
Multimedialne lekcje z matematyki - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania matematyki w szkole ponadgimnazjalnej. Materiał programowy przedstawiony w multimedialnej formie, gdzie każdy ekran stanowi odrębną całość prezentującą konkretne zagadnienie matematyczne objęte podstawą programową. Interaktywne wykresy, konstrukcje, wzory, przykłady, a także inteligentny system ćwiczeń, narracje oraz animacje pozwalają efektywnie przyswajać wiedzę. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwii analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i filmy, które ułatwiają zrozumienie poszczególnych zagadnień matematycznych i dają możliwość zbliżenia procesu uczenia się do procesu badawczego
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawiera terminy matematyczne użyte w programie;
- Kalkulator - umożliwia wykonywanie działań matematycznych włącznie z obliczaniami radianów i stopni;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych matematyków;
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 4
Analiza wykresów różnych funkcji ułatwiająca zrozumienie takich terminów jak: dziedzina funkcji, zbiór wartości, miejsce zerowe, funkcja rosnąca, malejąca, wartości dodatnie i ujemne czy punkt przecięcia się wykresu z osią OY. Umożliwia też doskonalenie i ugruntowanie umiejętności odczytywania właściwości funkcji z wykresu. Pomoc dydaktyczna łącząca w sobie trzy elementy: naukę, zabawę i samokontrolę. Nadająca się do pracy indywidualnej oraz w parach do pracy grupowej.

Załącznik nr 5
Multimedialne lekcje z chemii - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania chemii zawierający ilustracje, filmy, symulacje i trójwymiarowe animacje sprawiające, że niezbędna wiedza jest przyswajana niezwykle szybko i efektywnie. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwi analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i animowane filmy, umożliwiające uczniowi poznanie wielu interesujących zagadnień z dziedziny chemii,
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawiera hasła tematyczne związane z chemią, stosowane na stronach kursu;
- Kalkulator - umożliwia wykonywanie działań matematycznych;
- Układ okresowy pierwiastków - dostarcza niezbędnej wiedzy o pierwiastkach, ich właściwościach, budowie i reaktywności;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych chemików
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 6
Multimedialne lekcje z biologii - edukacyjny program komputerowy, obejmujący podstawowe zagadnienia z zakresu nauczania biologii zawierający ilustracje, filmy, symulacje i trójwymiarowe animacje sprawiające, że niezbędna wiedza jest przyswajana niezwykle szybko i efektywnie. Materiał dydaktyczny zawarty w programie odpowiadałby co najmniej 60 godzinom efektywnej nauki i byłby zgodny z podstawą programową zatwierdzoną przez MEN.
W programie winien zawierać się:
- biografie osób zasłużonych w dziedzinie biologii. Duży wybór interesujących prezentacji multimedialnych o różnorodnej tematyce (np. funkcje organizmu, biologiczne procesy niewidoczne gołym okiem)
- system, który podczas wykonywania ćwiczeń będzie analizować stan wiedzy ucznia oraz dostosuje materiał do jego umiejętności i wiadomości w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność nauki;
- system kontroli postępów w nauce; szczegółowy raport wyników, przypisany do każdego ćwiczenia, umożliwi analizę sposobu jego wykonania - wskazuje m.in. ile razy użytkownik korzystał z podpowiedzi, ile popełnił błędów, zanim poprawnie rozwiązał całe zadanie. Raport nie może też zostać wyzerowany, co motywuje użytkownika do udzielania przemyślanych odpowiedzi;
- przewodnik - jak pracować z programem efektywnie;
- narracje i animowane filmy, które poruszają tematy m.in. z zakresu budowy organizmu człowieka, genetyki i ekologii
- programy narzędziowe tj.:
- Słowniczek - zawierający hasła tematyczne związane z biologią, stosowane na stronach kursu;
- Biografie - przedstawia ilustrowane biografie słynnych biologów.
- dodatkowe opcje:
- Szukaj - narzędzie stanowiące jednocześnie szczegółowy indeks kursu; pozwala na przeszukiwanie materiału za pomocą wyrazów kluczowych.
- Moje lekcje - program pozwalający tworzyć własne lekcje poprzez dowolne zestawianie stron wybranych z całego kursu.
- Wyniki - opcja umożliwiająca śledzenie rezultatów osiąganych podczas pracy z programem.
- Notatki - opcja umożliwiająca dodanie do poszczególnych stron kursu dowolnych tekstów (notatek).

Załącznik nr 7
Program multimedialny - posiadający bardzo dużą bazę zdjęć roślin występujących na obszarze Polski (kwiaty, owoce, liście itp.), zawierający dane m.in. o nazwach naukowych, synonimach, siedliskach, rozmieszczeniu, praktycznym wykorzystaniu roślin. Będzie posiadał wbudowane interaktywne narzędzia identyfikacji gatunków oraz słownik botaniczny z minimum 700 hasłami.
Program pozwalający na samodzielną analizę znalezionych roślin.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
481900006 (Pakiety oprogramowania edukacyjnego)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
221110001 (Podręczniki szkolne)

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2010

Kod kryterium cenowe: A

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
481900006 (Pakiety oprogramowania edukacyjnego)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
221110001 (Podręczniki szkolne)

Podobne przetargi

209759 / 2014-10-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie indywidualnych korepetycji dla uczestniczek i uczestników projektu Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

346908 / 2012-09-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sadkowice - Sadkowice (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA ZATRUDNIENIE NAUCZYCIELI DO PROWADZENIA ZAJĘĆ DODATKOWYCH W RAMACH PROJEKTU POD NAZWĄ INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I-III W GMINIE SADKOWICE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PRIORYTET IX DZIAŁANIE 9.1 PODDZIAŁANIE 9.1.2

228815 / 2014-10-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie 11 kursów dla uczestniczek i uczestników projektu (BO) Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

246219 / 2009-12-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia w ramach projektu Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. Kurs dobrej praktyki higienicznej, dobrej praktyki produkcyjnej i HACCP dla 34 osób.

355516 / 2014-10-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie - Sulejów (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacja doradztwa edukacyjno - zawodowego, zajęć dydaktycznych - wyrównawczych wraz ze wsparciem pedagogiczno - psychologicznym oraz zajęć rozwojowych w ramach projektu Twoje kompetencje kreują Twój sukces

213897 / 2012-10-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lgota Wielka - Lgota Wielka (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć w ramach projektu Indywidualizacja nauczania uczniów klas I-III w gminie Lgota Wielka w ramach Priorytetu IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, realizowane w Szkołach Podstawowych w gminie Lgota Wielka U

232987 / 2014-11-06 - Administracja samorzÄ…dowa

IV Liceum Ogólnokształcące im. E. Sczanieckiej - Łódź (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony na świadczenie usług szkolnictwa ponadgimnazjalnego w ramach projektu POKL.

228358 / 2013-06-13 - Inny: jednostka samorzÄ…du terytorialnego

Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego - Łódź (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie przez ekspertów w 2013 roku warsztatów, spotkań indywidualnych i konsultacji grupowych podczas realizacji projektu pn. Kompleksowe wsparcie szkół - sukces edukacji realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Część III-5 - Techniki uczenia i metody motywujące do nauki

100238 / 2010-04-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Łódzki - Łódź (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa szkoleniowa- prowadzenie prowadzenie wykładu z przedmiotu Wprowadzenie do pedagogiki na studiach niestacjonarnych w ramach projektu Edukacja - Regiony - Regionalizacja: Program rozwoju Wydziału Nauk o Wychowaniu w ramach strategii rozwoju Uniwersytetu Łódzkiego

176765 / 2013-09-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Kurs przedstawiciel handlowy z modułem prawa jazdy kat. B dla uczestniczek i uczestników projektu Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

100924 / 2015-04-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi - Łódź (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu obsługi oprogramowania do badań i analiz danych jakościowych - Licencja ATLAS.TI. Nr postępowania : BPPWŁ/ZA/321/11/15

117318 / 2013-03-25 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Łódzki - Łódź (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Kompleksowa usługa przygotowania i przeprowadzenia szkoleń dla kadry akademickiej wraz z usługą cateringową w trakcie trwania szkoleń na potrzeby realizacji projektu Edukacja - Regiony - Regionalizacja: Program rozwoju Wydziału Nauk o Wychowaniu w ramach strategii rozwoju Uniwersytetu Łódzkiego, który współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

193191 / 2012-09-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej i komputera dla 3 Beneficjentów Ostatecznych, w tym 2 osób niepełnosprawnych w związku z realizacją projektu Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

178311 / 2012-08-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu kosmetycznego dla 1 niepełnosprawnego Beneficjenta Ostatecznego w związku z realizacją projektu Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie